* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Sunday, March 6, 2011

"The daily routine of the Buddha"

A compassionate One, the Buddha had done many activities for the welfare of all living beings. “Lokattha cariyam, for the welfares of world, Nātattha cariyam, for the welfares of not only his relatives but all living beings[1]
For instance, In the Mahakapi Jataka, the Bodhisattva in a previous birth was the leader of a troop of monkeys living in the Himalayas. One day, the king of the state saw that the forest was abundant with mango trees, set his men upon the monkeys. To flee from the king's men, the Bodhisattva used some bamboo vines to build a bridge in order to the monkeys could cross over to the other river bank. Unfortunately, the bamboo vines were too short. To bridge the gap, the Bodhisattva stretched himself out, clinging on to one side with his hands and the other with his tail so that the monkeys could cross over on his back.
Among the monkeys was Devadatta, his arch-enemy. Seeing his opponent in a disadvantaged position, he stamped hard on his back as he made his way across. The Bodhisattva was in immense pain but remained clinging on to the bamboo vines till the last monkey was safely across. The king, upon witnessing such a courageous and selfless act by such a monkey, ordered his men to bring him down from the trees and tried to save him. Asked why he endangered his life to save his subjects the Bodhisattva replied:"O King! Verily my body is broken. But my mind is still sound; I uplifted only those over whom I exercised my royal powers for so long.
He sacrificed his own life for the welfares of his relatives and to flee or free from terrible dangers.
It is time for us to know how busy the Buddha was by looking his activities of daily routine.
The Buddha’s daily routine was divided into five parts as following order:
I. The forenoon session, from 4.00 a.m to 12.00 noon, he always gets up early in the morning at 4.00 am. As soon as he gets up, he washes and practice meditation for one hour by sitting. Then, from 5.00am to 6.00am, with great compassion, he used to looks the whole universe with his supernatural power in order to find out whether there is anyone who he could help or not. If he finds someone who he could help, he quickly goes to him or her with some his disciples or alone else. He wears and takes his robes and bowl and go out begging for his lunch food into the village or city. Having returned from his alms round, have lunch and preach dhamma to his monks, nuns and devotees.
II. The afternoon session, from 12.00 noon to 6.00p.m, it is the time for monks to come and ask any questions or doubts to the Buddha. The Buddha always answers to them and gives suggestion or advices and subjects for meditation to them. After that, he looks around the whole world with his supernatural power to see anyone who needed and help him. Then, he preaches the dhamma to people those who are waiting outside or willing to listen to his Noble Truth.
III. The first watch, from 6.00 p.m to 10.00p.m, during this time also, monks and nuns come and ask questions so that to clarify their doubts and problems to the Buddha and listen to the Dhamma either. Some devotees come and listen to the discourses given by the Buddha, too.
IV. The middle watch, from 10.00 p.m to 2.00 a.m, this is the time for deva, deities to come and see to the Buddha and ask questions. (ex, Mahā mangala Sutta)
V. The last watch, from 2.00 a.m to 4.00 a.m, the Buddha walks up and down from 2.00 a.m to 3.00 a.m. from 3.00 a.m to 4.00 a.m, He sleeps and gets up at 4.00 a.m and continue his daily routine in this same way or manner.
The Buddha had done many activities for the welfares and benefits of all living beings during the 45 years with great compassion, great sympathy and boundless or unlimited loving-kindness. He slept only one hour for one day. He had done these activities for all living beings so that free from sorrow, suffering, difficulties and problems, to free from the cycle of birth and death and to happy, pleasant and so on.
(ဥယ်ာဥ္မွဴးေလး)


[1] A verse which can be found in the Ratana Pirit

Read more...

တကၠသိုလ္စာေမးပြဲ


ဒီပလုိမာ ေက်ာင္းသားမ်ား စာေျဖေနစဥ္
ဒီပလုိမာ ေက်ာင္းသားမ်ား စာေျဖေနစဥ္
Advanced Level ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ အမွတ္တရ
အတန္းသုံးတန္းလုံးေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ဆရာမ်ား အမွတ္တရ
ဘူေဘး ဆြမ္းကပ္ေနစဥ္
စာေျဖေက်ာင္းသားမ်ား ဆြမ္းဘုန္းေပး
သီတဂူ(ရန္ကုန္) ေ၀ယ်ာေ၀စၥအဖြဲ႕က ဘူးေဘးဆြမ္းမ်ား ျပင္ဆင္ေပးစဥ္

ဒီကေန႔ ေနာက္ဆုံးေန႔ စာေမးပြဲျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ မႏၱေလး စစ္ကိုင္းျမိဳ႕မ်ားရွိ သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္စာေမးပြဲမ်ားကို 1,2,3,4,5-3-2011 ငါးရက္တုိင္တုိင္ တျပိဳင္တည္း တခ်ိန္တည္း က်င္းပသည္။

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္)

ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္တြင္ ဒီႏွစ္ ဒီပလုိမာေက်ာင္းသား အပါး ၁၀၀ ေက်ာ္ ၀င္ေရာက္ ေျဖဆုိၾကသည္။ ၅ ရက္တုိင္တုိင္ ကုသုိလ္ရွင္ အသီးသီးတုိ႔က ဘူေဘးစနစ္ျဖင့္ ေန႔ဆြမ္းျဖင့္ ဆက္ကပ္ၾကသည္၊ အလွဴရွင္မ်ားက ေက်ာင္းသားရဟန္းေတာ္မ်ားအား လမ္းစရိတ္မ်ားကိုလည္း လွဴဒါန္းၾကသည္။

၂၀၁၀-၂၀၁၁ ခုႏွစ္ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ ေနာက္ဆုံးစာေမးပြဲျဖစ္၍ စုေပါင္းဓာတ္ပုံရိုက္ၾကသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္တြင္ လာမည့္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ ဘီေအ B.A. တန္းကို စတင္ဖြင့္လွစ္မည္။

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၅-၃-၂၀၁၁

Read more...

ပါရမီရွင္မိသားစုက သိကၡာထပ္မဂၤလာပြဲကို ဆင္ယင္က်င္းမည္


Read more...

ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) အရွင္ဇ၀န ေမြးေန႕အလွဴ


၁၈.၂.၂၀၁၁ ေသာၾကာေန႕ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္ အရွင္ဇ၀န ေမြးေန႕အလွဴပြဲ အရုဏ္ၾကက္သားၾကာဇံခ်က္ဆြမ္းကိုေမာင္ေဇာ္မင္း(USA) မွ ကပ္လွဴခဲ့ၿပီး ေကာ္ဖီမစ္အလွဴရွင္မွာဒါယိကာမႀကီးေပါက္စီ(မႏၱေလးမွျဖစ္ပါသည္။ ဆြမ္ေလာင္းလွဴျခင္း၀က္သားဟင္း၊ မွ်စ္+ခ်ဥ္ေပါင္ေၾကာ္ ၊သရက္ခ်ဥ္သုတ္၊ ပါလေခ်ာင္ေၾကာ္ထမင္းႏွဲစသည့္ဟင္းလွ်ာမ်ားအား ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္မွ လွဴဒါန္းၿပီးသံဃာအပါး၅၀၀ ေက်ာ္တို႕အား ဗလာမပါ သကၤန္း၊ထီး၊ဖိနပ္၊ယပ္ေတာင္စေသာ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဗလာမပါ စာေရးတံမဲမ်ားလွဴဒါန္းေပးခဲ့ပါသည္။ သီလရွင္အပါး ၁၀၀ တို႕အားလည္း အရုဏ္ဆြမ္းအလွဴရွင္မွ အရုဏ္ၾကက္သားၾကာဇံခ်က္ဆြမ္း
ကပ္လွဴခဲ့ၿပီး ဆရာေတာ္မွ တပါးလွ်င္န၀ကမၼ တစ္ေထာင္က်ပ္စီ လွဴဒါန္းေပးခဲ့ပါသည္။ ၁၇.၂.၂၀၁၁ ရက္ေန႕တြင္လည္း ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕နယ္ ျပင္စာေက်းရြာရွိ သုခေမတၱာမိဘမဲ့ေက်ာင္း ၊ဒို္းပင္ပရဟိတေက်ာင္း၊မ်က္မျမင္ေက်ာင္း၊အာရွအလင္းေရာင္ အမ်ိဳးသမီး မိဘမဲ့ ေက်ာင္းမ်ားသို႕ ပစၥည္းႏွင့္ေငြသား သိန္း၄၀ ေက်ာ္ဖုိးခန္႕လွဴဒါန္းေပးခဲ့ပါသည္။၁၈.၂.၂၀၁၁ ရက္ေန႕ညေနပိုင္းတြင္ စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕ ျမရတနာရပ္ကြက္ရွိ ကေလးမ်ားအားၾကာဇံဟင္း တိုက္ေကၽြးျခင္း ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ပါသည္။























စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕၊ ျမရတနာရပ္ကြက္တြင္ကေလးမ်ားအား ညေနပိုင္းအဟာရအျဖစ္ ၾကက္သားၾကာဇံခ်က္ တုိက္ေကၽြးကုသိုလ္ျပဳျခင္း
အားလုံးပဲ အလႉရွင္တုိ႔ႏွင္႔အတူ ၾကည္ညိဳသဒၶါပြားမ်ား ကုသုိလ္ယူႏုိင္ၾကပါေစ...

Read more...

ဒါနပ်က္စီးမႈ

အရွင္ဘုရား-

သီလေဆာက္တည္ၿပီး သီလကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ မထိန္းႏိုင္ဘဲ သီလပ်က္လွ်င္ အျပစ္ရွိသလို ဒါန ျပဳလုပ္ရာကလည္း ဒါနပ်က္စီးလွ်င္ အျပစ္ရွိပါသလား။ လူတုိ႔သည္ သီလခံယူၿပီး သီလ မပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းသလို ဒါနျပဳၿပီး ဒါနမပ်က္စီးေအာင္ ထိန္းသိမ္းသင့္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္မ်ားက ေဟာေျပာမႈ မရိွပါသျဖင့္ ဒါနျပဳၿပီး ေပါ့ေပါ့ဆဆ ေနၾကသူမ်ား ရွိပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ သီလကို မပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းရသလုိ ဒါနကို လည္း မပ်က္ေအာင္ မည္ကဲ့သုိ႔ ထိန္းသိမ္းရမည္။ ပ်က္လွ်င္ မည္မွ် ေလာက္ အျပစ္ရွိသည္ ဆုိသည္ကို သိလုိပါသည္။ ေျဖၾကား ေပးေတာ္မူပါ ဘုရား။

ေမာင္ခိုင္၀င္း၊ သန္လ်င္။

သီလခံယူၿပီးလွ်င္ သီလကို မပ်က္စီးေအာင္ ထိန္းသိမ္းရ သကဲ့သို႔ပင္ ဒါနျပဳရာကလည္း ဒါနကို မပ်က္စီးေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ လိုပါသည္။ သီလက ပါဏာတိပါတာ-သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏ဟု သမာဒိယာမိဆုိ၍ ေဆာက္တည္ ထားရာမွ သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္မိသြားလွ်င္ သီလပ်က္သြားသကဲ့သို႔ ဒါနတြင္ သမာဒိယာမိဆုိ၍ ေဆာက္တည္ ထားမႈမ်ဳိးမရွိ၊ ေပးလွဴထားေသာ ပစၥည္းမွာလည္း အလွဴခံပုဂိၢဳလ္လက္ထဲတြင္ရွိရာ မည္ကဲ့သုိ႔ ဒါနပ်က္မႈမ်ဳိး ျဖစ္ႏုိင္ပါ သနည္းဟု ေမးျမန္းဖြယ္ရာ ရိွပါသည္။

သီလပ်က္မႈမွာ အလြန္သိသာ၍ ဒါနပ်က္မႈမွာ သိသာႏုိင္ေသာကိစၥ မဟုတ္၍ ျပသနာတစ္ရပ္သဖြယ္ ျဖစ္ေနပါသည္။ သီလ ခံယူရာက ကာယကံ၊ ၀စီကံတုိ႔ျဖင့္ ခံယူျခင္း၊ ေဆာက္တည္ျခင္း ျပဳရသကဲ့သို႔ ဒါနကိုမူ ကာယကံ၊ ၀စီကံတို႔သာမက မေနာကံျဖင့္ ထိန္းသိမ္းမႈပါ အေရးႀကီးေပသည္။ ဒါနတြင္ ေစတနာသည္ အေရးႀကီးလွ၏။ ဒါန မျပဳမီကပင္ ပုဗၺေစတနာက ေရွ႕သြားျပဳေပးရၿပီး လွဴဒါန္းမႈ မုဥၥေစတနာ၊ လွဴဒါန္း ၿပီးေနာက္ အပရေစတနာတို႔ကလည္း အေရးႀကီးေသာေနရာမွ ပါ၀င္လာေပသည္။

သီလပ်က္ရာက ခံယူၿပီးေနာက္ ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းမႈ အေရးႀကီး၍ ေစာင့္ေရွာက္မႈ ေဖာက္ျပန္ခ်ဳိ႕ယြင္းျခင္းေၾကာင့္ သီလပ်က္ ရမႈ၊ ရွင္းရွင္းဆုိရလွ်င္ ေစာင့္ေရွာက္ၿပီးမွသာ ပ်က္စီးမႈ ျဖစ္လာႏုိင္ေသာ္လည္း ဒါနကိစၥတြင္မူ ပုဗၺ၊ မုဥၥႏွင့္ အပရ ေစတနာ သံုးခ်က္လံုးမွပင္ ပ်က္စီးမႈ ရွိႏုိင္ေပသည္။

မလွဴမီ ေရွ႕အဖုိ႔က ပ်က္စီးျခင္း၊ လွဴဆဲမွာပင္ ပ်က္စီးျခင္း၊ လွဴၿပီးေနာက္ ပ်က္စီးျခင္းမ်ား ျဖစ္တတ္၍ ထုိေစတနာသံုးခ်က္လံုးမွာပင္ ပ်က္စီးမႈေၾကာင့္ အျပစ္ရွိမႈမ်ားလည္း တြဲဖက္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေပသည္။

ဤသုိ႔ ေစတနာသံုးခ်က္မွ တစ္ခ်က္ခ်က္ ပ်က္စီးခဲ့သျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာအျပစ္တို႔မွာ ဒါနအက်ဳိးေပးရာ ကာလကသာ ထင္ရွား သျဖင့္ သီလပ်က္သကဲ့သုိ႔ ခ်က္ခ်င္း သိသာႏိုင္ဟု ဆုိသင့္ပါသည္။

ဤအေၾကာင္းကုိ ဇာတ္၀တ္ၳဳမ်ားျဖင့္သာ ဆရာေတာ္ သံဃာ ေတာ္မ်ားက တင္ျပ ေဟာေျပာေလ့ ရွိၾကေပသည္။

မလွဴမီက ပုဗၺေစတနာပ်က္လွ်င္ ငယ္ရြယ္စဥ္ကပင္ အက်ဳိးေပး ခ်ဳိ႕ယြင္းတတ္ပံု၊ အပရေစတနာပ်က္လွ်င္ အိုမင္းေသာအခါ ဆင္းဆင္းရဲရဲျဖစ္ပံု၊ မုဥၥ ေစတနာ ပ်က္ကြက္ပါမူ အဂၤါခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္း ျဖစ္တတ္ပံုတို႔ကို ဇာတ္ေတာ္ နိပါတ္ေတာ္ မ်ားမွာ ထင္ရွားေလသည္။

ပုဗၺေစတနာပ်က္စီးပံုမွာ-

အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးသည္ အိမ္နံရံကို ရႊံ႕ေစးမ်ား လိမ္းက်ံေနစဥ္ ပေစၥကဗုဒၶ တစ္ပါးကလည္း ေက်ာင္းနံရံတြင္ ရြံ႕ေစးလိမ္းက်ံလို၍ လာေရာက္အလွဴခံရာ အမ်ဳိးသမီးက ရႊံ႕ေစးကို မလွဴလုိ၍ အလွဴခံေသာ ပေစၥကဗုဒၶ အရွင္ျမတ္အား မ်က္ေစာင္းထုိး၍ ကိုယ္ေတာ္ႏွယ္ ေတြ႕ရာအလွဴခံတာပဲ၊ ရႊံ႕ေစးကို ဘာလုပ္ဖုိ႔ အလွဴခံ ေနပါလိမ့္ဟု ကဲ့ရဲ႕စကားဆိုမိၿပီး ။ ေၾသာ္ ... လုိအပ္လုိ႔ အလွဴခံတာ ျဖစ္မွာေပါ့ေလဟု ေတြးမိၿပီး ရႊံ႕ေစးကို ပေစၥကဗုဒၶ အရွင္အား လွဴဒါန္းလုိက္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေနာင္ဘ၀တြင္ မ်က္စိေစြေစာင္းျခင္း၊ အရုပ္ဆုိးျခင္း စေသာ အက်ဳိးမဲ့မႈ ျဖစ္လာၿပီး ရႊံ႕ေစးအလွဴေၾကာင့္ ကိုယ္အေတြ႕ ေကာင္းေသာ အက်ဳိးရေသာ၀တၳဳ (ပဥၥပါပီ၀တၳဳ)ျဖင့္ ပုဗၺေစတနာပ်က္၍ အျပစ္ရပံုကို ေဖာ္ျပေလသည္။

အပရေစတနာပ်က္မႈကိုမူ-

ပဒုမေဒ၀ီ၀တၳဳတြင္ စည္းစိမ္ရွင္ မိဖုရားႀကီးဘ၀မွ ပ်က္စီးရပံု ကို ေဖာ္ျပ၍၊ မုဥၥေစတနာပ်က္ယြင္းမႈ အတြက္မူ ကိုယ္အဂၤါခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္း အျပစ္တုိ႔ကို ရတတ္ေၾကာင္း ဆိုေပသည္။

ဤအေၾကာင္းကို အက်ယ္တ၀င့္ မေဖာ္ျပေတာ့ဘဲ မဃေဒ၀ လကၤာလာ လကၤာတစ္ပိုဒ္ကို ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပ၍ သိေစလုိေပသည္။

မဃေဒ၀လကၤာ ပုဒ္(၂၈၅)တြင္

“ဒါနဟူသည္၊ ျပဳအံ့ရည္ေသာ္၊ မူနည္ရုပ္ျမတ္၊ မမွတ္အညီ၊ လာေရာက္ၿပီတိုင္း၊ ဒုသီသုသီ၊ အလဇီၹက၊ လဇၨမႂကြင္း၊ မခ်န္ႁခြင္းဘဲ၊ ၀မ္းတြင္းခိုင္က်ည္၊ သူမည္မည္၌၊ မလည္မသုန္၊ သဒၶါဟုန္ျဖင့္၊ မတုန္ မလႈပ္၊ ထိန္းအုပ္မေစၧ၊ မတြန္႔ေစႏွင့္။

လွဴေထြေရွးဖုိ႔၊ ဉာဏ္မဲ့ခ်ဳိ႕၍၊ တြန္႔တိုတံုက၊ ပထမရြယ္၊ ေနာင္ ခါ၀ယ္က၊ ႏြမ္းနယ္ခ်မ္းသာ၊ ဆုိးရုပ္၀ါႏွင့္၊ မဟာကုသ၊ ပဥၥပါပီ၊ မေဟသီသို႔၊ ယက္ၡီယကၡ၊ သူတမွ်ျဖင့္၊ ရူပလကၡဏာ၊ ပ်က္တတ္စြာ၏။

ဤတြင္ ဘုရားေလာင္း ကုသမင္းသည္ မလွဴမီ ပုဗၺေစတနာ ပ်က္ကြက္မိ၍ ပညာရွိေသာ္လည္း ဘီလူးတမွ် အရုပ္ဆုိးရေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားေလသည္။

ထုိ႔အတူ ပဥၥပါပီ အရုပ္ဆုိးရသည္မွာလည္း ပုဗၺေစတနာ ပ်က္စီးမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုလုိေပသည္။ ေနာက္မွတြန္႔ျငား၊ သားသမီးမဲ့၊ ခ်ဳိ႕တဲ့ယြင္းယို၊ ထန္းငုတ္တိုသုိ႔၊ အိုခါဒုကၡ၊ ရသည္ဆင္းရဲ၊ တိမ္းလဲႊစည္းစိမ္၊ ဂုဏ္သိန္နိမ့္က်၊ ျဖစ္တတ္ၾက၏။ ပဒုမ၀တီ၊ ေဒ၀ီေနျမတ္၊ သေႏၶနတ္ႏွင့္၊ ပညတ္မည္ထုတ္၊ အပုတၱက၊ သူေဌးစသည္၊ ထုိမွ်၀တၳဳ၊ အစုစုကို၊ ေမွ်ာ္ရႈ႕ႏိႈင္းဆ၊ ေထာက္အပ္စြရွင့္။

အပုတၱက သူေဌး ဟူသည္ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္က ထင္ရွား၏။ ဥစၥာကုေဋေလးဆယ္မွ် ခ်မ္းသာေသာ္လည္း မုဥၥေစတနာ တြန္႔တိုခဲ့၍ အပုတၱကသူေဌးသည္၊ သူေဌးဘ၀တြင္ သားသမီး မရဘဲ ၀တ္စားမႈကလည္း ႏွေျမာလြန္းလွ၍ ဆန္ကြဲထမင္း၊ ပုံးရည္ ဟင္းသာစားပံု၊ အ၀တ္ၾကမ္း၊ အ၀တ္စုတ္သာ ၀တ္ရပံုတို႔ကို ေဖာ္ျပထား၏။

မုဥၥအခါ၊ တြန္႔တိုပါေသာ္၊ အဂၤါခ်ဳိ႕တဲ့၊ ဂုဏ္မဲ့မ်ဳိးႏြယ္၊ မတင့္တယ္ဘဲ၊ ငယ္၏တန္ခိုး၊ မျပည့္ၿဖိဳးသည္၊ ညိႈးႏြမ္း ေရာ္ရမည္ကိုကား...။

လွဴဆဲ မုဥၥအခါ တြန္႔တိုသူတို႔မွာ ေမြးကတည္းက လက္ေျခ အဂၤါ ခ်ဳိ႕တဲ့စြာႏွင့္ မတင့္တယ္ ျဖစ္ၾကရေၾကာင္း ဆုိသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒါနေစတနာက ေစတနာသံုးခ်က္ တစ္ခ်က္ခ်က္ ပ်က္စီးလွ်င္ အက်ဳိးေပးပံုကို တင္ျပသည္။ ေစတနာသံုးခ်က္လံုး ပ်က္စီးလွ်င္ကား အရြယ္သံုးပါးမွာပင္ ဆိုးဆုိး၀ါး၀ါးျဖစ္တတ္ပံုကို ေမွ်ာ္ေထာက္၍ “ထိန္းအုပ္မေစၧ၊ မတြန္႔ေစႏွင့္” ဆုိသကဲ့သုိ႔ ဒါန၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ မေစေရမစြက္မိေအာင္ သတိေဆာင္သင့္ၾကေပသည္။

ျမတ္သတိ၀ါဒီမဂၢဇင္း

Read more...

Child Thought - ကေလးအေတြး

(. . . မွ အဆက္)


ေမာင္ေဌးလြင္ကေလးသည္ (ရႊန္းစိုတင္ထြား ပြင့္ကားဖို႔ရန္ နံနက္ခင္း ေနမင္းေရာင္ျခည္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနေသာ ပဒုမၼာၾကာငံုပမာ) ဆရာသမားတည္းဟူေသာ အလင္းေရာင္ေပးမႈကို ရလိုက္ေသာအခါ ေန႔ခ်င္းညခ်င္းလို အသိဉာဏ္မ်ား ပြင့္ကား က်ယ္၀န္းလာေတာ့သည္။ မက်ယ္၀န္း၍ ေနႏိုင္ပါမည္ေလာ။ သင္ၾကားနာယူ ေနရေသာ စာေပတို႔က အေျခခံ သင္ပုန္းႀကီးမွ စ၍ မဂၤလသုတ္၊ နမကၠာရ၊ ေလာကနီတိ စသည္ျဖင့္ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ ျမင့္ျမင့္လာရာက ပိဋကတ္ေလွကား သဒၵါႀကီးမ်ားကိုပင္ သင္ယူေနရၿပီ မဟုတ္တံုေလာ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သဒၵါႀကီး ျပယုဂ္မ်ားတြင္ “ဗုေဒၶါ - ဘုရား၊ ဓေမၼာ - တရား၊ သံေဃာ - သံဃာ”ဟု ရတနာ သံုးပါးႏွင့္စပ္ေသာ စကားလံုးတို႔ကို ေတြ႔ရေသာအခါ စကားပီစ အရြယ္တုန္းက အဘိုးအဘြားတို႔က ၾသကာသမွ စ၍ ဣတိပိ ေသာ ဘဂ၀ါ - တို႔ကို ႏႈတ္တိုက္ ခ်ေပးၿပီးလွ်င္ ပံုျပင္လို ေျပာျပခဲ့ေသာ ဘုရားအေၾကာင္းအရာတို႔ကိုပါ ဆက္စပ္ေတြးမိလာ၏။

"ဘုရားေလာင္း ဘြဲ႔ေတာ္က သိဒၶတၳတဲ့၊ ခမည္းေတာ္က သုေဒၶါဒနတဲ့၊ မယ္ေတာ္က မဟာမာယာတဲ့၊ သူတို႔တစ္ေတြဟာ ေရႊဘိုသားေတြလား၊ မံုရြာသားေတြလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မႏၲေလးသားေတြလား" ၀ိုးတ၀ါး ေတြးမိလာျပန္သည္။

ေမာင္ေဌးလြင္ကေလးသည္ သူ႔မွာရွိေသာ ဉာဏ္ကေလးျဖင့္ သူ လက္လွမ္းမီသေလာက္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးေတာေနေတာ့၏၊ တစ္ခါတြင္လည္း ေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ႀကီးက သင္ေပးလိုက္ေသာ စာတို႔ကို အိမ္မွာ အံရင္း က်က္ရင္းက အိမ္ေရွ႕ဘက္မွာရွိေသာ မန္က်ည္းပင္ႀကီးဆီသို႔ မ်က္လံုးေရာက္သြားမိ၏၊ အေတြး ေရအလ်ဥ္လည္း တစ္ပါတည္း ပါလာသည္။

"ဒီ မန္က်ည္းပင္ႀကီးဟာ အကိုင္းေတြထြက္၊ အရြက္ေတြေပါက္၊ အညြန္႔ေတြေ၀လာ၊ အသီးေတြသီး။ လူေတြက အညြန္႔ေတြ အသီးေတြ ခူးစား။ အဲဒီ အရြက္ေတြ အညြန္႔ေတြ အသီးေတြဟာ ဒီ အပင္ႀကီးရဲ့ သားသမီးေတြ ေနမွာ။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ေၾကြက်။ ေနာက္ ျပန္ေပါက္။ သူလည္း အသက္ရွိတာပဲ။ လူေတြလိုပဲ ေနမွာေပါ့။ အငယ္ကေလး ေမြးလာ။ ႀကီးေတာ့ ေသသြား။ ေနာက္ေတာ့ ကေလးေတြ ျပန္ျဖစ္။ ဟုတ္တယ္။ ဒီ မန္က်ည္းပင္ႀကီး အတိုင္းပဲ။ ၿပီးေတာ့ ခုခ်ိန္ခါမွာ ငါတို႔က ဒီအပင္ႀကီးရဲ့ အရြက္ေတြ အသီးေတြကို ခူးစားတယ္။ တစ္ေန႔က်ရင္ ငါတို႔လည္း ဒီမန္က်ည္းပင္ႀကီးရဲ့ အရြက္ေတြ အညြန္႔ေတြ အသီးေတြ သြားျဖစ္ေနအံုးမွာပဲလား။ ၿပီးေတာ့ မန္က်ည္းရြက္ေတြက လူေတြျဖစ္ၿပီး ငါတို႔ကို တစ္လွည့္ ျပန္ခူးစားေနၾကအံုးမွာလားပဲ။"

ေမာင္ေဌးလြင္ကေလးသည္ ေတာင္စဥ္ေရမရ ဦးတည္ရာ ေလွ်ာက္ေတြးေနမိသည္။ ကေလးျဖစ္၍ ဘာမွ် နာမည္ မတပ္တတ္ေသာ္လည္း အမွန္မွာ အယူမွားေနေသာ ဒိ႒ိတစ္မ်ိဳး ၀င္ေနျခင္းျဖစ္၏။ ေမာင္ေဌးလြင္ကေလးသည္ အသက္ ရွစ္ႏွစ္ေက်ာ္လာၿပီျဖစ္၍ ေတြးတတ္ေခၚတတ္ စူးစမ္းတတ္ေသာ အေလ့ ရွိေန၏။ မသိေသာ အရာတို႔ကို ေမးခ်င္လာ၏။ မျမင္ဖူးေသာ အရာတို႔ကို ၾကည့္ခ်င္လာ၏။ မၾကားဖူးေသာ အရာတို႔ကို နားစြင့္လာေတာ့သည္။ ေနရာတကာ စပ္စပ္စုစု လုပ္လာသည္။ တစ္ခါတြင္လည္း သူတို႔ရြာမွာ ေဟာင္ဖြာေဟာင္ဖြာႏွင့္ က်ယ္ေလာင္က်ယ္ေလာင္ စကား အလြန္ေျပာေလ့ရွိေသာ လူႀကီးတစ္ေယာက္ ေရာဂါတစ္ခုျဖင့္ ရုတ္တရက္ ေသသြား၏။ ဤသည္ကို ၾကားရေသာအခါ ေမာင္ေဌးလြင္ကေလးက ဤသို႔ ေတြးမိသည္။

"လူေတြဟာ ဘ၀တစ္ခုအတြက္ စကားေျပာဖို႔ရာ သူ႔အတိုင္းအတာနဲ႔သူ လာတာရွိမွာ။ တစ္ဘ၀လံုးအတြက္ စကားလံုး ဘယ္ေလာက္သာ ေျပာရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ၿပီး လာတာရွိမွာ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စကားလံုးေတြ ျပည့္သြားလို႔ ဒီလူႀကီး ေသသြားရတာ ရွိမွာ။ သူက စကားေတြ သိပ္ေျပာတာကိုး။"

ေမာင္ေဌးလြင္ကေလးကား အရြယ္ႏွင့္မလိုက္ေအာင္ ေလွ်ာက္ေတြးေနတတ္သည္။ မွန္သည္ မွားသည္ကို အပထား။ ထူးျခားေသာ သူ႔အေတြး၊ အရည္အေသြးရွိေသာ သူ႔အစြမ္းအစ ကေလးတို႔ကိုမူ ခ်ီးက်ဴးရမည္သာ ျဖစ္ေပ၏။

စာ - ၁၃-၁၄၊ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ၏ တစ္ဘ၀သာသနာ”
ဆရာေတာ္ ဦးေဃာသိတ ေရး၊ တတိယအႀကိမ္ထုတ္၊ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္၊ ေမလ၊ မဟာဂႏၶာ႐ံုစာေပ။

Read more...

ျမန္မာေတြ ေနတဲ့ျမန္မာျပည္


ျမန္မာေတြ ေနတဲ့ျမန္မာျပည္

သစ္ပင္ကမာၻ၊ ရုကၡရြာ၌ ၊
ရသာခ်ိဳျမ၊ သီကင္းလွသည္ ့၊
ဗႏၶရသရက္၊ ပင္ပ်ိဳထက္၀ယ္ ၊
တြယ္ဖက္တက္ေလ်ွာက္၊ ႏြယ္ယွက္ေပါက္သည့္ ၊
ေဂြးေတာက္ကပ္ပါး၊ ပူး၀င္ပြား၍ ၊
တူးခါးဖန္သက္၊ ရသာပ်က္ကာ ၊
မ်ိဳးဆက္သိမ္ဖ်င္း၊ မ်ိဳးပ်က္ျခင္းကို ၊
ထင္လင္းရွု ့ျမင္၊ ပမာတင္၍ ၊
ဆင္ျခင္သုံးသပ္ၾကည့္ပါေလ ၊၊

လူတုိ ့ကမာၻ၊ သတၱရြာ၌ ၊
ေနရာပိုင္းရွာ၊ စည္းရုိးတား၍ ၊
ေျမသားပထ၀ီ၊ တုိင္းဌာနီဟု ၊
တည္ရာပိုင္နက္၊ နယ္ေျမထက္၀ယ္ ၊
ဆက္ဆံခ်ဳပ္ျခား၊ အုပ္စုိးလာလွ်က္ ၊
ရွည္ၾကာမွီတင္း၊ ေနထုိင္းရင္းမွ ၊
သက္ဆင္းေပါက္ပြား၊ နုိင္ငံသားတုိ ့ ၊
ေျမသားစဥ္ဆက္၊ ေပါင္းႏြယ္ဖက္ၾက ၊
မ်ိဳးဆက္တစ္ခု၊ ၀ံသာနုကို ၊
ျပဳစုတည္တံ၊ ေသြးသန္႔သန္႔ျဖင့္ ၊
ခန္းျငားထည္၀ါခဲ့ၾကသည္ ၊၊

သုိ႔ေသာ္ ခန္႔ညား၊ စည္း၀ုိင္းတားလွ်က္ ၊
ေနျငားေသာ္လည္း၊ လ႔ူရြာထဲ၀ယ္ ၊
စည္းကြဲခ်ိဳးေဖာက္၊ တုိး၀င္ေႏွာက္ျပီး ၊
ေဂြးေတာက္ပင္ႏွယ္၊ ကပ္ပါးႏြယ္၍ ၊
နယ္ေက်ာ္ၾကိဳးရွုပ္၊ အမ်ိဳးျဖဳတ္မည္႔ ၊
ေသြးစုပ္ရန္ဆြယ္၊ အသြယ္သြယ္ကို ၊
တြယ္ကပ္မွီခြဲ၊ ရွိစျမဲတည့္ ၊၊

ဇြဲလုံးလပြား၊ သတိထား၍ ၊
တရားသစၥာ၊ ေျဖာင္႔မွန္စြာျဖင္႔ ၊
တာ၀န္သယ္ပုိး၊ ေစာင့္ၾကပ္မုိးေလာ ၊၊
မ်ိဳးႏြယ္ညံ့ဖ်င္း၊ သီငုံကင္းကာ ၊
လူခ်င္းမ်ိဳးဖုံ၊ မ်ိဳးမတုံးေရး ၊
နွလုံးျမဲျမံ၊ သန္ဒိဌာန္ျဖင့္ ၊
အားမာန္၀င့္ကာ၊ ၾကဴရင့္ပါအံ့ ၊
ကမာၻအရွည္၊ ျမန္မာတည္၍ ၊
တည္သည့္ဒုိ႔ေျမ၊ ျမန္မာေနမည္ ၊
မုိးေျမသိမ့္သိမ့္ တုန္ေစသတည္း ၊၊ ၊၊
ျမင့္ၾကဴနုိင္ (မုံရြာ)

Read more...

ရည္ရြယ္ခ်က္ (၂) ခု



၁၅၊ ၂၊ ၂၀၁၁ ေန႔ကျမန္မာျပည္ကုိ ခဏျပန္ျဖစ္တယ္။
ျပန္ရျခင္းရဲ႕ နံပါတ္ (၁) ရည္ရြယ္ခ်က္က
ရန္ကုန္မွာ တည္ေထာင္ေနတဲ့ တည္ေဆာက္ေနတဲ့
Dhamma Garden Centre
(ဓမၼဥယ်ာဥ္ေက်ာင္း) အေျခအေနကုိ ၾကည့္ဘုိ႔ျဖစ္တယ္။


ေက်ာင္းကုိ တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ေနတဲ့
အင္ဂ်င္နီယာႀကီး ဦးေက်ာ္ေရႊနဲ႔ ဦးေဒ၀ိႏၵ (M.A)
(လက္ေထာက္ေမာ္ကြန္းထိန္းေဟာင္း၊ မန္း သာသနာ့တကၠသုိလ္) အဆုိအရ
ေမလ လဆန္းပုိင္းေလာက္မွာ ေဆာက္လက္စ အေဆာက္အဦတစ္ေဆာင္ၿပီးစီးမွာျဖစ္ၿပီး
အဲ့ဒီအေဆာင္ထဲမွာ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းနဲ႔ ကြန္ျပဴတာသင္တန္းခန္းတစ္ခန္းပါ၀င္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္
၀ါဆုိၿပီး ၀ါတြင္းကာလေတြမွာ သင္တန္းမ်ားစတင္ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ေတာ့မွာျဖစ္ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။

မၾကာမီအေတာအတြင္းမွာ လုပ္ငန္းတစ္ခုေအာင္ျမင္ဘုိ႔အတြက္
Material Power ျပည့္စုံေတာ့မွာျဖစ္လုိ႔
Man Power ျဖစ္တဲ့ သင္ၾကားေပးဘုိ႔ဆရာမ်ား အဆင္သင့္ျဖစ္ေစရန္
အခ်င္းခ်င္း ေခါင္းခ်င္းဆုိင္ တုိင္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။


ဒီအတြက္ အေျခခံကြန္ျပဴတာသင္တန္းနဲ႔ အေျခခံအဂၤလိပ္စာသင္တန္းကုိ
ဆရာေတာ္ဦးေဒ၀ိႏၵက တာ၀န္ယူသင္ၾကားေပးမွာျဖစ္ၿပီး
အဆင့္ျမင့္အဂၤလိပ္စာသင္တန္းကုိ
ေဒါက္တာေနာဓိဥာဏ (Ph.D)
ကထိက၊ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေထရ၀ါဒသာသနာျပဳတကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္ က
တာ၀န္ယူသင္ၾကားေပးမယ္ဆုိတဲ့အေျဖတစ္ခုထြက္လာပါတယ္။
ကမၻာ့လူဦးေရ ေလးပုံတစ္ပုံက တရုတ္လူမ်ဳိးေတြျဖစ္လုိ႔လာပါၿပီ၊
ဆုိလုိတာက လူေလးေယာက္မွာ တစ္ေယာက္က တရုတ္လူမ်ဳိးျဖစ္လာပါၿပီ။

ဆုိေတာ့
ဒီေန႔ေခတ္မွာ တရုတ္ဘာသာစကားကုိ မသင္လုိ႔မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
ဒီအတြက္ တရုတ္ဘာသာစကားသင္ေပးမဲ့
တရုတ္တန္းက တရုတ္ဆရာတစ္ေယာက္ကုိ ဆက္သြယ္ေနပါတယ္။

တရုတ္စကားေျပာသင္တန္းကုိလဲ
Dhamma Garden Centre မွာ
၀ါတြင္းအမွီ ဖြင့္လစ္ႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ကုိ ခဏျပန္ရျခင္းေနာက္ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုက
မႏၱေလးမွာရွိတဲ့ ဆရာႀကီးဦးျမင့္ေဆြ (မဟာ၀ိဇၨာ၊ လန္ဒန္) နဲ႔ေတြ႔ဘုိ႔ပါ။
Read more...

Read more...

ေႏွာင္ၾကိဳး ခိုင္ျခင္း မခိုင္ျခင္း...

ေႏွာင္ၾကိဳး ခိုင္ျခင္း မခိုင္ျခင္း...(ေလးၿမိဳင္ ဗုဒၶ၏ဥပမာတစ္ေထာင္)






Read more...

ေငြသား နဲ႔ ႏွလံုးေရာဂါ

ေခတ္မီတိုးတက္ေသာ ယခုေခတ္တြင္ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္း ေရာဂါႏွင့္ အျခား ႏွလံုးေရာဂါမ်ားအတြက္ ေဆးမ်ိဳးစံု၊ ကုထံုးမ်ိဳးစံု ေပၚထြန္းလ်က္ရွိသည္။ ေရွးေခတ္ကလည္း သူ႔အခ်ိန္ သူ႔အခါနဲ႔ ျမန္မာသမားေတာ္မ်ားက ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ကုသႏိုင္ၾကေပသည္။

သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါႏွင့္ ကုသၾကည္သည့္ထဲတြင္ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေသာ ေရာဂါေၾကာင့္ အသက္ရွဴမ၀ျခင္း၊ ရင္ဘတ္ေအာင့္ျခင္း၊ ေမာပန္းျခင္းမ်ားကို ကုသ သက္သာေပ်ာက္ကင္းပံုကုိ စာေရးသူတို႔ ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးက မိန္႔ၾကားဖူးပါသည္။

သေဘၤာသီး ႏုႏုနဲ႔ ၀ဲႏွင္းခူ


၀ဲ ႏွင္းခူ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္
သေဘၤာသီး ႏုႏု တလံုးရွာ၊
ထိပ္၀ကို ဓားႏွင့္လွ်ပ္၊ အေစးထြက္လာလိမ့္မယ္။
အဲဒီ သေဘၤာသီးထိပ္နဲ႔ အနာကို ပြတ္တိုက္ေပး၊ ယားက်ိက်ိနဲ႔ ခံလို႔ေကာင္းတယ္။
ေသြး ညိဳညိဳ ပုပ္ပုပ္ႀကီးေတြ ထြက္လာတယ္၊ ဆက္တိုက္ေပး။
အရည္ၾကည္ေတြ ထြက္လာျပန္ေရာ၊ ဆက္ျပီး ပြတ္တိုက္ေပး။
ေသြးနီေရာင္ေတြ ထြက္လာေတာ့ နာလာလိမ့္မယ္။
ေသြးထြက္လာလို႔ နည္းနည္းၾကာေတာ့ ရပ္ထားျပီး အနာက်က္ေဆး တခုခု ၀ယ္လိမ္းေပးလိုက္ပါ။
မၾကာပါ အလႊာအလႊာလိုက္ ကြာက်ျပီး အသားႏုတက္ျပီး သက္သာေပ်ာက္ကင္းသြားပါေတာ့သည္။

သေဘၤာသီးက ပိုးေတြ(အဆိပ္ေတြ)ကို စုပ္ယူတဲ့သေဘာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေျမြကိုက္ခံရတဲ့သူကို သေဘၤာသီးထိပ္၀နဲ႔ တိုက္ေပးျပီး အဆိပ္ထုတ္ေပးတာ ျဖစ္မယ္။

ေနာက္ျပီး ေပြးေျခာက္ေတြကိုလည္း သေဘၤာသီး ႏုႏုနဲ႔ ကုလို႔ရတာ လက္ေတြ႔ပါ။

စိုးလင္းေအာင္ (ျမန္ေအာင္)
(နကၡတၱေရာင္ျခည္ ၂၀၀၉-ေမလ)

Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP