* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, May 31, 2011

ရွင္ေတာ္ေဟာၾကား ဓမၼစကားေတာ္မ်ား (နာဂ၀ဂၢ)

ေဆာင္းပါးအမွတ္စဥ္(၂၃)

ဘုရားအေလာင္း၏ ဖြားဖက္ေတာ္ခုႏွစ္ဦးတြင္ ဆင္ရတနာ ပါ၀င္သည္ဟု ယူဆေသာ ပါဠိက်မ္း တစ္ေစာင္ရွိပါသည္။ ဆင္ကိုပါဠိလို ဟတၳိဟု အသိမ်ားၾကပါသည္။ နာဂ၊ ဂဇ၊ ကုဥၥရ စသျဖင္႔ အဓိပၸါယ္ ဆင္တူေသာ ပါဠိစကားလံုးမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ေရွးေခတ္က ဘုရင္မ်ား၏ ရတနာမ်ားတြင္ ဆင္သည္ ထိပ္ဆံုးမွ ပါ၀င္ပါသည္။ စစ္ေရးတြင္ဆင္သည္ အဓိက အသံုး၀င္ပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၶက “ငါသည္ စစ္ေျမျပင္ တြင္ တိုက္ပဲြ၀င္ေနေသာ ဆင္ေျပာင္ႀကီးအလားျဖစ္သည္။ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ က်ေရာက္ လာေသာေလး ၊ ျမွားတို႔၏ ဒဏ္ကို ႀက႔ံႀက႔ံခံၿပီး ထြက္မေျပးရန္ လိုသကဲ႔သို႔ပင္ သီလမရွိေသာ လူအမ်ားစု၏ စြပ္စဲြခ်က္မ်ား ကိုလည္းေျပလည္သည္အထိ သည္းခံေျဖရွင္းရန္ တာ၀န္ရွိသည္” ဟု ဓမၼပဒ (အပၸမာဒ၀ဂ္ ႏွင္႔ နာဂ၀ဂ္တြင္) မိန္႔ေတာ္မူခ်က္ ရွိပါသည္။ တစ္ဖန္ ဘုရင္တို႔ ထိုင္ေသာေနရာ (ခံု) ျဖစ္သည္႔ ပလႅင္ကို အနိမ္႔၊ အျမင့္ပမာဏ ကိုလုိက္၍ (၃) မ်ိဳး ခြဲျခားႏိုင္ၿပီး ၁၆ေတာင္ရွိေသာ မဟာပလႅင္၊ ၈ေတာင္ရွိေသာ မဇၥ်ိမပလႅင္၊ ၄ ေတာင္ ရွိေသာစူဠပလႅင္တို႔ျဖစ္သည္။ ပလႅင္တစ္ခုတြင္ ျခေသၤ့ ၊ ဆင္ပ်ံ ၊ ေလာကနတ္ ၊ ေဒါင္းၿမီး ၊ ယပ္ ၊ ဆင္နား ၊ တံခါးတိုင္ ၊ သိၾကားကိႏၷရာ ၊ သမၼာေဒ၀ ၊ ျခဴး ၊ ၾကာ ၊ ဦးေဆာက္ပန္း ဟူ၍ (၁၂) ေနရာရွိသည္။ ထိုအေရး ႀကီးေသာ ပလႅင္တြင္လည္း ဆင္သည္ တစ္ခုအေနႏွင္႔ အပါ၀င္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ႔ရိုးရာ ေဗဒင္ႏွင္႔ နကၡတ္ ရာသီခြင္တြင္လည္း ဆင္ရုပ္ ပါ၀င္သည္။ ျမန္မာမွဳလက္ရာမ်ားတြင္လည္း ဆင္ရုပ္ကေနရာယူ ပါသည္ ။ႏိုင္ ငံေတာ္သံုးေငြကို ထုတ္ရာတြင္လည္း ဆင္ရုပ္ကိုပင္ အသံုးျပဳပါသည္။ ျမန္မာ့စစ္တုရင္ကစားနည္းသည္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္္ေပါင္း (၁၃၀၀) ေက်ာ္ခန္႔မွစ၍ အိႏိၵယႏိုင္ငံတြင္ ေခတ္စားခဲ့ေသာ ကစားနည္းျဖစ္သည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ကမာၻ အရပ္ရပ္သို႔ျပန္႔ႏွံ႔ခဲ့ကာ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေအဒီ (၈)ရာစုတြင္ ေရာက္ရွိခဲ့ သည္။ထို႔ေၾကာ င့္ ျမန္မာ့စစ္တုရင္သည္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာစစ္တုရင္ထက္စာၿပီးေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္သည္ဟုသိရပါသ ည္။စစ္တုရင္ ကစားနည္း၏မူလအမည္မွာ “စတုရဂၤ” ျဖစ္ၿပီး စစ္အဂၤါေလးပါး (ဆင္၊ ျမင္း၊ ရထား၊ေျခလ်င္ တပ္ဖြဲ႔မ်ား) ျဖင့္ စစ္ထိုးသ႑ာန္ျပဳ ကစားရေသာ ကစားနည္းဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ “စတုရဂၤ”မွ “စတုရင္”၊ “စစ္တုရင္”အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ သံုးႏႈန္းခဲ့သည္ဟု အဆိုရွိပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ အင္း၀ေခတ္တြင္ နန္းတြင္း ပ ညာရွင္မ်ားသည္ စစ္တုရင္ကုိ ကစားေနခဲ႔ၾကသည္ဟု မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရပါသည္။ စစ္တုရင္ သည္ေရွး ယခင္က မင္းညီမင္းသား၊ မွဴးမတ္ဗိုလ္ပါတို႔၏ စစ္ဗ်ဴဟာခင္းက်င္းတိုက္ခိုက္ရာတြင္ ထက္ျမက္ ကၽြမ္းက်င္ ရန္ႏွင့္ အေပါင္းအသင္းမ်ားအတြင္း ကိုယ္ရည္၊ ကိုယ္ေသြးယွဥ္ၿပိဳင္ကာ အပ်င္းလည္းေျပရန္ေလ့က်င့္ က စားရေသာေတာ္၀င္ ကစားနည္း တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ အေရာင္မွာ အနက္ရုပ္၊ အနီရုပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး မင္းႀကီး၊ စစ္ကဲ၊ ဆင္၊ ရထား၊ ျမင္း၊ နယ္ဟု အရုပ္မ်ား (၆) မ်ိဳးပါ၀င္သည္။ စစ္တုရင္ ကစား႐ုပ္မ်ားမွာ စုစုေပါင္း (၃၂)႐ုပ္ျဖစ္ပါသည္။ အျခားေနရာတြင္ေလ႔လာပါက ရုပ္ေသးကပြဲ၊ ပါစၿမဲ၊ ထုတ္ဆြဲ ၂၈-ရုပ္ဟူသည္ႏွင္႔ အညီရုပ္ေသးျပပြဲ စီမံရာ၌လည္း အဘိဓမၼာလာ မဟာဘုတ္ ၄-ပါးကိုစြဲ၍ ၀န္ရုပ္ ၄-ပါးႏွင့္ ဥပါဒါရုပ္ ၂၄- ပါး ကိုစြဲ၍ အျခားရုပ္မ်ား ၂၄-ရုပ္၊ ဤသို့လွ်င္ ရုပ္တရား ၂၈-ပါးအရ အရုပ္ေပါင္းလည္း ၂၈-ရုပ္ ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုထားပါသည္။ ထိုတြင္ ကပၸါျပဳ၊ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ကို မူတည္၍ နတ္ကေတာ္ရုပ္ အဦးထြက္ၿပီး နတ္ကေတာ္ ရုပ္၊မင္းရုပ္၊ဆင္ရုပ္၊က်ားရုပ္၊ ဆင္ထိန္းရုပ္၊ ဘီလူးရုပ္၊ ကုမၻဏ္ရုပ္၊ ၾကက္တူေရြးရုပ္၊ ငွက္ရုပ္၊ ဂဠဳန္ရုပ္ ၊(၁၀) နဂါးရုပ္၊ ေဇာ္ဂ်ီရုပ္၊ ေသေ႒းရုပ္၊ စုန္းမရုပ္၊ နတ္ရုပ္၊ ေနရာထိုင္ခင္းရုပ္၊ ရွင္ဘုရင္ရုပ္၊ ေရႊနန္းဆက္ မိဖုယားရုပ္၊ မင္းသားလတ္ရုပ္၊ မင္းသားႏုရုပ္၊(၂၀) မင္းသၼီးရုပ္၊ သံခ်ိဳလက္စြဲေတာ္ရုပ္မ်ား၊ သံပ်က္ လက္စြဲ ရုပ္မ်ား၊ မင္းႀကီး သက္ေတာ္ရွည္႐ုပ္၊ ေရႊတိုက္၀န္႐ုပ္၊ ၀န္ေထာက္ရုပ္၊ ဂုတ္၀န္ရုပ္၊ (၀ါ) ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္၊ ပုဏၰား(၀ါ) ဆရာေတာ္ရုပ္ပံု။ (၂၈) ခုတြင္ ဆင္ရုပ္ပါ၀င္သည္။ အေသာကမင္းေရးထိုးထားခဲ႔ေသာ ေက်ာက္ စာတုိင္ထိပ္တြင္ရွိ အရုပ္ႀကီးေလးခုမွာ ၁။ျခေသ့ၤရုပ္ ၂။ဆင္ရုပ္ ၃။ျမင္းရုပ္ ၄။ႏြားရုပ္ အားျဖင္႔ေလးမ်ိဳး တို႔ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားအက်ဳိးကုိေဆာင္ရြက္လုိ၊ ျခေသၤ့လုိ၊ က်င့္ရမည္။ ယုံငယ္မွာလည္း၊ မေလွ်ာ့ဘဲ၊ အျမဲ ခုန္အုပ္သည္။ လုံ႕လကဲကဲ၊ မေလွ်ာ့ဘဲ၊ အျမဲလုပ္ရမည္ဟု ျခေသၤ႔ရုပ္ကုိ အဓိပၸါယ္ဖြင္႔သကဲ႔သို႔ပင္ အမ်ား အ က်ဳိးကို၊ေဆာင္ရြက္လုိ၊ ဆင္လုိက်င့္ရမည္။ လက္နက္မွန္လည္း၊ မေလွ်ာ့ဘဲ၊ စစ္ပြဲဆင္ႏႊဲသည္။ဘာဘဲၾကဳံ ၾကံဳ ၊ကုိယ္မျဖဳံ၊ သက္လုံေကာင္းရမည္စသျဖင္႔ ဆင္ရုပ္၏ အဓိပၸါယ္ကိုလည္းဖြင္႔ျပပါသည္။ႏြားႏွင္႔ျမင္းတစ္ေကာ င္ခ်င္းစီ၏ အေရးပါပံုကိုလည္း ေဖၚျပထားပါသည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္လည္း ဆင္သည္ သစ္မ်ားကို ဆဲြယူရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ ကမၻာလွည္႔ခရီးသည္မ်ားကို ေျဖေဖ်ာ္ ရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ ဘာသာေရးႏွင္႔ဆိုင္သည္႔ ပဲြေတာ္တြင္ျဖစ္ေစ၊ အားကစားက႑တြင္ျဖစ္ေစ၊ လက္၀တ္ ရတ နာေစ်းကြက္တြင္ျဖစ္ေစ၊ အေရးပါေနဆဲျဖစ္ပါသည္။

ဤေနရာတြင္ နာဂ (ဆင္) ႏွင္႔ ပတ္သက္၍ ဓမၼပဒအ႒ကထာကမူ နာဂဟူေသာပါဠိစကားလံုးကို သြယ္ ၀ိုက္အဓိပၸါယ္ ဆင္ႏွင္႔ျဖစ္ေစ ( နာေဂါ၀ါတိ ဟတၳီ၀ိယ)၊ တိုက္ရိုက္အဓိပၸါယ္ ရဟႏၱာႏွင္႔ျဖစ္ေစ အသံုးျပဳ ပါသည္။ နာဂဟူေသာ စကားလံုးသည္ ဦးနာဂစသျဖင္႔ အမည္ျပကိုလည္း သံုးစဲြပါသည္။ ကမၼ၀ါစာ ရြတ္ဖတ္ ရာတြင္ (နာ ေဂါစ၊ ဒေတၱာစ စသျဖင္႔) ရြတ္ဆိုပါသည္။

ပထမ၀တၳဳတြင္ အဆိုးဆံုးအတြက္ ရင္ဆိုႏိုင္ရန္ သိထားရမည္႔ ဆဲေရးျခင္းဆယ္မ်ိဳးကို ေဖၚျပရာတြင္ သူခိုး၊ လူည႔ံ၊ ေတြေ၀သူ၊ ၀ွက္တတ္သူ၊ ႏုတ္သီးလွန္သူ၊ ႏြားႀကီး၊ ျမည္းလိုသတၱ၀ါ၊ ငရဲေကာင္၊ တိရစၦာန္၊ အပါယ္စာ၊ နတ္ျပည္မေရာက္မည္႔သူတို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဆယ္ခ်က္ျဖင္႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဆဲေရးရန္ ဥေတနဘုရင္ကေတာ္ မာဂ႑ီမိဘုရားကေစခိုင္းခဲ႔ပါသည္။ ဆြမ္းခံၾကြေနေသာ ဘုရားအမွဴးရွိသည္႔ သံ ဃာေတာ္မ်ားသည္ ထိုဒဏ္ကိုခံခဲ႔ရပါသည္။ ေသာတာပန္အဆင္႔မွ်သာရွိေသးေသာ အရွင္အာနႏၵာကဤၿမိဳ႔ မွထြက္ေျပးရန္ ဘုရားရွင္ထံေလ်ာက္ထားေသာအခါတြင္ တုိက္ပဲြ၀င္ အာဇာနည္ဆင္ကဲ႔သို႔ပင္ အရွံဳး မေပး ဘဲ ျပႆနာၿပီးဆံုးသည္အထိ သည္းခံေျဖရွင္းတတ္ရန္ လိုေၾကာင္းမိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ ဆဲလာၾကေသာ လူ မ်ားလည္း သည္းခံေသာ လက္နက္ျဖင္႔ တိုက္ပဲြ၀င္ခဲ႔ၾကေသာ ဘုရားရွင္၏ ဘက္ေတာ္သားမ်ားျဖစ္ လာခဲ႔ ၾကပါသည္။ မာဂ႑ီမိဘုရားက ေစခိုင္းျခင္းမွာ အၿငိဳးထားေသာ စိတ္ေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။

ယေန႔ေခတ္ သြားလာေရး ခရီးစဥ္မ်ားက စံုလင္ၾကပါသည္။ ေငြေၾကးျပည္႔စံုသူမ်ားက ေဒၚလာေငြ သန္းခ်ီေပး၍ လကမၻာေပၚထိပင္ခရီးသြားေနၾကေပၾကရာေျမျပင္ေပၚရွိေရေၾကာင္းသေဘၤာခရီး၊ေမာ္ေတာ္ ကားခရီးစဥ္တို႔သည္ပင္ မ်က္ႏွာငယ္ၾကရမည္႔ အေနအထား ျဖစ္ေနပါသည္။ သို႔ကလိုပင္ ခရီသြားလာေရး သည္ လြယ္ကူလွေပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း တစ္ေန႔လုပ္အားခ တစ္ေဒၚလာတြင္ မရရွာၾကေသာ (Below the the line of poverty ) ဆင္းရဲတြင္းနက္ လိုင္းေအာက္တြင္ ရွိေနၾကေသာ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူသား ထုႀကီးမွာမူ အာရွ၊ အာဖရိက ေတာင္အေမရိက တစ္ခြင္တြင္ လက္ညိဳးထိုး၍ မလဲြႏိုင္ေအာင္ပင္ ရွိေနသည္။ သူတို႔သည္လည္း ခရီးသြားရန္ အိပ္မက္မ်ား မက္ေနၾကေပလိမ္႔မည္။ မည္သူမဆို မက္ႏိုင္သည္႔ အခြင္႔ အေရးရွိၾကေပသည္။ တစ္ခ်ိဳ႔ ခရီးသြားအိပ္မက္မ်ား မက္ဖူးၾကေပမည္။ မည္သူမွ မမက္ဘူးေသာ အိပ္မက္ တစ္ခုရွိသည္ဟု ဆိုျငားအ႔ံမည္သည္႔ အရာျဖစ္ေလမည္နည္း။ အ႒ကထာဆရာေျပာျပသည္႔ “အဂတဒိသ ”ခရီးစဥ္ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းခရီးစဥ္ကို အရည္အေသြးရွိသူမ်ားသာ ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။ ျပည္႔စံုရမည္႔ အရည္ အခ်င္းမွာ အရိယာမဂ္ဥာဏ္သာျဖစ္ပါသည္။ အစိရ၀တီျမစ္ေဘးနားတြင္ ဆင္ဆရာကို နည္းလမ္းေပး ခဲ႔သည္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဘုရားရွင္က သင္တို႔သည္ ဆင္ကို တုတ္ျဖင္႔ထိုးၿပီး လိုရာသို႔သြားေစရန္ ဆင္ဆရာကို နည္းလမ္းေပးျခင္းထက္ ကိုယ္တိုင္ ယဥ္ေက်းသူမ်ား ျဖစ္ရမည္ဟု ေဟာၾကားပါသည္။ သို႔မွ သာမိမိတိုလို႔ရာ အိပ္မက္တြင္ မည္သူမွ် မမက္ဘူးေသးေသာ အဂတဒိသေခၚ နိဗၺာန္ခရီးစဥ္ ကိုေရာက္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္းမိန္႔ေတာ္မူပါသည္။

မွန္ကန္ေသာ ဘာသာအယူ၀ါဒတြင္ မိသားစုအားလံုး တစ္စိတ္တည္း ရွိၾကသည္ဆို လွ်င္ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွေပၿပီ၊ သူတို႔သည္ ဘာသာ၀င္အျဖစ္ထက္ သာလြန္ၿပီး အဆင္႔ျမင္႔ အရိယာ မ်ား ျဖစ္လာခဲ႔ၾကသည္ ဆိုပါလွ်င္ အထူးဆိုဖြယ္ မရွိေတာ႔ၿပီ။ ဘုရားရွင္လက္ထက္တြင္ ထိုမိသားစုမ်ိဳး ရွိခဲ႔ဖူး သည္။သားေလးေယာက္ရွိေသာ ပုဏၰားသူေ႒းႀကီးသည္ သူ႔ဇနီးကြယ္လြန္ေသာ္ ပိုင္ဆိုင္မွဳမ်ားကို နည္းနည္း ခ်န္ထားၿပီး အားလံုးကုိ သားေလးေယာက္တို႔အား ေ၀ငွေပးခဲ႔ပါသည္။ သူတို႔သည္ ဖခင္ အားျပဳ စုခ်င္ ဟန္ေဆာင္ခဲ႔ၾကၿပီး ခ်န္ထားခဲ႔ေသာ နည္းနည္းကို ထပ္ၿပီး ခဲြယူခဲ႔ၾကပါသည္။ သူတို႔၏ အိမ္တိုင္းတြင္ေန ထိုင္ခြင္႔ေပးခဲ႔ပါသည္။ ေခ်ြးမေလးေယာက္တို႔က အတူတူရခဲ႔ၾကသည္ျဖစ္သျဖင္႔ အေမြကို ပုိ၍ မေပးေသာ ပုဏၰားႀကီးကို ပို၍ လိုခ်င္စိတ္ရွိၾကေသာေခ်ြးမ အားလံုးက အျမင္မၾကည္လင္ခဲ႔သျဖင္႔ ပစၥည္းလည္းဆံုး၊ အိမ္ပိုင္ဆိုင္မွဳလက္မဲ႔ ျဖစ္ခဲ႔ရေပသည္။ သူသည္ ဘုရားထံေရာက္ခဲ႔ၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းကို ေျပာျပခဲ႔ရာ ပု ဏၰားႀကီး၏ ရပိုင္ခြင္႔ကို ဘုရားရွင္ကေထာက္ျပၿပီး ဂါထာငါးပုဒ္ကို သင္ေပးခဲ႔ပါသည္။ ဘုရားထံေရာက္ ခဲ႔ရျခင္းမွာမ်က္ေမွာင္ မၾကဳတ္ျခင္း၊ မ်က္ႏွာထားေကာင္းျခင္း၊ စကားေကာင္းကို ေျပာဆိုတတ္ျခင္း၊ စကား ခ်ိဳသာျခင္းဟူေသာေကာင္းဂုဏ္ကိုၾကားရသျဖင္႔ေရာက္လာခဲ႔ပါသည္။ ပုဏၰားႀကီး၏ ရပိုင္ခြင္႔ကို ဘုရားရွင္ ကေထာက္ျပျခင္းမွာ ထိုေခတ္က ထံုးစဥ္လာတစ္ခုမွာ မိဘအေမြစားၿပီး မိဘကို မလုပ္ေက်ြး ပါ ကေသဒဏ္စီရင္ပိုင္ခြင္႔ကို သိေသာေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။ အႀကံျပဳခ်က္အတိုင္းေဆာင္ရြက္ခဲ႔ရာ ရပိုင္ ခြင္႔အား လံုးကို ခံစားခြင္႔ရွိခဲ႔ပါသည္။ ဖခင္၏ ခြင္႔လႊတ္မွဳျဖင္႔ သားသမီးမ်ားေခ်ြးမမ်ား ေသဒဏ္မွ လြတ္ခဲ႔ၾကပါသည္။ မိတ္ေဆြ အျဖစ္သေဘာ ထားခဲ႔ေသာ ပုဏၰားသည္ ဘုရားရွင္အား အက်ိဳးအျမတ္ကို တစ္၀က္ခဲြေပးပါသည္။ အဆံုးတြင္ သူတို႔ေလးဦးအိမ္သို႔ ဆြမ္းခံၾကြရင္းျဖင္႔ပင္ သာသနာျပဳ တရားေဟာေတာ္မူခဲ႔ရာ သူတို႔အားလံုး ၀မ္းနည္းမ်က္ရည္က်ခဲ႔ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအခ်ိန္တြင္ တရားထူး မရႏိုင္ေသးသျဖင္႔ အခ်ိန္ေစာင္႔ ဆိုင္းၿပီးေနာက္တြင္ တရားဆက္ေဟာေတာ္မူခဲ႔ရာ အဆင္႔ျမင္႔ အရိယာမ်ား ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ လည္းဓမၼကထိကပင္႔ၿပီး တရားနာခဲ႔ၾကသူမ်ားသည္ ခဲြခါနီးတြင္ သံေယာဇဥ္ျဖင္႔ မ်က္ရည္က်ခဲ႔သည္႔ အျဖစ္ အပ်က္မ်ားေတြ႔ခဲ႔ဖူးရာ တရားထူးကို သိသည္မဟုတ္ေသးေၾကာင္း ဤတတိယ၀တၳဳကို နည္းမွီၿပီး မွတ္ သားၾကရပါမည္။

ဆြမ္းစားရာတြင္ ဆင္ျခင္၍ သံုးေဆာင္ရမည္႔ ၀ိနည္းစည္းကမ္းပိုင္းရွိသလိုပင္ ဘုဥ္းေပးရာတြင္ လက္ေတြ႔က်င္႔ရမည္႔ နည္းမွာ ဆြမ္းလုတ္ငါးလုတ္စာခန္႔မွ် ေရေသာက္ရန္အတြက္ ခ်န္ထားၿပီး သံုးေဆာင္ သင္႔ေၾကာင္း ဘုရားရွင္က ေဟာေတာ္မူပါသည္။ စားသူ၏ ပါးစပ္တြင္းသို႔ က်ီးႏိုက္စား၍ ရေလာက္ေအာင္၊ စားသူ ၀တ္ဆင္ထားေသာ အ၀တ္ပုဆိုးက်ြတ္ က်ေလာက္ေအာင္ အဆင္ျခင္မဲ႔သံုးေဆာင္ စားေသာက္ နည္းမ်ိဳး မျပဳလုပ္ရန္လိုပါသည္။ေကာသလဘုရင္သည္ ပဲြေတာ္တည္ရာတြင္ နာမည္ဆိုးထြက္ပါသည္။ ထိန၊ မိဒၶ ျဖစ္ရျခင္းမွာ အစားအေသာက္ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။ ယခုေခတ္တြင္ အစားအေသာက္ႀကီးၿပီး ၀ေသာ သူ မ်ားကို ၀က္ပုတ္ဟုေခၚသည္႔နည္းတူေရွးေခတ္ကလည္း မဟာ၀ရာဟ (အစားၾကဴးၿပီး တလွိမ္႔လွိမ္႔ လူးေနကာ၀က္ၿခံအျပင္ဘက္ မထြက္ႏိုင္ေသာ အိမ္ေမြး၀က္) ဟုေခၚပါသည္။ သတိရွိကာ၊ အတိုင္းအရွည္သိ ပါ၊ေရာဂါလည္းနည္းမည္၊ အစာစားရာတြင္လည္းေက်ညက္မည္ဟူေသာ သတိေပးစာကို ဘုရင္ပဲြေတာ္ တည္ကာနီးအခ်ိန္တိုင္းတြင္ ရြတ္ဆိုေပးရန္ သူ၏တူျဖစ္သူ ဒီဃနခအား ဘုရားရွင္က သင္ေပးခဲ႔ပါသည္။ လက္ေတြ႔လိုက္ နာသျဖင္႔ဘုရင္သည္ သမင္လိုက္ရန္ေတာကစားထြက္ရာတြင္ လွ်င္ျမန္လာသကဲ႔သို႔ပင္ ခႏၶာကိုယ္ အေလးခ်ိန္လည္း က်လာခဲ႔ပါသည္။ အစားအေသာက္ကို ဆင္ျခင္သျဖင္႔ အရာရာတြင္ ခ်မ္းသာ မ်ားရလာခဲ႔သည္ဟု စတုတၳ၀တၳဳက ေဖၚျပပါသည္။

ပၪၥမ၀တၳဳတြင္ အသက္တစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္ရွည္ခဲ႔ၿပီး အေက်ာ္အေမာ္ ဓမၼကတိက တစ္ပါးျဖစ္ခဲ႔ေသာ သာႏု အမည္ရွိေသာ မေထရ္ႀကီးတစ္ပါး၏ ငယ္စဥ္က ဘ၀ျဖစ္စဥ္အေၾကာင္းကို သိရပါသည္။ တစ္ဦးတည္း ေသာ သားျဖစ္ခဲ႔ေသာသူသည္ ငယ္ရြယ္စဥ္က ရွင္သာမေဏျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ သီလျပည္႔စံုသူ၊ တပည္႔က်င္႔ ၀တ္ႏွင္႔ ႔ျပည္႔စံုသူ တစ္ပါးျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ ပင္ပန္းမွဳကို ပဓာနမထားဘဲ တရားေဟာေလ႔ရွိပါသည္။ ကုသိုလ္အစုစုကို တမလြန္ဘ၀သို႔ေရာက္ၿပီးခဲ႔ေသာ မိခင္ဘီလူးမအား အမွ်ေပးေ၀ေလ႔ရွိပါသည္။ သာႏုကိုရင္၏ တရားေဟာ သည္ကို ႏွစ္သက္လက္ခံၾကေသာ နတ္မ်ားက သာႏု၏ မိခင္ေဟာင္း ဘီလူးမအား ေနရာေပး ခဲ႔ၾကပါသည္။ ကိုရင္သာႏုသည္ တစ္ေန႔တြင္ လူ၀တ္လဲခ်င္စိတ္ ေပၚလာခဲ႔ၿပီး မိခင္လိုခ်စ္ခင္ေသာ အမ်ိဳး သမီးႀကီး ကိုေျပာျပခဲ႔ပါသည္။ မိခင္လိုခင္မင္ေသာ သူမကေကာင္းႏိုးရာရာ ဆြမ္းႏွင္႔ ဆြမ္းဟင္းမ်ားကို ခ်က္ေက်ြးပါ သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သာႏု၏ မိခင္ေဟာင္း ဘီလူးမက ကိုရင္ေပ်ာက္ေနသျဖင္႔ စူးစမ္းခဲ႔ရာ လူထြက္ခ်င္ စိတ္ျဖစ္ေနေသာကိုရင္၏ စိတ္အႀကံအစည္ကိုသိခဲ႔ၿပီး ကိုရင္ထံ ၀င္ပူးခဲ႔ပါသည္။ နတ္မ်ား ၏ေနရာေပးမွဳ ကိုခံခဲ႔ရေသာ ဘီလူးမသည္ေနရာေပ်ာက္မွာ စိုးရိမ္သည္ကတစ္ေၾကာင္း၊ ကုသိုလ္ ရေစခ်င္သည္က တစ္ မ်ိဳးျဖင္႔ပူး၀င္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လူ႔ဘ၀၏ အျပစ္မ်ားကိုျပသၿပီး မိခင္ႏွစ္ဦး၏ ႀကိဳး စားမွဳေၾကာင္႔ သာႏုသာ မေဏသည္ အသက္တစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္အထိပင္ သာသနာ႔တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ႔ပါသည္။ စိတ္ဟူသည္ အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးအေပၚ က်ေရာက္ေလသျဖင္႔ ဆင္ရိုင္းကို ခွ်ြန္းျဖင္႔ လိမၼာေစရသကဲ႔သို႔ပင္ စိတ္ရိုင္းကိုလည္း သတိတည္းဟူေသာ ခွ်ြန္းျဖင္႔အုပ္ၿပီး ဥာဏ္ဦးစီးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။

ဆ႒မ၀တၳဳတြင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရန္ တိုက္တြန္းထားသည္မွာ ႏံြတြင္နစ္ျမဳပ္ေနေသာ ဆင္တစ္ေကာင္ သည္ သူ႔တြင္ရွိေနေသာ ေျခ၊ လက္တို႔ျဖင္႔ ရုန္းကန္ၿပီး ႏံြမွလြတ္ေျမာက္ရန္ ျပဳလုပ္သကဲ႔သို႔ပင္ မိမိကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းလိုေသာ လူမ်ားသည္ သတိဦးစီးၿပီး ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးကို စိတ္ကျဖစ္ေန ခ်င္သည္႔ အတိုင္းမျဖစ္ေစဘဲေကာင္းသည္႔ စိတ္ျဖစ္ပါြးေစ ရန္ေစာင္႔ေရွာက္ သင္႔သည္ ဟုေဟာေတာ္မူပါသည္။ႏြံ တြင္နစ္ေနေသာ ဆင္ကို ကယ္တင္ႏိုင္ရန္ စစ္ေျမျပင္တြင္ တီးခတ္ေသာ စစ္ခ်ီသံေတးသြားမ်ားကို တီးခ တ္ေစျခင္းျဖင္႔ မာနစိတ္ဓာတ္တက္ၾကြေစခဲ႔ကာ နံြမွရုန္းထြက္ေစခဲ႔ပါသည္။ ေကာသလဘုရင္၏ အစီအမံကို ရဟန္းေတာ္မ်ားက ဘုရားရွင္ထံေလ်ာက္ထားေသာ္ ယူရမည္႔ သင္ခန္းစာကို ထုတ္ျပေတာ္မူပါ သည္ ။ေလ်ာက္တင္ၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအားလံုး ရဟန္းကိစၥၿပီးစီးၾကပါသည္။ ရဟန္းကိစၥၿပီးစီး သည္ဆို သည္မွာရဟႏၱာျဖစ္ျခင္းကိုဆိုၿပီး ပါဠိတြင္ ကတံ ကရဏီယံ နာပရံ ဣတၳတာယ၊ (ျပဳစရာကုန္ၿပီ၊ ဆက္ၿပီး ပယ္စရာ ကိေလသာမရွိ) ဟုသံုးစဲြပါသည္။

သတၱမ၀တၳဳတြင္ ဆင္တစ္ေကာင္၏ အမွတ္သညာ ေကာင္းပံုကို သတိျပဳမိပါသည္။ ဆင္သည္ ဘုရားရွင္ကို တာ၀န္ေက်စြာ အလုပ္အေက်ြးျပဳသျဖင္႔ ဘုရားရွင္က မိတ္ေဆြဟု အသိအမွတ္ျပဳပါသည္။ ပါလိေလယ်ကဆင္ဟုနာမည္ရေသာ ဆင္သည္ သာမန္ဆင္ကဲ႔သို႔ပင္ အထင္ခံရပါသည္။ ဘုရားဖူး ၾကြလာၾကသည္႔ အရွင္အာနႏၵာအမွဴးရွိ ရဟန္းငါးရာက ဘုရားဂုဏ္၊ ရွင္ဘုရင္ဂုဏ္ရွိေသာ ႏူးည႔ံေသာ ဘုရားရွင္၏ ဘ၀ကို အလုပ္အေက်ြးမရွိသျဖင္႔ ဆင္းရဲမည္ဟု ထင္မွတ္ၾကပါသည္။ ပါလိေလယ်ကဆင္ ကေစာင္႔ေရွာက္မွဳတြင္ လိုေလေသးမရွိေအာင္ေဆာင္ရြက္ပါသည္။ အကင္းပါးေသာဆင္က က်င္႔၀တ္ကို မွတ္သားေနမိပါသည္။ ဥပမာ က်င္႔၀တ္နားလည္ေသာ မည္သူမဆို သူတို႔၏ ပိုင္ဆိုင္သည္႔ပစၥည္းကို ဘုရားရွင္သီတင္းသံုရန္ ရည္စူးသည္႔ေနရာတြင္ အဆင္႔တူ တင္ထားျခင္း မရွိဟူေသာ မွတ္သား မွဳျဖစ္ပါ သည္။ ယေန႔ေခတ္ လူမ်ားသည္လည္း ဘုရားစဥ္ရွိရာ ပလႅင္စသည္႔ ေနရာတြင္ ပစၥည္းမ်ား မတင္မိေစရန္ သိပါမွ မိမိတို႔၏ လိုက္နာရမည္႔ တာ၀န္ေက်ပါမည္။ အရွင္အာနႏၵာသည္ က်င္႔၀တ္ျပည္႔စံုသူျဖစ္ခဲ႔ေလသျဖင္႔ ဆင္မွတ္သားထားေသာ အရည္အခ်င္းကို မွီသူျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ ဆင္သည္ ေဆာင္ရြက္စရာ ကိစၥမ်ားကို ၿပီျပည္႔စံုေစသကဲ႔သို႔လူသားတို႔သည္တာ၀န္ကိုယ္စီျပည္႔စံုေအာင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင္႔ေလာကအက်ိဳးကိုေဆာင္

ရြက္ႏိုင္ၾကပါသည္။

အ႒မ၀တၳဳတြင္ ယေန႔ေခတ္တြင္ ႏိုင္ငံေရးကို ရဟန္းေတာ္မ်ားေဆာင္ရြက္သင္႔၊ မသင္႔ ၀ါဒကဲြျပား ၾကပါ သည္။ အေၾကာင္းမွာ ျပည္သူမ်ားကို ခ်မ္းသာေစလိုေသာေၾကာင္႔ေဆာင္ရြက္သင္႔သည္ဟု၀ါသနာ ပါသူမ်ား ကအေၾကာင္းျပၾကပါသည္။ သူတို႔ျပေသာ ပါဠိမ်ားမွာ အ႒ကထာပါဠိမွ ဇာတ္လမ္းမ်ား ျဖစ္ဖြယ္ရွိပါသည္။ ပါဠိေတာ္အကိုးအကားမွာ မိဘကိုေကာင္းစြာလုပ္ေက်ြးၾကရပါမည္။ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ အရိယာ သာ၀က တို႔ကိုရိုေသသူသည္ေလာကအက်ိဳးကိုေဆာင္ရြက္သူျဖစ္ပါသည္။ ထိုအသိမ်ိဳး လူတိုင္းတြင္ မရွိႏိုင္ပါ။ ထိုအ သိမ်ိဳးရွိေအာင္ေဟာေပးၾကရပါမည္။ တန္ဖိုးႀကီးရတနာကို ဆင္ျမန္းခ်င္စိတ္ ရွိသကဲ႔သို႔ သီလကိုလည္းေ စာင္႔ခ်င္လာေအာင္၊ေလာက၊ သံသရာေကာင္းက်ိဳးအတြက္ေဆာင္ရြက္ခ်င္ေသာ ထက္သန္ေသာ ယံုၾကည္ မွဳရွိလာေအာင္၊ မေကာင္းက်ိဳးျဖစ္လာမည္႔ အစီအမံမ်ားကိုသိၿပီး ပယ္စြန္႔ေစရန္ ဦးေဆာင္၍ေဆာင္ရြက္ တတ္ရပါမည္။ သို႔မွသာလွ်င္ ေရရွည္ေကာင္းက်ိဳးရေပမည္။

ဘုရားရွင္လက္ထက္က အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားလည္း ယေန႔ေခတ္လိုပင္ အဆိုး၊ အေကာင္းရွိခဲ႔သည္ သာျဖစ္ေပသည္။ျပည္သူေတြကို မသတ္ေသာ အစိုးရ၊ျပည္သူေတြကို အႏိုင္အထက္မလုပ္ေသာ အစိုးရ ၊ျပည္သူေတြကို စိုးရိမ္စိတ္ျဖစ္ေစေသာအစိုးရ မရွိေအာင္ သနားစိတ္၀င္လာခဲ႔စဥ္ နည္းလမ္းကို ရွာေဖြေန သည္႔ ကာလတြင္ မာရ္နတ္က ဘုရားရွင္ကို အ၀တ္ခ်ြတ္ၿပီး တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေပးရန္ ေျပာဆိုခဲ႔ပါသည္။ ဘုရားရွင္က လက္မခံေသာ္လည္း ဆက္လက္ၿပီး အရွင္က စြမ္းႏိုင္ပါသည္ ပကတိ ရိုးရိုးေတာင္ ႀကီးကိုပင္ လွ်င္ေရႊေတာင္ႀကီးျဖစ္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းရွိပါသည္။ က်ြန္ုပ္ကလည္းေငြအားရွိသမွ် တိုင္းျပည္အ တြက္ပံုေအာေပးပါမည္ဟု ဆိုခဲ႔ဖူးပါသည္။ ထိုအခါ၀ါဒမတူေၾကာင္း သံယုတ္ပါဠိေတာ္တြင္ေဟာထား ၿပီးေလာကႀကီးပါြးေရးအတြက္ သီလ၊ သဒၶါ၊ ပညာတို႔ အေရးပါေၾကာင္းေဟာေတာ္မူပါသည္။

ဤနာဂ၀ဂၢတြင္ စာမ်က္ႏွာ (၁၉)၊ ၀တၳဳ (၈) ခု၊ (၃၂) ဂါထာရွိၿပီး အဖြင္႔ခံဂါထာမွာ (၁၄) ဂါထာရွိၿပီး (၁၈) ဂါထာမ်ားမွာ အျဖည္႔ခံ ဂါထားမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ အမ်ားအားျဖင္႔ ပထ်ာ၀တၱဂါထာ (ရွစ္လံုဖဲ႔ြ) မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ အ႒ကထာဆရာက အကိုးသာဓကျပေသာ က်မ္းမ်ားမွာ ဓမၼပဒအ႒ကထာ ပထမအုပ္၊ သံယုတၱပါဠိ၊ ခုဒၵကနိကာယ၊ အဂၤုတၱရနိကာယ အ႒ကထာ၊ ပတဲြ၊ ၀ိနည္းမဟာ၀ဂၢပါဠိတို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။

ေဆာင္းပါးမွတ္စုမ်ား

၁။ သံယုတၱနိကာယ၊

၂။ ခုဒၵကနိကာယ၊

၃။ ၀ိနယပိဋက၊မဟာ၀ဂၢ၊

၄။ အဂၤုတၱရနိကာယအ႒ကထာ၊

၅။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊


စာေရးသူ၏အာေဘာ္

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိထိုက္သည္မ်ားကို သိေစရန္ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက

ဓမၼဒူတေက်ာင္း၊ ဘူေဖ်ာင္းရပ္ကြက္၊

ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP