* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, June 6, 2011

ရွင္ေတာ္ေဟာၾကား ဓမၼစကားေတာ္မ်ား (တဏွာ၀ဂၢ)

ေဆာင္းပါးအမွတ္စဥ္(၂၄)

အေနကဇာတိသံသာရံ ဂါထာကို သီလကၡႏၶ၀ဂၢအ႒ကထာ ပ၊ ၁၅၊ ယင္းဋီကာေဟာင္း ၁။ ၂၅၊ ယင္းဋီကာသစ္ ၁၊ ၈၅၊ မဟာ၀ဂၢအ႒ကထာ ၅၃၊တို႔တြင္ ေတြ႔ရၿပီး ပထမဆံုးစကားေတာ္ (ပထမ ဗုဒၶ၀စန) ဟု ဆိုပါသည္။ ယဒါဟေ၀စေသာ သံုးဂါထာကိုလည္း ပထမဆံုးစကားဟု ေကစိ ဆရာတို႔က ဆိုၾကေသးသည္။ ေကစိဟု ပါဠိတြင္ဆိုသျဖင္႔ အ႒ကထာဆရာထက္ အဆင္႔အတန္း သိပ္မျမင္႔လွေသာ ဆရာတို႔၏ အယူအဆဟု သိရေပမည္။ အကယ္၍ အပေရဆရာဟု ေတြ႔ရပါကအ႒ကထာ ဆရာႏွင္႔ အရည္အခ်င္းတူ ဟုဆိုပါသည္။ အာစရိယာဟုေတြ႔ရပါက ဆရာထက္ အဆင္႔ျမင္႔သူမ်ား၏ အယူအဆ ဟုသိရပါသည္။ ဓမၼပဒဂါထာ နံပါတ္ ၁၅၃-၄၊ ဇရာ၀ဂ္ တြင္လည္း ဤဂါထာ ကိုေတြ႔ရပါ သည္။ ေထရ ဂါထာေမ႑သိေထရ (၂၃၇) ဂါထာတြင္လည္းပါသည္၊ ဗုဒၶ၀ံသအ႒ကထာ စာမ်က္ႏွာ (၃) တြင္ လည္းေတြ႔ရပါသည္။ ဤဂါထာတြင္ တဏွာနံ ခယမဇၥ်ဂါဟု ဆိုၿပီး တဏွာ၏ အဓိပၸါယ္ကို အ႒ကထာ မ်ားတြင္ ဖြင္႔ဆိုမျပၾကေခ်။ တဏွာကို ဇာလိနိ (ပိုက္ကြန္)၊ သရိတ (လည္႔လည္တတ္ျခင္း)၊ ၀ိသဋ (က်ယ္ျပန္႔ျခင္း)၊ ၀ိသတၱိက (ကပ္ၿငိတတ္၊ အဆိပ္ရွိတတ္ျခင္း)၊ ဥဒၶသၱ (ေခါင္ကစၿပိဳသည္)၊ ပရိေယာနဒၶ (ထက္၀န္းက်င္ေျမွးယွက္တတ္၊ မတင္းတိမ္တတ္သည္)၊ တႏၱာကုလကဇာတ (ယကၠန္းသည္မ်ား၏ ယက္ေဖါက္လံုးရွိ အပ္ခ်ည္ျမွင္လိုရွဳပ္သည္)၊ ဂုလာဂုဏိဍ ကဇာတ (စာ၀တီးငွက္သိုက္လို အဖ်ည္ရ ခက္သည္)၊ မုၪၥပဗၺဇဘူတ (သမန္းမ်က္ ႏွင္႔ က်စ္ထားေသာ ႀကိဳးစလို ရွုပ္ေထြးသည္) ဟု ေဟာေတာ္မူၿပီး အပါယ္ဒုဂၢတိသို႔ ဖရိုဖရဲက်ေစတတ္ၿပီး သံသာရာ တြင္လည္ေစတတ္ေသာ တရားဟု နားလည္ရပါသည္။ အတိတ္၊ အနာဂါတ္၊ ပစၥဳပၸန္ႏွင္႔စပ္ၿပီး တဏွာ အေရအတြက္ ၁၀၈ ပါး ရွိသည္ (ကာလသံုးပါးတြင္ ကာလ တစ္ခုခ်င္း၌ တဏွာေပါင္း ၃၆ စီ)၊ ဟု အဂၤုတၱရနိကာယ၊ စတုကၠနိပါတ၊ တဏွာသုတ္။ (၁၊၅၃၂) တြင္ ေတြ႔ရပါသည္။ ဓမၼစကၠပ၀တၱန သုတ္အလိုအရ တဏွာကို ေပါေနာဘ၀ိက (ဘ၀သစ္ျဖစ္ တတ္ျခင္း)၊ နႏၵိရာဂသဟဂတ (ႏွစ္သက္စဲြ လမ္းျခင္း)၊ တၾတတၾတာဘိနႏၵိနီ (က်ရာအေနအထားတြင္ အပင္ေပါက္ျခင္း)၊ ဒုကၡသမုဒယ အရိယ သစၥာတရားဟု ဆိုထားၿပီး ကာမတဏွာ ၊ဘ၀တဏွာ ႏွင္႔ ၀ိဘ၀တဏွာ သံုမ်ိဳးသရုပ္ကို ထုတ္ျပပါသည္။ ၀ိနည္းမဟာ၀ဂၢပါဠိတြင္ေတြ႔ရၿပီး ဤသုတ္တြင္ရွိေသာ တဏွာကုိမူ ဖြင္႔ျပျခင္း မရွိေပ။

သံယုတၱနိကာယ၊ သဂါထာ၀ဂၢသံယုတၱ၊ တဏွာသုတၱ၏ အ႒ကထာဖြင္႔တြင္ (၁၊၃၆) တဏွာကို မ်က္စိမွာ ႀကိဳးစတပ္ၿပီး ရူပါရံုမွာ ခ်ည္တိုင္လုပ္ျခင္းျဖင္႔ ခိုင္ၿမဲတတ္သည္ဟုဆိုထားၿပီး နိဒါန၀ဂၢသံ ယုတၱ၊ တဏွာသုတ္၊ (၁၊၄၄၁၊) ႏွင္႔ ရာဟုလသံယုတၱ၊ ပထမ၀ဂ္တြင္ တသၼိ ဒါြေရ ဇ၀နပၸတြာ၀ လဗၻတိ ဟုဖြင္႔ျပၿပီး တဏွာသည္ ျပင္းထန္စြာ တြယ္တာတတ္ျခင္း၊ အရွိန္ျပင္းျခင္းကိုဆိုပါသည္။ ခႏၶ၀ဂၢ သံယုတၱ၊ ဒုကၡသုတ္ (၂၊၁၂၈) တြင္လည္းပါသည္၊ မဟာ၀ဂၢသံယုတၱ၊ ဓမၼစကၠပ၀တၱန၀ဂ္၊ ဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္ (၃။၃၆၈) တြင္လည္း ေဖၚျပထားပါသည္။

ဆင္းရဲျဖစ္ေစသည္႔ တဏွာကိုရွာေဖြခဲ႔သည္မွာေလးသေခ်ၤႏွင္႔ ကမၻာတစ္သိန္းပင္ အခ်ိန္ယူခဲ႔ ရေပသည္ဟု သံသရာခ်ဲ႔တတ္သည္႔ စြမ္းအားရွင္တဏွာကိုသိၿပီး အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ျဖင္႔ ပယ္သတ္ ၿပီးေသာအခါ ၀မ္းသာသျဖင္႔ေဗာဓိပင္ေျခတြင္ ဥဒါန္းက်ဴးခဲ႔ပါသည္။ အနည္းငယ္ တပ္မက္မွဳသည္ တဏွာျဖစ္သည္ဟု ဘာသာဋီကာဆရာက စာမ်က္ႏွာ (၆၁၆) တြင္ လြန္လြန္ကဲကဲ စဲြလမ္းတတ္ေသာ ဥပါဒါန္ႏွင္႔ႏိုင္း ယွဥ္ျပၿပီး တဏွာ၏အဓိပၸါယ္ကို ရွင္းျပထားပါသည္။ ငါတို႔ေနရာ ဤကမၻာ တဏွာအုပ္စိုး သည္၊ တဏွာေစရာ မေနသာေဖြရွာ ဆက္ရမည္ဟူ၍လည္း ဘာသာဋီကာ ဆရာက ကဗ်ာဖဲြ႔ဆိုထား ပါသည္။

ဓမၼပဒတြင္ တဏွာကို ဥပမာအမ်ိဳးမ်ိဳးျပေဟာေတာ္မူပါသည္။ မာေလာႏြယ္ (ရစ္ပတ္သည္)၊ ၿပိန္းျမက္ (ထူထူထဲထဲျဖစ္ပါြးသည္)၊ေရအယဥ္ (အၿမဲစီးဆင္းသည္)၊ေက်ာ႔ကြင္း (ဖမ္းမိပါက ရုန္းထြက္ ရန္ခက္သည္) ၊ျမက္ေလ်ာ္ (မီးေလာင္လြယ္သည္) ၊ သံေျခက်င္း ခတ္ထားခံရပါက ခိုင္ၿမဲသည္)၊ ပင္႔ကူ အိမ္(ရုန္းထြက္ရန္ခက္ခဲသည္)၊ ဆူးေျငာင္႔ (ခလုတ္တိုက္မိသည္၊ အႏၱရာယ္ မ်ားသည္)။

ဓမၼပဒတြင္ တဏွာကို မာေလာႏြယ္ႏွင္႔ ဥပမာျပဆိုၿပီးလွ်င္ “မာေလာႏြယ္ (creeper)သည္ (မိမိမွီရာ သစ္ပင္ကို လႊမ္းမိုး၍) ၾကီးပြားသကဲ႔သို႔ေမ႔ေမ႔ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေနေသာသူမွာ တဏွာပြား၏။ေတာ၌ သစ္သီး ကိုအလိုရွိေသာေမ်ာက္သည္ သစ္ပင္ တစ္ပင္မွ တစ္ပင္သို႔ ခုန္လႊားေျပးသကဲ႔သို႔ ထို တဏွာ ပြားေသာသူ သည္ တစ္ဘ၀မွ တစ္ဘ၀သို႔ ေျပးသြားရေလ၏။ ေလာက၌ ကပ္ၿငိတြယ္ တာတတ္၍ ယုတ္မာေသာ ဤတဏွာ အဖိစီး အႏွိပ္စက္ခံရေသာ သူမွာ ၿပိတ္(ၿပိန္း) ျမက္ (Grass) သည္မိုဃ္းရြာသည့္အခါ အလြန္ ႀကီးပြားသကဲ႔သို႔ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ပြားကုန္၏။ေလာက၌ လြန္ေျမာက္ႏိုင္ခဲ႔သည္႔ဤယုတ္မာေသာ တဏွာ ကိုႏွိပ္နင္းႏီုင္ခဲ႔လွ်င္ ထိုႏွိပ္နင္းႏိုင္ေသာသူမွေရေပါက္တို႔သည္ ၾကာရြက္မွေလွ်ာက်ကုန္သကဲ႔သို႔ စိုး ရိမ္ေၾကာင့္ၾကျခင္းတို႔သည္ေလွ်ာက်ကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအရပ္၌ အညီအညြတ္ စည္းေ၀းလာ ၾက ကုန္ေသာသင္တို႔အား ငါသည္ေကာင္းေသာ တရားကိုေဟာအံ႔၊ (ေမႊးၾကိဳင္ေသာ) ပန္းရင္းျမစ္ကို အလို ရွိေသာသူသည္ ၿပိတ္ (ၿပိန္း) ျမက္ကို တူးသကဲ႔သို႔ တဏွာ၏ အရင္းအျမစ္ကုိ တူးပစ္ၾကကုန္ေလာ့” ဟု ဂါထာေလးဂါထာျဖင္႔ ပထမဆံုး ၀တၳဳတြင္ ေဟာထားပါသည္။

ဒုတိယ၀တၳဳတြင္မူ “ေရအလ်ဥ္သည္ က်ဴပင္ကို ဖ်က္ဆီးသကဲ႔သို႔ ကိေလသာမာရ္ ကိုယ္တြင္း ရန္သည္ သင္တို႔ကို အဖန္တလဲလဲ မဖ်က္ဆီးေစလင့္။ သစ္ပင္ကို ျဖတ္ေသာ္လည္း အျမစ္ကို မဖ်က္ဆီး သျဖင့္ ခိုင္ျမဲလ်က္ရွိေနလွ်င္ ထိုသစ္ပင္ တစ္ဖန္ စည္ကားျပန္သကဲ႔သို႔ ကိန္းေအာင္းေနေသာ တဏွာကို မျဖတ္ခဲ႔လွ်င္ (ပဋိသေႏၶေနရျခင္း စေသာ) ဆင္းရဲသည္ အဖန္ဖန္ တလဲလဲ ျဖစ္ေလ ၏။အျမင္ မွားေသာ သူ၏ တဏွာအလ်ဥ္ သံုးဆယ့္ေျခာက္ပါးတို႔သည္ ႏွစ္သက္ ဖြယ္ရွိေသာ ရူပါရံု စသည္တို႔ ျပင္းထန္စြာ စီးကုန္၏။ ထိုအျမင္မွားေသာ သူကို ရာဂႏွင့္ စပ္ေသာ အၾကံအစည္ တို႔သည္ေဆာင္ ယူကုန္၏ ။(တဏွာ တည္းဟူေသာ)ေရအလ်ဥ္တို႔သည္ အလံုးစံုေသာ အရပ္တို႔၌ စီးတတ္ ကုန္၏။ (တဏွာတည္း ဟူေသာ )ႏြယ္သည္ (မ်က္စိစေသာ ဒြါရေျခာက္ပါး၌) တည္၏။ (ရူပါရံု စေသာ အာရံုေျခာက္ပါး၌) တည္၏။ ထုိ (တဏွာ တည္းဟူေသာ ႏြယ္ေပါက္သည္ကို ျမင္၍) ထုိႏြယ္၏ အျမစ္ကိုဉာဏ္ျဖင့္ ျဖတ္ၾကကုန္ေလာ့။

တဏွာ၏ အလိုသို႔ လိုက္ေသာသူမွာ ေအာက္ေမ႔ျခင္း၊ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းျခင္း သေဘာရွိကုန္ေသာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏။ ထိုတဏွာ၏ အလိုသို႔ လိုက္၍ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာကို ရွာေလ့ရွိ ကုန္ေသာ သူတို႔သည္ ပဋိသေႏၶေနရျခင္း၊ အိုရျခင္းတို႔ ေရာက္ကုန္၏။ တဏွာေရွ႔ေဆာင္ရွိကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ေက်ာ့ကြင္း၌မိေသာ ယုန္ကဲ႔သို႔ေၾကာက္ၾကကုန္၏။ ကာမရာဂစေသာ သံေယာဇဥ္ အေႏွာင္ အဖြဲ႔ခံရကုန္ေသာ သူတို႔သည္ အဖန္ တလဲလဲ ၾကာျမင့္စြာ ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေရာက္ၾကရကုန္၏။ တဏွာေရွ့ေဆာင္ ရွိကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ေက်ာ့ကြင္း၌မိေသာ ယုန္ကဲ႔သို႔ေၾကာက္ၾကကုန္၏။ ထို ႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ ရာဂကင္းရာ (နိဗၺာန္) ကို အလိုရွိေသာ ရဟန္းသည္ တဏွာကို ပယ္ ေဖ်ာက္ရာ၏”ဟု ဂါထာေျခာက္ဂါထာျဖင္႔ ေဟာထားပါသည္။

“(အိမ္ရာတည္ေထာင္လူ၏ေဘာင္၌ေနျခင္းတည္းဟူေသာ)တဏွာမွလြတ္၍(ရဟန္းအျဖစ္ျဖင့္ျမတ္ေ သာအက်င့္ တည္းဟူေသာ) ေတာသို႔ သက္၀င္ကာ (တဏွာတည္းဟူေသာ)ေတာမွလြတ္ၿပီး ျဖစ္လ်က္ (တဏွာတည္းဟူေသာ)ေတာသို႔ပင္ တစ္ဖန္ ေျပး၀င္ျပန္ေသာ သူသည္ ရွိ၏။ အေႏွာင္အဖြဲ႔မွ လြတ္ၿပီးျဖစ္ လ်က္ အေႏွာင္အဖြဲ႔သုိ႔ပင္ တစဖန္ ေျပး၀င္ျပန္ေသာ ထိုသူကို ရႈၾက ကုန္ေလာ့။” တတိယ၀တၳဳတြင္ ဂါထာ တစ္ပုဒ္သာရွိပါသည္။

စတုတၳဳတြင္မူ “သံျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ (သံေျခခ်င္းစေသာ) အေႏွာင္အဖြဲ႔၊ သစ္သား ျဖင့္ျပဳလုပ္ေသာ (ထိပ္တံုးစေသာ) အေႏွာင္အဖြဲ႔၊ျမက္ေလွ်ာ္မွ်င္တုိ႔ျဖင့္ျပဳလုပ္ေသာ (ၾကိဳးစေသာ) အေႏွာင္အဖြဲ႔မ်ဳိးကို ခိုင္ျမဲေသာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ဟု ပညာရွိတို႔ မေခၚကုန္၊ (ပတၱျမား စေသာ) ရတနာ၊ နားေတာင္းစေသာ တန္ဆာပလာ၊ သား၊ သမီး၊ မယားတို႔ကို င႔ဲကြက္ တပ္မက္ေသာ တဏွာသည္ ရွိေလ၏။ ထိုတဏွာ တည္း ဟူေသာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ကို ခိုင္ျမဲေသာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ဟု ပညာရွိတို႔ ေခၚကုန္၏၊ (အပါယ္ေလးပါးတည္း ဟူေသာ) ယုတ္နိမ႔္ရာသို႔ေဆာင္တတ္ေသာ၊ (ဖြဲ႔မွန္းမသိ ဖြဲ႔သျဖင့္)ေလ်ာ့ဟန္ရွိေသာ္လည္း လြတ္ႏိုင္ရန္ခဲ ယဥ္းေသာ ဤတဏွာတည္းဟူေသာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ကို ပညာ ရွိတို႔သည္ (ဉာဏ္တည္းဟူေသာ ဓားျဖင့္ျဖတ္၍ ငဲ႔ကြက္ျခင္း မရွိဘဲ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာကို စြန္႔ကာ ရဟန္းျပဳကုန္၏” ဂါထာႏွစ္ပုဒ္ျဖင္႔ တဏွာ၏ အေၾကာင္းကို ေဟာေတာ္ မူပါသည္။

ပၪၥမ၀တၳဳတြင္မူ “ပင့္ကူသည္ မိမိျပဳလုပ္ေသာ ပင့္ကူအိမ္သို႔ ျပန္၍က်သကဲ႔သို႔၊ ရာဂျဖင့္ တပ္မက္ေမာကုန္ေသာ သူတို႔သည္ မိမိတို႔ျပဳေသာ တဏွာအလ်ဥ္သို႔ က်ကုန္၏။ ပညာရွိတို႔သည္ ဤ တဏွာအလ်ဥ္ကိုျဖတ္၍ ငဲ႔ကြက္ျခင္းမရွိဘဲ အလံုးစံုေသာ ဆင္းရဲကို စြန္႔ကာ (နိဗၺာန္သို႔) သြားကုန္၏ေဟာ ထားၿပီးလွ်င္ ဆ႒မ၀တၳဳတြင္မူ “လြန္ေလၿပီးေသာ (ပစၥည္းဥစၥာ ကိုယ္ခႏၶာ)၊ေနာင္ျဖစ္ေပၚမည့္ (ပစၥည္းဥစၥာ ကိုယ္ခႏၶာ)၊ ယခုလက္ရွိ (ပစၥည္းဥစၥာကိုယ္ခႏၶာ) တို႔၌ တပ္ႏွစ္ သက္ျခင္းကို စြန္႔ေလာ့၊ (ဤသို႔စြန္႔၍) ဘ၀သံုးပါး၏ ကမ္းတစ္ဖက္သို႔ သြားေလာ့၊ အလံုးစံုေသာေလာကီတရား၌ စိတ္အစြဲအလမ္း မရွိေသာ သူသည္ တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶ ေနရျခင္း၊ အိုရျခင္းသို႔ မေရာက္လတၱံ႔” ဟုေဟာထားပါသည္။

သတၱမ၀တၳဳတြင္မူ “ကာမဂုဏ္ စိတ္အႀကံ ႏွိပ္စက္၍ ရာဂထက္သန္ေသာ၊ ကာမဂုဏ္အာရံုကို တင့္တယ္သည္ဟု ရႈေလ့ရွိေသာသူမွာ တဏွာသည္ အလြန္ပြားေလ၏၊ ဤသို႔သေဘာ ရွိေသာ သူသည္ တဏွာတည္းဟူေသာ အေႏွာင္အဖြ႔ဲကိုျမဲသည္ထက္ျမဲေအာင္ျပဳေလ၏။ ကာမဂုဏ္ စိတ္အ ႀကံ ၿငိမ္းျခင္း ၌ေမြ႔ေလ်ာ္ေသာအၿမဲသတိရွိလ်က္၊ ကာမဂုဏ္ အာရံုကုိ မတင့္တယ္ဟု ရႈေလ့ရွိေသာ သူသည္ တဏွာ ကင္းျခင္းကုိ ျပဳလတၱံ႔။ ဤသူသည္ (၀ဋ္ဆင္းရဲတည္းဟူေသာ) မာရ္မင္း၏ အေႏွာင္ အဖြဲ႔ကို ျဖတ္လတၱံ႔” ဟုေဟာေတာ္မူထားပါသည္။

အ႒မ၀တၳဳတြင္မူ “အၿပီးဆုံးသို႔ (အရဟတၱဖိုလ္တည္းဟူေသာ ပန္းတိုင္သို႔) ေရာက္ၿပီးေသာ သူသည္ ထိတ္လန္႔ျခင္းမရွိ၊ တဏွာမရွိ၊ ကိေလသာကင္း၏၊ ဘ၀သံုးပါး၌ ရွိသည့္ ရာဂစေသာ ဆူးေျငာင္႔အားလံုးတို႔ကိုျဖတ္ၿပီးျဖစ္၏၊ ဤသူ၏ ကိုယ္ခႏၶာသည္ေနာက္ဆံုးျဖစ္၏။တဏွာကင္း၏၊ အစြဲ အလမ္းမရွိ၊ ၀ိျဂိဳဟ္ဆိုျခင္း၌ လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္ကို ရြတ္ဆိုျခင္း၌ လည္းေကာင္း လိမၼာ၏၊ အကၡရာ တို႕၏ အေပါင္းကိုလည္း သိ၏၊ေရွးအကၡရာေနာက္အကၡရာတို႔၏ အဆက္အသြယ္ကိုလည္း သိ၏။ေနာက္ဆံုး ဘ၀ ျဖစ္ေသာ ခႏၶာကုိယ္လည္းရွိ၏။ ဤသို႔သေဘာ ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ တကယ္႔ ပညာရွိ ႀကီးဟု ေခၚ၏” ဟုေဟာျပထားပါသည္။ န၀မ၀တၳဳ တြင္မူ တဏွာမွ လြတ္သျဖင္႔ ဘယ္သူ႔ကိုဆရာဟု ညႊန္းဆိုရပါ မည္နည္းဟု မိန္႔ပါသည္။ ဒသမ၀တၳဳတြင္မူ တဏွာကုန္ပါက ဆင္းရဲကုန္သည္ဟု ဆိုပါ သည္။

ဧကာဒသမ၀တၳဳတြင္ “ပညာမရွိေသာသူသည္ စည္းစိမ္ဥစၥာကို တပ္မက္သျဖင့္ သူတစ္ပါးတို႔ကုိ ဖ်က္ဆီးသကဲ႔သို႔ မိမိကိုယ္ကို ဖ်က္ဆီးတတ္၏” ေထာက္ျပထားပါသည္။

ေနာက္ဆံုးဒါြဒသမ၀တၳဳတြင္မူ” လယ္တို႔သည္ ျမက္ (ေပါင္း) ေၾကာင့္ ပ်က္စီးကုန္၏၊ ဤ သတၱ၀ါ အေပါင္းသည္ ရာဂေၾကာင့္ ပ်က္စီး၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ရာဂကင္းေသာ ပုဂိၢဳလ္တို႔ကို ေပးလွဴေသာ အလွဴသည္ အက်ဳိးမ်ား၏။ လယ္တို႔သည္ ျမက္ (ေပါင္း) ေၾကာင့္ ပ်က္စီးကုန္၏၊ လယ္တို႔သည္ ျမက္ (ေပါင္း) ေၾကာင့္ ပ်က္စီးကုန္၏။ ဤသတၱ၀ါ အေပါင္းသည္ အလုိဆႏၵေၾကာင့္ ပ်က္စီး၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ အလိုဆႏၵကင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကိုေပးလွဴေသာ အလွဴသည္ အက်ဳိးမ်ား၏”ဟု ညႊန္ျပေတာ္မူပါသည္။ ဤကဲ႔သို႔ တဏွာႏွင္႔ ပတ္သက္၍ ဂါထာမ်ား၏ အဓိပၸါယ္ကိုေဖၚျပရျခင္းမွာေလးသေခ်ၤႏွင္႔ ကမၻာ တစ္သိန္းတိုင္တိုင္ ရွာေဖြေနခဲ႔ရေသာ အမွန္တရားကို မသိရျခင္းမွာ မသိေအာင္ ဖံုးကြယ္တတ္ေသာ တဏွာေၾကာင္႔ဟု အေသးစိတ္ သိေစလိုေသာေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔သိသျဖင္႔ တဏွာကို ပယ္သတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစား ခ်င္သည္႔စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေပသည္။

ကပိလ၀တၳဳတြင္ ေဖၚျပသည္႔ သိစရာမ်ားအနက္ ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္မ်ားအတြက္ သတိေပးခ်က္မွာ စာတတ္ေသာအခါ အၿခံအရံမ်ားတတ္သည္။ ထိုအခါ လာဘ္မ်ားလာတတ္ၿပီး ထိုအေပၚတြင္ တပ္မက္ေစ တတ္သည္႔ တဏွာသည္ မ်ားလာပါက အထင္ႀကီးလာတတ္ၿပီး ထင္ရာစိုင္းတတ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ မအပ္သည္ကို အပ္သည္ဟုထင္ျမင္တတ္သလိုပင္၊ အျပစ္ရွိ သည္ကိုလည္း မရွိဟု ထင္တတ္ျပန္သည္။ ထူိမွ်မကျငင္းခံုတတ္ၿပီး သူတစ္ပါးကို အျပစ္ဆိုကာေလာကကို ဆူပြက္ေစတတ္ပါသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ လည္း စာတတ္သည္ထင္ၿပီး သာသနာေတာ္ကို ဆုတ္ယုတ္ေစေသာ ရဟန္းမ်ားကိုေတြ႔ေနၾကရပါသည္။ စာေပတြင္ပါေသာ ကႆပဘုရား လက္ထက္က ကပိလရဟန္းသည္လည္း မိခင္ႏွင္႔ ညီမမ်ားကို ငရဲသို႔ အတူေခၚသြားခဲ႔ပါသည္။ ဤဘုရား လက္ထက္တြင္မူ ငရဲမွလြတ္ေသာ္လည္းေကာင္းရာဘံုသို႔ မေရာ က္ေသးဘဲ ၀ဋ္ေက်ြး က်န္ရွိသည္႔အေလ်ာက္ ငါးဘ၀သို႔ေရာက္ရပါသည္။ ပါးစပ္က အန႔ံဆိုး ထြက္ေသာ္ လည္း အသားမွာမူ ေရႊေရာင္ငါးျဖစ္ပါသည္။ တဏွာမွ အစျပဳခဲ႔ေသာ ဘ၀သည္ မလွပခဲ႔သည္ကို သိရေပသည္။ ဒုတိယ သူကရေပါတိ၀တၳဳတြင္ေတြ႔ရသည္မွာျဗဟၼာ႔ျပည္မွာ တ၀င္း၀င္း ၀က္စား က်င္းတ ရွုပ္ရွုပ္ ဟူေသာ စကားရွိေပသည္။ျဗဟၼာဘ၀သည္ အဆင္႔ျမင္႔ပါေသာ္လည္း ပုထုဇဥ္အေနျဖင္႔ သာျဖစ္ရ ပါက စိတ္မခ်ရေသးသည္ကိုဆိုလိုပါသည္။ ယခုလည္းၾကည္႔ပါဦး ၀က္ငယ္ေလး ကိုျမင္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္က အရွင္အာနႏၵာကို မိန္႔ေတာ္္မူသည္မွာ ကကုသႏၶဘုရားရွင္လက္ ထက္က ၾကက္ဘ၀တြင္ျဖစ္ ခဲ႔ၿပီး အဓိပၸါယ္မသိေသာ္လည္း ဓမၼစကားကို ၾကားနာခဲ႔ေသာေၾကာင္႔ ဘုရင္႔ သမီးျဖစ္ခဲ႔ပါသည္ ။ေရအိမ္ ကို သံုးစဲြခဲ႔စဥ္ ပိုးေလာက္ကိုျမင္ၿပီး တရားရွဴမွတ္ရာမွ ပထမစ်ာန္ရခဲ႔ၿပီးျဗဟၼာ႔ဘံုသို႔ ယခုတစ္ဖန္ ၀က္ဘ၀သို႔ေရာက္ရျပန္သည္။ စာတြင္ဆက္ေဖၚျပထားသည္မွာ ၀က္ဘ ၀မွ သု၀ဏၰျပည္တြင္ ဘုရင္႔အ သိုင္း အ၀ိုင္း၊ ထိုမွတစ္ဖန္ ဗာရာဏသီျပည္တြင္ ၊ ထိုဘ၀မွျမင္းကုန္သည္၊ ထို႔ေနာက္ တြင္ေလွသူႀကီး ၊ ေနာက္တြင္ အႏုရာဓပူရၿမဳ႔ိရိွ သူေ႒းမ်ိဳး၊ ထိုဘ၀မွေနာက္တြင္ သုမနသူေ႒းသမီးစသျဖင္႔ ဆယ္႔သံုးဘ၀ က်င္လည္ခဲ႔ရသည္ဟုသိရၿပီး ရဟႏၱာေထရ္ရီမႀကီးျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ ကာမတဏွာ၊ဘ၀တဏွာသည္ သံသ ရာကို ဆဲြဆန္႔တတ္ေပသည္။

ေ၇ႊကုန္သည္၏ သမီးကိုျမင္ရေသာအခါ စတုတၳစ်ာန္ရေသာ အရွင္မဟာကႆပ၏ တပည္႔ရဟန္းသည္ တဏွာစိတ္သည္ ယိုဖိတ္လာရျပန္ေလသည္။ လူထြက္ခဲ႔႔ျပန္သည္၊ ရဟန္း လူထြက္ သည္ အလုပ္မလုပ္ခ်င္သျဖင္႔ သူခိုးဘ၀သို႔ေရာက္ခဲ႔ရၿပီး အာဏာပိုင္မ်ား၏ ဖမ္းဆီးျခင္း ခံရကာ အသတ္ခံရရန္ အမိန္႔ခ်ခံပါသည္။ အရွင္မဟာႆပ မေထရ္ကျမင္သျဖင္႔ေရွးတုန္းက တရားကို ဆင္ျခင္ ရန္မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔ေပရာ သူသတ္ကုန္းတြင္ပင္ စ်ာန္ေလးပါးကို ျပန္ရခဲ႔ပါသည္။ စ်ာန္ျဖင္ ႔ေကာင္းကင္ျပန္ ၾကြတရားရကာ ရဟႏၱာျဖစ္ခဲ႔ပါေသာ္လည္း တဏွာဒဏ္ခ်က္ကို ခံခဲ႔ရသည္မွာ သံေ၀ဂျဖစ္ ဖြယ္ေကာင္း လွပါသည္။

ဗႏၶနာဂါရ၀တၳဳတြင္မူ ရဟန္းေတာ္မ်ားက အေႏွာင္ဖဲ႔ြခံရေသာ သူမ်ား၏ ဆင္းရဲလွပံုကို ေလ်ာက္ထားၿပီး သည္ထက္ပိုေသာ ေနွာင္ဖဲြ႔မွဳရွိပါေသးလားဟု ေလ်ာက္ထားခဲ႔ေသာ္ စီးပါြးဥစၥာ၊ သားသမီး၊ ဇနီးတို႔၏ အေပၚတြင္ ေႏွာင္ဖဲ႔ြမွဳသည္ ယခုအေနအထားထက္ အဆေပါင္းရာ၊ေထာင္၊ သိန္းမွ်မက ပိုလွသည္ဟုေဟာေတာ္မူပါ သည္။ေခမာေထရီ ၀တၳဳတြင္ မူေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးေသာေခမာေထရ္ရီကို ဘုရားရွင္ကေဟာေတာ္မူရာတြင္ ရာဂျဖင္႔ၿငိ ၊ေဒါသျဖင္႔ျပစ္ မွား၊ေမာဟျဖင္႔ေတြေ၀ၾကသူတို႔အတြက္ တဏွာသည္ ေက်ာ္ျဖတ္ရန္ခက္ခဲလွေၾကာင္းမိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ ဥဂၢေသန၀တၳဳတြင္လည္း ကေခ်သည္မကို တပ္မက္မိေသာသူေ႒းသားအတြက္ ဒုကၡေပြခဲ႔ရ သည္ ကို ေဖၚျပထားၿပီး ေရွးအတိတ္ကံေကာင္းေသာေၾကာင္႔ပင္ ႏွစ္ဦးစလံုးရဟႏၱာျဖစ္ခဲ႔ၾကပါသည္။

စူဠဓႏုဂၢဟ ပ႑ိတ၀တၳဳတြင္မူ ရဟန္းငယ္ေလးတစ္ပါး၏ စဲြလမ္း၍ အသဲၾကြမ္း၊ ခ်စ္လြန္း၍ နစ္မြမ္း၊ သိပ္ခ်စ္၍ စိတ္ညစ္ခဲ႔ရေသာ ဇာတ္လမ္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ေရေတာင္းေသာက္ရာမွ ဇာတ္လမ္း စခဲ႔ေသာ သူ႔ဘ၀သည္ စိ္၀င္စားစရာေကာင္းပါသည္။ ရဟန္းသည္ေန႔စဥ္သြားၿပီး အိမ္လည္ရာ သူမ၏ ဘ၀သည္ အိမ္ေထာင္ေရးမွတစ္ပါး က်န္တာျပည္႔စံုပါသည္ဟုေျပာလိုက္ေသာ စကားအေပၚတြင္ အ ဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုရာမွ စ၍ သူ႔ဘ၀တြင္ တဏွာစိတ္သည္ႀကီးထြားလာခဲ႔ပါသည္၊ ဘုရားရွင္ကိုသာ မေတြ႔ရပါက သူ႔ဘ၀သည္ေသာတာပန္ျဖစ္စရာပင္ အေၾကာင္းမျမင္ခဲ႔ပါ။ အသက္ကိုပင္ေသေစ တတ္သည္႔ တဏွာကို အျမစ္ျဖတ္ရန္ ေဟာခဲ႔ရပါသည္။

တဏွာကင္းသူ႔အဖို႔ အရာရာကိုစြန္႔လႊတ္ႏိုင္စြမ္းရွိေလသျဖင္႔ တုန္လွဳပ္မွဳမရွိ၊ ၀ီရိယဓာတ္ခိုင္ၿမဲ၊ ပညာဥာဏ္ကဲေလသျဖင္႔ မည္သည္႔ရန္ကမွ် မတုန္လွဳပ္ေစတတ္ပါ၊ အရွင္ရာဟုလာ မေထရ္သည္ လည္း ဤကဲ႔သို႔ အရည္အေသြးရွိသျဖင္႔ မာရ္နတ္မင္းက လက္မွိဳင္ခ်ခဲ႔ရေၾကာင္း မာရ၀တၳဳတြင္ ေတြ႔ရပါသည္။ ဥပကာဇီ၀က ၀တၳဳတြင္မူ တဏွာမပယ္ရေသးေသာ သူအတြက္ တဏွာကင္းၿပီး ဆိုေသာ စကားသည္ ယံုတမ္းစကားျဖစ္ဖြယ္ရွိေပသည္။ ဘုရားရွင္ေတြ႔စက ရွင္ဥပကသည္ ငါသည္ တဏွာပယ္ၿပီးသူဟု ဆိုခဲ႔ပါေသာ္လည္းေခါင္းကိုၿငိမ္႔ၿပီး လွ်ာကိုထုတ္ခါ မေထာက္ခံ မကန္႔ကြက္ႏွင္႔ မတင္မက်ျဖစ္ခဲ႔ေပသည္။

သကၠပၪွ၀တၳဳတြင္မူေမးခြန္းေလးပါးရွိရာတြင္ အျမတ္ဆံုးဒါန၊ အရသာအရွိဆံုးအစား အစာ၊ေပ်ာ္စ ရာအေကာင္းဆံုးေနရာ၊အႀကီးျမတ္ဆံုးေသာအရာရွိရာတြင္ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ ဤသို႔ျဖစ္ရသည္ ကိုေမးရာ အေျဖမထုတ္ႏိုင္ခဲ႔ေပ။ တစ္ဆယ္႔ႏွစ္ႏွစ္တိုင္ ၾကာခဲ႔သည္ဟုဆိုပါသည္။ ဒါနအေပါင္းတြင္ ဓမၼဒါန သည္ျမတ္ၿပီး၊ အရသာတို႔တြင္ တရားအရသာသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ကာေပ်ာ္စရာတို႔တြင္ တရားႏွင္ ႔ေပ်ာ္ျခင္းသည္ မြန္ျမတ္ပါသည္။ တဏွာကုန္ျခင္းသည္ကား အရဟတၱမဂ္ဖိုလ္သို႔ ေရာက္ေစ တတ္သျဖင္႔ အႀကီးဆံုးျဖစ္ပါသည္။

အပုတၱကေသ႒ိ၀တၳဳတြင္ ခ်မ္းသာေသာ္လည္း စည္းစိမ္ကိုခံစားခ်င္စိတ္မရွိေသာ သူေ႒းအေၾကာင္းကို ဖတ္ရပါသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ အပရေစတနာ ခ်ြတ္ယြင္းျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္ရ ပါသည္။ ဤသည္ ကိုေလ႔လာျခင္းျဖင္႔ မည္သည္႔ေကာင္းမွဳကိုျပဳသည္ျဖစ္ပါေစ အခ်ိန္မေရြး စိတ္ၾကည္လင္စြာ ရွိဖို႔လိုပါ သည္။ ပုဗၺ၊မုၪၥ၊အပရေစတနာသံုးတန္ဟုလည္းဆိုပါသည္။ တစ္နည္းအား ျဖင္႔ အနဂၢဟိတဒါန ေခၚေသာ မတြယ္တာေသာ ဒါနျဖစ္ေအာင္လည္း ေပးလွဴတတ္ရပါမည္။

ေနာက္ဆံုး၀တၳဳတြင္ ထိုကဲ႔သို႔ကာလသံုးပါးတြင္ စိတ္ခ်မ္းသာမွဳရရွိေစရန္ ဒါနျပဳသူသည္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ မိမိ ယံုၾကည္မွဳနည္းေသးသူျဖစ္ပါက မလွဴမွီ အလွဴ၀တၳဳႏွင္႔အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ အေပၚတြင္ စိစစ္ၿပီးေရြး ခ်ယ္လွဴဒါန္းၾကရပါမည္။ သို႔မဟုတ္ပါက လွဴၿပီးမွ စိတ္ညစ္ရတတ္ပါသည္။ စိတ္သေဘာ ထားျပတ္သား ၿပီး ဥာဏ္ႀကီးသူတို႔အဖို႔ မည္သည္႔အေျခအေနမွာတြင္ျဖစ္ေစ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ က်င္႔သံုးတတ္ ၾက ပါသည္။ အသိဥာဏ္ဦးစီးၿပီး အယူမွန္ရွိသူမ်ားအေပၚတြင္ လွဴဒါန္းမွဳသည္ အသိဥာဏ္မဲ႔ အယူမွား ရွိသူ မ်ားကို ေပးလွဴသည္ထက္ အက်ိဳးမ်ားပါသည္။

ဤတဏွာ၀ဂ္တြင္ ၀တၳဳ (၁၂) ပုဒ္၊ စာမ်က္ႏွာ (၃၁)၊ ဂါထာ (၃၉)၊ခုဒၵကနိကာယ္၊ သံယုတၱနိကာယ္တို႔ကို ကိုးကားထားပါသည္။

ေဆာင္းပါးမွတ္စုမ်ား

၁။ သံယုတၱနိကာယ၊

၂။ ခုဒၵကနိကာယ၊

၃။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊


စာေရးသူ၏အာေဘာ္

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိထိုက္သည္မ်ားကို သိေစရန္ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက

ဓမၼဒူတေက်ာင္း၊ ဘူေဖ်ာင္းရပ္ကြက္၊

ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP