* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, May 7, 2011

ကာလျဖစ္စဥ္ထဲက လူ႕အသိဉာဏ္


(၁)
ကၽြန္ေတာ္ ၄-ႏွစ္သားတုန္းက ငါ့ေဖေဖႀကီး ဘာမဆို လုပ္တတ္တယ္။
၅-ႏွစ္ ငါ့ေဖေဖႀကီး မသိတာ ဘာမွ မရွိဘူး။
၆-ႏွစ္ ငါ့အေဖက မင္းအေဖထက္ တတ္တယ္ကြ။
၈-ႏွစ္ တို႔အေဖက အကုန္လံုးေတာ့လည္း အတိအက် မသိဘူး။
၁၀-ႏွစ္ အေဖတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကနဲ႔ အခုနဲ႔က တစ္ျခားစီပဲ။
၁၂-ႏွစ္ အင္း အဲဒါေတာ့ အေဖလည္း ဘယ္သိပါ့မလဲ။ သူက အသက္သိပ္ႀကီးၿပီဆိုေတာ့ ကေလးတုန္းက အေၾကာင္းေတြ မမွတ္မိႏိုင္ေတာ့ဘူး။
၁၄-ႏွစ္ အေဖေတာ့ ထည့္မေျပာနဲ႔။ သူက ေရွး႐ိုးသမားႀကီး။
၂၁-ႏွစ္ အဘိုးႀကီးလား။ ထားပါ။ ေအာက္ေနၿပီ။ လံုး၀ေအာက္ေနၿပီ။
၂၅-ႏွစ္ အေဖေတာ့ နည္းနည္းပါးပါး သိတယ္။ မသိလို႔လည္း မျဖစ္ဘူးေလ။ လူႀကီးပဲဟာ။
၃၀-ႏွစ္ အေဖ့ကို နည္းနည္းပါးပါး ေမးၾကည့္ရင္ ေကာင္းမယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ သူက အေတြ႕အႀကံဳေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။
၃၅-ႏွစ္ အေဖနဲ႔တိုင္ပင္ၿပီးမွပဲ ဒီကိစၥကို ငါတစ္ခုခု လုပ္ႏိုင္မယ္။
၄၀-ႏွစ္ အေဖသာဆိုရင္ ဒီကိစၥကို ဘယ္လို ေျဖရွင္းမလဲ မသိဘူး။ အေဖက အေတြ႕အႀကံဳရွိတယ္။ အေျမာ္အျမင္လည္း ရွိတယ္။
၅၀-ႏွစ္ ဒီကိစၥ အခုေနသာ အေဖနဲ႔ တိုင္ပင္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ေပးရေပးရ ငါေပးပါတယ္။ အေဖ့အရည္အခ်င္းေတြ သူရွိတုန္းက ေကာင္းေကာင္း သတိမထားခဲ့မိတာ သိပ္ႏွေျမာဖို႔ေကာင္းတယ္။ တကယ္ဆို ငါ့အေဖဆီက အမ်ားႀကီး ရလိုက္ဖို႔ ေကာင္းတယ္။
ဆရာေဖျမင့္ရဲ႕ ႏွလံုးသားအာဟာရဆိုတဲ့ စာအုပ္ေလးထဲက ႀကိဳက္လို႔ ကူးထားတာေလး အတိတ္က စာအုပ္အစုတ္ေလးထဲက ေတြ႕လို႔။ ဟိုတုန္းက သေဘာက်ခဲ့သလိုမ်ိဳး အခုလည္း သေဘာက်မိေနဆဲ။ ဒါေလးကို ဖတ္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္တစ္ခုကို သြားသတိရမိတယ္။
(၂)
ငါ ငယ္ငယ္တုန္းက ကမၻာႀကီးကို ေျပာင္းလဲပစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္။
နည္းနည္းႀကီးလာေတာ့ ကမၻာႀကီးကို ေျပာင္းလဲပစ္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ဘူး။ ငါ့ႏိုင္ငံကိုေတာ့ ငါ ေျပာင္းလဲပစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္။
ေနာက္ထပ္နည္းနည္း အရြယ္ရလာေတာ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုလံုးကို ေျပာင္းလဲဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ငါေနတဲ့ၿမိဳ႕ေလးကိုပဲ ေျပာင္းလဲပစ္ႏိုင္ရမယ္လို႔ ယံုၾကည္လာခဲ့တယ္။
ေနာက္ထပ္ အသက္ပိုႀကီးလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ငါ့ၿမိဳ႕ေလးလဲ ငါ ေျပာင္းလဲေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ဘူးဆိုၿပီး တစ္ဆင့္ခ်င္း ေလွ်ာ့ခ်လာလုိက္တာ ငါ့မိသားစုေလးကို ေျပာင္းလဲႏိုင္တယ္လို႔ ယံုၾကည့္လာတယ္။ မိသားစုလည္း ေျပာင္းလဲေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ ေနာက္ဆံုး ငါ့ကိုယ္ငါ ေျပာင္းလဲေအာင္ လုပ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
(၃)
ျဖစ္ရပ္ေလး(ဇာတ္လမ္းေလး)ႏွစ္ခုက ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ေတြေတာ့ မတူပါဘူး။ ပထမျဖစ္ရပ္က အေဖဆိုတာကို ေဇာင္းေပးထားၿပီး အဲဒီ အေဖေတြအေပၚမွာ သားသမီးေတြက အရြယ္အလိုက္ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းတတ္ပံုကို ေျပာျပတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အေဖက အေဖပါပဲဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒုတိယျဖစ္ရပ္ကေတာ့ ေလာကမွာ လူဆိုတာ သူတစ္ပါးကို ေျပာင္းလဲေအာင္ လုပ္ဖို႔ ဆိုတာထက္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေျပာင္းလဲေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေျပာင္းလဲေအာင္လုပ္တာဟာ သဘာ၀က်ေၾကာင္းကို မီးေမာင္းထိုးျပေနပါတယ္။
ဒီလို မတူေပမယ့္ တူတဲ့အရာကေတာ့ အရြယ္ပါပဲ။ အသက္အရြယ္အလိုက္ အသိဉာဏ္ေလးေတြက ေျပာင္းေျပာင္းသြားတတ္ၾကတာပါပဲ။ ဒါက သဘာ၀က်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက အခ်ိဳ႕က အသက္ႀကီးေပမယ့္ အသိဉာဏ္က လိုက္ႀကီးမလာဘဲနဲ႔ ကေလးတုန္းက အသိဉာဏ္ကေန တက္မလာတတ္ၾကတာပါပဲ။
ဒါကေတာ့ အသက္အရြယ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ကာလျဖစ္စဥ္ထဲက လူ႕အသိဉာဏ္တရားေပါ့။
(၄)
ကာလျဖစ္စဥ္ထဲက လူ႕အသိဉာဏ္တရားဆိုေတာ့ လူေတြရဲ႕ ေခတ္အဆက္ဆက္ ကာလေတြထဲက အသိဉာဏ္ေတြကိုလည္း ေျပးျမင္မိပါတယ္။ ေက်ာက္ေခတ္၊ ေျမယာေခတ္… ဘာေခတ္ညာေခတ္…. ဒီေန႔ အႏုျမဴေခတ္….ဒီလို ေခတ္ေတြ ေျပာင္းေျပာင္းလာသလို လူ႕အသိဉာဏ္ လူ႕ယံုၾကည္ခ်က္ေတြလည္း ေျပာင္းေျပာင္းလာတယ္။ လူေတြဟာ သဘာ၀လြန္ျဖစ္ရပ္ေတြကို မ်က္ကန္းေတြလို အ႐ူးေတြလို ယံုၾကည္ရင္းကေန ဒီေန႔ေခတ္မွာ ေမးခြန္းေတြ ထုတ္တတ္လာၾကတယ္။ ဒါက သဘာ၀က်ပါတယ္။ သဘာ၀မက်တာက ဟိုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ယံုၾကည္မႈေတြကို ဒီေန႔ေခတ္အထိ အဟုတ္မွတ္ေနတတ္ၾကတာပဲ။
အေဖမွာ မွာတဲ့အတိုင္းဆိုတာကေတာ့ အေဖလည္း သေဘာက်မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ယံုၾကည္တယ္။


0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP