* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, May 4, 2011

“နာနာဘာဝႏွင့္ေတြ႔ဖူးသူမ်ား”အပုိင္း(၁ဝ)

အ႐ွင္ပညာသီဟာဘိဝံသ(ပဥၥနိကာယ္)

“ဘုန္းႀကီးေရးတဲ့ စာေတြ သူရဇၨမွာ ဖတ္ရတယ္” လို႔ ေရၾကည္ ရာျမက္နုရာ အျခားၿမိဳ႔႐ြာမ်ား ေရာက္ေနၾကေသာ ဇာတိ႐ြာသူ ႐ြာသား မ်ားက ေတြ႔ဆံုရင္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ အၿမဲေျပာေလ့ ႐ွိၾကသည္။ ကိုယ့္႐ြာ အမည္ကို စာမွာပါေတာ့ ေဒသလြမ္းစိတ္ႏွင့္အတူ စာဖတ္ရတာကိုက ရသာတစ္မ်ိဳးျဖစ္၏။

ေဒသလြမ္းစိတ္ဆိုတာ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ေဒသႏွင့္ေဝးကြာေနၿပီး ေဒသကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူေတြမွာသာ ခံစား ၾကရတာမို႔ စာဖတ္ရင္း ႐ြာလြမ္းစိတ္ျဖင့္ ကိုယ့္အရပ္ ကိုယ့္ေဒသကို မ်က္လံုးထဲမွာ ထင္းထင္းႀကီး ေပၚေနတတ္သည့္ျပင္ ဇာတိရနံ႔ကိုပါ စာဖတ္ရင္း တၿပိဳင္တည္း ခံစားေနရတတ္၏။


႐ြာမွ ကြယ္လြန္သြား သူမ်ား၏ ျဖစ္ေထြကို ႐ြာျပန္ခိုက္ ႐ြာကလူေတြ ေျပာျပ တာေတြ၊ ငယ္စဥ္က လူႀကီးသူမတို႔ ေျပာဆို ဆံုးမခဲ့တာေတြကို ေရးျဖစ္ သည္က မ်ားလွ၏။ တမလြန္ဘဝ ျပႆနာ မ်ားကို နာနာဘာဝ အမည္ျဖင့္ ေရးသားျခင္းျဖစ္၏။

တမလြန္ဘဝ ျပႆနာ ဟူသည္ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ လူသားတို႔ဝန္းက်င္၊ မိသားစု အနီးအပါး၌ အစြဲ(သမုဒယသံေယာ ဇဥ္)ႏွင့္ ျပဳမိမွားခဲ့သည့္ မေကာင္းမႈ႔ကို ေၾကကြဲစြာ ေတြးမိ၍ ႏွလံုးမသာမယာျဖစ္ျခင္း ( ဝိပၸဋိသာရ)ေၾကာင့္ တေစၦၿပိတၲာ (စာအလို-ေပတေယာနိ )ျဖတ္တတ္ေၾကာင္းကို သတိျပဳမိၿပီး မသင့္ေလွ်ာ္ေသာ အျပဳ အမူ အေျပာ အဆို စိတ္ကူးေတြကို ေ႐ွာင္ၾကဥ္ၾကဖို႔ႏွင့္ သံေဝဂယူၿပီး အစြဲႏွင့္ ေၾကကြဲျခင္းတို႔ ျဖစ္ခြင့္ မသာေအာင္ တရား အားထုတ္ေစခ်င္၍ ေရးသားျခင္း ျဖစ္၏။ သို႔ေပမယ့္ အမည္ကို ေဖၚေရးသားမိသျဖင့္ စာဖတ္သက္ႏုၾကေသာ က်န္ရစ္ သူ ေဆြမ်ိဳးအခ်ိဳ႔က အပုတ္ ခ်သည္ဟု ယူဆၾကၿပီး ေက်နပ္ျခင္း မ႐ွိၾက၊ ေဒါသထြက္ၾကေၾကာင္းကို ျပန္ၾကား ရသျဖင့္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရ ျပန္၏။


“ငါကိုယ္က မွားတာပါ” ဟု ေျဖရေတာ့၏။

“ေသသြားတဲ့ ကိုအဝွါက၊ မဘယ္သူက ငါ့ကို ဘယ္လို ေျခာက္လိုက္တာ၊ ဘယ္သူကိုေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုႀကီး ေတြ႔ တယ္၊ ဘယ္လို အိပ္မက္ေပးတယ္၊ ဘယ္သူ႔ကို ပူးေျပာတယ္၊ အၾကားအျမင္ဆရာကို သြားေမးတာ၊ဘာေျပာလိုက္လို႔” စသျဖင့္ မိန္မိန္ ႐ွက္႐ွက္ေျပာ တတ္ၾက၏။ ထိုကဲ့သို႔ ေျပာဆိုၾကျခင္း၊ ေမးျမန္းၾကျခင္းမ်ိဳးသည္ ၿပိတၲာျဖစ္ေနသည္ကို ေၾကာ္ျငာ ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ သို႔ကလို ေျပာျခင္းမ်ိဳးကိုေတာ့ ေသလြန္သူကို အပုတ္ခ်သည္ဟု မျမင္။


ယခုကဲ့သို႔ စာျဖင့္ ေရးျပျခင္း ကိုေတာ့ အပုတ္ခ်ျခင္းဟု ျမင္ၾကသည္။ အမွန္ေတာ့ “နာနာဘာဝ” ဆိုတာ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ျဖစ္ေထြကို အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္ျပ ျခင္းမွ် ျဖစ္တာကို နားမလည္ၾကဘူး-ဟု စာခ်မ်ား၏ ဆြမ္းဝိုင္းမွာ စာခ်ဘုန္းႀကီး အခ်င္းခ်င္း ထိုအေၾကာင္းကို ေျပာျဖစ္ၾကေသး၏။


စာေရးသူစာသင္သား ကိုရင္ဘဝက ေက်ာင္းတိုက္ ပဓာနဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူေတာ့၊ စာခ်နာယကမ်ားက “ တို႔ဆရာေတာ္ႀကီးအတြက္ ဆြမ္းသြတ္စရာ မလိုဘူး” ဟု ေျပာၾကသည္။ နားထဲ၌ ၾကားရသည္မွာ တမ်ိဳးႀကီးျဖစ္ခဲ့ရ၏။ အမွန္မွာ ပိဋကတ္ ကြ်မ္းက်င္ေတာ္မူလွေသာ စာခ်နာယက ဆရာေတာ္မ်ားသည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘဝတစ္တာ အေနအထားအရ ဆြမ္းသြတ္စရာမလိုေၾကာင္း နားလည္ေတာ္မူၾက၍ ထိုကဲ့သို႔ေျပာျခင္း ျဖစ္၏။


ကြယ္လြန္သူအား ရည္းမွန္းဆြမ္းသြတ္ျခင္းဟူသည္ ကြယ္လြန္သူမကြ်တ္မလြတ္(နာနာဘာဝ)ျဖစ္နိုင္ေၾကာင္း သံသယ ႐ွိ၍လည္းေကာင္း၊ ထံုးတန္းစဥ္လာအရ က်န္ရစ္သူတာဝန္ဟု ယူဆ၍ၾက၍လည္းေကာင္း ဆြမ္းသြတ္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏။


သည့္အျပင္ သားသမီးက်င့္ဝတ္ငါးမ်ိဳးတြင္“ လွဴမွ်ေဝျခင္း” တာဝန္ကို ေက်ပြန္လို၍လည္း ျဖစ္ဟန္တူ၏။

(၇)ရက္အတြင္း ေသသူသည္ ေနအိမ္မွ မခြါေသးဟူေသာ အစြဲေၾကာင့္ ကြယ္လြန္သူအား ရည္မွန္းလွ်က္ တစ္ပတ္ျပည့္ ဆြမ္းသြတ္ေပးၾကျခင္းျဖစ္၏။ အမွန္မွာ ေနအိမ္၊ ပစၥည္းဥစၥာ၊ ခ်စ္သူတို႔၌ တြယ္ၿငိမႈ႔႐ွိေနသမွ် တစ္ပတ္မက ေနႏိုင္ပါသည္။ ငယ္စဥ္က ဇာတ္ပြဲမ်ားၾကည့္ရာတြင္ တစ္ပတ္ေက်ာ္က အိမ္ေစာင့္နတ္၊ ႐ြာေစာင့္နတ္တို႔က အိမ္ထဲ၊ ႐ြာထဲဝင္ခြင့္ မျပဳ၍ မင္းသား၊ မင္းသမီးတို႔၏ ငိုခ်င္းခ်ခန္းကို ဇာတ္နာေစရန္ ကျပၾကသည္ကို တထစ္ခ် အမွန္ဟု စြဲေနၾက၍ ျဖစ္ဟန္တူသည္။ ၿပိတၲာ(နာနာဘာဝ)အျဖစ္ျဖင့္ ေနနိုင္သလို၊ အျခားတိရစၦာန္အျဖစ္ႏွင့္လည္း ျဖစ္ေနၾကသည္ကို ပိဋကတ္ေတာ္ မ်ား၌ ေတြ႔ရ၏။


ဆြမ္းသြတ္ အမွ်ေပးေဝျခင္း ကိစၥကို က်န္ရစ္သူမ်ားက ေသသူမ်ားအတြက္ ေလးေလးနက္နက္ ျပဳလုပ္ေပးသင့္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ မိမိတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္သူသည္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ၿပိတၲာဘဝျဖင့္ နာနာဘာဝျဖစ္ေနက ထိုသူ၏ တမလြန္ဘဝျပႆနာသည္ ႐ွင္က်န္ရစ္ခဲ့သူတို႔က ႐ွင္းေပးပါမွ ေျပလည္ၾကရ၏။ နာနာဘဝတို႔သည္ တစ္ပါးသူတို႔ျပဳေပးသည့္ ကုသိုလ္ကံကို မွီၾကေနရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။


စာသင္တိုက္၌ စာသင္သားဘဝျဖင့္ အတူေနခဲ့ဖူးသည့္ စာသင္ဖက္မိတ္ေဆြရဟန္းႏွင့္ ေတြ႔ၾကစဥ္က ေျပာျပေသာအ ေၾကာင္းအရာသည္ ဤသို႔ ျဖစ္၏။


ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦး....သည္ အလြန္အေန႐ိုးသူျဖစ္၏။ အသက္ထက္ဆံုး သက္ေတာ္ဝါေတာ္ႀကီးသည့္တိုင္ ဆြမ္းခံ ဝတ္မပ်က္ခဲ့၊ ဆြမ္းခံထြက္ၿပီး စာခ်ဆရာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းခံေကြ်းသူျဖစ္၏။ စာေရးသူပင္ သက်သီဟ စာသင္တန္းေအာင္ ၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံမထြက္ေတာ့၍ ထိုဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ ခံဆြမ္းကိုပင္ စားခဲ့ဖူးေသာေက်းဇူး႐ွိ၏။ ေ႐ွးဆရာေတာ္ပီပီ ႏွေမ်ာ ျခင္းမဟုတ္ေသာ္လည္း သံုးစြဲပစ္ရမည္ကို ဝန္ေလး၏။ ဘယ္အရာမဆို သိမ္း ဆည္းေလ့ ႐ွိတတ္၏။


ထိုဘုန္းေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္မူၿပီးေနာက္ လက္႐ွိေက်ာင္းဘုန္းႀကီးကို အိမ္မက္ေပးေတာ့၏။ “သူသည့္ ေက်ာင္းတိုက္၏ ေျမာက္ေပါက္အထြက္ ပိဋကတ္တိုက္နား႐ွိ အမိုက္ပံုတြင္ ယခု နာနာဘာဝျဖစ္ေနရ၏။ ဂတိမေကာင္းရျခင္းအေၾကာင္း မွာ သူသိမ္းထားေသာ ငါးက်ပ္တန္ အသစ္စက္စက္ ကေလးမ်ားကို ေသခါနီးတြင္ စြဲလန္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထိုငါးက်ပ္တန္ အသစ္ကေလးမ်ားျဖင့္ သံဃာမ်ားအား ဆြမ္းကပ္ၿပီး သူ႔အား အမွ်ေပးေဝပါ” ဟု အိမ္မက္ေပးပါသတဲ့။


လက္႐ွိေက်ာင္းဘုန္းႀကီးက ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ က်န္ခဲ့သည့္ေသတၲာကို ေသျခာ႐ွာေဖြေတာ့မွ အိမ္မက္၌ ေျပာဆိုခဲ့သည့္ အတိုင္း ငါးက်ပ္တန္အသစ္ မ်ားကို ေတြ႔ရ၍ ထိုငါးက်ပ္တန္ကေလးမ်ားျဖင့္ ဘယာေက်ာ္ဝယ္လွ်က္ ေက်ာင္းသံဃာမ်ား ကို အ႐ုဏ္ဆြမ္း ကပ္လွဴေပးရေၾကာင္း စာသင္ဖက္ မိတ္ေဆြ ရဟန္းက ေျပာျပ၍ သိရသည္။


ဤျဖစ္အင္ကို ေထာက္႐ႈ႔၍ တမလြန္ဘဝျပႆနာဆိုတာ မကြယ္လြန္မီ အကုသိုလ္ႏွင့္ကြယ္လြန္ခါနီး တြယ္မိၿငိမိေသာ သမုဒယေၾကာင့္ ျဖစ္တတ္ တာကို သိရသည္။ တြယ္ၿငိမႈ႔ကေလးသည္ ဘဝတေလွ်ာက္လံုး ျမွဳပ္ႏွံခဲ့ရသည့္ ရဟန္းဘဝႀကီး ကိုပါ ဝါးမွ်ိဳပစ္လိုက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္၏။


အားလံုးၾကားဖူးေနၾကသည့္ ဧဠကပတၲနဂါးႀကီးသည္ ရဟန္းဘဝမွ ျဖစ္လာ၏။ ရဟန္းဘဝျဖင့္ ရဟန္းတရားကို ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေသာင္းေတာင္ အားထုတ္ခဲ့သူ ရဟန္းသူေတာ္ေကာင္းႀကီးျဖစ္၏။ သို႔ေပမယ္ ေလွျဖင့္ ေခ်ာင္းငယ္ကို ျဖတ္ကူး ခိုက္ ပိန္းေတာကို ပြတ္တိုက္မိၿပီး ပိန္းပင္အခ်ိဳ႔ က်ိဳးျပတ္ ၾကကုန္၏။ ဤအခ်င္းအရာကို ျမင္ၿပီ “ငါ့ေတာ့ အာပတ္သင့္ၿပီ” ဟူေသာ အစြဲျဖင့္ စိတ္လက္ မၾကည္မသာ ႏွလံုးနာစြာျဖင့္ ပ်ံလြန္ေတာ္

မူၿပီးေနာက္ ဖားစားငါးစား တိရစၦာန္မ်ိဳး၌ ေျမြနဂါးျဖစ္ရ၏။ “အႏွစ္ႏွစ္ေသာင္း အားထုတ္ခဲ့သည့္ ရဟန္းတရားကား ငါ့ကို မကယ္ႏိုင္ပါလား” ဟု ကႆပဘုရား႐ွင္ သာသနာ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ခံစား ေနရ႐ွာ၏။


လူဝတ္ေၾကာင္၊ ရဟန္း မည္သူကိုမဆို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္မ်ားတာ၊ နည္းတာႏွင့္မဆိုင္သလို၊“မတြယ္ပါနဲ႔၊ မၿငိပါနဲ႔လို႔” ေျပာ႐ံု မွ်ျဖင့္လည္း အတြယ္အၿငိက ကင္းစင္သြားသည့္ အရာမ်ိဳး မဟုတ္၊ အလားတူ ေသခါနီး စိတ္လက္မၾကည္မသာ ျဖစ္ေနျခင္းကို လည္း ဘာမွ စိတ္ထဲမထားနဲ႔၊ တရားႏွလံုးသြင္း၊ ပုတီးစိပ္ဆိုကာ လက္ထဲပုတိးထည့္ ေပး႐ံုမွ်ျဖင့္ စိတ္ဆိုတာ စင္ၾကယ္သြား႐ိုးမ႐ွိ၊ စိတ္သႏၱာန္ အထံုအရ စိတ္သည္ ခ်စ္အပ္ သံေယာဇဥ္ထားအပ္သည့္ သက္႐ွိသက္မဲ့ အရာမွန္သမွ်၌ တြယ္တတ္ၿငိတတ္ေသာ သဘာဝ႐ွိ၏။


ျပဳမိမွားခဲ့သည္မ်ားကို တေရးေရး ေတြးေနမိတတ္၏။ တရားကို အပီအျပင္အားထုတ္ထားပါမွ စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္အစဥ္ ျဖစ္၏။ စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္အစဥ္ ျဖစ္ပါမွ တြယ္ၿငိျခင္းသမုဒယႏွင့္ ႏွလံုးမသာမယာျဖစ္ျခင္းကို ႐ွင္းထုတ္ႏိုင္၏။


သာဝတၳိၿမိဳ႔သား တိႆအမည္ရသည့္ ရဟန္းတစ္ပါး ႐ွိခဲ့ဘူး၏။ ဇနပုဒ္ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသံုး ဝါဆို ဝါကပ္ေတာ္မူ၏။ ဝါဆိုသကၤန္းအလို႔ငွါ ႐ွစ္ေတာင္႐ွိ ထူထဲေသာ အဝတ္တစ္ထည္ အလွဴခံရ႐ွိ၍ ႏွမျဖစ္သူကို အပ္ႏွံထား၏။


ႏွစ္မျဖစ္သူသည္ “ဤအဝတ္က ထူထဲၾကမ္းတန္း၏၊ ငါ့ အစ္ကိုနဲ႔မသင့္ေတာ္” ဟု ႀကံကာ အပိုင္းပိုင္းျဖတ္၊ အမွ်င္ မွ်င္ျပဳလုပ္၊ ေမာင္း၌ထည့္ေထာင္း ၿပီ ခ်ည္မွ်င္တဖန္ျပဳလုပ္၍ ဗိုင္ငင္လွ်က္ ယက္ကန္းစင္တင္ကာ ႏူးညံ့ေသာအဝတ္ျဖစ္ ေအာင္ ျပန္လည္ ယက္လုပ္ထားလိုက္၏။ အဝတ္သည္ ကိုးေတာင္ ႐ွိသြား၏။


ဝါလကင္းလြတ္ သီတင္းကြ်တ္လေသာ္ အစ္ကုန္ဘုန္းႀကီး ဦးတိႆသည္ ခ်ည္ႏွင့္ အပ္မ်ား စီစဥ္ၿပီး သကၤန္းခ်ဳပ္ကူရန္ ကိုရင္ငယ္မ်ားႏွင့္ အတူျပန္ေရာက္လာၿပီး “ညီမေလး၊ အစ္ကို အဝတ္ျပန္ေပးပါ၊ သကၤန္းခ်ဳပ္မလို႔” ဟု ေျပာဆို၏။


ညီမျဖစ္သူသည္ သိမ္းထားသည့္ အဝတ္ကို ျပန္ေပးရာ “ ဒါ့ ငါ့အဝတ္မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့အဝတ္က ပိုၾကမ္းတယ္၊ၿပီးေတာ့ ႐ွစ္ေတာင္ဘဲ ႐ွိတယ္၊ နင္ေပးတဲ့အဝတ္က ပိုၿပီးလဲႏူးညံ့တယ္၊ ၿပီးေတာ ကိုးေတာင္ျဖစ္ေနတယ္၊ ငါ မလိုခ်င္ဘူး၊ ငါ့အဝတ္ ကိုဘဲ လိုခ်င္တယ္” ဟု ေျပာဆိုသည္။


ညီမျဖစ္သူက အစ္ကိုဘုန္းႀကီး၏ အဝတ္ျဖစ္ေၾကာင္းကို အေသအျခာ က်က်နန ႐ွင္းျပပါမွ လက္ခံၿပီး ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ယူေဆာင္ကာ သကၤန္း ခ်ဳပ္ေတာ့သည္။


ညီမျဖစ္သူကလည္း သကၤန္းကူခ်ဳပ္ၾကေသာ သံဃာမ်ားအတြက္ သကၤန္းခ်ဳပ္ေနခိုက္ ယာဂုႏွင့္ဆြမ္းစသည္တို႔ျဖည့္ ျဖည့္ဆည္းေပးသည္။ သကၤန္ခ်ဳပ္ၿပီးသည့္ေနာက္ လွဴဒါန္ဖြယ္ရာ အျဖာျဖာတို႔ျဖင့္လည္း ျပည့္ျပည့္စံုစံု လွဴဒါန္းပူေဇာ္သည္။


တိႆရဟန္းသည္ သကၤန္းခ်ဳပ္ၿပီးေနာက္ ထိုသကၤန္းသစ္ကေလးကို တပ္မက္စိတ္ျဖင့္ တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္လွ်က္ ၾကည္ ႏူး ႏွစ္သက္ေနသည့္အျပင္ “ မနက္ဖန္ ဆြမ္းခံၾကြရင္ ဝတ္မယ္” ဟုလည္း စိတ္ကူးျဖင့္ တန္းေပၚတင္ထားလိုက္၏။


စားေသာက္ထားေသာ အာဟာရသည္ ေက်ညက္ျခင္းမ႐ွိႏိုင္၍ ထိုညမွာပင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူ၏။ပ်ံလြန္ေတာ္မူခ်င္းပင္ ထိုသကၤန္းအသစ္၌ သန္းေကာင္ႀကီး ျဖစ္ေတာ့၏။ ဘာေၾကာင့္လဲ? အစြဲျဖင့္ ေသေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ညီမျဖစ္သူမွာ အေကာင္း ပကတိႀကီးမွေန ပ်ံလြန္ေတာ္ မူေသာေၾကာင့္ ေျဖမဆည္ႏိုင္၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေျခဖမိုးဦးတိုက္ လူးလိမ့္ငိုေျြကးေနေတာ့ ၏။ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ဦးတိႆ၏ က်န္ခဲ့သည့္ ႐ုပ္ကလာပ္ကို သၿဂႋဟ္ျခင္းကိစၥ ေဆာင္႐ြက္ၾကရသည္။


ဗုဒၶသာသနာ၌ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာ ရဟန္းတြင္ နာမက်န္းျဖစ္စဥ္က ျပဳစုသည့္ အလုပ္အေကြ်းမ႐ွိက ထိုရဟန္းပိုင္ က်န္ခဲ့သည့္ ပစၥည္းအားလံုးသည္ သံဃာပိုင္ျဖစ္ရ၏။ လူဝတ္ေၾကာင္ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းတို႔ႏွင့္ ပက္သက္ျခင္း၊ အေမြဆက္ခံ ျခင္းမ်ိဳးမ႐ွိရ၊ ထိုေၾကာင့္ ဦးတိႆပိုင္ ခ်ဳပ္ၿပီးကာစ သကၤန္း အသစ္ကို သံဃာပိုင္ျဖစ္သြား၍ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ခြဲေဝေပးရန္ ယူေဆာင္ၾကကုန္၏။


ထိုသကၤန္းတြင္ သန္းေကာင္ႀကီးျဖစ္ေနေသာ ဦးတိႆသည္ “ ငါ့သကၤန္းကို ဒီရဟန္းေတြ လုယူေနတယ္၊ လုယူေန တယ္” ဟု ေအာ္အစ္လွ်က္ သကၤန္း၌ ဟိုးေျပးဒီေျပး ျဖစ္ေနသတဲ့။ သန္းျဖစ္ေနတာေတာင္ ငါ့သကၤန္းလုပ္ေန႐ွာေသာ ဦးတိႆ၏ အစြဲကား အလြန္ျပင္းထန္သည္မွာ ထင္႐ွား လွသည္။


အလားတူပါဘဲ စာေရးသူတို႔ဝန္းက်င္တြင္ ေသလြန္ၿပီးျဖစ္သူကို “ ငါ့အေဖ၊ ငါ့အေမ၊ ငါ့လင္၊ ငါ့သား ၊ငါ့မယား၊ ငါ့သမီး ငါ့ဥစၥာ-စသျဖင့္ က်န္သူမ်ား စြဲလန္းလို႔ပင္ အေတာမသတ္ႏိုင္သလို၊ေသလြန္သြားသူကလည္း သားစိတ္မခ်၊သမီးစိတ္မခ် ခင္ပြန္းစိတ္မခ်၊ဇနီးစိတ္မခ်ျဖင့္ အေတာ္ကို အစြဲ သန္လြန္းလွ၏။


အမွန္ေတာ့ဘဝေတြကို အေသအျခာေတြးၾကည့္ပါက ေသရၿပီဆိုတာႏွင့္ ေသသူသည္ ႐ွင္က်န္သူမ်ားႏွင့္ ဘာမွမဆိုင္ ေတာ့သလို၊ အလားတူ ႐ွင္က်န္ေနရစ္သူမ်ားလည္း ေသသူႏွင့္ပက္သက္ျခင္းဆက္ႏြယ္ျခင္း မ႐ွိႏိုင္ေတာ့။ သူ႔ေက်းဇူးကိုယ့္ ေက်းဇူး တင္ခဲ့ဖူးသျဖင့္ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ အလိုက္ ကုသိုလ္ျပဳေပးျခင္း၊ ပူေဇာ္ျခင္း ၊႐ွိခိုးျခင္းတို႔ကိုသာ ဝတၲရားအေနျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေက်းဇူးဆပ္ အေနျဖင့္လည္းေကာင္း ေဆာင္ ႐ြက္ေပး ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ “ဆန္ဆံုရင္စား၊ ကံကုန္ရင္သြား” သေဘာမထားႏိုင္ၾကဘဲ ဤသို႔ အစြဲသန္ျခင္းသည္ပင္ ပုထုဇဥ္လူသား၏ သဘာဝ ျဖစ္၏။


ေသလြန္သြားသူသည္ ေရာက္ရာျဖစ္ရာဘံုဘဝသည္ မႏုႆဂတိ(လူဘဝ)ေဒဝဂတိ(နတ္ဘဝ)တိရစၦာနဂတိ(တိရ စၦာန္ဘဝ) နိရယဂတိ (ငရဲသားဘဝ) ေရာက္သြားသူတို႔သည္ က်န္ခဲ့သည္ဘဝႏွင့္ အခ်င္းခပ္သိမ္းကင္းျပတ္ႏိုင္ၾကေသာ္လည္း ၿပိတၲာ(နာနာဘာဝ)ျဖစ္ရသူမ်ား အဖို႔မွာ က်န္ခဲ့သူမ်ားႏွင့္ မကင္းႏိုင္ၾက၊မခြါႏိုင္ၾက ျဖစ္ရ၏။


လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ဆဲ့ေလးငါးႏွစ္က စာေရးသူႏွင့္ ရင္းႏွီးေသာ ဒကာမႀကီး တစ္ဦးသည္ ရင္သားကင္ဆာျဖင့္ ေသအံ့ဆဲ ဆဲ အခ်ိန္တြင္ စာေရးသူကို ပင့္၍ ပရိတ္နာသည္။ သူမွာ ေသအံ့မူးမူ းအခ်ိန္မွာပင္ ခင္ပြန္းသယ္ သေဘၤာသား ေနာက္အိမ္ ေထာင္သစ္ ထူေထာင္မည္ကို စိုးရိမ္ေန၏။

အိမ္မျပဳရေသးေသာ သမီးအတြက္ ေနာက္ဆံတင္ၿပီး ဟိုလူနဲ႔ေပးစားခဲ့ရနိုးနိုး ဒီလူနဲ႔ေပးစားရနိုးႏိုး ျဖစ္ေန႐ွာ၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ေတာင္ ကိုယ္မပိုင္လို႔ ယခု ေသရမည့္သူက အျခားသူေတြအတြက္ ပူေနလိုက္ သည္မွာ အံ့ဩစရာ။ သူေသသြားေတာ့လည္း ခင္ပြန္းသယ္က အိမ္ေနာက္ေထာင္ျဖင့္ ဘဝသစ္ျပန္စ၏။ သမီးျဖစ္သူကလည္း ေရစက္ဆံုသူႏွင့္ အေၾကာင္းပါ၏။သူ႔အတြက္ ခင္းပြန္းႏွင့္သမီးက အခ်ိန္ၾကာၾကာ ပူေဆြးျခင္းျဖင့္ အလြမ္း သယ္မေနႏိုင္ၾက။


႐ွင္က်န္သူမ်ားသည္ သူတို႔ဘဝႏွင့္သူတို႔ လူ႔ဘဝခရီးကို ဆက္လက္ခ်ီတက္ေနၾကသည္။

အခ်စ္ႀကီးသူ အခ်ိဳ႔ေတာ့ ႏွစ္႐ွည္လမ်ား လြမ္းေဆြတသ ႐ွိနိုင္၏။ သို႔ေပမယ့္ အဲဒီ အၿမဲလြမ္းေနသည့္ ဇနီးမယားကို ေသလြန္ၿပီးသူ ခင္ပြန္းက ျဖစ္ ေန ေသာ ဘဝ အေနအထားအတိုင္း ကိုယ္ထင္ျပၾကည့္ပါ၊ “ေျပးဖက္မလား၊ ထြက္ေျပးမလား” ဆိုတာကို ဖာသာ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္ သည္။ဘုန္းႀကီးပင့္ၿပီး ဆြမ္းသြတ္မွာေတာ့ ေသျခာ၏။


ထိုကဲ့သို႔ သကၤန္းသစ္၌ စြဲစြဲလန္လန္းျဖင့္ ဦးတိႆတျဖစ္လဲ သန္းေကာင္ႀကီး ေအာ္ဟစ္ၿပီ ဟိုေျပးဒီေျပး ျဖစ္ေနတာကို ဂႏၶကုဋိေက်ာင္းေတာ္မွေန ဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္ျဖင့္ ၾကားေတာ္မူေသာ ဘုရား႐ွင္သည္ “အာနႏၵာ၊ တိႆရဲ့သကၤန္း မေဝျခမ္းၾကနဲ႔ဦး ခုနစ္ရက္ သိမ္းထားလိုက္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။


အ႐ွင္အာနႏၵသည္ ဘုရား႐ွင္မိန္႔ေတာ္မူသည့္အတိုင္း ဦးတိႆ၏ သကၤန္းကို (၇)ရက္ထားၿပီးမွ (၈)ေျမာက္ေန႔တြင္ သံဃာေတာ္မ်ားကို မဲခ်ေဝေပး လိုက္သည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ဓမၼသဘင္၌ “ ဘာလို႔ ဘုရား႐ွင္က ဦးတိႆရဲ့သကၤန္းကို (၇)ရက္ ထားခိုင္းၿပီး၊(၈)ရက္ေျမာက္ ေန႔က်မွ ေဝခိုင္းရတာပါလိမ့္” ဟု အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုေနၾက၏။


ဘုရား႐ွင္က “ ခ်စ္သားတို႔၊ ခု ဘယ္သူ႔ အေၾကာင္းကို ေျပေနၾကတာတုန္း” ဟု ေမးေတာ္မူရာ- “ ဦးတိႆအေၾကာင္း ကိုပါဘုရား” “ ခ်စ္သားတို႔၊ တိႆဟာ သူ႔သကၤန္းသစ္ကို စြဲလန္းၿပီး အဲဒီ သကၤန္းမွာ သန္းျဖစ္ေနတယ္၊ သင္တို႔က ဝိနည္း ေတာ္အတိုင္း သကၤန္းကို ေဝဘန္ၾကတဲ့အခါ “ ငါ့သကၤန္းကို လုေနၾကတယ္၊ လုေနၾကတယ္” ေအာ္ကာ ဟိုးေျပးဒီေျပး ေျပာင္းဆန္ေနတယ္၊ အကယ္၍ သင္တို႔က အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူ႔သကၤန္း ကို ေဝယူၾကရင္ သံဃာေတာ္ကို ျပစ္မွာဆဲဆိုျဖစ္မယ္၊ အဲလိုဆို သန္းဘဝမွ ငရဲကို က်ေတာ့မွာ” “ အခု ဦးတိႆ ဘယ္ဘဝ ေရာက္သြားၿပီးလဲဘုရား” ။


“တုသိတာနတ္ျပည္ ေရာက္သြားၿပီ၊ဒါေၾကာင့္(၈)ရက္ၾကာမွ ေဝခိုင္းတာ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။

“ျမတ္စြာဘုရား၊ တြယ္ၿငိတတ္တဲ့တဏွာက အေတာ့္ကို ေၾကာက္စရာေကာင္းတာပါလားဘုရား”

“ အိမ္း ဟုတ္တယ္ ခ်စ္သားတို႔၊ သံက ျဖစ္တဲ့ သံေခ်းဟာ သံကို သံုးမရေအာင္ ဖ်က္ဆီးျပစ္သလို၊ တြယ္ၿငိျခင္းတဏွာ ကလည္း လူသားစိတ္ သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ၿပီး၊ လူသားဘဝကို ငရဲ ၿပိတၲာ စတဲ့ဘဝေတြမွာ ျဖစ္ေစတယ္၊လူသားဘဝကို ပ်က္စီး ျခင္းသို႔ ေရာက္ေစတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းဆိုတာ သူမ်ားလွဴတဲ့ ဆြမ္းသကၤန္းေက်ာင္း ေဆး ပစၥည္းေလးပါးတို႔အေပၚမွာ ငါ့ေက်ာင္း ငါ့ကန္ရယ္လို႔ အလြန္ႀကီး မစြဲလန္းၾကရဘူး၊ ဆင္ခ်င္ၿပီး သံုးစြဲၾက ရမယ္” ဟု ဆံုးမေတာ္မူသည္။


ပိဋကတ္စာေပမ်ား၌ ေသလြန္ၿပီးသည္ အစြဲႏွင ့္ႏွလံုးမသာယာျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးေၾကာင့္သာ တမလြန္ဘဝ၌ အပါယ္ ေလးပါးသို႔ က်ေရာက္ရျခင္း ကို ေတြ႔ရသျဖင့္ အစြဲႏွင့္ႏွလံုးမသာမယာ ျဖစ္ျခင္းကို စိတ္သႏၱာန္မွ ႐ွင္းထုတ္ႏိုင္လွ်င္အပါယ္ ဘဝတို႔သို႔ က်ေရာက္စရာ အေၾကာင္းမ႐ွိႏိုင္ေတာ့။ စိတ္႐ွင္းဖို႔ဆိုရာမွာ တရားအားထုတ္ျခင္း အေလ့အက်င့္႐ွိမွ ျဖစ္၏။


အစြဲႏွင့္ပတ္သက္၍ နာနာဘာဝျဖစ္ေနတာေတာင္ အစြဲက စြဲၿမဲျဖစ္ေနတတ္၏။ သံေယာဇဥ္႐ွိသူေနာက္ တေကာက္ ေကာက္လိုက္ပါေနတတ္၏။ က်န္ေနသူမ်ားကိုပါ နာနာဘာဝက စိတ္မခ်ႏိုင္ျဖစ္ေနတာကို ဇာတ္ေတာ္မ်ား၌ ေတြ႔ရဖန္မ်ား၏။


စာေရးသူ၏ တပည့္တစ္ပါးျဖစ္သူ အ႐ွင္ဝိမလ(ေတာင္သာ)က သူႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည့္ တမလြန္ျပႆနာကို ဤသို႔ ေျပာျပဖူး၏။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္က အမွတ္(၁)စစ္မႈ႔ထမ္းေဟာင္းစံျပ႐ြာ(ေလးေဒါင့္ကန္) သႀကၤန္တရားစခန္းအၿပီး၊ ေညာင္စာ ေရး႐ြာ၊ ေ႐ႊမဥၨဴေက်ာင္းတရားစခန္း မဆက္ခင္ သူ၏ ဇာတိ႐ြာ ေတာင္သာနယ္သို႔ ျပန္ကာ တရားစခန္းေဆာင္႐ြက္သည္။


တေန႔နံနက္တြင္ အလုပ္ေပးတရား ေဟာေပးေနခိုက္ တရားပရိတ္သတ္ထဲမွ မသန္းစိန္ဆိုသူ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး တုန္တုန္ရီရီျဖင့္ ပူးေတာ္၏။ ေက်းလက္ေဒသ ဓေလ့အားေလ်ာ္စြာ ပူးၿပီးဆိုတာႏွင့္ “ဘယ္သူလဲ၊ဘယ္ဝါလဲ” ဆိုကာ ႐ြာမွ မၾကာခင္က ေသသူမ်ား၏ အမည္မ်ားကို သူ႔အမ်ိဳးကိုယ့္အမ်ိဳးအမည္မ်ားကို ဝိုင္းေမးၾကေတာ့၏။


ထိုအခါ အပူးခံရသူ မသင္းစိန္က “ ငါ စိုးတင့္ရယ္” ဟု ေျပာသတဲ့။

“စိုးတင့္ဆိုတာက တပည့္ရဲ့ ေယာက္ဖဘုရာ့၊တပည့္ေတာ္ ႐ြာျပန္မေရာက္ခင္ေလးတင္ ျပည္ ေဆး႐ံုးမွာ ဆံုးတာ၊ ဆည္ေျမာင္းလုပ္ငန္း မွာ ေက်ာက္သယ္တဲ့ ကားေမွာင္းတာ၊ ဆည္ေျမာင္းၿပီးေတာ့ ေအာင္လံ ဗြက္ႀကီးတံထားေဆာက္လုပ္ ေရးမွာ သဲတို႔ေက်ာက္တို႔ သယ္ေနတဲ့ ကားေမာင္းေနရင္း၊အားတဲ့အခ်ိန္ ႀကံတိုက္ေနရာက၊ေရာဂါရၿပီး ျပည္ေဆး႐ံုတင္၊အဲဒီမွာ ဆံုးလို႔ ႐ြာျပန္သယ္လာတာ။ထံုးစံအတိုင္း ႐ြာအျပင္မွာ ထားၿပီး သၿဂႋဟ္တာ ရက္ပိုင္းဘဲ ႐ွိေသးတယ္” ဟု ဦးဝိမလက ေျပာျပ၏။


“ျပည္မွာ ဆံုးစတုန္းကလည္း ဆြမ္းမသြတ္ခဲ့ရဆိုတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ၊ဒီက်ေတာ့လည္း ဆြမ္းမသြတ္ဖူးလား” ဟု စာေရးသူကေမးရာ-“ သြတ္ပါတယ္ ဘုရား” ဟု ေျပာ၏။


“ မသင္းစိန္ပူးေနတုန္း တပည့္ေတာ္ ပလႅင္ေပၚမွေန ဘာလို႔ ပူးတာလဲလို႔” ေမးေတာ့ “ အဲဒီပူးေနတဲ့ မသင္းစိန္က ေျပာတယ္၊ ခု တရားစခန္း လုပ္ေနတာ သူ႔ကို အမွ်မေပးေဝၾကဘူးလို႔ ေျပာတယ္ဘုရာ့”

တပည့္ေတာ္က “ ဆြမ္းသြတ္ေပးတာဘဲ ဘာလို႔ အမွ်မေပးရမွာလဲ ဆိုေတာ့၊သူ ေလွ်ာက္လယ္ေနလို႔ သာဓုမေခၚ လိုက္ရဘူး၊ဆြမ္းသြတ္တာ သူမသိဘူးတဲ့ဘုရား”


တရားနာပရိတ္သတ္ကလည္း အမ်ားဆိုေတာ့ “ ခု ဘယ္ကေန လာတာလဲလို႔ ဝိုင္းေမးၾကေတာ့ ႐ြာအေနာက္ သရက္ေတာမွာ မသင္းစိန္ သရက္သီးေကာက္ေနတုန္း သူလိုက္လာတာလို႔ ေျပာတယ္ဘုရား”


“ သရက္ၿခံဆိုတာက သုသာန္နားမွာ ႐ွိတယ္၊ ႐ြာသူ႐ြသားေတြ အေနာက္ေတာေခၚအဲဒီ သရက္ဥယ်ာဥ္မွာဘဲ သြားသြားၿပီး သရက္သီးေကာက္ ၾကတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္လည္း တရားဆက္ေဟာ ၊တရားဆက္ထိုင္ေစၿပီး၊ တရားျဖဳတ္ေတာ့ နာမည္ ေခၚ၍ အမွ်ေပးေဝလိုက္ပါတယ္” “ ဒါနဲ႔ ၿပီးသြားေရာ့လားဆိုေတာ့” ေန႔ခင္းဖက္မွာ တစ္ခါဝင္ပူးေသးတယ္၊ တပည့္ေတာ္ ေတာ့ မသြားေတာ့ဘူး၊ေယာဂီေတြ ႐ံုး႐ံုးျဖစ္ေနလို႔ သိရတာ” ဟု ဆက္ေျပာျပ၏။


“ ေန႔လည္မွာ တစ္ခါ ထပ္ပူးတုန္း ေျပာသြားတာကေတာ့ သူ႔သားနဲ႔သမီးကို စိတ္မခ်လို႔ ဆိုလားဘဲဘုရား” ဟုေျပာ ကာ ဦးဝိမလက သူ႔စကားကို အဆံုးသတ္လိုက္၏။


ငါးက်ပ္တန္ အသစ္ကေလးမ်ားကို စြဲလန္းၿပီး မကြ်တ္မလြတ္ျဖစ္ေနရေၾကာင္း အိပ္မက္ေပးေသာဘုန္းေတာ္ႀကီးႏွင့္ ပူးဝင္၍ေျပာေသာ ကိုးစိုးတင့္တို႔၏ အေၾကာင္းသည္ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ ၿပိတၲာ(နာနာဘာဝ)ျဖစ္ၾက ရၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ကုသိုလ္ျပဳခြင့္ မသာ၍ အျခားသူမ်ားကို ကုသိုလ္ျပဳေစၿပီးမွ သူေဝမယ့္အမွ်ေဝသံကို နားစြင့္ၿပီး သာဓုေခၚႏိုင္မွ ထိုၿပိတၲာ(နာနာဘာဝ) အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္တာကေတာ့ အေသအျခာ မို႔ ေသမွ သူမ်ားကို အသိေပးကာ သူ႔ကုသိုလ္ကို သာဓုေစာင့္ေခၚမွာလား၊ သို႔မဟုတ္ ကုသိုလ္ကို ကိုယ္တိုင္ျပဳလုပ္ခြင့္ အျပည့္႐ွိေနေသးေသာ ယခုသက္႐ွိ အခ်ိန္မွာဘဲ ကုသိုလ္ျပဳမွာလားဆိုတာကေတာ့ မေသေသးသူတို႔ စဥ္းစားၾကရမည့္ကိစၥသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း-

အ႐ွင္ပညာသီဟာဘိဝံသ(ပဥၥနိကာယ္)

ေမတၱာမ်ားျဖင့္

ေမတၱာဥယ်ာဥ္

2011-ခု၊ ေမလ- ၂--ရက္၊ တနလၤာေန႔ ။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP