* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, August 16, 2011

"မုဒိတာေရႊစကား"(၁)

T Z sayadaw (8)

ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)

၂၀၁၁-ခု၊ဇူလုိင္လ (၁၀)ရက္ေန႔က ကာလီဖုိးနီးယားျပည္နယ္၊ ဆန္ဖရန္စစ္စကုိ ေဘးဧရိယာထဲက ေဟးဝပ္ျမိဳ႔မွာ ေရးေဖၚညီေတာ္ အရွင္ဉာဏိကာ ဘိဝံသ (ကာလီဖုိးနီးယားတကၠသုိလ္)က “မုဒိတာေရႊေက်ာင္း” ဆုိတဲ့ အမည္နဲ႔ ေက်ာင္းသစ္တစ္ခု တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဖြင့္ပြဲေန႔က အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု မႏၱေလးျမိဳ႔၊ ဗန္းေမာ္ေက်ာင္းတုိက္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၱကုမာရာဘိဝံသႏွင့္ မစုိးရိမ္တုိက္သစ္ မဟာနာယက ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၱရာဇဓမၼာဘိဝံသ တုိ႔လည္း ႀကဳံႀကိုက္ျပီး ၾကြေရာက္ခ်ီးေျမွာက္ၾကတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းဖြင့္ပြဲအစီအစဥ္မွာဆရာေတာ္ႀကီးနွစ္ပါး အျပည့္အဝ ၾသဝါဒစကား ေျပာၾကားႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ မိမိအႏုေမာဒနာစကား ေျပာၾကားမည့္ အစီအစဥ္ကုိ ပယ္ဖ်က္ခဲ့ပါတယ္။


မိမိကေတာ့ ဇူလုိင္(၁၆)ရက္ ဝါဆုိတဲ့ေန႔ေရာက္မွသာ ဓမၼစၾကာသင္တန္း အႀကိဳအျဖစ္နဲ႔ အႏုေမာဒနာ စကား ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒီတရားကုိ ေအာ္ရီဂြန္ျပည္နယ္၊ ေပါ့တလန္ျမိဳ႔၊ သိရီမဂၤလာေက်ာင္း၊ ဝါရွင္တန္ျပည္နယ္၊ Seattleျမိဳ႔၊ တိပိဋကေက်ာင္း၊ အင္ဒီးယားနားျပည္နယ္ ၊ ေဖါ့ဝိန္းျမိဳ႔၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္း တုိ႔မွာလည္း ေဟာခဲ့ပါေသးတယ္။


“မုဒိတာေရႊေက်ာင္း”ဆုိတဲ့ အမည္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္လုိရည္ရြယ္ခ်က္ ၊ ဘယ္လုိအဓိပၸာယ္နဲ႔ ေပးခဲ့တယ္ ဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ေတာ့ နာမကရဏ မဂၤလာျပဳလုပ္တဲ့ ေက်ာင္းတုိက္တည္ ဆရာေတာ္အရွင္ဉာဏိကာဘိဝံသ ကုိယ္တုိင္က သူ႔ေက်ာင္းရဲ့ လုိဂုိေအာက္ မွာ ေၾကြးေၾကာ္ သံအျဖစ္နဲ႔“ ၾကည္ႏူးဝမ္းေျမာက္ျခင္းမွသည္ ျငိမ္းေအး လြတ္ေျမာက္ေရးဆီ”ဆုိျပီး အဓိပၸါယ္အက်ဥ္းကုိ ျပဆုိေၾကြးေၾကာ္ ထားပါတယ္။


ဒီစကားရပ္မွာ “ၾကည္ႏူးဝမ္းေျမာက္ျခင္းမွသည္”ဆုိတာက “မုဒိတာ”ကုိ ကုိယ္စားျပဳဖြင့္ဆုိတာျဖစ္ျပီး “ျငိမ္းေအးလြတ္ ေျမာက္ေရးဆီ”ဆုိတာက “ေရႊေက်ာင္း”ကုိကုိယ္စားျပဳ ဖြင့္ဆုိတယ္လုိ႔လည္း ယူဆႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ ျငိမ္းေအးလြတ္ေျမာက္ တယ္ဆိုတာ ျမတ္ဗုဒၶအလုိ အရေတာ့ ဒုကၡအားလုံး လြတ္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳရမွသာ တကယ့္ျငိမ္းေအးလြတ္ေျမာက္ရာလုိ႔ ဆုိရမွာမဟုတ္လား။ အဲဒီ နိဗၺာန္ကုိ ေရွးပညာရွင္မ်ား က “ေရႊျပည္နိဗၺာန္”လုိ႔ ေရႊနဲ႔အမႊန္းတင္ ဂုဏ္ျပဳ ေခၚဆုိၾကတာလည္းရွိေနလုိ႔ပါပဲ။


မိမိအေနနဲ႔ေတာ့ ဒီအမည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီး မိမိသေဘာေပါက္ ခံစားရသလုိ မုဒိတာနဲ႔ ေရႊကုိ ရူပကအလကၤာသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ထပ္တူျပဳ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ဆုိျပီးေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီလုိေျပာဆုိတဲ့အခါမွာ ေရႊအေၾကာင္းကုိ အဓိကထားေျပာဆုိမွာျဖစ္လုိ႔ ဒီအႏုေမာဒနာစကားစုကုိလည္း “ေရႊမုဒိတာစကား ”လုိ႔ ေတာင္အမည္ေပးလုိက္ခ်င္ပါတယ္။


ကမၻာအႏွံံ႔ျပန္႔ေနတဲ့ ျမန္မာေတြအားလုံးလုိလုိကပဲ မိမိတုိ႔ကုိယ္ကုိ ကုိယ္စားျပဳတဲ့ နာမ္စားအျဖစ္နဲ႔ “ေရႊမ်ား”လုိ႔ ေျပာဆုိေလ့ရွိတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ အံ့ၾသဖုိ႔ေကာင္းတာကေတာ့ ေရာက္ရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေတြ ဘယ္ ေလာက္ပဲ ေဝးေနေန ၊ ဘယ္လုိပဲ ျခားနားေနေန ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ “ေရႊေတြ”လုိ႔ နာမ္စားျပဳၾက တာၾကေတာ့ တကယ့္ ကုိယ္မွ ရာႏႈန္းျပည့္ ဆႏၵတူညီၾကတယ္လုိ႔ ေျပာႏုိင္ေလာက္ေအာင္ သေဘာထား ကြဲလြဲမႈ မရွိပဲ တူညီေနတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။


ျမန္မာေတြအေနနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ “ေရႊေတြ”လုိ႔ ကုိယ္စားျပဳၾကတာကုိ မိမိအေနနဲ႔လည္း အေတာ္ကုိ သေဘာက်ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ျမန္မာ တုိင္းကုိ“ေရႊ”လုိစိတ္ဓာတ္မ်ိဳးေတြ အျမဲရွိေနေစခ်င္လုိ႔ပါ၊ ဘယ္ေတာ့မွ မိမိရဲ့ဇာတရူပလုိ႔ဆုိတဲ့ ဝါထိန္ေရာင္ဂုဏ္သိကၡာေပ်ာက္ မသြားတဲ့ ေျမရဲ့သား ရတနာ ေရႊလုိလုိ႔ ေျပာတာေနာ္။”ေရႊ”ဆုိတာ ေသေသခ်ာခ်ာေတြးၾကည့္လုိက္ရင္ ဇာတိ ပုည ဂုဏ္ မာနတုိ႔ရဲ့ သေကၤတ လည္းျဖစ္တယ္။ ျပီးေတာ့ ဇြဲသတၱိ၊ စိတ္ဓာတ္ခုိင္မာမႈ၊ စည္းလုံးညီညြတ္မႈ၊ မုဒိတာ ျပည့္ဝမႈနဲ႔ သေဘာထား ႀကီးျမတ္မႈတုိ႔ရဲ့ သေကၤတလည္းျဖစ္လုိ႔ပါ။


ဒီအေၾကာင္းနည္းနည္းခ်ဲ႔ေျပာပါ့မယ္၊ “ေရႊ”ဆုိတာကုိ ပါဠိလုိ “ဇာတရူပ”လုိ႔ေခၚပါတယ္။ ပင္ကုိယ္ရုပ္ အဆင္းျဖစ္တဲ့ ဝါထိန္မႈ (ဇာတိရုပ္) ဘယ္ေတာ့မွ မပ်က္တဲ့ ေျမရဲ့ အမေတ ရတနာဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေရႊကုိ ဇာတိ ပုည ဂုဏ္မာနတုိ႔ရဲ့ သေကၤတ တစ္ခုလည္းျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိက္ရတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ပဲထင္ပါရဲ့ ေရွးျမန္မာအဆက္ဆက္တုိ႔ဟာ မိမိတုိ႔အမြန္အျမတ္ အမႊန္းတင္ေျပာဆုိလုိတဲ့ အမည္နာမမ်ား ရဲ့ေရွ႔မွာ ေရႊနဲ ႔ထပ္တူ ရူပကဂုဏ္ျပဳျပီး ေျပာဆုိေလ့ရွိပါတယ္။ ဘုရားရွင္ သီတင္းသုံးေတာ္မူတဲ့ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိလည္း “ေဇတဝန္ေရႊေက်ာင္း ေတာ္” လုိ႔ေခၚဆုိၾက သလုိ အျခားအမြန္ အျမတ္ျပဳလုိတဲ့ အရာမ်ားကုိလည္း “ေရႊျပည္ေတာ္၊ ေရႊျမိဳ႔ေတာ္ ၊ ေရႊနန္းေတာ္၊ ေရႊဘုံေရႊနန္း၊ ေရႊမႏၱေလး၊ ျမိဳ႔ေရႊဂုန္ ”စတာမ်ိဳးေတြေပါ့။ ေရႊျမန္မာတုိ႔ အေနနဲ႔လည္း တကယ့္ေရႊအစစ္လုိပဲ မိမိတုိ႔ရဲ့ “ဇာတရူပ”လုိ႔ ဆုိရမယ့္ ေမြးရာပါ ပင္ကုိယ္ ဂုဏ္ေလးေတြ မေပ်ာက္ေစခ်င္ပါဘူး။ မေပ်ာက္မွလည္း “ေရႊျမန္မာ” ဆုိတဲ့ ရူပကဂုဏ္ပုဒ္နဲ႔ ကိုက္ညီမွာပါ။


ေရႊျမန္မာတုိ႔ရဲ့ ေမြးရာပါ ဇာတရူပဂုဏ္ဆိုတာ ဘာလဲလုိ႔ နည္းနည္းစဥ္းစားၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။ ေရွးျမန္မာတုိ႔ရဲ့ အစဥ္အလာအရ သားသမီးမ်ား ဖြားေျမာက္လာျပီဆုိတာနဲ႔ တစ္ျပဳိက္နက္ “ရက္ခ်ဳပ္”လုိ႔ေခၚတဲ့ ေမြးဖြားခ်ိန္မွတ္ တမ္းမ်ား ေရးထုိးေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဘယ္လုိ ေရးထားသလဲဆုိရင္ “ ဘယ္ခုႏွစ္၊ ဘယ္လ၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ရတနာသုံးပါးဦးထိပ္ထား၍ ၊ မာတာမိခင္၊ ဖြားသန္႔စင္သည္၊ အမည္သညာေခၚစရာကား.. ဘယ္သူ ဘယ္ဝါ အသက္တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ ရွည္ေစေသာ္…..” ဆုိတာမ်ိဳးေပါ့။


အဲဒီစကားရပ္ထဲမွာ အေရးအႀကီးဆုံးက “ရတနာသုံးပါး ဦးထိပ္ထား၍” ဆုိတဲ့အခ်က္ပဲ၊ အဲဒါ မိဘႏွစ္ပါး တုိ႔က သားသမီးတုိ႔ကုိ ခပ္ႏွိပ္ေပးလုိက္တဲ့ ဇာတရူပလုိ႔ဆုိရမယ့္ ေမြးရာပါ ဂုဏ္အဂၤါေပါ့။


အဲဒီမိမိတုိ႔ရဲ့ ဇာတရူပျဖစ္တဲ့ ရတနာသုံးပါးဦးထိပ္ထားမႈကုိ ဘယ္အရပ္၊ ဘယ္ေဒသေတြပဲ ေရာက္ေနေန မေပ်ာက္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္မွသာ တကယ့္ ေရႊဆိုတဲ့ဂုဏ္နဲ႔ ကုိက္ညီမွာဗ်ာ။ အဲဒီလုိ ေရႊဆုိတဲ့ဂုဏ္နဲ႔ ကုိက္ညီမွလည္း ျမန္မာတုိ႔ေျပာေျပာေနတဲ့ “ဇာတိ ပုည ၊ ဂုဏ္မာန”ဆုိတဲ့ စကားကလည္း တကယ္ အဓိပၸာယ္ ရွိလာမွာ။


ဒါနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ေရႊျမန္မာတုိ႔ရွိရာ ႏုိင္ငံရပ္ျခားကုိ ေရာက္ရွိလုိ႔ အခုလုိ ဘာသာ သာသနာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခမ္းအနားတုိ႔ ၊တရားပြဲတုိ႔၊ ဓမၼသင္တန္းတုိ႔ ႀကဳံရတုိင္းလည္း ေျပာျဖစ္ပါတယ္။ “ ဘယ္သူမဆုိ တုိင္းတစ္ပါး အရပ္တစ္ပါး၊ ေရာက္ေနၾကရတာဟာ ကုိယ့္အရပ္၊ ကုိယ့္ေဒသ၊ ကုိယ့္ႏုိင္ငံကုိ မခ်စ္ႏုိင္ၾကလုိ႔ ခြဲခြာလာၾကသူေတြ တစ္ေယာက္မွမရွိဘူး၊ မျဖစ္သာလုိ႔ ခြဲခြာလာၾကသူေတြခ်ည္းပဲ။ ဘယ္လုိပဲ ေမြးရပ္ေျမတုိ ႔၊ ေမြးမိဘတုိ႔၊ ေဆြမ်ိဳး မိတ္သဂၤဟတုိ႔နဲ႔ ခြဲခြာရ ခြဲခြာရ၊ တကယ္ကုိ ဘယ္လုိမွ မကြဲကြာသင့္တဲ့ ရတနာသုံးပါးနဲ႔ အခုလုိ မခြဲမခြာ ေနၾကတာေတြ၊ မကြဲကြာရေအာင္ ဗုဒၶသာသနာ ကုိ ျဖန္႔ခ်ီေပးေနတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ၊ ေက်ာင္းကန္ေတြကုိ ေတြ႔ရတာကေတာ့ “ သဲကႏၱာရထဲက အုိေအစစ္ကေလး” လုိ႔ ဆုိရေလာက္ေအာက္ တကယ္ကုိယ္ စိတ္ခ်မ္း သာစရာေလးပါ၊ အမ်ိဳးသာရွိျပီး ဘာသာ သာသနာကြယ္ေပ်ာက္ေနခ်င္းဟာ အမ်ိဳးေပ်ာက္တာထက္ ရင္နာ စရာ၊ ခုေရာေနာင္ပါ ဝမ္းနည္းပူေဆြးစရာေတြနဲ႔ႀကုံၾကရမွာျဖစ္လုိ႔ပါ။


ဟုတ္တယ္ေလ ၊ အရပ္ေဒသ ၊ မိဘေဆြမ်ိဳးစသည္တုိ႔နဲ႔ ဘယ္လုိပဲ ကြဲကြာေနေန၊ ရတနာသုံးပါးနဲ႔ မကြဲကြာသမွ် လူဟာ သုဂတိဘုံဘဝနဲ႔လည္း ကြဲကြာမသြားႏုိင္ေသးပါဘူး။ ဒီစကားေလးကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားျပီး အေလးအနက္ထားၾကည့္ပါ။ ရတနာသုံးပါးနဲ႔ မကြဲကြာသမွ် တစ္ျခား ဘယ္အရာေတြနဲ႔ ကြဲကြာေနေန သုဂတိဘုံနဲ႔ ကြဲကြာသူ မျဖစ္ႏုိင္သလုိ ရတာနာသုံးပါနဲ႔ ကြဲကြာေနၾကျပီဆုိရင္လည္း ဘယ္လုိအရာေတြနဲ႔ပဲ ေပါင္းဆုံ ႀကုံေတြ႔ေနေန ကုိယ့္ႏုိင္ငံ ကုိယ့္ေဒသမွာ ေရႊဘုံေရႊနန္းႀကီးေတြလုိ ေဆာက္လုပ္ျပီး ေရႊဘုံေပၚမွာပဲ စံေနေန၊ အဲလုိလူမ်ိဳးဟာ ဒီတစ္ဘဝသာ လူျပည္ကုိ ေရာက္ခြင့္ရျပီး ေနာက္ဘဝေတြမွာေတာ့ သုဂတိဘုံနဲ႔ ျပန္လည္ဆုံေတြ႔ခြင့္မရႏုိင္ေတာ့ဘူး ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ကုိလည္း ညႊန္းဆုိေနပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္ ေရႊျမန္မာတုိ႔ကုိ အေရးအႀကီးဆုံး နံပါတ္တစ္အေနနဲ႔ ေရႊရဲ့ အႏြတၳသညာျဖစ္တဲ့ “ဇာတရူပ (ေမြးရာပါဇာတိရုပ္) ” မေပ်ာက္သလုိ ၊ မိမိတုိ႔ေရႊျမန္မာမ်ားဟာလည္း မိမိတုိ႔ရဲ့ “ဇာတရူပ” လုိ႔ဆုိရမည့္ “ရတနာ သုံးပါးဦးထိပ္ထား၍” ဆုိတဲ့ ေမြးရာပါဂုဏ္ကုိ အေလးထား ထိန္းသိမ္းထားပါလုိ႔ ဦးစြာတုိက္တြန္းလုိက္ရတာပါ။


ျပီးေတာ့ ေရႊဆုိတာ ဇြဲသတၱိ၊ စိတ္ဓာတ္ခုိင္မာမႈတုိ႔ရဲ့ သေကၤတလုိ႔လဲ အထက္မွာ ေျပာခဲ့တယ္ေနာ္၊ ဟုတ္ပါတယ္။ ေရႊနဲ႔ပတ္သက္ လုိ႔ ေရႊက်ြမ္း က်င္သူ ေရွးပညာရွိမ်ားရဲ့ ဆုိရုိးစကားတစ္ခုရွိပါတယ္


“ေရႊဆုိတာတဲ့-- မီးဖုတ္လုိ႔လဲမမည္းရဘူး၊ တူနဲ႔ထုလည္း မကြဲရဘူး၊ နန္းဆြဲလုိ႔လည္း မျပတ္ရဘူး၊ ငရဲမီးနဲ႔တုိ႔လည္း မစားရဘူး၊ ”တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ျမန္မာတုိ႔ရဲ့အစဥ္အလာမွာ အျမတ္တႏုိး အခုိင္အမာ ျပဳလုိတဲ့ အမည္ေတြ ရဲ့ေရွ႔မွာ ေရႊထက္တန္ဘုိးႀကီးမားတယ္ဆုိတဲ့ စိန္တုိ႔ ၊ ျမတုိ႔၊ ပတၱျမားတုိ႔နဲ႔ ထပ္တူျပဳ အမႊန္းတင္ျပီးမသုံးဘဲ ေရႊနဲ႔သာ ထပ္တူျပဳ အမႊန္းတင္ၾကတာ ျဖစ္မွာေပါ့။


အဲဒီေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ေလ ၊ ေလာကသားမ်ာျဖစ္ၾကတဲ့ အခုေရႊျမန္မာတုိ႔ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ေလာကဓံတရားေတြဆုိတာ တစ္ခါတစ္ခါ မီးဖုတ္သလုိ ပူတာေတြလဲ ႀကုံရတာပဲ၊ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း တူနဲ႔ထုသလုိ ျပင္္းထန္တာမ်ိဳးလည္းရွိတယ္၊ တစ္ခါတစ္ခါ နန္းဆြဲေပါက္ထက္ က်ဥ္းက်ပ္တတ္လုိ႔ “အသက္ေတာင္ဘယ္က ရႈရမွန္းမသိေတာ့ဘုူူး”ဆုိတာမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔ဆုိ ငရဲမီးနဲ႔တုိ႔တာထက္ ဆုိးဝါးတဲ့ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ မႈမ်ိဳးေတြနဲ႔ ႀကဳံၾကရတာေတာင္ ရွိတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီလို ရင္ဆုိင္ရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ မည္းသြားမယ္၊ ကြဲသြားမယ္၊ ျပတ္သြားမယ္၊ စားသြားမယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိလုပ္ေရႊစစ္ေတာ့မလဲ။ ဇာတိရုပ္ေပ်ာက္ရင္ “ဇာတရူပ” မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူးေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ ေရႊျမန္မာတုိ႔ကုိ ေရႊရဲ့ဂုဏ္ေတြနဲ႔ ထပ္တူျဖစ္ေအာင္ ေလာကဓံမ်ိဳးစုံ ဘယ္လုိပဲႀကဳံရႀကုံရ၊ ဘယ္ေတာ့မွ အားေလ်ာ့စိတ္ပ်က္တာတုိ႔ ေၾကာက္ရြံေနာက္တြန္႔တာမ်ိဳးဆုိတာမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔လုိ႔လဲ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။ ဒါမွသာ ေရႊနဲ႔တူတဲ့ ေရႊျမန္မာစစ္စစ္ေတြ ျဖစ္ၾကမွာပါ၊


ေနာက္တစ္ခါ ”ေရႊဆုိတာ စည္းလုံးညီညြတ္မႈ၊ မုဒိတာျပည့္ဝမႈ၊ သေဘာထားႀကီးျမတ္မႈတုိ႔ရဲ့ သေကၤတလည္းျဖစ္တယ္”လုိ႔ ဆုိခဲ့တယ္ေနာ္။ ဟုတ္တယ္၊ ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ပါ၊ စိန္တို႔၊ျမတုိ႔၊ ပတၱျမားတုိ႔စတဲ့ ရတနာေတြဟာ အရည္အေသြးျခင္း တူရင္ အရြယ္ႀကီးမားေလ ေစ်းက အဆမတန္ပုိျပီးေတာ့ ႀကီးမားေလျဖစ္မယ္မဟုတ္လား၊


အေလးခ်ိန္နဲ႔ေျပာရရင္ တစ္ကလာပ္ရွိတဲ့ စိန္က တစ္ေထာင္တန္ရင္ ႏွစ္ကလာပ္ရွိတဲ့ စိတ္ၾကေတာ့ သူ႔ထက္ ႏွစ္ဆ၊ သုံးဆမက ေစ်းတန္သြားမွာေလ၊ အဲသည္ထက္ ပုိႀကီးရင္ တန္ဘုိးေတြလည္း အဆမတန္တုိးသြားမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါေပမယ့္ခက္တာက တစ္ကလာပ္ရွိတဲ့စိန္ဟာ ေနာက္ထပ္ တစ္ကလာပ္ရွိတဲ့ စိန္နဲ႔ တစ္သားတည္း ေပါင္းျပီး ႏွစ္ကလာပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လုိ႔မရဘူးေလ။ မိမိနဲ႔ အဆင့္တူျခင္းကုိ တစ္သားတည္း သေဘာ မထားႏုိင္ဘူး၊ အဆင့္တူကုိ မစည္းလုံးလုိတဲ့သေဘာ၊ အဆင့္တူလာတာကုိ ေတြ႔လုိ႔ ဝမ္းမေျမာက္ႏုိင္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္လုိ႔ မုဒိတာ ကင္းတဲ့ သေဘာလုိလည္း ျဖစ္ေနတယ္မဟုတ္လား။


ေရႊကေတာ့ ဒီလုိမဟုတ္ဘူး၊ တစ္ေရြးသားေလာက္ရွိတဲ့ေရႊဟာ ေနာက္ထပ္ တစ္ေရြးသားနဲ႔ တစ္သားတည္း ေပါင္းျပီး နွစ္ေရြးသားေရႊတုံးျ ဖစ္ေအာင္ ေပါင္းစည္းလုိ႔ရတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ေနာက္ထပ္ ေနာက္ထပ္ ဘယ္ေလာက္ပဲတုိးလာလာ တစ္က်ပ္သား ႏွစ္က်ပ္သားမကလုိ႔ ပိႆာေတြ ရာနဲ႔ေထာင္နဲ႔ ခ်ီလာေအာင္ ေပါင္းစည္းလာရင္လည္း ေရႊေရႊခ်င္း တစ္သားတည္း ေပါင္းစည္းႏုိင္တယ္။ အမ်ိဳးအႏြယ္တူမွန္သမွ်အေပၚမွာ မုဒိတာ သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ တစ္သားတည္း လက္ခံႏုိင္စြမ္းရွိတယ္ မဟုတ္လား။ ေရႊျမန္မာတုိ႔လည္း အဲဒီလုိ အမ်ိဳး အႏြယ္တူ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္တူ၊ စိတ္ဓာတ္တူတဲ့ ကုိယ္လုိလူမ်ိဳးေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ မ်ားေနေန၊ မခြဲမျခား၊ တစ္သားတည္း၊ တစ္ေပါင္းတစ္စည္းတည္းျဖစ္ေနရမွာပါ။ အဲဒီလုိ ျဖစ္ေနမွ ေရႊဆုိတဲ့ ဂုဏ္နဲ႔ ကုိက္ညီမွာ မဟုတ္လား။


တစ္ခ်ိဳ႔ ရွိၾကတယ္ေလ၊ “ညီညြတ္ျခင္းသည္ အင္အား”လုိ႔ေတာ့ ေၾကြးေၾကာ္ၾကပါရဲ့ ၊ ကုိယ္လုိ တုိင္းက်ိဳး၊ ျပည္က်ိဳး၊ အမ်ိဳး ဘာသာ၊ သာသနာက်ိဳး၊ သယ္ပုိးလုိသူေတြ ေနာက္ထပ္ တုိးလာၾကျပီဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္ႏွယ့္ ျဖစ္ကုန္သလဲ၊ ေနရာပဲလုေတာ့မလုိလုိ၊ ဖက္ျပိဳင္အန္တုသူေတြ ပဲ ျဖစ္ၾကေတာ့သလုိလုိနဲ႔ ရန္သူလုိသေဘာထားၾကျပီး ကြဲၾကျပဲၾကေတြ ျဖစ္ကုန္တာ ရွိတယ္ေလ၊ အဲဒါ ေရႊရဲ့ စည္းလုံးညီညြတ္ျခင္းဂုဏ္ကုိ မုဒိတာျပည့္ဝမႈဂုဏ္ေတြ ေပ်ာက္သြားတဲ့သေဘာပဲ။ ဒီလုိျဖစ္ေနၾကရင္ ေရႊဆုိတဲ့ဂုဏ္နဲ႔ ထုိက္တန္တဲ့ “ေရႊျမန္မာေတြ” ပီသၾကပါဦးမလား။


လြန္ခဲ့တဲ့ ရက္ပုိင္းေလာက္ကေတာင္ တစ္ျခားျပည္နယ္ တစ္ခုေရာက္တုံးက သက္ဆုိင္ရာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ေမးၾကတဲ့ ျပႆနာေလးတစ္ခုနဲ႔ ႀကဳံခဲ့ရတယ္။ သူတုိ႔ေျပာျပေမးေလွ်ာက္တာကေတာ့ “ဗုဒၶဘာသာ အဖြဲ႔အစည္းေလးတစ္ခု ဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္ျပီး ဘာသာ၊ သာသနာတုိး တက္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ၾကတာ အေတာ္ကေလး အဆင္ေျပလာျပီတဲ့၊ အားလုံးက ဝမ္းသာလုိ႔မွ မဆုံးလုိက္ခင္၊ နွစ္ဖြဲ႔ကြဲသြား ျပန္သတဲ့၊ အဲဒါ ဒီျပႆနာကုိ ဘယ္လုိေျဖရွင္းရရင္ ေနာက္ေနာင္မွာ အကြဲအျပဲေတြ ကင္းစင္မလဲ”ဆုိျပီး ေမးၾက တာပါ။


အဲဒီေတာ့ ဦးဇင္းက “ အေမးရွိလာေတာ့ အေျဖကေတာ့ ရွိရမွာေပါ့၊ အဲ. တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္၊ ဒါက ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ေျပာရမွာဆုိေတာ့ “ဓမၼဓိ႒ာန္ နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ လူႀကိဳက္ကုိမၾကည့္နဲ႔၊ လူက်ိဳးကုိသာ ၾကည့္ရမယ္”ဆုိတဲ့ မင္းကြန္းတိပိဋကဓရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ့ ၾသဝါဒအတုိင္းပဲ ဒီကိစၥမွာ အားလုံးရဲ့ ေရရွည္ ေကာင္းက်ိဳးကုိပဲၾကည့္ျပီး ဦးဇင္းသေဘာေပါက္သလုိ ေျပာမယ္ေနာ္”လုိ႔ အစခ်ီျပီးေတာ့မွ “ေျပာသာေျပာပါဘုရား” လုိ႔ သူတုိ႔က တုိက္တြန္းၾကတဲ့အတြက္ ေျပာျပျဖစ္ခဲ့ တာကေတာ့….


အဲ. က်ဳပ္တုိ႔ ေရႊျမန္မာေတြက မတိမ္ေကာ၊ ေပ်ာက္ပ်က္သင့္တဲ့ ဇာတိရုပ္ေကာင္းကေလးေတြလုိ႔ ဆုိရမည့္ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာအေပၚ ရုိေသ၊ ေလးစား၊ တန္ဘုိးထားမႈေတြၾကေတာ့ ေလ်ာ့ရဲ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတတ္ၾကျပီး၊ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရမယ့္ အကြဲအျပဲစိတ္ဓာတ္ေတြက်ေတာ့ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ေဒသေရာက္ေရာက္ ေပ်ာက္ကုိ မေပ်ာက္ၾကဘူးဗ်ာ။ အဲ. ၾကားဖူးတဲ့ ရယ္စရာစကားပုံတစ္ခု သြားသတိရမိတယ္၊ လူတစ္ေယာက္ကတဲ့..၊ ဘယ္ေတာ့မွ သြားမတုိက္ဘူးတဲ့၊ သူနဲ႔ ထမင္းတစ္ပြဲတည္း စားရမည့္သူေတြက သူ႔သြားေတြ ျမင္မေကာင္းေတာ့ ဥပါယ္တမ်ဥ္နဲ႔ “ႀကံရုိးေလး ဝယ္စုပ္ေခ်ပါ”ဆုိျပီး ပုိက္ဆံေပးလုိက္သတဲ့၊ ေမာင္မင္းႀကီးသားက ေစ်းထဲသြားျပီး ျပန္လာေတာ့ ႀကံရုိးဝယ္မစုပ္ခဲ့ဘဲ ကဇြန္းဥျပဳတ္ေတြ ဝယ္စားလာလုိ႔ ငါးပါးကုိ ေမွာက္ပါေရာ့တဲ့။ အဲ. ဒီမွာ ႀကုံရတဲ့ အျဖစ္ကလည္း အဲသည္ထက္ေတာင္ ဆုိးေနပါကလားလုိ႔ ေျပာရမလုိ ျဖစ္ေနျပီေနာ္၊ အဲဒီေတာ့-


ဒီကိစၥမွာ ဘယ္သူက ႀကံရုိးစုပ္ရမည့္အစား ကဇြန္းဥျပဳပ္ေတြ ဝယ္စားေနမိသလဲဆုိတာကုိ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ပဲ ျပန္ျပီး စစ္ေဆးၾကည့္ၾကပါ။ အေျခခံက်က် စဥ္းစားတတ္ေအာင္ ျမန္မာျပည္မွာ ဦးဇင္းရဲ့ ေက်ာင္းက ေဂါပက လူႀကီးမ်ားကုိ ေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္းပဲ ျပန္ေျပာပါ့မယ္။


“ ကုသိုလ္ေရးေဆာင္ရြက္တဲ့အဖြဲ႔အစည္း”ဆုိျပီး ထစ္ကနဲဆုိ ျငင္းၾကခုန္ၾက၊ ကြဲျပဲၾကဆုိတာ က်ဳပ္တုိ႔ျမန္မာေတြရဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတုိင္းလုိလုိ မွာ ျဖစ္ေနၾကတယ္၊ အဲဒီေတာ့ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာလဲဆုိတာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ေပးၾကည့္ပါ၊


(၁) ေနရာရခ်င္တာလား။

(၂)အာဏာျပခ်င္တာလား။

(၃)ကုသိုလ္ရခ်င္တာလား။


အဲဒါ ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားျပီး ေျဖၾကပါ။ ကုသိုလ္ရခ်င္လုိ႔ ဆုိတဲ့ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္း နဲ႔ ရည္ရြယ္ ခ်က္ေကာင္းရွိရုိးမွန္ရင္ ကုိယ့္လုိပဲ ကုသိုလ္ရခ်င္လုိ႔ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္တူ ဆႏၵတူေတြ မ်ားေလ အားရွိေလ မျဖစ္ႏုိင္ေပဘူးလား။

မုဒိတာေရႊစကား အပုိင္း(၂)ကုိ ဆက္လက္ေဖၚျပေပးသြားပါမည္။

ေမတၱာမ်ားျဖင့္

ေမတၱာဥယ်ာဥ္

http://www.ashinsirinda.com/

2011-ခု၊ ၾသဂုတ္လ ၁၄-ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP