* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, August 22, 2011

ဝိမုတၱိယုဂ ျပႆနာ

မၾကာမီက စာေရးသူထံ လိပ္စာတပ္၍ အမည္ မေဖာ္လိုေသာ မိတ္ေဆြတစ္ဦးထံမွ စာတစ္ေစာင္ ေရာက္လာသည္။ စာမွာ ေတာ္ေတာ္ရွည္လ်ား လွပါသည္။ ယုဂ ငါးမ်ိဳးအေၾကာင္းကို အက်ယ္ေဖာ္ျပ၍ သာသနာ ၂၅၀၀ ေက်ာ္ေသာ ယခုအခ်ိန္၌ အလြန္ေကာင္းျမတ္ေသာ ဝိမုတၱိယုဂေခတ္သို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိ လာသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ေတာ္မူစ ေခတ္ႏွင့္ အလားတူစြာ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ထြန္းကား လာေတာ့မည့္ အေၾကာင္း ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ေဟာေျပာေနသည္ကို နာယူခဲ့ရ၍ ထိုအတိုင္း ျဖစ္ႏိုင္ မျဖစ္ႏိုင္ ေမးျမန္း ထားေလသည္။
ဤျပႆနာမွာ မၾကာမၾကာ ေပၚေပါက္ေနက် ျပႆနာ တစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါသည္။ နာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္ ဘုရားမ်ားလည္း မၾကာမၾကာ ေျဖရွင္းေနရသည္ကို ၾကားရ ဘူးေပသည္။ ျပႆနာကို စတင္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ ကိုယ္တိုင္က နာမည္ေက်ာ္ ပညာရွိဘြဲ႔ခံ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ခဲ့၍ ရွင္းလင္း ေျဖၾကားရေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ အဖို႔လည္း တာဝန္ ႀကီးလွေပသည္။


ျပႆနာ၏ အထည္ကိုယ္ ျဖစ္ေသာ ယုဂငါးမ်ိဳးႏွင့္ အဓိပၸါယ္ကို ဤ၌ေဖာ္ျပ သင့္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ ယုဂငါးမ်ိဳးကား -
(၁) ဝိမုတၱိယုဂ၊
(၂) သမာဓိယုဂ၊
(၃) သီလယုဂ၊
(၄) သုတယုဂ၊
(၅) ဒါနယုဂ တို႔တည္း။
ထိုငါးမ်ိဳးတို႔တြင္ -
(၁) ဝိမုတၱိယုဂ ဟူသည္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ ဝင္စံေတာ္ မူၿပီးေနာက္ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ထင္ရွားရွိေနေသာ ကာလကို ဆိုသည္၊ မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရား မ်ားကို က်င့္ၾကံ ႀကိဳးကုတ္၍ ရႏိုင္ေသာ ေခတ္ေကာင္း ေခတ္ျမတ္ႀကီးပင္ ျဖစ္သည္။ ပညာသိကၡာ ထြန္းကားေသာ ေခတ္ဟု ဆိုလိုသည္။
(၂) ထိုရဟႏၲာေခတ္ ဟုဆိုေသာ ဝိမုတၱိယုဂ ေခတ္ႀကီး ကုန္ဆုံးကြယ္ပ သြားေသာအခါ သမာဓိယုဂ ေခတ္သို႔ ေရာက္၍လာ၏၊ မဂ္တရား ဖိုလ္တရားမ်ားကို အားထုတ္ၾကေသာ ေခတ္ျဖစ္၏၊ ထိုေခတ္၌ မဂ္ဖိုလ္ကို မရႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေလာကီစ်ာန္ အဘိညာဥ္ တို႔ကိုသာ ရႏိုင္ ေပေတာ့သည္၊ ပညာသိကၡာ ကြယ္ေပ်ာက္၍ သမာဓိ သိကၡာ ထြန္းကားေသာ အခ်ိန္ဟု ဆိုလို၏ ။
(၃) ေလာကီစ်ာန္ အဘိညာဥ္ ေခတ္ဟု ဆိုအပ္ေသာ သမာဓိယုဂေခတ္ ကုန္ဆုံး ကြယ္ပ ၿပီးသည့္ေနာက္ သီလယုဂ ေခတ္သို႔ ေရာက္လာရ၏၊ ထိုေခတ္တြင္ စ်ာန္သမာပတ္ အားထုတ္မႈ မရွိေတာ့ဘဲ သီလကိုသာ အားထုတ္ ၾကရေတာ့၏ ။ ရဟန္း သံဃာမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ မသြားေသး၊ သီလတရား အားထုတ္မႈ ေပ်ာက္ကြယ္ မသြားေသးသျဖင့္ စတုပါရိ သုဒၶိသီလ စေသာ သီလတရားမ်ား ၊ (၁၀)ပါး (၈)ပါး (၅)ပါး သီလမ်ား ထြန္းကား ေနေသးေသာ ေခတ္ျဖစ္၏ ။ အထူးအားျဖင့္ သိကၡာ သုံးပါးတြင္ သီလ သိကၡာသာ က်န္ရွိေတာ့၍ ရဟန္းတို႔ အဖို႔ သီလတရား မွတပါး စ်ာန္တရား မဂ္တရားတို႔ကို အားထုတ္ ႀကိဳးစားျခင္း လုံးဝ မရွိေတာ့ေသာ ေခတ္ ျဖစ္ေလသည္။
(၄) ထိုသီလယုဂေခတ္ ကုန္ဆုံး သြားၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္ သုတယုဂ ေခတ္ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထိုေခတ္တြင္ ရဟန္းတို႔သည္ သီလကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းျခင္းပင္ မျပဳေတာ့ဘဲ စာေပ က်န္းဂန္ သင္အံ့ ပို႔ခ်မႈမွ်သာ ရွိေတာ့၏။ တနည္း ဆိုရေသာ္ သီလ စင္ၾကယ္သူ ဟူ၍ပင္ မရွိ၊ စာေပ က်န္းဂန္ တတ္ကၽြမ္းမႈ ကိုသာ အေကာင္းဆုံး ထား၍ ကိုးကြယ္ရေသာ ေခတ္ ျဖစ္ေလသည္။
(၅) ေနာက္ဆုံးတြင္ ထိုစာေပက်န္းဂန္ သင္အံပုိ႔ခ်မႈပင္ မရွိေတာ့ဘဲ ( ဝါ - သုတယုဂ ေခတ္ႀကီး ကုန္ဆုံး ပ်က္ျပဳန္း၍ သြားေသာ အခါတြင္) ထိုေခတ္ေပၚ ရဟန္း သံဃာေတာ္ တို႔သည္ ပစၥည္း လာဘ္သပၸကာ တို႔ကိုသာ ရွာမွီး၍ ဒါနျပဳျခင္း တတ္ႏိုင္သမွ် လွဴဒါန္း ေပးကမ္းျခင္း မွ်ကိုသာ ရဟန္း တရားအေနျဖင့္ အားထုတ္ၾကေသာ ေခတ္ (ဒါန ယုဂေခတ္) သို႔ ေရာက္ရွိ လာရေလေတာ့သည္။ အက်င့္ တရားဟူ၍ မည္မည္ရရ မရွိ၊ ရဟန္း အသြင္မွ်သာ က်န္ရွိေနၿပီး စြန္႔ႀကဲ ေပးကမ္းမႈ ကိုသာ အျမတ္ဆုံးတရား အေနျဖင့္ အားထုတ္ေနရေသာ ေခတ္ႀကီးတည္း၊ အလွဴအတန္း ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲ တတ္ေသာ ရဟန္းကိုပင္ အေကာင္းဆုံး အျမတ္ဆုံး ထား၍ ကိုးကြယ္ရေသာ ေခတ္ဟု ဆိုလိုေပသည္။
ေဖာ္ျပပါ ယုဂငါးမ်ိဳးဟု ဆိုအပ္ေသာ သာသနာ ေခတ္ငါးမ်ိဳးကို ေထရဂါထာ အ႒ကထာ ဒုတိယအုပ္ ဖုႆ ေထရဂါထာ အ႒ကထာ အဖြင့္၌ အ႒ကထာ ဆရာ အရွင္ဓမၼပါလမေထရ္ “ ေနာက္အနာဂတ္ ကာလ၌ ဤ တရားဆိုးမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာလိမ့္မည္” ဟူေသာ စကားတြင္ ပါေသာ အနာဂတ္ ကာလ အဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ဆုိ ေဖာ္ျပရင္း ဖြင့္ဆိုခ်က္ မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။ ဤေနရာမွ တပါး အျခား အ႒ကထာ ဋီကာတို႔၌ ဤယုဂ ငါးမ်ိဳး ေဖာ္ျပထားခ်က္ တို႔ကို မေတြ႕ရေပ။
ဤဖုႆ ေထရဂါထာ အ႒ကထာ ၌လည္း ေဖာ္ျပပါ ယုဂငါးမ်ိဳးကို အမည္မွ်သာ ထုတ္ျပၿပီး မည္သည့္ အခ်ိန္၌ မည္သည့္ယုဂ ျဖစ္ေပၚ၍ ယုဂတစ္မ်ိဳး တစ္မ်ိဳး၌ မည္မွ် ၾကာေနမည္ စေသာ စကား အရိပ္အႁမြတ္မွ် မပါမရွိေပ၊ ယုဂငါးမ်ိဳး တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္သည္ ဟူ၍သာ ေဖာ္ျပ ထားေပသည္။ စင္စစ္မွာ သာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ရာ၌ ဤယုဂငါးမ်ိဳး အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ေနာက္ဆုံး သာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ သြားႏုိင္ပုံကို ေဖာ္ျပထားျခင္း ဟုသာ နားလည္ ထားသင့္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆရာတို႔ကား ဤယုဂ ငါးမ်ိဳးကို ႏွစ္အပိုင္းမ်ား ေဖာ္ျပလ်က္ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ေနာက္ဆုံးယုဂ ငါးမ်ိဳးလုံး စုံသြားလွ်င္ ပထမ ဝိမုတၱိယုဂသို႔ ျပန္လွည္၍ လာရမည့္ အေၾကာင္းျဖင့္ ေရးသားေဟာေျပာ လာေလသည္၊ မည္သည့္ က်မ္းဂန္ အေထာက္အထားမွ် ခိုင္ခိုင္လုံလုံ မရွိသျဖင့္ အာစရိယ ပရံပရ ပရိယတၱိ ဝိသာရဒ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ေထာက္ခံမႈကို မရရွိခဲ့ေပ။
ထိုဆရာတို႔ ေရးသား ေဟာေျပာပုံကား “ယုဂတစ္မ်ိဳး တစ္မ်ိဳးတြင္ အႏွစ္ ၅၀၀ စီရွိသည္၊ ဘုရားပရိနိဗၺာန္ စံၿပီးစအခ်ိန္မွ စ၍ ဝိမုတၱိယုဂ ေခတ္ စတင္ခဲ့ရာ သာသနာ အႏွစ္ ၅၀၀ တြင္ ဝိမုတၱိယုဂ ေခတ္ကုန္ဆုံး သြားခဲ့ၿပီးလွ်င္ သမာဓိယုဂ ေခတ္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။ ထို သမာဓိယုဂ ေခတ္ သည္ သာသာနာ အႏွစ္ ၁၀၀၀ ၌ ကုန္ဆုံးခဲ့ၿပီးေနာက္ သီလယုဂေခတ္သို႔ ေရာက္ခဲ့ျပန္သည္။ သာသနာႏွစ္ ၁၅၀၀ တြင္ သီလယုဂေခတ္ ကုန္ဆုံးခဲ့ၿပီး သုတယုဂ ေခတ္ ထြန္းေပၚ လာျပန္၏။ သုတယုဂ ေခတ္သည္ သာသနာ အႏွစ္ ၂၀၀၀ ႏွစ္၌ ကုန္ဆုံး သြားၿပီးေနာက္ ၂၅၀၀ မွစ၍ ဝိမုတၱိယုဂ ေခတ္ႀကီး ျပန္လည္ ထြန္းကား လာရေလသည္” ဟူသတည္း။
စာေရး၍ ေပးေသာ မိတ္ေဆြသည္ အဆင္ျခင္ဥာဏ္ ျပည့္စုံသည့္ အတိုင္း သာသနာ ၂၅၀၀ ေက်ာ္၍ ဝိမုတၱိယုဂ ေခတ္ႀကီး ျပန္လည္ ဆန္းသစ္ လာၿပီဟူေသာ စကားကို ယုံၾကည္လုိသူ မဟုတ္ေပ။ အႏွစ္ငါးရာစီ ပိုင္းျခား ထားေသာ ဆရာတို႔ အလိုအတိုင္း ဆိုက သာသနာ ၂၅၀၀ ျပည့္ေသာ အခ်ိန္တြင္ ယုဂငါးမ်ိဳး ကုန္ဆုံးသြားၿပီ ျဖစ္ရာ အေကာင္းဆုံး မွသည္ အဆုိးဆုံးသို႔ တဆင့္တဆင့္ က်ဆင္းလာၿပီး အဆိုးဆုံးမွသည္ အေကာင္းဆုံးသို႔ ခုန္တက္ ျဖစ္ထြန္းလိုက္ ရမည္ဆိုျခင္းမွာ သဘာဝလည္း မက်သျဖင့္ သာမန္ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ ျပည့္စုံသူတိုင္းပင္ ယုံၾကည္ၾကမည္ မဟုတ္ေပ။
ထိုထက္ အမွတ္(၄) ျဖစ္ေသာ သုတယုဂ ဟူသည္မွာ ပရိယတၱိ သာသနာ ျဖစ္သျဖင့္ ထိုပရိယတၱိ သာသနာ ကြယ္ပ သြားၿပီးေနာက္ အမွတ္(၅) ျဖစ္ေသာ ဒါနယုဂ ေခၚ လိဂၤသာသနာ အႏွစ္ ငါးရာ မွသည္ ပဋိေဝဓ သာသနာ အစစ္ ဝိမုတၱိယုဂ ေခတ္ႀကီးသို႔ ခုန္တက္ျဖစ္ထြန္း ရမည္မွာလည္း မည္သည့္ ယုတၱိႏွင့္မွ ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္မႈ မရွိပါေခ်၊ ထိုေၾကာင့္ မိတ္ေဆြ၏ မယုံၾကည္မႈမွာ မွန္ကန္ေသာ အေတြးအေခၚ ေပၚ၌ အေျခတည္ ေနေပသည္။
သို႔ေသာ္ အေမးရွင္ မိတ္ေဆြသည္ “ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ေတာ္မူ ၿပီးသည္မွ အႏွစ္ငါးရာ စီေသာ ယုဂ ငါးမ်ိဳး အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ေပၚ ေနျခင္းမွန္ခဲ့ေသာ္…” ဟူေသာ အေတြးကိုမူ ေတြးမိေကာင္း ေတြးမိေပလိမ့္မည္၊ ထိုသို႕ ေတြးမိခဲ့လွ်င္ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အတိုင္း ခိုင္ခံေသာ ပါဠိေတာ္ တို႔၌ လာရွိေသာ စကားမဟုတ္၊ ဖုႆ ေထရအ႒ကထာ အဖြင့္လာ ယုဂငါးမ်ိဳး စကားကို ခ်ဲ႕၍ ထြင္၍ ၾကံဆ ေရးသား ေဟာေျပာမႈ မွ်သာဟု ယူဆ၍ သံသယ ကင္းသင့္ ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္သည္ သက္တမ္း ရွည္ေသာ ဝိပႆီ၊ သိခီ၊ ေဝႆဘူ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ တို႔ လက္ထက္ေတာ္၌ ဘုရား တစ္လက္ထက္သာ သာသနာတည္သည္၊ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ေတာ္ မူသြားၿပီးေနာက္တြင္ သာသနာ ကြယ္ပေတာ့သည္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ထိုဘုရားရွင္တို႔ လက္ထက္၌ သက္တမ္း ရွည္သည္ႏွင့္အမွ်၊ သမၺတၱိေခတ္ေကာင္း အခါေကာင္းႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾက၍ ရဟန္းတို႔ အတြက္ သိကၡာပုဒ္ ဝိနည္းပညတ္ ကိုလည္း ပညတ္ေတာ္ မူရန္မလို၊ တရားကို အက်ယ္ ေဟာၾကားရန္လည္း ေၾကာင့္ၾက မစိုက္ၾက၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားတစ္လက္ထက္သာ သာသနာ တည္ေလသည္။
သက္တမ္းတိုေသာ ကကုသန္၊ ေကာဏာဂုဏ္၊ ကႆပႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေဂါတမ ဘုရားရွင္မ်ား လက္ထက္ (ဤ၌ အႏွစ္ ငါေသာင္း သက္တမ္းေအာက္ကို သက္တမ္းတို သည္ဟူ၏၊ ဝိပႆီ ဘုရား ရွစ္ေသာင္းတမ္း၊ သိခီ၊ ခုႏွစ္ေသာင္းတမ္း၊ ေဝႆဘူ ေျခာက္ေသာင္းတမ္း ျဖစ္၍ ကကုသန္ ဘုရားေလးေသာင္း၊ ေကာဏာ ဂုဏ္ဘုရား သုံးေသာင္း၊ ကႆပ ဘုရားႏွစ္ေသာင္းႏွင့္ ေဂါတမဘုရား တစ္ရာတမ္း ျဖစ္သည္) ၌ဘုရားရွင္တို႔ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ေတာ္ မူၿပီးေနာက္လည္း သာသနာ အရွည္တည္ရစ္ရန္ လိုအပ္သည့္အတိုင္း တပည့္တို႔အား တရားေတာ္ကိုလည္း အက်ယ္ ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုျမတ္စြာ ဘုရားတို႔၏ သုတ္ေဂယ်ဗ်ာက ရုဏ္းဂါထာ ဥဒါန္း ဣတိဝုတ္ဇတ္ အဗၻဳတ ဓမၼေဝဒလႅ ဟူေသာ အဂၤါကိုးတန္ တို႔လည္း ျပည့္ျပည့္စုံစုံ က်န္ရစ္ခဲ့ကုန္၏။ ဝိနည္း သိကၡာပုဒ္ တို႔ကိုလည္း အၾကားမထင္ေအာင္ ပညတ္ေတာ္ မူခဲ့ၾက၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုဘုရားရွင္ တို႔၏ သာသနာေတာ္သည္ ဘုရားရွင္ လြန္ေတာ္မူခဲ့သည့္ ေနာက္လည္း အရွည္တည္တ့ံ၍ က်န္ရစ္ ခဲ့ရေပသည္။
အႏွစ္ေလးေသာင္း သုံးေသာင္း ႏွစ္ေသာင္းတမ္း သက္တမ္းရွည္ေသာ ကကုသန္ ေကာဏာဂုဏ္ ကႆပဘုရား တို႔သည္ပင္ သက္တမ္းတိုေသာ အေနျဖင့္ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ ဝင္စံၿပီးေနာက္ သာသနာ တည္ရစ္ ေစရေသးသည္၊ သက္တမ္း ၁၀၀ ၌ပြင့္ေတာ္မူေသာ ဤဘုရားရွင္ လက္ထက္၌ကား ႏွစ္အနည္းငယ္မွ်သာ သာသနာတည္ ရစ္ရမည္ ဟုဆိုလွ်င္ လြန္လြန္းလွေခ်၏ ဟုသာ ဆိုရေပမည္။
အမွန္အားျဖင့္ ေဂါတမ ဘုရားျမတ္စြာသည္ သက္တမ္း အလြန္တိုေသာ ကာလ၌ ပြင့္ေတာ္မူရသည္ ႏွင့္အညီ သာသနာ အရွည္တည္ရစ္ရန္ ဝိနည္းပညတ္ တို႔ကိုလည္း အျပည့္အစုံ ထားေတာ္မူခဲ့သည္၊ နိကာယ္ငါးရပ္ ပိဋိက သုံးျဖာ ဓမၼကၡႏၶာ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္အထိ အဂၤါကိုးျဖာ တရားေဒသနာေတာ္ တို႔ကိုလည္း ထားေတာ္မူခဲ့သည္။ ထားေတာ္မူ ခဲ့သည့္အတိုင္းလည္း ယခုတိုင္ သင္ၾကား ပို႔ခ် ေဟာျပရထားလ်က္ ထင္ထင္ရွားရွား တည္ထြန္း၍ ေနေသးသည္၊ သို႔ႏွယ္ ပရိယတၱိ သာသနာေတာ္ႀကီး ဓမၼကၡႏၶာ အစုအေဝးေတာ္ႀကီး ထင္ရွား တည္ေနေသးသမွ် ပဋိပတၱိ သာသနာ၊ ပဋိေဝဓ သာသနာေတာ္ႀကီး တို႔သည္လည္း တည္ရွိေနဦးမည္သာ ျဖစ္သည္၊ ဤနည္းမျခား ႀကိဳးစား၍ ပရိယတၱိ သာသနာေတာ္ႀကီးကို ရဟန္း ရွင္လူအားလုံး ေထာက္ပံ့ ေျမွာက္ခ်ီး၍ ပြားစီးသည္ထက္ ပြားစီးေအာင္ ျပဳစုေနခဲ့လွ်င္ သာသနာႏွစ္သည္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ တည္ေနဦးမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ကား မဂ္ေလးပါး ၊ ဖိုလ္ေလးပါး ျဖစ္သည့္ ပဋိေဝဓ သာသနာတည္း ဟူေသာ အသီးအပြင့္ ၊ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ ပဋိပတၱိ သာသနာတည္း ဟူေသာ ပင္စည္ ကိုင္းခက္တို႔သည္ ပိဋိက သုံးတန္ သင္အံပို႔ခ်ျခင္း၊ ပရိယတၱိ သာသနာတည္း ဟူေသာ ေရေသာက္ျမစ္၌ အေျခစိုက္ အားျပဳရသည္ ျဖစ္၍ လက္ရွိ ပရိယတၱိ သာသနာေတာ္ႀကီး တည္တ့ံ ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး ဝိမုတၱိယုဂ ေခတ္ႀကီးသည္လည္း တည္တ့ံ ေနဦးမည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလိုပါသတည္း။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP