* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, December 9, 2011

သူႏွင့္ သူ႕ေတာလားမ်ားေခၚေဆာင္ရာ….သို႔

(ေတာလား ေဆာင္းပါးေတြ ဆက္ေရးမယ္၊ ေရးမယ္နဲ႔ မေရးျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ တကၠသိုလ္မွာ အတူတက္ခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္းက ဒီစာေလးေတြကို ပို႔လာတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျပာသင့္ေျပာထိုက္တာေလးေတြ ပါလို႔ သေဘာက်လို႔ တင္ေပးလိုက္တယ္။ စာအတင္က်ဲေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူငယ္ခ်င္းရဲ စာေလးေတြက တစ္စံုတစ္ရာ ေပးေနပါလိမ့္မယ္)

ဒီေန႔အင္တာနက္ထိုင္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ``ကိုယ့္စာေတြ ဖတ္ျဖစ္လား`` ဟု ေမးသည္၊ ``အခုမွ အင္တာနက္ရတာကိုယ့္လူေရ`` ေျဖလိုက္ရင္း သူငယ္ခ်င္း၏ ဆိုဒ္မွ လက္ရာမ်ားကို ျမည္းစမ္းၾကည့္မိသည္၊ အရင္ သူႏွင့္ေတြ႕တုန္းကေတာ့ သူရန္ကုန္သြားေတာလားဆိုၿပီး ေရးေနသည္ဟုေတာ့ ေျပာဖူးသည္၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါမွ မဖတ္ျဖစ္၊ အလုပ္ရႈပ္လြန္းလို႔ေတာ့ မဟုတ္၊ ဖုန္းလိုင္းႏွင့္ အင္တာနက္သံုးရတာ အဆင္မေျပေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္၊ ဒီေန႔ေတာ့ ရန္ကုန္သြားေတာလားမ်ားကို ဖတ္ရင္း ေခါင္းထဲသို႔ ေတာလားကို ဖန္တီးသူ သူႏွင့္ ေတာလား၏ ေခၚေဆာင္ရာကို မရည္ရြယ္ဘဲ လိုက္မိလွ်က္သား ျဖစ္သြားခဲ့သည္၊

တကယ္ေတာ့ သူသည္ ယခင္(တကၠသိုလ္)ကတည္းက လုပ္သည့္အတိုင္း ေျပာ၍ ေျပာသည့္အတိုင္းလုပ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသည့္သူဟု နားလည္ထားခဲ့သည္၊ ယခုသူသည္ သူ၏စိတ္ကူးမ်ားကို လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚတြင္ တည္တံ့ဖို႔ ႀကိဳးစားေနဆဲ လမ္းခရီးဆိုသည္က သြားေနလွ်င္ တစ္ေန႔ေရာက္သြားရမည္သာ ျဖစ္သည္၊ သူသည္ သြားေနေသာသူျဖစ္သည္၊ သြားေနသည္မွ ခပ္သုတ္သုတ္တကၠသိုလ္တက္ေတာ့ သူႏွင့္မိမိက ခံုခ်င္းကပ္လ်က္...သူသည္ ေတာ္လွန္ေသာစိတ္ကူးျဖင့္ အရာရာကို ရႈျမင္တတ္သူျဖစ္၍ သူ၏ အမူအရာမ်ားသည္ အနည္းငယ္ေတာ့ ဘုကလန္႔က်ေကာင္းက်ေနႏိုင္ေသာ္ျငား သူသည္ အတန္းထဲတြင္ ဘက္စံုထူးခၽြန္သည့္သူဆိုသည္ကိုေတာ့ အားလံုးက လက္ခံထားၾကရသည္၊ သူက ဘာသာစံုတြင္ ထူးခၽြန္သူျဖစ္သည္၊ သူစိတ္ပါမည္ဆိုလွ်င္ ႏွစ္၀က္စာေမးပြဲ၊ အတန္းတင္စာေမးပြဲမ်ား၏ ပထမေနရာဆိုသည္က သူ႔အတြက္သာ ျဖစ္သည္ဟုလည္း လက္ခံထားခဲ့သည္၊ ေနာက္ပိုင္းႏွစ္မ်ားတြင္ သူသည္ စာကို စိတ္မ၀င္စားသလို လုပ္ေနသည္ဟု သတင္းထြက္လာၿပီး ထိုပံုစံကို ျမင္ခဲ့ရသည့္တိုင္ ေအာင္ေဂဇက္တြင္ သူသည္ အဆင့္သံုးေနရာကမက်..ထို႔ျပင္ တကၠသိုလ္ဆရာမ်ား၏ အေလးေပးဆက္ဆံျခင္းကိုလည္း ခံရသူဟု နားလည္ထားသည္၊ သို႔ေသာ္ သူကား ပံုမွန္အတိုင္းသာ.. ေနာက္ဆံုးႏွစ္စာေမးပြဲၿပီးေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ခ်င္း လူခ်င္းကြဲၿပီး ခဲြခဲ့ၾကရသည္၊ သူက မဟာတန္းတြင္ ဆက္လက္ပညာသင္ၾကားခြင့္ရၿပီး ကၽြႏု္ပ္ကေတာ့ ခ်င္းျပည္နယ္ေတာင္တန္းေဒသတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရဖို႔ ျဖစ္လာသည္၊ သူက တကၠသိုလ္ပညာမ်ားကို ဆက္လက္ဆည္ပူးခြင့္ရခဲ့ၿပီး ကၽြႏု္ပ္ကေတာ့ ဘ၀တကၠသိုလ္တြင္ ဒုကၡသုကၡမ်ားကို သင္ယူအံုးေပါ့ သို႔ေသာ္ မဟာတန္းဆက္တက္ခြင့္ရခဲ့သည့္အတြက္ သူ၏ မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ထူးထူးျခားျခား ဂုဏ္ယူသည့္အရိပ္အေယာင္ မေတြ႕ရသလို ေတာင္တန္းသြားရမည့္ ကၽြႏု္ပ္အဖို႔လည္း ထူးထူးျခားျခား မခံစားရ.. တကယ္ေတာ့ တကၠသိုလ္မွာ က်င့္သံုးေနသည့္စနစ္ကို ကၽြႏု္ပ္ မႏွစ္သက္သလို သူလည္း ႏွစ္သက္လိမ့္မည္ဟု မထင္မိခဲ့

ကၽြႏု္ပ္အဖို႔ ေတာင္တန္းတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရေသာ ႏွစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း မွတ္မွတ္ရရ ေျပာျပစရာ သခၤန္းစာတစ္ခုေတာ့ ရလိုက္သည္၊ ``လူဆိုတာ မခံခ်င္စိတ္ရွိရံုနဲ႔ အရာရာကို လုပ္လို႔မရ အက်ိဳးဆက္တို႔ကို ခံႏိုင္ရည္ရွိဖို႔လဲ လိုေသးသည္``ဟူေသာ သခၤန္းစာ။ အဲဒီသခၤန္းစာေလးတစ္ခုရဖို႔ ကၽြႏု္ပ္ရင္းလိုက္ရသည္ကလည္း မနည္းမေနာ၊ ေတာင္တန္းတြင္ ေနရသည့္အေတြ႕အႀကံဳမ်ားက ဆန္းၾကယ္သည္၊ ၾကမ္းတမ္းသည္၊ သို႔ေသာ္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ကေတာ့ အတိျဖစ္သည္၊ ကၽြႏု္ပ္အဖို႔ေတာ့ စိတ္၀င္စားသည့္အခါလည္းရွိသည္၊ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့လည္း အထာမက်မႈေတြရဲ့အလယ္မွာ ရွင္းမျပႏိုင္ေသာ စိတ္ဓာတ္က်မႈမ်ားျဖင့္ ႏွလွန္မထူႏိုင္ခဲ့..ဒါေပမယ့္ ဒါဟာဘ၀ပါပဲ၊ မိုးခါးေရတစ္ခုပဲ ေသာက္စရာရွိသည့္အခ်ိန္မွာ မိုးခါးေရမႀကိဳက္ဟု ေျပာႏိုင္ခြင့္မရွိေၾကာင္း စတင္သေဘာေပါက္လာခဲ့မိသည္၊ ၂-ႏွစ္ ျပည့္ခါနီးလို႔ ေတာင္တန္းတာ၀န္မ်ား ၿပီးဆံုးခါနီးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္၀န္း မုန္တိုင္းထန္ေနေသာေန႔မ်ားဟု ဆိုရပါမည္၊ အဲဒီမွာ သမိုင္းသစ္ေတြ စတင္ခဲ့သည္၊ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းတဲ့သမိုင္းကား မဟုတ္ခဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္က ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးဆိုေသာ သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈႀကီး ျဖစ္ပြားခဲ့သည္၊ စက္တာဘာအေရးအခင္းဟုလည္း လူသိမ်ားခဲ့သည္၊ သံဃာထု၏ အနစ္နာခံမႈမ်ား ေျပာင္ေျမာက္ခဲ့သလို တုန္႔ျပန္မႈမ်ားကလည္း တစ္ကမၻာလံုး တုန္လႈပ္သြားခဲ့ရသည္အထိ ပီျပင္လြန္းခဲ့သည္၊ ေပးခ်င္သူႏွင့္ ယူခ်င္သူမ်ား အားၿပိဳင္ခဲ့သည့္ပြဲ..ကၽြႏု္ပ္အဖို႔ ေရဒီယိုကိုသာ မျပတ္နားေထာင္ေနရသည္၊ သတင္းမ်ားက စိတ္ေကာင္းႏိုင္စရာတစ္ခုမွမရွိ၊ ယံုခ်င္စရာလည္း ခပ္ခက္ခက္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီသမိုင္းကေတာ့ တကယ္ျဖစ္သြားခဲ့သည္၊ အေရးအခင္း ျဖစ္ေနသည့္အခ်ိန္ ၿမိဳ႕ထဲသို႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခိုက္ အသိရဲတစ္ေယာက္က ေျပာသည္၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔ မဆူၾကဘူးလားတဲ့၊ တကယ္လို႔ မဆူရင္ သူတို႔ဟားခါးကို လံုၿခံဳေရးသြားရမယ္တဲ့၊ သူ႔စကားက ငိုအားထက္ ရယ္အားသန္ေစသည့္စကား၊ တကယ္လို႔ ဒီၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ သံဃာေတြ ဆႏၵျပရင္ သူလည္း ဟားခါးကို တကူးတက သြားစရာမလိုေတာ့ဘူးေပါ့၊ အဲလိုမျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာ့ သူတို႔ဟားခါးကို သြားၾကရမည္၊ သူ႔စကားေၾကာင့္ အားလံုးျပံဳးမိၾကသည္၊ ရဲစခန္းတစ္ခုလံုး သာသနာျပဳဘုန္းႀကီးမ်ားႏွင့္ မသိသူမရွိ၊ မယကအစ ဘဏ္မန္ေနဂ်ာအဆံုး အားလံုးက ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္မ်ားႏွင့္ အကၽြမ္းတ၀င္၊ အျပင္တြင္ ဆူပူစရာေနရာမရွိ၊ ဒီေတာ့ မေက်နပ္ခ်က္တို႔သည္ စုေပါင္းေနရာအခန္းက်ဥ္းေလးတြင္သာ ပဲ့တင္ထပ္ေပါက္ကြဲ..

တကၠသိုလ္တြင္လည္း ပိုစတာတိုက္ပြဲဆိုၿပီး ျဖစ္ေနသည္ဟုလည္း သတင္းမ်ားတြင္ ၾကားေနခဲ့ရသည္၊ ပိုစတာတိုက္ပြဲ ျမစ္ဖ်ားခံရာက ဆြမ္းစားေက်ာင္းကို မေက်နပ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟုလည္း သိခဲ့ရသည္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီအေၾကာင္းတစ္ခုတည္းေၾကာင့္လည္း ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မည္၊ တကၠသိုလ္မွာ အခ်ိဳးမက်တာေတြကို ေတြးၾကည့္ရင္ အခ်ိဳးက်တယ္ဆိုတာကိုမရွိကၽြႏု္ပ္အေနျဖင့္ စိန္ဘရားသားဆြမ္းစားေက်ာင္းတြင္ ေလးႏွစ္ေလးမိုး ဆြမ္းစားလာခဲ့ရေသာ အေတြ႕အႀကံဳေၾကာင့္ ထိုအျဖစ္အပ်က္အေပၚ အျပည့္အ၀ ကိုယ္ခ်င္းစာၿပီး နားလည္မႈတြင္လည္း ထိုသံဃာမ်ားႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းက်ခဲ့သည္၊ တကၠသိုလ္၏ အဆိုး၀ါးဆံုးေသာေနရာမ်ားတြင္ စိန္ဘရားသားဆြမ္းစားေက်ာင္းက နာမည္တစ္လံုးျဖင့္ေက်ာ္ေနခဲ့တာ အေတာ္ပင္ ၾကာခဲ့ၿပီ၊ ယခုမွ ကိုယ္ေတာ္ေတြ၏ ခံစားခ်က္ေတြက ေပါက္ကြဲထြက္လာခဲ့ၾကသည္ဆိုသည့္သေဘာ၊ စိန္ဘရားသားတြင္ ဆြမ္းစားရသည့္အခ်ိန္မ်ားက အကုသိုလ္တစ္၀က္၊ ငပိရည္တစ္၀က္ဟု ဆိုႏိုင္သည္၊ ဟင္းလိုက္သည့္ ၀န္ထမ္းမ်ားကို ငပိရည္ေလာက္ပဲ အလိုက္ခိုင္းလို႔ရေပသကိုး မ်က္စိထဲတြင္ ျမင္ေယာင္ေနမိပါေသးသည္၊ မနက္အရုဏ္ဆြမ္းတြင္ ကပ္သည့္ဆြမ္းက မာေတာင့္ေနေသာ ထမင္းေၾကာ္ႏွင့္ လိုက္ဖက္ညီစြာ မာေတာင့္ေနေသာ ဘူးသီးေၾကာ္ႏွင့္ ၾကက္သြန္ေၾကာ္မ်ား၊ ဒါေတာင္ ေလာက္ေလာက္ငွငွမဟုတ္၊ အနည္းငယ္ေလာက္ေနာက္က်လွ်င္ ဆြမ္းက မရွိရတာႏွင့္ ဆြမ္းရွိျပန္ေတာ့လည္း အေၾကာ္က ကုန္သြားရတာနဲ႔..တဖန္ေန႔ဆြမ္းတြင္ဆိုျပန္ေတာ့ ၾကက္သားဆိုလွ်င္လည္း ေတာင္ပံႏွင့္လည္ပင္း၊ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ေနရသည္အထိ ေကာ္ဖို႔အားနာေနရသည္အထိ နည္းပါးသည့္ ငါးဆုပ္ဟင္း.. စသည္ျဖင့္ တကၠသိုလ္ဆြမ္းစားေက်ာင္းတြင္ ႀကံဳေတြ႕ရသည့္အေျခအေနက ေျပာမယံုႀကံဳမွသိဆိုသည့္ အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္သည္၊ ဒါက သံဃာေလးရာ့ငါးဆယ္ႏွင့္ အမ်ားျပည္လွဴဒါန္းေငြ တစ္ေန႔တာဆြမ္းစားရိတ္ ႏွစ္သိန္းရွစ္ေသာင္းဆိုသည္ႏွင့္ တြက္ခ်က္ၾကုည့္လိုက္ပါက မျဖစ္သင့္သည့္ အေျခအေနပဲ မဟုတ္လား၊ အရင္က ထိုအေျခအေနကို မေက်နပ္၍ ဆြမ္းစားေနစဥ္ ပုဂံကို အသံျမည္ေအာင္ ေခါက္၍ ဆႏၵျပမိေသာရဟန္းတစ္ပါး ႏိုင္ငံေတာ္ပုန္ကန္မႈႏွင့္ ေထာင္က်သြားဖူးသည္ဟူသတတ္၊

ထို႔ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ပိုစတာတိုက္ပြဲကို စိန္ဘရားသား၏ ေကာက္ေၾကာင္းကို ေနာေက်ခဲ့ၾကသူ ကၽြနု္ပ္တို႔အားလံုး ထိုစဥ္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ရင္ဘတ္ခ်င္း နီးနီးကပ္ကပ္ရွိေနခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သည္၊ ေနာက္ေတာ့ တစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိသံဃာမ်ား၀ါ၀င္ေသာ သံဃာ့အေရးခင္းႀကီး ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ထိုအေရးခင္းႀကီး ၿငိမ္သက္ခါစအခ်ိန္တြင္ တာ၀န္ၿပီး၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လည္း ရန္ကုန္သို႔ ျပန္ခဲ့ၾကသည္၊ ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပးသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ကၽြႏု္ပ္တို႔အား ေမးျမန္းစရာရွိသည္ဟုဆိုကာ ကားေပၚမွ အဆင္းခိုင္းသျဖင့္ ဆင္းခဲ့ၾကရသည္၊ ရန္ကုန္တြင္ အေ၀းေျပးဂိတ္မ်ားႏႈိက္ ကားေပၚတြင္ သံဃာေတာ္မ်ားပါသည္ဆိုလွ်င္ ထိုသုိ႔ပင္ အစစ္အေဆးခံၾကရသည္ဟု ဆိုသည္၊ စစ္ေဆးေရးဂိတ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ အရပ္၀တ္၊ မီသတ္၀တ္မ်ားျဖင့္ လူေလးေယာက္ခန္႔သည္ သူတို႔သိလိုသည္မ်ားကို ေလသံမာမာျဖင့္ (အျပစ္ရွိ၍ အဖမ္းခံလာခဲ့ရသည့္ သူခိုးဓားျပကို ေမးျမန္းသည့္ပံုစံမ်ားျဖင့္) ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္း စစ္ေဆးေမးျမန္းျခင္းကို ခံခဲ့ၾကရသည္၊ သာသနာျပဳကဒ္မ်ား၊ သာသာနာျပဳရဟန္းေတာ္ျဖစ္ၿပီး တကၠသိုလ္တြင္ ဘြဲ႕ယူမည့္ရဟန္းေတာ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္မ်ားကို ျပေသာ္လည္း သူတို႔သည္ အျပစ္မရွိ အျပစ္ရွာ၍သာ ေမာင္းမဲေနၾကေလသည္၊ ဘုန္းႀကီး မွန္သမွ် ရာဇ၀တ္သားဟု သေဘာထားၾကသည္လား မသိ၊ ဒီလို လူမ်ိဳးေတြက ဗုဒ္ဓဘာသာဆိုေတာ့လည္း အင္း ဗုဒ္ဓေပပဲေပါ့၊ ထို႔ျပင္ ``ကိုယ္ေတာ္တို႔ကို အခ်ိန္မေရြး ဖမ္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္တယ္``ဟူ၍လည္း ေျပာလိုက္ပါေသးသည္၊ ကၽြႏု္ပ္သည္ တလိပ္လိပ္တက္လာေသာ ေဒါသမ်ားကို ႀကိဳးစား၍ အႏိုင္ႏုိင္ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့ရသည္၊ တာ၀န္ရွိသည္ဆို၍ သိခ်င္သည့္အရာမ်ားကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေျဖဆိုခဲ့ေသာ္လည္း မဆီမဆိုင္ ရိုင္းစိုင္းသည့္အျပဳအမူမ်ားျဖင့္ တုန္႔ျပန္ခံေနရသည့္အေျခအေနမွာ အေတာ္ပင္ လက္ခံရခက္သည့္အေျခပင္ ျဖစ္ေလသည္၊ တကၠသိုလ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ အေျခအေနက ပို၍ပင္ ဆိုး၀ါးလို႔ေနသည္၊ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အေဆာင္ေရွ႕သို႔ေရာက္ေသာအခါ အေဆာင္တံခါး ဖြင့္ေပးလို႔မရဆို၍ အေဆာင္၏ေနာက္ေၾကာမွေန၍ ေက်ာင္းေပၚသို႔ေရာက္ေအာင္ သူခိုးတက္တက္ခဲ့ၾကရေလသည္၊

အေျခအေနတို႔သည္ အလြန္ပင္ စိတ္ပ်က္စိတ္ရႈပ္စရာေကာင္းခဲ့ေလသည္၊ ဘြဲ႕မယူမီ ၇-ရက္ခန္႔အလိုတြင္ သတင္းဆိုးတစ္ခုကို ၾကားသိခဲ့ရသည္၊ စက္တင္ဘာအေရးခင္းတြင္ ပါ၀င္သည္ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ တကၠသိုလ္မွ ကိုယ္ေတာ္မ်ားကို ေက်ာင္းမွ ထုတ္လိုက္သည္ဟု ဆိုသည္၊ ထိုအထဲတြင္ ``သူ`` ပါသြားခဲ့သည္၊ စက္တင္ဘာအေရးခင္းတြင္ သူပါလား/မပါလားဆိုသည္ကို အေသအခ်ာ ကၽြႏု္ပ္မသိ၊ ေမးလည္း မေမးျမန္းမိ သို႔ေသာ္ ထိုအခ်ိန္က တကၠသိုလ္တြင္ ဘုန္းႀကီးမ်ားသည္ တစ္ေယာက္အေပၚတစ္ေယာက္ ေဘာ္လီေဘာပုတ္ေနေသာ အခ်ိန္ေတာ့ ျဖစ္ခဲ့သည္၊ စက္တင္ဘာအေရးခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အာဏာပိုင္မ်ားအၾကားတြင္ နာမည္ရေအာင္ လုပ္ေနေသာ ဘုန္းႀကီးမ်ား၊ သူမ်ားတကာ အစစအရာရာ အနစ္နာခံေနေသာအခ်ိန္တြင္ မိမိအလုပ္လုပ္သည္ဆိုသည္ကို ျပသဖို႔အတြက္ ထိုအနစ္နာခံသူမ်ားကို ေျခထိုးခံေသာဘုန္းႀကီးမ်ား၊ တဖန္ မိမိႏွင့္ဆက္ဆံေရးအဆင္မေျပေသာ အေဆာင္သားမ်ားအေပၚတြင္ ရွိသမွ်အျပစ္ပံုခ်၍ ေခါင္းေဆာင္မႈစြမ္းရည္ျပသခဲ့ၾကေသာ အေဆာင္မွဴးမ်ား၊ တစ္ေဆာင္ႏွင့္တစ္ေဆာင္ လက္ညိဳးထိုးအျပစ္တင္ေနၾကေသာအေဆာင္မွဴးမ်ား စသည္စသည္ျဖင့္…… ထိုစဥ္က တကၠသိုလ္၏ အတြင္းပိုင္း ပံုရိပ္ႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာတို႔သည္ ေျမႀကီးေပၚတြင္ ပိုးလိုးပက္လက္ သို႔ေသာ္ ထိုကိစၥေၾကာင့္(ထိုသို႔အနစ္နာခံမႈမ်ားေၾကာင့္) ရရွိလာေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကို ယခုသံုးေဆာင္ခံစားခြင့္ရ ေနၾကသည့္ ဆရာေတာ္မ်ားမွာလည္း ထိုစဥ္က ဘုန္းႀကီးတစ္ေယာက္၏ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟမ်ားႏွင့္ ယုတ္မာမႈမ်ားကို လူမ်ားႏွင့္မျခား..ျပသခဲ့ၾကသည့္ ဘုန္းႀကီးအစစ္ဆိုသူမ်ား

ေနာက္ေတာ့ သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ သြားေတြ႕ခဲ့သည္၊ ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ သူ႔ကို လာေတြ႕သည့္သူေတြ အေတာ္မ်ားျပားတာကိုလည္း ေတြ႕ခဲ့ရသည္၊ သို႔ေသာ္ သူသည္ကား အရင္လို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ႏွင့္ပဲ ရွိေနသည္၊ သူ႔ကို အခုလိုမ်ိဳး တကူးတက လာေတြ႕တာကို အသိအမွတ္ျပဳသည့္ဟန္ရွိေသာ္လည္း သူ႔ကို သနားစရာသတၱ၀ါတစ္ေယာက္အေနအားျဖင့္ အားေပးႏွစ္သိမ့္မႈမ်ားကိုကား လိုလားႏွစ္သက္သည့္ဟန္မရွိ၊ ထို႔ျပင္ သူ႔တြင္ တကၠသိုလ္မွ အထုတ္ခံရသည့္အတြက္ စိတ္ထိခိုက္ေနသည့္ပံုစံမ်ိဳးလည္း မေတြ႕ရ.. သူသည္ သူ၏ second plan-ကိုသာလွ်င္ တည္ၿငိမ္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္လွ်က္ ရွိေနသည္၊ ေနာက္ေတာ့ သူက ေျပာသည္၊ တကၠသိုလ္က အထုတ္ခံရလို႔ ၀မ္းနည္းစရာမရွိပါဘူးတဲ့ ဂုဏ္ေတာင္ယူပါေသးတယ္တဲ့.. ဒီစကားကို သူတမင္လုပ္ၿပီး ေျပာခဲ့တာမဟုတ္မွန္း သူ႔ကိုၾကည့္၍ ကၽြႏု္ပ္သိႏိုင္သည္၊ ေနာက္ေတာ့ သူ ႏိုင္ငံျခားထြက္သြားခဲ့သည္၊ သူ ႏိုင္ငံရပ္ျခားေရာက္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ အဆက္အသြယ္ဆိုသည္က က်ိဳးတို႔ႀကဲတဲျဖစ္ေနေသာ္လည္း သူ႔အေၾကာင္းေတြကိုေတာ့ ၾကားသိေနရသည္၊ ထံုးစံအတိုင္း သူေတာ္ေၾကာင္းေတြပါပဲ..၊ ဒါက အံ့ၾသစရာမရွိပါဘူး..သူက ေတာ္ေနတာပဲေလ.. သူညံ့သြားတယ္ဆိုရင္သာ ကၽြႏု္ပ္အတြက္ အံ့ၾသစရာျဖစ္လာရမွာပါ.. ႏိုင္ငံျခားတြင္ ရွိေနစဥ္အတြင္း သူသည္ ဘေလာ့ဂ္တစ္ခု လုပ္ခဲ့ၿပီး ဘေလာ့ဂ္ဂါတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္လာခဲ့သည္၊ သူ၏ ဘေလာ့ဂ္သည္ သူ၏ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားကို ျပသရာေနရာ၊ ခံယူခ်က္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ရာေနရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး အမွန္တရားကို လက္ခံေသာလူနည္းစုၾကားတြင္ သူ၏ ဘေလာဂ့္သည္လည္း ေနရာရလာခဲ့သည္၊

ယခု သူျပန္ေရာက္၍ သူႏွင့္ျပန္ေတြ႕ရေသာအခ်ိန္တြင္ ပံုစံက အရင္လိုပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လူကေတာ့ နည္းနည္း၀လာသည္၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြးကလည္း ႀကဲတဲတဲ၊ နည္းနည္းေတာ့ အၾကည့္ရဆိုးေနသည္၊ အလုပ္ေတြ ရႈပ္လို႔ ထင္သည္၊ သူႏွင့္စကား ထိုင္ေျပာျဖစ္ေတာ့ ဓႏုျဖဴတြင္ ကမ္းျပိဳ၍ လူေတြဒုကၡေရာက္တာကို ၾကည့္ၿပီး ျပန္လာတာ မၾကာေသးဟု ေျပာသည္၊ ထိုေန႔က ကၽြႏု္ပ္ရယ္၊ သူရယ္၊ အျခားသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရယ္ က်သင့္သည့္ေငြသြင္းပါလွ်က္ႏွင့္ မၾကာခဏ ဖုန္းလိုင္းျဖတ္ခံေနသည္ကို ေျဖရွင္းရန္ ဖုန္းရံုးသို႔ သြားခဲ့ၾကသည္၊ ရံုးသို႔ေရာက္ေသာအခါ ျမင္ကြင္းက အလြန္ပင္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေနသည္၊ ဖုန္းဆက္၍ က်သင့္ေငြကို လာေပးရသည္ကိုပင္ အလြန္ခက္ခက္ခဲခဲ အခ်ိန္အၾကာႀကီး တန္းစီ၍ ေပးေနၾကရသည္၊ အလကားေ၀သည့္ ထမင္းထုပ္ကို ယူရန္အတြက္ တန္းစီေနၾကရသည့္ပံုစံမ်ိဳး မ်က္ႏွာမ်ားမွာလည္း စိတ္မရွည္သည့္မ်က္ႏွာ ညိဳးငယ္သည့္မ်က္ႏွာမ်ားျဖင့္သာ ကၽြႏု္ပ္အဖို႔ ဤကဲ့သို႔ေသာ ျမင္ကြင္းမ်ိဳးကို ယခုမွ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျမင္ဖူးျခင္း ျဖစ္သည္၊ ဖုန္းရံုးကိုလည္း အခုမွတစ္ခါေရာက္ဖူးသည္ကိုး..အခုမွပင္ ကၽြႏု္ပ္၏ လက္ထဲတြင္ရွိေသာ ဖုန္း၏ တန္ဘိုးကို ေကာင္းေကာင္းနားလည္သြားရသည္၊ သူ႔ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ စိတ္တိုေနသည့္ပံုမ်ိဳး ေတြ႕ရသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္က ``စိတ္မတိုပါနဲ႔ကြာ၊ ဒီႏိုင္ငံမွာ ေနသြားၿပီးၿပီဆိုရင္ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမဆို ေနလို႔ရသြားၿပီ``ဟု ေျပာလိုက္မိေသးသည္၊ အခုတေလာ ေနရာတကာတြင္ ျပည္သူ႕အက်ိဳး..ျပည္သူ႔အက်ိဳးဆိုေသာ စကားကို မၾကားခ်င္မွအဆံုးျဖစ္ေနေသာ္လည္း ထိုတြင္ ငါတို႔အက်ိဳးကား မပါေသး.. ေအးေလ..သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကလဲ ျပင္စရာအမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္ဟု ၀န္ခံထားေပသကိုး.. ခက္တာက ေနာက္ဆက္တြဲအေတြး ပါပဲ..အဲဒီဟာေတြကို ဒီေလာက္ျပင္ဆင္ေနရေအာင္ ဘယ္သူေတြက ဖ်က္ခဲ့တာတဲ့လဲ.ျပန္ခဲ့ရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အေတြးေတြ တစ္သီႀကီးပါလာခဲ့သည္၊

ဒါေတြက သူ႔ရဲ့ရန္ကုန္သြားေတာလားကို ဖတ္ၿပီး အတိတ္ကို စားၿမံဳ႕ျပန္မိသည့္အေၾကာင္း အရာမ်ားရယ္ပါ၊ ဒီႏိုင္ငံမွာ ဒီလိုေတာလားမ်ိဳးေတြ မ်ားမ်ားေပၚေပါက္ဖို႔ လိုေနေသးသည္၊ သူ႕ေတာလားတြင္ ေရးသားထားသည့္အေၾကာင္းအရာေတြက လူတိုင္းျမင္ေနရၿပီး လူတိုင္းသတိမထားမိသည့္ အေျခအေနမ်ား ျဖစ္သည္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားစရာေတြကိုလည္း အမ်ားႀကီးေပးသည္၊ သူ ခရီးမ်ားမ်ားသြားလွ်င္ ေကာင္းမည္ဟု စိတ္ထဲတြင္ ျဖစ္မိသည္ႏွင့္အမွ် ေနာက္ထပ္ ေတာလားမ်ားစြာကိုလည္း ဖန္တီးႏိုင္ပါေစဟု ရင္ထဲတြင္ ဆႏၵျပဳေနမိပါသည္။

ထေနာင္းပန္း (၅-၁၂-၂၀၁၂)

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP