* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, September 27, 2011

*စာရိတၱသတၱိ အထူးရွိဖုိ႔*

ကြ်န္ေတာ္လည္း ျမန္မာနိုင္ငံ ျပန္ေရာက္ျပီးကတည္းက စာမေရးျဖစ္၊ အင္တာနက္ကိုလည္း သိပ္ျပီးမသံုးျဖစ္ဖူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ္႔ စာဖတ္၀ါသနာက တားမရေတာ႕ ေသာၾကာေန႕ စေနေန႕ဆို ဂ်ာနယ္အသစ္ဖတ္ခ်င္ပါသျဖင္႔ ၀ယ္ရန္္အတြက္ စာအုပ္ဆိုင္ကို အျမဲဦးတည္ ေျခလွမ္းျပင္မိပါတယ္။ ဂ်ာနယ္ေတြကလည္း အရင္ကထက္ကို မ်ဳိးစံုသလို၊ ဘာသာေရးမဂၢဇင္းေတြကလည္း အမ်ားၾကီးပဲ ထြက္ေနပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္း မ်ဳိးစံု ရွိသမွ်မုန္႔ဖိုးေလးမွ မွ်ျပီး၀ယ္ကာ ဖတ္ျပီးရင္ ရြာကိုသယ္သြားျပီး ရြာမွ ရြာသူရြာသားမ်ားကို ျပန္လည္မွ်ေ၀ ေပးပါတယ္။
ျပီးခဲ႔တဲ႔ ေသာၾကာေန႔ ဂ်ာနယ္ဆိုင္ကို သြားေတာ႕ ဂ်ာနယ္အသစ္ေတြကလည္း ပံုေနတာဘဲ။ ဒါနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဘယ္ဂ်ာနယ္က ေကာင္းမလဲ ေရြးရင္းနဲ႕ ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္ေလးေတြကို လိုက္ဖတ္ေနမိပါတယ္။ အဲဒီမွာ Vol-2 , No-58, 23-29 Sept 2011 The Hot News weekly ဂ်ာနယ္မွ ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာေအာင္တင္ဦး ေရးထားသည္႔ "ကမၻာေျမေပၚတြင္ သူခိုးမရွိေသာ ႏိုင္ငံတစ္နိုင္ငံ ရွိခဲ႔ဖူးသည္" ေခါင္းစဥ္ကိုေတြ႕လိုက္ေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္၀င္စားသြားတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံပါလိမ္႔ေပါ႔ ဟု စဥ္းစားမိတယ္။ ဂ်ာနယ္သာ၀ယ္လာတယ္။ ျပန္ေရာက္ေတာ႕လည္း မအားေသးတာနဲ႕ အဲဒီေဆာင္းပါး မဖတ္ျဖစ္ေသးပါဘူး။ ညေရာက္မွ ဖတ္ၾကည္႕မိတယ္။ အဲဒီေဆာင္းပါးကိုေရးသားေသာ ေဒါက္တာေအာင္တင္ဦးကလည္း ဆရာေတာ္အရွင္ဇ၀န ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ေရးသားသည္႔ "စာရိတၱသတၱိ" စာအုပ္မွ ဆရာေတာ္၏ အမွာစာ "သူခိုးမရွိေသာနိုင္ငံ" ေခါင္းစဥ္ကို စိတ္၀င္စားျပီး ဖတ္ၾကည္႔မိ၍ ေရးသားေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း စိတ္၀င္စားသလို စာဖတ္သူမ်ားကိုလည္း ျပန္လည္မွ်ေ၀လိုေသာ ဆႏၵရွိလာသျဖင္႔ ဆရာေတာ္၊ ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာေအာင္တင္ဦး ႏွင္႔ The Hot News weekly ဂ်ာနယ္ကိုလည္း ျပန္လည္မွ်ေ၀ခြင္႔ ျပဳပါရန္ ဒီေနရာမွပဲ ကြ်န္ေတာ္ ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ဆရာေတာ္၏ ေဆာင္းပါးအစက ဒီလိုပါခင္ဗ်ာ----
ကမာၻေျမေပၚတြင္ သူခိုးမရွိေသာ ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံရွိခဲ႕ဖူးသည္။ ထိုႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံျဖစ္သည္ဟု ဆိုလွ်င္ ယခုေခတ္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စာေရးသူကို ကိုယ္႔ငါးခ်ဥ္ကိုယ္ခ်ဥ္သူ ကိုယ္႔ဘက္ကိုယ္ယက္ေသာ လိပ္လိုလူဟု ဆိုၾကေပလိမ္႔မည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစကားကို ေျပာသူသည္ စာေရးသူလို ျမန္မာတစ္ေယာက္မဟုတ္ဘဲ ဘာသာျခား၊ လူမ်ဳိးျခား၊ ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ဟု သိရလွ်င္ကား မ်ားစြာ အံ႔ၾသၾကေပလိမ္႔မည္။
ကမၻာေပၚတြင္ သူခိုးမရွိေသာ တစ္ခုတည္းေသာနိုင္ငံကား ျမန္မာႏိုင္ငံသာ ျဖစ္သည္ဟူ၍ ရဲရဲ၀ံ႕၀ံ႕ေျပာခဲ႔သူကား အိႏိၵယနိုင္ငံသား ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ ဘေဆဆ္လာလ္ဂ်ီးပင္ျဖစ္ပါသည္။ သူသည္ ၁၈၉၅ ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြား၍ ၁၉၃၂ ခုႏွစ္တြင္မွ ကြယ္လြန္ခဲ႔ပါသည္။ အိႏိၵယနိုင္ငံ၊ အီဂတ္ပူရီျပည္နယ္၌ ဗုဒၶ၏ ၀ိပႆနာတရားမ်ားကို ကမၻာသို႔ ျဖန္႔ေ၀လ်က္ရွိေသာ ဂုရုၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဖိုးေတာ္သူပင္ျဖစ္သည္။
အေရာင္းအ၀ယ္ကုန္သည္အလုပ္ျဖင္႔ ကမၻာ႔အႏွံ႔ေျခဆန္႔ခဲ႔ဖူးေသာ ဘေဆဆ္လာလ္ဂ်ီသည္ သူအျမတ္ႏိုးဆံုးျဖစ္ေသာ မႏၱေလးရတနာပံုေနျပည္ေတာ္တြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ႔သည္။ ထိုအခ်ိန္က အထက္ျမန္မာျပည္သည္ ျမန္မာဘုရင္၏ လက္ထဲမွာသာရိွေသာေၾကာင္႔ သူခိုး၊ လူလိမ္ဆိုသည္မွာ ခ်ဳိနဲ႕လားဟု ေမးရေလာက္ေအာင္ ျမန္မာတိုင္းစာရိတၱသိတၱိ အျပည္႔ရွိေနခ်ိန္ပင္ျဖစ္ပါ၏။
ဘေဆဆ္လာဂ်ီသည္ ကုန္သည္ၾကီးတစ္ဦးျဖစ္ရာ အထက္ျမန္မာျပည္ရွိ ျမိဳ႕ၾကီးအသီးသီးတြင္ သြားလာေရာင္း၀ယ္ရသည္။ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ေသာ ပစၥည္းပစၥယမ်ားတင္ရန္ ျမင္းငါးေကာင္ႏွင္႔အတူ ျမန္မာျမင္းစီးသမားငါးေယာက္ကိုလည္း တစ္ခါတည္း အသြားအျပန္ ငွားလာခဲ႔ရသည္။ အေရာင္းအ၀ယ္ပစၥည္းမ်ားေသာေၾကာင္႔ ရက္ၾကာလာသည္ႏွင္႔အမွ် ဘေဆဆ္ဆ္လာဂ်ီ၏ ပိုက္ဆံထည္႔သည္႔ အိတ္ၾကီးမွာလည္း ေငြဒဂၤါးျပားမ်ားျဖင္႔ ျပည္႔ျပည္႔လာခဲ႕သည္။
ေနာက္ထပ္ျမိဳ႕သံုးျမိဳ႕၊ ငါးရက္ခရီးႏွင္ျပီးလွ်င္ သည္တစ္ေခါက္ အေရာင္းအ၀ယ္ကိစၥျပီးဆံုးျပီျဖစ္၍ ဘေဆဆ္လာလ္ဂ်ီတစ္ေယာက္ အိမ္ျပန္ရေတာ႕မည္ကို ေတြးျပီး ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ေနေလသည္။ ေန၀င္စျပဳေနျပီျဖစ္သည္႔အတြက္ လွမ္းျမင္ေနရေသာ ဇရပ္တစ္ခုေပၚတြင္ တစ္ညအိပ္ရန္ ျမင္းသမားမ်ားကို အခ်က္ျပလိုက္သည္။
ေရွးေခတ္က ဇရပ္ဆိုသည္ကို ယခုေခတ္လူငယ္မ်ား နားလည္ရန္ မလြယ္ေသာေၾကာင္႔ အနည္းငယ္ ေရးသားပါမည္။ ယခုေခတ္လူငယ္မ်ားသိၾကသည္ကား ေက်ာင္း၀ိုင္း၊ ဘုရား၀ိုင္းအတြင္း ဥပုသ္သည္မ်ား နားေနရန္ ေဆာက္လုပ္သည္႔ ဇရပ္မ်ားသာျဖစ္ေပသည္။ ဘေဆဆ္လလ္ဂ်ီတို႔ တည္းခိုမည္႔ ဇရပ္ကား ထိုကဲ႔သို႔ မဟုတ္ေပ။
ညဥ္႔အိပ္၊ ညဥ္႔ေနခရီးသည္မ်ားအတြက္ လမ္းဆံုလမ္းခြတြင္ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ဇရပ္မ်ဳိးသာျဖစ္ေပသည္။ အမိုးႏွင္႔အခင္းကို အေကာင္းဆံုး လုပ္ထားေသာ္လည္း အကာကားမရွိေပ။ အကာမထားျခင္းသည္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ ခရီးသြားမ်ား တံခါးမရွိ၊ ဓားမရွိ လြတ္လပ္ခ်မ္းသာစြာ တည္းခိုႏိုင္သည္ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ကို ေဆာင္သည္ဟု ယူဆပါသည္။
တတ္ႏိုင္ေသာ ဇရပ္အလွဴရွင္အခ်ဳိ႕သည္ ခရီးသြားမ်ားအတြက္ ဆန္ဆီစေသာ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားကိုပင္ ထားေပးေၾကာင္းသိရသည္။ ကား၊ မီး၊ ရထားစေသာ ယာဥ္မ်ား၊ မေပၚေသးေသာေခတ္တြင္ ခရီးသြားမ်ားအေနျဖင္႔ ေျခလ်င္ႏွင္႔ ႏြားလွည္းေလာက္ကိုသာ အားကိုးျပီး သြားၾကရာတြင္ လမ္းခုလတ္၌ တည္းခိုရန္ ဇရပ္တန္ေဆာင္းမ်ားကို အမွန္ပင္လိုပါသည္။
ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ျပီး ေနလည္းမရွိေတာ႔ျပီျဖစ္၍ ထိုဇရပ္မွာပင္ ညအိပ္လိုက္ၾကသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ မိုးမလင္းမီ မနက္ေစာေစာ ခရီးဆက္ၾကရန္ ျမင္းသမားတို႕ကို ညကတည္းက ေဆာ္ၾသထားလိုက္သည္။ အေရးအၾကီးဆံုးျဖစ္သည္႔ ေငြဒဂၤါးအိတ္ၾကီးကို ေခါင္းအံုး အိပ္လိုက္သည္။ မနက္ေစာေစာ ခရီးထြက္ေသာအခါ ေမ႔က်န္ခဲ႔မွာ စိုးေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။
မနက္ေလးနာရီေလာက္ထျပီး ျမန္ျမန္ထက္ထက္ ျပင္ဆင္ကာ ေရွ႕ခရီးကို ဆက္ခဲ႔ၾကသည္။ ေျခာက္နာရီခန္႔ ခရီးေပါက္ျပီးအခါမွာပင္ ေခါင္းအံုးအိပ္ခဲ႔ေသာ ေငြအိတ္ၾကီးပါမလာမွန္း ဘေဆဆ္လာလ္ဂ်ီ သိသြားသည္။ ျပင္းထန္ေသာ စိုးရိမ္ေသာကစိတ္ေၾကာင္႔ ႏွလံုးမွာ တဒိန္းဒိန္းခုန္လာျပီး အေမာဆို႕သလိုပင္ျဖစ္လာသည္။
"ေဟ႔ အားလံုးခဏရပ္ၾကဦး"
သူ၏စကားမ်ားေၾကာင္႔ ျမင္းသမားမ်ားအားလံုး ရပ္လိုက္ၾကသည္။ ဘာျဖစ္လို႔ပါလိမ္႔ဟူေသာ အေတြးျဖင္႔ ျမင္းသမားမ်ားက သူ႕ကိုလွမ္းၾကည္႕လိုက္ၾကသည္။ သူက
"ကြ်န္ေတာ္႔ ေငြဒဂၤါးအိတ္ၾကီး ညအိပ္တဲ႔ဇရပ္ေပၚမွာ က်န္ခဲ႔တယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည္႔ၾကရမယ္" ဟု ေျပာလိုက္ေသာ္လည္း ျမန္မာလူမ်ဳိး ျမင္းသမားငါးေယာက္လံုး တစ္ေယာက္မွ တအံ႔တၾသတထိတ္တလန္႔ ျဖစ္မသြားၾက။ သြားယူေပးမည္႔ အမူအရာလည္း မျပၾကသျဖင္႔ ဘေဆဆ္လာလ္ဂ်ီ မေနႏိုင္ေတာ႔
"ကဲ ျမန္ျမန္သြားယူဖို႕ ျပင္ၾကေလ။ ဘာလို႔ ေအးတိေအးစက္ ျဖစ္ေနၾကတာတုန္း" ဟု ေျပာလိုက္ေသာအခါတြင္မွ အသက္ခပ္ၾကီးၾကီး ျမင္းသမားတစ္ဦးက
"မိတ္ေဆြၾကီး ဘာမွစိတ္ပူမေနပါနဲ႔ ကိုယ္႔ခရီးကိုသာ ဆံုးေအာင္ဆက္သြားပါ။ အျပန္က်မွ ေငြအိတ္ကိုယူပါ။ မိတ္ေဆြၾကီး ေငြအိတ္က ဘယ္မွ ထြက္မေျပးပါဘူး။ ဘယ္သူမွလည္း မယူပါဘူး" ဟု ေျပာလိုက္သျဖင္႔ ဘေဆဆ္လာလ္ဂ်ီတစ္ေယာက္ ေဒါသထြက္သြားသည္။ လြယ္ရင္သူၾကြယ္ေတာင္မေနဘူးဟူေသာ စကားရွိေနရာ အဆင္သင္႔ေတြ႕ရေသာ ေငြဒဂၤါးအိတ္ၾကီးကို အဘယ္လူသည္ မယူဘဲေနႏိုင္ပါအ့ံနည္း။ ဘယ္သူမွ မယူပါဘူးဟု တာ၀န္ခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သူတို႔ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြက ဘယ္ေလာက္မ်ား စာရိတၱေကာင္းေနၾကလို႕နည္းဟု ေတြးေနမိသည္။
"ေအးေလ အခု ငါတို႔ထြက္လာတာပဲ ေျခာက္နာရီေက်ာ္သြားျပီဆိုေတာ႔ ဒီေငြအိတ္ၾကီးကို ခရီးသြားတစ္ေယာက္ကရျပီး ယူသြားေရာေပါ႔။ ငါသြားေနလည္း ပင္ပန္းတာ အဖက္တင္မွာပဲ" ဟုေတြးမိျပီး ေရွ႕မွာရွိသည္႔ ျမိဳ႕ေစ်းမ်ားသို႔သာ ဆက္ထြက္သြားေလသည္။
ငါးရက္ခန္႔ရွိွမွ ျပန္လာၾကေသာအခါ ဘေဆဆ္လာလ္ဂ်ီထားခဲ႔ေသာ ေငြဒဂၤါးအိတ္ၾကီးကို ေခါင္းအံုးအိတ္စဥ္ကအတိုင္း လက္ရာမပ်က္ ျပန္ေတြ႔သြားခဲ႔သည္။ ေရတြက္ၾကည္႔ေသာအခါတြင္လည္း တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ မေလွ်ာ႔၊ ထုိ႕ေၾကာင္႕လည္း ဘေဆဆ္လာလ္ဂ်ီက ကမၻာ႔၀ိပႆနာ တရားျပဆရာၾကီးျဖစ္လာမည္႔ ဦးဂိုအင္ကာ အေလာင္းလ်ာ သူ႕ေျမးေလးကို
"ငါ႔ေျမးေရ အဖိုးတို႔ ဒီျမန္မာျပည္မွာ ေနခြင္႔ရတာ သိပ္ကံေကာင္းတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ႔ တစ္ကမၻာလံုးမွာ သူခိုးမရွိတဲ႕ႏိုင္ငံဆိုလို႔ ဒီျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ခုပဲရွိတယ္။ အဖိုးက ကိုယ္ေတြ႕ပါ။ ေနာက္တစ္ခု ဆက္ေျပာျပဦးမယ္"
တစ္ခါေတာ႔ မႏၱေလးရတနာပံု ေစ်းၾကီးေတာ္လမ္းၾကီး အလယ္မွာ အမ်ဳိးသမီးၾကီးတစ္ေယာက္ အဖိုးတန္စိန္နားကပ္တစ္ဖက္ ျပဳတ္က်သြားခဲ႔သည္။ ေစ်းတန္းၾကီးအလယ္တည္႔တည္႔မွာ ျပဳတ္က်ဆိုေတာ႔ ဥဒဟုိသြားလာေနၾကတဲ႔ ေစ်း၀ယ္ေတြအနက္က တစ္ေယာက္မဟုတ္ တစ္ေယာက္ေတာ႔ ေတြ႕မွာပဲ"
"ဟိုဘက္ဒီဘက္က ေစ်းသည္ေတြလည္း တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္ေတာ႔ ျမင္ၾကမွာပဲ။ ဒါေပမဲ႔ တစ္ေယာက္မွ ေကာက္မယူၾကဘူး။ ဘယ္ေလာက္အံ႔ၾသဖုိ႔ ေကာင္းသလဲ။ အလြယ္တကူေတြ႕ရတဲ႔ အဖိုးတန္ပစၥည္းကိုေတာင္ ေကာက္မယူတဲ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြဟာ သူတစ္ပါးအိမ္က ပစၥည္းမသိေအာင္ ယူဖို႕ဆိုတာကေတာ႔ ပိုျပီးေ၀းေသးတာေပါ႔"
"မိုးခ်ဳပ္လို႔ ေစ်းခ်ဳိေတာ္ၾကီးသာ ပိတ္သြားတယ္။ စိန္နားကပ္ၾကီးကေတာ႔ လမ္းေပၚမွာ ဒီအတိုင္းပဲ။ ေနာက္တစ္ေန႕မနက္ ေစ်းခ်ဳိေတာ္ၾကီးဖြင္႔ခါနီးအခ်ိန္မွာ သန္႔ရွင္းေရး အလုပ္သမေလးတစ္ေယာက္က တံျမက္စည္း ကိုယ္စီကိုင္ျပီး လွဲၾကက်င္းၾကရတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ အလုပ္သမေလးတစ္ေယာက္က ဒီစိန္နားကပ္ၾကီးကို ေတြ႕သြားတယ္။
"ဥစၥာဓန ဆင္းရဲေသာ္လည္း စာရိတၱမဆင္းရဲတဲ႔သူေတြကို ေတြ႕ခ်င္ရင္ ျမန္မာျပည္ကို လာခဲ႔ပါလို႔ပဲ ေျပာရေတာ႕မွာပဲ ေျမးေလးေရ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ႕ ဆင္းရဲရွာတဲ႕ သန္႔ရွင္းေရးအလုပ္သမေလးဟာ စိန္နားကပ္ၾကီးကို ေတြ႕တဲ႕အခါ ေကာက္ေတာ႕ ကိုင္လိုက္ေသးတယ္"
"ယူဖို႔မဟုတ္ဘူး။ စိန္နားကပ္ေအာက္က ဖုန္ေတြအမိႈက္သရိုက္ေတြ လွဲပစ္ဖုိ႕ပါ။ လွဲက်င္းျပီးတဲ႔အခါ ေတြ႕တဲ႕ေနရာမွာပဲ အတိအက် ျပန္ထားလိုက္တယ္။ ပိုင္ရွင္က သူက်ေပ်ာက္သြားခဲ႔တဲ႔ေနရာ ျပန္လာရွာရင္ ျမန္ျမန္ေတြ႕ပါေစဆိုတဲ႕ ေစတနာေပါ႔"
"ေနာက္ဆံုး ေစ်းရံုတာ၀န္ခံကိုယ္တိုင္ ျမိဳ႕ထဲ ေမာင္းထုပိုင္ရွင္ရွာျပီး ျပန္ေပးလိုက္ရတယ္" ဟုေျပာျပခဲ႕ပါသည္။ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္ ျမန္မာဘုရင္စနစ္ နိဂံုးခ်ဳပ္သည္႔အခ်ိန္အထိ အထက္ျမန္မာျပည္တြင္ အိမ္မွန္သမွ် ေသာ႔ခတ္ေသာ အေလ႕အထ မရွိၾကေပ။ ေခြး၊ ႏြားစေသာ တိရိစၧာန္မ်ား မ၀င္ႏိုင္ရံု ဂလန္႔ထိုးရံုသာ ထိုးထားၾကသည္။ ျမန္မာျပည္ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ ေရာက္ျပီး ႏိုင္ငံျခားသားမ်ဳိးစံု ၀င္ေရာက္လာၾကေသာအခါတြင္ကား ေအာက္တန္းစားမ်ားက အိမ္ေနာက္ေဖးက ထဘီကို ၀င္ခိုးတတ္သလို အထက္တန္းစားမ်ားကလည္း ပန္ကာေအာက္ထိုင္ျပီး စာရင္းလိမ္ကာ အခ်ီၾကီးခိုးတတ္လာၾကသည္။ စင္စစ္ခိုးတတ္၊ ဖြတ္တတ္၊ လိမ္တတ္ေသာ အက်င္႔သည္ ျမန္မာတို႔၏ အက်င္႕မဟုတ္၊ ျမန္မာျပည္ကို ႏိုင္႔ထက္စီးနင္း၀င္ေရာက္ သိမ္းပိုက္ၾကသည္႔ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ႏွင္႔ ထိုစဥ္အခ်ိန္က ျမန္မာျပည္တြင္းသို႔ တံခါးမရွိ၊ ဓားမရွိ၀င္ေရာက္ခဲ႔ေသာ ႏိုင္ငံျခားသားတုိ႔၏ အက်င္႔သာျဖစ္ေပသည္။
နယ္ခ်ဲ႕တုိ႔၀င္ေရာက္ အုပ္ခ်ဳပ္လိုက္သည္႔အတြက္ ျမန္မာျပည္သည္ အိုးအိမ္၊ တိုက္တာ၊ အေဆာက္အဦးမ်ားႏွင္႔အတူ အက်င္႔စာရိတၱပါ ပ်က္စီးသြားေသာ အိုးအိမ္၊ တိုက္တာ အေဆာက္အဦးမ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ႏိုင္ခဲ႔ျပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပ်က္စီးသြားေသာ အက်င္႔စာရိတၱကိုကား လြယ္လြယ္ႏွင္႔ျပန္၍ ျပဳျပင္ဖို႕မလြယ္ကူေပ။
သို႔ေသာ္ မျဖစ္နိုင္ေသာအရာကား မဟုတ္၊ ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခဏဟူေသာ စကားအတိုင္း ဇြဲသန္သန္ႏွင္႔ ျပဳျပင္လွ်င္ ရႏိုင္သည္သာ။ ေအာက္ခံေဖာင္ေဒးရွင္း မရွိဘဲ တိုက္တည္လွ်င္ ခဏႏွင္႔ ျပိဳက်ပ်က္စီးရသကဲ႔သို႔ စာရိတၱဟူေသာ မ႑ိဳင္မခိုင္မာဘဲ ႏိုင္ငံတစ္ခုတိုးတက္ေအာင္ တည္ေဆာက္မည္ဆိုလွ်င္လည္း ခဏသာရမည္ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံၾကီးမ်ားတြင္ အေရာင္းဆိုင္ၾကီးမ်ား ခင္းက်င္းထားေသာ္လည္း ေစာင္႔ေရာင္းမည္႔သူမရွိ။ အခ်ိန္မွန္ေျပးဆြဲေနေသာ ရထားၾကီးမ်ားရွိေသာ္လည္း လက္မွတ္စစ္မရွိ။ ၀ယ္မည္႔သူ၊ စီးမည္႔သူမ်ားသည္ တန္ရာတန္ေၾကးေပးျပီး ၀ယ္သြားၾကသည္။ စီးသြားၾကသည္။ ခိုးဖို႕ အခြင္႕အလမ္း ၾကံဳေသာ္လည္း မခိုးယူၾက။
ထိုသို႔ မခိုးယူျခင္းျဖင္႔ ဘာအက်ဳိးရွိသနည္းဆိုျငားအံ႔။ ထိုနိုင္ငံမ်ားသည္ ကမၻာေပၚတြင္ လက္ခ်ဳိးေရတြက္၍ ရႏိုင္ေသာ ဖြံ႔ျဖိဳးျပီးနိုင္ငံမ်ား ျဖစ္ေနရျခင္းသည္ စာရိတၱမ႑ိဳင္ ျမဲခိုင္ျခင္း၏ ေကာင္းက်ဳိးပင္ျဖစ္ပါေတာ႔၏။
ထိုကဲ႔သို႔ စာရိတၱမ်ဳိးကို ဖြံ႔ျဖိဳးဆဲႏွင္႔ ဆင္းရဲသားႏိုင္ငံမ်ားတြင္ မေတြ႕ရျခင္းကို ေထာက္ေသာအားျဖင္႔ ေခတ္မီ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ျပီး ႏိုင္ငံၾကီးတစ္ခုျဖစ္ရန္ စာရိတၱသည္ အေရးၾကီးဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။
ထို႕ေၾကာင္႕ မိမိႏိုင္ငံကို တကယ္တိုးတက္ေစခ်င္လွ်င္ မိမိကိုယ္ကစ၍ ျပဳျပင္ရပါမည္။ ငါတစ္ေယာက္တည္း မျပဳျပင္ရံုနဲ႕ ဘာမွမျဖစ္ေလာက္ပါဘူး။ ျပဳျပင္မည္႔သူေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္ဆိုျပီး ေပါ႔ေပါ႔တန္တန္ေနလိုက္မည္ဆိုလွ်င္ ကခ်င္ေက်းရြာတစ္ရြာမွ ေခါင္ရည္ေသာက္ပြဲတစ္ခုကဲ႔သို႕ ျဖစ္သြားပါလိမ္႕မည္။
ထိုရြာမွ ရြာသူၾကီးက စုေပါင္းေခါင္ရည္ေသာက္ပြဲ က်င္းပမည္ျဖစ္သျဖင္႔ လူတစ္ေယာက္လွ်င္ ေခါင္ရည္တစ္အိုးယူလာျပီး အခမ္းအနားအလယ္မွာ ခ်ထားသည္႔ ရာ၀င္အိုးၾကီးထဲသို႔ ေလာင္းထည္႕ၾကရန္ ႏိႈးေဆာ္လိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ လူလည္တစ္ေယာက္က တစ္ရြာလံုးရွိသမွ်လူေတြ ေခါင္းရည္တစ္အိုးစီယူလာၾကမွာပဲ ငါတစ္ေယာက္တည္း ေရထည္႔သြားရံုနဲ႕ ဘာမွ မသိသာေလာက္ပါဘူးဟု ေတြးျပီး ေရကိုသာယူလာျပီး ရာ၀င္အိုးထဲ ေလာင္းထည္႕လိုက္သည္။
အခမ္းအနားစေသာအခါ ေခါင္ရည္အိုးၾကီးကို ဖြင္႕လိုက္သည္ႏွင္႔ အားလံုးေရမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ေနေလသည္။ ထို႕ေၾကာင္႔ ေခါင္ရည္ေသာက္ပြဲ အခမ္းအနားလည္း ပ်က္သြားေလသည္။ ထိုကဲ႔သို႔ မျဖစ္ေအာင္ စာရိတၱကို မိမိကိုယ္တိုင္က အရင္ဆံုးျပဳျပင္ဖို႕ အေရးၾကီးလွပါသည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္ဆိုပါအံ႔၊ ျမန္မာတို႔သည္ မခိုးတတ္၊ မဖြက္တတ္၊ မလိမ္တတ္ပါ။ ထုိ႕ေၾကာင္႔ ခိုးတတ္၊ ဖြက္တတ္၊ လိမ္တတ္ေသာ သူမ်ားသည္ ျမန္မာမဟုတ္ပါ။ ျမန္မာမစစ္ပါ။ ဤစာအုပ္၌ မခိုးတတ္၊ မဖြက္တတ္၊ မလိမ္တတ္ေသာ ျမန္မာစစ္စစ္မ်ား၏ မခိုးပံု၊ မလိမ္ပံု၊ တကယ္႔ျဖစ္ရပ္မ်ားကို စိတ္၀င္စားဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစား၍ ေရးသားထားပါသည္။
ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)
ေဆာင္းပါး ဖတ္ၾကည္႕ျပီးမွ ေအာ္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ျမန္မာနိုင္ငံပါလားဆိုတာ သိသြားျပီး ရင္ထဲမွာ ေက်နပ္ပီတီ အထူးျဖစ္မိပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႕အတြက္လည္း ဂုဏ္ယူမိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕တေတြဟာ ေလာကီနယ္ပယ္တြင္ က်င္လည္ကာ ေနထိုင္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ရိုးသားစြာျဖင္႔ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကတယ္။ ႏွမ္းတစ္ေစ႔ႏွင္႔ ဆီမျဖစ္ပါဘူးကြာ။ ဒါေပမယ္႔ ဆီျဖစ္ဖို႕အတြက္ေတာ႔ ႏွမ္းေစ႔ေတြကို စုေပါင္းထားရတာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႕ေၾကာင္႔ မိမိမွသည္ မိမိ ပတ္၀န္းက်င္ကို ေကာင္းေအာင္ ၾကိဳးစားရမည္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ရွိပါတယ္။
"ေရႊဂုဏ္၊ ေငြဂုဏ္၊ ရာထူးဂုဏ္သည္၊
လူ႔ဘံုေလာက၊ အကာမွ်တည္႔၊
သူကျငဴစူ၊ မၾကည္ျဖဴ၍၊
ခြာယူလိုက၊ ခြာ၍ရ၊
ရိုးဂုဏ္ေျဖာင္႔ဂုဏ္၊ ယဥ္ေက်းဂုဏ္သည္၊
လူ႕ဘံုေလာက၊ ႏွစ္သာရတည္႔၊
သူကျငဴစူ။ မၾကည္ျဖဴလည္း၊
ခြာယူမရ၊ ကြာမက်။"
(ေဇာ္ဂ်ီ)
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ကဗ်ာေလးမွ ကြ်န္ေတာ္တို႕အတြက္ သတိျပဳ ဆင္ျခင္စရာ အႏွစ္သာရ မ်ားစြာေပးထားသလို၊ ဆရာေတာ္၏ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္လိုက္ျခင္းအားျဖင္႔လည္း အနာဂတ္သားေကာင္း သမီးေကာင္းေလးမ်ားသည္ ကိုယ္က်င္႕သီလမ်ား ေစာင္႕ထိန္းကာ စာရိတၱသတၱိ အထူးရွိေအာင္ ၾကိဳးစားလွ်က္ မိမိတို႔၏ ဂုဏ္က်က္သေရ၊ လူမ်ဳးိႏွင္႔ တိုင္းျပည္၏ ဂုဏ္က်က္သေရကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ သူမ်ားျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကပါဆိုလို႔ တိုက္တြန္းရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
အားလံုးေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
ေတာသားေလး(ျမန္ေအာင္)


0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP