* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, February 14, 2012

ဗုဒၶဘာသာ ဇစ္ျမစ္ ( ၂၄ ) ခႏၱီပါရမီ

ခႏၱီ ဟူေသာပါဠိစကားလုံးသည္ ျမန္မာစကားလုံးစစ္စစ္ျဖစ္ေလဟန္ ထင္ရေလာက္ေအာင္ မိမိတုိ႔ျမန္မာမ်ားႏွင့္ ရင္းႏီွးကြ်မ္းဝင္လွ၏။ လက္ရွိျဖစ္ပ်က္ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ ျပႆနာမ်ားကုိ အက်ယ္အက်ယ္ ဆက္လက္မျဖစ္ပြါးေစရန္ သီးခံလုိက္ပါ သီးခံလုိက္ပါ ဟူသည့္
အၾကံျပဳတုိက္တြန္းစကားမ်ားကုိ မိမိတုိ႔လႈမႈနယ္ပယ္တြင္ ေန႔စဥ္သုံး ဓေလ့ထုံးစံစကားလုံးျဖစ္သည္အထိ ၾကားေနရ၏။ ထုိသုိ႔ စကားလုံးအသုံးအႏႈန္းအရ ေန႔စဥ္သုံးထုံးစံျဖစ္သည္အထိ ရင္းႏီွးေနေသာ္လည္း ခႏၱီ၏ အဓိပၸါယ္ကုိ မွန္ကန္စြာသိနားလည္သူကား ရွားပါးလွသည္ဟု ဆုိရေပလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ခႏၱီဟူေသာစကားလုံး၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကား က်ယ္ေျပာလွေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ လက္ေတြ႔က်င့္ၾကံသူလည္း နည္းပါးေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ျဖစ္ေပသည္။ မွန္၏။ မည္သည့္သေဘာတရား မည္သည့္ သိကၡာပုဒ္ မည္သည့္က်င့္စဥ္ပင္ျဖစ္ေစ လုံေလာက္ေအာင္ တကယ္လက္ေတြ႔က်င့္ၾကံလွ်င္ အမွန္တကယ္ပင္ သူ႔သဘာဝအရွိအတုိင္း သေဘာေပါက္လာရျမဲျဖစ္၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ခႏၱီ ဟူေသာစကားလုံး၏အဓိပၸါယ္ကား ဘာျဖစ္သနည္း။ ျမန္မာလုိ သီးခံျခင္းပင္တည္း။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ သီးခံျခင္း၏အဓိပၸါယ္သည္ ဘာျဖစ္သနည္း။ အဓိပၸါယ္ကား သဘာဝတၳဓမၼ၏ ေကာင္းဆုိး ေၾကာင္းက်ိဴးကုိသိစြမ္းႏုိင္ေသာ ဥာဏ္ပညာႏွင့္
ေမတၱာတရားတုိ႔ကုိအေျခခံ၍ ေတြ႔ၾကဳံလာရေသာျဖစ္ရပ္တုိင္းကုိ တည္ျငိမ္စြာခံႏုိင္ရည္ရွိေသာ မြန္ျမတ္သည့္ စိတ္စြမ္းအင္သည္သီးခံျခင္းပင္တည္း။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ၁။ မည္သည့္အရာကုိသီးခံရမည္နည္း၊ ၂။ မည္သုိ႔သီးခံရမည္နည္း၊ ၃။ အဘယ့္ေၾကာင့္သီးခံရသနည္း၊ ၄။ သီခံျခင္း၏ အက်ိဴးေက်းဇူးကား ဘာျဖစ္သနည္း။ ဤသို႔စေသာ အဓိပၸါယ္မ်ားကုိ စဥ္းစားဖုိ႔ နားလည္ဖုိ႔လုိအပ္၏။ နားလည္မွလည္းက်င့္ႏုိင္မည္ျဖစ္သလုိ က်င့္ႏုိင္မွလည္းလက္ေတြ႔က်က်ပုိ၍နားလည္ကာ
ေကာင္းက်ိဴးမ်ားကုိ ခံစားရမည္ျဖစ္၏။ အထက္ပါ အခ်က္ေလးခ်က္တြင္ နံပါတ္တစ္အရ
မည္သည့္အရာကုိသီးခံရမည္နည္းဟူေသာေမးခြန္း၏ အေျဖကား အရာရာကုိသီးခံရ၏ ဟူသတည္း။ ေအးျခင္းပူျခင္းကုိလည္းသီးခံရ၏။ စား၍ေကာင္းျခင္း အရသာရွိျခင္းေၾကာင့္လည္း ရသတဏွာမလြန္ကဲေအာင္သီးခံရ၏။ စား၍မေကာင္းျခင္း အရသာမရွိျခင္းေၾကာင့္လည္း အလုိမက်ျဖစ္ျခင္း ေဒါသျဖစ္ျခင္းမ်ားမျဖစ္ရေအာင္သီးခံရျပန္၏။ ဤသိုိ႔စသည္ျဖင့္ သီးခံရာနယ္ပယ္သည္က်ယ္ဝန္းပါ၏။ အနည္းငယ္ခ်ဲ႔ပါအ့ံ။ သီးခံျခင္းကုိ အမ်ားစုနားလည္ထားၾကသည္မွာ တဖက္သားက မိမိအေပၚရုိင္းျပေစာ္ကားလွ်င္ သုိ႔မဟုတ္ တနည္းနည္းျဖင့္မတရားျပဳမူလွ်င္ ထုိသူကုိအျပစ္မျမင္ေဗြမယူဘဲ ခြင့္လႊတ္လုိက္ျခင္းသည္ပင္ျဖစ္သည္ဟူ၍။ ဤအဓိပၸါယ္သည္လည္း မွန္ကန္ေသာဖြင့္ဆုိခ်က္တြင္ အက်ံဳးဝင္ပါ၏။ သီးခံျခင္း၏အဓိပၸါယ္သည္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔လွ၏။ အမွန္စင္စစ္ သီးခံျခင္းဟူသည္ မိမိကုိယ္မိမိလည္းသီးခံရ၏။ သူတပါးကုိလည္းသီးခံရ၏။ တနည္းဆုိေသာ္ အဇၩတၱေရာဗဟိဒၶပါ သုိ႔မဟုတ္ အတြင္းေရာအျပင္ပါ သီးခံရ၏။
ေလာကဓံ၏သဘာဝတု႔ိကုိလည္း သီးခံရ၏။ မိမိကုိယ္ကုိသီးခံျခင္းဟူသည္ မိမိ ေဒါသျဖစ္သည့္အခါ ထုိေဒါသကုိေျပျငိမ္းေအာင္ သုိ႔မဟုတ္ ေျပေလ်ာ့ေအာင္အားထုတ္စြမ္းေဆာင္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ တနည္းဆုိေသာ္ ၾကမ္းတမ္းေသာ ေဒါသအျဖစ္မွ ႏူးည့ံေသာေမတၱာအျဖစ္သုိ႔ေျပာင္းလဲျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အကယ္၍ မိမိမွာျဖစ္ေနေသာ ေဒါသကုိ သီးမခံဘဲ ေဒါသအလုိအတုိင္း ျပဳမူလွ်င္ မိမိသည္ေဒါသသားေကာင္ျဖစ္သြားေပေတာ့မည္။ ေဒါသေစရာလုပ္သည့္ ေဒါသပါးကြက္သား
ျဖစ္သြားေပေတာ့မည္။ သီးခံႏုိင္သူမဟုတ္ေတာ့။ ထုိ႔အတူ ေလာဘစိတ္ျဖစ္လွ်င္လည္း ထုိတပ္မက္တတ္ေသာေလာဘစိတ္ကုိ စြန္႔လႊတ္ႏုိင္ေသာ အေလာဘစိတ္အျဖစ္သုိ႔ေျပာင္းလဲႏုိင္ျခင္းသည္ သီးခံျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ျပင္ မိမိကုိသူတပါးက အထင္ေသးအျမင္ေသးေျပာဆုိျပဳမူသည္ကိုသာ သီးခံရသည္မဟုတ္ေသး။ မိမိက သူတပါးကုိ အထင္ေသးျခင္း ရြ႔ံရွာစက္ဆုပ္ျခင္းတုိ႔ကုိလည္း မျဖစ္ေအာင္သီးခံရ၏။ သူတပါးကုိ မနာလုိဝန္တုိျခင္း အႏုိင္ထက္ကလူျပဳမူလုိျခင္း မတရားဂုတ္
ေသြးစုတ္လုိျခင္းစေသာေအာက္က်ယုတ္ည့ံသည့္စိတ္ထားမ်ားကုိလည္း
မျဖစ္ေပၚေအာင္ သို႔မဟုတ္ ပေပ်ာက္သြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း အားထုတ္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္လည္း သီးခံရ၏။ ဤသည္တုိ႔မွာ မိမိကုိယ္ကုိသီးခံျခင္းတုိ႔ပင္ျဖစ္၏။ အမွန္စင္စစ္ သီးခံျခင္း၏ ပထမ ေနရာဌာနသည္ ျပင္ပပတ္ဝန္းက်င္မဟုတ္။ သူတစ္ပါးလည္းမဟုတ္။ ေလာကၾကီးလည္းမဟုတ္။ မိမိ၏ရင္တြင္းအဇၩတၱဌာနသည္သာ သုိ႔မဟုတ္ မိမိစိတ္သႏၱာန္အစဥ္တည္းဟူေသာဌာနသည္သာ သီးခံရာဘူမိျဖစ္ပါေလ၏။ ထုိ႔ျပင္ ေလာကဓံတရားရွစ္ပါးတြင္အေကာင္းဘက္၌ပါဝင္သည့္ လာဘ္လာဘေပါမ်ားျခင္း အေျခြအရံမ်ားျပားျခင္း အမ်ား၏ခ်ီးမြမ္းမႈကုိခံရျခင္း ထင္ေပၚေက်ာ္ေစာျခင္း ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝျခင္း တုိ႔ႏွင့္ၾကံဳေတြ႔ရေသာအခါတြင္လည္း ဘဝင္လည္းမျမင့္၊ မာနတံခြန္လည္းမထူ၊ အတၱစြဲလည္းမၾကီး၊ ေအာက္ေျခလည္းမလြတ္ဘဲ တည္ျငိမ္စြာလက္ခံေနႏုိင္ျခင္းသည္လည္း သီးခံျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔အတူ အျပန္အားျဖင့္ အဆုိးေလာကဓံေလးပါးႏွင့္ၾကံဳေတြ႔ရေသာအခါတြင္လည္း စိတ္ဓါတ္မက်၊ မယိမ္းမယုိင္၊ ခုိင္ခုိင္မတ္မတ္ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းစြာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းေနႏုိင္ျခင္းသည္လည္း သီးခံျခင္းပင္တည္း။ ယေန႔ကမၻာဝယ္ စီးပြါးေရးအရေအာင္ျမင္မႈမ်ားႏွင့္ လူမႈမ်က္ႏွာစာအသီးသီးတြင္
ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈမ်ားရရွိေနၾကေသာ္လည္း မိမိကုိယ္ကုိ အဆုံးစီရင္သြားၾကသည္မွာ ဤမြန္ျမတ္ေသာ သီးခံမႈမရွိေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ ထုိ႔ျပင္ စိတ္မြန္းက်ပ္မႈမ်ား မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္မႈမ်ား တင္းက်ပ္မႈမ်ား စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာေပါက္ကြဲမႈမ်ား စိတၱဇေဝဒနာရွင္မ်ားသည္ ဤသီးခံႏုိင္မႈက်င့္စဥ္
မရွိျခင္းတြင္သာအေျခခံေလ၏။ အကယ္၍သာ အထက္ပါဆုိခဲ့သည္အတုိင္း သီးခံမႈကုိျဖည့္က်င့္ႏုိင္လွ်င္ မည္သူမဆုိ ဆုိးက်ိဴးမ်ားကင္းေဝး၍ ေကာင္းက်ိဴးမ်ားတုိးပြါးမည္မွာအမွန္မုခ်ပင္တည္း။ အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏုိင္သည္ဟူေသာ ေလာကဆုိရုိးစကားရွိေသာ္လည္း သီးခံျခင္းကုိ အမွန္တကယ္
က်င့္သုံးႏုိင္သူသည္ အူမ မေတာင့္ေသာ္လည္း သီလေစာင့္ႏုိင္သည္သာတည္း။ သူတပါးကုိ သီးခံမႈပတ္သက္၍ အထူးေျပာစရာမလုိေအာင္ပင္ထင္ရွားလွေသာေၾကာင့္ ဤေနရာ၌ မေရးသားေတာ့ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီးခံျခင္းသေဘာတရားကုိ မိမိတုိ႔၏ ေန႔စဥ္လူမႈနယ္ပယ္ မ်က္ႏွာစာအသီးသီးတြင္ က်င့္သုံးရန္ေနရာမ်ားစြာရွိပါ၏။ ထုိသုိ႔က်င့္သုံးလွ်င္လည္း လူမႈျပႆနာမ်ား နည္းသည္ထက္နည္းကာ သီးခံႏုိင္မႈထုထည္ႏွင့္အတုိင္းအတာအရ အားေကာင္းလွ်င္ေကာင္းသေလာက္ေအးခ်မ္းေသာ
လူမႈဝန္းက်င္ျဖစ္လာမည္မွာမလြဲပင္တည္း။ တနည္းဆုိေသာ္ ႏွစ္ဘက္အစြန္းလြတ္သည့္ မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းစဥ္ျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ေက်ေအးေပးလုိက္ျခင္းသည္လည္း သီးခံျခင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။ နံပါတ္ႏွစ္အရ မည္သုိ႔သီးခံရမည္နည္းဟူမူ စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္နည္းအရ မိမိသႏၱာဝယ္ျဖစ္ေပၚေနေသာ စိတ္အစဥ္ကုိ ျဖစ္သည့္အတုိင္းရႈမွတ္လုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။
ေလာဘစိတ္ကေလးျဖစ္ေပၚလာပါက မိမိ၏ရင္တြင္းသႏၱာန္ကုိ အာရုံျပဳ၍ ထုိျဖစ္ေနေသာေလာဘစိတ္ကေလးကုိ စူးစုိက္ကာအာရုံျပဳလွ်က္ ထပ္ကာထပ္ကာ အဆက္မျပတ္ေျပေပ်ာက္သြားသည္အထိ ရႈမွတ္ရမည္ျဖစ္၏။ ဤသည္ကုိပင္ စိတ္ပညာရွင္မ်ား မိမိစိတ္ကုိ မိမိျပန္ၾကည့္ျခင္းဟုဆုိၾက၏။ ေလာဘစိတ္ျဖစ္သည့္အခါလည္း
ေလာဘအလုိက်မတုန္႔ျပန္၊ေဒါသစိတ္ျဖစ္သည့္အခါလည္း ေဒါသအလုိက်မေဆာင္ရြက္၊ မာနတက္သည့္အခါလည္း မာနေစရာလုိက္မလုပ္ဘဲ ထုိစိတ္တုိ႔၏သဘာဝကုိ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္၍ရႈၾကည့္ျခင္းပင္တည္း။ ထုိ႔ျပင္ မနာလုိဝန္တုိစိတ္စေသာ အျခားေသာ ညစ္ေထးစြန္းထင္းသည့္ မည္သည့္စိတ္ကုိမဆုိ ဤကဲ့သုိ႔ရႈမွတ္ရေပမည္။ ဤကဲ့သုိ႔ရႈမွတ္လွ်င္ ညစ္ေထးေပက်ံ၍ အစြန္းေရာက္သည့္ စိတ္ဆုိး စိတ္ယုတ္မ်ား ပေပ်ာက္သြားကာ ခႏၱီတရားမ်ား တဖြားဖြားတုိးပြါးလာေပမည္။ နံပါတ္သုံးအရ အဘယ့္ေၾကာင့္သီးခံရသနည္းဟူမူ အဓမၼကုိဓမၼျဖင့္ေအာင္ႏုိင္လုိေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ မွန္၏။ ေလာဘကုိေလာဘျဖင့္အႏုိင္ယူ၍မရေခ်။ ထုိ႔အတူေဒါသကုိလည္း ေဒါသျဖင့္ေအာင္၍မရေခ်။ ေလာက၏ သတ္မွတ္ခ်က္အရ အင္အားၾကီးသူကေအာင္ႏုိင္သည္ဟုဆုိရေသာ္လည္း ဓမၼအရေအာင္ႏုိင္ျခင္းဟုမဆုိရ၊
ေလာဘေဒါသကုိအတုိးခ်ထားျခင္းသာတည္း။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ဝယ္ ေလာဘေဒါသတုိ႔၏ တန္ျပန္အက်ိဴးသက္ေရာက္မႈမ်ားက သက္ဆုိင္သူကုိရုိက္ခတ္မည္မွာမလြဲတည္း။ အမွန္စင္စစ္ ေလာဘကုိ အေလာဘျဖင့္ေအာင္ႏုိင္ျခင္းသည္သာ ေအာင္ႏုိင္ျခင္းအစစ္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ေဒါသကုိလည္း အေဒါသျဖင့္ေအာင္ႏုိင္ျခင္းသည္သာ ေအာင္ျမင္မႈအစစ္ျဖစ္ပါ၏။ ဤသည္ကုိပင္ ခႏၱီျဖင့္ေအာင္ႏုိင္ျခင္းဟုလည္းဆုိရပါ၏။ ထုိသုိ႔ မျငိမ္းခ်မ္းေသာ အဓမၼေလာကကုိ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ ဓမၼျဖင့္ေအာင္နုိင္ရန္ သီးခံျခင္းတရားကုိျဖည့္က်င့္ရျခင္းျဖစ္ပါ၏။ အမွန္စင္စင္ ခႏၱီဟူသည္ အလြန္တည္ျငိမ္တိတ္ဆိတ္ေသာစကားလုံးမ်ားပင္ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ သက္ေရာက္မႈစြမ္းအားကား အလြန္ျပင္းထန္က်ယ္ေလာင္လွ၏။ ထုိ႔ျပင္ မနာလုိဝန္တုိမႈ မာနၾကီးမႈ အတၱဆန္မႈစသည္တုိ႔၌လည္း သီးခံျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈနည္းလမ္းကုိ စာဖတ္သူခ်ဲ႔ထြင္၍သေဘာေပါက္ႏုိင္ေလာက္ေပျပီမုိ႔ အထူးမေရးလုိေတာ့ေပ။ နံပါတ္ေလးအရ သီးခံျခင္း၏ အက်ိဴးေက်းဇူးကား ဘာျဖစ္သနည္းဟူမူ ေလာကီေကာင္းက်ိဴးမ်ားကုိသာရရွိရုံမွ်မက နိဗၺာန္တုိင္ေအာင္ ေကာင္းက်ိဴးမ်ားကုိေပးပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ဘုရားရွင္သည္ ခႏၱီပရမံ တေပါ တိတိကၡာစသည္ျဖင့္ ခႏၱီတရားသည္ အျမင့္ျမတ္ဆုံးေသာတရားျဖစ္ေၾကာင္း
ေဟာေတာ္မူထားပါ၏။ ေလာကီေကာင္းက်ိဴးဟူသည္မွာလည္း မ်ားျပားလွစြာ၏။ သီးခံျခင္းေၾကာင့္ ရရွိေနၾကေသာ အက်ိဴးေက်းဇူးမ်ားကုိ မိမိတုိ႔၏ေန႔စဥ္ရွင္သန္လႈပ္ရွားမႈဘဝမ်ားမွ
ေသခ်ာစြာစဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ အထင္းသာေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါ၏။ မိမိ၏မိသားစုကုိၾကည့္လွ်င္ မိမိ၏ဇနီးမယား သုိ႔မဟုတ္ လင္ေယာက်္ား သုိ႔မဟုတ္ သားသမီးတုိ႔ကုိ အလ်ဥ္းသင့္သလုိ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်သီးခံေနၾကရသည္ပင္ျဖစ္၏။ သီးမခံဘဲ မိမိစိတ္ထဲေပၚလာတုိင္းသာ ျပဳမူေျပာဆုိၾကစတမ္းျဖစ္လွ်င္ အသံမစဲ ရန္ျဖစ္ပြဲမ်ား အျမဲရွိေနမည္မွာအမွန္ပင္ျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ အလ်ဥ္းသင့္သလုိ သီးခံေနၾကေသာေၾကာင့္ပင္ မိသားစုဘဝမ်ား စုစည္းညီညြတ္စြာ ေနနုိင္ၾကျခင္းပင္မဟုတ္ပါလား။ မိမိအထက္ပါ ေရးသားခဲ့ေသာ သီးခံျခင္းမ်ားသည္ ပါရမီေျမာက္သည့္ သီးခံျခင္းမဟုတ္ေပ။ အမွန္စင္စစ္ ခႏၱီပါရမီဟူသည္ သဘာဝတၳကုိသိေသာ
ဥာဏ္ပညာႏွင့္ ေမတၱာပဓာနဦးစီးေသာ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္မ်ားကုိအေျခခံ၍ မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းစဥ္ျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းက်င့္သုံးႏုိင္ေသာ အရာရာကုိျမင့္ျမတ္တည္ျငိမ္စြာ ခံႏုိင္ရည္ရွိသည့္ မဟာစိတ္စြမ္းအင္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခႏၱီ၏ စြမ္းအားသည္လည္းၾကီးမားလွပါ၏။ ထု႔ိျပင္ ဤသီးခံျခင္းခႏၱီကုိ စိတ္ဓာတ္အင္အား ၾကီးမားသူူမ်ားသာက်င့္သုံးႏုိင္ၾက၏။ စိတ္ဓာတ္အင္အားနည္းပါးသူမ်ားအေနျဖင့္ ဤသီးခံျခင္းတရားကုိ မက်င့္သုံးႏုိင္ၾကေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ပါရမီကုိျဖည့္က်င့္ၾကေသာ ပါရမီရွင္တုိ႔၏ စိတ္စြမ္းအားသည္လည္းၾကီးမားျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူသားတုိင္း မိမိတုိ႔ခႏၶာကုိယ္ကုိတင့္တယ္လွပေရးအတြက္ေန႔စဥ္ျပဳျပင္အလွဆင္သကဲ့သုိ႔
ေလာကသာယာလွပေရးအတြက္ ဤခႏၱီစိတ္ထားကုိ ေမြးျမဴကာ က်င့္သုံးအလွဆင္ႏုိင္ၾကပါေစ၊ ခႏၱီပါရမီကုိျဖည့္ဆည္းက်င့္ေဆာင္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ားကုိအတုယူ၍ စြမ္းႏုိင္သေလာက္က်င့္ၾကံႏုိင္ၾကပါေစဟု ဆုေတာင္းလုိက္ရပါ၏။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP