* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, May 28, 2011

ရွင္ေတာ္ေဟာၾကား ဓမၼစကားေတာ္မ်ား (နိရယ၀ဂၢ)

ရွင္ေတာ္ေဟာၾကား ဓမၼစကားေတာ္မ်ား (နိရယ၀ဂၢ)

ေဆာင္းပါးအမွတ္စဥ္(၂၂)

သတၱ၀ါတစ္ေယာက္၊ ယူမွားေမွာက္ကို၊ သိန္းေလာက္ဘုရား၊ လွန္ေသာအားျဖင့္၊ေဟာၾကားေျခခၽြတ္၊ေျဖမလြတ္ဘူး၊ အကၽြတ္မရ၊ နိယတျဖင့္၊ ၀ါဒအလို၊ေျမႀကီးမ်ိဳ လည္း၊ ယူကိုစြန္႔ဘဲ၊ အက်င့္လြဲ၍၊ ငရဲခံလိမ့္ မည္ေသာေၾကာင့္။” (မဃေဒ၀-၃၁၉)

ဤငရဲႏွင္႔စပ္၍ ျငင္းခံုၾက၊ ေဆြးေႏြးၾကသည္မွာ မဆံုးႏိုင္ေအာင္ ရွိၾကသည္။ ယခုလည္း ငရဲႏွင္႔စပ္သည္႔ နိရယ၀ဂ္ကို ေတြ႔ရေပၿပီ။ နိရယဟူေသာ ပါဠိကို ငရဲဟုျမန္မာလို ျပန္ထား သည္မွာ အဓိပၸါယ္ေဖၚမရျဖစ္ရပါသည္။ေရွးဆရာမ်ားက နိရဲဟုေခၚဆိုေၾကာင္း ဆ႒မအႀကိမ္ရိုက္၊ သၿဂိဳဟ္ဘာသာဋီကာ၊ႏွာ-၂၈၃ တြင္ဖတ္ရပါသည္။ ပါဠိနိရယ၏ အဓိပၸါယ္မွာ ခ်မ္းသာသုခ မရွိျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ (နိ+အယ=နိရယ) ေကာင္းမွဳအတြက္ တိုးတက္ ျဖစ္ပါြးေစတတ္ျခင္း မရွိ၊ သာယာစရာ မ ရွိေသာ အရပ္ကို နိရယဟု နားလည္ရေပမည္။ ပါဠိအဘိဓာန္တြင္ နိရယ (နိ+ဣ+အ) (တိ) စီးပြါးခ်မ္း သာကင္းေသာ (ပ) ငရဲဟုေတြ႔ရပါသည္။ ငရဲဟူေသာစကားလံုးကို ျမန္မာအဘိဓာန္၏အဂၤလိပ္ဘာသာျဖ င္႔ ရွင္းလင္းခ်က္တြင္ ေနာက္ဘ၀တြင္ ခံစားရမည္႔ ဘံုဟု ဆိုထားပါသည္။

ငရဲ မည္သည္႔ေနရာတြင္ ရွိပါသနည္း လက္ေတြ႔ႀကံဳမွ ယံုပါသည္ဟူေသာ ယေန႔ေခတ္တြင္ (Seeing in believing) ငရဲသည္ ပေဟဠိတစ္တစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေနပါသည္။ သိပၸံပညာရွင္တိ႔က ကမၻာေျမ၏ ထုထည္သည္ မိုင္သန္းေပါင္း နွစ္သိန္းေျခာက္ေသာင္းရွိသည္။ ေျမျပင္မွ ၆၆ မိုင္ခန္႔ထူေသာေက်ာက္ လႊာၾကီး နွစ္ထပ္ အတြင္း၌ အရည္ေပ်ာ္ေနေသာ သံနစ္ကဲလ္နွင္႔ ကိုေဘာလ္ သတၱဳမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ ထားသည္။ ကမၻာ၏ ဗဟိုခ်က္သည္ အရည္ေလာ အစိုင္အခဲေလာ-ဟူ၍ ယေန႔အထိ သိပၸံပညာရွင္တို႔ မေျပာ နိုင္ၾကေသးေပ။ မၾကာေသးမွီက သတင္းတစ္ပုဒ္တြင္ ငရဲရွိေၾကာင္း သိပၸံပညာရွင္မ်ားက အတည္ျပဳဟူေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္ရပါသည္ ။ ေခါင္းစီးမွာ ျမတ္စြာ ဘုရားေဟာၾကား ခဲ့တဲ့ငရဲၾကီးရွစ္ထပ္ဆိုတာကို ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံနွင့္ ဖင္လန္နိုင္ငံမွ ဘူမိေဗဒပညာရွင္မ်ားက အတည္ျပဳဟုေဖၚျပပါသည္။သိပၸံပညာရပ္ကို အားကိုးတႀကီး အေလးထားေသာေခတ္ျဖစ္ေနေ ပရာဘုရားတရားေတာ္မ်ားသည္ေရွးေခတ္ကပင္ ထြန္းကားခဲ႔ပါလ်က္ သိပၸံႏွင္႔မကိုက္၊အကိုက္ ညိွေနၾကျခင္းမွာ စဥ္းစားထိုက္လွေပသည္။

ငရဲျပည္ကို လူ႔ျပည္ေအာက္ တည္႔တည္႔တြင္ မတည္ရွိႏိုင္ဟု ပရမတၳသရူပဒီပနီဆရာေတာ္ (မႏၱေလး) မဟာ၀ိသုဒၶါရံုတိုက္သစ္က ယူဆပါသည္။သိမ္ကမၼ၀ါစာ၏အာဏာမႏွ႔ံႏိုင္ေသာေၾကာ င္႔ျဖစ္ပါသည္။သိမ္သမုတ္ရာတြင္ အာဏာႏွ႔ံရာမွာ ေျမကိုခံေသာ ေရတိုင္ေအာင္ဟု အ႒ကထာ မ်ားတြင္ဆိုပါသည္။လူ႔ျပည္ေအာက္တြင္ ငရဲရွိေနပါက ကမၼ၀ါစာ၏အာဏာ မႏွ႔ံႏိုင္ေတာ႔ေပ ။ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ေအာက္ေျခတြင္ရွိ အသူရာျပည္၏ေအာက္တည္႔တည္႔တြင္ ငရဲ တည္ ရွိသည္ ဟုဆိုပါသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ မၾကာေသးမွီက သိပၸံပညာရင္မ်ားကေတြ႔ေသာငရဲႏွင္႔ ဘုရား လက္ထက္ေတာ္က ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႔အနီးရွိ ငရဲအမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ မည္သို႔ အေျဖရွာမည္နည္း။ ရာဇ ၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႔အနီးက တေပါဒါျမစ္မွ ေရပူသည္ ေလာဟကုမၻီငရဲမွ စီဆင္းလာသည္ဟု ေဟာေတာ္ မူ ထားပါသည္။ အေျဖမွာ အရံ ငရဲမ်ားသာျဖစ္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။ ငရဲႀကီး ရွစ္ထပ္ မဟုတ္ေပ။ အသူရာျပည္ဟုဆိုသျဖင္႔ လူသားမ်ားက ရွာေဖြခ်င္ေသာ္လည္း ထိုျပည္ကိုျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိေသး ခင္အထိမသိျဖစ္ရသည္ကို စိုးရိမ္ပူပန္မွဳ မရွိသင္႔ပါ။ သိပၸံပညာရွင္မ်ား ကိုလည္းေန ရာတကာ တြင္ အားမကိုးႏိုင္ေသးေၾကာင္း သိသင္႔ေပသည္။ သိပၸံပညာက ရွာေဖြဆဲ ဧရိယာ မ်ားစြာ ရွိေနပါသည္။

မည္သို႔ပင္ ယူဆၾကေစကာမူ ဘာသာအယူ၀ါဒရွိသူမ်ားက ငရဲရွိေၾကာင္း လက္ခံထား ၾကပါသည္။ ငရဲဆိုသည္မွာ “ဘုံခန္းနဲ႔ေျမွာက္၊ ငရဲခန္းနဲ႔ေျခာက္” ဆုိသလုိ နတ္ျပည္္နဲ႔ငရဲဆုိသည္မွာ လူေတြ ကုိေျမွာက္ပင့္ဖုိ႔ႏွင္႔ ျခိမ္းေျခာက္ဖုိ႔ရန္ ဖန္တီးထားေသာ ဒ႑ာရီေတြပါဟု တခ်ိဳ႔က ယူဆေနၾကပါသည္။

ေသျခင္း၏ တမလြန္တြင္ “ငရဲ” ႐ွိသည္ဟု ယူၾကသူမ်ားက အနာဂတ္တမလြန္မွာ ေစာင့္စားေနေသာ “ငရဲ” မွ လြတ္ရန္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳျခင္းစေသာ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုျဖင္႔ ႀကိဳးစားေနၾကပါသည္။ ငရဲကို မယံုၾကည္ သူမ်ားကို လူ႔ဗာလ၊ မိစၦာ၀ါဒသို႔ေမာင္းခ်သူဟုလည္း အျပစ္တင္ၾကသူမ်ား ရွိပါသည္။ ထိုသူမ်ားက “ကုိယ့္အမႈေၾကာင့္၊ အထက္ေရာက္ခဲ့၊ေအာက္က်သူမွာ၊ ကုိယ့္မႈသာတည္း။ ပမာႏိႈင္းေ ထာက္၊တံတုိင္းေဆာက္သူ၊ တြင္းတူးသူ၊ႏွစ္မူစံထား က်င့္ေလေလာ့” ဟူေသာ ေရွးေဟာင္း နီတိစကားကို ကိုးကားၿပီး ေခ်ဖ်က္ၾကပါတယ္။ ငရဲဟူသည္ မေကာင္းမွဳကံေၾကာင္႔ ေရာက္ရသည္႔ေနရာျဖစ္သျဖင္႔ ကံ၏ အက်ိဳးကို ပစ္ပယ္လွ်င္ `၀ိပါကံ ပဋိဗာေဟေႏၲနာပိ ကမၼံ ပဋိဗာဟိတံ ေဟာတိ။´ (ဒီ၊႒၊၁၊၁၅၀) -ဟူသည့္ အတိုင္း ကံကိုလည္း ပစ္ပယ္ရာ ေရာက္၏။ ျမန္မာျပည္တြင္ ေပၚေပါက္လာခဲ႔ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင္႔ ဆိုင္ရာဘာသာေရး ၀ိ၀ါဒါဓိကရုဏ္းမ်ားတြင္ ငရဲတည္ရွိမွဳကို အျငင္းပါြးျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ ငရဲကို လက္မခံ သည္႔ အယူအဆမ်ားအေပၚတြင္ အေျခခံပါသည္။

တစ္ခ်ိဳ႕မယံုတစ္၀က္၊ ယံုတစ္၀က္ျဖင္႔ ေနၾကပါသည္။ ေအာက္ပါ အေမးအေျဖကို ဖတ္ၾကည္႔ပါ။ ဆရာေတာ္ဘုရား ၁။ လူမ်ားေသလြန္တဲ့အခါ ယမမင္းႀကီးက စစ္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား ဘုရား။ ဟုတ္ပါလွ်င္ စစ္ေနတဲ့အခိုက္အတန္႔ ဘ၀ေလးကို ဘယ္ဘ၀ေရာက္ေန တယ္ လိ္ု႔ေခၚ ဆိုရမွာပါလဲဘုရား။ (ေမာင္ပန္းေမႊး-၀က္လက္ျမိဳ႔) (ေျဖ) လူမ်ားေသလြန္တိုင္း ယမမင္းႀကီးေရွ ႔ေမွာက္သို႔ေရာက္ရသည္ မဟုတ္၊ အကုသုိလ္ကံနည္းပါး ကုသိုလ္ကံမ်ားျပားသူ တေယာက္ေသခါနီးတြင္ အကုသိုလ္ အာသႏၷကံေၾကာင့္ ငရဲသို႔ ပဋိသေႏၶအက်ိဳးေပး၍ေရာက္သြားလွ်င္ ခ်က္ခ်င္း ငရဲတြင္ မခံ ရေသးဘဲ ငရဲႀကီးမ်ား၏ အရံငရဲငယ္ တခုခု (ဥႆဒငရဲ)သို႔ေရာက္၍ ယင္းငရဲရွိ ယမမင္းႀကီး ထံေရာက္ရွိ အစစ္ခံရသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ျပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ တမ်ိဳးမ်ိဳးကို တဖန္အမွတ္ရျခင္း၊ အာေသ ၀နသတၱိ အကူအညီရလွ်င္ ထိုကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အားေကာင္းလာက ထိုကုသိုလ္ အက်ိဳးေၾကာင့္ ငရဲမွ လြတ္၍ သုဂတိဘ၀ တခုခုသို႔ေရာက္ရသည္ဟု ဆိုသျဖင့္ ယမမင္းႀကီးထံေရာက္ သြားရေသာ ဘ၀သည္ ငရဲဘံု ငရဲဘ၀ပင္ျဖစ္သည္ဟုဆိုရပါမည္။ အကုသုိလ္အားႀကီးကုသိုလ္အားေသး သူတို႔ ယမမင္းႀကီးေရွ ႔သို႔ပင္ မေရာက္ရ၊ ငရဲသို႔ပင္ ခ်က္ခ်င္းေရာက္သြားရသည္ဟုမွတ္သားသင့္ပါသည္။ မယံုတစ္၀က္၊ ယံု တစ္၀က္သူအား အေျဖမွန္သိရန္ အားထုတ္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အေျဖေပးသူ ဆရာေတာ္က ဆက္လက္၍ တစ္ေနရာတြင္ ဆိုထားသည္မွာ “လူတို႔သည္ ၀ဋ္မွာအျမဲ ငရဲမွာ အပ-ဟူေသာ စကားကို အားကိုး၍ ၀ဋ္သည္ မပ်က္မကြက္ အျမဲခံရ၍ ငရဲမွာ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္သည္-ဟု ယူဆၾကဟန္ တူပါသည္။ သူ႔အသက္သတ္၍ ခံရမည့္ငရဲကို ေက်ာ္လႊား လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ကုသိုလ္အဆက္ဆက္ ျပဳလုပ္ေနရန္၊ ကုသိုလ္အက်ိဳးခ်ည္း ဆက္ေပးေနရန္ မလြယ္ပါ၊ ၀ဋ္ႏွင့္ငရဲ ဟူသည္မွာ လည္း ၀ဋ္မွာ ပ၀တၱိအက်ိဳးသာ ျဖစ္၍ ငရဲမွာ ပဋိသေႏၶအက်ိဳး ျဖစ္သျဖင့္ အႀကီးအေသး ကြာျခားလွပါသည္၊ ထို႔ျပင္ ၀ဋ္မွာ တခဏ၊ ငရဲမွာ တဘ၀-ဟု ဆိုေသာ္လည္း ငရဲတဘ၀ က်သြားလွ်င္ အကုသို္လ္အက်ိဳးမ်ား ဆက္ ၍ သုဂတိဘ၀သို႔ ျပန္ေရာက္ရန္ မလြယ္ကူပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀ဋ္ထက္ ငရဲကို ပိုျပီးေၾကာက္သင့္ပါသည္။ မ်က္ျမင္ မွာလည္း က်ိဳးျခင္းႏွင့္ ေသျခင္းကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ျပီး က်ိဳးျခင္းထက္ ေသျခင္းက ပို၍ဆိုးသျဖင့္ သူ႔အသက္ သတ္ျခင္းကို လံုး၀မျပဳလုပ္မိရန္ လြန္စြာအေရးႀကီးလွပါသည္။”

ဓမၼပဒအ႒ကထာဆရာကမူ ငရဲေရာက္ႏိုင္သူမ်ားကုိ ဘုရားအလိုက် ရွင္းျပရာတြင္ေအာက္ပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ငရဲေရာက္ရန္ အေလးသာပါသည္။ ၁။ မဟုတ္မမွန္ျပဳလုပ္ၾကသူမ်ား၊ ထိုသူမ်ားသည္ အေျခ အျမစ္မရွိ သူတစ္ပါးကို စြပ္စဲြၾကသူႏွင္႔ မိမိကိုယ္တိုင္ မေကာင္းမွဳလုပ္ေနသူျဖစ္ပါလ်က္ ငါမလုပ္ဟု ဆိုၾကသူမ်ား (အဘူတ၀ါဒီ) ၂။ေအာက္တန္းစားအလုပ္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေနပါလ်က္၊ ကာယကံစ သည္ကို မေစာင္႔စည္း ၾကပါလ်က္ သကၤန္းစီးထားၾကသူမ်ား (ကာသာ၀က႑ာ) ၃။ပါရာဇိကက်ၿပီး သီလဟူ၍ဘာမွ် မရွိေသာ ဒုႆီလမ်ား (ဒုႆီလ) ၄။ သူတစ္ပါး သားမယား၌ ၾကာခိုသူမ်ား (ပရဒါရူ ပေသ၀ီ) ျဖစ္ၾကပါသည္။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည္႔ပါက သီလ မလံုၿခံဳသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထိုသူမ်ားသည္ ငရဲမွ လြတ္ပါကလည္း သုဂတိဘံုသို႔ ခ်က္ခ်င္းမေရာက္ေသးဘဲ တိရိစၦာန္၊ ၿပိတၱာစသည္႔ ဒုဂၢတိ အဟိတ္ ဘံုမ်ားသို႔ ေရာက္ရပါသည္။

ပထမ၀တၳဳတြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေပၚလာေသာအခါ လွဴဒါန္းသူ မ်ားၾကသည္။ တိတိၳတို႔၏ဖက္တြင္ လွဴဒါန္းမွဳ အနည္းငယ္ ယုတ္ေလ်ာ႔ခဲ႔ၾကသည္။ ဘုရားရွင္အေပၚတြင္ အျမင္ မၾကည္ လင္ၾက။ျပည္႔စံုမွဳ အေပၚတြင္ ၀န္တိုခဲ႔ၾကေပသည္။ ထိုမွ်ႏွင္႔ ရပ္မသြားဘဲ သုႏၵရီမည္ေသာ ပရိဗိုဇ္မ (ေတာထြက္က်င္႔ႀကံသူ)ႏွင္႔ ဘုရားရွင္ကို ဇာတ္လမ္းဆင္ၿပီး အထင္လဲြေစရန္ ႀကံစည္ခဲ႔ၾကေပ သည္။ေသေသာက္ၾကဴးတို႔အားေငြေပး၍ အသတ္ခိုင္းၿပီလွ်င္ သူမ၏ အေလာင္းေကာင္ကို ဘုရားရွင္ ၏ေက်ာင္းေတာ္အနီးတြင္ ပစ္ခ်ေစခဲ႔သည္။ ရွင္ဘုရင္အားလည္း တိုင္ၾကားခဲ႔ေပသည္။ လူအမ်ားသည္ ယံုမွားသံသယျဖင္႔ အကုသိုလ္ပါြးၾကေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က မဟုတ္ မမွန္သျဖင္႔ေျပာဆိုျခင္း မျပဳရန္မိန္႔ေတာ္မူၿပီး လူအေပါင္းကို ငရဲစာအျဖစ္မွ လြတ္ေစခဲ႔ပါသည္။ေနာက္ပိုင္းတြင္ အမွဳမွန္ေပၚလာ ခဲ႔ၿပီး ေသေသာက္ၾကဴးတို႔ မင္းဒဏ္သင္႔ခဲ႔ၾကပါသည္။

ဒုတိယ၀တၳဳတြင္ ရဟန္းမ်ားျဖစ္ပါလွ်က္ ရဟန္းက်င္႔၀တ္ႏွင္႔အညီ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရည္မရွိ သူမ်ားသည္ ယုတ္မာသည္႔ အျဖစ္သို႔ေရာက္သြားတတ္ၾကၿပီး မေကာင္းက်ိဳးကို ခံစားတတ္ရပါသည္။ ဂိစၨ် ကုဋ္ေတာင္ေပၚတြင္ သကၤန္းေရာင္လြင္႔ေနၿပီး ၿပိတၱာျဖစ္ေနၾကေသာ ကႆပဘုရားရွင္ သာသနာေတာ္ ကသီတင္းသံုးေဖာ္ငါးဦး၏ ၿပိတၱာဘ၀မ်ားအေၾကာင္းကို အရွင္ေမာဂၢလာန္ႏွင္႔ အရွင္လကၡဏတို႔၏ တစ္ဦးႏွင္႔ တစ္ဦး အျပန္အလွန္ေမးၾကျခင္းျဖင္႔ တရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္လာခဲ႔ပါသည္။ ရဟန္းက်င္႔၀တ္၊ တစ္ပါးခ်ြတ္က၊ လူနတ္မႀကိဳက္၊ ကဲ႔ရဲ့ထိုက္၏ ဟူသည္မွာ ရဟန္းက်င္႔၀တ္သည္ အေရးႀကီးေၾကာင္း ရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ သတိေပးေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္သလိုပင္၊ လူသားမ်ားဘက္က ကုသိုလ္ရလိုလွ်င္မူ ရဟန္းက်င္႔၀တ္၊ တစ္ပါးတတ္က၊ လူနတ္ဦးခိုက္၊ ပူေဇာ္ထိုက္၏ ဟူေသာေဆာင္ပုဒ္သည္ အသံုး၀င္ပါ မည္။

တတိယ၀တၳဳသည္ ၀ဂၢဳမုဒျမစ္ေဘးတြင္ သီတင္းသံုးၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ေဟာထားခ်က္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ပါရာဇိကပါဠိတြင္ အက်ယ္ဇာတ္လမ္းရွိပါသည္။ အစားအစာအတြက္ စ်ာန္၊ မဂ္၊ ဖိုလ္မရဘဲ ရေလဟန္ တစ္ပါး၏ဂုဏ္ကို တစ္ပါးက ဒကာ၊ ဒကာမမ်ား ၏ေရွ့တြင္ လိမ္ညာၿပီး (အလံရွဴး)ေျပာဆိုၾကေသာ အကြက္ဆင္ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ပါသည္။ မသိေသာ သူ မ်ားက ပို၍ ၾကည္ညိဳတတ္ၾကပါသည္။ ထိုကဲ႔သို႔ေသာ လိမ္ညာသူမ်ားကို မဟာေစာရ ( သူခိုးအႀကီးစား) ဟုေခၚပါသည္။ ထိုဒုႆီလမ်ား၏ အခြင္႔အေရး ခံစားမွဳဟူသမွ်သည္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ငရဲစာသာျဖစ္ေပ သည္ဟု ဘုရားရွင္ကေဟာပါသည္။ ဆရာကိုးကြယ္မွဳမွားလွ်င္ တသံသရာလံုးေမွာက္ဟု အဆိုရွိပါသည္။ ဥာဏ္ရွိေယာက်ၤား၊ မွားလတ္ေသာခါ ေဆးလြန္နာကို၊ ဆရာေနာက္ဆက္၊ အကုခက္သို႔၊ ဖ်က္၍အၿမဲ၊ ပယ္ႏိုင္ခဲ၏ ဟူေသာ မဃေဒ၀လကၤာကို ကိုးကား၍ ဦးေဆာင္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား မမွားသင္႔ေၾကာင္း (ေမွာ္ဘီၿမိဳ႔) ဓမၼကထိက ၾသ၀ါဒခံယူပဲြတြင္ ဆရာေတာ္က ၾသ၀ါဒကို ခ်ီးျမွင္႔ခဲ႔ပါသည္။ (မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ဦးရာဇဓမၼာဘိ၀ံသ)

အမ်ိဳးသမီး၏ အလွဓနဟု နီတိတြင္ ဆိုထားပါသည္။ အမ်ိဳးသား၏ အလွကို ဥစၥာဟု ဆိုရမည္ထင္ပါသည္။ ဥစၥာလည္းေပါ၊ ရုပ္ကလည္းေခ်ာ၊ ပညာက လည္းတတ္ၿပီဆိုပါကေယာက်ၤားအ တြက္ ၿပီးျပည္႔စံုလွေပၿပီ။ အက်င္႔သိကၡာေကာင္းပါ ထည္႔စြက္လွ်င္မူ သူေတာ္စင္ျဖစ္ေပၿပီ။ မထည္႔ စြက္ႏိုင္လွ်င္မူ အထက္ပါျပည္႔စံုမွဳမ်ားသည္ စိတ္မခ်ရေသးေပ။ေခမသကသူေ႒းသားေလးသည္ အထက္ပါ ဥစၥာေပါ၊ ရုပ္ေခ်ာ၊ ပညာတတ္ျဖစ္ခဲ႔ေပသည္။ သူ႔ကို အမ်ိဳးသမီးမ်ားျမင္လိုက္ရပါက မေနႏိုင္ေ အာင္ပင္ ခိုက္ရေတာ႔သည္ဟု ညႊန္းဆို ခံရပါသည္။ သူသည္ ေလာကီအရည္အခ်င္းမ်ားအေပၚတြင္ မွီၿပီး ဣတၳိဓုတၱ (ျမာေပြသူ) တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ႔ေပသည္။ ရွင္ဘုရင္က သူေ႒းႀကီ၏ မ်က္ႏွာေၾကာင္႔ သူ႔ကိုျပစ္ဒဏ္မွ မၾကာခဏ လႊတ္ေပးခဲ႔ေသာ္လည္း ေခမသကသူေ႒းသားေလးကမူ ၀ါသနာႀကီးခဲ႔ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူေတာ္ေကာင္းကို အမွီရသျဖင္႔ သူသည္ ကံေကာင္းခဲ႔ရပါသည္။ သူေ႒းႀကီးသည္ ဘုရားရွင္ထံ သို႔ေရာက္ေအာင္ သူ႔သားကို ႀကံေဆာင္ခဲ႔သျဖင္႔ သူေတာ္ေကာင္းဘုရားရွင္ကို အမွီရၿပီးေသာတာပန္ေခ မသက ျဖစ္လာခဲ႔ပါသည္။ သူ၏ အတိတ္ဘ၀က ဆုေတာင္းမွာလည္း ေၾကာက္စရာပင္ ေကာင္းလွသည္။ အလွဴအတန္းေပးလွဴၿပီး ဤေကာင္းမွဳေၾကာင္႔ ေဆြမ်ိဳးမွလဲြၿပီး က်န္သူမ်ားအားလံုး သူ႔အေပၚတြင္ ညြတ္ၾကပါေစဟု ဆုေတာင္းခဲ႔သည္ဟုဆိုပါသည္။ သူ၏ ဆုေတာင္းျပည္႔ခဲ႔သျဖင္႔ သမီးရွင္မ်ား အိပ္ေရး ပ်က္ခဲ႔ရပါသည္။ ယခုမူ သူသည္ေသာတာပန္ျဖစ္သျဖင္႔ အထူးသျဖင္႔ သမီးရွင္မ်ား ခ်မ္းသာရာရခဲ႔ၾကေပ ၿပီ။ စတုတၳ၀တၳဳတြင္ ပါ၀င္သည္႔ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ပါသည္။

ပဥၥမ၀တၳဳတြင္ ရဟန္းတစ္ပါးက ျမက္ကိုႏုတ္မိသျဖင္႔ သင္႔ေရာက္သည္႔အာပတ္ကို မိတ္ေဆြရဟန္းအားေမးျမန္းမိပါသည္။ အေမးခံပုဂၢိဳလ္က အေရးမႀကီးသည္႔ အေၾကာင္းေျပာျပၿပီး သူကိုယ္တိုင္ပင္ လက္ေတြ႔ ႏုတ္ျပခဲ႔ပါသည္။ ယခုေခတ္ ဒါေလးမ်ားဟုဆိုသကဲ႔ သို႔ပင္ျဖစ္ပါ သည္။ျမတ္ စြာဘုရားရွင္ကျမတ္ေသာ အက်င္႔ကို သံသယျဖစ္ေမည္႔ အေသးအဖဲြ အာပတ္သင္႔ျခင္းကိုလည္း မျပဳလုပ္ သင္႔ေၾကာင္းမိန္႔ေတာ္မူၿပီး အေမးခံပုဂၢိဳလ္ကို အျပစ္တင္ပါသည္။ေသးငယ္ေသာ အျပစ္မ်ား အေပၚ တြင္ျမင္႔မိုရ္ေတာင္ႀကီးတမွ်ႀကီးသည္ဟု ခံယူခ်က္ျဖင္႔ေစာင္႔ထိန္းပါက သီလစင္ၾကယ္မွဳမွာ အထက္တန္း ကရွိေနပါမည္။ေမးခြန္းေမးသည္႔ရဟန္းမွာေစာင္႔စည္းၿပီး ရဟႏၱာတစ္ပါးျဖစ္ခဲ႔သည္က သက္ေသခံေနပါ သည္။

ဆ႒မ၀တၳဳတြင္ မေကာင္းမွဳျပဳလုပ္သူမ်ားသည္ ငါျပဳသည္႔ မေကာင္းမွဳကို သူတစ္ပါးမ်ားမသိဟု အထင္ျဖင္႔ မေကာင္းမွဳကို မျပဳသင္႔ေပ။ သူတစ္ပါး မသိပါေသာ္လည္း ေနာင္တြင္ ပူပန္ရတတ္သျဖင္႔ေကာင္းမွဳကိုသာျပဳသင္႔ပါသည္။ ယခုေခတ္တြင္ ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာျပႆနာမ်ား သည္ေရွးေခတ္ကလည္း ရွိခဲ႔သည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ျပႆနာမွာ လူမွဳေရးႏွင္႔ဆိုင္ပါသည္။ သူေ႒းမ တစ္ဦးက အိမ္ေဖၚေခၚထားခဲ႔ပါသည္။ သူေ႒းမ၏ ခင္ပြန္းက အိမ္ေဖၚအေပၚတြင္ ညြတ္ေလသျဖင္႔ သူေ႒းမစိတ္တြင္ ျငဴစူသည္႔ ဣႆာေစတသိက္ ႏွင္႔အတူ ေဒါသအမ်က္စိတ္ ျဖစ္ခဲ႔ၿပီးေနာက္ အိမ္ေဖၚကို လက္ေနာက္ျပန္ႀကိဳးတုပ္၍ ၿခံဳေပၚတြင္ ပစ္ခ်ခဲ႔ပါသည္။ သူမက မသိဟန္ေဆာင္ၿပီး သူ၏ခင္ပြန္းႏွင္႔အတူ ဘုရားေက်ာင္းသို႔သြားၿပီ ဘုရားေရွ့ေမွာက္တြင္ တရားနာခဲ႔ပါသည္။ သူမ၏ေဆြမ်ိဳးမ်ားက အိမ္ေဖၚကို ကယ္တင္ခဲ႔ၾကၿပီး ဘုရားေက်ာင္းသို႔ အိမ္ေဖၚႏွင္႔အတူေရာက္လာခဲ႔ပါသည္။ ဘုရားရွင္ထံသို႔လည္း အျဖစ္မွန္ကိုေလ်ာက္ထားခဲ႔ၾကပါသည္။ ဘုရားရွင္ကျပဳသင္႔သည္ေကာင္းမွဳအေၾကာင္းကိုေဟာျပသျဖင္႔ သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ တရားထူးကိုလည္း ရခဲ႔ၾကပါသည္။ အဂၤုတၱရနိကာယ၊ တိကနိပါတ၊ တတိယ ပဏၰာသက၊ ပထမအႏုရုဒၶသုတ္ (ပ၊၂၈၄) တြင္ အရွင္အႏုရုဒၶါမေထရ္ျမတ္က ဒိဗၺစကၡဳျဖင္႔ေလာကကို ၾကည္႔ေတာ္မူခဲ႔ရာ အမ်ားအားျဖင္႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ငရဲသို႔က်ေရာက္ေနသည္ကိုေတြရၿပီး အေၾကာင္း ကိုေလ်ာက္ထားေသာအခါ ဘုရားရွင္က သူတို႔၏ သႏၱာန္၌ နံနက္ခင္းတြင္ မစၦရိယ၊ေန့လည္ခင္း၌ ဣႆာ၊ ညေနခင္း၀ယ္ ကာမရာဂထၾကြေသာ စိတ္မ်ားသည္ ကိန္းေအာင္းေနသျဖင္႔ ငရဲသို႔ေရာက္ၾက သည္ဟု အေၾကာင္းသံုးခ်က္ကိုေဟာထားပါသည္။ အ႒ကထာႏွင္႔ ဋီကာ ဆရာမ်ားသည္ ဤသုတ္၏ အက်ယ္ကို မဖြင႔္ဆို္ျပပါ။

သတၱမ၀တၳဳတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ေဟာေတာ္မူသည္မွာ သံေ၀ဂဥာဏ္ျဖစ္ေစရန္ ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာ႔၀န္ထမ္း ရဟန္းဘ၀သည္ သာသနာေတာ္ကိုေထာက္ပ႔ံသူ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားအေပၚတြင္ အမွီျပဳၾကရပါသည္။ေရျမင္႔မွ ၾကာတင္႔ဆိုသလိုပင္ လူမ်ိဳးႏွင္႔ျမင္႔မွ သာသနာေတာ္လည္း တင္႔ပါမည္ ။င္ငံေတာ္မွ ခ်ီးေျမွာက္မွ သာသနာေတာ္၏ အဆင္႔အတန္းသည္လည္း တက္ပါမည္။ သို႔ေသာ္ သာသ နာေတာ္သည္ႏွစ္ေထာင္႔ငါးရာေက်ာ္ ခရီးေလ်ာက္ခဲ႔ရာတြင္ေခါက္ရွာငွက္ ပ်ံသန္းသလိုပင္ သာသ နာေတာ္ခရီးသည္လည္း နိမ္႔တုံျမင္႔တံု ရွိလွပါသည္။ အဓိကအေရးႀကီးသည္မွာ ကိုယ္ႀကံဳဆံု ရာေခတ္ ကာလႏွင္႔ ဘ၀တြင္ သာသနာေတာ္၏ တာ၀န္ကိုေက်ပြန္ေစရန္သာျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶေခတ္က ရဟန္းေတာ္တစ္ခ်ိဳသည္ ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္မည္ စိတ္ကူးျဖင္႔ေက်းလက္ေတာရြာသို႔ သြားခဲ႔ၾက ရာ ပထမတစ္လတြင္ အဆင္ေျပခဲ႔ပါေသာ္လည္း ဒုတိယလမွစ၍ အဆင္မေျပခဲ႔ၾကပါ။ ဘုရားရွင္ထံ သို႔ျပန္လာခဲ႔ၾကၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းကိုေလ်ာက္ထား ခဲ႔ၾကေသာ အခါတြင္ ခဏေကာင္းကို လြတ္သြားသူ သည္ ဘ၀ေကာင္းကို လြတ္သြားသူျဖစ္ေပသည္။ သာသနာေတာ္ႏွင္႔ ႀကံဳရျခင္းသည္ ခဏေကာင္း ပင္ျဖစ္ေတာ႔သည္။ မည္သို႔ေသာေလာကဓံႏွင္႔ ၾကံဳၾကသည္ျဖစ္ပါေစ အရာရာကိုေက်ာ္လႊားေစရန္ နည္းလမ္းရွိရပါမည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း သတိရၾကၿပီး သံေ၀ဂစိတ္ျဖင္႔ ႀကိဳးစားၾကေပရာ သူတို႔ သည္ ဘုရားရွင္၏ တရားေကာင္းကို နာၾကားခဲ႔ရသျဖင္႔ ရဟႏၱာမ်ားျဖစ္ခဲ႔ၾကေပသည္။

မရွက္သင္႔သည္ အရာ၀ယ္ မရွက္ရ၊ ရွက္သင္႔သည္႔ အရာ၀ယ္ ရွက္တတ္ရေပသည္။ သို႔မွ သာလ်င္ အက်ိဳးမ်ားမည္ျဖစ္ေပသည္။ ဤနည္းတူ အျပစ္ရွိသည္ကို အျပစ္ဟုထင္တတ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး အျပစ္မရွိသည္ ကိုလည္း အျပစ္ကင္းသည္ဟု သိၾကရေပမည္ဟု အ႒မႏွင္႔ န၀မ၀တၳဳမ်ားတြင္ေဟာေ တာ္မူပါသည္။ နိဂ႑ႏွင္႔ တိတၱိတို႔ကို ရည္ရြယ္ၿပီးေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔သည္ အ၀တ္၀တ္ သည္ကို အပိုအလုပ္ထင္ၿပီး အ၀တ္မ၀တ္ၾကသူမ်ား ျဖစ္သကဲ႔သို႔ပင္ သူတို႔၏ ဘာသာ၀င္မ်ားသည္လည္း ဗုဒၶထံလာရမည္ကို ရွက္ေၾကာက္ေနၾကပါသည္။ ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ တရာနာျခင္းကို ရွက္သူ၏ သႏၱာန္၀ယ္ မာယာဦးစီးေသာ ေလာဘစိတ္မ်ား ျဖစ္ေနမည္မွာ ေသခ်ာေပသည္။

ဤနိရယ၀ဂၢတြင္ စာမ်က္ႏွာ (၁၂)၊ ၀တၳဳ (၉)၊ (၁၄) ဂါထာရွိၿပီး အဖြင္႔ခံဂါထာမွာလည္း ဂါထာ အားလံုးပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ေဆာင္းပါးမွတ္စုမ်ား

၁။ ခုဒၵကနိကာယ၊ ၀ိနယ ပါရာဇိကပါဠိေတာ္၊ ၂။ သံယုတၱနိကာယ၊

၃။ ဒီဃနိကာယ၊ သီလကၡႏၶ၀ဂၢအ႒ကထာ၊ ၄။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ

၅။ အဂၤုတၱရနိကာယ၊ တိကနိပါတ၊ တတိယပဏၰာသက၊ ပထမအႏုရုဒၶသုတၱ၊

၆။ ေလာကနီတိ ၇။ မဃေဒ၀လကၤာသစ္

စာေရးသူ၏အာေဘာ္

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိထိုက္သည္မ်ားကို သိေစရန္ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက

ဓမၼဒူတေက်ာင္း၊ ဘူေဖ်ာင္းရပ္ကြက္၊

ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP