* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, June 17, 2011

လူတုိင္းအတြက္ပ႒ာန္း စ်ာနပစၥည္း(၂)

စူးစုိက္မွ နက္ရႈိင္း = စ်ာနပစၥည္း အပုိင္း(၂)Resized_IMG_6485

ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)

ျမတ္စြာဘုရား တရားဦးေဟာေတာ္မူတဲ့ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခု၊ ဝါဆိုလျပည့္ညက၊ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕က မိဘအိမ္ျပႆာဒ္ထက္မွာ မီးဖြားခါနီး အာေဝနိက ဒုကၡကို ေျပေဖ်ာက္ဖို႔ ေလညႇင္းခံေနတဲ့ “ ကာဠီ” ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကေလးဟာ ေကာင္းကင္ယံမွာ ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္ေတြကို အျပန္ အလွန္ ေမးေျဖေျပာဆိုေနၾကတဲ့ သာတာဂိရိနတ္ဘီလူးႀကီးနဲ႔ ေဟမဝတ နတ္ဘီလူးႀကီးတို႔ရဲ႕ အသံကို ၾကားေနရတာကေန ဉာ ဏ္မွီသမွ် ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္ေတြအေပၚ စူးစိုက္ပြားမ်ားေနလိုက္တာ သူခံစားေနရတဲ့ အာေဝဏိက ဒုကၡႀကီးကိုေတာင္ ေမ့သြားပါတယ္။

ဒီလိုအေျခအေနအထိ ဘုရားတရားအာ႐ံုအေပၚမွာ စိတ္အစဥ္က်ေရာက္ ေနၿပီဆိုရင္ အာ႐ံုအေပၚမွာ ခိုင္ခိုင္ၿမဲၿမဲ က်ေရာက္ တည္ေနတဲ့ အပၸနာ ဈာန္အထိ မေရာက္ေသးေပမယ့္ အပၸနာရဲ႕ အနီးအနားထိ ေရာက္တဲ့ ဥပစာရဈာန္အဆင့္အထိ ေရာက္သြားပ ါၿပီ။


ကာဠီအမ်ိဳးသမီးေလးဟာ ဂုဏ္ေတာ္အေပၚမွာ ဥပစာရဈာန္အဆင့္ေလာက္အထိေရာက္ေအာင္ စူးစိုက္ပြားမ်ားရင္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ပီတိတရား၊ သုခတရားေတြကိုပဲ ဆက္ၿပီး စူးစိုက္ပြားမ်ားရာက ဝိပႆနာဉာဏ္ရင့္သန္ၿပီး ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားပါသတဲ့။ တရားအသိရၿပီး ေသာတာ ပန္ျဖစ္ သြားခ်ိန္မွာ မိမိလြယ္ထားတဲ့ သေႏၶသားကလည္း က်န္းက်န္းမာမာပဲ ဖြားျမင္ၿပီးသြားပါတယ္။


ဘာမွ ျပင္းထန္တဲ့ အာေဝဏိက ဒုကၡကို ခံစားလိုက္ရတယ္လို႔ မထင္ရေတာ့ပါဘူးတဲ့။ အဲဒီကာဠီ အမ်ိဳးသမီးဟာ တစ္ဆင့္ၾကားနဲ႔ ဉာ ဏ္မွီသမွ်ပဲ ပြားမ်ားတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဣတိပိေသာ ဘဂဝါ ဆိုတာေတာင္ ႏႈတ္တက္ မဆိုတတ္ေလာက္ေသးပါဘူး။ ႏႈတ္ေဆာင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မျဖစ္ေသးေပ မယ့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ဗုဒၶဘာသာဝင္ စစ္စစ္ျဖစ္သြားလို႔ ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္သြားတာပါ။ လူဝတ္ေၾကာင္ အရိယာေတြထဲမွာ အဦးဆံုးျဖစ္လို႔ အရိယာ လူဝတ္ေၾကာင္တို႔ရဲ႕ “ အစ္မႀကီး” လို႔ သတ္မွတ္ေလးစားျခင္း ခံရပါတယ္။


အႏုႆတိ(၁၀)ပါးထဲမွာ အာနာပါနႆတိနဲ႔ ကာယဂတာသတိကလြဲလို႔ က်န္တဲ့ ဗုဒၶါႏုႆတိစတဲ့ (၈)ပါးတို႔ဟာ အပၸနာလို႔ေခၚတဲ့ အာ႐ံုေပၚမွာ ခိုင္ခိုင္ၿမဲၿမဲ က်ေရာက္တည္ေနတဲ့ ဈာန္အဆင့္ထိ မေရာက္ႏိုင္ပါဘူး၊ အပၸနာနီးပါးျဖစ္တဲ့ ဥပစာရဈာန္ အဆင့္အထိပဲ ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအဆင့္ ဆိုရင္ပဲ ဝိပႆနာ ဉာဏ္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ သမာဓိအဆင့္ ျပည့္မွီပါၿပီ။


ျဗဟၼစိုရ္လို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ေမတၲာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာဆိုတဲ့ အပၸမညာတရားမ်ားကေတာ့ တကယ္စူးစူး စိုက္စိုက္ပြားမ်ားရင္ အဘိညာဏ္တို႔ရဲ႕ အေျခခံျဖစ္တဲ့ အပၸနာဈာန္အဆင့္အထိ ရႏိုင္ပါတယ္။ အပၸနာဈာန္အဆင့္အထိ မေရာက္ေသာ္လည္း ဥပစာရဈာန္ အဆင့္ေလာက္အထိ စူးစိုက္ပြားမ်ားရင္ပဲ ဝိပႆနာဉာဏ္ရဲ႕ အေျခခံ သမာဓိအဆင့္ေတာ့ ျပည့္စံုပါတယ္။


ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားစုတို႔ ႏႈတ္ေဆာင္အေနနဲ႔ပို႔သေနတဲ့ ေမတၲာဘာဝနာကိုလည္း ႏႈတ္ေဆာင္အဆင့္သာမကဘဲ သ႐ုပ္ေဆာင္အဆင့္ေရာက္ေအာင္ စူးစူးစိုက္စိုက္ပို႔သႏိုင္ရင္ အနည္းဆံုးကိုယ္ရည္စူးပို႔သတဲ့ သတၲဝါသႏၱာန္မွာ ေမတၲာဓာတ္ သက္ဝင္ေရာက္ရွိ သြားပါတယ္။ ေမတၲာဓာတ္ ကူးစက္ သက္ေရာက္သြားၿပီဆိုရင္ အဲဒီသတၲဝါသႏၱာန္မွာ ရွိေနတဲ့ ေဒါသတရား ေတြ ကင္းစင္ၿပီး ေမတၲာစိတ္ဝင္လာေစပါတယ္။


ျမတ္စြာဘုရားရွင္ နာဠာဂီရိဆင္ႀကီးတို႔၊ အာဠာဝကဘီလူးတို႔ကို ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမေတာ္မူတယ္ဆိုတာ စူးစိုက္တဲ့ ေမတၲာဘာဝနာ နဲ႔ သူတို႔ကို အာ႐ံုျပဳၿပီး ပို႔လႊတ္ေပးလိုက္တာပါပဲ။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေမတၲာဓာတ္ သူတို႔သႏၱာန္မွာ သက္ေရာက္ သြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ သူတို႔ရဲ႕ ေဒါသေတြလည္း ကင္းစင္လြင့္ေပ်ာက္ၿပီး ေမတၲာစိတ္ ေတြဝင္လာပါတယ္။ “ ေမတၲာသက္ဝင္တယ္” ဆိုတာဟာ သူတို႔ သႏၱာန္မွာရွိတဲ့ ေဒါသေတြကို ဖယ္ရွားၿပီးမွ သက္ဝင္ႏိုင္တာ ျဖစ္လို႔ ေမတၲာစိတ္သက္ဝင္ သြားနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နဲ႔ ေမတၲာပို႔သခံရတဲ့ သတၲဝါရဲ႕ သႏၱာန္မွာရွိတဲ့ ေဒါသစိတ္က ကင္းစင္လြင့္ ေပ်ာက္သြား တာဟာ ဓမၼတာပါပဲ။


အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ ေမတၲာကို အနည္းဆံုး ဥပစာရဈာန္အဆင့္ေလာက္အထိေရာက္ေအာင္ ပို႔သေပးဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။

ဒီအဆင့္ဆိုတာ ႏႈတ္ေဆာင္ေမတၲာပို႔ေလာက္နဲ႔ေတာ့ မရႏိုင္ပါဘူး။ တကယ္ကို စိတ္ပါလက္ပါ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေမတၲာပို႔ ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။


ေမတၲာကို “ဈာန္” ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး သက္ေရာက္ေအာင္ ႏႈတ္ေဆာင္အျဖစ္နဲ႔ သာမကဘဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ ပို႔သတဲ့အတြက္ ပို႔သခံရတဲ့ သတၲဝါေတြ သႏၱာန္မွာ ေဒါသေတြ ကင္းေဝးသြားၾကပံုေတြ၊ ေမတၲာနဲ႔တံု႔ျပန္႔ၾကလာပံုေတြကို ျမန္မာျပည္မွာလည္း အထင္ကရရွိခဲ့ၾကတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလတို႔၊ သပိတ္အိုင္ေတာရ ဆရာေတာ္ႀကီးတို႔ကစၿပီး သာမညေတာင္ဆရာေတာ္တို႔၊ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္ႀကီးတို႔အထိ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ ရပ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ ထင္ရွားရွိပါတယ္။


မိမိနဲ႔ ရထားေပၚမွာဆံုခဲ့ဖူးတဲ့ ပုသိမ္ဘက္က ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ေမတၲာကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးၾကည့္ မႈေတြကို ေျပာျပရာမွာ “ လူတစ္ေယာက္က ျဖစ္ေစ၊ သတၲဝါတစ္ေကာင္ေကာင္က ျဖစ္ေစ ကိုယ့္ကို ဒုကၡေပးမယ္လို႔ ထင္ရင္ စူးစူးစိုက္ စိုက္ ေမတၲာ ပို႔ၾကည့္ပါ။


တပည့္ေတာ္ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ဖူးတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြထဲမွာ အခ်င္းခ်င္း အခန္႔မသင့္လို႔ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားရာက အသက္ပါဆံုး႐ံႈးသြားလို႔ တရားခြင္ မွာေရာက္ေနသူတစ္ဦးဟာ သူ႔ကို ေနာက္ဆံုးတရား စီရင္ဖို႔ သတ္မွတ္တဲ့ရက္ မေရာက္မီ ႏွစ္ပတ္အလိုေလာက္မွာ သူ႔မိဘေတြက တပည့္ေတာ္ ဆီလာၿပီး အကူအညီေတာင္းလို႔တပည့္ေတာ္လမ္းညႊန္ေပးဖူးတယ္။ တရားလိုျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို အာ႐ံုျပဳၿပီး ကိုယ့္အမွားကိုယ္လည္း ဝန္ခံၿပီး အေဝးကေနေတာင္းပန္ေနပါ၊ ၿပီးရင္ ဘုရားေရွ႕မွာ ေသာက္ေတာ္ေရတစ္ခြက္ကိုလွဴ၊ တတ္ႏိုင္သမွ် ဘုရားရွင္ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ကိုလည္း စိတ္ပါလက္ပါ ပြားမ်ားပါ၊ စိတ္ကို ေအးေအးထားပါ၊ ၿပီးရင္ တရားလိုုပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အမည္ကို ႏႈတ္ကျြမက္ဆိုၿပီးေတာ့ “သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ရပ္သည္ ဤေသာက္ေတာ္ေရခ်မ္းပမာ ေအးခ်မ္းပါေစသတည္း” လို႔ အသံထြက္ၿပီး သံုးခါေမတၲာပို႔ေပးပါ။


တရားသူႀကီးရဲ႕ အမည္ကိုလည္း အလားတူ ႏႈတ္ကျြမက္ၿပီးသံုးခါေမတၲာပို႔ေပးပါ။ မုခ် အက်ိဳးထူးေစရမယ္” လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ အမႈက ေသစားေသေစအျဖစ္ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ ေသခ်ာသေလာက္ရွိေနတဲ့ အမႈႀကီးပဲ။ တရားခံနဲ႔ တရားခံရဲ႕ သူ႔မိဘေတြ လည္း တျခားအားကိုး ရာမရွိေတာ့တဲ့အတြက္ တပည့္ေတာ္ေျပာတာကို လိုက္နာၾကပါတယ္။ အံ့ဩဖို႔ေကာင္းတာကေတာ့ အရင္က ဘယ္လိုပဲေတာင္းပန္ ေတာင္းပန္ မေက်နပ္ႏိုင္ ဘူး၊ ေသစား ျပန္ေသေစမွ ေက်နပ္ႏိုင္မယ္လို႔ တင္းခံေနတဲ့ တရားလို မ်ားဘက္က ေတာင္းပန္တာ ကို ေက်နပ္ လက္ခံလာတယ္။


တရားစီရင္မယ့္ေန႔မွာ တရားခြင္ေရာက္ၾကေတာ့လည္း တရားလိုမ်ား ကိုယ္တိုင္က သူတို႔သေဘာနဲ႔သူတို႔ “ျဖစ္ၿပီးတာေတြလည္း ၿပီးခဲ့ပါၿပီ၊ တစ္သက္ထက္ ႏွစ္သက္ေတာ့ မဆံုး႐ံႈးပါေစနဲ႔ေတာ့၊ တရားခံကို ေသစားေသေစဖို႔ေတာ့ စီရင္ခ်က္မခ်ပါနဲ႔” ဆိုၿပီး တရားသူႀကီးကို ဦးတိုက္ေလွ်ာက္ ထားသတဲ့။ တရားသူႀကီး ကလည္းေထာင္ဒဏ္ပဲ ခ်မွတ္ေပးလိုက္တယ္။ ေထာင္ထဲမွာလည္း သတိသံေဝဂ ရၿပီး ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ေန ခဲ့ေတာ့ ေနာက္ဆံုးမွာလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔လည္း ႀကံဳၿပီး မၾကာလိုက္ခင္မွာပဲ အဲဒီတရားခံ ေထာင္က လြတ္လာတယ္။ ခုဆိုရင္ အဲဒီလူဟာ မနက္ဆိုရင္ ေမတၲာ မပို႔ရေသးခင္ ဘာမွ်မစားဘူး။ ညဆိုရင္လည္း ေမတၲာမပို႔ဘဲ အိပ္တယ္လို႔ကို မရွိဘူး။


ေမတၲာကို အဲဒီေလာက္အထိ ယံုၾကည္သြားတယ္” ဆိုတဲ့အေၾကာင္း မိန္႔ၾကားဖူးပါတယ္။

မိမိနဲ႔စပ္မိတဲ့ ဒုကၡသည္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ဒီအေၾကာင္းေျပာျပၿပီး တိုက္တြန္းေပးၾကည့္ေတာ့လည္း သူတို႔ျဖစ္ရပ္ ေတြဟာ အံ့ဩေလာက္ေအာင္ ေျပာင္းလဲ သြားၾကပါတယ္။ ေမတၲာအေၾကာင္း ကိုယ္ေတြ႕ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။


ကိုယ္တိုင္ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေမတၲာကို ပို႔စမ္းၾကည့္ပါလို႔ပဲ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ဈာနပစၥည္းဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ၾကည့္မွ ကိုယ္သိ မ်က္ေမွာက္ ခံစားရမွာပါ။


အခုတေလာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ေခတ္မွီသူဆိုသလိုလို၊ အကန္းယံု အရမ္းယံုေတြ မဟုတ္ဘူး ဝိဘဇၨဝါဒီေတြဆိုသလိုလို “ေဘးထိုင္ဘုေျပာ” ဗုဒၶဘာသာဝင္အခ်ိဳ႕က ေျပာလာတာတစ္ခုရွိတယ္ “လူေတြက ေမတၲာပို႔ၾကတယ္ဆိုေပမယ့္ အပို႔ခံရတဲ့ လူေတြက အဲဒီေမတၲာေတြဟာ သူတို႔ ဆီေတာ့ေရာက္လာတာလဲ မေတြ႕ရပါဘူး။ ေမတၲာပို႔တယ္ဆိုတာ အလကား လူၾကား ေကာင္းေအာင္လုပ္ေနၾကတာပါ” လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္တယ္၊ ဘယ္သူပို႔တဲ့ ေမတၲာေတြ ဘယ္သူ႔ဆီ ဘယ္လိုေရာက္သြားတယ္ဆိုတာ တပည့္ေတာ္တို႔လည္း ၾကားလည္း မၾကားမိဘူး၊ စဥ္းစားၾကည့္လို႔လဲ သေဘာမေပါက္ဘူး၊ ဘယ္လို လုပ္ေရာက္ႏိုင္သလဲ တဲ့။


သူတို႔စကားကို ၾကားတဲ့အခ်ိန္မွာ လႊတ္ခနဲေျပးၿပီး သတိရမိတာကေတာ့ သမိုင္းပါေမာကၡႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းကို မႏၱေလးက ေလွထိုး သားႀကီးတစ္ဦးေျပာတဲ့စကားပါပဲ၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေတြ ျပတ္ေတာက္ၿပီး မႏၱေလးကေန ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာအထိ ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာ အတိုင္း ေလွနဲ႔ပဲ စုန္ဆင္းရေတာ့မယ့္ အေျခအေနဆိုေတာ့ ေလွသမားႀကီးကို “ ဒီေလွကေလးနဲ႔ ဒီျမစ္႐ိုးႀကီး တစ္ေလွ်ာက္သြားလို႔ အဆင္ေျပႏိုင္ ပါ့မလား” ဆိုၿပီး ေမးစမ္းၾကည့္တဲ့အခါ ေလွသမားႀကီးက ဆရာႀကီးကို သမိုင္းပါေမာကၡဆိုတာလဲ ၾကားသိထားလို႔ ေနမွာေပါ့၊ သမိုင္းမွာ စူဠသမၻဝ၊ မဟာသမၻဝတို႔ဆိုတဲ့ မ်က္မျမင္ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ကို ေဖာင္ေပၚတင္ၿပီး ဧရာဝတီျဖစ္႐ိုးအတိုင္း ေမွ်ာလိုက္တယ္ဆိုတာလည္း လူတိုင္းလိုလို ေျပာစ မွတ္နဲ႔ ၾကားဖူးေနတယ္ေလ၊ ဒါကို ရည္ညႊန္းၿပီး ေလွသမားႀကီးက ဆရာႀကီးကို “ ဆရာတို႔ရယ္ ဒီျမစ္ေၾကာင္းဆိုတိုတာ အကန္းေတာင္ သြားလို႔ရတာပဲဟာ၊ အေကာင္းေတြက ဘာမ်ား ေတြးေၾကာက္ေနစရာရွိလဲ” လို႔ ျပန္ေျပာပါသတဲ့။


အခုလဲဒီလူေတြကို အဲဒီစကားအတိုင္းမွီျပီး “ ေမတၲာပို႔တာ ေရာက္တယ္ မေရာက္ဘူးဆိုတာ ဩဇီတို႔ အေမရိကန္တို႔လို ႏိုင္ငံေတြမွာ တိရစၦာန္ေတာင္ သိႏိုင္ၾကပါတယ္၊ ေမာင္ရင္တို႔က လူျဖစ္ရက္နဲ႔ ဘာေၾကာင့္မ်ား ေမတၲာေရာက္လာတာကို မသိရသလဲ” လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔က “ အဲဒီမွာ တိရစၦာန္ေတြဆီ ေမတၲာေရာက္တာကို ဘယ္လိုလုပ္ သိၾကတုန္း၊ တိရစၦာန္ေတြ သိၾကတယ္ဆိုတာကိုေရာ ဘာနဲ႔ သက္ေသျပႏိုင္မွာတုန္း ” ဆိုၿပီး အတြန္႔တက္လာျပန္ ပါတယ္။


ေမာင္ရင္တို႔ ၿဂိဳဟ္တုသတင္းေတြ ဘာေတြ မၾကည့္မိဘူးလား၊ ဟိုတစ္ေလာက ၿဂိဳဟ္တုသတင္းမွာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား လႊင့္ျပေနတာ ပင္လယ္ကမ္း စပ္မွာ ေသာင္တင္ေနတဲ့ ဧရာမေဝလငါးႀကီးေတြကို ေရနက္ပိုင္းျပန္ေရာက္ေအာင္ လူေတြေရာ စက္ေလွေတြ၊ သေဘၤာငယ္ေတြေရာ ဝိုင္းၿပီး သယ္ပို႔ေပးေနတာေလ၊ ေဝလငါးႀကီးေတြကလည္း ေရနက္ပိုင္းေရာက္ေတာ့ ေပ်ာ္ၿပီး ကြ်မ္းေတြ ဘာေတြ ပစ္လို႔၊ ကယ္ဆယ္ေရးသမားေတြကလည္း ဝမ္းသာၿပီး လက္ခုပ္လက္ဝါးေတြ တီးလို႔။ အဲဒီသတၲဝါ ေတြဟာ ေမတၲာဓာတ္ေတြ ရသြားတာ မေသခ်ာဘူးလား။


အလြန္႐ိုင္းတယ္၊ ကိုက္တတ္တယ္ဆိုတဲ့ ေခြးေတြေတာင္ သူတို႔ကိုအစာေကြ်းတဲ့လူေတြလာရင္ ဝမ္းပန္းတသာ ဆီးႀကိဳေနတာေတြေရာ မေတြ႕ဖူးဘူးလား၊ အဲဒီတိရစၦာန္ေတြ ဟာ လူေတြရဲ႕ေမတၲာေတြေရာက္လာတာကို သိၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ အခုေမာင္ရင္တို႔ တေတြကသာ လူျဖစ္လွ်က္နဲ႔ ေမတၲာေတြ ေရာက္လာတာ မသိၾကဘူးဆိုေတာ့ တိရစၦာန္ေလာက္မွ အဆင့္အတန္းမရွိရာ က်မေနဘူးလား။ အဲဒီက သ႐ုပ္ေဆာင္ ေမတၲာရွင္ေတြနဲ႔တို႔ဆီက ႏႈတ္ေဆာင္ ေမတၲာရွင္ေတြ ကြာျခားတာတစ္ခုကိုလည္း သတိထား မိလိုက္တယ္။ သူတို႔ေတြ အဲဒီလို ေဝလငါးႀကီးေတြကို ကယ္ဆယ္လို႔ ေအာင္ျမင္သြားတဲ့အခါ ဝမ္းပန္းတသာ လက္ခုပ္တီးၾက တာပဲရွိတယ္၊ တို႔ဆီမွာလို “ နင္အသက္ တစ္ခါလႊတ္၊ ငါ့အသက္ ဆယ္ခါလႊတ္ေဟ့” လို႔ အတိုးႀကီးႀကီးနဲ႔ အေျြကးမွတ္တာေတာ့ မၾကား လိုက္မိဘူး။


ေအး .. မင္းတို႔ ေမတၲာေရာက္လာတာ တကယ္ကို မသိၾကဘူးဆိုရင္ေတာ့ မွတ္ထား၊ ဒီေလာက္အထိ သူတစ္ပါး ေတြကိုလိုက္ၿပီ အျပစ္ေျပာ၊ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း ဘာမွဟုတ္တိပတ္တိမလုပ္ဘဲ ေဘးထိုင္ဘုေျပာနဲ႔ ကန္႔လန္႔ တိုက္ေနတဲ့ ေမာင္ရင္တို႔တေတြကို ခုအထိ ဘယ္သူက မွ ထြက္မ႐ိုက္ၾကတာဟာ လူေတြရဲ႕ ေမတၲာေတြ ေမာင္ရင္ တို႔အေပၚ ေရာက္ေနလို႔ပဲ။ ဒါကို သေဘာမေပါက္ေသးဘူးဆိုရင္ ေနာက္တစ္ခါ ဒီကိုလာၿပီး ဒီလိုအာေဘာင္အာရင္းသန္သန္နဲ႔ လာေျပာၾကည့္ေပါ့။


အဲဒီက်ေတာ့မွ ေမတၲာေရာက္မလာရင္ ဘာေတြေရာက္လာတတ္တယ္ဆိုတာ ေမာင္ရင္တို႔ လက္ေတြ႕က် က်သေဘာေပါက္ သြားလိမ့္မယ္ ” ဆိုေတာ့ နည္းနည္း ၿငိမ္က်သြားတယ္။


ၿပီးေတာ့မွ “ ႏႈတ္ေဆာင္ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ဗုဒၶဘာသာဆိုတာကို နည္းနည္း ရွင္းျပပါဦး” ဆိုလို႔ သူတို႔ကိုရွင္းျပလိုက္ရေသး တယ္။


“ႏႈတ္ေဆာင္” ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ ဘုရားရွင္အဆံုအမေတြကို ႏႈတ္ကသာ ေဆာင္ၿပီး ရြတ္ဖတ္ေနၾကတယ္၊ ဆိုဆံုးမတဲ့ အတိုင္းေတာ့ ကာယကံ၊ ဝစီကံေျမာက္ေအာင္ လိုက္နာျခင္း မရွိတာကိုေျပာတာ။ သာဓကအေနနဲ႔ေတာ့ ေထြေထြထူးထူး ရွာစရာမလိုပါဘူး၊ တို႔ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ “သေဗၺသတၲာ အေဝရာ ေဟာႏၱဳ - အစရွိတဲ့ “ ႏၱဳ ” (၄) မ်ိဳးနဲ႔၊ သတၲဝါေတြ ေဘးရန္ကင္းၾကပါေစ၊ ပ်က္စီးလိုျခင္း ကင္းၾကပါေစ၊ ဆင္းရဲခပ္သိမ္း ကင္းၾကပါေစ၊ ႏွလံုးစိတ္ဝမ္းေအးခ်မ္းၾကပါေစ” ဆိုတာ ႏႈတ္ကေတာ့ အၿမဲရြတ္ေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ တခ်ိဳ႔ဆိုရင္ ဦးပုညေမတၲာ စာထဲကလိုပဲ “ ေမတၲသုတ္ တစ္သုတ္လံုး ပုဒ္မပါသိမ္းက်ံဳးၿပီးေတာ့” ေတာင္ ရြတ္ႏိုင္ၾကသူေတြ မနည္းေတာ့ဘူး။


တကယ္တမ္း ေဘးရန္နဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳေနရသူေတြ၊ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနၾကသူေတြ၊ အခက္အခဲ က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲ ေရာက္ၿပီး စိတ္ႏွလံုး ပူပန္ေနၾကရသူေတြနဲ႔ေတြ႕ေတာ့ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘာလုပ္ၾကသလဲ “ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ ေဘးဒုကၡမွ ကင္းေဝးၾကပါေစ” ဆိုၿပီး ႏႈတ္ကပဲ ရြတ္ဆိုေန ၾကတာပဲ။ ဝစီကံေျမာက္ အႀကံဉာဏ္ေပးတာတို႔ ႏွစ္သိမ့္အားေပးစကားေျပာတာ တို႔ေတာင္ မရွိဘူး။ ကာယကံေျမာက္ ေပးကမ္းတာ၊ ကူညီတာ ကေတာ့ အေတာ္ေလးေဝးေနၾကတာေတြ ရွိတယ္မဟုတ္လား။


တခ်ိဳ႕ ကူညီတန္သမွ် ကူညီၾကျပန္ေတာ့လဲ ကူညီ႐ိုင္းပင္းတဲ့ ေမတၲာေစတနာသန္႔သန္႔ မထားႏိုင္ၾကဘူး၊


“ ဤေကာင္းမႈေၾကာင့္” ဆိုၿပီး ေတာင္းပစ္လိုက္တာ တစ္ဖက္လူက သူ႔ဆုေတာင္းေတြၾကားရေတာ့ ယူၿပီးသာေတာင္ ျပန္ေပးၿပီး ထြက္ေျပး ခ်င္ေလာက္ေအာင္ပဲ။ သူ႔အသက္လႊတ္ျပန္ေတာ့ေရာ ေစာေစာကေျပာသလိုပဲ “နင္အသက္ တစ္ခါလႊတ္၊ ငါ့အသက္ ဆယ္ခါလႊတ္ေဟ့” ဆိုတာေလာက္ေတာ့ ေတာင္းလိုက္တာပဲ မဟုတ္လား။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ အလွဴခံရတဲ့ သူက ဘယ္လိုျပန္ၿပီး ဆုေပးရမလဲ၊


ငယ္ငယ္က မဂၢဇင္းကာတြန္းတစ္ခုထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရဖူးတယ္။ သူေတာင္းစားခြက္ထဲ သူေ႒းလို႔ထင္ရတဲ့ ေျပာင္ေျပာင္ ေရာင္ေရာင္ အဝတ္အစားနဲ႔လူႀကီးက က်ပ္တန္တစ္ရြက္ထည့္လိုက္ေတာ့ သူေတာင္းစားက ဆုေပးေနတဲ့ ပံုနဲ႔၊ ပံုစာ ထဲမွာ “ သာဓုပါဗ်ာ .. အခုလို ကြ်န္ေတာ္ မ်ိဳးေတာင္းစားရတာကို ေငြတစ္က်ပ္လွဴတဲ့အတြက္ သူေ႒းမင္းေတာင္းစားရတဲ့ ဘဝေရာက္ရင္လဲ တစ္က်ပ္မက တစ္ဆယ္ေလာက္ေပး ကမ္းသူ နဲ႔ ေတြ႔ပါေစဗ်ား ...” တဲ့။ အဲဒီလို ဆုေပးရေတာ့မည့္ ပံုပဲ။


ပိုဆိုးတာကေတာ့ “ နင္အသက္တစ္ခါလႊတ္၊ ငါ့အသက္ ဆယ္ခါလႊတ္” ဆိုတဲ့ ဆုေတာင္းပဲ။ “ လႊတ္ ” ဆိုတဲ့ ႀကိယာက ပါဠိဘာသာ စကားအလိုေျပာ ရမယ္ ဆိုရင္ အပရဘာဂႀကိယာေခၚတယ္။ ေနာက္လိုက္ႀကိယာေပါ့။ သူ႔ေရွ႕က ဖမ္းဆီးျခင္း၊ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္း၊ ေလွာင္ပိတ္ျခင္းစတဲ့ ႀကိယာတစ္ ခုခုျဖစ္ၿပီးမွ သံုးလို႔ရတဲ့ ႀကိယာမ်ိဳးေလ။ ဆယ္ခါလႊတ္ဖို႔ဆိုရင္း ဆယ္ခါတိတိ အဖမ္းဆီး အခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံရၿပီးမွ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ႀကိယာမ်ိဳးေပါ့။ ဒီဆုေတာင္း အတြက္ “ေတာင္းတဲ့ဆု ယခုခ်က္ခ်င္းျပည့္ပါေစ” ဆိုလို႔ ဆုေတာင္းျပည့္သြားမယ္ဆိုရင္ ခုခ်က္ျခင္း ဘာျဖစ္သြားမလဲ။

စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဆုေတာင္းတာလား၊ က်ိန္စာတိုက္ေနတာလား ေတာင္ မကြဲေတာ့ဘူး။ မၾကာခင္ေလးတင္ကပဲ ခ်ီလီႏိုင္ငံမွာ မိုင္းတြင္း ပိၿပီး ေျမေအာက္မွာပိတ္မိေနတဲ့ လုပ္သားေတြကို ကယ္တင္ေပးေနတာေတြ ၿဂိဳဟ္တုကတိုက္႐ိုက္လႊင့္ေပးေန တာ ေတြ႕တယ္မို႔လား၊ တစ္ေယာက္ လြတ္ေျမာက္လာတိုင္း အားလံုးက ဝိုင္းၿပီးဩဘာေပးၾကတာေလ။ အဲဒါမ်ိဳး “နင့္အသက္ ဆယ္ခါလႊတ္၊ ငါ့အသက္ ဆယ္ခါလႊတ္”လို႔ ဆုေတာင္း ၾကည့္ပါ လား၊ တကယ္လို႔မ်ား ဆုေတာင္းျပည့္လိုက္မွျဖင့္ က်ိန္စာ တိုက္သည္ထက္ ဆိုးမသြားေလာက္ေပဘူးလား။


ဆက္လက္ေဖၚျပေပးသြားပါမည္။

ေမတၱာမ်ားျဖင့္

ေမတၱာဥယ်ာဥ္

http://www.ashinsirinda.com/

2011-ခု၊ ဇြန္လ 15-ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔။

Share/Bookmark

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP