* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, September 27, 2011

ဒကိၡဏ သာခါ (ရေဝထြန္း)

“ဒကၡိဏသာခါ ပုံေတာ္” ဟုဆိုလွ်င္ ဥာဏ္ေတာ္ နိမ့္နိမ့္ လက္်ာ လက္ေတာ္ တန္းတန္း လည္တိုင္ မပါ ၾကာဖက္ေဆာင္း ဆံေတာ္ပုံႏွင့္ မႈိကိုးခ်က္ ပါရွိမွ စစ္မွန္သည္ဟု ေျပာၾကသည္၊ ထိုအတိုင္း ထုလုပ္ ပူေဇာ္၍ အျမတ္တႏိုး ရွိခိုး ကိုးကြယ္ ၾကေလသည္၊ သို႔ႏွင့္ ဒကိၡဏသာခါ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အႏွံ႔ ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ရာ ရုပ္ပြားေတာ္ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္၍ ေနေပသည္။

အခ်ိဳ႕က “ ဒကၡိဏသာခါ ဘုရားဆိုတာ ဘယ္ ကမ.ၻာမွာ ပြင့္တာလဲ၊ ေဂါတမ ဘုရားႏွင့္ ဘယ္သူ အရင္လဲ” ဟုပင္ ေမးေလသည္၊ ဤ မွ်အထိပင္ သူမ်ား ဒကၡိဏသာခါ ၍သာ ခါလိုက္ရသည္၊ ဘာမွန္း ညာမွန္း မသိသူမ်ားပင္ ရွိေသးသည္၊ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္ အတြင္းဝယ္ အျခား ကိုးကြယ္ရာ တစ္ရပ္ အေနျဖင့္ မွတ္ယူေနမိ ပါက အကုသိုလ္ ပြားမ်ား စရာပင္ ျဖစ္ေနေခ် ဦးမည္။
ဗုဒၶဘာသာ ဝင္တိုင္း လိုလိုပင္ “ ဒကိၡဏသာခါ ေဗာဓိပင္ ” ဟုဆိုလွ်င္ သာသနာ ၂၃၆ - ခုႏွစ္ အရွင္ မဟိႏၵတို႔ သီဟိုဠ္ကၽြန္းသို႔ သာသနာျပဳ ႂကြသြားၿပီးေနာက္ ဘိကၡဳနီ သာသနာ ဆက္ရန္ ေနာက္ထပ္ လိုက္ပါရေသာ သံဃမိတၱာ ေထရီမ ပင့္ေဆာင္သြားသည့္ သီဟိုဠ္ေရာက္ ေဗာဓိပင္ကို သိရွိၾကသည္၊ မဇၩိမတိုင္းႀကီး ရွင္ဘုရင္ အေသာက မင္းႀကီးသည္ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္၍ သီဟိုဠ္ကၽြန္း၌ စိုက္ပ်ိဳး ကိုးကြယ္ရန္ အတြက္ မူလ မဟာ ေဗာဓိပင္မွ လက္်ာ ေတာင္ကိုင္းကို ျဖတ္ယူၿပီးလွ်င္ ေရႊဖ်ဥ္အိုးျဖင့္ ပ်ိဳးစိုက္ ေဆာင္ယူ၍ သီဟိုဠ္ကၽြန္းသို႔ ေရာက္လွ်င္ ခမ္းနားစြာ ႀကိဳဆိုလ်က္ အႏုရာဓၿမိဳ႕ ေတာင္မ်က္ႏွာ ရာဇဝတၱဳ တံခါးမုခ္အရပ္၌ စိုက္ပ်ိဳးသည္၊ ထိုေဗာဓိပင္ငယ္မွ အသီး (၅) လုံးပါလာရာ ထို အသီး (၅) လုံးမွ တစ္လုံးလွ်င္ (၈) ပင္စီ ေပါက္ ျပန္သျဖင့္ ေဗာဓိပြား (၄၀)၊ မူလအပင္ ႏွင့္ေသာ္ (၄၁) ပင္ေသာ ေဗာဓိပင္မ်ား ျဖစ္ေပၚ လာေလသည္၊ ထိုမူလ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ပင္ပြားေတာ္ (၄၀) တို႔ကို မဟာ ေဗာဓိပင္ႀကီး၏ ဒကိၡဏမည္ေသာ လက္်ာ ေတာင္ကိုင္းမွ ျဖစ္ေပၚခဲ့၍ “ ဒကိၡဏသာခါ (ေတာင္ကိုင္း) ေဗာဓိပင္မ်ား” ဟူ၍ ေခၚေလသည္။

ထို ေဗာဓိပင္မ်ားမွ အရြက္မ်ား အကိုင္းေျခာက္မ်ားကို အမႈန္႔ႀကိတ္ သရိုးကိုင္၍ လည္းေကာင္း၊ က်ိဳးပဲ့ ျပတ္က်ေသာ အကိုင္းႀကီးမ်ားကို ထုလုပ္၍ လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ေပါင္း ၾကာေညာင္း၍ လဲၿပိဳေျခာက္ေသြ႔သြားေသာ ေဗာဓိပင္စည္မ်ားကို ျဖတ္ေတာက္ ထုလုပ္၍ လည္းေကာင္း ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ ဒကိၡဏသာခါ ဘုရားမ်ားဟု ေခၚရေလသည္။ သို႔ဆိုေသာ္ ဒကိၡဏသာခါ ရုပ္ပြားေတာ္ မ်ား၏ ပင္ရင္း မူလကို သိေလာက္ ေပၿပီ။ ယင္း ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားသည္ သီဟိုဠ္ကၽြန္းမွ ျဖစ္ေပၚ လာသျဖင့္ သီဟိုဠ္ ရုပ္ပြားေတာ္ ပုံမ်ား၊ သီဟိုဠ္ ယဥ္ေက်းမႈ အရိပ္မ်ား လႊမ္းမိုးေနမည္ ျဖစ္သည့္အတိုင္း ဤ စာအစတြင္ ေဖာ္ျပသည့္ အတိုင္း ပုံေပၚေနမည္မွာ ယုံမွားဖြယ္ မရွိပါေပ။

ျမန္မာျပည္ေရာက္ ဒကိၡဏသာခါမ်ား
သီဟိုဠ္ကၽြန္းရွိ ဒကိၡဏသာခါ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားသည္ သီဟိုဠ္ ျမန္မာ သာသနာ ကူးလူးမႈ အားေလ်ာ္စြာ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိလာေသာ အခါ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒကိၡဏသာခါ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား ေပၚေပါက္၍ လာေတာ့သည္၊ ထိုအေၾကာင္းႏွင့္စပ္၍ သမႏၲစကၡဳဒီပနီမွ ေအာက္ပါ စကားရပ္မ်ားကို ထုတ္ႏုတ္ အပ္ပါသည္။
ရတနာပူရၿမိဳ႕ကို တတိယေျမာက္ တည္ေထာင္ေသာ ေနာ္ေတာ္ ဆင္ျဖဴရွင္ မင္းတရား လက္ထက္ သီဟိုဠ္ေရာက္ သာရလကၤာရ သူျမတ္ ႏူတ္ထြက္စာတမ္း တြင္လည္း အေစာင့္ အိမ္ေျခ တစ္ရာႏွင့္ သဃၤမိတၱာ ေဆာင္ယူခဲ့သည့္ ေဗာဓိပင္သာ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ေၾကာင္း ဆိုသည္မ်ားႏွင့္ ေထာက္ေသာ္ အခ်ိဳ႕ ေသေပ်ာက္ ေလ်ာ့ယြင္းသည္ ဆိုေသာ စကားသည္ မွန္မည္ ကဲ့သို႔ ရွိသည္။ ထို ( ေသေပ်ာက္ ေလ်ာ့ယြင္းေသာ) ဒကိၡဏသာခါ ေဗာဓိသားတို႔ကို အခက္မွ စ၍ ျပည္သူတို႔သည္ ဘုရားရုပ္တု ထုလုပ္ကိုးကြယ္ ကုန္သည္၊ ရဟန္း သံဃာတို႔လည္း ျမတ္ထြတ္လွေသာ သစ္ပင္ဟူ၍ ထိုရုပ္ထုကို အျမတ္တႏိုး ကိုးကြယ္ ၾကကုန္သည္ ”
(သမႏၲစကၡဳ - ဒု-၁၂ )


ရာဇဝင္တြင္ ထို ဒကိၡဏသာခါ ရုပ္တု ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္လာၾကေၾကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား ရွိေပသည္၊ သကၠရဇ္ ၇၈၈- ခုႏွစ္တြင္ ရတနာပူရ အင္းဝ ေနျပည္ေတာ္၌ နန္းတက္ေတာ္မူေသာ မိုးညွင္း မင္းတရားႀကီး လက္ထက္တြင္ သီဟိုဠ္မွ ဒကိၡဏသာခါ အႀကီးအငယ္ ဆူေရ သုံးရာေက်ာ္ ေရာက္လာေၾကာင္း၊ မင္းမွဴးမတ္ မွစ၍ ျပည္သူ လူ ရဟန္းတို႔ အျမတ္တႏိုး ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ၾကေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္၊ ထို႔ေနာက္ သီဟိုဠ္ကၽြန္းမွ အစဥ္ အဆက္ ေရာက္ရွိ လာၾကေသာ ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားမွာ ရာဇဝင္ တစ္ေလွ်ာက္လုံး မွာ လည္းေကာင္း၊ ယခု မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အထိ လည္းေကာင္း အစဥ္မျပတ္ ခဲ့သျဖင့္ ျမန္မာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား သီဟိုဠ္ေရာက္၍ သီဟိုဠ္မွလည္း ဒကိၡဏသာခါမွ စ၍ ရုပ္ပြားေတာ္ေပါင္းစုံပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိ ေနေပေတာ့၏ ။
သီဟိုဠ္ ေဗာဓိသားကိုလုပ္မွ ဒကၡိဏသာခါ ျဖစ္ေလာ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေဗာဓိပင္မ်ားမွ ရရွိေသာ အရြက္ အကိုင္း အသားမ်ားကို သရိုးစပ္၍ ျဖစ္ေစ၊ ထုလုပ္၍ ျဖစ္ေစ ကိုးကြယ္လွ်င္ေကာ ဒကိၡဏသာခါ မေခၚရဘူးလားဟု ေမးလွ်င္လည္း ျဖစ္ပါသည္ ေခၚရပါသည္ဟု ေျဖလိုပါသည္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေဗာဓိပင္မ်ားသည္ မဇၩိမေဒသမွ ရသည္ထက္ - သီဟိုဠ္မွ ရလာသည္သာ မ်ားသည္၊ သီဟိုဠ္ ဒကိၡဏသာခါ ေဗာဓိမ်ိဳး ေဗာဓိပြားမ်ားသာ မ်ား၍ ျမန္မာ ေဗာဓိမ်ားသည္လည္း ဒကိၡဏသာခါ ေဗာဓိမ်ားဟု ေခၚဆိုႏိုင္ပါသည္၊ အနည္းအပါး မဇၩိမ ေဗာဓိပြါးမ်ား ရွိခ်င္ရွိမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဒကိၡဏသာခါ တြင္ က်ယ္ေနၿပီ ျဖစ္၍ ယင္း ေဗာဓိသားမ်ားလည္း အလိုလို ဒကိၡဏသာခါ ျဖစ္လာရမည္မွာ လမ္းရိုးအတိုင္းပင္၊ အျခားကၽြန္းသား က့ံေကာ္ စသည္မ်ားလည္း ယခုေခတ္တြင္ ဒကိၡဏသာခါ ပုံထုက ဒကိၡဏသာခါ ျဖစ္လာ ျပန္ပါ၏ ။
ဤ၌ ဒကိၡဏသာခါ ဟုဆိုသျဖင့္ လ်ဥ္းပါးစရာ ျဖစ္လာျပန္ပါ၏၊ ဒကိၡဏသာခါ ပုံထုမွ ဒကိၡဏသာခါေလာ ဟူေသာ ျပႆနာပင္ ျဖစ္၏ ။ အထက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းရပ္တို႔ကို ဆင္ျခင္၍ ဒကိၡဏသာခါသည္ ပုံကို ပဓာန ထား၍ ေခၚသည္ မဟုတ္၊ မူလ အသားကိုသာ ပဓာနထား၍ ေခၚဆိုေၾကာင္း သိႏိုင္ပါ၏ ။ သို႔ေသာ္ အစဥ္အလာ အားျဖင့္ ၾကည့္ျမင္တိုင္ သကၤန္း၊ ပုသိမ္ထီး၊ အင္းဝ သပိတ္ဖုံး ဟူေသာ ရဟန္းေဝါဟာရ၊ ဘန္ေကာက္လုံခ်ည္၊ မႏၲေလး ပိုးထည္ စေသာ လူသုံး ေဝါဟာရမ်ား ကဲ့သို႔ မူလ အဆင္အေသြး ပုံစံ နမူနာကို စြဲ၍ ေခၚေနေသာ အတိုင္းပင္ သီဟိုဠ္ ဒကိၡဏ သာခါ ရုပ္ထုပုံသည္ ဤ အတိုင္း ျဖစ္၍ ထင္ရွားေနသျဖင့္ ဤ အတိုင္းထုလုပ္မွ ဒကိၡဏသာခါ ျဖစ္သည္၊ မတ္ရပ္ ေလ်ာင္းေတာ္မူႏွင့္ ရိုးရိုး ျမန္မာ ရုပ္ပြားေတာ္ပုံ ထုလုပ္က ေဗာဓိပင္၏ လက်္ာ ေတာင္ကိုင္းကို ေလာေလာ လတ္လတ္ ယူ၍ ထုလုပ္သည့္တိုင္ ဒကိၡဏသာခါ မဟုတ္သလို ထင္မွတ္ ေနၾကေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မတ္ရပ္ေတာ္ ဒကိၡဏသာခါ၊ ေလ်ာင္းေတာ္မူ ဒကိၡဏသာခါ၊ ျမန္မာပုံ ဒကိၡဏသာခါ မ်ားလည္း ရွိႏိုင္ေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေဗာဓိကုန္း ေဗာဓိပင္ႀကီးမွ ဒကိၡဏသာခါမ်ား ထုလုပ္ပုံကို ေဖာ္ျပလိုပါ၏ ။
ေဗာဓိကုန္း ဒကိၡဏသာခါမ်ား
ဟံသာဝတီ ေနျပည္ေတာ္ ဓမၼေစတီ မင္းႀကီးသည္ ဥကၠလာပတိုင္း ဒဂုန္ၿမိဳ႕ (ယခု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕) ဆံေတာ္ရွင္ (ေရႊတိဂုံ) ေစတီေတာ္ႀကီး၏ အေနာက္ေျမာက္ ဆံေတာ္ႀကိဳလမ္း (ယခု ဝင္ဒါမီယာ) နေဘးရွိ ကုန္းေတာ္ ေပၚတြင္ သီဟိုဠ္ ဒကိၡဏသာခါ ေဗာဓိပင္မွ ရေသာ မ်ိဳးေစ့ကို စိုက္ပ်ိဳးေတာ္ မူခဲ့သည္၊ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၈၃၈ - ခုႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေလာက္တြင္ ျဖစ္၏ ။
ထို ေဗာဓိပင္ႀကီးသည္ ၁၂၉၄ ခုႏွစ္ ေတာ္သလင္းလ အတြင္းတြင္ မိုးမရြာ ေလမတိုက္ဘဲ ေတာင္ကိုင္းႀကီးသည္ နံနက္ (၃) နာရီတြင္ အလိုလုိ က်ိဴးက် လာေလသည္၊ ထိုေနာက္ မၾကာမီ အကိုင္းႀကီးမ်ားပါ ဆက္တိုက္က်ိဳးက်ေလရာ နံနက္ မိုးလင္းေသာအခါ ပင္စည္ ငုတ္တိုႀကီးသာ က်န္ေလေသာ ဟူ၏ ။
ဤ က်ိဳးက်ေသာ အကိုင္းႀကီးမ်ားကို ျဖတ္ေတာက္ ၿပီးေနာက္ ပင္စည္ ငုတ္တိုႀကီးကို ေလ့လာၾကရာ ေျခာက္ေသြ႕ေနသည္ကို ေတြ႔ရသျဖင့္ အရင္းမွ လႊျဖင့္ တိုက္၍ လွဲလိုက္ ၾကရ၏ ။ ထို အပင္ရင္းမွ လက္သန္းဖ်ားခန္႔ ေဗာဓိပင္ပ်ိဳ တစ္ပင္ ေပါက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရ၍ ထိုေဗာဓိပင္ပ်ိဳကို မူလ ေနရာမွ အေရွ႕ဘက္ အေတာင္ ႏွစ္ဆယ္ ခန္႔တြင္ ေရႊ႕ေျပာင္း စိုက္ပ်ိဳး ၿပီးလွ်င္ ထို ေဗာဓိပင္ ေနရာတြင္ ေစတီ တည္ထားလိုက္ၾက၏ ။ ယခုတိုင္ ထိုေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေစတီေတာ္ကို ေဗာဓိကုန္းတြင္ ဖူးေတြ႔ ႏိုင္ေပသည္။


ရပ္ေတာ္မူ ဒကိၡဏသာခါ
ထိုက်ိဳးက်သြားေသာ ေဗာဓိကိုင္းမ်ားမွ အသားမ်ားႏွင့္ ပင္စည္ေဗာဓိသားမ်ားကို ျဖတ္ေတာက္၍ ထိုေက်ာင္းတိုက္ အတြင္းမွာပင္ ပန္းပုဆရာမ်ားစြာ ေခၚယူၿပီးလွ်င္ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားစြာ ထုလုပ္ၾကရာ တစ္ႏွစ္ခန္႔ပင္ ၾကာသည္ဟု ဆိုေပသည္။ ထိုဒကိၡဏသာခါ ရုပ္ပြားေတာ္ေပါင္း မ်ားစြာတြင္ ၃ - ေပ၊ ၄ - ေပ ၊ ၅ ေပ အထိရွိေသာ ရပ္ေတာ္မူ ရုပ္ပြားေတာ္ႀကီး အထိ ပုံေတာ္ေပါင္း မ်ားစြာ ပါရွိေလသည္၊ ထို ထုလုပ္ၿပီးစီးေသာ ဒကိၡဏသာခါ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို (မူလ ေဗာဓိပင္ႀကီး ေနရာ အေရွ႕ဘက္ အေတာင္ ႏွစ္ဆယ္ခန္႔တြင္ ေရႊ႕၍ စိုက္ပ်ိဳးထားသည့္ ေဗာဓိပင္ပ်ိဳ၏ အေရွ႕ဘက္ အေတာင္ႏွစ္ဆယ္ ခန္႔တြင္ပင္ ) ေစတီ တစ္ဆူ တည္၍ ဌာပနာ လိုက္ေလသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ၅ ေပခန္႔ရွိ ဒကိၡဏသာခါ ရပ္ေတာ္မူ ရုပ္ပြားေတာ္ႀကီး ပင္ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္း ရုပ္ပြားေတာ္မွာ ဒကိၡဏသာခါ ဟူသမွ်တို႔တြင္ အႀကီးဆုံး ပင္ ျဖစ္ဟန္ တူေၾကာင္း မွတ္သားရရုံမက ဒကၡိဏသာခါ ဟူသည္မွာ ပုံေတာ္သည္ ပဓာနမဟုတ္၊ မူလ အသားသာ ပဓာန ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သား သင့္ေပသည္။
ဤ ကား ဒကိၡဏသာခါ ရုပ္ပြားေတာ္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ သိမွတ္ၾကည္ညိဳ စရာမ်ား ျဖစ္ပါသည္၊ ေဆးဘုရား စီရင္နည္း၊ မႈိကိုးခ်က္ ထည့္သြင္းနည္း၊ ဂါထာ မႏၲန္စုပ္နည္း စသည္တို႔ကား ဘုရားၾကည္ညိဳေသာ သမၼာဒိ႒ိ ႏြယ္ဝင္ သူေတာ္စင္တို႔ လုပ္ထုံးမ်ား မဟုတ္၍ ဤ၌ မေဖာ္ျပလို ေတာ့ပါေခ် ။

(ရေဝထြန္း)

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP