* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, May 10, 2011

ေလာကဓံႏွင့္ လူသား၊၊ ၊၊





စာေပတြင္ “ေလာကဓံ”ရွိ၍သာ “လူသား”သည္ ၿဖစ္ေပၚလာရေၾကာင္း တင္ၿပထားသကဲ့သုိ႔၊ လူသားရွိ၍သာ ေလာကဓံမ်ား ေပၚေပါက္လာရသည္ဟုလည္း ဆုိၿပန္သည္၊၊ မည္သို႔ဆုိေစ လူသားႏွင့္ေလာကဓံသည္ အဆက္အစပ္တစ္ခု ၿဖစ္ေလသည္၊၊

ေလာကဓံႏွင့္ကင္းေသာ လူသားဟူ၍ၿဖစ္ေစ၊ လူသားႏွင့္ကင္းေသာ ေလာကဓံဟူ၍ၿဖစ္ေစ ရွိႏိုင္မည္ မဟုက္ေခ်၊၊ ေန၏အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ အရိပ္တစ္စုံတရာကို ၿမင္ေတြ႔ရသည္မွာ ထုိအရိပ္၏
အထည္ၿဒပ္တည္ရွိေန၍သာၿဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္၊၊

ေလာကဓံႏွင့္ လူသားသည္လည္း ေနေရာင္တြင္ၿဖစ္ေပၚေသာ အရိပ္ႏွင့္ၿဒပ္ပမာၿဖစ္သည္၊၊ ၿဒပ္မရွိဘဲ အရိပ္မေပၚႏုိင္သကဲ့သို႔ အရိပ္ေပၚေနၿခင္းသည္ အထည္ၿဒပ္တည္ရွိေနၿခင္းေၾကာင့္ ၿဖစ္ရသည္၊၊

ေနေရာင္၏ေအာက္တြင္ အရိပ္ထင္ရာ၌ ၿဒပ္ရွိ၍၊ ၿဒပ္ရွိၿခင္းေၾကာင့္အရိပ္ထင္ရသည္ဟု ပုံေသမမွတ္ယူႏုိင္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ေနေရာင္မရွိဘဲလည္း ၿဒပ္မွအရိပ္ကို မရရွိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္၊၊

ဤသို႔ဆုိေသာ္ ေနေရာင္၊ ၿဒပ္၊ အရိပ္တုိ႔သည္ “အညမည”သေဘာအားၿဖင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ အရည္အေသြး မ်ား ၿဖစ္ၾကေလသည္၊၊ လူသားဟူ၍ ကမၻာေလာကအတြင္း ၿဖစ္ေပၚလာေသာေၾကာင့္ ေလာကဓံဟူသည့္ အရိပ္ ထင္ေပၚလာရသည္၊၊

သုိ႔ေသာ္ လူသားေပၚေပါက္မႈသက္သက္ၿဖင့္လည္း ေလာကဓံသည္ ၿဖစ္ေပၚေရာက္ရွိမလာတတ္ၿပန္၊ ေလာကဓံမ်ား လူသားထံသို႔ေရာက္လာေစရန္ ထူးၿခားသည့္လူသား၏ အၿပဳအမူမ်ားလည္း လိုအပ္ လာၿပန္သည္၊၊

ဤအၿပဳအမူမ်ားအေပၚတည္မွီ၍ အေကာင္းႏွင့္အဆုိးေလာကဓံမ်ား လူသားထံေရာက္ရွိလာသည္ကုိ သဘာ၀သက္ေသမ်ားက ေဖာ္ညႊန္းလ်က္ရွိေလသည္၊၊ လူသားတုိ႔၏ ဘ၀တစ္သက္တာတြင္ မလြဲမေသြၾကဳံ ေတြ႔ရမည့္ “ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိး”ကို စာေပတြင္ေဖာ္ၿပထားသည္၊၊

ေလာကဓံအေၾကာင္းကို လူတုိင္းပါးစပ္ဖ်ားတြင္ ေနစဥ္လုိလုိေၿပာတတ္ၾကသည္၊၊ ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိးကို မည္သူက ေဖာ္ထုတ္ၿပသခဲ့သည္၊ မည္သည့္က်မ္းတြင္ အေသးစိတ္ေလ့လာရရွိႏုိင္သည္ကို သိသူနည္းပါးမည္ဟု ထင္မိပါသည္၊၊

ေလာကဓံကုိ စာလုံးၿဖင့္ေရးသားသည့္အခါ “ေလာကဓမ္”ဟုၿဖစ္ေစ၊ “ေလာကဓံ”ဟုၿဖစ္ေစ ေရးသားႏုိင္
ပါသည္၊၊ “ေလာကဒဏ္”ဟု မေရးသားႏုိင္ပါ၊၊ အေၾကာင္းမွာ “ေလာကဓံ”စကားလုံးသည္ “ေလာကဓမၼ”
ဟူသည့္ ပါဠိေ၀ါဟာရမွဆင္းသက္လာသည့္ ပါဠိသက္ၿမန္မာ စကားလုံးၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊

“ေလာကဒဏ္”ဆုိသည္မွာ ေလာကၾကီးက လူသားတုိ႔ကိုေပးေသာ ၿပစ္ဒဏ္မ်ားၿဖစ္သည္ဟု ေရးသားထားေသာ စာအုပ္ႏွင့္အေရးအသားမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရဘူးပါသည္၊၊ လုံး၀မွားယြင္းသည့္ အေရးအသား ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ဤသို႔ေရးသားၿခင္းမွာ မူလ “ေလာကဓံ”ေ၀ါဟာရကုိ “ေလာကဒဏ္”ဟု မွားယြင္းေရးသားရာက ၿဖစ္ေလာက္မည္ထင္သည့္ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ေရးသားလိုက္ရာက စာေပ အမွားတစ္ခုကို က်ဴးလြန္လိုက္မိၿခင္းၿဖစ္တန္သည္၊၊

ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိးကို ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ ပထမေလာကဓမၼသုတ္၊ ဒုတိယေလာကဓမၼသုတ္ဟု သုတ္ႏွစ္မ်ဳိးခြဲၿခား၍၊ အဂၤုတၱရနိကာယ္ပါဠိေတာ္တြင္ အေသးစိတ္သင္ၾကား၊ ေဟာေၿပာထားပါသည္၊၊ ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိးကို သာဓကပုံၿပင္မ်ားစြာၿဖင့္ သင္ၿပထားသည့္ အၿခားပါဠိစာေပမ်ားစြာလည္း ရွိပါေသးသည္၊၊

ေလာကဓမၼ=ေလာကဓံဟူသည္မွာ ေလာကတြင္ၿဖစ္ေပၚေလ့ရွိသည့္ အေၿခအေနရွစ္မ်ဳိး၊ ေလာကတြင္ ၾကဳံေတြ႔ရမည့္ အေၿခအေနရွစ္မ်ဳိးဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိ ရပါမည္၊၊ ေလာကထဲတြင္ လူသားဟူ၍ ေမြးဖြားလာသူတုိင္း ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိးလုံးကိုၿဖစ္ေစ၊ တစ္မ်ဳိး၊ ႏွစ္မ်ဳိး၊ သုံးမ်ဳိးကိုၿဖစ္ေစ၊ ဧကန္ၾကဳံေတြ႔ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊

ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိးတြင္ မည္သည့္ေလာကဓံက အေကာင္း၊ မည္သည့္ေလာကဓံကအဆုိးဟူ၍ ပုံေသ
သတ္မွတ္၍ မရႏုိင္ပါ၊၊ လူသား၏ ေလာကဓံကိုခံယူပုံစိတ္အေၿခအေနေပၚတြင္မူတည္၍ ေလာကဓံအဆုိးႏွင့္ အေကာင္းဟူ၍ ၿဖစ္ေပၚလာရသည္၊၊

ေလာကဓမၼ=ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိး-
(၁) ရရွိမႈ၊
(၂) မရရွိမႈ၊
(၃) အသိုင္းအ၀ုိင္းရွိမႈ၊
(၄) အထီးက်န္ဆန္မႈ၊
(၅) ခ်ီးမႊန္းခံရမႈ၊
(၆) ၿပစ္တင္၊ ကဲ့ရဲ့ခံရမႈ၊
(၇) ခ်မ္းသာမႈ၊
(၈) ဆင္းရဲမႈ၊ တုိ႔ၿဖစ္ပါသည္၊၊

“ရရွိမႈ”
ရရွိမႈဟုဆုိရာတြင္ လူသား၏ဘ၀တြင္ လုိခ်င္သည္မ်ား၊ လုိအပ္သည္မ်ား အလြယ္တကူ ရွာေဖြရရွိမႈကို ဆုိလိုပါသည္၊၊ စီးပြားဥစၥာႏွင့္၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ အိမ္ေထာင္မႈဘ၀ သာယာစိုေၿပေရးတုိ႔ ပါ၀င္ပါသည္၊၊

“မရရွိမႈ”
ရရွိမႈ၏ဆန္႔က်င္ဘက္သည္ မရရွိမႈၿဖစ္ပါသည္၊၊ လူတို႔၏ဘ၀တြင္ လိုအပ္သည္မ်ား လုိခ်င္သည္မ်ားမွာ တခါတရံအလြယ္တကူ ရွာေဖြမရရွိသည့္အခါမ်ားလည္း ရွိေနတတ္ပါသည္၊၊ စီးပြားဥစၥာႏွင့္၊က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊အိမ္ေထာင္မႈဘ၀သာယာစုိေၿပေရးတုိ႔ပင္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊

ဤသို႔ၿဖစ္ရသည္မွာ ေလာကၾကီးၿဖစ္ေစ၊ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကၿဖစ္ေစ ၿပစ္ဒဏ္ေပးသည္မဟုက္ဘဲ၊ ေလာကအတြင္း ၿဖစ္ေလ့ရွိသည့္အေၿခအေနတစ္ရပ္အေနၿဖင့္ မွတ္ယူရမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊

“အသုိင္းအ၀ုိင္းရရွိမႈ”
ခ်စ္သူ၊ ခင္သူ၊ မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားစြာႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ရယ္ေမာ ေနထုိင္ခြင့္ရသည္ကို အသိုင္းအ၀ိုင္းရရွိမႈ ေလာကဓံဟု ေခၚပါသည္၊၊ ဤသို႔အသိုင္း၀ုိင္းေကာင္းကို ရရွိသည့္အတြက္ ကူညီသူ၊ အားေပးသူ၊ ခ်စ္ခင္ယုသူ၊ ေထာက္ပံ့ေဖးမသူမ်ားသၿဖင့္ ဘ၀သည္ ခ်မ္းေၿမ့ဖြယ္ သာယာစိုေၿပရေတာ့သည္၊၊

ထေနာင္းပင္ရိပ္တြင္ ထန္းလ်က္ခဲကို ေရေႏြးၾကမ္းႏွင့္ ခဲစားေနရသည့္တုိင္ ခ်စ္သူ၊ ခင္သူ၊ မိတ္ေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေထြေထြလီလီ အႏွီႏီွၿဖင့္စကားေဖာင္ဖြဲ႔ရင္း စားေသာက္ရၿဖင့္ နတ္ဘုံနတ္နန္းတမွ် သာယာေပ်ာ္ရႊင္ရတတ္သည္ကို သိရသည္၊၊

လူသားသည္ ပင္လယ္ႏွင့္ ကႏၱာရမ်ားတြင္ ၿဖစ္ေပၚေလ့ရွိေသာ ကြ်မ္းတစ္ခု မဟုက္ေၾကာင္း Man is not Island.ဟု ပညာရွင္တုိ႔ဆုိခဲ့ၾကသည္၊၊ ကမၻာေပၚတြင္ လူသန္းေပါင္း ခုႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္မွ်ရွိေနေသာ္လည္း၊ မိမိႏွင့္ အေတြးအေခၚတူသူ၊ ႏွစ္သက္မႈတူသူ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္တူသူ၊ မိမိကိုႏွစ္သက္သူ၊ မိမိကႏွစ္သက္သူမရွိသည္ကို အသုိင္းအ၀ုိင္းမရွိမႈေလာကဓံဟု ေခၚရပါသည္၊၊

ဤအေၿခအေနတြင္ လူသားသည္အ၀ုိင္းအ၀ုိင္းကို ရွာေဖြမရရွိေတာ့ဘဲ ၿဖစ္ရေတာ့သည္၊၊ မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း၊ ခ်စ္သူ၊ ခင္သူမွကင္းဆိတ္သည့္ဘ၀တြင္ ၿပင္းရိ၊ၿငီးေငြ႔ဖြယ္ရပ္တည္ရေတာ့သည္၊၊ စီးပြားဥစၥာႏွင့္၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရးအဆင္ေၿပသည့္တုိင္ မိတ္ေဆြအသိုင္းအ၀ုိင္း၊ ခ်စ္သူ၊ ခင္သူ၊ ခံစားခ်က္ကို မွ်ေ၀မည့္သူမရွိဘဲ ရပ္တည္ရသည့္ အေၿခအေနတြင္ ဘ၀သည္သာယာဖြယ္ မၿဖစ္ေတာ့ေပ၊၊

အသိုင္းအ၀ိုင္းမရွိမႈေလာကဓံကို ရင္ဆုိင္ရၿပီဆိုလ်င္ လူသားသည္ ေရႊဘုံေပၚတြင္ ေရႊအသီးမ်ားကို စားသုံး ေနရသည့္တုိင္ အရသာကိုရွာေဖြေတြ႔ရွိလိမ့္မည္ မဟုက္ပါေခ်၊၊

“ၿပစ္တင္ေ၀ဖန္ခံရမႈ”
လူသားသည္ ရပ္တည္မႈတစ္ခုအတြက္ ဥစၥာပစၥည္းကို ရွာေဖြရသည္၊၊ အတတ္ပညာကုိ သင္ယူရသည္၊ က်န္းမာေရးကုိ ေဆာက္တည္ရသည္၊ အိမ္ေထာင္မႈဘ၀ကုိ ထူေထာင္ရသည္၊၊ ဤေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားမွာ စကားလုံးေ၀ါဟာရအားၿဖင့္ မမ်ားလွေသာ္လည္း လက္ေတြ႔အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရာတြင္ လြယ္ကူေသာတာ၀န္မ်ား မဟုက္ေခ်၊၊

မိမိဘ၀ရပ္တည္မႈအတြက္ မိမိၾကဳိးစားေနစဥ္အတြင္း လူသားသည္ ပတ္၀န္းက်င္၏ ၿပစ္တင္ေ၀ဖန္၊ ကဲ့ရဲ့မႈမ်ားကို မေရွာင္မလႊဲသာ ေတြ႔ၾကဳံၾကရသည္၊၊ ၿပစ္တင္မႈေ၀ဖန္ခံရမႈေလာကဓံဟု စာေပကဆုိပါသည္၊၊ “ေလာကတြင္ ကဲ့ရဲ့ၿပစ္တင္ေ၀ဖန္ခံရမႈမွ လြတ္သူမရွိ”ေၾကာင္း ဗုဒၶရွင္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ ဆုံးမထားပါသည္၊၊

မ်ားစြာေသာလူတုိ႔သည္ အၿခားသူ၏အၿပစ္ကို အခ်ိန္ယူ၍ ၿမိန္ေရ ယွက္ေရေၿပာဆုိ ေနတတ္ၾကသည္မွာ ထူးဆန္းသည့္ လုပ္ရပ္ၿဖစ္သည္၊၊ ကဲ့ေ၀ဖန္ခံရသူသည္ မိမိမွာ တကယ္အၿပစ္ေၿပာဖြယ္ရွိေနပါက ၿပဳၿပင္သင့္ၿပီး၊ အကယ္၍ အမွားတစ္စုံတရာမရွိက မိမိကိုအမ်ားက စိတ္၀င္တစားရွိ၍သာ သူတို႔၏ တန္ဖုိးရွိေသာ အခ်ိန္မ်ားထဲမွ အခ်ိန္တစ္ခုကိုယူ၍ မိမိအေၾကာင္းကို ေၿပာဆုိေနၾကသည္ဟု ၀မ္းေၿမာက္သင့္လွသည္၊၊

လူတုိ႔၏သဘာ၀မွာ သူတို႔အေလးမထားေသာ၊ စိတ္မ၀င္စားေသာအေၾကာင္းအရာကို အခ်ိန္ယူေၿပာ ဆုိတတ္သည့္ သဘာ၀မရွိၾကရကား၊ မိမိအေၾကာင္းကို အဆုိးဘက္မွၿဖစ္ေစကာမူ ေၿပာဆုိေနဦးေတာ့ မိမိသည္လူအမ်ား၏ စိတ္၀င္စားမႈ၊ အေလးထားမႈကို ရရွိေနၿပီဟု သတ္မွတ္ႏုိင္ၿပီ ၿဖစ္သည္၊၊

“ထင္ရွားသူတုိင္း၊ ေပၚလြင္သူတုိင္း၊ နာမည္ရသူတုိင္း၊ ေအာင္ၿမင္သူတုိင္း၊ ခ်မ္းသာသူတုိင္းသည္ အမ်ား၏ပါးစပ္ဖ်ား၊ အသဲႏွလုံးၾကားတြင္ အဆုိးဘက္မွေရာ အေကာင္းဘက္မွပါ ေၿပာဆုိ၍အရသာရွိဖြယ္ ကိတ္မုန္႔တစ္လုံးၿဖစ္ေနသည္ကို ဂုဏ္ယူရမည္”ဟု ေဒးကာနယ္ဂီ၏ မိတၱဗလဋီကာတြင္ ေဖာ္ၿပထားသည္၊၊

သုိ႔ေသာ္“မိမိမွာ တကယ္အမွားရွိ၍ ၿပစ္တင္ေၿပာဆုိလာလ်င္မူကား ထုိသူကိုေရႊးအုိးကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးေသာ သူကဲ့သုိ႔သေဘာထားၿပီး ဆရာတင္ရမည္”ဟု ဗုဒၶရွင္ေတာ္က ညြန္ၾကားပါသည္၊၊

“ခ်ီးမႊန္းေထာပနာၿပဳခံရမႈ”
လူသည္ မိမိ၏ရပ္တည္မႈအလုပ္ကို ပုံမွန္လုပ္ေနသည္ၿဖစ္ေသာ္လည္း ပတ္၀န္းက်င္မွ အလိုမက်သည့္ အခါတြင္ ကဲ့ရဲ့ၿပစ္တင္တတ္ၾကၿပီး၊ သေဘာေတြ႔သည့္အခါတြင္လည္း ခ်ီးမႊန္းေၿပာဆုိတတ္ၾက ၿပန္သည္၊၊ ဤသည္ကို ခ်ီးမြန္းခံရမႈေလာကဓံဟု ေခၚပါသည္၊၊ အမွန္မွာ မိမိကို္ယ္တုိင္သည္ ပတ္၀န္းက်င္၏ ခ်ီးမႊန္းမႈ၊ ကဲ့ရဲ့မႈကိုလက္ခံရယူရန္တမင္ ၿပဳလုပ္ေနသည္မဟုက္သည္ကုိ သိရွိၿပီးၿဖစ္သည္၊၊

ထုိ႔ေၾကာင့္ လူသားသည္ မိမိကိုပတ္၀န္းက်င္က ခ်ီးမႊန္းသည္ၿဖစ္ေစ၊ ကဲ့ရဲ့သည္ၿဖစ္ေစ၊ သတိထား ဆင္ၿခင္သင့္သည္ကလြဲၿပီး မ်ားစြာအာရုံၿပဳ၊ ဂရုထားေနရင္ မလုိအပ္ေခ်၊၊ ဗုဒၶႏွင့္ အၿခားေသာႏိုင္ငံအာ ဇာနည္မ်ားစြာတုိ႔မွာ လူသားတစ္ရပ္လုံးအတြက္ အနင့္နာခံ ေကာင္းက်ဳိးၿပဳၾကသူမ်ားၿဖစ္သည္ကို သိရွိၾကသည္၊၊ သို႔ေသာ္ အၿပစ္ၿမင္စိတ္အားၾကီးေသာသူမ်ားမွာ အလြတ္ေပးသည္မရွိဘဲ အၿပစ္ဆုိၾကေသးသည္ကို ေတြ႔ရမည္ၿဖစ္သည္၊၊

ထုိ႔ေၾကာင့္ ၿပစ္တင္ေ၀ဖန္မႈေလာကဓံကုိခံရသည့္အခါ စာဖတ္သူအေနၿဖင့္ ေလာက၏သဘာ၀တစ္ခု အေနၿဖင့္သာ လက္ခံသင့္ၿပီး၊ မ်ားစြာမတုန္လႈပ္သင့္ေပ၊၊ မဂၤလသုတ္တြင္ “ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိးေၾကာင့္ မတုန္၊ မလႈပ္ေနႏုိင္ၿခင္းကို မဂၤလာတစ္ခု၊ ေကာင္းၿခင္းတစ္ခု”ဟု ဆုိထားပါသည္၊၊ ဆုိလိုသည္မွာ ေလာကဓံကုိ ရင္ဆုိင္ရဲၿခင္းကို မဂၤလာဟုဆုိလိုၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္၊၊ စာေရးသူအေနၿဖင့္မူ “ေလာကဓံကို ရင္ဆုိင္ရဲၿခင္း၊ ၾကဳံေတြ႔လာရသမွ်ေလာကဓံမ်ားေၾကာင့္ မတုန္၊ မလႈပ္ခိုင္ခုိင္မာမာ ရပ္တည္ႏိုင္ၿခင္းကို သတၱိရွိၿခင္း”ဟု ၿမင္မိပါသည္၊၊

“ခ်မ္းသာမႈ”
လူ႔ေလာကတြင္ ခ်မ္းသာမႈပုံစံ (၄)မ်ဳိးရွိေၾကာင္း ပါဠိစာေပတြင္ ေလ့လာရသည္၊၊ ခ်မ္းသာမႈသည္လည္း ေလာကတြင္ၾကဳံရတတ္သည့္ ေလာကဓံတစ္ခုမွ်သာ ၿဖစ္သည္၊၊ အၿခားေလာကဓံမ်ားႏွင့္ မကြာၿခားသည့္ အေၿခအေနတစ္ရပ္ပင္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊

(၁) ဥစၥာပစၥည္းရွိ၍ ခ်မ္းသာမႈ၊
(၂) အသုံးၿပဳခြင့္ရသၿဖင့္ ခ်မ္းသာမႈ၊
(၃) အေၾကြးကင္းသၿဖင့္ ခ်မ္းသာမႈ၊
(၄) ဘ၀တြင္အၿပစ္ကင္းသၿဖင့္ ခ်မ္းသာမႈတုိ႔ ၿဖစ္သည္၊၊

“ဆင္းရဲမႈ”
ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိးတြင္ ေနာက္ဆုံးေဖာ္ၿပထားသည့္ ေလာကဓံသည္ “ဆင္းရဲမႈေလာကဓံ”ၿဖစ္သည္၊၊ ဤေလာကဓံကို အဆုိး၀ါးဆုံးေလာကဓံၿဖစ္သၿဖင့္ ေနာက္ဆုံးမွေဖာ္ၿပသည္ဟု မမွတ္ယူႏုိင္ေခ်၊၊
ဆင္းရဲမႈေလာကဓံသည္လည္း အၿခားေလာကဓံမ်ားနည္းတူ ေလာကတြင္ေတြ႔ၾကဳံရတတ္သည့္ အေၿခ
အေနတစ္ခုမွ် ၿဖစ္သည္၊ ထုိ႔ထက္ဘာမွ် ထူးၿခားသည္မဟုက္ပါ၊၊

ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိးကို သရုပ္အားၿဖင့္တင္ၿပခဲ့ၿပီ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ယၡဳအခါ ေလာကဓံမ်ားေပၚ သေဘာထားပုံမ်ားကို တင္ၿပမည္ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိးတြင္ မည္သည့္ေလာကဓံသည္ အဆုိးၿဖစ္သည္ဟု ပုံေသမမွတ္ရေၾကာင္းအထက္တြင္ ေဖာ္ၿပခဲ့ၿပီၿဖစ္သည္၊၊

မွန္သည္၊၊ လူသား၏ စိတ္ထားအေပၚတြင္မူတည္၍ ေလာကဓံ၏ဖိအားသည္ သက္ေရာက္ပါသည္၊ ဆုိလုိသည္မွာ ေလာကဓံရွစ္မ်ဳိးကို ဘာသာမ်ားစြာ၏ ဘုရားမ်ားစြာႏွင့္အတူ၊ ဘုရင္မ်ားေရာ၊ အစိုးရမ်ား၊ လူမ်ား၊ ဘာသာအသီးသီးမွ သံဃာမ်ားပါ မလြဲမေသြေတြ႔ၾကဳံၾကရသည္၊၊

မိမိသည္စိတ္စြမ္းအား ေပ်ာ့ညံ့သူၿဖစ္လ်င္ ေလာကဓံ၏ဖိအားသည္ မိမိအေပၚမ်ားစြာ သက္ေရာက္တတ္ၿပီး၊ မိမိကအင္အားရွိသူ၊ စိတ္စြမ္းအားရွိသူ၊ သတၱိႏွင့္ၿပည့္စုံသူၿဖစ္လ်င္ ေလာကဓံသည္ တစ္စုံတရာဖိအားကို ေပးႏုိင္မည္မဟုက္ေၾကာင္း မွတ္ယူရမည္၊၊

ေလာကဓံမ်ားတြင္ သာယာဖြယ္ေလာကဓံႏွင့္ မႏွစ္ၿမဳိ့ဖြယ္ေလာကဓံႏွစ္မ်ဳိးေရာေနသည္ကို သတိၿပဳမိမည္ ၿဖစ္သည္၊၊ သတိၿပဳဖြယ္အေနၿဖင့္ သာယာဖြယ္ေလာကဓံကုိ သာယာလြန္းသူ၊ မႏွစ္ၿမဳိ႔ဖြယ္ေလာကဓံကုိ မုန္းတီးလြန္းသူမ်ားသည္ စိတ္အားသတၱိနည္းသူမ်ားၿဖစ္ၿပီး၊ ေသၿခာေပါက္ ထုိသူမ်ားကို ေလာကဓံက နင္းေၿခတတ္သည္ကို သတိၿပဳရပါမည္၊၊

မိမိထံေရာက္ရွိလာသည့္ သာယာဖြယ္ေလာကဓံကုိၿဖစ္ေစ၊ မႏွစ္ၿမဳိ႔ဖြယ္ေလာကဓံကိုၿဖစ္ေစ စိတ္ဓာတ္ ခုိင္ခုိင္၊ တည္ၾကည္စြာၿဖင့္ ထိမ္းမတ္တတ္သူကို ေလာကဓံမ်ားက ဖိစီးႏွိပ္စက္ကလူ မၿပဳႏုိင္သည္ကုိ စာေပသာဓက၊ လက္ေတြ႔ဘ၀သာဓကမ်ားစြာတြင္ ေတြ႔ရွိႏုိင္သည္၊၊ ပညာရွိတုိ႔ကမူ “ေလာကဓံဟူသည္ လူသားကို ေရႊစစ္ မစစ္ေပတင္သကဲ့သုိ႔၊ လူသား၏စိတ္ဓာတ္မည္မွ် ခိုင္မာသည္ကို စမ္းသတ္သည့္၊ စစ္ေဆးသည့္မွတ္ေက်ာက္” မ်ားအၿဖစ္ ေရးသားၾကသည္၊၊

“ေရႊစစ္လ်င္ ေပတင္ခံႏုိင္သည္၊ ေရႊမစစ္လ်င္ ေပေပၚတြင္ ကြဲရသည္၊၊ စိတ္ဓာတ္သတၱိအားမေကာင္းလ်င္ ေလာကဓံႏွင့္ေတြ႔ေသာအခါ ကြဲသည္၊ စိတ္ဓာတ္သတၱိအားေကာင္းလ်င္ ေလာကဓံမ်ားကလူသားကုိ ပို၍ထူးခြ်န္ေၿပာင္ေၿမာက္ေအာင္ ေၿမေတာင္ေၿမွာက္ေပးသည္”ဟု အဆုံးစြန္ဆုိလိုပါသည္၊၊

“ေလာကဓံႏွင့္လူသား” ေခါင္းစဥ္ၿဖင့္ အရွင္၏တင္ၿပေဆြးေႏြးခ်က္ ဤတြင္ၿပည့္စုံၿပီဟု ယူဆပါသည္၊၊ ေလာကဓံ၏ စမ္းသတ္မႈေအာက္တြင္ ထူးခြ်န္သူမ်ား၊ ပုိ၍ပို၍ေတာက္ေၿပာင္သူမ်ား၊ ၾကီးပြားတုိးတက္သူမ်ား၊ သာယာေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ဘ၀ကို ပုိင္ဆုိင္ရရွိသူမ်ား ၿဖစ္ၾကပါေစေၾကာင္း အလင္းစက္အရွင္ ဆုေတာင္းလုိက္ ပါသည္၊၊ ၊၊



ေမတၱာၿဖင့္--
အရွင္ေက၀လ(အလင္းစက္)
ဘာ၀နာ၀ိဟာရ-သီရိလကၤာ၊
(၈.၅.၂၀၁၁)

အျပည့္အစံုသို႔....

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP