* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, June 17, 2011

ရွင္ေတာ္ေဟာၾကားဓမၼစကား(ဘိကၡဳ၀ဂၢ)

ေဆာင္းပါးအမွတ္စဥ္ ၂၅

ႏွစ္ဆယ္႔ငါးခုေျမာက္၀ဂ္သည္ ဘိကၡဳ၀ဂ္ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူငယ္စဥ္က သိခဲ႔ဖူးသည္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား သူေတာင္းစား၊ တန္းေက်ာင္းသား အေကာင္းစားဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ျဖစ္ရျခင္း မွာ သပိတ္ျဖင္႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားက အိမ္စဥ္လွည္႔လည္ၿပီးေတာင္းစားေသာဓေလ႔ၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။အေတာ္ အတန္အသက္ရလာေသာအခါ ဘိကၡနသီေလာ၊ ယာစနသီေလာ ဘိကၡဳ ဆြမ္းစသည္အတြက္ လွည္႔လည္ေ တာင္းရေလ႔ရွိေသာေၾကာင္႔ ရဟန္းဟုသိလာရၿပီး ျမင္႔ျမတ္ေသာ ေတာင္းစားနည္း(အရိယယာစနာ) ဟုထပ္ ဆင္႔သိလာရပါသည္။ ဘိကၡခနသီလတာဒီဟိ ဘိကၡဳ ဥဒၵိႆ အရိယာ တိ႒ ႏၱိ ဧသာအရိယ ယာစနာတိ ဟိ ၀ုတၱံ၊ဓာန္ဋီ ၂၈၅ (ဘိကၡ၊ ယာစေန၊ ရူ၊)

ထိုအဓိပၸါယ္မွာ အမ်ားအတြက္ မွန္ေသာ နာမည္ျဖစ္ပါသည္။ေတာင္းစားရံုျဖင္႔ ရမည္ဟု မေမွ်ာ္လင္႔ႏိုင္ေပ။ ဆိုင္ရာအရည္ အေသြးမ်ားျပည္႔စံုႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရေပမည္ သို႔မွသာလွ်င္ တ ပႆီဟူေသာ နာမည္ကို ရႏိုင္ေပမည္။ ရဟန္းဟူသည္မွာ ေကာင္းမြန္ေသာ အက်င္႔ကို က်င္႔ႀကံသူ၊ (တေပါ ကမၼႆအတၳီတိတပႆီ၊ တပါဒိေတာ၊ သီ၊) အရည္အေသြးျပည္႔စံုရန္ လူတိုင္း ႀကိဳးစားႏိုင္ၾကမည္ မ ဟုတ္ေပ။ေလာကႀကီးတြင္ျဖစ္ေနပ်က္ေနေသာ အတြင္းရွဳပ္၊အျပင္ရွဳပ္ တရားမ်ားအေပၚ တြင္ေဘးဟုျမင္ တတ္မွသာလွ်င္ ႀကိဳးစားေပလိမ္႔မည္။ေဘးကိုျမင္တတ္ေသာေၾကာင္႔ရဟန္း၊(ဘယဒႆနသီေလာ ဘိကၡဳ) ၊ေဘးျမင္တတ္ေသာ၊ တရားက်င္႔တတ္ေသာ ရဟန္းဟူသည္ေဆြးမ်ိဳးမ်ားခင္မင္၊လူမ်ား၏ၾကားတြင္ေဒြးေရာ ယွက္တင္ေနထိုင္၍ မျဖစ္ႏိုင္ေပ၊ အတန္အသင္႔ ဆိတ္ၿငိမ္သည္႔ေနရာတြင္၊ အေဖၚမခင္ တရား ကို ျမင္ႏိုင္သူျဖစ္ေပမည္၊ သို႔မွသာလွ်င္ ပဗၺဇိတဟူေသာ အမည္ႏွင္႔ ညီညြတ္သည္႔အျပင္ ျမင္႔ျမတ္ေသာ ရ ဟန္းအျဖစ္သို႔လည္း အစစ္အမွန္ေရာက္ေပမည္။ (ပဗၺဇာ သၪၨာတာ ယႆာတိ ပဗၺဇိေတာ၊ေသ႒တံ ၀ဇတီ တိ၀ါပဗၺဇိေတာ)၊ ပဗၺဇိတအျဖစ္သို႔ေရာက္လာလွ်င္မူ အက်င္႔အားေလ်ာ္စြာတရာခ်မ္းသာမ်ားကိုခ်မ္းသာေ လစြဟု ႏုတ္မွရြတ္ဆိုရေလာက္ေအာင္ပင္ အက်င္႔သူေ႒းႀကီးျဖစ္လာေပမည္၊ ထိုအခါ ရဟန္းဟူသည္ တေပါ ဓနဟူေသာနာမည္ကို ထပ္ဆင္႔ရေပမည္။ (တေပါကမၼ့ဓနံ ယႆာတိ တေပါဓေနာ၊) တေပါဓနဟူသည္႔ အက်င္႔ေကာင္းသူေ႒းသည္ မုနိငါးမ်ိဳးတို႔တြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ပါ၀င္ၿပီျဖစ္သျဖင္႔အရိယာစာရင္းသို႔၀င္ႏိုင္ေပ ၿပီ။(ေမာန မႆတၳီတိ မုနိ)၊ အရိယာစာရင္း၀င္ၿပီျဖစ္သျဖင္႔ သူ၏ႏုတ္ထြက္ စကားသည္ ပုထုဇဥ္၏ေျပာ စကားႏွင္႔ျခားနားခ်က္ရွိေပမည္၊ ပုဇဥ္သည္ စိတ္အစဥ္ေကာင္းသည္႔ အခါတြင္ အေျပာတစ္မ်ိဳး၊ မေကာင္း သည္႔အခါတြင္လည္း တစ္ဖံု မ်ိဳးစံုလွေပသည္။ အရိယာမ်ားကမူ ၀ါစံယမ မ်ားျဖစ္သျဖင္႔ ပုထုဇဥ္ႏွင္႔ မတူေပ၊ (၀ါစေတာ ယမတီတိ ၀ါစံယေမာ၊) သို႔အတြက္ေၾကာင္႔ပင္ အရိယာရဟန္းမ်ားကို ရည္ညႊန္းၿပီး သမဏ ကိေလသာၿငိမ္းေအးသူဟု ေခၚရပါသည္။ သမေဏာ (သေမတီတိသမေဏာ၊)

ရဟန္းဟုဝန္ခံျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္း၊ အပုိင္းပုိင္းျပတ္ေသာ အဝတ္ကုိ ခ်ဳပ္စပ္၍ဝတ္တတ္ေသာၾကာင့္ ရဟန္း၊ အကုသုိလ္ အယုတ္တရားတို႔ကုိ ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၊ အကုသုိလ္ အယုတ္တရား တို႔ကုိ ဖ်က္ဆီးၿပီးေသာေၾကာင့္ရဟန္း၊ အဆင့္ဆင့္အားျဖင့္ ကိေလသာတို႔ကုိပယ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၊ တစ္ၿပိဳင္နက္အားျဖင့္ ကိေလသာတို႔ကုိ ပယ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္း၊ က်င့္ဆဲျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊ က်င့္ ၿပီးေသာရဟန္း ၊ က်င့္ဆဲက်င့္ၿပီး မဟုတ္ေသာရဟန္း၊ျမတ္ေသာ ရဟန္း၊ေကာင္းေသာ ရဟန္း၊ ၾကည္ညိဳ ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊ အႏွစ္သာရရွိေသာ ရဟန္း၊ ညီၫြတ္ေသာ သံဃာသည္ ျပဳအပ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာအားလည္း ထုိက္ေသာ မပ်က္ေသာဉတ္လွ်င္ေလးႀကိမ္ေျမာက္ရွိေသာ 'ဉတၱိစတုတၳ' ကံႏွင့္ျပည့္ စုံေသာရဟန္း စသျဖင္႔လည္း အဓိပၸါယ္ အမ်ိဳး မ်ိဳးရွိပါသည္။

ယခုေခတ္တြင္ေတြ႔ရေသာ ရဟန္းအမ်ိဳးအစားကို (၆)မ်ဳိးဟု သတ္မွတ္ၿပီး ငယ္ျဖဴ၊ ငယ္နက္ ၊ ေတာထြက္၊ ေတာင္ပ်ံ၊ မီးလန္၊ သိုးေၾကာင္ဟုေခၚပါသည္။ ငယ္ျဖဴ ဆိုသည္မွာ ငယ္ငယ္ ေလးက တည္းက သကၤန္း၀တ္လာေသာရဟန္း၊ ငယ္နက္ ဆိုသည္မွာ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေနာက္ပိုင္း အေၾကာင္း အမ်ဳိး မ်ဳိးေၾကာင့္ကြဲကြာသြားသျဖင္႔ အရြယ္ရွိေသးေသာ္လည္းေနာက္အိမ္ေထာင္ ထပ္မျပဳဘဲ သကၤန္း၀တ္ေသာ ရဟန္း၊ေတာထြက္ဆိုသည္မွာ အမ်ားသိၿပီး အသက္အရြယ္ႀကီးရင္႔လာခ်ိန္တြင္ သား၊ သမီး၊ေျမး ၊ျမစ္တို ႔ႏွင့္ေနထိုင္လာရသည္ကို ၿငီးေငြ့လာၿပီး သာသနာ႔ေဘာင္သို႔ု ၀င္ေရာက္ လာကာ သကၤန္း ၀တ္ေသာ ရဟန္း၊ေတာင္ပ်ံဆိုသည္မွာ လူပ်ဳိေပါက္ဘ၀က သကၤန္း၀တ္လာေသာ ရဟန္း၊ မီးလန္ဆိုသည္မွာ ၀င္လိုက္ ထြက္လိုက္၀င္လိုက္ထြက္လိုက္ျဖစ္ကာ လူ႔ေလာကႏွင္႔ ရဟန္းေလာကကို အပ္ႏွင္႔ အပ္ခ်ီပမာ ကူး သန္းေနေသာ ရဟန္း၊ သိုးေၾကာင္ဆိုသည္မွာ အိမ္ေထာင္မျပဳဘဲ လူပ်ဳိႀကီး ဘ၀နဲ႔ေနရာက လူ့ဘ၀ကို စိတ္ကုန္ၿပီး သကၤန္း၀တ္လာတဲ့သူဟု ၀က္ဘ္ဆိုဒ္တစ္ခုတြင္ ဖတ္ရ ပါသည္။

ဧဟိဘိကၡဳရဟန္း၊ သရဏဂမဏူပရဟန္း၊ ဒူေတနရဟန္း၊ ၾသ၀ါဒပဋိဂၢဟဏူပရဟန္း၊ အ႒၀ါစိကူပရဟန္း၊ ပၪွာဗ်ာကရဏူပရဟန္း၊ ဥတၱိစတုတၳရဟန္းစသျဖင္႔ ရဟန္းရွစ္မ်ိဳးလည္း ရွိပါ သည္။

ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳကို လူတိုင္းျပဳလုပ္သင္႔သည္ဟု ဗုဒၶရွင္ေတာ္ကေဟာေတာ္ မူပါသည္ ။ေဟာေတာ္မူရျခင္းမွာ အာရံုငါးပါးသည္ ဒါြရေျခာက္ေပါက္မွ ၀င္လာၾကရာ အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကရပါသည္။ မည္သည္႔အာရံုကိုပင္ျဖစ္ေစ ေစာင္႔စည္းျခင္းျဖင္႔ ေအာင္ႏိုင္ေပရာ အဆင္႔တိုင္းတြင္ ႀကိဳးစားစားအားထုတ္ရေပသည္။၀ီရိယမရွိပါကဘီလူးစားခံၾကရေပမည္။

ဒုတိယ ၀တၳဳတြင္မူ အကုသိုလ္ျဖစ္မည္႔အရာတြင္ အေလးအနက္ထားသင္႔ေၾကာင္း မွတ္သားရပါ သည္။ေရႊ က်င္ဂိုဏ္းအစည္းအေ၀းႀကီးက်င္းပရာတြင္ ၀ိနည္းေလးစားေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက ယေန႔ေခတ္ ဘိလပ္ရည္မ်ားကို ရဟန္း၊ သာမေဏမ်ား သံုးေဆာင္ေကာင္းပါသေလာဟုေမးခြန္းေမးသည္ကို ၾကားရ ဖူးပါသည္။ စာေရးသူေနခဲ႔ဖူးေသာ စာသင္တိုက္မွ စာခ်ေတာ္ေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးသည္ မည္သူ၏ ပိုင္ဆိုင္ေသာ ပစၥည္းကိုမွ မကိုင္ႀကည္႔ဘူးေၾကာင္း သိရပါသည္၊ ခဏယူငင္ၾကည္႔မိေသာ ထိုပစၥည္း အေပၚတြင္ ရုတ္တရက္ ခိုးလိုစိတ္ေပၚလာပါက ပစၥည္းေရြ႔သြားခဲ႔ေသာ္ ဒုတိယ ပါရာဇိက အာပတ္သင္႔မည္ စိုးမိေသာေၾကာင္႔ျဖစ္ေပသည္။ အာဂရဟန္းေတာ္မ်ား ပါတကား၊ေရွးေခတ္က ရဟန္းေတာ္ႏွစ္ပါးကမူ ရဟန္းမ်ားျဖစ္ၾကပါလ်က္ ပ်ံသန္းေနေသာဟသၤာငွက္ကို ခဲျဖင္႔ပစ္ေပါက္ၿပီး လက္တည္႔စမ္းခဲ႔ ၾကပါသည္။ ငွက္မွာလည္းေသ၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာလည္း ပါဏာတိပါတကံ ထိုက္ခဲ႔ၾကပါသည္။

မိမိေျပာဆိုေသာ စကားအေပၚတြင္ တာ၀န္ယူႏိုင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ လြယ္ကူေသာ အလုပ္ မဟုတ္ေပ၊ တာ၀န္ ယူႏိုင္ၿပီဆိုပါကလည္း ထိုစကားသည္ တန္ဖိုးျမင္႔လွေပမည္။ စာေရးဆရာႀကီးေဒါက္တာ သန္းထြန္းကေတာ႔ ငါေရးသမွ်ငါ႔အေၾကာင္းဟု စာအုပ္ထုတ္ဖူးခဲ႔ပါည္။ မွန္ကန္ေသာ၊ တာ၀န္ယူေသာ စာအုပ္ဟု ဆိုခ်င္ပံုရ ပါသည္။ သို႔အတြက္ႏုတ္ေၾကာင္႔သားေသမျဖစ္ေစဘဲ စကားေျပာရာတြင္ ဆင္ျခင္သင္႔ပါသည္။ ဓမၼပဒ တတိယ၀တၳဳတြင္ ရဟႏၱာမ်ားကိုျပစ္မွားေသာေကာကာလိက ရဟန္းအေၾကာင္းကိုေတြ႔ရပါသည္။ သူ သည္ႏုတ္ေၾကာင္႔ ငရဲက်ခဲ႔ရပါသည္။ ပ်ဴပ်ဴငွါငွါ၊ လူတ ကာကို၊ သာသာခ်ိဳခ်ိဳ၊ႏုတ္တြင္ ဆို၍ဟုေရးစပ္ ထားသည္႔ ပ်ိ႔ရွိပါသည္။ႏုတ္ေကာင္းေတာ႔ျပည္စိုး ဟူသည္႔ စကားသည္ စကားေျပာဆိုတတ္ျခင္း၏ တန္ဖိုး ကို ျမွင္႔တင္ေပးပါသည္။ ပါဠိကို ဆိုရာတြင္ အနက္ကိုလည္းသိရမည္၊ ယင္းသို႔ မသိပါမူ ခ်ိဳၿမိ္န္ေသာစကားကို ဖန္ဆင္းႏိုင္မည္မဟုတ္ဟု အ႒ကထာ ဆရာက မွတ္ခ်က္ျပဳပါသည္။

စတုတၳ၀တၳဳတြင္မူ တရားတြင္ေပ်ာ္ေမြ႔၊ တရားကိုခ်စ္ခင္ ရဟႏၱာပင္ျဖစ္သြားခဲ႔ေသာ ဓမၼာရာမ မေထရ္ကို သာဓုေခၚထားသည္႔ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားအားပန္းန႔ံသာမ်ားျဖင္႔ ပူေဇာ္ေနရံုမွ်ျဖင္႔ ဘုရားလိုလားသည္႔သူ အစစ္အမွန္မျဖစ္ႏိုင္ေပ၊ေဟာၾကားထာသည္႔ တရားေတာ္အတိုင္း လိုက္နာ က်င္႔ႀကံ သူတို႔သည္သာ ဘုရားအလိုေတာ္က် သာ၀ကအစစ္မ်ားျဖစ္ၾကေပမည္။ ဓမၼာရာမသည္ ဘုရားရွင္ေလး လလြန္လွ်င္ ပရိနိဗၺာန္စံမည္ကိုသိလ်က္ ဘုရားကုိျပဳစုေနဖို႔ထက္ မိမိ၏ ကိေလသာမွ လြတ္ေရးကို ႀကိဳးစား ခဲ႔သူျဖစ္ေပသည္။ သူတစ္ပါးကိုေစာင္႔ေရွာက္ျခင္းသည္ေကာင္းလွပါေသာ္လည္း မိမိလံုၿခံဳေရးပါ ပါ၀င္မွျပည္႔ စံုေပမည္။

ပၪၥမ၀တၳဳတြင္ ေဒ၀ဒတ္ႏွင္႔စပ္သည္႔ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး အေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ ေဒ၀ဒတ္၏ တ ပည္႔က လာဘ္ျဖင္႔ျမဴစြယ္သျဖင္႔ သူ႔ထံသို႔ ႏွစ္ရက္သံုးရက္လိုက္ေနခဲ႔ပါသည္။ ထိုမွေနာက္တြင္ ဘုရားရွင္ ထံျပန္လာပါသည္။ ဘုရားရွင္က မိမိရသမွ်လာဘ္ဘာဘျဖင္႔သာ တင္းတိမ္သင္႔ေၾကာင္းေဟာေတာ္မူ ပါ သည္။ နီတိဆရာက စာအုပ္ထဲမွ စာ၊ သူတစ္ပါးထံတြင္ေရာက္ေနသည္႔ ပစၥည္းမ်ားသည္ မိမိဥစၥာပါဟုေျပာ ဆို၍ မျဖစ္ႏိုင္ဟုဆိုပါသည္။ သူတစ္ပါးပစၥည္းတြင္ ခင္တြယ္တတ္ သူမ်ားမွာ စ်ာန္၊ ၀ိပႆနာ၊မဂ္၊ ဖိုလ္ ရႏိုင္သူမ်ား မျဖစ္ၾကဟုဆိုပါသည္။

ဆ႒မ၀တၳဳတြင္ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သူတစ္ပါး၏အက်ိဳးကိုေဆာင္ရြက္သူမ်ားတြင္အသာဆံုးျဖစ္ေတာ္ မူသည္ဟု သိရပါသည္။ ယခုလည္း အနာဂါမ္ျဖစ္မည္႔ ဇနီးေမာင္ႏွံအိမ္သို႔ ၾကြခဲ႔ၿပီး စားၿပီးသားဆြမ္းကို အလွဴခံဘုဥ္းေပးခဲ႔ပါသည္။ အဦးဆံုး အလွဴမ်ားကို လွဴေနက်ျဖစ္ပါေသာ္လည္း ယေန႔တြင္မူ ပုုဏၰားသည္ စားၿပီးသား အက်န္ကိုသာ လွဴခဲ႔႔ရပါသည္။ ရဟန္းဟူသည္ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ပစၥည္းကိုသာမဟုတ္ စားၿပီးသားပင္ျဖစ္ေစကာမူ အေျခအေနအရ အလွဴခံေကာင္းပါသည္။ ပုေဏၰးမႀကီးက ကန္ေတာ႔ဆြမ္းပါဟု ခင္ပြန္းသည္မၾကားရေလေအာင္ ေျပာပါေသာ္လည္း ဘုရားရွင္က မရ လွ်င္မျပန္ဟု ေခါင္းရမ္းျပခဲ႔ပါသည္။ ပုေဏၰးမ၏ရယ္ေမာသံေၾကာင္႔ ဘုရားဆြမ္းစား ခဲ႔ရပါသည္။ ပုဏၰားႀကီးသည္ မလွဴရ မေနႏိုင္သည္႔ သူျဖစ္ေပသည္။ ယခုေခတ္တြင္လည္း ဤလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ရွိေနေပသည္။ မ်ားမ်ားစားစားေတာ႔ မရွိေပ။

သတၱမ၀တၳဳတြင္ တရားေဟာေကာင္းေသာေသာဏ မေထရ္အေၾကာင္းကိုေဖၚျပရာတြင္ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ကပင္သာဓုေခၚခဲ႔ေၾကာင္းေဖၚျပခဲ႔ၿပီး သူ၏ ဥပါသိကာမႀကီးထံသို႔လည္း အိမ္ေစာင္႔ နတ္က သိေစခဲ႔ပါသည္။ေသာဏေကာဋိ၀ိသ မေထရ္လည္းရွိပါသည္။ ထိုမေထရ္သည္ ႀကိဳးစား အားထုတ္သည္ ႔ေနရာတြင္ ဧတဒဂ္ရမေထရ္ျဖစ္ၿပီး ယခုေသာဏမေထရ္ကမူ ဖဲြ႔ဖဲြ႔ႏဲြ႔ႏဲြ႔ တရားကိုေဟာႏိုင္သည္႔ေနရာတြင္ ဧတဒဂ္ဘဲ႔ြရသည္႔ မေထရ္ျဖစ္ပါသည္။ ဥပါသိကာမႀကီးကေသာဏမေထရ္ေရာက္လာေသာအခါ တရား ကိုေလးေလး စားစား နာယူခဲ႔ပါသည္၊ေလးစားစြာနာယူသည္႔ေနရာတြင္ စံထားေလာက္ပါသည္။ တရားနာ ယူေနသည္႔ ဥပါသိကာမႀကီးသည္ သူမ၏ အဖိုးတန္ပစၥည္းမ်ားကိုပင္ သူခိုးက ခိုးယူေနသည္ကို သိပါေသာ္ လည္း မိမိ၏ တရားနာယူမွဳကို မပ်က္ေစမူဘဲ နာယူခဲ႔ပါသည္။ သူခိုးမ်ားကပင္ သေဘာေပါက္လာခဲ႔ၿပီး ခိုးယူပစၥည္းမ်ားကိုျပန္လည္ေတာင္းပန္ၿပီးေပးအပ္ခဲ႔ပါသည္။ သူခိုးသည္ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ၿပီး ရဟန္း၀တ္ခြင္ ႔ေတာင္းကာ သူခိုးဘ၀မွ ရဟန္းျဖစ္လာခဲ႔သူမ်ား အားလံုး ရဟႏၱာမ်ားျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ တရားကို ရုိေသစြာနာ ယူခဲ႔ရာမွ စလာေသာ ေကာင္းက်ိဳး အဆက္ဆက္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔အတြက္ တရားကိုနာယူရာတြင္ သာဓုကံ သုဏာထ ႏွင္႔ မနသိကေရာမ ဟူေသာ ရိုေသစြာ နာယူတတ္မွဳႏွင္႔ ရိုေသစြာ မွတ္သားတတ္မွဳသည္ အလိုအပ္ဆံုးေသာ အခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ဓမၼအဂါရ၀ျဖစ္ၿပီး ငရဲႀကီးပါသည္။

အ႒မ၀တၳဳတြင္ တရားသိရန္ အေရးႀကီးပံုကိုေဖၚျပရာတြင္ ရဟန္းငါးရာတို႔က ပြင္႔ေနေသာ ပန္းမ်ားကို ၾကည္႔လ်က္ မၾကာမွီ အညွာမွေၾကြက်ေတာ႔မည္႔ အေရးကိုလည္း ဆင္ျခင္မိပါသည္။ သို႔တြက္ ပန္းမ်ား မေၾကြမွီ တရားထူးရေစရန္ ႀကိဳးစားၾကမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ၾကပါသည္။ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္က ဆင္းရဲမွ လြတ္ေစ ရန္မွာမူ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳရွိမွသာျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ရဟန္းမ်ားအား သတိေပးေတာ္မူခဲ႔ၿပီး တရား ကိုေဟာေတာ္မူကာ ရဟႏၱာမ်ားျဖစ္ေစခဲ႔ပါသည္။ ဤသို႔သတိေပးရျခင္းမွာ လူသားအားလံုးသည္ အခ်ိန္ မေရြးေသႏိုင္ေသာေၾကာင္႔ အာမခံခ်က္မရွိေသာဘ၀ကို အရင္းအႏွီးျပဳ၍ အျမတ္မ်ားေစရန္လို အပ္ေသာေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။

ျခေသၤ႔႔သည္အၿမီး၊နားရြက္ႏွင္႔ လက္ေျခတို႔ကို ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ရွိသည္ဟု စာတြင္ေတြ႔ရၿပီး ခုႏွစ္ရက္တိုင္ တိုင္ အစာအစားဘဲေနသည္ဟု သိရပါသည္။ သြားလာေသာအခါတြင္လည္း သံုးၾကိမ္အသံျပဳၿပီးမွ အစာရွာ ထြက္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ရဟန္းသည္လည္း ျခေသၤ႔ၿငိမ္သကဲ႔သို႔ပင္ ကိုယ္အမူအရာ၊ ႏုတ္ႏွင္႔ စိတ္တို႔ပါ ယဥ္ေက်းသင္႔ သည္ဟု သႏၱကာယေတၳရ ၀တၳဳတြင္ ေဟာေတာ္ မူထားပါသည္။

စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကို ထြန္ေထာင္ကိုယ္ေတာ္ဟု ေခၚသည္ကို သတိျပဳမိပါသည္။ နဂၤလကု လေတၳရဟုပါဠိလိုေခၚရေပမည္။ေရွးေခတ္ကလည္း လယ္သမားဆင္းရဲသားကို ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးက သကၤန္း၀တ္ေပးသျဖင္႔ ထြန္ေထာင္ ရဟန္းတစ္ပါး ေပၚထြန္းခဲ႔ဘူးသည္ကို ဓမၼပဒ ဘိကၡဳ၀ဂ္၊ ဆယ္ခုေျမာက္ နဂၤလကုလေတၳရ၀တၳဳတြင္ေတြ႔ရပါသည္။ ထြန္တံုးမ်ားကို သစ္ပင္တြင္ေထာင္ခဲ႔ၿပီး လူ၀တ္လဲခ်င္ စိတ္ေပၚေသာအခါ သစ္ပင္ဆီသို႔သြားၿပီး ထြန္တံုးကိုၾကည္႔ကာ မထြက္ျဖစ္ေအာင္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ဆံုးမ ခဲ႔ရာမွ ရဟႏၱာျဖစ္ခဲ႔ေပသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္တရားသိမွ သာလ်င္ အမွန္သိျဖစ္ၿပီး သူတစ္ပါးကို မမွီခို ရန္ဘုရားရွင္က ဆံုးမပါသည္။ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ အကုသိုလ္မ်ားကို မျဖစ္ေသးမွီ သတိျဖင္႔ ထိန္းၿပီး၊ျဖစ္ေပၚဆဲျဖစ္တတ္သည္႔ အကုသိုလ္ရွိပါကလည္း စြန္႔ပစ္ႏိုင္ရေပမည္။ လြယ္ကူမည္ေတာ႔ မဟုတ္ေပ၊ႀကိဳးစားရင္းျဖင္႔ပင္ တစတစပယ္ႏိုင္ၾကေပမည္။

ဆယ္႔တစ္ခုေျမာက္ ၀ကၠလိေတၳရ၀တၳဳတြင္မူ လြန္လြန္ကဲကဲ ဘုရားဖူးသည္႔ ၀ကၠလိရဟန္းကို သံေ၀ဂရေစၿပီး ဘုရားဖူးျခင္း၌ အျပစ္ျပကာ တရားထူး ရေစခဲ႔ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ သတိျပဳရ မည္႔အခ်က္မွာ ဥာဏ္ႏုေသးေသာသူမ်ားသည္ ဘုရားဖူးရာတြင္ လြန္လြႏ္ကဲကဲ ျဖစ္တတ္သည္။ သူတို႔ကို အျပစ္မဆို သင္႔ဟုသိရၿပီး၊ ဥာဏ္ရင္႔လာေသာ အခါတြင္ သဒၶါတရားက သူ႔အား မဂ္ကုသိုလ္သိ႔ုေရာက္ေစရန္ တြန္းအားျဖစ္ေစမည္ဟု သိရေပမည္။ သဒၶါတရားေကာင္းေသာ ၀ကၠလိေထရ္သည္ သဒၶါဓိမုတၱ ရဟႏၱာ မေထရ္ျမတ္အျဖစ္ ဧတဒဂ္ဘဲြ႔ကိုရခဲ႔ေပသည္။

အဆံုး၀တၳဳျဖစ္သည္႔ ဒါြဒသမေျမာက္ သုမနသာမေဏရ၀တၳဳတြင္ ငယ္ေသာ္လည္း အထင္ မေသးသင္႔ေၾကာင္းကိုသိရပါသည္။ ၀တၳဳသည္ အရွင္အႏုရုဒၶါ၏ အတိတ္၊ႏွင္႔ ပစၥဳပၸန္ ဇာတ္ ေၾကာင္းျဖင္႔ အစျပဳၿပီး သုမဏသာမေဏ၏ စြမ္းေဆာင္မွဳႏွင္႔ ဆက္စပ္ထားပါသည္။ ပါရမီျဖည္႔ဖက္ သူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ ယခုေနာက္ဆံုးဘ၀တြင္မူ ဆရာ၊ တပည္႔အျဖစ္ျဖင္႔ ျပန္လည္ဆံုစည္းၾကရပါသည္။ တပည္႔ျဖစ္သူသည္ တန္ခိုးစြမ္းထက္ျမက္ၿပီး ခုႏွစ္သားဘ၀ကပင္ ရဟႏၱာျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ မသိေသာ ရဟန္းမ်ားက ထိပ္ပုတ္၊ လက္ဆဲြျဖင္႔ ရဟႏၱာသာမေဏကို မေထမဲ႔ျမင္ျပဳခဲ႔ရာမွ ဘုရားရွင္က တန္ခိုးကို သိေစခဲ႔ရပါသည္။ ခုႏွစ္သား ဘ၀ျဖင္႔ ရဟန္းျပဳခြင္႔ရေသာ သူသည္ သာသနာေတာ္တြင္ ရဟန္းေတာ္ႏွစ္ပါးသာလွ်င္ရွိေပသည္။ သုမန ရဟန္းႏွင္႔ေသာပါကရဟန္းတို႔ျဖစ္ေပသည္။ က်န္ေသာ ရဟန္းေတာ္ အားလံုးသည္ ရဟန္းရွစ္မ်ိဳးတြင္ တစ္ ပါးပါးတြင္ အက်ံဳး၀င္ၾကၿပီး ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ရခဲ႔ၾကေပသည္။ ထူးဆန္းေသာ ျဖစ္စဥ္ႀကီးေပတည္း။

ဤႏွစ္ဆယ္႔ငါးခုေျမာက္ ၀ဂ္ျဖစ္သည္႔ ဘိကၡဳ၀ဂ္တြင္ ၀တၳဳ (၁၂) ပုဒ္၊ စာမ်က္ႏွာ (၃၅)၊ ဂါထာ (၄၅) ရွိၿပီး ခုဒၵကနိကာယ္၊ သံယုတၱနိကာယ္၊ အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ ၀ိနည္းမဟာ၀ါပါဠိတို႔ကို ကိုးကားထားပါသည္။

ေဆာင္းပါးမွတ္စုမ်ား

၁။ သံယုတၱနိကာယ၊

၂။ ခုဒၵကနိကာယ၊

၃။ အဂၤုတၱရနိကာယ၊

၄။ ၀ိနယ၊မဟာ၀ဂၢပါဠိ၊

၅။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊

စာေရးသူ၏အာေဘာ္

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိထိုက္သည္မ်ားကို သိေစရန္ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက

ဓမၼဒူတေက်ာင္း၊ ဘူေဖ်ာင္းရပ္ကြက္၊

ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP