* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, April 4, 2011

လူႀကီးသင္ပုန္းႀကီး

ဘုန္းႀကီးနဲ႔ စကားမေျပာတတ္လုိ႔ဆုိတဲ့ ကေလးမေလးအျဖစ္ကုိေတာ့ ရင္ထဲ စလုံးစခုျဖစ္ၿပီး က်န္ရစ္ပါတယ္။ သူ႔မိဘ သူ႔အဘုိးအဘြားတုိ႔ဟာ ဗုဒၶဘာသာေတြပါ။ ဘုရားနဲ႔၊ တရားနဲ႔၊သံဃာကုိလည္း ကုိးကြယ္ ေနၾကသူေတြပါ။

ႏုိ႔ေပမယ့္ အသက္ ၂ဝ ေလာက္ရွိေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဒီကေလးမေလးနဲ႔ သူ႔အစ္ကုိမ်ားေခတ္ မွာ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ စကား မေျပာတတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာရေအာင္ ရဟန္းသံဃာနဲ႔ သူတုိ႔တေတြမွာ အေတာ္ႀကီး အလွမ္းကြာေဝးေနၾကၿပီလားလုိ႔ အေမက စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါတယ္။ (လူထုေဒၚအမာ)

မိတ္ေဆြတစ္ပါးရဲ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ တင္ထားတဲ့ ဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာရဲ့ စကား။ အမ်ိဳးဘာသာကုိ ခ်စ္ခင္တဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ ပူပန္မႈ ႀကီးစြာ ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ေမတၱာစကားပါ။ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြ အမ်ိဳးဘာသာ ခ်စ္တတ္ဖုိ႔ အေရး၊ ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကုိယ့္ဘုိးဘြား အေမြ အႏွစ္ေတြကုိ ထိန္းသိမ္းတတ္ေစဖုိ႔၊ ျမတ္ႏုိးတန္ဖုိးထားတတ္ေစဖုိ႔ အေရး၊ အသက္ဆုံးသည္အထိ မေနမနား ေရးသားသြားခဲ့တဲ့ စာေပမိခင္၊ ႏုိင္ငံရဲ့ မိခင္ႀကီးတစ္ဦးရဲ့ ေမတၱာစကားပါ။


ဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာစကားကုိ ဖတ္ရေတာ့ သူ႔နည္းတူပဲ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။ မေျပာတတ္လုိ႔ မေျပာၾကရုံတင္မက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြဆုိ အေဝးကေန ေရွာင္ၾကမွာမ်ိဳး၊ ဘုန္းႀကီးစကားဆုိရင္ နားမေထာင္ရ မယ့္ အရာမ်ိဳးရယ္လုိ႔ ထင္မွတ္သြားမွာ အထိ ေတြးၿပီး စုိးရိမ္မိ တာေၾကာင့္လည္း ကုိယ့္စိတ္မေကာင္းမႈက အေမ လူထု ေဒၚအမာထက္ပင္ သာေကာင္း သာေလမလားရယ္လုိ႔ပင္ ပုိပိုသာသာ ေတြးမိပါတယ္။

ရုပ္ဝတၳဳ အေျခခံ ထင္လြယ္ျမင္လြယ္တဲ့ အက်ိဳးရလဒ္မွသာလ်င္ တကယ့္အက်ိဳးရလဒ္လုိ႔ ယူဆတဲ့ေခတ္မွာ သူတုိ႔ လုိအပ္ခ်က္ျပည့္ဝေစဖုိ႔႔႔ ထင္သာျမင္သာ တုိက္ရုိက္ အကူအညီ မေပးသလုိျဖစ္ေနတဲ့ ဘာသာေရးအဆုံးအမက လူငယ္မ်ားအၾကား ေရပန္းမစားႏုိင္ ျဖစ္ေနတတ္တာ အဆန္းေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အသိဉာဏ္ရင့္က်က္ ရြယ္ရယ္လုိ႔ ယူဆႏုိင္တဲ့ အသက္အတန္ ရလာသူအခ်ိဳ႔ၾကားမွာပင္လ်င္ ဘာသာေရး ဆုိတာကုိ ေယာင္ဝါးဝါးသာ နားလည္ေနတတ္ ၾကတာမုိ႔လည္း လူငယ္ေတြၾကားမွာ ဘာသာေရးကေပးတဲ့ အသိဉာဏ္ေတြ ေရပန္းမစားျဖစ္ ေနတာ အဆန္းဆုိႏုိင္မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။


ဘုန္းႀကီးနဲ႔ စကားမေျပာတတ္ဘူး-ဆုိတဲ့စကားက အရွင္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္။ တပည့္ေတာ္မ-စတဲ့ သာသနာ ေတာ္နဲ႔စပ္တဲ့ အသုံးအႏႈန္း မ်ားသုံးၿပီး မေျပာတတ္ဘူးလုိ႔ ဆုိခ်င္တာျဖစ္မွာပါ။ မိဘဆရာသမားမ်ားကလည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ စကားေျပာရင္ တပည့္ေတာ္၊ အရွင္ဘုရား စသျဖင့္ . .ေျပာရမယ္။ အဲဒီလုိမွ မေျပာရင္ ငရဲ ႀကီးတတ္တယ္။ အျပစ္ျဖစ္တတ္တယ္ရယ္လုိ႔ သင္ၾကားထားေလေတာ့ အျပစ္ျဖစ္မွာ ေၾကာက္ရြံ့ တာလည္း ပါမယ္ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီလုိ သာသနာ့အသုံးအႏႈန္းမ်ားကုိ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ မသုံးတတ္သူေတြကုိလည္း မယဥ္ေက်းသူေလးေတြ။ ရုိင္းစုိင္းသူေလးေလးေတြရယ္လုိ႔ အထင္အျမင္ေသးတတ္၊ ကဲ့ရဲ့တတ္တာေၾကာင့္လည္း ေျပာဖုိ႔ဝန္ေလးသြားတတ္ၾကတာလည္း ပါမယ္ထင္ပါတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေၾကာက္တရားနဲ႔ ေျခာက္ လွန္႔စည္းရုံးတတ္တာေတြကုိ ၾကားသိရတဲ့အခါတုိင္း ေဒါေသာ အတၳံ နဇာနာတိ-အေၾကာက္တရားအေျခခံမႈက ေန အမွန္တရား ရလဒ္ေကာင္း ထြက္မလာႏုိင္ဘူး-ဆုိတဲ့စကားကုိ သတိရမိတတ္တယ္။


တကယ္ေတာ့ တစ္ႏွစ္တခါ၊ ၂ ႏွစ္ ၃ ႏွစ္ေနလုိ႔မွ တစ္ခါမွ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ ဆုံဖုိ႔ႀကဳံဖုိ႔ မလြယ္ကူတဲ့ လူ ငယ္ေတြအေနနဲ႔ သာသနာနဲ႔ စပ္ဆုိင္တဲ့ အသုံးအႏႈန္းမ်ားကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္ သုံးတတ္ဖုိ႔ဆုိတာက လြယ္မယ္ ေတာ့ မထင္ပါဘူး။ အေတြ႔အႀကဳံအရေတာ့ သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ တေျဖးေျဖး ရင္းႏွီးလာတဲ့အခါမွာ အေလ့အက်င့္ ရလာၿပီး မွန္မွန္ကန္ကန္ သုံးစြဲလာတတ္တာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတြ႔ေတြ႔ျခင္းအခ်ိန္မ်ားမွာ က်ေနာ္ပဲ သုံးသုံး၊ က်မပဲေျပာေျပာ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးၿပီး တေျဖးေျဖးနဲ႔ သင္ျပသြားဖုိ႔လုိမယ္လုိ႔ ယူဆပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသုံးအႏႈန္းမွားတဲ့ လူငယ္မ်ားကုိ ဆရာမိဘမ်ားက ငရဲႀကီးမယ္၊ ရုိင္းစုိင္းတယ္လုိ႔ ေျခာက္လွန္႔မႈ၊ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ် မႈ မျပဳပဲ စာနာနားလည္္စြာနဲ႔ တေျဖးေျဖး ရင္းႏွီးေအာင္ ဖန္တီးေပးၿပီး သင္ျပသြားဖုိ႔လုိပါလိမ့္မယ္။


ကုိယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္ပါ။ တခါက ေပါက္ေဖာ္ဒကာမႀကီးက တယ္လီဖုန္းနဲ႔ ဆြမ္းစားလွန္းပင့္ပါတယ္။ ဖုန္းကုိင္ကုိင္ျခင္း သူက ေမးပါတယ္။ နင္က ဘုန္းႀကီးလားတဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္ဆုိေတာ့ ဝက ...ၿမိဳ့ကပါ။ နင္တုိ႔ကုိ ထမင္းစားဖိတ္ခ်င္ လုိ႔။ အဲဒါ အိမ္က ေကာင္မေတြက ဘုန္းႀကီးနဲ႔ စကားမေျပာ တတ္ၾကလုိ႔ ဝကေျပာေပးတာ။ အိမ္ကို လာႏုိင္မလား လုိ႔ ေျပာပါတယ္။


အိမ္ကေကာင္မေတြက ဘုန္းႀကီးနဲ႔ စကားမေျပာတတ္လုိ႔ ဝကေျပာေပးတာဆုိေတာ့ စိတ္ထဲက အနည္းငယ္ေတာ့ ၿပဳံးမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလားတူ အေတြ႔အႀကဳံမ်ိဳးက ကုိယ့္အတြက္ အဆန္းမဟုတ္လုိ႔ ဒါဟာ ကဲ့ရဲ့စရာတစ္ခုလုိ႔ ေတာ့ မျမင္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ရုိင္းစုိင္းတဲ့ အသုံးအႏႈန္းလုိ႔လည္း မထင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒူးေနရာဒူး၊ ေတာ္ေနရာေတာ္၊ ေလွ်ာ္စြာသုံးစြဲတတ္ျခင္းဆုိတာ လုိအပ္တဲ့အရာလုိ႔ လက္ခံေပမယ့္ မေလွ်ာ္စြာ မသုံး တတ္တာေၾကာင့္လည္း အျပစ္တစ္ခုျဖစ္ေလတယ္လုိ႔ မထင္မိပါဘူး။


(မအပ္စပ္တဲ့ ေဝါဟာရစကားနဲ႔ ပင့္ဖိတ္တဲ့ဆြမ္းကုိ ရဟန္းေတာ္မ်ား မဘုန္းေပး မသုံးေဆာင္ေကာင္းဘူးဆုိတဲ့ ဝိနည္းပညတ္ေတာ္ကုိ မသိနားမလည္လုိ႔ ျဖစ္မွာေပါ့လုိ႔ စြပ္စြဲမယ္ မထင္ပါဘူး၊ အဏုမတၱဝေဇသု ဘယဒႆာဝီ-အဏုျမဴပမာဏမွ် ေသးေသးငယ္ငယ္ အျပစ္ကေလး ကုိပင္ ေဘးအႏၲရာယ္ တစ္ခုလုိ႔ ရွဳျမင္ရမယ္လုိ႔ ေဟာထား တယ္ မဟုတ္လားလုိ႔လည္း ေမးခြန္းထုတ္ခ်င္မယ္ မထင္ပါဘူး)။


တကယ္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ ဆြမ္းစားပင့္တဲ့ ေပါက္ေဖာ္မႀကီးဆုိရင္ ျမန္မာျပည္မွာေနစဥ္က ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းေတြကုိ တစ္ေခါက္မွ မေရာက္ဖူး ခဲ့သူပါ။ ျပည္ပေရာက္ခါမွသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးၿပီး ခုလို နင္ တစ္ခြန္း၊ ငါတစ္လွည့္ ဆက္ဆံရင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားကုိ ဝင္ထြက္ သြားလာက်င့္ ရလာတာပါ။ ခုဆုိ သူ႔ေျမးေတြေတာင္ ေက်ာင္းေတြကုိ သြားလာဝင္ထြက္ေနလုိ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ေနပါၿပီ။ အဖြား တုိက္တြန္းမႈနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းေတြလည္း တက္ေရာက္ၾကလုိ႔ ခုဆုိ သူတုိ႔အဖြားကုိပင္လ်င္ အဖြား ဘုန္း ဘုန္းနဲ႔ဆုိ ဒီလုိေျပာရတယ္လုိ႔ သူတုိ႔ကပင္ အဖြားကုိ ျပန္လည္သင္ၾကားေပးေနတတ္ၾကၿပီ။


ကုိယ္ကေတာ့ ျမန္မာစကားကုိ ဘူးလုံးကြဲေအာင္ မေျပာတတ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႔တုိင္း ေျပာတတ္သလုိေျပာပါ၊ ကုိယ့္နားမွာ စကားျပန္စက္ တပ္ထား တယ္။ နင္ပဲေျပာေျပာ၊ ငါပဲဆုိဆုိ၊ အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္လုိ႔ပဲ ျပန္ၿပီး ၾကားေပးတယ္လုိ႔ ေျပာထားလုိက္တယ္။ ဒီလုိမွ မေျပာရင္ သူတုိ႔အေနနဲ႔ ဘာမွ မေျပာဖုိ႔ပဲရွိေတာ့တယ္ေလ။ တစ္လုံးစ ႏွစ္လုံးစ ျမန္မာစကားေလးကုိ ႀကိဳးစားၿပီး ေျပာေနရတဲ့သူေတြကုိ ဟုိလုိေျပာရမယ္၊ ဒီလုိေျပာရမယ္လုိ႔ ညႊန္ၾကားေနရင္ ဘယ္မွာ ခရီးက ေရာက္ႏုိင္ပါေတာ့မလဲ။


ဒီလုိေျပာတာ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားမွာေတာ့ ဟုတ္တာေပါ့။ ျပည္တြင္းမွာေတာ့ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျပာရမွာေပါ့လုိ႔ ဆုိ ေကာင္းဆုိႏုိင္စရာ ရွိပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ျပည္တြင္းမွာေရာ လူငယ္ေတြကုိ သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ အႀကိမ္ဘယ္ ေလာက္မ်ားမ်ား ေတြ႔ခြင့္ရေအာင္ ဆုံႏုိင္တဲ့အခြင့္အေရး ဖန္တီးေပးထား သလဲဆုိတာ ျပန္ေမးၾကည့္ဖုိ႔ လုိပါလိမ့္ မယ္။


ေနာက္ၿပီး ဘာသာေရးနဲ႔လူငယ္ေတြ ေဝးေစတဲ့အေၾကာင္းထဲမွာ အျခားအေၾကာင္းမ်ားလည္း ပါေလမလားလုိ႔ စဥ္းစား မိပါတယ္။ ေဒါသမထားဖုိ႔ ေျပာေနၾကသူေတြၾကားမွာ ေဒါသေတြ ပြားေနတတ္တာ၊ ေလာဘပါးဖုိ႔ ေျပာေန တတ္သူေတြၾကားမွာ ေလာဘေတြ မ်ားေန တတ္တာကလည္း လြဲမွားမႈတစ္ခုပါပဲ။ ဒီလုိလြဲမားေနမႈေတြကုိ ေတြ႔ ျမင္ေနရတတ္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဘာသာေရးဆုိတာ ေမတၱာတရားေတြ တုိးပြားေအာင္ သင္ၾကားေပးတတ္တာ။ မွွ်ေဝတတ္ေအာင္ လမ္းညႊန္ေပးတတ္တာရယ္လုိ႔ ေျပာရင္ နားဝင္စရာ ျဖစ္ပါ့မလား။ ဘဝေနထုိင္မႈအတြက္ အေထာက္အပံ့ေကာင္းတစ္ခုရယ္လုိ႔ လက္ခံဖုိ႔ေရာ လြယ္ကူပါ့မလား။ ၾကားသိရမႈနဲ႔ လက္ေတြ႔က ျခားနားေကာင္း ျခားနားေနေပမေပါ့။


ဘုန္းႀကီးျဖစ္ေနၿပီးကြာ။ အေမကလည္း တရားေတြ ဒီေလာက္နာၿပီး၊ အေဖကလည္း တရားေတြ ဒီေလာက္ထုိင္ ၿပီး-စသျဖင့္ လူငယ္ေတြရဲ့ အလုိမက်ဟန္ စကားေတြဟာ လူငယ္ေတြၾကားမွာ ဘာသာေရးနဲ႔စပ္ၿပီး ဘဝင္မက် ႏုိင္မႈကေန ထြက္အံလာတဲ့ တုန္႔ျပန္စကားမ်ိဳးပါ။ ဒီစကားမ်ိဳး ၾကားရၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာကုိယ့္ဆီမွာ တစ္ခုခုမွား ေနၿပီဆုိတာ သူေရာကုိယ္ပါ နားလည္ၾကဖုိ႔နဲ႔ ျပဳျပင္ၾကဖုိ႔ လုိေနၿပီရယ္လုိ႔ သိဖုိ႔လုိပါလိမ့္မယ္။

ဒီလုိအေျပာခံရဖြယ္ အေနအထားမ်ိဳးေတြ ကုိယ့္ဖက္က မျပဳျပင္ပဲနဲ႔ေတာ့ ဘာသာေရး အဆုံးအမမ်ားဟာ ဘယ္လုိေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ တန္ဖုိးရွိတယ္ရယ္လုိ႔ ဘယ္လုိပင္ စည္းရုံးလမ္း ျပလုပ္လုပ္၊ လူငယ္ေတြအေနန႔ဲ လက္သင့္ ခံနားေထာင္ေပးဖုိ႔နဲ႔ ယုံၾကည္စြာ လုိက္နာဖုိ႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ႏုိင္မယ္ မဟုတ္ေပဘူး။


အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ အသက္ကြာျခားသူေတြၾကားမွာ (Generation Gap) မ်ိဳးဆက္ကြာျခားမႈေၾကာင့္ ေတြး ေခၚယူဆပုံ၊ လက္ခံယုံၾကည္ပုံလည္း ကြဲျပားတတ္တယ္လုိ႔ ပညာရွင္အမ်ားက ယူဆခဲ့ၾကပါတယ္။ နည္းပညာ ေတြတုိးတက္လာမႈေၾကာင့္ ခုေနာက္ပုိင္းမွာဆုိလ်င္ မ်ိဳးဆက္ကြားျခားမႈက ဒီထက္ပင္လ်င္ ပုိုမုိျမန္ဆန္၊ ကြဲျပားမႈ ေတြကလည္း ပုိမုိမ်ားလာတယ္လုိ႔လည္း ေျပာၾကပါတယ္။


ဘာသာေရးအေပၚ၊ ဘာသာေရးကုိ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳေနသူေတြအေပၚ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္သူေတြနဲ႔ ငယ္ ရြယ္သူေတြ ျမင္တဲ့အျမင္ျခင္း ကြာျခားတတ္တာကုိ သတိထားမိပါတယ္။ အစဥ္အလာေတြကုိ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ တန္ဖိုး ထားတတ္သူေတြရဲ့ အခ်ိဳ႔အျမင္ဟာ ေခတ္သစ္လူငယ္ေတြအျမင္မွာ အသုံးမဝင္တဲ့ အရာေတြသာရယ္လုိ႔ ျမင္တာ မ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ အျပန္အားျဖင့္ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လူငယ္ေတြရဲ့ အခ်ိဳ႔ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ေတြဟာ အစဥ္အလာကုိ လြန္စြာတန္ဖုိးထားလြန္းသူေတြအတြက္ လက္သင့္ခံဖုိ႔ ခက္တာမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။


ဒီေတာ့ အေကာင္းဆုိၿပီး ေပးတိုင္း အေကာင္းခ်ည္း မျဖစ္ႏုိင္တာကုိ သတိျပဳမိေစဖုိ႔ လုိအပ္သလုိ ကုိယ့္ရဲ့ေရွးရုိး အစြဲ အျမင္အရ မသင့္ေလ်ာ္ဘူး ထင္တဲ့အရာကေပမယ့္ ေခတ္သစ္လူသားေတြအတြက္ အသုံးက်တတ္တာမ်ိဳး ရွိႏုိင္ ေၾကာင္းကုိလည္း လက္ခံနားလည္ေပးဖုိ႔ လုိေပလိမ့္မယ္။ ။

အရွင္ဉာဏိက

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP