* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Sunday, May 15, 2011

“အိမ္ေစာင့္ ေျမးထိန္း သာသနာျပဳ”

အိမ္ေစာင့္ ေျမးထိန္း သာသနာျပဳT Z sayadaw (8)

ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)

“ မိဘနဲ႔ ဆရာသမားတို႔ရဲ့ အဆံုးအမကို မခံရဘဲ သခၤ်ဳိင္းမွာ စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ၾကက္ဟာ တြန္ခ်ိန္ စည္းကမ္း မရွိတဲ့အတြက္ ပ်က္စီးသြားရတာ ဇာတ္ေတာ္မွ ပါသမုိ႔လားကြဲ႔” ( က်ည္ေတာင္ကန္တုိက္သစ္ ဆရာေတာ္ႀကီး )

“ ကိေလသာေတြ ထိန္းေက်ာင္းရမယ့္ ေက်ာင္းကို ကိေလသာေဘးမဲ့ေတာလို သေဘာထားေနၾကတယ္” ဆိုတဲ့ ၾသ၀ါဒကို မိန္႔ၾကားခဲ့တဲ့ က်ည္ေတာင္ကန္ တုိက္သစ္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးအေၾကာင္းကို အရင္က တစ္ခါ အေတြးသစ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ( ၅ )၊ အမွတ္( ၂၂၀ ) မွာ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။


ခုတစ္ေခါက္ ဆရာေတာ္ႀကီးထံ သြားတဲ့အခါမွာေတာ့ ေက်ာင္းတုိက္ရဲ့ အ၀င္၀နားမွာ တည္ထားတဲ့ အုတ္ေရအိုးစင္မွာ ကြမ္းေသြးေတြ ေပက်ံေန တာကို ပြတ္တုိက္ ေဆးေၾကာၿပီး ေဆးေရာင္အသစ္ ျပန္လည္သုတ္ဖို႔ စီစဥ္ ညႊန္ၾကားေနတုန္းမွာ ေရာက္သြားပါတယ္။ စီစဥ္ ညႊန္ၾကားတဲ့ ကိစၥ ၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက…….


‘ အဲဒါပဲ ၾကည့္ေတာ့ေလကြာ၊ သူမ်ားက ခရီးသြား ခရီးလာ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ေသာက္ရေအာင္ ဆုိၿပီး အုတ္ေရအိုးစင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ နဲ႔ ေရမျပတ္ကုသိုလ္ လုပ္ထားတာကို လူေတြက ကြမ္းေသြးေတြ ပလုတ္က်င္းၿပီး အုတ္နံရံကို ေထြးထားတာ ျမင္မေကာင္း ႐ွဳမေကာင္း ကို ျဖစ္လို႔ကြာ။ ငါလည္း အျမင္မေတာ္တာနဲ႔ သန္႔ရွင္းၿပီး ေဆးအသစ္ ျပန္သုတ္ခုိင္းေနရတယ္။ ဒါတင္မကေသးဘူး ေမာင္ရ၊ ဟုိလမ္းေဘးက ဇရပ္ကိုလည္း သြားၾကည့္ဦး။ အယုတၱ အနတၱေတြ မီးေသြးနဲ႔ ေရးထားလုိက္ၾကတာ တုိင္ေကာ၊ တန္းေကာ၊ ခါးပန္းေကာ၊ ၾကမ္းေကာ ကြက္လပ္ မက်န္ေအာင္ ျပည့္လုိ႔။ အဲဒါ လူ႔အဆင့္အတန္းနိမ့္က်တဲ့ သေကၤတေတြပဲမို႔လားကြ…..


‘ ဒါနဲ႔မ်ား လူေတြက ေျပာၾကေသးတယ္။ “ ေလာကႀကီးက ဆုတ္ကပ္ႀကီးျဖစ္လို႔ ဘာမဆို ပ်က္စီးၿပီး အက်ည္းတန္ကုန္ၿပီ” တဲ့။ မင္းပဲ စဥ္းစား ၾကည့္ေလကြာ၊ ေလာကႀကီးဟာ ဘယ္အခ်ိန္မွာမ်ား ဆုတ္ယုတ္တယ္၊ အက်ည္းတန္တယ္လို႔ ရွိလုိ႔တံုး။ ေရေျမေတာေတာင္ေတြ ဆိုတာလည္း သူ႔သဘာ၀နဲ႔သူ သူ႔ရာသီနဲ႔သူ လွေနတာပဲ။ ေန႔တစ္ေန႔ တည္းကုိပဲၾကည့္၊ အရုဏ္တက္ခ်ိန္က ေန၀င္ခ်ိန္အထိ သူ႔အလွနဲ႔ သူ ဘာမ်ား ပ်က္စီးလုိ႔လဲ။ အဲ…….ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးေနတာက လူေတြ၊ စည္းကမ္းမ့ဲလုိ႔ ေလာကႀကီး ဆုတ္ယုတ္ၿပီး အက်ည္းတန္ေနတာ’ ဆိုၿပီး မေက်မနပ္တဲ့ သေဘာနဲ႔ မိန္႔ၾကားေနပါတယ္။ မိမိကလည္း ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ သေဘာထားနဲ႔ အဆံုးအမကို နာယူလိုတဲ့အတြက္……


‘ ဆရာေတာ္ ဒီကိစၥမ်ဳိးေတြက ေနရာတုိင္းလိုလုိမွာ ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ျပႆနာပဲဘုရာ့။ အဲဒါ ဘယ္လိုက ဘယ္လုိစၿပီး ေျဖရွင္းရမယ္ဆုိတာ ဘယ္သူမွ မစဥ္းစားတတ္ေအာင္ ျဖစ္ေနပံုရတယ္’ လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားလုိက္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီးက………


‘ မင္းႏွယ္ ခက္ပါပေကာ။ ဟိုဇာတ္ေတာ္ထဲမွာ ၾကားဖူးတယ္မို႔လားကြ။ သခၤ်ဳိင္းကုန္းမွာ မိမရွိ ဖမရွိ လႊတ္ထားတဲ့ ၾကက္တစ္ေကာင္ဟာေလကြာ၊ အမိအဖ ဆရာသမားတို႔ထံက အတုမရေတာ့ တြန္ခ်ိန္ကို နားမလည္ဘူး။ တကၠသိုလ္ ဒိသာပါေမကၡဆရာႀကီးထံမွာ ပညာသင္ေနၾကတဲ့ တပည့္ေတြက အခ်ိန္မွန္တြန္ေနက် ၾကက္ႀကီးေသဆံုးသြားေတာ့ အဲဒီၾကက္ကို သြားဖမ္းၿပီး ေမြးထားၾကတယ္။

အခ်ိန္မသိ အခါမသိ တြန္ခ်င္သလို တြန္ေနေတာ့ ညအခါမွာ ၾကက္တြန္ခ်ိန္ကို အမွတ္အသားျပဳၿပီး မႏၱန္ေတြရြတ္ဖတ္ရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ အိပ္ခ်ိန္မမွန္၊ ရြတ္ဖတ္ခ်ိန္ မမွန္ျဖစ္ၿပီး ပညာေတြ မတိုးတက္ေတာ့လို႔ ေနာက္ဆံုးရုိက္သတ္လုိက္ၾကရတာေလကြာ။ ဒီအေၾကာင္းကို ဆရာႀကီးသိေတာ့ ဘာေျပာလဲ၊ ‘ မိနဲ႔ဖနဲ႔ ဆရာသမားနဲ႔ မေနခဲ့ရတဲ့အတြက္ အခ်ိန္နဲ႔ စည္းကမ္းကို နားမလည္လို႔ ဒီၾကက္ပ်က္စီးရတယ္’ လို႔ ဆုိသမို႔လား။ အဲဒါေပါ့ကြ၊ မိဘဘိုးဘြား၊ ဆရာသမားေတြက စၿပီး သင္ၾကားျပဳျပင္ေပးရမွာေပါ့။


ေတာ့္ေတာ္စဥ္တုန္းက ငါ့ရြာက ညီ၀မ္းကြဲတစ္ေယာက္ ေရာက္လာတယ္ကြ။ ငါက “ မင္း အသက္အရြယ္လည္း ႀကီးလာၿပီ၊ တရားေလး ဘာေလးအားထုတ္ရင္း၊ ဒီမွာ တစ္လ ကိုးသီတင္းေလာက္ ေနပါလား” လု႔ိ တုိက္တြန္းတယ္။ ဘာျပန္ေျပာတယ္ မွတ္သလဲ။ “ အိမ္မွာ အိမ္ေစာင့္ ေျမးထိန္း အလုပ္ေတြနဲ႔ မအားလုိ႔” တဲ့။ ဒါနဲ႔ ငါက “ မင္းတုိ႔ေျမးကို ဘယ္လုိထိန္းၾကတံုး” ဆိုေတာ့ “ ဒီလိုပဲ ေခ်ာ့လုိက္ ေငါက္ လုိက္ ေအာ္လုိက္ ဟစ္လုိက္ေပါ့ဘုရား၊ ဘယ့္ႏွယ္ ထိန္းရဦးမွာတံုး” တဲ့ဗ်ာ။ ကဲ မွတ္ကေရာ……….။


‘ ဟ…….မင္းတုိ႔က မဟုတ္ေသးပါဘူးကြ၊ အရြယ္ႀကီးေတာ့ အိမ္ေစာင့္၊ ၾကက္ႏွင္၊ ေျမးထိန္း၊ ေခြးေမာင္းဘ၀နဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုန္ေနရတယ္ ဆုိေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ၾကစမ္းပါဦး။ မင္းတုိ႔ဘ၀က အရြယ္ေကာင္းတုန္းကေတာ့ အိမ္ႀကီးရွင္၊ အရြယ္အုိေတာ့ အိမ္ကြ်န္’ ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္မေနဘူးလား လို႔ ေျပာရတယ္။


“ ကိုယ့္ဘိုးကိုယ့္ဘြားေတြလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ဟာ ကိုယ္လည္း ဒီအတိုင္းေပါ့ဘုရား” လုိ႔ ဆင္ေျခေပးတယ္။ “ မဟုတ္ဘူးကြ၊ မင္းတို႔ ငါတို႔ ငယ္စဥ္ ဘ၀ကို ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားၾကည့္၊ တို႔ဘုိး တို႔ဘြားေတြဟာ အရြယ္ေကာင္းတုန္းမွာ “ အိမ္ႀကီးရွင္” ၊ အရြယ္ႀကီးေတာ့ ေျမးထိန္း သာသနာျပဳ “ အိမ္ႀကီးသခင္” အျဖစ္နဲ႔ ေနသြားၾကတာ ဆုိၿပီး ျပန္ရွင္းျပရေသးတယ္။ သူလည္း သာသနာျပဳ အိမ္ႀကီးသခင္ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ့ မယ္ေတာ့ ေျပာတာပဲကြာ။ ဟုတ္မဟုတ္ ေတာ့လည္း မသိဘူးေပါ့” လို႔ မိန္႔ၾကားၿပီး ခဏစဥ္းစားသလုိ ေတြးရင္း နားေနတယ္။



‘ ဆရာေတာ္ ေျမးထိန္းသာသနာျပဳ အိမ္ႀကီးသခင္ ျဖစ္ပံုေလးလည္း နည္းနည္းရွင္းျပပါဦးဘုရား’ လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားေတာ့မွ…….

‘ ဒီ့ျပင္ဟာ မၾကည့္နဲ႔ေလကြာ။ တို႔ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း ေန႔လယ္ေန႔ခင္း မိဘေတြေတာထဲေတာင္ထဲ အလုပ္သြားေနၾကတဲ့အခါ အိမ္မွာ အဘိုးအဘြားေတြနဲ႔ပဲ ေနခဲ့ရတာပဲမို႔လားကြ။ အဘုိးအဘြားေတြက တို႔ကို ေအာ္ေန ေငါက္ေနတယ္ရယ္လုိ႔ တယ္မရွိပါဘူး။


ကေလးဆုိတာေတာ့ ကေလးေလာက္ပဲ သိၿပီး ကေလးပီပီ ေဆာ့တာပါပဲ။ အဲ…….မေတာ္မေလ်ာ္တာ ေတြ႔ေတာ့မွ ဘယ္လိုမလုပ္ရဘူး၊ ဘယ္လုိလုပ္ရတယ္ဆိုၿပီး ဆံုးမတာပါပဲ။ ကေလးဆုိေတာ့ ဆုိင္းထဲမွာ ရကြင္း ( လင္းကြင္း ) တီးတာ ၾကည့္ၿပီး “ စေလာင္းဖံုးႏွစ္ခ်ပ္တီး က်ားႀကီး ကိုက္တတ္တယ္” လုိ႔ ေျခာက္လွန္႔ၿပီး ဆံုးမတာမ်ိဳး၊ “ မီးဖိုမွာ ႏွစ္ေယာက္ဆိုင္ၿပီး မီးမွဳတ္ရင္ သူငယ္နာဖမ္းတတ္တယ္” ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ဒါက သူ႔အရြယ္နဲ႔ သူ လုိက္နာလြယ္ေအာင္ ေျပာတာ ေလကြာ။ သိတတ္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ “ ေျမစေလာင္းကို တီးရင္ ကြဲတတ္လုိ႔” “ မ်က္ႏွာ ခ်င္းဆုိင္ မီးမွဳတ္ရင္ မ်က္စိထဲ ျပာေတြ မီးပြားေတြ ၀င္မွာ စိုးလို႔” ဆိုတာ သိလာပါတယ္။


ခုေခတ္လူေတြကေတာ့ “ ဒီလုိဆံုးမတာဟာ သိပၸံနည္းမက်ဘူး၊ ကေလးေတြကို ေၾကာက္ေအာင္ေျခာက္ရာ က်တယ္” ဘာညာနဲ႔ ေျပာၾက တာပဲကြာ၊ ဒါဟာ ကေလးေတြကို သိပၸံနည္းသင္ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ လိမၼာေအာင္ သင္ေနတာကြ၊ ဒီလုိ ဆံုးမခံခဲ့ရလို႔ တို႔ျဖင့္ ႀကီးတဲ့ အထိ ေၾကာက္လန္႔ေနတယ္လို႔ မရွိပါဘူးကြာ။


သူ႔အရြယ္ေရာက္ေတာ့ သူဆိုလိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို သိတာပါပဲ။ ဒါမ်ဳိးေတြကို သိပၸံနည္း မက်ဘူး ဆုိတဲ့ ခုေခတ္ မိဘ ဘိုဘြားေတြက်ေတာ့ ေျမးေတြကို ဘာေတြသင္သလဲ၊ “ ဘယ္မင္းသားလို လက္သီးထုိးလုိက္စမ္း၊ ဘယ္သူ႔ကို ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ျပလုိက္စမ္း” ဆိုတာေတြ သင္ၾကသတဲ့ေလကြာ။ အဲဒါကေတာ့ သိပၸံနည္းလား၊ ယဥ္းေက်းလိမၼာနည္းလား၊ ကဲ…..ေျပာစမ္းပါဦး။


အဲ……..ၿပီးေတာ့ ဘာသာေရးအေျခခံ ဆုိတာလည္း ဘုိးဘြားေတြကပဲ သင္ေပးၾကတာပဲကြ။ ငယ္ငယ္တုန္းကဆို ဘိုးဘြားေတြက ေရေသာက္ ခ်င္လို႔ ေရေလးခပ္ေပးလုိက္ရင္ “ ေအးကြယ္…..သာဓု …..သာဓု………သာဓု……ငါ့ေျမးက လိမၼာတယ္ေဟ့၊ ဘုန္းႀကီးပါေစ၊ သက္ရွည္ပါေစကြယ္” ဆုိၿပီး ဆုေပးတယ္။


“ ဘုန္းႀကီးတယ္” ဆုိတာ ဘာမွန္း မသိေသးေပမယ့္ ဒီလုိဆုေပးသံ ၾကားရင္ ၀မ္းသာတာပဲ။ အနားမွာ ရွိတဲ့ တျခားေျမးေတြက ဘုိးဘိုး ကြ်န္ေတာ္တို႔ေကာ “ ဘုန္းႀကီးမွာလားဟင္” လို႔ ေမးလိုက္ရင္ “ ေအး…..လိမၼာတဲ့ လူမွန္သမွ် ဘုန္းႀကီးတယ္၊ သက္ရွည္တယ္ ကြဲ႔” လုိ႔ ေျပာၾကေတာ့ “ ဒီလိုဆို ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း လိမၼာမယ္” နဲ႔ ျဖစ္ကုန္ၾကတာပဲ။


ၿပီးေတာ့မွ “ ေအး လိမၼာခ်င္ရင္ ဘယ္လုိမလုပ္ရဘူး…….မေျပာရဘူး၊ ဘယ္လိုလုပ္ရ ေျပာရမယ္” ဆုိတာေတြ၊ ၿပီးေတာ့ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ဆိုတာကို ဦးခ်ကန္ေတာ့ပံုေတြ “ ဘုရားစာ” လို႔ ေခၚတဲ့ “ ၾသကာသ” တုိ႔ “ သရဏဂံု” တို႔ “ ဂုဏ္ေတာ္” တို႔ “ သမၺဳေဒၶ” တို႔ ဆုိတာေတြ တစ္ေန႔ နည္းနည္းခ်ေပးရင္း ေနာက္ေတာ့ အာဂံုရလာၾကတာပဲကြ။


မိုးခ်ဳပ္စာ စားၿပီးၿပီဆိုရင္ အဘိုးအဘြားေတြက “ပံုေတြ ဇာတ္နိပါတ္ေတြ” ေျပာျပၾကတာကို ၾကာေတာ့ “ စြဲ” လာတယ္။ ေန၀င္ၿပီဆို ထမင္းျမန္ျမန္စားၿပီး ဘုိးဘြားေတြနား ၀ိုင္းေနၾကတာပဲ။ ပံုျပင္နားေထာင္ခ်င္ၾကလို႔။ ဒီလုိ ေပ်ာ္ေမြ႔တတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ ရလာေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ စာဖတ္တတ္တဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း “ ငါးရာ့ငါးဆယ္” တုိ႔ “ ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႔” တုိ႔ကို ဖတ္ရတာ ေပ်ာ္ေနေတာ့တာပဲ။


ဘယ္သူမဆို မိဘဘုိးဘြား ေက်ာင္းထြက္ေကာင္းေတြျဖစ္မွ ဆရာသမားေက်ာင္းေရာက္ေတာ့လည္း ေကာင္းတာမ်ိဳးေလကြာ။ “ ဆရာသမားဆိုတာ ပန္းပုဆရာ၊ ပန္းပဲဆရာနဲ႔ တူတယ္” လုိ႔ ဆိုသမုိ႔လား။


“ သစ္” ေကာင္း “ သံ” ေကာင္းျဖစ္မွ ပံုေကာင္း၊ ဓားေကာင္းျဖစ္မွာေပါ့။ အမ်က္အေဆြးေတြ အေၾကာ္ လိမ္ေတြပါတဲ့ သစ္သားကို ပန္းပုထုရင္ လက္ရာေကာင္းေပမယ့္ အေဆြး၊ အအက္၊ အနာေတြနဲ႔ ျဖစ္ေနရင္ ပံုေကာင္း ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲ။


သံၾကြပ္ သံေဆြးဆိုရင္လည္း ပန္းပဲဆရာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ပံုစံေကာင္း လက္ရာေကာင္းသာ ျဖစ္မယ္။ ဓားေကာင္းဘယ္ျဖစ္မလဲ။ သံုးလုိက္ရင္ တြန္႔သြား၊ ပဲ့သြားတဲ့ ဓားမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ေနမယ္ မဟုတ္လားကြ။ ဆရာ့ဆီေရာက္လာတ့ဲ တပည့္ခ်င္းတူေပမယ့္ အရည္အခ်င္း မတူၾကတာ။ အဲဒါေတြ ကြာတယ္ဆုိတာ သတိမထားၾကေတာ့ဘူးကြ။


အဲ…….ဆရာသမားမ်ားကလည္း သစ္ေၾကာ သံေၾကာေတာ့ သေဘာေပါက္ဖို႔ လုိတာေပါ့ကြာ ( ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ သင္ၾကားဆံုးမပံုကို သီးျခားတင္ျပပါမယ္။ )


အတုိခ်ဳပ္ကေတာ့ကြာ……..ဘုိးဘြားေတြက ေလာကေရး၊ ဓမၼေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဲဒီလို သြန္သင္ဆံုးမ ေပးတဲ့အတြက္ ကေလးေတြမွာ လည္း ေလာကစည္းကမ္း၊ ဓမၼစည္းကမ္းကို အငယ္ကတည္းက စြဲသြားတယ္ကြ။ ဘာမဆို “ ငယ္စြဲကမွ တကယ္ၿမဲတာ” မို႔လား။


ဘိုးဘြားေတြအေနနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း သက္ႀကီးရြယ္အုိျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ “ တို႔နားကို ဘယ္သားသမီးေတာ့ လာၾကပါဦး၊ ဘယ္ေျမးေတာ့ လာၾကပါဦး” လို႔ အထူးဖိတ္ေခၚစရာ မလိုဘူး။ ေျမးေတြက ၀ုိင္း၀ုိင္းလည္ေနၿပီ ဆိုမွေတာ့ သားသမီးက ဘာေျပာစရာလုိမလဲကြ မင္းႏွယ္။


ကဲ…….အဲဒါ မင္းပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ဒီလို သြန္သင္ဆံုးမတာဟာ အိမ္ေစာင့္၊ ေျမးထိန္းရင္း သာသနာျပဳရာ လည္း မက်ဘူးလား။ ဒီလုိ သာသနာျပဳေပးတဲ့အတြက္ သားသမီးေျမးျမစ္ေတြကပါ မျပတ္ဆည္းကပ္ ေလးစားျခင္း ခံရလုိ႔ “ အိမ္ႀကီးရွင္” ဆိုတာထက္ တစ္ဆင့္တက္ၿပီး “ အိမ္ႀကီးသခင္” ျဖစ္သြားတယ္လို႔ေကာ မဆုိႏိူင္ေပဘူးလားကြ။ ငါ့ညီကုိ ငါက အဲဒါေတြ ရွင္းျပလုိက္တာပါ။ သူလည္း သေဘာေပါက္ တယ္လုိ႔ ေျပာတာ ပဲေလကြာ။ တကယ္ သေဘာေပါက္ၿပီး က်င့္သံုးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အိမ္ကြ်န္အျဖစ္ကေန အိမ္ႀကီးသခင္ ျဖစ္သြား လို႔ ေလာကေရးေကာ ဓမၼေရးပါ ေကာင္းသြားမွာေပါ့” လို႔ မိန္႔ၾကားပါတယ္။


ဆရာေတာ္ မိန္႔ၾကားခ်က္မ်ားကို တိပိဋက “ ေယာ” ဆရာေတာ္ရဲ့ စကားနဲ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိက္မယ္ဆုိရင္ ေတာ့ အိမ္ေစာင့္ ေျမးထိန္းရုံသက္သက္ လုပ္ေနရတဲ့ ဘ၀ကေန အုိခ်ိန္မွာ အပယ္ခံထားရတဲ့ “ အိုပယ္ဘ၀”၊ အိမ္ေစာင့္ေျမးထိန္း သာသနာျပဳဘ၀မ်ဳိးက အိုေပမယ့္ အျခံအရံေတြနဲ႔ ၾကြယ္၀ေနလို႔ “ အိုၾကြယ္ဘ၀” လုိ႔ပဲ ဆုိရပါလိမ့္မယ္။


အိုပယ္ အိမ္ကြ်န္ဘ၀က လြတ္ေျမာက္ၿပီး အုိၾကြယ္ အိမ့္သခင္မ်ား ျဖစ္ႏိူင္ၾကပါေစ။

ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ ( ေတာင္စြန္း )

ေမတၱာမ်ားျဖင့္

ေမတၱာဥယ်ာဥ္

2011-ခု၊ ေမလ- ၁၄--ရက္၊ စေနေန႔ ။


Share/Bookmark

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP