* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, August 5, 2011

လျမတ္၀ါဆုိ

၀ါဆုိလသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔အတြက္ ထူးျမတ္ေသာ လ ျဖစ္၏။ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔မွာ ဘုရားအေလာင္း ေတာ္သည္ နတ္ျဗဟၼာ အေပါင္းတုိ႔ ေတာင္းပန္မွဳေၾကာင့္ မယ္ေတာ္၏ ၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶ ေနေတာ္မူခဲ႔၏။ အုိနာေသေရး ဒုကၡေဘးတုိ႔မွ ကင္းလြတ္ရာျဖစ္ေသာ တရားထူးကုိရွာရန္ ေတာထြက္ေတာ္မူခဲ႔၏။ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူျပီးေနာက္ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦး အမွဴးျပဳေသာ နတ္ျဗဟၼာ အေပါင္းတုိ႔အား ဓမၼစၾကာ တရားဦးကုိ ေဟာေတာ္မူခဲ႔၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ‘’သေႏၶ၊ ေတာထြက္၊ ဓမၼစက္၊ ေဟာျမြက္လ၀ါဆုိ’’ဟု အဆုိရွိခဲ႔ေပ သည္။ ဘုရားရွင္၏ တပည့္သား သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ တရက္ေန႔မွာ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ၾက၍ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို သင္ယူပုိ႔ခ် ေဟာျပျခင္း ပရိယတၱိ၊ ကုိယ္တုိင္က်င့္ပြါး အားထုတ္ျခင္း ပဋိပတၱိတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ၾက၏။ ထုိ႔အတူပင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္ အေပါင္းတုိ႔သည္လည္း ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃာ႔ဂုဏ္ကုိ အာရုံ ျပဳကာ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ အလုပ္ အားထုတ္လ်က္ ကုသုိလ္တရား ပြားမ်ားၾကရေပ၏။
၀ါဆုိသကၤန္း ကပ္လွဴဒါန္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္တုိ႔သည္ အထူးသျဖင့္ ၀ါတြင္းကာလမွာပင္ ဥပုသ္သီတင္း ေဆာက္ တည္ၾကျခင္း၊ ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္မ်ားပြားမ်ားျခင္း၊ ဆြမ္းေတာ္ ပန္းေတာ္ ေရခ်မ္းေတာ္တုိ႔ျဖင့္ ကပ္လွဴ ပူေဇာ္ၾကျခင္း၊ ျမတ္စြာဘုရား ပဌမဦးစြာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ေသာ ဓမၼစၾကာပါဠိေတာ္တုိ႔ကုိ ရြတ္ဆုိပူေဇာ္ ၾကျခင္း၊ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္တုိ႔အား ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၾကျခင္း၊ တရားေတာ္မ်ား နာယူၾကျခင္း စေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမွဳ မ်ဳိးစုံတုိ႔ကုိ ျပဳခြင့္ရၾကေပသည္။ အထူးသျဖင့္ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ၾကေသာ သံဃာေတာ္ မ်ားကုိ ‘’သံသာရ၀ဋၬ ဒုကၡေတာ ေမာစနတၳာယ ဣမံ ၀ႆ၀ါသိကစီ၀ရံ သံဃႆ ေဒမ’’ - တပည့္ေတာ္တုိ႔ သည္ သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ထြက္ေျမာက္ပါရျခင္း အက်ဳိးငွါ ဤ၀ါဆုိသကၤန္းကုိ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္တုိ႔ အား ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၾကပါကုန္၏၊ ဟု ရြတ္ဆုိကာ လွဴဒါန္းၾကသည္။
၀ါဆုိသကၤန္းဟူသည္ ၀ါတြင္းကာလမွာ ျဖစ္ေစ၊ ၀ါဆုိခါနီး ကာလမွာျဖစ္ေစ ေက်ာင္းတုိက္တစ္တုိက္ သုိ႔မဟုတ္ ေနရာ တေနရာ၌ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ၾကေသာ သံဃာမ်ားအား လွဴဒါန္းအပ္ေသာ သကၤန္းျဖစ္၏။ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ဘုရားရွင္၏ အမိန္႔ေတာ္အရ ၀ါတြင္းသုံးလ မုိးကာလ၀ယ္ အရပ္ေဒသ အသီးသီးသုိ႔ ခရီးမသြားရေတာ့ဘဲ တေနရာတည္းမွာ သီတင္းသုံး၍ ပရိယတ္ ပဋိပတ္တရားမ်ားကုိ အားထုတ္ၾကရ၏။ ဤကဲ႔သုိ႔ အားထုတ္ၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ားအား မိမိတုိ႔ လွဴအပ္ေသာ သကၤန္းကုိ ၀တ္ရုံ သုံးစြဲကာ အားထုတ္နိဳင္ၾကပါေစဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လွဴဒါန္းၾကျခင္းျဖစ္၏။
သကၤန္းလွဴရ က်ဳိးဖလကား
၀ါဆုိသကၤန္းလွဴဒါန္းရျခင္းသည္ ဘယ္လုိအက်ဳိးထူးမ်ား ရနိဳင္ပါသနည္းဟု ေမးၾကပါ၏။ အမွန္မွာ ၀ါဆုိသကၤန္းပဲျဖစ္ေစ ရုိးရုိးသကၤန္းပဲျဖစ္ေစ လွဴဒါန္းၾကရျခင္းသည္ ထူးျမတ္ေသာ အက်ဳိးရွိေပ၏။ သကၤန္း သည္ အရဟတၱဓဇ - ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္မ်ား၏ ေအာင္လံ တံခြန္သဖြယ္ ျဖစ္ေသာ ပစၥည္းျဖစ္၏။ ပုဂၢိဳလ္ တဦးတေယာက္သည္ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ျဖင့္ တရားထူးရကာ ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါလွ်င္ လူဘ၀ျဖင့္ ဆက္လက္ မတည္နိဳင္ပါ။ သကၤန္း၀တ္ျဖင့္ ေနမွသာလွ်င္ ဆက္လက္အသက္ရွင္နိဳင္ပါ၏။ သုိ႔မဟုတ္လွ်င္ ရဟႏၱာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပရိနိဗၺာန္စံရေတာ႔၏။ ရဟႏၱာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပရိနိဗၺာန္စံရသည္ေတာ့မဟုတ္ပါ ရဟႏၱာ၏ ျမင့္ျမတ္ေသာဂုဏ္ကုိ လူ၀တ္ေၾကာင္ (လူ႔အ၀တ္) က မထိန္းနိဳင္ေသာေၾကာင္႔သာျဖစ္ေပသည္။
ရဟႏၱာ၏ ျမင႔္ျမတ္ေသာဂုဏ္ကုိ ထိန္းေပးနိဳင္ေသာ အရဟတၱဓဇ ရဟန္းေတာ္တုိ႔၏ ေအာင္လံသဖြယ္ျဖစ္ ေသာ ျမတ္ေသာသကၤန္း၊ ထုိသကၤန္းကုိ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ လွဴဒါန္းၾကရျခင္းသည္ ထူးျမတ္ေသာ ေကာင္းေသာ အက်ဳိးကုိ ရရွိနိဳင္၏။ သကၤန္းဟူေသာ လွဴဘြယ္ပစၥည္းသည္ သာသနာေတာ္ႏွင့္ၾကဳံမွ လွဴခြင့္ ရေသာ ပစၥည္းျဖစ္။ သာသနာပ အခါကာလမ်ား၌ လွဴခြင့္မရနိဳင္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ါဆုိသကၤန္းျဖစ္ေစ၊ ကထိန္သကၤန္းျဖစ္ေစ၊ ရုိးရုိးသကၤန္းပဲျဖစ္ေစ သာသနာေတာ္ၾကီးႏွင့္ ေတြ႔ၾကဳံရခုိက္ လွဴဒါန္းထုိက္လွေပ သည္။
သကၤန္းလွဴဒါန္းရက်ဳိးႏွင့္စပ္၍ ဓမၼပဒအ႒ကထာ၌လည္း တုိက္ရုိက္ျပဆုိထားပါေသးသည္ ‘’ဣတၳီနံ ဟိ စီ၀ရဒါနံ မဟာလတာ ပသာဓနဘေ႑န မတၳကံ ပေပၸါတိ၊ ပုရိသာနံ ဣဒၶိမယ ပတၱစီ၀ေရနာတိ’’ - သကၤန္း အလွဴသည္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ မဟာလတာ တန္ဆာအထူးကုိ ၀တ္ဆင္သုံးစြဲရျခင္းျဖင့္ ထူးျမတ္ေသာ အက်ဳိးကုိ ရ၍ အမ်ဳိးသားမ်ား အတြက္မူ ေနာက္ေနာင္သာသနာတြင္ ဘုရားရွင္က ဧဟိ ဘိကၡဳ ေခၚဆုိလုိက္သည္ႏွင့္ ၀ါေတာ္ေျခာက္ဆယ္ရေသာ မဟာေထရ္ၾကီးကဲ႔သုိ႔ တန္ခုိးျဖင့္ျပီးေသာ သကၤန္းပရိကၡ ရာ စုံလင္စြာျဖင့္ အာသေ၀ါကုန္ခန္း ရဟန္းအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရေလ၏။ ဘုရားရွင္တုိ႔သည္ သကၤန္းလွဴခဲ႔ဘူး ေသာ ကုသုိလ္ရွင္မ်ားကုိသာ ဧဟိ ဘိကၡဳ ေခၚေတာ္မူၾက၏။ အမွန္မွာ မိမိသကၤန္းလွဴခဲ႔ေသာ ကုသုိလ္ထူး၏ အက်ဳိးဆက္ေၾကာင့္ သကၤန္းရွာေနစရာ မလုိေတာ့ဘဲ တန္ခုိးျဖင့္ျပီးေသာ သကၤန္းကုိသာ ၀တ္ရုံသုံးစြဲရေလ ေတာ့၏။
မဟာလတာ တန္ဆာ
မဟာလတာတန္ဆာဟူသည္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ၀တ္ဆင္ရေသာ အ၀တ္တန္ဆာတမ်ဳိးပင္ျဖစ္၏။ သကၤန္း လွဴခဲ႔ဘူးေသာ ဘုန္းကံရွိသူ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသာ ၀တ္ဆင္သုံးစြဲနိဳင္၏။ ဗုဒၶေခတ္ကာလအခ်ိန္၌ ထုိတန္ဆာမ်ဳိး၀တ္ဆင္နိဳင္သူ သုံးဦးသာ ရွိ၏။ ထုိသုံးဦးမွာ ၁။ ေက်ာင္းအမၾကီး ၀ိသာခါ၊ ၂။ ဗႏၶဳလစစ္သူၾကီးကေတာ္ မလႅိကာႏွင့္ ၃။ ဗာရာဏသီသူေဌးသမီးတုိ႔ျဖစ္၏။ ၀ိသာခါ၏ဖခင္ ဓနဥၥယသူေဌး ၾကီးသည္ သမီးအတြက္ မဟာလတာတန္ဆာအထူးကုိ ျပဳလုပ္ေစရာ ေရႊပန္းတိမ္သည္ ငါးရာတုိ႔ျဖင့္ ေလးလၾကာေအာင္ ျပဳလုပ္ရေလ၏။ ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ နီးျမန္းေသာ ေရႊစင္တစ္ေထာင္၊ ထုိေရႊစင္ႏွင့္ သင့္ ေလ်ာ္ေသာ ေငြ၊ ပတၱျမား၊ ပုလဲ၊ သႏၱာ၊ စိန္ စေသာ ပစၥည္းမ်ား ေပးရ၏။ အခ်ိန္အဆကုိ ေရတြက္ေသာ္ စိန္ ေလးကြမ္းစား၊ သႏၱာသုံးဆယ္႔ႏွစ္ကြမ္းစား၊ ပတၱျမားသံုးဆယ္႔သုံးကြမ္းစားႏွင့္ အျခားအျခားေသာ ရတနာမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ ျပဳျပင္စီရင္ထား၏။ ပုိးခ်ည္ ၀ါခ်ည္တုိ႔ျဖင့္ မေရာယွက္ ေရႊခ်ည္ ေငြခ်ည္သက္သက္ျဖင့္ သာ ျပဳလုပ္၏။ ထုိမဟာလတာတန္ဆာ ထိပ္တြင္တစ္ခုတည္းေသာ ေရႊဥေဒါင္းရုပ္ကုိ တပ္ဆင္ထား၏။ ဦးေခါင္း ဦးထိပ္မွ စြပ္၍ခ်လုိက္လွ်င္ ေျခဖမုိးတုိင္ေအာင္ဖုံးမိ၏။ တန္ဖုိးမွာ ကုိးကုေဋျဖစ္၍ လက္ခအျဖစ္ အဖုိးတစ္သိန္း ေပးရ၏။
ဤကဲ႔သုိ႔ေသာ တန္ဆာအထူးကုိ ၀ိသာခါ ဘယ္လုိေသာ ေကာင္းမွဳေၾကာင့္ ရရွိခဲ႔ပါသနည္းဆုိလွ်င္ ကႆပ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါ၌ ရဟန္းသံဃာေတာ္ တစ္သိန္းတုိ႔အား သကၤန္းလွဴခဲ႔ဖူးေသာ အက်ဳိးဆက္ ေၾကာင့္ ရရွိျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရွးပညာရွိတုိ႔က သကၤန္းလွဴရျခင္း၏ အက်ဳိးဆက္ကုိ လကၤာျဖင့္ ဤသုိ႔ မွတ္တမ္းတင္ခဲ႔ၾကေလသည္။
‘’သက်ပုတၱ၊ သမဏဟု၊ သာကိယဇာတ္၊ ရဟန္းျမတ္အား၊ ေလွ်ာက္ပတ္တင့္ဆန္း၊ ျမတ္သကၤန္းကုိ၊ လွဴဒါန္း သည့္သူ၊ ေယာက်္ားမူကား၊ ဘုန္းလူဇိေနာ္၊ ဧဟိေခၚ၍၊ ၀ါေတာ္ သ႒ိ၊ ေျခာက္ဆယ္ရွိသား၊ ေထရ္ၾကီး အလား၊ လြန္တည္ျငား၍၊ ရွစ္ပါးပရိကၡရာ၊ လြယ္ျပီးကာလွ်င္၊ ေလးျဖာအာသေ၀ါ၊ သန္႔စင္ေၾကာ၏။’’
‘’မေနာစင္ျဖဴ၊ မိန္းမမူကား၊ ေရႊဇမၺဴရာဇ္၊ ဦးဦးသစ္ကုိ၊ ခ်ိန္စစ္ တစ္ေထာင္၊ နိကၡေဆာင္၍၊ ထိန္ေျပာင္စိန္သား ေလးကြမ္းစားတည္း၊ ျမကားေတတၱိ ံ၊ ရြယ္ထိန္သႏၱာ၊ ဗာ၀ိသာႏွင့္၊ မုတၱာဆယ္႔တစ္၊ ၾကြင္းလစ္ရတနာ၊ သင့္ရာရာကုိ၊ ေကာင္းစြာေငြၾကိဳး၊ ခ်ယ္သီထုိး၍၊ အဖုိးကုိးကုေဋ၊ ထုိက္တန္ေပ၏၊ ေရႊပန္းထိန္ငါးရာ၊ ရက္မွာ ေလးလ၊ ကာလၾကာေအာင္၊ ေကာင္းစြာခ်ဳပ္ျပီး၊ တန္ဆာၾကီးကုိ၊ ငါးစီးဆင္ေျပာင္၊ အားကုိေဆာင္သည့္၊ အေခါင္တုလတ္၊ မိန္းမျမတ္တုိ႔၊ ၀တ္ဆင္ၾကရာ၊ မဟာလတာ၊ ပသာဓန၊ နာမတံဆိပ္၊ ခပ္ႏွိပ္ေ၀ဆာ၊ ထုိတန္ဆာကုိ၊ ေကာင္းစြာ အံ႔ျခီး၊ ၀တ္ဆင္ျပီး၍၊ မဂ္ထီးဖုိလ္ရိပ္၊ ေအာင္ဘိသိက္ျဖင့္၊ ေအာင္ဟိတ္ ဇမၺဴနန္း ဆန္တက္ျမန္းသည္ - - သကၤန္းဒါန လွဴက်ဳိးတည္း’’။ ။
ပုဗၺာရုံေက်ာင္း ေဆာက္လွဴဒါန္း
၀ိသာခါသည္ မိမိ၏ ထုိမဟာလတာ တန္ဆာကုိ တန္ဖုိးျဖတ္ကာ ေရာင္းခ်ျပီး ပုဗၺာရုံေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကုိ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ႔ေပ၏။ အနဲငယ္ခ်ဲ႕ရပါလွ်င္ - - သာ၀တၳိျမိဳ႕ေန ျပည္သူအေပါင္းတုိ႔သည္ မဂၤလာပြဲအခမ္းအနားတုိ႔၌ ၀ိသာခါကုိ ေရွးဦးစြာ ဖိတ္ၾကား၍ ေကြ်း ေမြးေလ႔ရွိ၏။ ၀ိသာခါသည္လည္း ဖိတ္ၾကားအပ္ေသာ မဂၤလာပြဲမ်ား၌ မဟာလတာတန္ဆာကုိ ၀တ္ဆင္၍ တက္ေရာက္၏။ တစ္ေန႔ေသာ္ ၀ိသာခါသည္ ဖိတ္ၾကားအပ္ေသာ မဂၤလာပြဲသုိ႔တက္ေရာက္ျပီး ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္ ၍ ဘုရားဖူးရန္ အျခံအရံမ်ားႏွင့္အတူ ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ဆက္သြား၏။ ေက်ာင္းေတာ္အေပါက္၀သုိ႔ ေရာက္ေလေသာ္ ‘’ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔၏ အထံေတာ္သုိ႔ ဤသို႔ ပ်ံ႕လြင္႔သူတို႔၏ အသြင္အျပင္ျဖင္႔ သြားေရာက္ရန္ မသင့္’’ ဟု ဆင္ျခင္ကာ ၀တ္ဆင္ထားေသာ မဟာလတာတန္ဆာကုိ ခြ်တ္ျပီးလ်င္ ကြ်န္မ သုိ႔ အပ္ထားလုိက္၏။
၀ိသာခါသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းအျပင္သုိ႔ ေရာက္၍ မဟာလတာ တန္ဆာကုိ ၀တ္ဆင္ရန္ ကြ်န္မအား ေတာင္း၏။ ေမ႔က်န္ေနခဲ႔ေၾကာင္းေျပာလွ်င္ ‘’သြား ယူခဲ႔ေလာ႔၊ အကယ္၍ အရွင္အာနႏၵာသိမ္းဆည္းထားခဲ႔ လွ်င္ ထုိပစၥည္းကုိ အရွင္ျမတ္တုိ႔အား လွဴျပီးျဖစ္သည္’’ ဟု မွာၾကား၍ အယူခုိင္းလုိက္၏။ အရွင္အာနႏၵာသည္ ေက်ာင္းတြင္း၌ ေမ႔က်န္ရစ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ သိမ္းဆည္းထားေလ႔ရွိ၏။ ကြ်န္မ ျပန္လာ၍ အရွင္အာနႏၵာ သိမ္းဆည္းထားေၾကာင္းသိရေသာ အခါ မဟာလတာ တန္ဆာကုိ သံဃာအား လွဴဒါန္းလုိက္၏။ သုိ႔ေသာ္ အရွင္ျမတ္တုိ႔အား ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းရန္ ခက္ခဲလွေသာေၾကာင့္ အပ္စပ္ေသာ ပစၥည္းဘ႑ာျပဳလုပ္ ျပီး တန္ဆာကုိ ကုိးကုေဋႏွင့္ လက္ခတစ္သိန္း တန္ဘုိးျဖတ္ကာ ျမိဳ႕တြင္းသို႔လွည္႔လည္ ေရာင္းခ်ေလ၏။ ထုိမွ်ေလာက္ တန္ဘုိးၾကီးေသာ ဥစၥာကုိ ၀ယ္ယူနိဳင္သူမရွိေသာေၾကာင့္ မိမိကုိယ္တုိင္ ျပန္၀ယ္ယူကာ ပုဗၺာရုံေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကုိ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ႔ေလသည္။ (ဓမၼပဒ ႒ - ပုဗၺ၀ဂ္)
ေနာက္ဆုံး ပန္းတုိင္
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္မ်ားသည္ ဘယ္လုိကုသုိလ္ကုိပဲ ျပဳျပဳ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္ကား အိုနာေသေရး ဆင္းရဲေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ဘုိ႔ နိဗၺာန္ေရာက္ဘုိ႔ပင္ျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ဆုိလွ်င္ သကၤန္းအက်ဳိး၊ ဆြမ္းအက်ဳိး၊ ေက်ာင္းအက်ဳိး၊ စသည္ျဖင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေတာင္းေနၾကပါသနည္းဟု ေမးဘြယ္ရွိပါ၏။ သစ္ပင္စုိက္ပ်ဳိး ရာ၌ ဟုိမ်ဳိးေစ႔စုိက္လွ်င္ ဟုိ အပင္ေပါက္၍ ဒီမ်ဳိးေစ႔စုိက္လွ်င္ ဒီအပင္ေပါက္သည္ ဆုိသကဲ႔သုိ႔ ကုိယ္စုိက္ပ်ဳိး သည့္ မ်ဳိးေစ႔အားေလ်ာ္စြာ အပင္ေပါက္ျခင္းဟူေသာ အက်ဳိးရင္းရွိၾက၏။ ဥပမာ - အစာအာဟာရတုိ႔ကုိ စားေသာက္ၾကရာ၌ ဘယ္အစာ ဘယ္အာဟာရကုိပဲ စားစား ေနာက္ဆုံး အေသြးအသားျဖစ္ဘုိ႔ ပဓာန ျဖစ္ ၏။ သုိ႔ေသာ္ လွ်ာေပၚေရာက္သည့္အခုိက္တြင္ အခ်ဳိသီးစားလွ်င္ အခ်ဳိအရသာ၊ အဆိမ္႔သီးစားလွ်င္ အဆိမ္႔အရသာ ေပၚျပီး ေနာက္ဆုံး အေသြးအသား အျဖစ္သုိ႔ေရာက္သြားေတာ့၏။
ထုိ႔အတူ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္သုိ႔ မေရာက္ၾကမီ သံသရာတခြင္ က်င္လည္ရေသာ ၾကားကာလ အတြင္း၀ယ္ သကၤန္းလွဴျပီး နိဗၺာန္သြားၾက၏။ ဆြမ္းလွဴျပီး နိဗၺာန္သြားၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ ကုိယ္ျပဳလုပ္သည့္ ေစတနာ ဆႏၵအားေလ်ာ္စြာ (လွ်ာေပၚေရာက္ခုိက္ အရသာကုိသိရ ခံစားရသလုိ) သကၤန္းအက်ဳိး၊ ဆြမ္းအက်ဳိး၊ ေက်ာင္းအက်ဳိး၊ ေဆးအက်ဳိး စသည္ျဖင့္ သီးျခား အက်ဳိးေလးမ်ားကုိ ကုိယ္ၾကိဳက္သလုိ ခံစားၾကရျခင္းသာ ျဖစ္ေပ၏။
ထုိကဲ႔သုိ႔ ကုိယ္႔အလုိ ကုိယ္႔အၾကိဳက္ ကုိယ္႔စရုိက္ႏွင့္ အညီ သီးျခားအက်ဳိးေလးမ်ားရယူ ခံစားနိဳင္ၾကေစရန္ ဤသုိ႔ အခြင့္ေကာင္း အခါေကာင္းႏွင့္ ၾကဳံရသည့္အခုိက္၀ယ္ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ပါရမီကုသုိလ္ထူးမ်ား ျဖစ္ပြားနိဳင္ၾကပါေစ ဟု ေမတၱာဆႏၵျပဳလုိက္ရပါသည္။


အရွင္ဣႏၵာစာရ
(၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လထုတ္ ေ၀ဇယႏၱာ သတင္းလႊာမွ)

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP