* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, August 16, 2011

ေလးလြန္း၍မတြန္းႏိုင္ဘူးလား

" ဇြန္ပန္း႐ုံအနီး ႏြံထဲ၌လွည္းဘီးကၽြံေနသည္ ကူ၍တြန္းေပးၾကပါ ေလးလြန္း၍မတြန္းႏိုင္ဘူးလား "

ငယ္ငယ္က အတန္းထဲမွာေပါ့ . . . . .။

မူလတန္းေက်ာင္းသားဘ၀ “က” ႀကီး “ခ“ ေခြးတတ္ကာစ အရြယ္က သံၿပိဳင္ညီညာ သူ ငါ မင္းတို႔ အစုံ အသံကုန္ ေအာ္ခဲ့ၾကဘူးပါသည္။ ဆရာမ ႐ိုက္မွ စိုး၍ ေအာ္ခဲ့ပါသည္။ အေမဆူမွာ စိုး၍ ေအာ္ခဲ့ပါသည္။ သူ၏အနက္ အဓိပၸာယ္ အႏွစ္သာရ အတိမ္အနက္ကို မသိေရးခ် မသိခဲ့ပါ။

ခုေတာ့ ေလးဆယ္ေက်ာ္ ငါးႏွစ္တြင္းမွ ျပန္ဆုံရတယ္ ဆိုသလို၊ အနားမွာ အဲဒီ မူလတန္းဖတ္စာ စာအုပ္မရွိပါ။ အဲဒီစာမ်ဳိး ေရးထားတာကို ျမင္၍လည္း မဟုတ္ပါ။

ငယ္စဥ္က လည္ေခ်ာင္းကြဲ၊ အာေခါင္ၿပဲေအာင္ ေအာ္ခဲ့၍ စြဲၿမဲစြာ တင္က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ႏွလုံးသား ေထာင့္တစ္ေနရာက တုိက္တိုက္ ဆိုင္ဆိုင္ သတိရလာခဲ့သည္ အမွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္လာသည္ “စာ“ အကၡရာ မေပၚေတာ့ ေသာ ႏွလုံးသားမွ ထိုစာ ထိုကဗ်ာေလးကို မ်က္စိမွိတ္၍ စာကို ႀကံ မူလတန္း ျပန္တက္ၾကည့္ေတာ့။

ေၾသာ္ . . . ငါ ခုမွ ေက်ာင္းျပန္အပ္ရဦးမွာပါလား။

ငါတို႔ စာေတြဖတ္ခဲ့၊ က်က္ခဲ့ၾက၍ အတန္းေတြ ေအာင္ၾကသည္ ဘြဲ႕ေတြရခဲ့ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ . . . စာတတ္ခဲ့ၾကပါသလား။ ငါေတာ့ မတတ္ခဲ့႐ိုးအမွန္ ဒါေၾကာင့္ မူလတန္းျပန္တက္ -

ဇြန္ပန္း႐ုံအနီးကို ေလ့လာၾကည့္သည္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားမဟုတ္ ဘဲ မူလတန္းေက်ာင္းသား အျမင္ႏွင့္ၾကည့္ေတာ့ ဇြန္ပန္း႐ုံ လွသည္ ေမႊးသည္ သာယာသည္ေပါ့ . . .။

ဤသာယာလွပ ေမြးျပန္႔ေသာ ပန္း႐ုံနားမွာ ႏြံထဲ၌ ဆို၍ ႏြံ ရႊံႏြံ အလြန္ အက်ည္းတန္႐ုပ္ဆိုး၍ ရြံ႕စရာ ေၾကာက္စရာက ပန္း႐ုံႏွင့္ မလိုက္ဖက္စြာ တည္ရွိေနသည္တဲ့ မျဖစ္သင့္ေပ။

ပန္း႐ုံေလးလည္း လွေနသည္ လမ္းစုံေလးလည္း ဖုန္ေနသည္ ဂြမ္းပုံေလးလည္း မႈန္ေနသည္ ဆိုမွ လိုက္ဖက္သည္ေပါ့ ေၾသာ္ . . . ဒါျဖင့္

ပန္းကို ခင္လ်က္ လမ္းမျပင္ခဲ့တာ ထင္ရွားျပေနသည္မို႔ -

ပန္း႐ုံလွလ်က္ လမ္းပုံမက်ျဖစ္ကာ ႏြံထဲ၌ လွည္းဘီးကၽြံေနသတဲ့လား။

ကိုင္း မ်က္စိျပန္ဖြင့္ ဘ၀ စာမ်က္ႏွာျပန္ၾကည့္ ငါတို႔ ပတ္၀န္းက်င္ ျမတ္ႏိုး ဖြယ္ရာ ရတနာေတြ ဘုရားရတနာေတြ၊ တရားျမတ္ရတနာ၊ သံဃာျမတ္ ရတနာ၊ ရတနာပန္း႐ုံ၊ ရတနာ ပန္းခင္ အလြန္ေမႊးပါသည္။ အလြန္လည္း လွပါသည္။ အလြန္သာယာလွပါသည္။ ေလာက၌ သံသရာ၌ အလြန္႔အလြန္ ေတြ႕ရန္ ႀကဳံရန္၊ ဆုံရန္ ခက္ခဲလွသည္။ ပန္း႐ုံ အနားမွာ ငါတို႔ ေရာက္ေနၾက ပါသလား။ ဒီပန္း႐ုံသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၅၅၅) ေက်ာ္က လွၿမဲ လွေနပါသည္။ လွဆဲ ေမႊးဆဲ သာယာဆဲ ပန္း႐ုံအနီးက တို႔ေလွ်ာက္တဲ့လမ္း။

ဇြန္ပန္း႐ုံအနီးမွာေတာ့ -

ငါတို႔ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ အတြက္ တြန္းေနၾကပါသည္ မ်က္ႏွာမလြဲႏိုင္သူေတြ၊ ခြန္အားျပည့္စုံသူေတြ အစြမ္းရွိေတြ၊ အစြမ္းရွိသူေတြ၊ အလွမ္းမီွသူေတြ၊

တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္

တစ္ဖြဲ႕ၿပီး တစ္ဖြဲ႕၊

တစ္ေခတ္ၿပီး တစ္ေခတ္၊

တြန္းခဲ့ၾကပါ၏

ဆက္၍လည္း တြန္းၾကပါလိမ့္မည္။

ေလာကအလွဆင္လိုသူမ်ား

လွေစလိုသူမ်ား ရွိပါေပ။

ေပမို႔ -

” ႏြံ ထဲ၍ လွည္းဘီးကၽြံေန၏ ”

လူစြမ္းေကာင္းမ်ား တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္၊

သူေတာ္ေကာင္းတို႔ တစ္ဖြဲ႕ၿပီးတစ္ဖြဲ႕၊

ေခတ္ေတြလည္း တစ္ေခတ္ၿပီးတစ္ေခတ္

အဆက္မျပတ္ မ်ဳိးဆက္မျပတ္

တာ၀န္သိခဲ့ၾကသည္၊ တာ၀န္ယူခဲ့ၾကသည္။

အားလုံးလည္း သိသည္၊ အားလုံးလည္း ခ်ိပါၿပီ။

သုိ႔ေသာ္ . . .

“ႏြံ ထဲ၍ လွည္းဘီးကၽြံေန၏”

ပန္း႐ုံရွိေသာ္လည္း လမ္းက မဖုန္ေသး။

လမ္းဖုန္ၾကရန္က လွည္းဘီးက မႂကြ၊

လွည္းမႂကြႏိုင္ေတာ့ ႏြံ မရွင္းႏိုင္ေသး - မဖို႔ႏိုင္ေသး၊

လွည္းကမွ မေရြ႕ေသးဘဲကိုး . . .။

ကူ၍ တြန္းေပးၾကပါ

. . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . .။

အို သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ယေန႔ ေလာကကို အလွဆင္ႏိုင္ရန္အတြက္ မိမိတို႔ ဌာန အသီးသီးကိုယ့္ရပ္ ကိုယ္ရြာ ကိုယ့္ေဒသမွာ ကိုယ္စီ ႏိုင္ရာ တာ၀န္ထမ္း လို႔ ပန္း႐ုံနံေဘးက လမ္းစုံေဘးဖုံေအာင္ ႀကိဳးစားေနၾကေသာ ပရဟိတ အက်ဳိးေဆာင္တို႔ခင္ဗ်ား -

ပရဟိတ လုပ္ငန္းသည္ ေလာကကို အလွဆင္ေသာ ေလာကသား အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ေသာ၊ အလြန္ အဖိုးတန္ေသာအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္း ျဖစ္ေၾကာင္း အားလုံး ယုံၾကည္သိရွိၾကၿပီး ျဖစ္သည္ကို ငါတို႔ သံသယ ျဖစ္စရာ မရွိပါ။ ပရဟိတ အလုပ္သည္ လူစြမ္းေကာင္းတို႔၏ အလုပ္ပင္ ျဖစ္ေပ၏။

လူ ၊ စြမ္း ၊ ေကာင္း ဆိုရာ ၌

လူ - လူသားပီသေသာ - လူ႔အက်င့္၀တ္ကို က်င့္ေဆာင္ေသာ လူ႔သီလ ေစာင့္ထိန္းသူ လူပီသစြာ လူသားတို႔အေပၚ တာ၀န္ေက်သူ၊ လူသားအက်ဳိးကို ေဆာင္ႏိုင္သူ

စြမ္း - ကာယ စြမ္းအား၊ ဥာဏစြမ္းအားရွိသူ၊ အေကာင္းအဆိုး ခြဲျခားႏိုင္သူ၊ အမွားအမွန္ကို ေ၀ဖန္တတ္သူ၊ အေၾကာင္းအက်ဳိးကို ပိုင္းျခားသိသူ၊ အမ်ားအက်ဳိးစီးပြားကို ေဆာင္ႏိုင္သူ၊ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္သူ၊

ေကာင္း - စိတ္ေကာင္းရွိသူ၊ ေကာင္းေသာစိတ္၊ သေဘာ ထားႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္သူ၊ စိတ္ဓာတ္ခြန္အား ျပည့္၀သူ၊ နားလည္ ခြင့္ လြတ္တတ္သူ၊ သည္းခံႏိုင္စြမ္းရွိသူ၊ မဆုတ္နစ္သူ၊ အစဥ္ေျဖာင့္မတ္မႈ ရွိသူ၊ အမ်ားအက်ဳိးကိုသာ ထာ၀စဥ္ဦးစားေပး ရြက္ေဆာင္သူ စသည့္ လူ၊ စြမ္း၊ ေကာင္း တို႔၏ အဂၤါအရည္အခ်င္းမ်ားျဖင့္ ျပည့္စုံသူတို႔သာ လွ်င္စစ္မွန္ေသာ ပရဟိတ အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ႏိုင္သူ၊ တစ္နည္းအား ျဖင့္ ေလာကကို လွပေစသူ၊ အနာဂတ္ကို ပုံေဖာ္သူ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႔ ရွင္သန္ေစသူ ဟူ၍ ေခၚဆိုရေပမည္။

ပရဟိတ လုပ္ငန္းမရွိ၊ လူ၊ စြမ္း၊ ေကာင္း သူတို႔ မရွိေသာ အရပ္ေဒသ၊ မရွိေသာ အခ်ိန္သည္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းကင္းေသာ အရပ္၊ အက်ည္းတန္ အ႐ုပ္ဆိုးေသာ အရပ္၊ အနာဂတ္ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ သူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကရေပမည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာတည္စတြင္ နတ္ျဗဟၼာတို႔သည္ ၾကာပန္း အတြင္းမွ ပရိကၡရာတို႔ကို ရွာေဖြၾကကုန္၏။ ပရိကၡရာတစ္စုံေတြ႕က ဘုရားတစ္ဆူ၊ ပရိကၡရာ ငါးစုံေတြ႕က ဘုရားငါးဆူ ပြင့္မည္ဟူ၍ အလြန္ ၀မ္းေျမာက္ၾကေပ၏။ ပရိကၡရာ တစ္စုံမွ မေတြ႕ေသာ ကမၻာ၌ကား - အခ်ည္းအႏွီး သုညကမၻာဟူ၍ နတ္ျဗဟၼာမ်ား ျပင္းစြာ ပူေဆြး ငုိေႂကြး ၾကကုန္၏။

သုည ကမၻာဟူသည္ - ကုသုိလ္တရားကို ဆိတ္သုဥ္းကမၻာ၊ သံသရာ လြတ္လမ္း ေပ်ာက္ဆုံးေသာ ကမၻာ၊ ပညာမဲ့ ကမၻာ၊ အနာဂတ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မဲ့ေစေသာ ကမၻဟု ဆိုေပသည္။

အနာဂတ္ကို ျပခဲ့သူ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းတို႔ ရွင္သန္ေစသူ ေလာကကို လွပ ေစခဲ့သူ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဘုရားေလာင္းေတာ္ အျဖစ္ ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရား ေျခေတာ္ရင္း၌ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို ခံယူႏိုင္ရန္(သုိ႔မဟုတ္) ေလာကကို အလွဆင္ႏိုင္သူအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို ခံယူႏိုင္ရန္ အတြက္ ေရွးမဆြမေရ မတြက္ႏိုင္ေသာ ကာလ ဘ၀မ်ားစြာကပင္ . . .။

ဤေရြ႕ ဤမွ် ဟု ေရတြက္မွတ္သားျခင္းငွာ မတတ္ရာေသာ မဟာကပ္ ေပါင္း ခုနစ္သေခ်ၤအတြင္း ပြင့္ေတာ္မူေသာ ဘုရားေပါင္း တစ္သိန္းႏွစ္ ေသာင္းငါးေထာင္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔အား ဖူးေတြ႕၍ အဆုံးအမနာယူ အားက်၍ စိတ္တြင္းႀကံေဆာင္ကာ ပါရမီေတာ္ ဆယ္ပါးႏွင့္ စြန္႔ျခင္းႀကီး ငါးျဖာတုိ႔ကို စတင္၍ ပရဟိတ စေတာ္မူခဲ့ေပ၏။

ထို႔ေနာက္ မဟာကပ္ကမၻာေပါင္း ကိုးအသေခ်ၤအထက္၌ ပြင့္ေတာ္မူ ေသာ ေလာက၏ အလွဆင္သူ သုံးသိန္းရွစ္ေသာင္း ခုႏွစ္ေထာင္ကုန္ ေသာ ဘုရားရွင္တို႔၏ ထံေတာ္ေမွာက္၌ စိတ္မွ ျပည့္လွ်ံ ႏႈတ္က အံ့၍ ဖန္ဖန္၀ပ္တြား ဆႏၵပြား၍ ဆယ္ပါးေသာ ပါရမီ၊ အျပားသုံးလီႏွင့္ ငါးသြယ္ေသာ ပရိစၥာဂ အက်င့္ျမတ္ကို တိုး၍ စြန႔္လြတ္ က်င့္ေဆာင္ ေတာ္မူခဲ့၍ ပါရမီရင့္လာ သုေမဓာ ဘ၀ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ရေလသည္။

သုေမဓာ ပညာရွိသည္ ေရွ႕ကျဖည့္က်င့္လာေသာ ပါရမီေတာ္ေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္လာသူပီပီ ရရွိလာေသာ ပညာရွိတို႔ စက္ဆုပ္ေသာ ပညာမဲ့မ်ား သူယုတ္မာမ်ား လြန္စြာ ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားအပ္ေသာ ကုေဋမ်ားစြာ ေသာ ပစၥည္းဥစၥာတို႔ႏွင့္တကြ ဂုဏ္ပါ၀ါတို႔အား ငဲ့ကြက္ျခင္းမရွိ စြန္႔ပစ္ ေတာ္မူ၍ ေလာကမွ လြတ္ေျမာက္ရာ လမ္းရွာထြက္ေတာ္မူရာ ပါရမီရွင္ ပီပီ ရေသ့ဘ၀ တန္ခိုးအဘိဥာဏ္ ျပည့္စုံကာ ရင့္က်က္ေသာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညတို႔ႏွင့္ အဆင္သင့္ျဖစ္ခိုက္မွာမွ ဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္အား အေၾကာင္းဆိုက္ဆုိက္ ဦးခိုက္ရစဥ္ မိမိ၏ ပါရမီဓာတ္ ပညာရပ္ေၾကာင့္ ဘုရားစစ္စစ္ ဧကန္ျဖစ္သည္ကို ဖူးေတြ႕ေနရမွန္းလည္း မုခ်ပိုင္ပိုင္ သိေလ၏။ ထို႔ျပင္ ထိုဘုရားရွင္ထံမွ သစၥာေလးအင္ တရားျမတ္အစဥ္ ကို နာၾကားရသည္ႏွင့္ ဧကန္ ထိုခဏ နိဗၺာန္ရ၍ သူရွာေဖြရာ ပန္းတိုင္ရ ႏိုင္သည္ကိုလည္း သံသယမရွိ အထူးပင္ သိ၏။

သုိ႔ေသာ္ . . . တစ္ေယာက္တည္းေတာ့၊

နစ္ေနေသာ လွည္း၊

ကၽြံေနေသာ ႏြံ၊

လမ္းပ်က္ကို ေရွာင္၍ ပန္းခက္ကိုခ်ည္း မေဆာင္လို၊

ဘုရားဆုသာ ပန္ေလ၏။

ထိုအခ်ိန္မွ ေရွ႕သြား ဘုရားရွင္တို႔ လမ္းေပၚေရာက္၍ လူ၊ စြမ္း၊ ေကာင္းတို႔ စာရင္းသုိ႔ ဒီပကၤရာျမတ္ ဘုရားမွ သြတ္သြင္းေပးေတာ္မူခဲ့ ေလ၏။ ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ တစ္သိန္းေသာ ကမၻာတိုင္ ေအာင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္။

ေလာကတၳ စရိယံ၊

ဥာတၳ စရိယံ၊

ဗုဒၶတၳ စရိယံ၊

၁။ ေလာအက်ဳိးစီးပြားကို ဦးေဆာင္က်င့္ေဆာင္ေတာ္မူျခင္း စ၍

၂။` အေဆြမ်ဳိးမ်ားကို အက်ဳိးစီးပြားကို က်င့္ေဆာင္ေတာ္မူျခင္း အလယ္

၃။ ဘုရားျဖစ္ျခင္း အက်ဳိး အဆုံး သုံးပါးေသာ က်င့္စဥ္တို႔ႏွင့္ ပါရမီ ဆယ္ပါးအျပားသုံးဆယ္ စြန္႔ျခင္းႀကီး (၅) ပါးတို႔အား စြန္႔လြတ္၍ ပရဟိတ လုပ္ငန္းႀကီးကို တစ္စိုက္မတ္မတ္ မျပတ္မလပ္ မဆုတ္မနစ္ ရြက္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ေပ၏။

သုေမဓာ မွ သည္ သိဒၶတၳ ဘ၀တိုင္ေအာင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သည္ ျဖစ္ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တို႔၌ ေလာကအက်ဳိးကို ရြက္ေဆာင္ေတာ္မူ ခဲ့ေပ၏။

သုေမဓာ ရွင္ရေသ့သည္ ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ႏႈတ္ေတာ္မွ ဗ်ာဒိတ္စကား ႁမြက္ၾကားသည္ကို ၾကားနာ၍ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ေနာက္ပါ သံဃာတစ္သိန္းတို႔ ႂကြသြားၿပီးေနာက္ ၀ပ္လ်ားေမွာက္ေနရာ ဗြက္အိုင္ မွ ထ၍ ထုိင္ကာ ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ၍ ခ်က္ျခင္း စဥ္းစားခန္း၀င္ခဲ့သည္မွာ ဘုရားျဖစ္ရန္ ဘာေတြ လုပ္ရမည္နည္း။ ပညရွိပီပီ ထင္လင္းစြာ ျမင္ေပ ၏။ ေလာကအက်ဳိးေဆာင္လို၍ ဘုရားျဖစ္ခ်င္သည့္ ဘုရားျဖစ္ရန္ လည္း ေလာကအက်ဳိးေဆာင္မွ ဘုရားျဖစ္ေပမည္။ ေလာကအက်ဳိးကို ေဆာင္မွ ေလာက၀ိဒူ မည္ေပမည္။

ဆိုသည္ကို ေကာင္းမြန္ ပိုင္ႏိုင္စြာ ျမင္၍ လုပ္ငန္းစဥ္ကို ေ၀ဖန္ရာ -

၁။ ဒါနပါရမီ - ဟူေသာ စြန္႔ႀကဲေပးေတာ္လွဴဒါန္းျခင္း၊

၂။ သီလပါရမီ - ၅ ပါး၊ ၈ ပါး၊ ၁၀ ပါးစေသာ ဆိုင္ရာ သီလ မ်ားကို ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊

၃။ ေနကၡမၼပါရမီ - စည္းစိမ္၊ ဥစၥာဂုဏ္ပါ၀ါတို႔အား စြန္႔လြတ္ ျခင္း။

၄။ ပညာပါရမီ - အရာရာကို တတ္သိနားလည္ျခင္း။

၅။ ၀ီရိယပါရမီ - ကုသုိလ္ကိစၥ - ေလာကအက်ဳိး ေဆြမ်ဳိးတို႔ အက်ိဳး စီးပြားကိစၥတို႔ကို မေၾကာက္မရြံ႕ သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ျခင္း။

၆။ ခႏၲီ ပါရမီ - ေလာကအက်ဳိး အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေသာ ေလာကဓံ အတိုက္အခိုက္ အထုအေထာင္းတို႔ကို သည္းခံျခင္း၊ ေနာက္မဆုတ္ျခင္း။

၇။ သစၥာပါရမီ - အၿမဲမွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္စြာ မယိမ္းမယိုင္ ေျဖာင့္ မွန္ကန္ျခင္း။

၈။ အဓိ႒ာန္ပါရမီ - မိမိရည္မွန္းရာ ပန္းတိုင္လမ္းဆုံးအထိ ၿပီး ေျမာက္ေအာင္ စြဲၿမဲစြာ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေဆာင္ျခင္း။

၉။ ေမတၱာပါရမီ - သတၱ၀ါမ်ားအေပၚ ခ်စ္ခင္ေသာအားျဖင့္ အစဥ္ ေကာင္းက်ဳိးကို လိုလားျခင္း။

၁၀။ ဥေပကၡာပါရမီ - မုန္းသူမထား ခ်စ္သူမရွိပဲ ေလာကအက်ဳိးကို သာ တစ္တန္းတည္းေရွ႕႐ႈျခင္း။

( ပုဂၢလဓိ႒ာန္ မပါ ဓမၼဓိ႒ာန္သာ ေဆာင္၏)

စသည္ျဖင့္ (၁၀) ပါးေသာ ပါရမီအမႈကိစၥတို႔ကို ျမင္ေတာ္မူ၍ ထိုမွ တစ္ဖန္ ဤ(၁၀)ပါး၌ သာမာန္ျဖည့္က်င့္မႈကို ပါရမီဟု ေခၚ၍ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ - ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္း မိမိ၏ ခႏၶာကို မငဲ့မကြက္ ျဖည့္က်င့္ မူကို ဥပပါရမီ (၁၀)ပါးျဖစ္၍ မိမိအသက္ကိုပင္ မငဲ့ကြက္ေတာ့ပဲ အသက္ပါ စြန္႔ရန္ျဖည့္က်င့္ျခင္းကို ပရမတၳပါရမီ(၁၀) ပါးသုံးလီပါရမီတို႔ ကို ျဖည့္က်င့္ရမည္ကို ထင္ထင္ရွားရွား သိျမင္ၿပီး ငါးပါးေသာ စြန္႔ျခင္း တို႔ကိုပါ ျမင္၏ ထိုေလွ်ာက္ရမည့္လမ္းအတြက္ အေလာင္းေတာ္သည္ ဤ (၁၀)ပါး (၃)လီႏွင့္ ငါးလီေသာ စြန္႔ျခင္းပင္မက ဓားေတာင္ကို ေက်ာ္ရမည့္ မီးပင္လယ္ကို ျဖတ္ရ ျဖတ္ရ ငါသည္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မည္ ေနာက္မဆုတ္ဟူ၍ ရဲ၀ံ့ျပတ္သားစြာ ႏြံအိုင္တြင္းမွာ တစ္ထိုင္တည္းႏွင့္ ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူခဲ့ေပ၏။

ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူခဲ့သည့္အတုိင္း အေလာင္းေတာ္ဘ၀ ေပးလွဴခဲ့ေသာ ေလာကီစည္းစိမ္၏ ကာမဂုဏ္ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို အသာထား၍ မ်က္လုံးတို႔အား ကိုယ္တိုင္ေဖာက္၍ လွဴခဲ့သည္ကား ညအခါ ေကာင္းကင္တြင္ ျမင္ရေသာ တိမ္သလႅာကင္းေသာ ၾကယ္စုံည၏ ၾကယ္တာရာ အေရအတြက္မက မ်ားစြာသာလြန္၍လည္းေကာင္း၊ ေဖာက္၍ လွဴခဲ့ေသာ အေသြးေတာ္တို႔ကား ယူဇနာ (၂၄၀၀၀) အနက္ ေဆာင္ေသာ မဟာသမုဒၵရာ (၄)စင္း မကေပ။

ျဖစ္ေလရာ ဘ၀မ်ားမွာ ေလာကအက်ဳိး အမ်ဳိးအႏြယ္တို႔၏ အက်ဳိးကို ရြက္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ လူမင္း၊ နတ္မင္း အစရွိေသာ ျမင့္ျမတ္ ေသာ ဘ၀တို႔ကို မဆိုထားႏွင့္ ယုတ္နိမ့္ေသာ တိရိစၧာန္ ဘ၀တို႔ကို မဆိုထားႏွင့္ ျခေသၤ့မင္းျဖစ္စဥ္ ျခေသၤ့မ်ားႏွင့္ ေတာေန သတၱ၀ါမ်ား အက်ဳိးကိုလည္းေကာင္း၊ သမင္ဘ၀ေရာက္စဥ္ သမင္မ်ဳိးႏြယ္တို႔အား လည္းေကာင္း၊ ေခြးဘ၀ေရာက္စဥ္ ေခြမ်ဳိးႏြယ္တို႔အား လည္းေကာင္း၊ ေမ်ာက္ျဖစ္စဥ္ ေမ်ာက္မ်ဳိးႏြယ္တို႔အား လည္းေကာင္း၊ မိမိအသက္ကို ပင္ စြန္႔လြတ္၍ကယ္တင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ အက်ဳိးေဆာင္ ေတာ္မူခဲ့ေပ၏ ထုိမွ်မကေသးတို႔ကို တိရိစၧာန္ဘ၀မ်ား၌ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းရေသာ လူမင္းတို႔အား မိမိမ်ဳိးႏြယ္တု႔ိအား ကယ္တင္ရင္း တရားလမ္းျပ၍ ရွင္ဘုရင္အား သီလေစာင့္ထိန္းေစကာ ေလာက အသက္ရွိ သတၱ၀ါမ်ား အတြက္ပါ ေဘးမဲ့ျဖစ္ေအာင္ အက်ဳိးေဆာင္ခဲ့သည္မ်ားကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ -

ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေလာကတၳစရိယံ - ေလာကအက်ဳိးေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ဥာတတၳစရိယ - အမ်ဳိးအႏြယ္တို႔၏ အက်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အစရွိေသာ ပရဟိတ လုပ္ငန္းမ်ားကို ရြက္ ေဆာင္ရင္း ၄င္း၏ဗုဒၶတၳစရိယံ ရင့္က်က္လာေပသည္၊ ျပည့္စုံ၍ လာေပ သည္။

ပါရမီေတာ္အစုံ ျပည့္စုံေတာ္မူ၍ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပုလႅင္ေတာ္ေပၚ၌ ေအာင္ျမင္ေတာ္ မူသည္ျဖစ္၍ ဗုဒၶအျဖစ္သုိ႔ အရယူျခင္းသည္ပင္လွ်င္ ေလာကအက်ဳိး အေဆြအမ်ဳိးတို႔၏ အက်ိဳး စီးပြားကို အစြမ္းကုန္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္သာလွ်င္ ပဓာနကိစၥပင္ မဟုတ္ ပါေလာ့။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္ၿပီး ေလာကကို ကယ္တင္ႏိုင္ရန္ ဗုဒၶ စကၡဳ ဟု ဆိုအပ္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔၏ အျမင္ႏွင့္ ၾကည့္ျမင္ေတာ္မူေသာအခါ ၌ကား ႏြံအိုင္ထဲထိုင္၍ တစ္ထုိင္တည္း ဆုံးျဖတ္ခဲ့ေသာ သုေမဓာ၊ အျမင္ေလာက္မလြယ္ကူမွန္းသိလိုက္ရ၍ ဘုရားျဖစ္ၿပီး တရားမေဟာ ရန္ ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူရွာေပ၏။

သရဏဂုံ ပန္း႐ုံနံေဘး နက္႐ိႈင္း ထူထပ္ေသာ ကိေလသာႏြံအိုင္ တြင္းက မလူးမလြန္႔ေသာ နစ္ေနေသာ လွည္းအိုႏွင့္ ခြန္အား ခ်ိနဲ႔ေန ၾကေသာ မိႈင္ေတြေနေသာ သူတို႔အား ၾကည့္ေတာ္မူ၍ -

ေလးလြန္း၍ မတြန္းႏိုင္ဘူးလား . . .။

ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ အ႐ႈံးေပးရေတာ့မေယာင္၊ အ႐ႈံးေပးေတာ့ မေယာင္ ျဖစ္ေတာ္မူရရွာေပ၏။ သဟမၸျဗဟၼာႀကီးဆင္း၍ ေတာင္းပန္ ျခင္း အေၾကာင္းျပ၍ ဥာဏ္ေတာ္စြမ္းပကားျဖင့္ နည္းလမ္း ရွာကာ အင္အားရွာဖို႔ မိဂဒါ၀ုန္သုိ႔ ႂကြ ပဥၥ၀ဂၢီတို႔မွ ဘဒၵ၀ဂၢီ အစခ်ီ၍ သံဃအဖြဲ႕ အစည္းႀကီး စတင္ ထူေထာင္စုေဆာင္းေတာ္မူခဲ့ေပ၏။

ပိုက္ကြန္ႀကီးတစ္ခုတြင္း ပိတ္မိၾကရွာေသာ ငုံးငွက္ေလးမ်ားအား အေလာင္းေတာ္ ငုံးမင္းကယ္တင္ျခင္းသုိ႔ -

အစာရွာရင္း ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴး၍ေမ့ေလ်ာ့ေနေသာ ငုံးငွက္ငယ္တစ္ သုိက္အေပၚသုိ႔ ငွက္ခက္မုဆိုး ရက္စက္စြာေသာ ပိုက္ကြန္ႀကီး အုပ္မိုး လာေပေသာအခါ ငွက္ငယ္မ်ား ကြက္ခ်က္မိၿပီဟု သိ၍ လြန္စြာ ေၾကာက္လန္႔ၾကၿပီး တစ္ေကာင္ တစ္မ်ဳိး အတင္းတိုး၍ လြတ္ေရး ႐ုန္း ကန္ စြမ္းသမွ် လွန္ၾကရွာေသာ္လည္း ကြန္ကားမလႈပ္အားသာ ယုတ္၍ ဟန္ခ်က္မညီ အားမပီ၍ အစြမ္းမရွိ လမ္းမသိ ျဖစ္ေနၾကခ်ိန္တြင္ အေလာင္းေတာ္သည္ ေမွ်ာ္ေခၚခ်င့္တြက္ လမ္းအတြက္ ႏႈိးေဆာ္ ရရွာ ေပသည္။

ငွက္မ်ား အားလုံးအား စုေ၀ါး ၿငိမ္သက္ေစ၍ လြတ္ေျမာက္ေရး လမ္းစဥ္ကို အစီအစဥ္တက် သြန္သင္ျပရန္ လားရာတစ္စု ပန္းတုိင္ တစ္ခုတည္းကို တစ္စုတစ္ေ၀းတည္း၊ ညီညာဟန္ခ်က္ႏွင့္ ၿပိဳင္တူ႐ုန္း ထြက္မွ ကြန္ခ်က္လြတ္မည့္အေၾကာင္း ေကာင္းစြာ သြန္သင္ျပရရွာေပ သည္။ ငွက္ငယ္ေလးမ်ား တစ္ေကာင္ျခင္း စြမ္းၾကပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ တစ္ေကာင္တည္း အစြမ္းႏွင့္ေတာ့ ပိုက္ကြက္က မလႈပ္၊ တစ္ဖြဲ႕ျခင္းလည္း စြမ္းၾကပါသည္။ တစ္ဖြဲ႕ျခင္းအစြမ္းႏွင့္လည္း ပိုက္က မျဖန္ သင္တို႔သာ အားကုန္၍ မၾကာခင္ မုဆိုးမရဏတြင္း သက္ဆင္းၾကရေပေတာ့သည္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ငုံးမင္းသည္နည္းလမ္းသိ၍ စည္းကမ္းရွိစြာႏွင့္ ၿပိဳင္တူညီညာ ႐ုန္းကန္ပါဟု ႏိႈးေဆာ္အခ်က္ေပး၍ ၿပိဳင္ထူထ၍ ပ်ံၾကမွ ပိုက္ကြန္သည္ ေကာင္းကင္သုိ႔ ငွက္အုပ္ႏွင့္တကြ ပါလာၿပီး လုံေလာက္ေသာ အျမင္ေရာက္မွ အတူ ႐ုန္းထြက္၍ ငွက္ငယ္ အားလုံး မရဏမင္း၊ မုဆိုးတြင္းမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္ သာမကကို ႏွလုံးမူ၍ -

သူေတာ္ေကာင္းတို႔ . . . . .

ဗုဒၶသာသနာအက်ဳိးေဆာင္ သုမဂၤလာအဖြဲ႕ႀကီးအား

၁။ ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္၀န္းလုံးရွိ ထူေထာင္ၿပီး ဗုဒၶတကၠသုိလ္မ်ားအား အရွည္တည္တံ့၍ ျပည့္စုံအဆင့္မွီေသာ တကၠသုိလ္မ်ား အျဖစ္ေထာက္ ပံ့ရန္။

၂။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား အဓြန္ရွည္ တည္တံ့ ျပန္႔ပြားရန္။

၃။ ပရိယတၱိစာေပ - သင္ၾကားပို႔ခ်သူ - လုိက္စားသူမ်ားအား လို အပ္သည္မ်ား ေထာက္ပံ့ႏိုင္ရန္။

၄။ ဗုဒၶဘာသာေရး အသိမ်ားအား ကေလးသူငယ္အရြယ္မွ အရြယ္ မေရာက္သူမ်ားအထိ မျပတ္ထိေတြ႕ သင္ယူႏိုင္ေစရန္။

၅။ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ပညာေပးလုပ္ ငန္းမ်ား ရြက္ေဆာင္ရန္။

၆။ ေက်ာင္းေနရြယ္တိုင္း ပညာအခမဲ့သင္ယူႏုိင္ရန္။

၇။ ကံအေရးမလွ၍ မရွိႏြမ္းပါးသူမ်ားအား က်န္းမာေရး ကူညီေစာင့္ ေရွာက္ေပးႏိုင္ရန္။

၈။ ေရွ႕ လူ၊ စြမ္း၊ ေကာင္း တို႔ စြမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ အခမဲ့ ကုသုိလ္ ျဖစ္ ေဆး႐ုံေဆးခန္းမ်ားႏွင့္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား အား အဓြန္႔ရွည္တည္တံ့ႏိုင္ေရး ေထာက္ပံ့ေပးရန္။

၉။ နယ္လွည့္က်န္းမာေရး ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားႏွင့္ က်န္းမာေရး ပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္း။

၁၀။ သဘာ၀ေဘးဒဏ္ခံ ေဒသမ်ားသုိ႔ အလ်င္အျမန္ ကူညီေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ေရး၊ အထူး ရံပုံေငြမ်ား အေရးေပၚ ရံပုံေငြမ်ားထားရွိရန္။

၁၁။ ပရဟိတလုပ္ငန္းျခင္း အျပန္အလွန္ နားလည္မႈ ရယူရန္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းအေျဖရွာရန္။

၁၂။ သဘာ၀ေဘးပတ္၀န္က်င္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္။

၁၃။ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာအနာဂတ္တြင္ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား မ်ဳိးဆက္ေကာင္းမ်ားျဖင့္ လွပတင့္တယ္ရစ္ၾကေစရန္ ငါတို႔အားလုံးမွ တာ၀န္ရွိၾကပါသည္။ ေလာကအလွအတြက္ တစ္ၿမိဳ႕ တစ္နယ္ တစ္မိသားစုတည္းႏွင့္ မျပည့္စုံ မလွပ မတင့္တယ္ႏိုင္ပါ။ မိဘထက္ ေတာ္ေသာ သားသမီးမ်ားႏွင့္ ဆရာထက္အဆင့္အတန္းျမင့္ေသာ တပည့္မ်ားအျဖစ္ ေမြးျမဴျပဳစုေပးႏုိင္မွ ငါတို႔ လူမ်ဳိးငါတို႔ သာသနာ ငါတို႔ ႏိုင္ငံ သာယာလွပ ေအးခ်မ္းပါလိမ့္မည္။

သာသနာ့တစ္ရပ္လုံး

တစ္မ်ဳိးသားလုံး

တစ္ႏိုင္ငံလုံး - အနာဂတ္ေရး . . . ေပမို႔

ေလးလြန္း၍ မတြန္းႏိုင္ဘူးလား

…………………………………….

ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းအေျဖရွာဖို႔

နံသာသင္းႀကိဳင္

စုံနံသာၿမိဳင္ကို

၂-၉-၂၀၁၁ - အေရာက္ႂကြ

သုမဂၤလ

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP