* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, May 23, 2011

ေမတၱာအေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း…

“ေမတၱာသည္ အလ်ားအနံ မရွိေသာ္လည္း အသြားအျပန္ရွိသည္” ဟူေသာ ဆုိ႐ုိးစကား တစ္ခုရွိ၏။ ေမတၱာ အားေကာင္းလွ်င္ ထုိေမတၱာ၏အစြမ္းသည္ အလြန္မုန္းသည့္သူကုိပင္ ယဥ္ေက်းေစ၊ ၾကမ္းတမ္းသည့္ သူကုိပင္ ႏူးည့ံေစ၊ ေဝးေနေသာသူကုိပင္ နီးေနေစေပ၏။ ေမတၱာအားေကာင္းလွ်င္ မိမိက ေမွ်ာ္လင့္မထားေသာ္လည္း ေရာက္ရာအရပ္တုိင္းတြင္ လူလည္းခ်စ္သကဲ့သုိ႔ နတ္လည္းခ်စ္ျခင္းကုိ ခံရတတ္၏။ လူလည္းမစသကဲ့သုိ႔ နတ္လည္းမစျခင္းကုိ ရရွိတတ္၏။ လူလည္းကူညီသကဲ့သုိ႔ နတ္လည္းကူညီျခင္းကုိ ခံရတတ္၏။ ေမတၱာဓာတ္အားေကာင္းသည့္သူ၏ မ်က္ႏွာသည္ ၾကည့္သူတုိင္းကုိပင္ ေအးျမေစမႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္၏။ ႐ုပ္ရည္အဆင္း လွပျခင္း မရွိေသာ္လည္း ေမတၱာမ်ားေနလ်င္ ခ်စ္စရာလည္း မ်ားေနမည္သာ ျဖစ္၏။ ေမတၱာဓာတ္သည္ မေရာက္ႏုိင္သည့္ ေနရာမရွိသကဲ့သုိ႔ မေဖာက္ႏုိင္သည့္ အရာဟူသည္လည္း မရွိလွေပ။ ေမတၱာသည္ အလြန္အားႀကီးသည့္ ေဒါသကုိပင္ အႏုိင္ယူႏုိင္သျဖင့္ ေမတၱာလက္နက္သည္ အေကာင္းဆုံး လက္နက္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဆုိေလ့ရွိၾက၏။ ဤသည္မွာ ေမတၱာ၏ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ တစ္စိတ္တစ္ေဒသပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ျမတ္စြာဗုဒၶကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ ေမတၱာဓာတ္ျဖင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားကုိ ေအးျမေစခဲ့၏။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေအာင္ႏုိင္ျခင္းမ်ားကုိ ၾကည္ညိဳၾကည့္ပါက ေမတၱာျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ျခင္းမ်ားကုိသာ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။ အလြန္ၾကမ္းတမ္းသည့္ အဂၤုလိမာလကဲ့သုိ႔ေသာ သူမ်ား၊ ေဒါသအလြန္ ျပင္းထန္သည့္ သစၥကကဲ့သုိ႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ခြန္အားႀကီးမားသည့္ နာဠာဂိရိကဲ့သုိ႔ေသာ ဆင္ေျပာင္ႀကီးမ်ား စသည့္ အာဂစြမ္းအားရွင္မ်ားကုိလည္း ေမတၱာဓာတ္မ်ား ျဖန္႔လႊမ္းကာ က႐ုဏာတရားမ်ားျဖင့္ ႏူးည့ံမႈကုိ ျဖစ္ပြားေစခဲ့၏။ အလြန္အဆဲသန္သည့္ အေကၠာသ ဘာရဒြါဇကဲ့သုိ႔ေသာ ပုဏၰားမ်ားကုိလည္း ေမတၱာျဖင့္ အဆဲၿငိမ္းေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ဖူး၏။ ေဒါသျဖင့္ အႏုိင္ယူလုိသူကုိ ျမတ္ဗုဒၶက ေမတၱာျဖင့္ ၿငိမ္းေအးေစခဲ့၏။ ေဒါသျဖင့္တုိက္ခုိက္ ေျပာဆုိလာလွ်င္လည္း တန္ျပန္ေဒါသထြက္ျခင္း မရွိဘဲ ေမတၱာဓာတ္ျဖင့္ ေပ်ာ့ေျပာင္းေစခဲ့၏။ ေမတၱာ၏ အစြမ္းသည္ ထုိမွ်ေလာက္ အားႀကီးလွ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရာရာတြင္ ေမတၱာသည္သာ အေအးျမဆုံးေသာ အရာျဖစ္ၿပီး ေမတၱာျဖင့္သာ ပူေလာင္မႈမ်ားကုိ ၿငိမ္းေအးေစႏုိင္ကာ ေမတၱာအားသည္သာ အႀကီးမားဆုံးေသာအား ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ေမတၱာဟူေသာ အသုံးအႏႈန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာလူငယ္မ်ားအၾကား တစ္ခါတရံ ၾကားတတ္သည့္ စကားေလးမ်ား ရွိတတ္၏။ “ဒုိ႔က မင္းအေပၚမွာ ဘယ္လုိ ေမတၱာရွိေနလုိ႔ပါ၊ ဒုိ႔ေမတၱာကုိ လက္ခံေပးပါ” စသည္ျဖင့္ ေျပာဆုိေလ့ရွိၾက၏။ ထုိလူငယ္မ်ား၏ ေမတၱာဟူသည္ ခ်စ္ခင္ျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ စင္စစ္ ထုိသေဘာသည္ ေမတၱာမဟုတ္၊ ပီယေခၚ ေပမ၏ သေဘာပင္ျဖစ္၏။ ေပမသည္ ခ်စ္ျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရၿပီး ထုိေပမကုိလည္း တစ္ခါတရံ တဏွာဟု ဖြင့္ဆုိရွင္းျပတတ္ၾက၏။ သုိ႔ဆုိလ်င္ ယေန႔ေခတ္ လူအခ်ိဳ႕ အသုံးျပဳေနၾကသည့္ ေမတၱာဟူေသာ အသုံးအႏႈန္းသည္ ေမတၱာစစ္မဟုတ္သည္မွာ အထင္အရွားပင္ ျဖစ္ပါ၏။ အမွန္အားျဖင့္ ထုိေမတၱာ၏ တုိက္႐ုိက္အဓိပၸါယ္မွာ အက်ိဳးလုိလာျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ မိမိအတြက္မပါ သူတပါးအက်ိဳးကုိ လုိလားျခင္းသက္သက္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိသုိ႔ မိမိအတြက္မပါ စစ္မွန္သည့္ ေစတနာျဖင့္ သူတပါးအက်ိဳးကုိ လုိလားျခင္း သေဘာရွိေနသျဖင့္ ထုိေမတၱာသည္ ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း သေဘာရွိသည္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။ သတၱဝါမ်ားသည္ မိမိအက်ိဳးကုိ လုိလားမႈ အားမ်ားလာလ်င္ ေမတၱာဓာတ္မ်ားလည္း ေခါင္းပါးလာတတ္ၿပီး အက်ိဳးစီးပြား မဲ့မႈမ်ားသာ အျဖစ္မ်ားတတ္သျဖင့္ ေမတၱာမ်ားမ်ား ထားႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

မွန္၏။ ေမတၱာသည္ အက်ိဳးလုိလားျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ ေမတၱာ၏ သေဘာသည္ စစ္မွန္သည့္မေနာျဖင့္ သူတပါးအေပၚ အက်ိဳးေဖာ္ေပးျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ေမတၱာထုံထားလွ်င္ ခ်စ္စရာ အကုန္ပြားၿပီးသာ ျဖစ္ေနေပ၏။ မိမိက ေမတၱာပြားထားလွ်င္ သူတပါးကလည္း သစၥာထားကာ ခ်စ္သဒၶါလည္း ပြားလာမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ေမတၱာႏွင့္သစၥာသည္ အက်ိဳးလုိလားျခင္းႏွင့္ အမွန္တရားကုိ ေပါင္းစပ္ထားျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ စစ္မွန္သည့္ ေမတၱာသာထားႏုိင္လွ်င္ သစၥာတည္ကာ ခ်စ္သဒၶါလည္း တည္လာၾကမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ လူအမ်ား၏ အေပၚတြင္ျဖစ္ေစ၊ တိရိစၧာန္အမ်ား၏ အေပၚတြင္ပင္ ျဖစ္ေစ အက်ိဳးလုိလားသည့္ ေမတၱာဓာတ္ျဖင့္ မွန္ကန္စြာ ျပဳမူဆက္ဆံၾကည့္ပါက ေမတၱာ၏ ေရာင္ျပန္ဟပ္မႈသည္ တိရစၧာန္မ်ား အထံမွပင္လွ်င္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈကုိ ရေစႏုိင္မည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ အေရးႀကီးသည္မွာ မည္သူ႔အေပၚတြင္ျဖစ္ေစ မွန္ကန္သည့္ သစၥာတရားျဖင့္ အက်ိဳးလုိလားသည့္ ေမတၱာထားႏုိင္ျခင္းဟူသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

စစ္မွန္သည့္ ေစတနာျဖင့္ အက်ိဳးလုိလားသည့္ စိတ္ျဖင့္ သတၱဝါမ်ားအေပၚ ေမတၱာပြားႏုိင္လွ်င္ အက်ိဳးတရား အလြန္ႀကီးမားေၾကာင္း အဂၤုတၱရနိကာယ္တြင္ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူထားသည့္ ေမတၱာသုတ္ တစ္သုတ္ရွိ၏။ ထုိသုတ္ေတာ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “ရဟန္းတုိ႔ ဆန္႔က်င္ဖက္မွ လြန္ေျမာက္ေသာ ေမတၱာစိတ္ကုိ မွီဝဲအပ္၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာျပဳအပ္၊ ယာဥ္ကဲ့သုိ႔ျပဳအပ္၊ တည္ရာကဲ့သုိ႔ျပဳအပ္၊ ေရွး႐ႈတည္ေစအပ္၊ ေလ့လာအပ္၊ ေကာင္းစြာအားထုတ္အပ္သည္ရွိေသာ္ ရွစ္မ်ိဳးေသာ အက်ိဳးတုိ႔ကုိ မခၽြတ္ရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္အပ္ကုန္၏။ အဘယ္ရွစ္မ်ိဳးတုိ႔နည္းဟူမူ
၁။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္ရ၏
၂။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ႏုိးရ၏
၃။ အိပ္မက္ဆုိးကုိ မျမင္အပ္
၄။ လူတုိ႔၏ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးျခင္းကုိ ခံရ၏
၅။ သားရဲဘီးလူးတုိ႔၏ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးျခင္းကုိ ခံရ၏
၆။ နတ္တုိ႔ ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏
၇။ ထုိေမတၱာကုိ ပြားမ်ားေသာသူအား မီးအဆိပ္ လက္နက္တုိ႔ မစဲြမက် မဖ်က္ဆီးႏုိင္
၈။ လြန္ျမတ္ေသာ အရဟတၱဖုိလ္ တရားကုိ ထုိးထြင္း၍ မသိႏုိင္ခဲ့ေသာ္ ျဗဟၼာ့ျပည္သုိ႔ လားရ၏။
ရဟန္းတုိ႔ ေမတၱာစိတ္ကုိ မွီဝဲအပ္သည္ရွိေသာ္ ဤရွစ္မ်ိဳးေသာ အက်ိဳးတုိ႔ကုိ မခၽြတ္ရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္အပ္ကုန္၏”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ထုိ႔အျပင္ ထုိေမတၱသုတ္ေတာ္တြင္ ဆက္လက္မိန္႔ေတာ္မူထားသည္မွာ

“အၾကင္သူသည္ အဖန္ဖန္ သတိရသည္ျဖစ္၍ အတုိင္းအရွည္မရွိေသာ ေမတၱာတရားကုိ ပြားမ်ား၏၊ ဥပဓိတရား၏ တည္ရာ ေမတၱာစ်ာန္ကုိ ႐ႈျမင္ေသာ ထုိသူအား သံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ ေခါင္းပါးကုန္၏။

ေဒါသစိတ္ မရွိမူ၍ သတၱဝါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိေသာ္လည္း အကယ္၍ ေမတၱာပြားျငားအံ့၊ ထုိသုိ႔ ေမတၱာပြားျခင္းေၾကာင့္ ကုသုိလ္တရားႏွင့္ ျပည့္စုံရ၏၊ သတၱဝါအားလုံးတုိ႔ကုိ စိတ္ျဖင့္သနားၾကင္နာျခင္းရွိေသာ သူေတာ္သူျမတ္သည္ မ်ားျပားေသာ ကုသုိလ္တရားကုိ ျပဳသည္မည္၏။

အၾကင္ရေသ့ႏွင့္တူေသာ မင္းတုိ႔သည္ သတၱဝါအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ေျမအျပင္ကုိ ဒဏ္လည္းမဖက္ လက္နက္လည္းမေဆာင္ ေအာင္ႏုိင္ၾကကုန္၍ လွဴဒါန္းေပးကမ္းကုန္လ်က္ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ အိမ္တံခါးဖြင့္၍ ေနႏုိင္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဆယ္ခုိင့္တစ္ခုိင္ အခြန္ေတာ္ေကာက္ယူျခင္း သႆေမဓ၊ အမႈထမ္းအရာထမ္းတုိ႔အား လခရိကၡာေပးျခင္း ပုရိသေမဓ၊ ဆင္းရဲသားတုိ႔အား ဥစၥာထုတ္ေပးျခင္း သမၼာပါသ၊ ခ်စ္ႏွစ္လုိဖြယ္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း ဝါဇေပၸယ်တည္းဟူေသာ သဂၤဟဝတၳဳေလးခုတုိ႔ျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္ကာ အစဥ္လွည့္လည္ေနကုန္၏၊ ထုိမင္းတုိ႔၏ ထုိလွဴဒါန္းေပးကမ္း ခ်ီးေျမႇာက္မႈတုိ႔သည္ ေကာင္းစြာပြားမ်ားအပ္ေသာ ေမတၱာစိတ္၏ တစ္ဆယ့္ေျခာက္စိတ္ တစ္စိတ္ကုိမွ်လည္း မမွီႏုိင္ကုန္၊ ဥပမာေသာ္ကား အလုံးစုံေသာ ၾကယ္တာရာ အေပါင္းတုိ႔၏ အေရာင္သည္ လ၏အေရာင္၏ တစ္ဆယ့္ေျခာက္စိတ္ တစ္စိတ္ကုိမွ် မမွီႏုိင္သကဲ့သုိ႔တည္း။

အၾကင္သူသည္ သတၱဝါအားလုံးတုိ႔အား ေမတၱာကုိ ပြားမ်ားသည္ျဖစ္၍ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိမွ် မိမိကုိယ္တုိင္လည္း မသတ္ျဖတ္၊ သူတပါးကုိလည္း မသတ္ျဖတ္ေစ၊ မိမိကုိယ္တုိင္လည္း အႏုိင္မယူ၊ သူတပါးကုိလည္း အႏုိင္မယူေစ၊ ထုိသူအား တစ္စုံတစ္ေယာက္ႏွင့္မွ် ရန္မရွိႏုိင္”
(အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ ပဌမပဏၰာသက၊ ေမတၱသုတ္) ဟူ၍ ျဖစ္ပါ၏။ ဤကား ဗုဒၶဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ မိန္႔ေတာ္မူသည့္ ေမတၱာဆုိင္ရာ အက်ိဳးအာနိသင္ တရားေတာ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ဤေဒသနာေတာ္အရၾကည့္လွ်င္ ေမတၱာ၏ စြမ္းအားကုိ ေကာင္းစြာသိႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ သူတပါးအက်ိဳးကုိ လုိလားသည့္စိတ္ျဖင့္ “သတၱဝါအားလုံး ေဘးရန္ကင္းပါေစ၊ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ၊ ခႏၶာဝန္ကုိ ခ်မ္းသာစြာ ရြတ္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစ” စသျဖင့္ ေမတၱာပြားမ်ားႏုိင္လွ်င္ ပြားမ်ားႏုိင္သည္ႏွင့္အမွ် သူတပါးလည္းခ်မ္းသာ မိမိလည္း ခ်မ္းသာမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ မေျပာင္းလဲသည့္ နိယာမ သေဘာတရားအရ ၾကည့္လွ်င္လည္း သူတပါးအေပၚ မညႇင္းစဲ၊ မႏွိပ္စက္၊ အႏုိင္မယူဘဲ ေနေလ့ရွိသူ၊ ၾကီးပြားခ်မ္းသာေစေၾကာင္း ပြားမ်ားေလ့ရွိသူအား မိမိသည္ ထုိတန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ အက်ိဳးကုိ မေမွ်ာ္မွန္းေသာ္လည္း အလုိလုိ ျပည့္စုံၿပီးသာ ျဖစ္ေစႏုိင္ေပ၏။ ေသခ်ာသည္မွာ မီးသည္ေရျဖင့္ညႇိမ္းလွ်င္ ၿငိမ္းသြားသကဲ့သုိ႔ ေဒါသသည္လည္း ေမတၱာျဖင့္ ညွိမ္းလွ်င္ၿငိမ္းတတ္သျဖင့္ ရန္လုိသူ၊ ပ်က္စီးမႈကုိ လုိလားသူမ်ားအား ေမတၱာျဖင့္သာ ၿငိမ္းေအးမႈရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိေၾကာင့္ ေမတၱာႏွလုံး ကုိယ္စီသုံးလွ်င္ ရႊင္ၿပဳံးႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ ေမတၱာသည္ သူတပါးအက်ိဳးကုိ လုိလာျခင္းျဖစ္သျဖင့္ လူတုိင္းလူတုိင္း ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ အက်ိဳးကုိယ္စီ လုိလားေနၾကမည္ဆုိလွ်င္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ျပႆနာျဖစ္ဖြယ္ အေၾကာင္းမရွိသကဲ့သုိ႔ မၿငိမ္းခ်မ္းဖြယ္ အေၾကာင္းလည္း မရွိႏုိင္သျဖင့္ စစ္မွန္သည့္ စိတ္ေစတနာမွန္ျဖင့္ မည္သူတရားပ်က္ပ်က္ မိမိမပ်က္ေစရန္ ႀကိဳးစားရင္း ေမတၱာတရားသာ မ်ားမ်ားထားၾကရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ မိမိက သူတပါးအေပၚ အက်ိဳးျဖစ္ေစမႈကုိ ေရွ႕႐ႈကာ ေမတၱာထားရန္ လုိသကဲ့သုိ႔ မိမိအေပၚ သူတပါးက အက်ိဳးပ်က္စီးေစလာလွ်င္လည္း စိတ္ေစတနာ မပ်က္ဘဲ မွန္ကန္သည့္ သစၥာတရားျဖင့္ ထုိသူတုိ႔အား ေမတၱာသာ မ်ားမ်ားပြားေပးရန္လည္း လုိအပ္လွေၾကာင္း၊ အခ်ိန္တန္လွ်င္ မိမိ၏ေမတၱာအစြမ္းျဖင့္ မိမိ၏ပ်က္စီးမႈကုိ ေရွ႐ႈလုိလားသူမ်ားသည္ အလုိလုိပင္ စိတ္ေစတနာေျပာင္းကာ မိမိ၏ ေမတၱာအရိပ္ေအာက္တြင္ သစၥာနိမိတ္ေကာက္လာကာ ခ်စ္သဒၶါအရိပ္ ေရာက္လာၾကမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတပါးအက်ိဳး ပ်က္စီးမႈမ်ားကုိ လုိလားသူမ်ား မ်ားျပားလွသည့္ ယေန႔ေခတ္တြင္ သစၥာတရားမ်ားလည္း ေလ်ာ့နည္းကာ ခ်စ္သဒၶါအားမ်ားပါ ေပ်ာက္ပ်က္လာေနၿပီး ေမတၱာတရားပါ ေခါင္းပါးလာေနသျဖင့္ အမ်ားတရားပ်က္ေသာ္လည္း မိမိမပ်က္ေအာင္၊ အမ်ားကုိ မျပဳျပင္ခင္ မိမိကုိယ္ကုိမိမိ ေရွးဦးစြာ ျပဳျပင္ကာ သူတပါးကုိလည္း တန္ျပန္ျပဳျပင္ႏုိင္ေအာင္ သူတပါးအက်ိဳးကုိ လုိလားျခင္း ေမတၱာဓာတ္မ်ားျဖင့္ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ၿငိမ္းခ်မ္းရာမွ အမ်ားတကာ ၿငိမ္းခ်မ္းရာသုိ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားရင္း ေမတၱာႏွလုံး ကုိယ္စီသုံးႏုိင္ေအာင္သာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ၾကပါဟု ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ အေလးအနက္ တုိက္တြန္းအပ္ပါသည္။
READ MORE......

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP