* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, June 17, 2011

သူရဲေကာင္းငါးမ်ဳိး...

ပဌမသုတ္ ေယာဓာဇီဝသုတ္


သူရဲေကာင္းငါးမ်ဳိး...

ပဌမသူရဲေကာင္း...
ဒုတိယသူရဲေကာင္း...
တတိယသူရဲေကာင္း...
စတုတၳသူရဲေကာင္း...

ပၪၥမသူရဲေကာင္း...
1-2-3-

ရဟန္းတို႔ ဤသူရဲေကာင္းငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွားရွိကုန္၏။

၅ - ပဌမသုတ္ ေယာဓာဇီဝသုတ္ မွ၊
၃ - ေယာဓာဇီဝဝဂ္၊ ပဥၥကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။




ပဌမသုတ္ ေယာဓာဇီဝသုတ္

ရဟန္းတုိ႔ သူရဲေကာင္းငါးမ်ဳိးတုိ႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွားရွိကုန္၏။

အဘယ္ငါးမ်ဳိးတုိ႔နည္းဟူမူ -

ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သူရဲေကာင္းသည္ (ဆင္တပ္ ျမင္းတပ္ စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ တက္လာေသာ) ျမဴမႈန္႔ထုကို ျမင္၍ ဆုတ္နစ္၏၊ ထုိမွ ဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏိုင္၊ စစ္ေျမျပင္သုိ႔ သက္ဆင္းရန္ မတတ္ႏိုင္၊ ရဟန္းတုိ႔ ေလာက၌ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ သူရဲေကာင္းသည္လည္း ရွိ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ဤသည္ကား ေလာက၌ ထင္ရွား ရွိေသာ ပဌမ သူရဲေကာင္းတည္း။

ရဟန္းတုိ႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သူရဲေကာင္းသည္ ဆင္တပ္ ျမင္းတပ္စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ တက္လာေသာ ျမဴမႈန္႔ထုကို ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႕ၾကံ႕ ခံႏိုင္ေသး၏၊သုိ႔ေသာ္လည္း အလံဖ်ားကို ျမင္ရပါမူကား ဆုတ္နစ္၏၊ ထုိမွ ဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏိုင္၊ စစ္ေျမျပင္သုိ႔ သက္ဆင္းရန္ မတတ္ႏိုင္၊ ရဟန္းတုိ႔ ေလာက၌ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ သူရဲေကာင္းသည္လည္းရွိ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ဤသည္ကား ေလာက၌ ထင္ရွားရွိေသာ ဒုတိယ သူရဲေကာင္းတည္း။

ရဟန္းတုိ႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သူရဲေကာင္းသည္ ဆင္တပ္ ျမင္းတပ္စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ တက္လာေသာ ျမဴမႈန္႔ထုကို ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ အလံဖ်ားကို ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊သုိ႔ေသာ္လည္း ဆင္ ျမင္း ရထား ဗိုလ္ေျခတုိ႔၏ က်ယ္ေလာင္ ေျမာက္ျမားေသာ အသံကို ၾကားရမူကား ဆုတ္နစ္၏၊ ထုိမွ ဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏိုင္၊ စစ္ေျမျပင္သုိ႔ သက္ဆင္းရန္ မတတ္ႏိုင္၊ ရဟန္းတုိ႔ ေလာက၌ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ သူရဲေကာင္းသည္လည္း ရွိ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ဤသည္ကား ေလာက၌ ထင္ရွားရွိေသာ တတိယသူရဲေကာင္းတည္း။

ရဟန္းတုိ႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သူရဲေကာင္းသည္ ဆင္တပ္ ျမင္းတပ္စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ တက္လာေသာ ျမဴမႈန္႔ထုကို ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ အလံဖ်ားကို ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ ဆင္ ျမင္း ရထား ဗိုလ္ေျခတုိ႔၏ က်ယ္ေလာင္ ေျမာက္ျမားေသာ အသံကို ၾကားရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ထိုးပစ္ ပုတ္ခတ္ျခင္းေၾကာင့္ ပင္ပန္း၏၊ ပ်က္စီးျခင္းသုိ႔ ေရာက္၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ေလာက၌ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ သူရဲေကာင္း သည္လည္း ရွိ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ဤသည္ကား ေလာက၌ ထင္ရွားရွိေသာ စတုတၴသူရဲေကာင္းတည္း။

ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သူရဲေကာင္းသည္ ဆင္တပ္ ျမင္းတပ္စသည္တို႔ေၾကာင့္ တက္လာေသာ ျမဴမႈန္႔ထုကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ခံႏိုင္၏၊ အလံဖ်ားကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္၏၊ ဆင္ ျမင္း ရထား ဗိုလ္ေျခတို႔၏ က်ယ္ေလာင္ ေျမာက္ျမားေသာအသံကုိ ၾကားရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ခံႏိုင္၏၊ ထုိးပစ္ ပုတ္ခတ္ျခင္းကုိလည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ခံႏိုင္၏၊ ထိုသူရဲေကာင္းသည္ ထိုစစ္ေျမျပင္ အရပ္ကုိ ေအာင္ျမင္လ်က္ ေအာင္အပ္ၿပီးေသာ စစ္ေျမျပင္ ရွိသည္ျဖစ္၍ ထိုစစ္ေျမဦးကုိပင္လွ်င္ စိုးအုပ္၍ ေန၏၊ ရဟန္းတို႔ ေလာက၌ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ သူရဲေကာင္းသည္လည္း ရွိ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကား ေလာက၌ ထင္ရွားရွိေသာ ပၪၥမသူရဲေကာင္းတည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤသူရဲေကာင္းငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွားရွိကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤအတူပင္ သူရဲေကာင္းတို႔ႏွင့္ တူကုန္ေသာ ဤပုဂၢိဳလ္ငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ရဟန္းတို႔၌ထင္ရွားရွိကုန္၏။


အဘယ္ ငါးမ်ဳိး တို႔နည္း ဟူမူ-


ပဌမသူရဲေကာင္း...

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ျမဴမႈန္႔ထုကုိသာလွ်င္ ျမင္၍ ဆုတ္နစ္၏၊ ထိုမွ ဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏိုင္၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ျခင္းငွါ မတတ္ႏိုင္၊ သိကၡာအားနည္းမႈကုိ ထင္စြာျပဳ၍ သိကၡာခ်ၿပီးလွ်င္ လူထြက္၏။

ထိုရဟန္း၏ ျမဴမႈန္႔ထု ဟူသည္ အဘယ္နည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ''ဤမည္ေသာ ရြာ နိဂံုး၌ မိန္းမႀကီးသည္ လည္းေကာင္း၊ မိန္းမပ်ဳိသည္ လည္းေကာင္း အလြန္ အဆင္းလွ၏၊ ႐ႈခ်င္ဖြယ္ရွိ၏၊ စိတ္ၾကည္လင္ဖြယ္ ရွိ၏၊ လြန္ကဲေသာ အဆင္း သဏၭာန္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏'' ဟူ၍ သတင္းၾကား၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ထိုသတင္းကုိ ၾကား၍ ဆုတ္နစ္၏၊ ထိုမွ ဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏုိင္၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ျခင္းငွါ မတတ္ႏိုင္၊ သိကၡာ အားနည္းမႈကုိ ထင္စြာျပဳ၍ သိကၡာခ်ၿပီးလွ်င္ လူထြက္ေလ၏၊

ဤသည္ကား ထိုရဟန္း၏ ျမဴမႈန္႔ထုပင္တည္း။

ရဟန္းတို႔ ထိုသူရဲေကာင္းသည္ ျမဴမႈန္႔ထုကုိ ျမင္၍သာလွ်င္ ဆုတ္နစ္၏၊ ထိုမွ ဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏိုင္၊ စစ္ေျမျပင္သုိ႔ သက္ဆင္းျခင္းငွါ မတတ္ႏိုင္ သကဲ့သို႔ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္ကုိ ထိုသူရဲေကာင္းႏွင့္ တူ၏ ဟူ၍ ငါဆို၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဤသို႔သေဘာရွိ၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ ကား ရဟန္းတို႔၌ ထင္ရွားရွိေသာ ပဌမသူရဲေကာင္းႏွင့္ တူေသာ ပုဂၢိဳလ္တည္း။


ဒုတိယသူရဲေကာင္း...

ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ျမဴမႈန္႔ထုကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ သို႔ေသာ္လည္း အလံဖ်ားကုိ ျမင္ရမူကား ဆုတ္နစ္၏၊ ထိုမွ ဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏိုင္၊ ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ျခင္းငွါ မတတ္စြမ္းႏိုင္၊ သိကၡာ အားနည္းမႈကုိ ထင္စြာျပဳ၍ သိကၡာခ် ၿပီးလွ်င္ လူထြက္ေလ၏။

ထိုရဟန္း၏ အလံဖ်ားဟူသည္ အဘယ္နည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ''ဤမည္ေသာရြာ ဤမည္ေသာနိဂံုး၌ မိန္းမႀကီးသည္ လည္းေကာင္း၊ မိန္းမပ်ဳိသည္ လည္းေကာင္း အလြန္ အဆင္းလွ၏၊ ႐ႈခ်င္ဖြယ္ရွိ၏၊ စိတ္ၾကည္လင္ဖြယ္ရွိ၏၊ လြန္ကဲေသာ အဆင္းသဏၭာန္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏'' ဟူ၍ သတင္းမူကား မၾကား၊ စင္စစ္ေသာ္ကား အလြန္အဆင္းလွ၍ ႐ႈခ်င္ဖြယ္လည္းရွိ စိတ္ၾကည္လင္ဖြယ္လည္း ရွိသျဖင့္ လြန္ကဲေသာ အဆင္းသဏၭာန္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ မိန္းမႀကီးကုိ လည္းေကာင္း၊ မိန္းမပ်ဳိကုိ လည္းေကာင္း ကုိယ္တိုင္ပင္ ေတြ႕ျမင္၏။

ထိုရဟန္းသည္ ထိုမိန္းမကုိ ေတြ႕ျမင္ရ၍ ဆုတ္နစ္၏၊ ထိုမွ ဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏိုင္၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ျခင္းငွါ မတတ္ႏိုင္၊ သိကၡာအားနည္းမႈကုိ ထင္စြာျပဳ၍ သိကၡာခ်ၿပီးလွ်င္ လူထြက္ေလ၏၊

ဤသည္ကား ထိုရဟန္း၏ အလံဖ်ားပင္တည္း။

ရဟန္းတို႔ ထိုသူရဲေကာင္းသည္ ျမဴမႈန္႔ထုကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ သို႔ေသာ္လည္း အလံဖ်ားကုိ ျမင္ရမူကား ဆုတ္နစ္၏၊ ထိုမွ ဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏိုင္၊ စစ္ေျမျပင္သုိ႔ သက္ဆင္းျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္ သကဲ့သို႔ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္ကုိ ထိုသူရဲေကာင္းႏွင့္ တူ၏ဟူ၍ ငါဆို၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကား ရဟန္းတို႔၌ ထင္ရွားရွိေသာ ဒုတိယသူရဲေကာင္းႏွင့္ တူေသာ ပုဂၢိဳလ္တည္း။


တတိယသူရဲေကာင္း...

ရဟန္းတို႔ ေနာက္ တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ျမဴမႈန္ကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ အလံဖ်ားကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ သို႔ေသာ္လည္း က်ယ္ေလာင္ေျမာက္ျမားေသာအသံကုိ ၾကားရမူကား ဆုတ္နစ္၏၊ ထိုမွဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏိုင္၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ျခင္းငွါ မတတ္ႏိုင္၊ သိကၡာ အားနည္းမႈကုိ ထင္စြာျပဳ၍ သိကၡာခ်ၿပီးလွ်င္ လူထြက္ေလ၏။

ထိုရဟန္း၏ က်ယ္ေလာင္ေျမာက္ျမားေသာ အသံဟူသည္ အဘယ္နည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ေတာသို႔ ျဖစ္ေစ သစ္ပင္ရင္းသို႔ ျဖစ္ေစ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ျဖစ္ေစ ကပ္ေရာက္ေနေသာ ရဟန္းသို႔ မာတုဂါမသည္ ခ်ဥ္းကပ္လာ၍ ၿပဳံးလည္း ၿပဳံး၏၊ ေျမႇာက္ပင့္၍လည္း ေျပာဆို၏၊ ျပင္းစြာလည္း ရယ္ေမာ၏၊ ေျပာင္ေလွာင္လည္း ေျပာင္ေလွာင္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ မာတုဂါမက ၿပဳံးသည္ရွိေသာ္ ေျမႇာက္ပင့္၍ ေျပာဆိုသည္ရွိေသာ္ ျပင္းစြာ ရယ္သည္ရွိေသာ္ ေျပာင္ေလွာင္သည္ ရွိေသာ္ ဆုတ္နစ္၏၊ ထိုမွ ဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏိုင္၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကုိ က်င့္ျခင္းငွါ မတတ္ႏိုင္၊ သိကၡာ အားနည္းမႈကုိ ထင္စြာျပဳ၍ သိကၡာခ်ၿပီးလွ်င္ လူထြက္ေလ၏၊

ဤသည္ကား ထိုရဟန္း၏ က်ယ္ေလာင္ ေျမာက္ျမားေသာ အသံပင္တည္း။

ရဟန္းတို႔ ထိုသူရဲေကာင္းသည္ ျမဴမႈန္႔ထုကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ အလံဖ်ားကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ သို႔ေသာ္လည္း က်ယ္ေလာင္ ေျမာက္ျမားေသာ အသံကုိ ၾကားရမူကား ဆုတ္နစ္၏၊ ထိုမွဤမွ ဆုတ္နစ္၏၊ မရပ္တည္ႏိုင္၊ စစ္ေျမျပင္သို႔ သက္ဆင္းျခင္းငွါ မတတ္ႏိုင္ သကဲ့သို႔ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္ကုိ ထိုသူရဲေကာင္းႏွင့္ တူ၏ ဟူ၍ ငါဆို၏။

ရဟန္းတို႔ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္းသည္ ဤသာသနာေတာ္၌ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကား ရဟန္းတို႔၌ ထင္ရွားရွိေသာ တတိယသူရဲေကာင္းႏွင့္ တူေသာ ပုဂၢိဳလ္တည္း။


စတုတၳသူရဲေကာင္း...

ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ျမဴမႈန္႔ထုကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ အလံဖ်ားကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ က်ယ္ေလာင္ ေျမာက္ျမားေသာ အသံကုိ ၾကားရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ သို႔ေသာ္လည္း ထိုးပစ္ ပုတ္ခတ္ေသာ္ကား ပင္ပန္း၏၊ ပ်က္စီး၏။

ထိုရဟန္း၏ ထိုးပစ္ ပုတ္ခတ္ျခင္း ဟူသည္ အဘယ္နည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ေတာသို႔ျဖစ္ေစ သစ္ပင္ရင္းသို႔ျဖစ္ေစ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ျဖစ္ေစ ကပ္ေရာက္ေနေသာ ရဟန္းသို႔ မာတုဂါမသည္ ခ်ဥ္းကပ္လာၿပီးလွ်င္ အနီး၌ ကပ္၍ ထိုင္၏၊ အနီး၌ ကပ္၍ အိပ္၏၊ ဖိစီးလႊမ္းမုိး၏၊ ထိုရဟန္းသည္ မာတုဂါမက အနီး၌ ကပ္၍ ထိုင္ေနသည္ ရွိေသာ္ အနီး၌ ကပ္၍ အိပ္ေနသည္ ရွိေသာ္ ဖိစီး လႊမ္းမုိးသည္ ရွိေသာ္ သိကၡာ အားနည္းမႈကုိ ထင္စြာ မျပဳမူ၍ သိကၡာ မခ်ဘဲ ေမထုန္အက်င့္ကုိ မွီဝဲ၏၊

ဤသည္ကား ထိုရဟန္း၏ ထိုးပစ္ ပုတ္ခတ္ျခင္းပင္တည္း။

ရဟန္းတို႔ ထိုသူရဲေကာင္းသည္ ျမဴမႈန္႔ထုကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ အလံဖ်ားကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ က်ယ္ေလာင္ ေျမာက္ျမားေသာ အသံကုိ ၾကားရေသာ္လည္းၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ သို႔ေသာ္လည္း ထိုးပစ္ ပုတ္ခတ္ေသာ္ကား ပင္ပန္း ပ်က္စီး သကဲ့သုို႔ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္ကုိ ထိုသူရဲေကာင္းႏွင့္ တူ၏ ဟူ၍ ငါဆို၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္းသည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကား ရဟန္းတို႔၌ ထင္ရွားရွိေသာ စတုတၳသူရဲေကာင္းႏွင့္ တူေသာ ရဟန္းတည္း။


ပၪၥမသူရဲေကာင္း...

ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ျမဴမႈန္႔ထုကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္၏၊ အလံဖ်ားကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ခံႏိုင္၏၊ က်ယ္ေလာင္ ေျမာက္ျမားေသာ အသံကုိ ၾကားရေသာ္လည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ခံႏိုင္၏၊ ထိုးပစ္ ပုတ္ခတ္ျခင္းကုိလည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ခံႏိုင္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ထိုစစ္ေျမျပင္ကုိ ေအာင္ျမင္လ်က္ ေအာင္အပ္ၿပီးေသာ စစ္ေျမျပင္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ထိုစစ္ေျမျပင္ဦးကုိပင္လွ်င္ စုိးအုပ္၍ ေန၏။

ထိုရဟန္း၏ ေအာင္အပ္ၿပီးေသာ စစ္ေျမျပင္ ဟူသည္ အဘယ္နည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ေတာသို႔ျဖစ္ေစ သစ္ပင္ရင္းသို႔ျဖစ္ေစ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ျဖစ္ေစ ကပ္ေရာက္ေနေသာ ရဟန္းသို႔ မာတုဂါမသည္ ခ်ဥ္းကပ္လာၿပီးလွ်င္ အနီး၌ ကပ္၍ ထိုင္၏၊ အနီး၌ ကပ္၍ အိပ္၏၊ ဖိစီး လႊမ္းမုိး၏၊ ထိုရဟန္းသည္ မာတုဂါမက အနီး၌ ကပ္၍ ထိုင္ေနသည္ ရွိေသာ္ အနီး၌ကပ္၍ အိပ္ေနသည္ရွိေသာ္ ဖိစီးလႊမ္းမုိးသည္ရွိေသာ္ ေျဖ၍ လႊတ္ေစလ်က္ အလုိရွိရာ အရပ္သို႔ ဖဲသြား၏။ ထိုရဟန္းသည္ ေတာသစ္ပင္ရင္း ေတာင္ေခ်ာက္ ေတာင္ေခါင္း သခၤ်ဳိင္း ေတာအုပ္လြင္ျပင္ ေကာက္႐ိုးပံု ဟူေသာ ဆိတ္ၿငိမ္ေသာ ေက်ာင္း အိပ္ရာေနရာကုိ မွီဝဲ၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ေတာသုိ႔ ကပ္၍ လည္းေကာင္း၊ သစ္ပင္ရင္းသုိ႔ ကပ္၍ လည္းေကာင္း၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသုိ႔ကပ္၍ လည္းေကာင္း ထက္ဝယ္ ဖဲြ႕ေခြၿပီးလွ်င္ ကုိယ္ကုိ ေျဖာင့္မတ္စြာထား၍ (ကမၼ႒ာန္းသို႔) ေရွး႐ႈ သတိကုိ ျဖစ္ေစလ်က္ ထိုင္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ဤဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါး ဟူေသာ ေလာက၌ မက္ေမာျခင္း 'အဘိဇၩာ'ကုိ ပယ္၍ မက္ေမာျခင္း 'အဘိဇၩာ' ကင္းေသာ စိတ္ျဖင့္ ေန၏၊ မက္ေမာျခင္း 'အဘိဇၩာ' မွ စိတ္ကုိ စင္ၾကယ္ေစ၏၊ ပ်က္စီးေစလုိေသာ ေဒါသကုိ ပယ္၍ မပ်က္စီးေစလုိေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါတို႔၏ အစီးအပြါးကုိ လုိလားလ်က္ ေန၏၊ ပ်က္စီးေစလုိေသာ 'ေဒါသ' မွ စိတ္ကုိ စင္ၾကယ္ေစ၏၊ ေလးလံထိုင္းမႈိင္းျခင္း 'ထိနမိဒၶ'ကုိ ပယ္၍ ေလးလံ ထိုင္းမႈိင္းျခင္း 'ထိနမိဒၶ'မွ ကင္းသည္ျဖစ္၍ ေအာက္ေမ့ ဆင္ျခင္လ်က္ အလင္းေရာင္ကုိ မွတ္ျခင္းရွိသည္ ျဖစ္၍ ေန၏၊ ေလးလံ ထိုင္းမႈိင္းျခင္း 'ထိနမိဒၶ' မွ စိတ္ကုိ စင္ၾကယ္ေစ၏၊ ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း 'ဥဒၶစၥ' ေနာင္တ တစ္ဖန္ပူပန္ျခင္း 'ကုကၠဳစၥ' ကုိ ပယ္၍ မိမိသႏၲာန္၌ ၿငိမ္းေအးေသာ စိတ္ရွိ သည္ျဖစ္၍ မပ်ံ႕လြင့္သည္ ျဖစ္၍ ေန၏၊ ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း 'ဥဒၶစၥ' ေနာင္တ တစ္ဖန္ပူပန္ရျခင္း 'ကုကၠဳစၥ'မွ စိတ္ကုိ စင္ၾကယ္ေစ၏၊ ယံုမွားျခင္း 'ဝိစိကိစၧာ' ကုိ ပယ္၍ ယံုမွားျခင္း 'ဝိစိကိစၧာ'ကုိ လြန္ေျမာက္သည္ ျဖစ္၍ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ သို႔ေလာ သို႔ေလာ မရွိသည္ ျဖစ္၍ေန၏၊ ယံုမွားျခင္း 'ဝိစိကိစၧာ' မွ စိတ္ကုိ စင္ၾကယ္ေစ၏၊ ထိုရဟန္းသည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္း ျဖစ္ကုန္ေသာ ပညာ၏ အားနည္းျခင္းကုိ ျပဳတတ္ကုန္ေသာ ဤအပိတ္အပင္ 'နီဝရဏ' တရားငါးပါးတို႔ကုိ ပယ္စြန္႔၍ ကာမဂုဏ္တရားတို႔မွ ကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္။ပ။ စတုတၴစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။

ထိုရဟန္းသည္ ဤသို႔ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္သည္ စင္ၾကယ္လတ္ေသာ္ ျဖဴစင္လတ္ေသာ္ ညစ္ေၾကးမရွိလတ္ေသာ္ ညစ္ညဴးျခင္း ကင္းလတ္ေသာ္ ႏူးညံ့လတ္ေသာ္ ျပဳျခင္းငွါ သင့္ေလ်ာ္လတ္ေသာ္ တည္တံ့လတ္ေသာ္ မတုန္လႈပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ အာသေဝါတရားတို႔ကုိ ကုန္ေစတတ္ေသာ 'အာသဝကၡယ' ဉာဏ္အလုိ႔ငွါ စိတ္ကုိ ေရွး႐ႈညြတ္ေစ၏။

ထိုရဟန္းသည္ ''ဤကား ဆင္းရဲ'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏၊ ''ဤကား ဆင္းရဲ ျဖစ္ေပၚျခင္း၏ အေၾကာင္း'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏၊ ''ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္)'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏၊ ''ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏၊ ''ဤသည္တို႔ကား အာသေဝါတရားတို႔'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏၊ ''ဤကား အာသေဝါတရားတို႔ ျဖစ္ေပၚျခင္း၏ အေၾကာင္း'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာသိ၏၊ ''ဤကား အာသေဝါတရားတို႔ ခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္)'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏၊ ''ဤကား အာသေဝါတရားတို႔ ခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္)သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏။

ဤသို႔သိေသာ ဤသို႔ျမင္ေသာ ထို(ရဟန္း)၏ စိတ္သည္ ကာမာသဝမွလည္း လြတ္ေျမာက္၏၊ ဘဝါသဝမွလည္း လြတ္ေျမာက္၏၊ အဝိဇၨာသဝမွလည္း လြတ္ေျမာက္၏၊ လြတ္ေျမာက္ၿပီး လတ္ေသာ္ ''လြတ္ေျမာက္ေလၿပီ'' ဟု အသိဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚ၏၊ ''ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကုိ က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ (မဂ္)ကိစၥကုိ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ဤ (မဂ္)ကိစၥ အလုိ႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ'' ဟု သိ၏၊

ဤသည္ကား ထိုရဟန္း၏ ေအာင္အပ္ၿပီးေသာ စစ္ေျမျပင္ပင္တည္း။




ရဟန္းတို႔ ထိုသူရဲေကာင္းသည္ ျမဴမႈန္႔ထုကုိ (ျမင္ရေသာ္လည္း) ၾကံ႔ၾကံ႔ခံႏိုင္၏၊ အလံဖ်ားကုိ (ျမင္ရေသာ္လည္း) ၾကံ႔ၾကံ႔ခံႏိုင္၏၊ က်ယ္ေလာင္ ေျမာက္ျမားေသာ အသံတို႔ကုိ (ၾကားရေသာ္လည္း) ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္၏။ ထိုးပစ္ ပုတ္ခတ္ျခင္းကုိလည္း ၾကံ႔ၾကံ႔ ခံႏိုင္ေသး၏၊ ထိုသူရဲေကာင္းသည္ ထိုစစ္ေျမျပင္အရပ္ကုိ ေအာင္ျမင္လ်က္ ေအာင္အပ္ၿပီးေသာ စစ္ေျမျပင္ရွိသည္ျဖစ္၍ ထိုစစ္ေျမဦး၌ပင္လွ်င္ စိုးအုပ္၍ ေနသကဲ့သို႔ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္ကုိ ထုိသူရဲေကာင္းႏွင့္ တူ၏ ဟူ၍ ငါဆို၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္းသည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကား ရဟန္းတို႔၌ ထင္ရွားရွိေသာ ပၪၥမသူရဲေကာင္းႏွင့္ တူေသာ ပုဂၢိဳလ္တည္း။
ရဟန္းတို႔ သူရဲေကာင္းႏွင့္ တူကုန္ေသာ ဤပုဂၢိဳလ္ငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ရဟန္းတို႔၌ ထင္ရွား ရွိကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

၅ - ပဌမသုတ္ ေယာဓာဇီဝသုတ္၊ ၃ - ေယာဓာဇီဝဝဂ္၊ ပဥၥကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။


0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP