* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, May 21, 2011

Four things to seek!


In your behavior seek to be disciplined.
In your faith seek to have right understanding.
In your work seek to be industrious.
In your daily life seek simplicity.

Ven. Hsing Yun
Read more...

Friday, May 20, 2011

ရွင္ဥပဂုတ္


ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိ အရင္တစ္ခါ တုိစိစိေလး ေရးဘူးတယ္။
ဓမၼကထိကဆရာေတာ္တစ္ပါးက
ရွင္ဥပဂုတ္ကုိ ပိဋကတ္စာေပထဲမွာ မပါလုိ႔ မကုိးကြယ္သင့္ေၾကာင္း စသည္ေျပာကာ
သုံးစားမရေလာက္သည္အထိ ေျပာေဟာသြားခဲ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ အဲ့ဒီဓမၼကထိကဟာ
ရွင္ဥပဂုတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သူကုိယ္တုိင္ သုေတသနလုပ္ၿပီး ေဟာေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။
မုိးကုတ္ ခါေတာ္မွီဆရာေတာ္ အရွင္ပညိႏၵာဘိ၀ံသ ေရးထားတဲ့
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာစစ္တမ္း၊ အိႏၵိယ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ စတဲ့စာအုပ္ေလးေတြဖတ္ၿပီး
ေလွ်ာက္ေျပာတဲ့အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္ကုိ ပိဋကတ္စာေပထဲ မပါတာနဲ႔ မရွိဘူး၊ မကုိးကြယ္ရဘူးလုိ႔ေတာ့
မေျပာသင့္ မေဟာသင့္ပါဘူး။

ဟုိေန႔က အားအားရွိတာနဲ႔ မဂၢဇင္းစာအုပ္တစ္အုပ္ဖတ္ျဖစ္တယ္။
ဆရာႀကီး ျမ၀င္း (ဒႆန) ေရးထားတဲ့ ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းပါ။

ဆရာႀကီးက ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိ ေျပာဆုိရာမွာ
စာအုပ္ေလး တစ္အုပ္ႏွစ္အုပ္ဖတ္ၿပီး ရွင္ဥပဂုတ္ ရွိတယ္၊ မရွိဘူး ဆႏၵေစာၿပီး
ဆုံးျဖတ္ခ်က္မခ်ဘုိ႔ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးစကားကုိ ကုိးကားေျပာသြားပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ျမန္မာျပည္မွာ ရုိးရာကုိးကြယ္မႈျဖစ္လာလုိ႔
ရုိးရာတစ္ခုအျဖစ္ ဆရာႀကီးက ထိန္းသိမ္းထားလုိဟန္ရွိပါတ။္

ဆရာႀကီးရဲ႕ အယူအဆေတြ၊ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ အယူအဆေတြကုိ
သေဘာက်လုိ႔ တင္ျပလုိက္ပါတယ္။
ဆက္ဖတ္ၾကည့္ပါအုံး။

က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏
အရွင္ဥပဂုတၱႏွင့္ စပ္လ်င္းေသာအျမင္

တစ္ညေနခင္းတြင္ ဓမၼမိတ္ေဆြတစ္ဦး ေရာက္လာပါသည္။
ထုိဓမၼမိတ္ေဆြေရာက္လွ်င္ေရာက္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ္က ဤသုိ႔ စကားစ လုိက္ပါသည္။
“ေျပာစရာေတြ ရလာၿပီထင္တယ္”
“ဟုတ္တယ္ဆရာေရ႕၊ ေျပာစရာေတြ ရလာတယ္။
အရွင္ဥပဂုတၱနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ေျပာစရာေတြ ရလာတယ္။”
“အရွင္ဥပဂုတၱနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဆရာေတာ္ေတြက ေဟာေနၾကၿပီပဲဗ်ာ၊
ဘာေတြမ်ား ေျပာစရာေတြ ရလာလုိ႔လဲ”
“တေလာက ကၽြန္ေတာ့္ဇာတိရြာကုိ ျပန္ေရာက္သြားတယ္၊
ကၽြန္ေတာ့္ဇာတိရြာက အညာမွာေလ၊ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာ့လုိ အညာသားပါ။
ဇာတိရြာကုိေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္တူရဲ႕ ရွင္ျပဳအလွဴပြဲနဲ႔တုိးပါတယ္။
အလွဴ၀င္တဲ့ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္အလွဴမ႑ပ္ကုိ ေရာက္သြားပါတယ္။
အဲဒီမွာ ရွင္ဥပဂုတ္တင္တာနဲ႔ တုိးပါတယ္။

သူတုိ႔ ရွင္ဥပဂုတ္တင္ပုံက လင္ပန္းတစ္ခုထဲမွာ ဆန္ထည့္၊ ငွက္ေပ်ာသီးထည့္၊
အုန္းသီးထည့္၊ ေနာက္ ငါးေျခာက္ျပားထည့္၊ ၿပီးေတာ့ မ႑ပ္အမုိးေပၚမွာ တင္လုိက္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က အရွင္ဥပဂုတၱဟာ ရဟႏၱာျဖစ္ေနေလေတာ့ နတ္တင္သလုိ တင္လုိ႔ မျဖစ္ဘူး။
ဆြမ္းခ်က္ၿပီး ရုိရုိေသေသကပ္လွဴရတယ္လုိ႔ေျပာပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ သူတုိ႔က
ဦးေလးရယ္တဲ့၊ အစဥ္အလာက အဲသလုိ တင္လာခဲ့ၾကတာပါပဲတဲ့။
အဲဒီလုိေျပာေနတုန္း ရြာသားတစ္ဦးေရာက္လာၿပီး
အရွင္ဥပဂုတၱဟာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာမွာ မရွိပါဘူးတဲ့။
ရုိးရာအစဥ္အလာရွိလုိ႔သာ တင္ေနၾကတာပါတဲ့။
အဲဒါကုိ ဆရာ့ကုိ ေျပာျပခ်င္လုိ႔ လာခဲ့တာပါ”
“ေအးဗ်ာ၊ တစ္ေလာကလည္း လူငယ္တစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔တယ္။
သူကလည္း အဲဒီအတုိင္းေျပာတယ္။

ဒါနဲ႔ သူ႔ကုိ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးစီရင္တဲ့
‘၀ိမတိေစၦဒနီ’ က်မ္းမွာလာတဲ့အတုိင္း ေျပာလုိက္ရတယ္”
“၀ိမတိေစၦဒနီက်မ္းမွာ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဘယ္လုိေရးထားသလဲ ဆရာ”
“ေနဦးဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္၀ိမတိေစၦဒနီက်မ္းကုိ ယူလုိက္ဦးမယ္”
ကၽြန္ေတာ္သည္ စာအုပ္စင္သုိ႔သြား၍ ၀ိမတိေစၦဒနီက်မ္းကုိ ယူပါသည္။

၀ိမတိေစၦဒနီက်မ္းကုိ ျမင္ေသာအခါ မိတ္ေဆြက ဤသုိ႔စကားဆုိပါသည္။
“စာအုပ္က အေတာ့္ကုိ ေဟာင္းေနၿပီေနာ္”
“ေဟာင္းဆုိ ၁၉၂၁ ခုနစ္က ရုိက္တာဗ်၊ (၈၈) ႏွစ္ေတာင္ ရွိသြားၿပီ။
ရုိက္တဲ့ပုံႏွိပ္တုိက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၾကည့္ျမင္တုိင္ ျမန္မာအကၡရာ စာပုံႏွိပ္တုိက္တဲ့”
“အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီဘဲ။ ဒါျဖင့္ အရွင္ဥပဂုတ္ ရွိတယ္ မရွိဘူးဆုိတဲ့ ျပႆနာဟာ
ေရွးကတည္းက ရွိခဲ့တာေပါ့။”
“ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ၊ ေရွးကတည္းက ရွိခဲ့တာေပါ့၊
အဲ့ဒီက်မ္းထဲမွာ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးက
‘ေလးရပ္ရွင္ေသ၊ ေပါင္းရွစ္ေထြကုိ၊ တည္ေနမပ်က္၊ ခုတုိင္ထက္ဟု၊
စဥ္ဆက္ေသခ်ာ၊ ေျပာၾကပါ၏။
ရွိရာသည္လား၊ စကားယုတၱိ၊ ဆုိတုိင္းရွိက၊ ဘမိေနရပ္၊ မ်ဳိးဇာတ္နာမည္၊
ေနသည္ျခင္းရာ၊ ၾသဇာေလးနက္၊ ဆက္မဆက္ႏွင့္၊ မပ်က္ခုတုိင္၊
တည္ႏုိင္ရေၾကာင္း၊ ဤလုံးေပါင္းကုိ၊ ေကာင္းေကာင္းမုခ်၊ သိခ်င္လွ၏’
လုိ႔ ေမးထားပါတယ္။

“က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ္လုိေျဖခဲ့သလဲ ဆရာ”

“က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ႀကီးက
‘သူေသေလးပါး၊ သူရွင္ေလးပါးတုိ႔၏အေၾကာင္း အတၳဳပၸတၱိကုိ
က်မ္းႀကီးက်မ္းခုိင္တုိ႔၌ မေတြ႔စဖူး၊ ပဥွာကထန မည္ေသာမွတ္စုက်မ္း၌သာ ေတြ႔ဖူးသည္’
လုိ႔ ေျဖပါတယ္။
အဲ့ဒီလုိေျဖၿပီးမွ သူရွင္ေလးပါးမွာ အ၀င္အပါျဖစ္တဲ့ ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိ
မိလိႏၵပဥွာက်မ္း၊ မဟာရာဇ၀ံသက်မ္းတုိ႔ကုိ ကုိးကားၿပီး ေရးပါတယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အက်ယ္မေျပာေတာ့ပါဘူး။
မိတ္ေဆြလဲ သိၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။”

“ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အထုိက္အေလ်ာက္သိပါတယ္။
သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးရဲ႕ ရန္ကုိ ခ်ဳိးႏွိမ္ဖုိ႔ သံဃာေတာ္တုိ႔က
မဟာသမုဒၵရာမွာ ေၾကးျပာသာဒ္နဲ႔ သီတင္းသုံးေတာ္မူတဲ့
ရွင္ဥပဂုတ္ကို ပင့္ေစၿပီး မာရ္နတ္ကို ဆုံးမေစတဲ့အေၾကာင္းကုိ
ၾကားဖူးပါတယ္ဆရာ”

“၀ိမတိေစၦဒနီက်မ္းထဲမွာလည္း အဲဒီလုိ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

အဲဒီက်မ္းထဲမွာ အေရးႀကီးတာက အရွင္ဥပဂုတ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့
က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ မွတ္ခ်က္ပါဘဲ။
အဲဒီမွတ္ခ်က္ကုိ အခု ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ျပပါ့မယ္။
ရွင္ဥပဂုတ္ သမုဒၵရာ၌ေနသည္မွန္လွ်င္ ဒိျပင္အရွင္မ်ားကုိလည္း
ယုံမွားမရွိသင့္ၿပီ။ ထုိအရွင္တုိ႔၏အတၳဳပၸတၱိကုိ ျပဆုိေသာစာေပကုိ
မေတြ႔ရ၍သာ မျပႏုိင္ရွိေလသည္။ သဂၤါယနာ၀င္က်မ္းႀကီးတုိ႔၌
မပါသည္မွာလည္း တတိယသဂၤါယနာတင္ၿပီးေနာက္မွ
ေပၚထြက္လာေသာ ရဟႏၱာမ်ားျဖစ္၍ မပါသည္ဟု ယူရမည္။

ထုိအရွင္တုိ႔ ယခုတုိင္ ရွိမည္ မရွိမည္ကို စီစစ္ရာမွာ
အသက္တစ္ရာတန္း၌ျဖစ္ေသာသူသည္ ႏွစ္ရာသုိ႔ေရာက္ေအာင္ မရွည္။
အတန္ငယ္လြန္၍သာ ဆုံးရေလသည္ဟု ေဟာေတာ္မူေသာ သုတ္ပါဠိေတာ္ကုိ ေထာက္လွ်င္
ယခုသုိ႔ေရာက္ေအာင္ မရွိရာၿပီ။ တစ္ပါးသံဃာ ရဟႏၱာတုိ႔၏ေနာက္က်န္၍
ရွိရစ္သည္ကုိ စြဲ၍သာ အရွင္ေလးပါးရွိေၾကာင္းကုိ ဆုိသည္ဟု ယူရမည္။
သူေသေလးပါးမွာ စာေပက်မ္းဂန္မေတြ႔”
“ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ မွတ္ခ်က္ဟာ အင္မတန္မွတ္သားစရာေကာင္းပါတယ္။
ရွင္ေလးပါးရဲ႕ အဓိပၸါယ္လည္း ရွင္းသြားတာပဲဗ်ာ။”
“ေနဦးဗ်၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အေျဖက မဆုံးေသးဘူး။

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္ စဥ္းစားစရာ အခ်က္တစ္ခ်က္ကုိ
ထပ္ျပခဲ့ေသးသဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ျပပါ့မယ္”

ဤမွတစ္ပါး ေထာက္ထားရန္အေၾကာင္းကား
အိႏၵိယတုိင္း ဘိလပ္ျပည္ႀကီးက သမုဒၵရာကုိ လည္ပတ္၍ၾကည့္ေသာ
ေလာကဓာတ္ဆရာႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ မီးသေဘၤာတစ္စီးႏွင့္ ပင္လယ္ကို လည္ရာ
ေတာင္သမုဒၵရာတြင္ ဘယ္ဟာရွိမည္ကုိ သိရေအာင္သြားမည္ဟု
ေတာင္စူးစူးသုိ႔ ထြက္၍သြားေသာ္
အမ်ားသြားၿမဲ ခရီးကုိ လြန္၍ တစ္ဆယ့္သုံးရက္ ထြက္ေလသျဖင့္
ေရျပင္လယ္ေကာင္တြင္ ေက်ာက္ေတာင္တစ္ခုေပၚ၍
ထုိေက်ာက္ေတာင္ထက္၌ ႀကီးစြာေသာ ေၾကးျပာသာဒ္ကုိ ျမင္၏။
အနီးသုိ႔ေရာက္စိမ္းေသာငွာ စက္ခုတ္ပါေသာ္လည္း
လြန္စြာေရၾကမ္းလွေသာေၾကာင့္ အနီးသုိ႔ မက်ဘဲ
အေျမာက္ တစ္ကမ္းခန္႔ေနရာက ခြာဆုတ္ခဲ့ရသည္။
ေတာင္သမုဒၵရာ၌ ေၾကးျပာသာဒ္ကုိ တပ္အပ္ျမင္ခဲ့ရသည္ဟုသတင္းစာ
၁၂၂၅ ခုနစ္တြင္ ငါတုိ႔အရပ္သုိ႔ ေရာက္လာဖူးသည္။

“အေတာ့္ကုိ စဥ္းစားစရာ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ပဲေနာ္”

“စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ စဥ္းစားစရာေတြ တစ္သီတစ္တန္းႀကီးေပၚလာမယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္မုိ႔ တစ္နည္းေတြ႔နဲ႔ ေလြ႔ေလြ႔ရမ္းရမ္း
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လုိ႔ မျဖစ္ေပဘူး။

ေက်းဇူးရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမိန္႔ဆုိသလုိ
‘မ်က္ျမင္မွာ ဥာဏ္တြဲလုိ႔ အနဲနဲ ရႈ’ ေပါ့ဗ်ာ။”
“ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ”
“အရွင္ဥပဂုတ္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာႏုိင္တာကေတာ့
အရွင္ဥပဂုတ္ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္မႈအစဥ္အလာဟာ
ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္အေနနဲ႔ အခုိင္အမာ ရွိေနၿပီဆုိတဲ့ အခ်က္ပါဘဲ”
“အဲ့ဒါကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လဲ သေဘာတူပါတယ္ဆရာ”
ဤသုိ႔လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြတုိ႔သည္ ထုိညေနက
အရွင္ဥပဂုတၱႏွင့္စပ္လ်င္း၍ ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ၾကပါသတည္း။

ျမ၀င္း (ဒႆန)

သူရဇၹ (၂၀၀၉၊ ဇြန္)

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP