* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Sunday, May 15, 2011

မဇိၩမပဏၰာသပါဠိေတာ္ စကႌသုတ္

တရားေတာ္မွ ေလ့လာမွတ္သားရသည့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အဆုံးအမမ်ားအား လြယ္ကူစြာ မွတ္သားႏိုင္ရန္ အတြက္ အဆုံးအမ တစ္ခ်ိဳ႕အား အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ ဓမၼဒါနအျဖစ္ ျဖန္႔ေ၀ေပးလိုက္ပါသည္။

- ဘုရားရဲ႕ အဆုံးအမတိုင္း တစ္ေသြမတိမ္းလိုက္နာက်င့္သုံးမွ ယုံၾကည္သူ ျဖစ္သည္။

- ဘုရားေဟာသည္ သဘာ၀အမွန္တရား ျဖစ္သည္။

- ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အဆုံးအမသည္ ကံႏွင့္ ကံ၏ အက်ိဳးကို ယုံၾကည္သည္၊ အေၾကာင္းတရားႏွင့္ အက်ိဳးတရားကို ယုံၾကည္သည္။

- တရားကို ေလွ်ာ္စြာ ႏွလုံးသြင္းႏိုင္ရန္ အၿမဲမျပတ္ ေလ့က်င့္ေနရပါမည္။

- တရားကိုေလွ်ာ္စြာ ႏွလုံးသြင္းျခင္း(ေယာနိေသာ မနသီကာရ) ရွိမွ

- စိတ္ေျဖာင့္မတ္ တည္ၾကည္မည္။

- စိတ္ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္မွ ေလာကဓံ (၈) ပါးကို ခံႏိုင္မည္။

- ေလာကဓံတရား (၈)ပါးကို ခံႏိုင္မွ အရိယာတုိ႔ကဲ့သုိ႔ ေနႏိုင္သည္။

- ဘုရားႏွင့္ ဘုရားသာ၀ကမ်ားသည္ အေၾကာင္းတရားကို ရွာသည္။ အေၾကာင္း ရွာမွ အမွန္ရ။

- အေၾကာင္းရွာအမွန္ရမွ ျဖစ္သမွ်အေၾကာင္းမေကာင္း၊ ေကာင္းေအာင္လုပ္သည္။

သစၥာကို ေစာင့္ေရွာက္သူ

အဘယ္မွ်ေသာ အတုိင္းအရွည္ျဖင့္ သစၥာကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဘုရားရွင္မွ သစၥာေစာင့္သူမွာ -

- ယုံၾကည္ကာမွ်ျဖင့္လည္း အမွန္ဟု မဆိုႏိုင္။

- ႏွစ္သက္ကာမွ်ျဖင့္လည္း အမွန္ဟု မဆိုႏိုင္။

- တစ္ဆင့္စကားၾကားကာမွ်ျဖင့္လည္း အမွန္ဟု မဆိုႏိုင္။

- ယူဆထားကာမွ်ျဖင့္လည္း အမွန္ဟု မဆုိႏိုင္ဟု အၾကင္ေယာက်္ားသည္ သိလည္းသိပါသည္၊ ႏွစ္လည္း ႏွစ္သက္ပါသည္။

- တစ္ဆင့္စကားၾကားျခင္းမွလည္း မွန္ပါသည္။

- ကိုယ္တိုင္ႀကံစည္ျခင္းလည္း မွန္ပါသည္။

- ကုိယ္အယူအဆအားျဖင့္လည္း ကိုယ္ကိုယ့္တုိင္ေတာ့ မွန္ေနၿပီ။

- အဲဒီလို မွန္ေနတဲ့အတြက္ ငါ့အယူအဆ အမွန္ သူအယူအဆအမွားဟု ထိုပုဂၢိဳလ္က မဆိုပါ။

- ၄င္းယုံၾကည္ခ်က္ေတြသည္ ကိုယ္တိုင္ပိုင္းျခား၊ ထုိးထြင္းသိထားတာေတြ မဟုတ္ေသး၊ ဆရာစဥ္ဆက္ ၾကားနာခဲ့၍သာ သိရျခင္း ျဖစ္၍ ငါ့တို႔အယူအဆသာ အမွန္၊ တစ္ျခားေသာ အယူ၀ါဒအမွားဟု ငါးပါး ေသာ ယုံၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စုံသူက မဆိုဘူး၊ ထိုသုိ႔ မဆိုသူကို သစၥာေစာင့္ေရွာက္သူဟု ျမတ္စြာ ဘုရားမွ ပညတ္ပါသည္။

ဤမွ်ျဖင့္ သစၥာကို ထိုးထြင္း၍ သိျခင္းက မျဖစ္ႏိုင္ေသး။

ဆရာေတာ္မွ တရားနာသူမ်ားအား ေအာက္ပါအတိုင္း ထပ္မံရွင္းလင္းေပးပါသည္။

ဆရာေတာ္ တရားနာသူမ်ား

- ခင္ဗ်ားတို႔ သစၥာတရားေတြ မနာရဘူးလား နာရပါသည္ဘုရား။

- နာရသေလာက္ေကာ မသိဘူးလား သိပါသည္ဘုရား။

- သိသေလာက္ေကာ မယုံၾကည္ဘူးလား ယုံၾကည္ပါသည္ဘုရား

- ယုံၾကည္သေလာက္ေကာ မႀကိဳက္ဘူးလား ႀကိဳက္ပါသည္ဘုရား။

- ႀကိဳက္သေလာက္ေကာ ႀကံစည္ မၾကည့္ဘူးလား ၾကည့္ပါသည္ဘုရား။

- ႀကံစည္သေလာက္ေကာ မယုံဘူးလား ယုံပါသည္ဘုရား။

- အဲဒီအယူအဆေတြ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးေပၚ အယူအဆ

ရွိ မရွိ အေၾကာင္းအက်ိဳးအယူအဆ ရွိ မရွိ ရွိပါသည္ဘုရား။

- ဒါေပမဲ့ သတိထားပါ။ ကိုယ့္တရားသာအမွန္ တျခား

တရား အမွားဟု မေျပာရဘူး၊ သစၥာကို ေစာင့္ေရွာက္

ရမည္။

ငါတို႔ ဆရာသာအမွန္ သူမ်ားဆရာအမွားဟု

ေျပာအပ္ပါသည္လား။ မေျပာအပ္ပါ ဘုရား။

ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ သာသနာသည္ ကုသုိလ္ရရန္ သက္သက္သာ မဟုတ္ဘဲ ဘ၀ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေရး အဓိကျဖစ္ပါသျဖင့္ ဘ၀သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ ေရးအတြက္ ႀကိဳးစားရန္ အလြန္အေရးႀကီးေပသည္။

သစၥာကို ထိုးထြင္းသိသူ

ကာပဋိက လုလင္က ဘယ္မွ်အတိုင္းအရွည္ျဖင့္ သစၥာကို ထိုးထြင္း သိျခင္း ျဖစ္ပါသနည္း။

- ဘာရဒြါဇ . . . ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ တစ္ခုခုေသာ ရြာကိုလည္းေကာင္း၊ နိဂုံးကို လည္းေကာင္း အမွီျပဳ၍ေနသည္ ဆိုပါစို႔။ ထိုရဟန္းကို သူႂကြယ္သည္လည္းေကာင္း၊ သူႂကြယ္၏ သားသည္လည္းေကာင္း ခ်ဥ္းကပ္၍ ထိုရဟန္းတြင္ ေလာဘတရား၊ ေဒါသတရား၊ ေမာဟတရား ရွိပါ သလားဟု အရင္စုံစမ္းသင့္ေပသည္။

- ေလာဘတရားမရွိလွ်င္ ေဒါသတရား ရွိ-မရွိ၊ ေဒါသတရားမရွိလြင္ ေမာဟတရား ရွိ-မရွိ၊ ေလာဘ တရား၊ ေဒါသတရား၊ ေမာဟတရား မရွိလွ်င္ သူ၏ ေဟာၾကားသည့္ တရားမ်ားက နက္နဲမႈ၊ သိမ္ေမြ႕မႈ၊ ႏူးညံ့မႈ၊ ေျပျပစ္မႈ၊ အက်ိဳးေဆာင္ႏိုင္မႈ ရွိ မရွိ၊ ဒါေတြကို ေလ့လာ စူးစမ္းၿပီး သူ၏ ေဟာၾကားသည့္ တရားေတြ၊ စကားေတြက နက္နဲတယ္၊ သိမ္ေမြ႕တယ္၊ သိႏိုင္ခဲတယ္၊ ပညာရွိသူမ်ားသာ ျမင္ႏိုင္တဲ့ တရားေတြျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ယုံၾကည္ရၿပီဆိုလွ်င္ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ထံတြင္ ခ်ဥ္းကပ္သင့္ေပသည္။

- ေလာဘတရားလႊမ္းမိုးခံရေသာ စိတ္ရွိသူသည္ မသိဘဲလည္း သိ၏ဟု ဆိုေလရာ၏၊ မျမင္ဘဲလည္း ျမင္၏ဟု ဆိုေလရာ၏။

- ရွည္ျမင့္စြာ အက်ိဳးမဲ့ေစမည့္ ဆင္းရဲေစမည့္ အရာကို သူတစ္ပါးတို႔အား ေဆာက္တည္ေစရာ၏။

- ေလာဘတရားမ်ိဳး မရွိသူ၏ ကိုယ္အမူအရာ၊ ႏုတ္အမူအရာသည္ စင္ၾကယ္ေနၿပီ ဆိုလွ်င္ -

ေဟာၾကားသည့္ တရားသည္၊ နက္နဲရ၏၊ ျမင္ႏိုင္ခဲ့ရ၏၊ ထုိးထြင္း၍ သိႏိုင္ခဲ၏၊ ၿငိမ္သက္၏၊ မြန္ျမတ္၏၊ ႀကံစည္၍ မရႏိုင္။ သိမ္ေမြ႕၏ ပညာရွိသူတို႔သာ သိႏိုင္၏။

- ေလာဘတရားနည္းသူဟု ဆုိႏိုင္ပါ၏။

- ေဒါသတရားကင္းသူ၊ ေမာဟတရားကင္းသူအျဖစ္ ထပ္မံစူးစမ္းစိစစ္ၾကည့္ပါ။

ပညာရွိျဖစ္ရွိလွ်င္ ဥာဏ္ရွိခ်င္လွ်င္

- အေကာင္းအဆိုး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး သိေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမည္။

- အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ ပိုင္းျခား သိေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမည္။

- အမွား၊ အမွန္ ပိုင္းျခား သိေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမည္။

- ကုသုိလ္မ်ားတဲ့ လူလား၊ အကုသုိလ္မ်ားတဲ့လူလား သိရမည္။

- အေၾကာင္းအက်ိဳး လုံး၀ မသိတဲ့သူက သူမ်ားအား အျပစ္တင္တတ္သည္။

- သူတစ္ပါးေျပာ၍ သိသူက ကိုယ့္ကိုယ္ အျပစ္တင္တတ္သည္။

- ဘာ၀နာသိႏွင့္ - အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳး ပိုင္းျခားသိသူသည္ မည္သူကိုမွ် အျပစ္မတင္ေတာ့။ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးသာ ဟူ၍ ဆင္ျခင္ေန၏။

- ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကင္းေၾကာင္း စူးစမ္းၾကည့္၍ အထူးစင္ၾကယ္ေၾကာင္း သိလွ်င္ ယုံၾကည္မႈ ရွိလာသည္။ ထိုရဟန္းေပၚတြင္ ယုံၾကည္မႈ တိုးပြားလာသည္။

ယေတာ နံ သမႏၷသမာေနာ ၀ိသုဒၶံ ေလာဘနီေယဟိ ဓေမၼဟိ သမႏုႆတိ။ ပ ။

ယေတာ နံ သမေႏၷသမာေနာ ၀ိသုဒၶံ ေဒါသနီေယဟိ ဓေမၼဟိ သမႏုႆတိ။ ပ ။

ယေတာ နံ သမေႏၷာသမာေနာ ၀ိသုဒၶံ ေမာဟနီေယဟိ ဓေမၼဟိ သမႏုႆတိ အထ တမွိ သဒၶံ နိေ၀ေသတိ၊ သဒၶါဇာေတာ ဥပသကၤမတိ၊ ဥပသကၤမေႏၲာ ပယိ႐ုပါသတိ၊ ပယိ႐ုပါသေႏၲာ ေသာတံ ၾသဒဟတိ၊ ၾသဟိတေသာေတာ ဓမၼံ သုဏာတိ၊ သုတြာ ဓမၼံ ဓာေရတိ၊ ဓာတာနံ ဓမၼာနံ အတၳံ ဥပပရိကၡေတာ ဓမၼာ နိဇၩာနံ ခမႏၲိ၊ ဓမၼနိဇၩာနကၡႏၲိယာ သတိ ဆေႏၵာ ဇာယတိ၊ ဆႏၵဇာေတာ ဥႆဟတိ၊ ဥႆဟိတြာ၊ တုေလတိ၊ တုလယိတြာ ပဒဟတိ၊ ပဟိတေတၳာ သမာေနာ ကာေယန ေစ၀ ပရမသစၥံ သစိၧကေရာတိ၊ ပညာယ စ နံ အတိ၀ိဇၩ ပႆတိ။ ဧတၱာ၀တာ ေခါဘာရဒြါဇ သစၥာႏုေဗာေဓာ ေဟာတိ၊ ဧတၱာ၀တာ သစၥာမႏုဗုဇၩတိ။ ဧတၱာ၀တာ စ မယံ သစၥာႏုေဗာဓံ ပညေပမ၊ န ေတြ၀ တာ၀ သစၥာႏုပၸတၱိ ေဟာဟီတိ။

- ယုံၾကည္မႈျဖစ္သည္ရွိေသာ္ - ခ်ဥ္းကပ္၏။

- ခ်ဥ္းကပ္သည္ရွိေသာ္ - ဆည္းကပ္၏။

- ဆည္းကပ္သည္ရွိေသာ္ - နားေထာင္၏။

- နားေထာင္သည္ ရွိေသာ္ - နာယူ၏။

- ၾကားနာသည္ ရွိေသာ္ - ေဆာင္ထား၏။

- ေဆာင္ထားသည္ ရွိေသာ္ - အနက္သေဘာကို စူးစမ္းဆင္ျခင္၏။

- အနက္သေဘာကို စူးစမ္းဆင္

ျခင္သည္ရွိေသာ္ - တရားတို႔သည္ ႐ႈဆင္ျခင္ျခင္းငွါ

ခံ႔ျငား၏။

- တရားတို႔သည္ ႐ႈဆင္ျခင္ျခင္းငွါ

ခံ႔ျငားသည္ ရွိေသာ္ - အလိုဆႏၵသည္ ျဖစ္၏။

- အလို္ဆႏၵျဖစ္သည္ ရွိေသာ္ - အားထုတ္၏။

- အားထုတ္သည္ ရွိေသာ္ - ႏိႈင္းခ်ိန္၏။

- ႏိႈင္းခ်ိန္သည္ ရွိေသာ္ - ျပင္းစြာ အားထုတ္၏။

- ျပင္းစြာ အားထုတ္သည္ ရွိေသာ္ - စိတ္စိုက္၏။

- စိတ္စိုက္ေနသည္ ရွိေသာ္ - ကိုယ္ျဖင့္လည္း မြန္ျမတ္ေသာ သစၥာ

ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္၏။

- ကိုယ္ျဖင့္ မြန္ျမတ္ေသာ သစၥာကို

မ်က္ေမွာက္ျပဳသည္ရွိေသာ္ - ပညာျဖင့္လည္း ထုိးထြင္းျမင္ႏိုင္၏။

ဤမွ်အတိုင္းအရွည္ျဖင့္ မဂ္ကို ေလွ်ာ္စြာ သိျခင္းသည္ ျဖစ္၏။.

မဂ္ကို ေလွ်ာ္စြာ သိသူ ျဖစ္၏။

ဤမွ်အတိုင္းအရွည္ျဖင့္လည္း သစၥာကို ေလွ်ာ္စြာသိျခင္းကို ပညတ္ေျပာဆို ကုန္၏။

ဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းသည္ကား မျဖစ္ေသး။

အရွင္ဘုရား အဘယ္မွ် အတိုင္းအရွည္ျဖင့္ ဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္း ျဖစ္ပါသနည္း။?

- ဘာရဒြါဇ ထိုတရားတို႔ကိုသာလွ်င္ “ထုံျခင္းေၾကာင့္” “ပြားမ်ားျခင္းေၾကာင့္“ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေလ့လာျခင္းေၾကာင့္ ဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္း ျဖစ္၏။ ဤမွ် အတိုင္းအရွည္ျဖင့္ ဖိုလ္သို႔ ေလွ်ာ္စြာ ေရာက္၏ ဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းကို ပညတ္၏။

အရွင္ဘုရား ဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းအား မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳပါသနည္း။?

- ဘာရဒြါဇ အားထုတ္ျခင္းသည္ ဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းအား မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳ၏။ အကယ္၍ ထိုမဂ္ကို အားမထုတ္ျငားအံ႔၊ ဖိုလ္သုိ႔ ေလ်ာက္ပတ္စြာ မေရာက္ႏိုင္ေလရာ၊ မဂ္ကို အားထုတ္ျခင္းေၾကာင့္သာ ဖိုလ္သုိ႔ ေလ်ာက္ပတ္စြာ ေရာက္ႏိုင္၏။ ထိုေၾကာင့္ အားထုတ္ျခင္းသည္ ဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းအား မ်ားစြာေက်းဇူးျပဳ၏။

အရွင္ဘုရား မဂ္ကို အားထုတ္ျခင္းအား အဘယ္တရားသည္ မ်ားစြာေက်းဇူးျပဳ တတ္ပါသနည္း။?

- ႏိႈင္းခ်ိန္ျခင္းက ေက်းဇူးျပဳ၏။

ႏိႈင္းခ်ိန္ျခင္းကို ဘယ္တရားက ေက်းဇူးျပဳပါသလဲဘုရား။?

- “ဆႏၵ” သည္ အားထုတ္ျခင္းအား မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳ၏။

ဆႏၵအား အဘယ္တရားသည္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳပါသလဲဘုရား။?

- တရားတို႔ကို စူးစိုက္ၾကည့္၍ ေက်နပ္ျခင္းသည္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳ၏။

တရားတို႔ကို စူးစိုက္ၾကည့္၍ ေက်နပ္ျခင္းအား အဘယ္တရားသည္ ေက်းဇူးျပဳပါသလဲ ဘုရား?

- အနက္သေဘာကို စူးစမ္းဆင္ျခင္ျခင္းသည္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳ၏။

အနက္သေဘာကို စူးစမ္းဆင္ျခင္ျခင္းသည္ အဘယ္တရားသည္ ေက်းဇူးျပဳပါသလဲ ဘုရား။?

- တရားကိုေဆာင္ျခင္း၊ မွတ္ျခင္းသည္ မ်ားစြာေက်းဇူးျပဳ၏။

တရားကို ေဆာင္ထားျခင္း၊ မွတ္ထားျခင္းအား အဘယ္တရားသည္ ေက်းဇူးျပဳပါသလဲ ဘုရား။?

- တရားကို ၾကားနာျခင္း၊ (နားေထာင္ျခင္း) သည္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳ၏။

တရားကို ၾကားနာျခင္းအား နားစိုက္ျခင္းသည္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳပါသလဲဘုရား။?

- တရားနာျခင္းအား နားစိုက္ျခင္းသည္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳ၏။

နားစိုက္ျခင္းအား အဘယ္တရားက ေက်းဇူးျပဳပါသလဲဘုရား။?

- ဆည္းကပ္ျခင္းသည္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳ၏။

ဆည္းကပ္ျခင္းတရားအား အဘယ္တရားသည္ ေက်းဇူးျပဳပါသလဲဘုရား။?

- ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းသည္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳပါ၏။

ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းအား အဘယ္တရားသည္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳပါသလဲဘုရား။?

- ယုံၾကည္မႈသဒၶါပင္ ျဖစ္ပါသည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားက အဆင့္ဆင့္ တရားေတြကို အႏုလုံ ပဋိလုံ ေဟာေတာ္မူပါသည္။

ဒီေနရာမွာ ပုဏၰားက ဘယ္လိုေျပာသလဲဆိုေတာ့

အရွင္ဘုရား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေမးတိုင္း ေမးတိုင္း ျပႆနာကိုပင္ ေျဖၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုေျဖၾကားခ်က္ကိုလည္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သေဘာလည္းက်ပါ၏၊ ႏွစ္လည္း ႏွစ္သက္ၾကပါ ၏။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေရွးအခါက အလကား ဦးျပည္း ရဟန္းယုတ္တို႔သည္ ႂကြယ္၀ကုန္၏၊ မည္းညစ္ကုန္၏၊ ျဗဟၼမင္း၏ ေျခမွ ေမြးဖြားကုန္၏၊ အဘယ္မွ် တရားသေဘာကို သိၾကကုန္အံ႔နည္းဟု အထင္မွားၾကပါကုန္၏။

အရွင္ေဂါတမသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ရဟန္းတို႔၌ ရဟန္းဟူေသာ ခ်စ္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ၾကည္ညိဳျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ ႐ိုေသျခင္းကိုလည္းေကာင္း လြန္စြာျဖစ္ေစ၏။

အရွင္ေဂါတမ တရားေတာ္သည္ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိပါ၏။

ထို႔ေၾကာင့္

တပည့္ေတာ္မ်ား အသက္ထက္ဆုံး ဘုရားကို ဆည္းကပ္ပါ၏။

တပည့္ေတာ္မ်ား အသက္ထက္ဆုံး တရားကို ဆည္းကပ္ပါ၏။

တပည့္ေတာ္မ်ား အသက္ထက္ဆုံး သံဃာကို ဆည္းကပ္ပါ၏။

ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမေအာက္တြင္ သက္၀င္၍ ယုံၾကည္ၾကပါသည္။

ကာပဋိက ပုဏၰားသည္ သာသနာေတာ္အား အသက္ထက္ဆုံး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ တတ္ေသာ ဥပါသကာအျဖစ္ ခံယူလိုက္ေပ၏။

- ယေန႔ ၾကားနာေသာ ေဒသနာေတာ္ကို အစဥ္ႏွလုံးသြင္း၍ မိမိတို႔၏ မဂ္လမ္း၊ ဖိုလ္လမ္း ေျဖာင့္တန္းၾကပါေစ။

- မဂ္ဖိုလ္စန္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ပါေစ။

- ဒီဘ၀၊ ဒီခႏၶာကို ဒီတခဏမွာဘဲ လြတ္ေအာင္ ႐ုန္း၍ နိဗၺာန္ မဂ္ဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ။

ဓမၼဒါနအလွဴရွင္

တရားနာ သူတစ္ဦး

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP