* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, August 22, 2011

လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚၾကရာ၀ယ္

ေႏြရာသီမွာ ေနပူမယ္၊ မိုးရာသီမွာ မိုးရြာမယ္၊ ေဆာင္းရာသီမွာ ႏွင္းက်မယ္ဆိုတာ လူသားတုိင္း သိေနပါတယ္။ဒါေပမဲ့ ယခုအခါ မိုးရာသီမွာ ျမဴႏွင္းမ်ားက်တာခဲ့ရွိသလို၊ ေဆာင္းရာသီမွာ မိုးေတြရြာေနတာလဲရွိတယ္။ ေႏြရာသီမွာလဲ မိုးေတြ ထစ္ခ်ဳန္းရြာတာကိုလဲ ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။ ဒါကိုသတိထားမိေတာ့ ရာသီဥတုတစ္ခုမွာ ဒီလိုျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ဆုတ္ကိုင္ထားတဲ့အေတြးစေတြလဲ တေျဖးေျဖးေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရပါတယ္။ ရာသီဥတုေတြ လြတ္လပ္စြာ ေဖါက္ေနျပန္ၾကသလို ေလာကလူသားမ်ားဟာလဲ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚပိုင္ခြင့္ လြတ္လပ္စြာ ယူဆပိုင္ခြင့္ လြတ္လပ္စြာ ေ၀ဖန္ပိုင္ခြင့္ေတြရွိၾကပါတယ္။

ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကတည္းက ငါဘုရားေဟာတဲ့တရားကိုလဲ မွန္တယ္လို႔ မထင္ၾကနဲ႔ဦး ကိုယ္တိုင္ေ၀ဖန္သံုးသပ္ၿပီး ကိုယ္တုိင္အားထုတ္ၾကည့္ၿပီးမွ အမွား အမွန္ကို ကိုယ္တိုင္ပဲ မွတ္ယူၾကဖို႔ ကာလာမသုတ္မွာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္လဲ လြတ္လပ္စြာ ေ၀ဖန္သံုးသပ္၊ယူဆ၊ေတြးေခၚမႈ ေတြဟာ ေရွးပေ၀သဏီကတည္းက ရွိခဲ့သလို အခုလဲရွိေနဆဲ၊ ေနာင္လဲရွိေနဦးမွာပါ။
တစ္ေန႔ လူရြယ္ တစ္သိုက္ ေက်ာင္းေပၚေရာက္လာကာ စာေရးသူအား ၀တ္ျပဳၾကၿပီး တစ္ေယာက္ေသာသူက “အရွင္ဘုရား…တပည့္ေတာ္က အရွင္ဘုရားရဲ႕စာဖတ္ပရိသတ္တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ဟာ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ကပါဘုရား၊ မရွင္းလင္းတာေတြကို ေတြးေခၚပိုင္ခြင့္ရွိသလို ေမးျမန္းခြင့္လဲ ရွိမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ဘုရား။ ဒါေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ စိတ္ထဲမတင္မက်တာေလးကို ေမးေလွ်ာက္ခြင့္ျပဳပါဘုရား။ အရွင္ဘုရားေရးထားတဲ့ “ဘုရားအရာေျမာက္-မေျမာက္” ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေတြလဲ ရွိၿပီးသားမို႔ ဂုဏ္ေတာ္ကိုသာ ေမွ်ာ္မွန္းၿပီး ရွိခိုးလို႔ရပါတယ္။ ရုပ္တုေတာ္က အေရးမႀကီးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔စပ္လို႔ အေျဖေပးေစခ်င္ပါတယ္ဘုရား” လို႔ ေလွ်ာက္ ထားလာပါတယ္။ ထုိလူရြယ္ရဲ႕ ဆိုလိုခ်က္က ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ရွိေနၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ဂုဏ္ေတာ္ကိုမွန္းၿပီး ရွိခိုးရင္လံုေလာက္ၿပီ၊ ဆင္းတုေတာ္က အေရးမႀကီးဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားအရာ ေျမာက္-မေျမာက္ ဆိုတာလဲ အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥမဟုတ္ေတာ့ဘူး။(ဆင္းတုေတာ္က ပဓာနမဟုတ္၊ ဂုဏ္ေတာ္သာ ပဓာန) လို႔ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္တယ္။ ထိုစဥ္က တုိစိတုိစိပဲ ေျဖခဲ့ရတဲ့အတြက္ ေမးလာသူလူရြယ္ဟာ ေက်နပ္ဟန္မတူပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေမးလာသူလူရြယ္နွင့္တကြ စာခ်စ္သူမ်ားလဲ သိေစဖို႔အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး “ႏႈတ္တစ္ရာ စာတစ္လံုး” ဆိုတဲ့အတုိင္း စာနဲ႔ အေျဖေပးလုိက္ရပါတယ္။
ပထမဦးစြာ “ဘုရားအရာ ေျမာက္ မေျမာက္” ဆိုတာနဲ႔စပ္လို႔ စာခ်စ္သူမ်ားသိေအာင္ အနည္းငယ္တင္ျပလိုပါတယ္။ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ထုလုပ္ဆဲကာလမွာေတာ့ ေက်ာ္ခြၿပီး ထုလုပ္ေပမဲ့ အျပစ္မရွိဘူး။ ဘာေၾကာင့္ဆိုရင္ ဘုရားအရာ မေျမာက္ေသးလုိ႔ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဆင္းတုေတာ္ကို ထုလုပ္ၿပီးစီးတဲ့အခါ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ပဲလို႔ မွတ္ယူတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ဘုရားအရာေျမာက္သြားၿပီမို႔လို႔ ဆင္းတုေတာ္ကို မရိုမေသ မလုပ္ေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ ဒုတိယ ဂုဏ္ေတာ္သာ ပဓာန၊ဆင္းတုေတာ္၊ပံုေတာ္ ပဓာနမဟုတ္ ဆိုတာနဲ႔စပ္ၿပီး တင္ျပပါ့မယ္။
ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ေလာကအက်ဳိး အမ်ားအက်ဳိးကို အသက္စြန္႔ၿပီး လုပ္ေဆာင္သြားၾကတဲ့သူမ်ား ရွိပါတယ္။ အမ်ားကေလးစားရတဲ့ ထိုသူမ်ားကို ရုပ္တုထုလုပ္ၿပီး ထားရွိတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ လက္ညိဳးထိုးျပရရင္ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ရုပ္တု၊ ဦး၀ိစာရ ရုပ္တုပါတဲ့ ေက်ာက္တိုင္၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ မဟတၱမဂႏၶီအိမ္၀င္းအတြင္းထားရွိတဲ့ မဟတၱမဂႏၶီရုပ္တု ၊ အျခားျခားေသာႏိုင္ငံေတြမွာလဲ ထင္ရွားတဲ့သူေတြရဲ႕ရုပ္တုေတြ အသီးသီးထုလုပ္ထား ရွိၾကတာ ကို ေတြ႕ျမင္ၾကရမွာပါ။ ဒီလိုရုပ္တုေတြဘာေၾကာင့္ထားတာလဲ၊ သူတို႔ရဲ႕စြမ္းစြမ္းတမံလုပ္ေဆာင္ ခဲ့တဲ့ အတုယူဖြယ္ေတြကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ ထုလုပ္ထားခဲ့သလို၊ ေနာင္လာေနာင္သားမ်ားလဲ အတုယူ အားက်လာေအာင္ ထုလုပ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္။
ထို႔အတူပဲ လူတိုင္းမွာ မိဘဆိုတာရွိပါတယ္။ မိဘမ်ား မရွိတဲ့ေနာက္ ဓါတ္ပံုကိုပဲ အထြဋ္အျမတ္ထားၾကပါတယ္။ မိဘဆိုတဲ့ဂုဏ္ေတြ ရွိေနတာပဲ ၊ ဂုဏ္ကိုပဲမွန္းဆရင္ရၿပီ၊ မိဘဓါတ္ပံုက အေရးမႀကီးဘူးဆိုၿပီး ဘယ္သားသမီးမွ ေျပာၾကမွာမဟုတ္ပါ။ မိဘဓါတ္ပံုကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏုိး ထားရွိၾကမွာပါ။ ဒါဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ေမြးေကၽြးခဲ့တဲ့ မိဘအဆင့္သာရွိေသးတာပါ။
ေလာက၊ဓမၼႏွစ္ျဖာ ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ေလးသေခ်ၤနဲ႔ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီေတြျဖည့္ၿပီးမွ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူလာရတဲ့ ဘုရားရွင္ဟာ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုအတြင္းရွိတဲ့ေလာကသားမ်ားကို အို နာ ေသေဘးမွ လြတ္ေအာင္ လမ္းညြန္ေပးေတာ္မူတဲ့အတြက္ အထူး ဆိုဘြယ္ရာမရွိၿပီ။ ဘုရားကို ဖူးေမွ်ာ္တဲ့အခါမွာ “ပံုေတာ္ကိုဖူး ဂုဏ္ထူးကိုေမွ်ာ္ ဖူးေမွ်ာ္ေခၚရသည္” လို႔ ေရွးဆရာေတာ္မ်ား စပ္ဆုိခဲ့တဲ့ လကၤာနဲ႔အညီ ဘုရားရွင္ရဲ႕ပံုေတာ္ဆင္းတုေတာ္ ကို ဖူးၿပီး ဘုရားရွင္ရဲ႕ဂုဏ္ထူးကိုေမွ်ာ္မွန္းမွသာ ဖူးေမွ်ာ္တယ္လို႔ ေျပာရတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶါႏုႆတိပြားမ်ားတဲ့အခါ ပထမဦးစြာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္၊ ပုံေတာ္မ်ားကို မ်က္စိထဲစြဲေနေအာင္ ၾကည့္ရပါမယ္။ ၿပီးမွ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ပံုေတာ္ကိုအာရံုျပဳကာ ဂုဏ္ေတာ္ကို အထပ္ထပ္အခါခါ ပြားမ်ားရတာပါ။
ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကို ရွိခိုးတဲ့ေနရာမွာ ဂုဏ္ေတာ္သာမက ပုံေတာ္၊ဆင္းတုေတာ္မ်ားပါ ရွိခိုးပါက ပိုမိုထိေရာက္ေကာင္းမြန္ပါေၾကာင္း ေျပာပါရေစ။
တစ္ဖန္ ထိုလူရြယ္က စာေရးသူအား “အရွင္ဘုရား…တပည့္ေတာ္ သံသယျဖစ္မိတာ၊ ေမးခ်င္တာေတြကို စာထဲထည့္ေရးထားပါတယ္ဘုရား” ဆိုၿပီး စာတစ္ေစာင္ ဆက္ကပ္လာပါတယ္။ စာပါအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ လိုရင္းပဲေျပာပါ့မယ္။
“အရွင္ဘုရား….တပည့္ေတာ္ စိတ္ထဲ မတင္မက် ျဖစ္ေနတာတစ္ခုကို ေျဖရွင္းေပးေတာ္မူပါဘုရား။ “မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ” နဲ႔စပ္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား တရားေဟာေျပာတဲ့အခါမွာ လူတစ္ေထာင္ေသရင္ လူတစ္ေယာက္ ျပန္ျဖစ္ဖို႔မလြယ္ဘူးဆုိတာကို နာၾကားရပါတယ္ဘုရား။ အပါယ္ေလးဘံု ေရာက္တာ မ်ားတယ္၊ တိရစၦာန္ဘံုေရာက္ၿပီဆိုရင္ လူျပန္ျဖစ္ဖို႔ ပိုေ၀းသြားၿပီ လို႔လည္း နာၾကားရပါတယ္ဘုရား။ အခုအခါမွာ ကမၻာ့လူဦးေရ ျမန္မာ့လူဦးေရ တိုးတက္မႈဟာ လြန္စြာမ်ားျပားလာေနပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီျဖစ္လာတဲ့ လူေတြဟာ လည္ေနတဲ့သံသရာထဲကပဲ မဟုတ္ဘူးလားဘုရား၊ အပါယ္ေလးဘံုသားေတြ လူျပန္ျဖစ္လာတာပါလို႔ ေတြးမိရင္လည္း အေရွ႕အေနာက္မညီဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္ဘုရား။ ဆိုလိုတာကေတာ့ “လူ႔ဘ၀ရခဲတယ္ဆိုရင္ ေသဆုံးမႈဦးေရနဲ႔ ေမြးဖြားမႈဦးေရတို႔အနက္ ေမြးဖြားမႈႏႈန္းဦးေရက ပိုမိုမ်ားျပားေနပါတယ္။ ဒါဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာ တပည့္ေတာ္ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား” ။
ေမးသင့္တဲ့အေမးတစ္ခုပါပဲ၊ ကမၻာ့လူဦးေရကို အင္တာနက္ေပၚမွာရွာၾကည့္တဲ့အခါ
ကမၻာ့လူဦးေရ (၁၉၀၀)ျပည့္ႏွစ္မွာ ၁.၆ ဘီလီလ်ံ ရွိၿပီး (၂၀၀၉)ခုႏွစ္မွာေတာ့ ၆.၈ ဘီလီလ်ံ အထိ မ်ားျပားလာတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၉ႏွစ္အတြင္း ကမၻာ့လူဦးေရ (၅.၂) ဘီလီလ်ံ တိုးတက္ပြားမ်ားလာပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ကမၻာမွာ ေသဆံုးမႈႏႈန္းနည္းၿပီး ေမြးဖြားမႈႏႈန္း မ်ားျပားေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ကမၻာမွာ လူအျဖစ္မ်ားလာတယ္လို႔ဆိုရမယ္။ ဒါနဲ႔စပ္ၿပီး လူ႔ဘ၀ရခဲတယ္ ဆိုတဲ့ဘုရားရွင္ရဲ႕စကားေတာ္နဲ႔ စပ္လို႔ သံသယ ျဖစ္စရာပဲ လို႔ ေမးခြန္းရွင္ေမးသလို စာခ်စ္သူမ်ားလဲ ေတြးေကာင္းေတြးပါလိမ့္မယ္။ ဘုရားရွင္တုိ႔မည္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ မမွန္ေသာစကားကို မဆို၊ မွန္ေသာစကားကုိသာဆိုတတ္တဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ရဲ႕စကားေတာ္ကို ေတာ့ ယံုၾကည္ရမွာပါ။ဒါျဖင့္ ယခုလက္ရွိပစၥဳပၸန္လူဦးေရအလြန္မ်ားျပားလာတဲ့အေျခအေနအရ သံသယျဖစ္စရာျဖစ္ေနတဲ့အတြက္….အားလံုးအသိရွင္း သြားေအာင္ တင္ျပေပးပါရေစ….။
စာေရးသူတို႔ေက်ာင္းေရွ႕မွာ လမ္းမီးတိုင္ေတြရွိတယ္။ မိုးတအားရြာခ်ၿပီး မိုးတိတ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ လွ်ပ္စစ္္မီးတိုင္မွ မီးေရာင္ေၾကာင့္ ေျမႀကီးထဲက အေတာင္ေပါက္ၿပီး ထြက္လာတဲ့ ပလူေကာင္ေတြဟာ အေရအတြက္အားျဖင့္ မေရမတြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလြန္းလွပါတယ္။ မ်ားျပားလြန္းတဲ့ပလူေကာင္ေတြရွိတဲ့ေနရာမွာ လူရယ္လို႔တစ္ေယာက္မွ မရွိ၊ အယုတ္ဆံုး ပလူေကာင္ကို ေတြ႕ျမင္သူတစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ေတာ့ အမ်ားဆံုးရွိမွာေပါ့။ ဒီလိုေနရာေလးမွာေတာင္မွ လူအေရအတြက္က တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္၊ ပလူေကာင္အေရအတြက္က မေရႏိုင္တဲ့ အသေခၤ်အနႏၱျဖစ္ေနေတာ့ လူနဲ႔တိရစၦာန္အေရအတြက္ ကြာျခားလြန္းလွပါတယ္။
ဒီအေျခအေနကိုၾကည့္ၿပီး တစ္ကမၻာလံုးအတိုင္းအတာနဲ႔ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဆိုဖြယ္ရာေတာင္ မရွိေတာ့ပါ။ ၿပီးေတာ့ ကမၻာ့လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ပဲ မ်ားျပားပါေစ၊ ေရတြက္ႏိုင္တဲ့အေနအထားမွာရွိပါေသးတယ္။ တိရစၦာန္တို႔ရဲ႕ အေရအတြက္က်ေတာ့ မ်ားျပားလြန္းတဲ့အတြက္ မေရမတြက္ႏိုင္ပါဘူး။
ဥပမာ လူေနအိမ္ သံုးဆယ့္တစ္လံုးရွိတယ္ဆိုပါစို႔။ ကိုယ္ေနတဲ့အိမ္တစ္အိမ္ရဲ႕ အေျခအေနကိုၾကည့္ၾကည့္ပါ။ ႏွစ္ကာလၾကာလာတဲ့အမွ် မိသားစု လူဦးေရဟာ အထိုက္ေလ်ာက္ေတာ့ တိုးပြားလာမွာပါ။ ကိုယ့္အိမ္က လူဦးေရတိုးတက္မ်ားျပားလာတာကို ၾကည့္ၿပီး လူဦးေရ တအားမ်ားလာတယ္လို႔ ထင္တာပါ။ ဒါဟာ ကိုယ့္အိမ္တြင္းအေျခအေနကိုသာၾကည့္ၿပီး မွတ္ယူတာပါ။ တကယ္တန္း ကိုယ့္အိမ္ရဲ႕အျပင္ဘက္က အိမ္ အလံုးသံုးဆယ္နဲ႔ ႏိုင္းယွဥ္လုိက္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္အိမ္ရွိတဲ့အေရအတြက္ဟာ မေျပာပေလာက္ပါဘူး။
ဒီလိုပါပဲ ကုိယ့္အိမ္နဲ႔အလားတူတဲ့ ဒီကမၻာႀကီးမွာ လူဦးေရတုိးတက္မ်ားျပားလာတာကိုၾကည့္ၿပီး ေ၀ဖန္ရင္ေတာ့ မွားသြားပါလိမ့္မယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ က်န္တဲ့ အိမ္အလံုးသံုးဆယ္နဲ႔တူတဲ့ အပါယ္ေလးဘံု၊ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္၊ ျဗဟၼာ့ဘံုႏွစ္ဆယ္မွာရွိတဲ့ ငရဲသား၊ တိရစၦာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသုရကာယ္၊ နတ္သား၊နတ္သမီး၊ ရူပ၊အရူပျဗဟၼာမ်ားရဲ႕အေရအတြက္ဟာ မ်ားျပားလြန္းလွပါတယ္။ ဆိုလိုတာက သတၱ၀ါအနႏၱလို႔ဆိုတဲ့အတိုင္း မေရမတြက္ႏိုင္တဲ့ အပါယ္ဘံုသား၊နတ္၊ျဗဟၼာတို႔နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ လူ႔ဘံုက လူ႔အေရအတြက္ဟာ အပံုတစ္ရာပုံလို႔ တစ္ပံု မရွိေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လဲ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုအတြင္း လူျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ရခဲတယ္လို႔ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာပါ။
ေနာက္တစ္ခု ဘုရားရွင္ရဲ႕အလိုေတာ္က်ေျပာရရင္ ေလာကမွာ လူလာျဖစ္တိုင္း လူ လို႔ေခၚႏိုင္တဲ့သူဟာ ကမၻာတစ္၀ွမ္းမွာ နည္းပါးလွပါတယ္။ လူ လို႔ေခၚႏိုင္တဲ့ အဆင့္ရွိမွသာ ရခဲတဲ့လူဘ၀ ရရွိတယ္လို႔ ေျပာရမွာပါ။ ေလာကမွာ လူနဲ႔တူတဲ့လူျဖစ္ေအာင္ ေနတတ္ဖို႔ လိုတယ္။
လူ႔ျပည္မွာ လူဦးေရ ဘီလ်ံနဲ႔ခ်ီၿပီး တိုးတက္မ်ားျပားလာေသာ္လည္း လူအမ်ဳိးအစားခြဲျခားလိုက္ရင္ ေလးမ်ဳိးသာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီေလးမ်ဳိးက (၁) ငရဲသားနဲ႔တူတဲ့လူ။ (၂) ၿပိတၱာနဲ႔တူတဲ့လူ။ (၃) တိရစၦာန္လူ။ (၄) လူနဲ႔တူတဲ့လူ တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
(၁)ငရဲသားနဲ႔တူတဲ့လူ။ ။ ငရဲသားမ်ားဟာ ငရဲဘံုမွာ အကုသုိလ္ကံအားေလ်ာ္စြာ ႏွိပ္စက္ညင္းပမ္း ခံေနၾကရတဲ့အတြက္ ကိုယ္ေနခ်င္သလို ေနလို႔ မရပါဘူး။ ဒီလိုပါပဲ ေလာကမွာ ရာဇ၀တ္မႈေတြ က်ဳးလြန္ၿပီး ေထာင္ထဲ၊ အခ်ဳပ္ထဲမွာ အျပစ္ဒါဏ္က်ခံၾကရပါ တယ္။ ေထာင္သားမ်ား ေထာင္က်ခံေနရတဲ့အခိုက္ စားခ်င္တဲ့အစားစာလဲ မစားရ၊ ေနခ်င္တုိင္းလဲ မေနရ၊၀တ္ခ်င္တုိင္းလဲမ၀တ္ရ၊ အိပ္ခ်င္တုိင္းလဲ မအိပ္ရ၊ ကိုယ္ေနခ်င္သလို ေနလို႔ မရတဲ့အတြက္ လူစင္စစ္ကေန ငရဲက်ခံေနရသလိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေထာင္က်ခံေနရတဲ့သူမ်ားကို “ငရဲသားနဲ႔တူတဲ့လူ” လို႔ ေခၚဆိုရပါတယ္။
(၂)ၿပိတၱာနဲ႔တူတဲ့လူ။ ။ၿပိတၱာဘံုဆိုတာ ခ်မ္းသာကင္းတဲ့ေနရာျဖစ္တယ္။ ဆင္းရဲတာနဲ႔ျပည့္ႏွက္ေနၿပီး၊ ခ်မ္းသာတာဆိုလို႔ ဘာတစ္ခုမွ မရွိပါ။ အေနဆင္းရဲ၊ အစားဆင္းရဲ၊ ၀တ္စရာလည္းမရွိ၊ ေနစရာဆိုလဲရွားပါးလွတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ေလာက လူရယ္လို႔ျဖစ္လာေပမဲ့ အတိတ္ကုသုိလ္ကံ နည္းပါးလြန္းတဲ့အတြက္ သူေတာင္းစားမ်ဳိးမွ ျဖစ္ၾကရတဲ့ သူေတာင္းစားမ်ားပဲျဖစ္တယ္။ ထိုသူမ်ားဟာ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ လူေတြဆီက ပင္ပင္ပမ္းပမ္း လိုက္ေတာင္းစားေနရတဲ့အတြက္ အေနဆင္းရဲ၊ အစားဆင္းရဲ၊ အ၀တ္ဆင္းရဲ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူေတာင္းစားျဖစ္ေနတဲ့ သူမ်ားကို “ၿပိတၱာနဲ႔တူတဲ့လူ” လို႔ေခၚဆိုရပါတယ္။
(၃)တိရစၦာန္နဲ႔တူတဲ့လူ။ ။ တိရစၦာန္မ်ားဟာ ကာမဂုဏ္မီွ၀ဲျခင္း၊ စားျခင္း၊အိပ္ျခင္း ဆိုတဲ့လုပ္ငန္းသံုးမ်ဳိးနဲ႔ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး အခ်ိန္ကုိ ကုန္လြန္ေစပါတယ္။ ဒီလို ကာမဂုဏ္၊အိပ္၊စား ဆိုတဲ့ သံုးမ်ဳိးသာအလုပ္ရွိတဲ့အတြက္ တိရစၦာန္လို႔ ေခၚၾကတာပါ။ ဒီလိုပါပဲ ေလာကမွာ လူျဖစ္လာေပမဲ့ ကာမဂုဏ္မွီ၀ဲမယ္၊အိပ္မယ္၊ စားမယ္ ဆိုတဲ့ လုပ္ငန္းသံုးမ်ဳိးသာသိၿပီး အကုသိုလ္တရားေတြနဲ႔ ဘ၀ရဲ႕အခ်ိန္ေတြကို ကုန္လြန္ေစပါတယ္။ ကုသုိလ္တရားနဲ႔စပ္လို႔ ဘာတစ္ခုမွ မျပဳလုပ္၊မပြားမ်ားတတ္ၾက။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးဟာ လူလာျဖစ္ေသာ္လဲ “တိရစၦာန္နဲ႔တူတဲ့လူ” လို႔ ေခၚဆိုရပါမယ္။
ေဖၚျပခဲ့တဲ့ လူသံုးမ်ဳိးဟာ ကုသုိလ္တရားနည္းပါးၿပီး အကုသုိလ္ဒုစရိုက္နဲ႕သာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ၾကတဲ့သူမ်ားျဖစ္တယ္။ ဒီလိုလူမ်ဳိးေတြဟာ ေလာက လူလာျဖစ္ေသာ္လဲ လူ႔ဘ၀ကို အက်ဳိးမဲ့စြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ရခဲတဲ့လူ လို႔ မေခၚဆိုႏိုင္ပါ။
ဒါျဖင့္ ရခဲတဲ့လူအျဖစ္ကို ရလိုက္တဲ့သူမ်ားက ဘယ္လိုလူလဲဆိုရင္ “လူနဲ႔တူတဲ့လူ” မ်ားသာျဖစ္ပါတယ္။ လူနဲ႔တူတဲ့လူ(ရခဲတဲ့လူ)ျဖစ္ဖို႔ အတြက္ အေျခခံအခ်က္ႀကီးသံုးခ်က္ရွိပါတယ္။ (က) သရဏဂံုတည္ရပါမယ္။ (ခ) ငါးပါးသီလလံုၿခံဳရပါမယ္။(ဂ) အသက္ေမြးမႈ စင္ၾကယ္ရမယ္။ တရားတဲ့နည္းနဲ႔ စီးပြားရွာရမယ္။ ဒီအေျခခံအခ်က္ႀကီးသံုးခ်က္နဲ႔ျပည့္စံုရင္ေတာ့ လူနဲ႔တူတဲ့လူ(ရခဲတဲ့လူ)ျဖစ္ပါၿပီ။ ထိုလူနဲ႔တူတဲ့လူမွာလဲ သံုးမ်ဳိးသံုးစားရွိပါေသးတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ မူလတန္းလူ၊အလယ္တန္းလူ၊အထက္တန္းလူ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
(က) မူလတန္းလူ။ ။ ကံနဲ႔ကံရဲ႕အက်ဳိးကို ယံုၾကည္တဲ့သူမ်ားကို မူလတန္းလူလို႔ေခၚပါတယ္။
(ခ) အလယ္တန္းလူ။ ။နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔တရားအားထုတ္ၿပီး မျမဲ၊ ဆင္းရဲ၊ အစိုးမရ လို႔ ရုပ္နာမ္ရဲ႕သေဘာ လကၡဏာသံုးပါး အနက္တစ္ပါးပါးသိျမင္တဲ့သူကို အလယ္တန္းလူ လို႔ေခၚပါတယ္။
(ဂ) အထက္တန္းလူ။ ။ထိုသူမ်ားက်ေတာ့ တရားအားထုတ္ လို႔ ေအာက္ထစ္ဆံုး ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားၿပီ ဆိုရင္ အထက္တန္းလူျဖစ္ပါၿပီ။
နိဂံုးခ်ဳပ္ေျပာလိုတာကေတာ့ လူ႔ဘ၀ေရာက္လာၿပီး ရခဲလွတဲ့လူ႔ဘ၀ရရွိဖို႔အတြက္ လူနဲ႔တူတဲ့လူ မ်ားျဖစ္ေအာင္ က်င့္သံုးေနထိုင္ဖိုိ႔ပါပဲ။ ဒီအတြက္ အကုသုိလ္ေတြကို တတ္ႏုိင္သေလာက္ပယ္ သတ္သြားရမွာျဖစ္ၿပီး၊ ဒါန၊သီလ၊ဘာ၀နာကုသုိလ္တရားမ်ားကို စြမ္းႏိုင္သေလာက္ က်င့္သံုးသြားရပါမယ္။ ဒိလိုက်င့္သံုးေနတဲ့လူမ်ားကိုမွ မႏုႆတၱဘာ၀ဒုလႅဘ ရခဲတဲ့လူ႔ဘ၀ကို ရရွိလာတာျဖစ္တယ္။ ဒါဆိုရင္ ကမၻာႀကီးမွာ လူျဖစ္လာေပမဲ့ ရခဲတဲ့လူ႔ဘ၀ကို ရရွိလာၾကတဲ့သူမ်ားဟာ တစ္ကမၻာလံုးအတိုင္း အတာနဲ႔ၾကည့္ရင္ အနည္းငယ္မွ်သာရွိတယ္ဆိုတာ ေျပာရင္း အဆံုးသတ္လိုက္ပါရေစ……

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP