* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, June 22, 2011

ရွင္ေတာ္ေဟာၾကားဓမၼစကားေတာ္မ်ား(ျဗဟၼဏ၀ဂၢ)

ေဆာင္းပါးအမွတ္စဥ္(၂၆) အပိုင္းတစ္

ဤ၀ဂ္ကို အပိုင္းသံုးပိုင္းခဲြ၍ စာေရးသူသည္ ေရးမည္ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ ေနာက္ဆံုး ၀ဂ္ျဖစ္သျဖင္႔ နိဂံုပိုင္းႏွင္႔တဲြၿပီးေရးသားလိုျခင္း၊ ဤ၀ဂ္တြင္ ၀တၳဳေပါင္းေလးဆယ္ပါသျဖင္႔ အျခားေသာႏွစ္ ဆယ္႔ငါး၀ဂ္ထက္ ရွည္လ်ားေနျခင္း၊ သမဏႏွင္႔ ျဗာဟၼဏအုပ္စုႀကီး ႏွစ္ခုရွိရာတြင္ ဤ၀ဂ္ကို ျဗာဟၼဏဟု အမည္ေပးသည္မွာ ထူးျခားေနျခင္း၊ျဗဟၼဏႏွင္႔ျဗာဟၼဏဟူ၍ျဗသဒၵါတြင္ေရးခ်ပါသည္႔ပုဒ္၊ မပါသည္႔ ပုဒ္ႏွစ္ ခုရွိရာတြင္ ပုဏၰားဟုျမန္မာျပန္ဆိုသည္႔ေနရာတြင္ ပုဒ္ႏွစ္ခု စလံုးကိုပင္ သံုးစဲြေနျခင္း၊ ထိုေရးခ်ပါ သည္႔ျဗာ ဟၼဏပုဒ္ကိုပင္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္က ရဟႏၱာဟုျမန္မာျပန္ဆိုၿပီး အသံထြက္တူ၊ ပုဒ္တူ အဓိပၸါယ္မတူ ထူးျခားျဖင္႔ သံုးစဲြေနသည္ကိုေတြ႔ရျခင္းျဖစ္ေပရာ ဤ၀ဂ္သည္ ထူးျခားေသာ၀ဂ္ျဖစ္ပါသည္။ အထူးအေနျဖင္႔ ဓမၼပဒအ႒ကထာကို ဖတ္ရွဳၿပီး က်င္႔ႀကံအားထုတ္ပါက ရဟႏၱာအျဖစ္သို႔ေရာက္ႏိုင္ေစျခင္းဟူေသာ အ႒ကထာဆရာ၏ႏွလံုးသြင္းေၾကာင္႔ပင္ ဤ၀ဂ္ကိုေနာက္ဆံုးတြင္ ထားျခင္းေပေလာဟူေသာ အေတြး ကိုျဖစ္ေစျခင္းကပင္ အပိုင္းသံုးပိုင္းခဲြၿပီးေရးလိုစိတ္ျဖစ္ေပသည္။ ပထမအပိုင္းတြင္ျဗာဟၼဏဟူေသာ စကား လံုးႏွင္႔ ပုဏၰားဟု ဘာသာျပန္ျခင္း၊ ရဟႏၱာဟုဘာသာျပန္ျခင္းကို ေစ႔ငုစြာတင္ျပလိုပါသည္။ အပိုင္းႏွစ္တြင္မူ ဤ၀ဂ္တြင္ပါေသာ ၀တၳဳမ်ား၏ လိုရင္းအဓိပၸါယ္ကို တုိတုိက်ဥ္းက်ဥ္းႏွင္႔ သိေစမည္႔ အဓိက အခ်က္ ကိုေဖၚျပျခင္း၊ ေနာက္ဆံုးပိုင္းတြင္မူ ၀တၳဳအခ်ိဳ႔ႏွင္႔ အ႒ကထာဆရာ၏ နိဂံုးပိုင္းကို ေဖၚျပပါမည္။ ဤနည္းျဖင္႔ ပါဠိေတာ္ စာမ်က္ႏွာ ၂၀ခန္႔ကို အ႒ကထာဆရာက စာမ်က္ႏွာ တစ္ေထာင္နီးပါးသံုးၿပီး ပါဠိဘာသာျဖင္႔ ဖြင္႔ဆိုပါသည္၊ စာေရးသူက စာမ်က္ႏွာ (၁၇၅) ခန္႔ အခန္းဆက္ေဆာင္းပါးေရးၿပီးျမန္မာဘာသာျဖင္႔ စာေရးသူက သိေစပါသည္။

၁။ ျဗဟၼဗႏၶဳ၊ ျဗဟၼဳေနာဗႏၶဳ၊ ျဗဟၼာဗႏၶဳယႆာတိ ျဗဟၼဗႏၶဳ။( ပုဏၰားဟူသည္ ျဗဟၼာမင္း၏ မိတ္ေဆြမ်ား) ၂။ ကုလာစာရျဗာဟၼဏဘာ၀၀ေသန ဒိြကၡဳတၱံဳ ဇာတတၱာ ဒိြေဇာ။ ( ပုဏၰားဟူသည္ အမ်ိဳးဇာတ္ပုဏၰား၊ အက်င္႔ စဥ္ပုဏၰား) ၃။ ၀ိေပၸါ၊ ၀ပိသၼာေပါ။ ၄။ျဗဟၼာျဗဟၼဳေနာ အပစၥံျဗဟၼာ၊ျဗာဟၼေဏာစ။ (ပုဏၰား ဟူသည္ျဗဟၼာ မင္း၏ သားမ်ား) ၅။ေဘာ၀ါဒီျဗဟၼေဏာေဘာေဘာတိ ၀စနံ ၀ဒတိ သီေလနာတိေဘာ၀ါဒီျဗဟၼေဏာ။ (ပုဏၰားဟူသည္ေဘာေဘာဟု ဆိုတတ္သူမ်ား) ၆။ေသာတၱိေယာ ဆႏၵေသာေသာထ၊ (ပုဏၰားဟူသည္ ဆန္း က်မ္းႏွင္႔ ေဗဒင္ရြတ္ဖတ္သူမ်ား)

၁။ အဂုၤတၱရနိကာယ၊ တိကနိပါတ၊ ဒုတိယပဏၰာသက၊ ပထမႏွင္႔ ဒုတိယေဒြျဗာဟၼဏသုတ္ ႏွင္႔ အညတရျဗဟၼဏသုတ္ မ်ားရွိပါသည္၊ အသက္ႀကီးသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ကုသိုလ္ မလုပ္ရေသးျဖင္႔ အႀကံဥာဏ္ေ တာင္းခံျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အဂုၤတၱရနိကာယ၊ ပ၊ တိကနိပါတ ၁၅၄။ ဤျဗဟၼဏ၀ဂ္တြင္ ပုဏၰားႏွင္႔စပ္ သည္႔သုတ္ ေပါင္းဆယ္ခုရွိပါသည္။

၂။ အဂုၤတၱရနိကာယ၊ စတုကၠနိပါတပုဏၰား (ျဗာဟၼဏ) ႏွင္႔စပ္သည္႔ သုတ္ေပါင္းငါးသုတ္ခန္႔ ေတြ႔ရပါသည္။ အဂုၤတၱရနိကာယ၊ပၪၥကနိပါတ၊ျဗဟၼဏ၀ဂ္တြင္ သုတ္ေပါင္းဆယ္ခုရွိရာတြင္ ငါးခုမွာျဗဟၼဏမ်ား အေၾကာ င္းျဖစ္ပါသည္၊ေသာဏပုဏၰား၊ေဒါနပုဏၰား၊သဂၤါရ၀ပုဏၰား၊ကာရဏပါလီပုဏၰား၊ ပိဂၤိယာနီပုဏၰား တို႔ငါး ဦးျဖစ္ၾကပါသည္။ေသာဏပုဏၰားကိုေရွးပုဏၰားတို႔၏အက်င္႔ငါးမ်ိဳးကိုဘုရားရွင္က ေျပာျပၿပီး ျဗဟၼာႏွင္႔တူေသာ ပုဏၰား၊ နတ္ႏွင္႔တူေသာ ပုဏၰား စသည္႔ငါးမ်ိဳးသရုပ္ကိုုေဒါနပုဏၰားအား ဘုရားရွင္က ေဟာျပပါသည္။ သဂၤါရ၀ပုဏၰားကမူ ရြတ္ဖတ္လ်က္ပင္ မႏၱာန္မ်ား ေမ႔ရျခင္းအေၾကာင္းကို ေလ်ာက္တားသျဖင္႔ ေျဖဆိုျပရၿပီး ကာရဏပါလီပုဏၰားကမူ ေမးခြန္းမ်ားကို ေမးပါ သည္။ ပိဂၤိယာနီပုဏၰားကို အေၾကင္းျပဳ၍မူ ရခဲေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေၾကာင္းကို ေဟာျပေတာ္မူပါသည္။

၃။ အဂုၤတၱရနိကာယ၊ ဆကၠ၊ သတၱက၊ အ႒က၊ န၀ကႏွင္႔ ဧကာဒသက နိပါတတို႔တြင္မူ ျဗဟၼဏ၀ဂ္ဟူ၍ သီးသန္႔ မေတြ႔ရေပ။ သို႔ေသာ္ ခတၱိယသုတ္၊ ဓမၼိကဝဂ္၊ ဆကၠနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္လာ ပုဏၰားႏွင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားအေမးအေျဖတြင္(ရွင္ဘုရင္)တို႔သည္ဘယ္ကုိအလုိရွိကုန္သနည္း၊အဘယ္အလုိ႔ငွါ ေလ့လာကုန္သနည္း၊ အဘယ္လွ်င္တည္ရာရွိကုန္သနည္း၊အဘယ္ကုိ ႏွလံုးသြင္းကုန္သနည္း၊အဘယ္လွ်င္အဆံုးရွိကုန္သနည္းဟု ေလွ်ာက္၏။

မင္း(ရွင္ဘုရင္)တို႔သည္ စည္းစိမ္ကုိ အလုိရွိကုန္၏၊ ပညာအလုိ႔ငွါ ေလ့လာကုန္၏၊ ဗိုလ္ပါ အေပါင္းလွ်င္ တည္ရာရွိကုန္၏၊ေရေျမကုိ အစိုးရျခင္းကုိၽႏွလံုသြင္းကုန္၏၊ အစိုးရျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိကုန္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ တူညီေသာေမးခြန္းကိုပင္ ပုဏၰားအတြက္မူ ပုဏၰားတို႔သည္ စည္းစိမ္ကုိ အလုိရွိကုန္၏၊ ပညာအလုိ႔ငွါ ေလ့လာကုန္၏မႏၲာန္လွ်င္တည္ရာရွိကုန္၏၊ယဇ္ပူ ေဇာ္ျခင္းကုိ ႏွလံုးသြင္းကုန္၏၊ ျဗဟၺာ့ဘံုသို႔ ေရာက္ျခင္းလွ်င္အဆံုးရွိကုန္၏။ သူႂကြယ္တို႔အတြက္မူ စည္းစိမ္ဥစၥာကုိ အလုိရွိကုန္၏၊ ပညာအလုိ႔ငွါ ေလ့လာကုန္၏၊ အတတ္ပညာလွ်င္ တည္ရာရွိကုန္၏၊ အလုပ္ကိစၥကုိႏွလံုးသြင္းကုန္၏၊ ၿပီးဆံုးၿပီးေသာ အလုပ္ကိစၥလွ်င္ အဆံုးရွိကုန္၏။ မိန္းမတို႔အတြက္ အေျဖမွာမူ မိန္းမတို႔သည္ ေယာက်္ားကုိအလုိရွိကုန္၏၊တန္ဆာဆင္ျခင္းငွါ ေလ့လာကုန္၏၊ သားလွ်င္ တည္ရာရွိကုန္၏၊ လင္တူမယား မရွိမူကုိႏွလံုးသြင္းကုန္၏၊ အစိုးရျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိကုန္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏၊ ခိုးသူတို႔အတြက္မွာမူ ခိုးသူတို႔သည္ သူတစ္ပါးဥစၥာ ပစၥည္းကုိ ယူျခင္းကုိ အလုိရွိကုန္၏၊ ပုန္းေအာင္းရန္အလို႔ငွါေလ့လာကုန္၏၊ လက္နက္လွ်င္ တည္ရာရွိကုန္၏၊ အမုိက္ေမွာင္ကုိ ႏွလံုးသြင္း ကုန္၏၊ ဥစၥာရွင္တို႔ မျမင္ရျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိကုန္၏။ ရဟန္းတို႔အတြက္ အေျဖသည္လည္း သည္းခံမႈ သီလစင္ၾကယ္မႈကုိ အလုိရွိကုန္၏၊ ပညာအလို႔ငွါေလ့လာကုန္၏၊ သီလလွ်င္ တည္ရာရွိကုန္၏၊ေၾကာင့္ၾက မရွိမႈူကုိ ႏွလံုးသြင္းကုန္၏၊ နိဗၺာန္လွ်င္ အဆံုးရွိကုန္၏။

ေဒသနာအဆံုးတြင္ ပုဏၰားက အသွ်င္ေဂါတမ အံ့ဖြယ္ ရွိပါေပစြ၊ အသွ်င္ေဂါတမ မျဖစ္ဘူးၿမဲ ျဖစ္ပါေပစြ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ မင္းတို႔၏ အလုိကုိ လည္းေကာင္း၊ေလ့လာရာကုိ လည္းေကာင္း၊ တည္ရာကုိ လည္းေကာင္း၊ႏွလံုးသြင္းကုိ လည္းေကာင္း၊အဆံုးကုိလည္းေကာင္းသိေတာ္မူပါေပ၏။အသွ်င္ ေဂါတမသည္ ပုဏၰား၊ သူႂကြယ္၊ မိန္းမ၊ ခိုးသူ၊ ရဟန္းတို႔၏ အလုိကုိလည္းေကာင္း၊ ေလ့လာရာကုိ လည္းေကာင္း၊ တည္ရာကုိ လည္းေကာင္း၊ႏွလံုးသြင္းကုိ လည္းေကာင္၊ အဆံုးကုိ လည္းေကာင္း သိေတာ္မူပါေပ၏။ အသွ်င္ေဂါတမ တရားေတာ္သည္ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏။ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္ကုိ ယေန႔မွစ၍ အသက္ထက္ဆံုး ရတနာသံုးပါးကုိ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္တတ္သူ 'ဥပါသကာ'ဟူ၍ မွတ္ေတာ္မူပါဟုေလွ်ာက္၏။ အဂုၤတၱရနိကာယ၊ ဒသကနိပါတတြင္လည္းျဗဟၼဏ၀ဂ္ကို သီးသန္႔ မေတြ႔ ရေသာ္လည္း ဇာဏုေႆာဏိပုဏၰား အေၾကာင္းပါရွိပါသည္။

ဒီဃနိကာယ၊ သီလကၡႏၶ၀ဂ္တြင္ရွိေသာ တစ္ဆယ္႔သံုးသုတ္တြင္မူ (၇) သုတ္မွာပုဏၰား အ ေၾကာင္းျဖစ္ၿပီး မဟာ၀ဂ္တြင္ရွိသည္႔ ဆယ္သုတ္တြင္မူ ပုဏၰားအေၾကာင္း မရွိေပ။ သို႔ေသာ္ ပါထိက တြင္ရွိသည္႔ တစ္ဆယ္႔တစ္သုတ္တြင္မူ တစ္သုတ္မွာပုဏၰားအေၾကာင္းပါရွိပါသည္။

မစၨိ်မနိကာယ၊ မူလပဏၰာသတြင္ ပုဏၰားအေၾကာင္းကို မေတြ႔ရေသာ္လည္း မစၨိ်မပဏၰာသတြင္ မူ ျဗဟၼဏ၀ဂ္သီးသန္႔ ပါရွိပါသည္။ ျဗဟၼာယု၊ ေသလ၊ အႆလာယန၊ ေဃာဋမုခ၊ စကီ ၤ၊ ဧသုကာရီ၊ ဓ နၪၥာနီ၊ ၀ါေသ႒၊ သုဘ ႏွင္႔ သဂၤါရ၀တို႔ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဥပရိပဏၰသတြင္လည္း ျဗဟၼဏ၀ဂ္ မပါရွိေပ။ ဤသို႔ အားျဖင္႔ ပုဏၰးႏွင္႔ စပ္ေသာ သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာက်မ္းမ်ားက မ်ားလွေပသျဖင္႔ လ်စ္လ်ဴရွဳရပါေတာ႔မည္။

သာသနာေတာ္ က်မ္းမ်ား၌ ပုဏၰား ဆယ္မ်ိဳးကြဲ၍ သကၠတ က်မ္းမ်ား၌ ပုဏၰား ေလးမ်ိဳး ကြဲေလသည္။ သကၠတက်မ္းမ်ားအရ မင္းမွီစိုးကပ္ျခင္း မျပဳ ၊ ကုန္စည္မသြယ္ ၊ လယ္ယာမလုပ္၊အေစ အပါးမခံ ၊ အလွဴခံျခင္း ေဟာေျပာျခင္းျဖင့္သာ အသက္ေမြးေသာ ျဗဟၼဏ ပုဏၰားမ်ိဳး ၊ မင္းမွီစိုးကပ္ သူရဲသူခက္ အလုပ္ျဖင့္အသက္ေမြးေသာေခၾတပုဏၰားမ်ိဳးလယ္ယာလုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ကုန္သြယ္ျခင္းျဖင့္အသက္ေမြးေသာ ဗိသွ်ပုဏၰားမ်ိဳး ႏွင့္ အေစအပါးခံ၍ အသက္ေမြးေသာ သုျဒပုဏၰားမ်ိဳး ဟူ၍ ေလးမ်ိဳး ခြဲထားေလသည္။

မဃေဒ၀ (၂၇၁ ပိုဒ္၌) "အာနိသံသာ၊ ထူးဂုဏ္၀ါႏွင့္၊ သိကၡာက်င့္၀တ္၊ တင္ေဆာင္မွတ္သည္၊ မ်ိဳးဇာတ္စင္ၾကယ္၊ ဆင္စလြယ္လည္း၊ ကိုးသြယ္ ျဗာဟၼဏ၊ ေျခာက္ ခၾတႏွင့္၊ ဗိသွ်သံုးမူ၊ သုျဒမူကား၊ မတူ လကၡဏာ၊ မတင္ရာတည့္" ဟုမိန္႔ဆိုထားေလသည္။ ပုဏၰားမ်ိဳး ၉-ပါး၎ သ႐ုပ္ အဓိပၸါယ္ကို ဓမၼသတ္က်မ္းမွ ယူသည္။ (၁) မယားမေန ဥစၥာမစု ေတာ၌ေန၍ အလႉခံစားေသာ 'ျဗဟၼစာရီ' ပုဏၰားမ်ိဳး၊ (၂) အိမ္ေထာင္ မယားသားေန၍ သူ႔အလႉကို ခံစားေသာ 'ျဗဟၼဏ'ပုဏၰားမ်ိဳး၊ (၃) ျဗဟၼဏ ပုဏၰားမ်ိဳးမွ မင္းဧကရာဇ္ျဖစ္လာေသာ 'ခတၱိယ' ပုဏၰားမ်ိဳး၊ (၄) ကုန္သြယ္၍ သားမယားတို႔ကိုေကြၽးေမြးလ်က္ အလႉ လည္းခံေသာ 'ဒယ' ပုဏၰားမ်ိဳး၊ (၅) သားမယားႏွင့္ေန၍ အလႉမခံ လယ္လုပ္စားေသာ 'ဗိသွ်' ပုဏၰားမ်ိဳး၊ (၆) ဗိသွ်မ်ိဳးတြင္ အမ်ိဳးကို အစဥ္ေစာင့္ေသာ 'ရကၡိတ' ပုဏၰားမ်ိဳး၊ (၇) ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ အေလ့ရွိသည့္ 'ဘာရဒြါဇ' ပုဏၰားမ်ိဳး၊ (၈) ဘာရဒြါဇမ်ိဳးမွ အက်င့္ပ်က္၍ ယုတ္မာေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးေကာင္း တို႔က ႏွင္ထုတ္ထားေသာ 'စ႑ာလ' ပုဏၰားမ်ိဳး၊ (၉) ပုဏၰားမ်ိဳးဇာတ္မွ ထြက္၍ သား မယားကိုစြန္႔ခြါလ်က္ က်င့္ေသာ 'တပသီ'ပုဏၰားမ်ိဳး။

နိမိတ္ဖတ္ပုဏၰားေတာ္၈ေယာက္အေလာင္းေတာ္မင္းသားဖြားျမင္ရာ၌လကၡဏာေတာ္နိမိတ္ဖတ္ အထူးေရြးခ်ယ္ခံ ပညာရွိပုဏၰား ရွစ္ေယာက္ ရွိသည္။ ရာမပုဏၰား၊ ဓဇ၊ လကၡဏ၊ မႏၲိ၊ ေကာ႑ည၊ ေဘာဇ၊ သုယာမႏွင္႔ သုဒတၱပုဏၰားတို႔ျဖစ္ၾက၏။

ပုဏၰားဆိုတာ ဘာစကားလဲ၊ ဘာအဓိပၸာယ္ရွိလဲ ဟူေသာ အေမးကို ၀က္ဘ္ဆိုဒ္မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။ ဒကာ။ ပါဠိလို " သာမဏ,ျဗာဟၼဏ"ျမန္မာလို “ရဟန္း, ပုဏၰား” ဟု အနက္ျပန္ဆိုၾကရာမွာ၊ သမဏ-ရဟန္းဆိုတာေတာ့ ထင္ရွားရွင္းလင္းၾကပါတယ္၊ျဗာဟၼဏ-ပုဏၰား ဆိုတာက ရေသ့လား, ဟိႏၵဴကုလားဘုန္းၾကီးမ်ိဳးလား၊ အဲဒီပုဏၰားဆိုတဲ့ အဘိဓာန္ပုဒ္ရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္ကို သိပါရေစ ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ အင္း...ဒီပုဏၰားဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္သိလို႔ အက်ိဳးစီးပြား ဘာမ်ားဖြံ႔ျဖိဳးတိုး တက္လာမွာမို႔လဲ၊ လူအမ်ားက ဒါဟာ ပုဏၰားပဲ လို႔ဆိုရင္ ပုဏၰား ဟု မွတ္ထားရံုေပါ့၊ အေမးအျမန္း ထူတယ္ကိုး။

ဒကာ။ ဆရာေတာ္က ျမန္မာအဘိဓာန္က်မ္းျပဳဆရာေတာ္ျဖစ္လို႔ လူမႈေရးရာအရ သိထားသင့္ေသာ အရာမို႔ အမွန္သိရေအာင္ လာေမးတာပါ ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ "ပုဏၰား" ဆိုတဲ့ အဘိဓာန္ပုဒ္က ပါဠိလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ျမန္မာသက္သက္လည္း မဟုတ္ဘူး၊ ပါဠိလို "ျဗာဟၼဏ"ကိုျမန္မာလို"ပုဏၰား"ဟုေရွးဆရာ့ဆရာမ်ားကအနက္ ေရးသြားၾကလို႔ ေနာက္အဆင့္ဆင့္လိုက္ေခၚ ေရးသားေနၾကတာပဲျဖစ္တယ္၊ အဲဒီပုဏၰားဆိုတဲ့ အမ်ိဳးအျပားေတြကလည္းေတာ္ေတာ္မ်ားတာ၊ ပိဋကတ္ေတာ္လာေဒါနသုတၱန္ နိပါတ္ေတာ္၌ ပုဏၰားမ်ိဳးေလးပါး အျပားရွိတယ္၊ဓမၼသတ္က်မ္းမွပုဏၰားမ်ိဳးကိုးပါးအျပားကို ေဖာ္ျပထားတယ္၊ အဲဒါကို လြယ္လြယ္နဲ႔ သိခ်င္ရင္ ဆရာေတာ္ေရးတဲ့ "သုေတသန သရုပ္ျပအဘိဓာန္က်မ္း" စာမ်က္ႏွာ(၃၇၂၊ ၃၇၃)ပု+ဏ္။က႑မွာရွာၾကည့္ေပေတာ့။ယင္း"ပုဏၰား"ဆိုတဲ႔အဘိဓာန္ပုဒ္ရဲ႕မူရင္းေ၀ါဟာရ ေရေသာက္ျမစ္ကို လိုက္ေဖာ္တဲ့အခါ ရာဇ၀င္ေရစီးေၾကာင္းထဲမွာ ပါရွိေနတာ ေတြ႔ရတယ္၊ (၁) ျပည္,-သေရေခတၱရာ၊ (၂) ပုဂံ၊ (၃) ပင္းယ၊အဲဒီေခတ္ သံုးမ်ိဳးတို႔တြင္ျပည္,-သေရေခတၱရာက စ,တင္ စိမ့္၀င္ေရာက္ လာတာေတြ႔ရတယ္။ ယင္းေခတ္မွာေ၀ဒက်မ္းတတ္ ဟိႏၵဴျဗာဟၼဏ ပ႑ိတ္ၾကီးေတြ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မွျမန္မာႏိုင္ငံ သေရေခတၱရာသို႔ေရာက္လာၾကကာ မိမိတို႔ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာ တတ္ေျမာက္ တဲ့ေ၀ဒက်မ္း စာအရေဗဒင္ေဟာျခင္း၊ ယၾတာျပဳျခင္း စသည္တို႔ျဖင္ ဘုရင္မင္းမ်ားထံေမွာက္ ၀င္ေရာက္ ခစား အမႈေတာ္ မ်ား ထမ္းေဆာင္ၾကတယ္၊ သူတို႔က ဟိႏၵဴျဗာဟၼဏ မ်ိဳးေတြျဖစ္ၾကလို႔ႏြားကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾက တယ္၊ ႏြားေမြးျပီး ႏို႔, ေထာပတ္, ဒိန္ခ်ဥ္ စသည္ေရာင္းခ်ပစၥည္းရွာေသာေၾကာင့္ သေရေခတၱရာ ရာဇ၀င္အ ပိုင္းမွာ ယင္းတို႔ကို (ဂ၀ံပတိ-လို႔) ေခၚဆိုၾကတယ္၊ျမန္မာလိုေတာ့ "ႏြားပိုင္ရွင္" ဟုအနက္ထြက္တဲ့ ပါဠိစကား ပဲျဖစ္တယ္၊ ယင္းေခတ္၌ ပါဠိ ဘာသာ အသံုးမ်ားဟန္တူ၏ လို႔မွတ္ရမယ္။

ပုဂံေခတ္က်ေတာ့ ေဗဒင္, ယာယီ, ယၾတာ တို႔ကို ယံုစားသူေတြ အေတာ္မ်ားလာေလျပီ၊ ယင္းေခတ္၌ ထို ဂ၀ံပတိ ဆရာျဗာဟၼဏၾကီးတို႔ကို "ဟူးရား" ဟုေခၚဆိုသံုးႏႈံးၾကျပန္တယ္၊ ယင္း ဟူးရား ဆရာျဗာဟၼဏ ၾကီးတို႔ကိုပင္ "ဟူးရားျဖဴ, ဟူးရားညိဳ" ဟု အသားအေရာင္လိုက္ကာႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ခြဲျခားထား တာေတြ႔ ရျပန္တယ္၊ ဟူးရား, ဟူေသာေပါရာဏ စကားသည္ေဗဒင္,နကၡတ္ ဟူေသာ အနက္ထြက္တယ္။ ပုဂံေခတ္ လြန္ေျမာက္၍ ပင္းယေခတ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ယင္းေဗဒင္, နကၡတ္, ဓာတ္ရိုက္, ဓာတ္ဆင္ အတတ္တို႔သည္ အဆင့္ဆင့္ လူသားတို႔၏ အရိုးထဲ စြဲ၀င္ေနျပီျဖစ္ရကား ယင္းဂ၀ံပတိေ၀ဒက်မ္းတတ္ ဟူးရား ဆရာျဗာဟၼဏၾကီး တို႔ကို ဟူးရား မေခၚဆိုဘဲ "ပုဏၰား" ဟုေခၚဆိုေရးသားၾကတာကို က်မ္းအေစာင္ေစာင္တို႔မွာ ေတြ႔ရ ျပန္တယ္၊ ပါဠိဘာသာ(ျဗာဟၼဏ) ပုဒ္ရွိသမွ်ကိုလည္း အကုန္လံုး "ပုဏၰား" ခ်ည္းပဲ ျမန္မာျပန္ဆို ေရးသားလာၾကတယ္။

အဲဒီ "ပုဏၰား" ဆိုတဲ့ အဘိဓာန္ပုဒ္ရဲ႕ေရေသာက္ျမစ္ဖ်ားခံကို လိုက္ရွာတဲ့အခါ ယင္း-ဂ၀ံပတိ, ဟူးရား,ျဗာဟၼဏပ႑ိတ္ေ၀ဒက်မ္းတတ္ေဗဒင္ဆရာၾကီးတို႔ဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ပုနားျမိဳ႕ မွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ လာေရာက္ၾကေသာ ပုနားျမိဳ႕နယ္သားေတြသာျဖစ္၍ ၎တို႔ အား ပုဏားလူမ်ိဳး, ပုဏားသား, ပုနားေခၚဆိုရာမွ အဆင့္ဆင့္ အသံေျပာင္းကာ "ပုဏၰား" ဟူေသာေ၀ါဟာရ နာမ္ပိုင္း သို႔ ေရာက္ရွိတြင္က်ယ္လာေၾကာင္း မွတ္သားရမည္၊ ပုနားျမိဳ႕က ဘံုေဘနယ္မွာ ရွိတယ္။ ပံုပမာအားျဖင့္ ပုဂံျမိဳ႕မွ လာေရာက္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို သီရိလကၤာတို႔, ထိုင္း တို႔က ပုဂံသား, ပုဂံဂိုဏ္း ဟုေခၚဆိုၾကသလိုပင္ တဲ့။ ကဲ...အဲဒါ ပုဏၰားအဘိဓာန္ပုဒ္တခုရဲ႕ျဖစ္လာပံု သိထားစရာ လူမႈေရးရာ အေျဖပါပဲ၊ မေက်နပ္ေသးရင္လည္း တျခားဆီ သြားေမးၾကေပေတာ့

ဒကာ။ ဒီလို ရာဇ၀င္ေၾကာင္း သမိုင္းနဲ႔ခ်ီျပီး ခိုင္လံုတဲ့ အေျဖစကားေတြ မွတ္သားရလို႔ ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းသာလွပါတယ္ ဆရာေတာ္။ျမန္မာနိဳင္ငံမွ အမ်ဳိးသားစာေပဆုရရွိခဲ့သည့္ 'ရာဇ၀င္ထဲမွာ ပုဏၰား' စာအုပ္ကို ဂုဏ္ျပဳသည့္ အေနျဖင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ၊ ေကာလကတၱားၿမိဳ႔ သိပၸံရွိ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ ဆိုင္ရာ ပါရဂူဘြဲ႕ကိုေဒါက္တာဒဂုန္အား ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ျခင္းေၾကာင္႔ ပါရဂူဘြဲ႕ သံုးႀကိမ္ရရွိခဲ့ေသာ သူ၏ ထိုစာအုပ္ တြင္လည္း ပုဏၰားအေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ သိႏိုင္ပါသည္။

ေဆာင္းပါးအမွတ္စဥ္ (၂၆) အပိုင္းႏွစ္ကို ဆက္လက္ဖတ္ရွဳေတာ္မူၾကပါရန္ စာရွုသူမ်ားကို သိေစ အပ္ပါသည္။ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵ

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP