* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, April 2, 2011

ေျပာျပစရာေတြ တပုံႀကီးရွိေသးတယ္ (၂)


Ashinindaka သုိ႔ ေလွ်ာက္ထားလႊာဆုိၿပီး
Researcher ဆုိသူေရးလုိက္တဲ့စာထဲက ဒုကၡသစၥာနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔
သူ႔အျမင္မွာ ဗုဒၶ၀ါဒဟာ အဆုိးျမင္၀ါဒမ်ားျဖစ္ေနသလားဆုိတဲ့ သံသယကုိ
ရွင္းလင္းတင္ျပခဲ့ပါတယ္။

သူ႔စာပါ ေနာက္အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကုိ ဆက္ေဆြးေႏြးၾကည့္ရေအာင္။
သူေရးထားတာက
ရဟန္းေတြသည္ ေလာကီကို တကယ္စြန္႔ခြါႏိုင္မွ
ရဟန္း၀တ္သင့္တယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ထင္ပါတယ္။…….
…..ေလာကီကို အမွန္တကယ္ မစြန္႕လႊတ္ႏိုင္လွ်င္
ရဟန္းမ၀တ္သင့္ဟု တပည့္ေတာ္ ထင္ပါတယ္ တဲ့။

ဒီစာပုိဒ္ထဲက ေလာကီ ဆုိတာ ဘယ္လုိဟာမ်ဳိးကုိ ေလာကီလုိ႔ ဆုိလုိပါသလဲ။
ပရဟိတလုပ္ငန္းအပါအ၀င္ လူ႔အလုပ္ဆုိ ဘာမွ မလုပ္ပဲ
(ဘုရားအေလာင္းသိဒၶတၳမင္းသားကဲ့သုိ႔) တကယ့္ကို အကုန္စြန္႔ၿပီး
သစ္တစ္ပင္ေအာက္ ၀ါးတစ္ပင္ေအာက္ကို သြားၿပီး တရားထုိင္ႏုိင္မွ
ရဟန္း၀တ္သင့္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိပါသလား။
ဒီလုိမ်ဳိးနည္းနဲ႔မွ ရဟန္း၀တ္ရမယ္ဆုိရင္
ဗုဒၶဘာသာသာသနာ ဒီေလာက္ၾကာ တည္တန္႔ႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။
ဘာလုိ႔လဲ?
ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေလးသိန္းခန္႔မွ်ေသာ သံဃာေတာ္ေတြကုိ
ရဟန္း၀တ္ရျခင္းအေၾကာင္းကုိ စစ္တမ္းေကာက္လုိက္မယ္ဆုိရင္
ဒီလုိမ်ဳိးနည္းနဲ႔ရဟန္း၀တ္လာတဲ့သူ ရာဂဏန္းမွ်ေလာက္သာ ရွိမွာမုိ႔လုိ႔ပါ။

အမ်ားစုက ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈအရ သာသနာ့ေဘာင္မွာ
ကုိရင္၀တ္ ရဟန္း၀တ္လာၾကတာပါ။

အညာဘက္ေက်းရြာေဒသေတြမွာ
အသက္ ၁၂ ႏွစ္၊ ၁၅ ႏွစ္၀န္းက်င္ကေလးေတြကုိ
မိဘေတြက အလွဴအတန္းျပဳလုပ္ၿပီး ကုိရင္၀တ္ေစပါတယ္။
ကုိရင္၀တ္နဲ႔ေပ်ာ္ေမြ႔တဲ့သူကုိ ၿမိဳ႕စာသင္တုိက္ေတြကုိ
ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္က ပုိ႔ေပးပါတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ ၿမိဳ႕စာသင္တုိက္ေက်ာင္းေတြမွာ စာသင္၊
ပထမႀကီးတန္းေအာင္၊ ဓမၼာစရိယေအာင္၊
ပိဋကတ္သုံးပုံေအာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ျဖစ္သြားၾကတာပါ။

အသက္ ၁၂ ႏွစ္၊ ၁၅ ႏွစ္၀န္းက်င္ရွိတဲ့ လူငယ္ကေလးေတြအတြက္
ကုိရင္၀တ္စဥ္အခါက ေလာကီဆုိတာလည္း မသိပါဘူး။
ေလာကုတၱရာဆုိတာလည္း မသိပါဘူး။
သူကုိရင္၀တ္တာ ေပ်ာ္လုိ႔ ၀တ္တာပါ။
ကုိရင္၀တ္နဲ႔ေပ်ာ္တဲ့ေနရာမွာ ပုဂၢဳိလ္အသီးသီးေပၚမူတည္ၿပီး
အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားႏုိင္ပါတယ္။

အငယ္တုန္းက ေပ်ာ္ေမြ႔ေပမဲ့ အသက္ႀကီးၿပီး ၀ါေတာ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရမွ
လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ ျပန္ေျပာင္းသြားတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါဘဲ။

ငယ္ငယ္တုန္းက ဘာမွမသိပဲ ကုိရင္၀တ္ၿပီး
အသက္အရြယ္ရလာလုိ႔ ဗုဒၶစာစာေပေတြ သင္ၾကားခြင့္ရလာကာ
စိတ္ထားေတြ ေျပာင္းလဲသြားတာအမ်ားႀကီးပါ။
ဒီလုိမ်ဳိးေတြထဲမွာ တခ်ဳိ႕ တကယ့္ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတာပဲ။

တခ်ဳိ႕ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ၊
တခ်ဳိ႕ တရားျပဆရာေတာ္ႀကီးေတြ
တခ်ဳိ႕ ပိဋကတစ္ပုံေအာင္၊ ႏွစ္ပုံေအာင္၊ သုံးပုံေအာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဟာ
ငယ္စဥ္အခါက ေလာကီအာရုံေတြကုိ
ဘုရားေလာင္းသိဒၶတၳမင္းသားလုိ ၿငီးေငြ႔ၿပီး ၀တ္လာၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။
ဗုဒၶစာေပေတြကုိ သင္ရင္း ပုိ႔ခ်ရင္း ဗုဒၶစာေပေတြကို ေရရွည္တည္တန္႔ေအာင္
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ တာ၀န္ရွိပါလားဆုိတဲ့အသိနဲ႔
စာေပေတြကို က်က္မွတ္ သင္ယူ၊ သင္ေပး လုပ္ေနၾကတာပါ။
စာေပထဲကအသိေတြရၿပီး တရားထူးေတြ ရသြားၾကတာပါ။

Researcher ဆုိသူေျပာသလုိ ေလာကီအာရုံေတြကုိ ၿငီးေငြ႔မွသာ
ရဟန္း၀တ္ရရင္ျဖင့္ ဗုဒၶစာေပျဖစ္တဲ့ ပိဋကတ္ကုိ ရည္ရွည္တည္တံ့ေအာင္
ထမ္းေဆာင္ေပးမဲ့ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရွင္ရဟန္းမ်ား နည္းပါးသြားၿပီး
ဗုဒၶဘာသာ ကမၻာေျမေပၚက ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏုိင္ပါတယ္။

ဆက္ေျပာပါရေစ။
ငယ္ငယ္တုန္းက မိဘေတြ ဆရာေတာ္ေတြက
ကုိရင္၀တ္ေစခ်င္လုိ႔ ၀တ္လားရင္းက သာသနာ့ေဘာင္မွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ၿပီး
ဗုဒၶစာေပမ်ား သင္ယူၾကပါတယ္။
မိမိႏုိင္ငံရဲ႕ အေျခအေနကုိ ၾကည့္ၿပီး
ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ လုပ္လုိစိတ္ေတြ ေပါက္လာပါတယ္။
ဒီလုိလုပ္တာဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ အေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး လုပ္တာပါ။
ႏုိင္ငံကသာ တကယ္တမ္းျပည့္စုံတဲ့ႏုိင္ငံျဖစ္ေနရင္
ဒီပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ျဖစ္ခ်င္မွ လုပ္ျဖစ္ၾကမွာပါ။
ေအးရာေအးေၾကာင္း တရားဘာ၀နာပဲ ရႈမွတ္ျဖစ္ဖုိ႔မ်ားမွာပါ။

ဆုိၾကပါစုိ႔။
သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးအေနနဲ႔ စစ္ကုိင္းေတာင္မွာ ေရအင္မတန္ရွားပါးလုိ႔
သီတဂူေရအလွဴေတာ္တည္းဟူေသာ ပရဟိတလုပ္ငန္းကို လုပ္ျဖစ္တာပါ။
အကယ္၍ စစ္ကုိင္းေတာင္မွာ ေရေပါမ်ားေနရင္ ဒီလုပ္ငန္း လုပ္စရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။

မႏၱေလးမွာရွိတဲ့ ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းကလည္း
ပရဟိတေက်ာင္းပါဘဲ။ အဲ့ေက်ာင္းကဆရာေတာ္ေတြ ဘာလုိ႔
ဒီလုိပရဟိတလုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ ဒီပညာေရးစာသင္ေက်ာင္းဖြင့္ထားရတာလဲ။

ရွင္းပါတယ္။ လုိအပ္လုိ႔ကို ဖြင့္ထားတာပါ။

ေက်ာင္းအနီးအနားက အခ်ဳိ႕မိသားစုေတြ အစုိးရတန္းေက်ာင္းေတြမွာ
မထားႏုိင္လုိ႔ ထုိထုိမိသားစုေတြအတြက္ ေဖာင္ေတာ္ဦးဆရာေတာ္မ်ားက
ပရဟိတလုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းေတြကို ဖြင့္ထားရတာပါ။

ဒီလုိပရဟိတလုပ္ေနတဲ့ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားမွာလည္း
အကန္႔အသတ္ေလးေတြ ရွိၾကမယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။
အကန္႔အသတ္ဆုိတာက
ငါဘယ္အသက္အရြယ္အထိ ဒီလုပ္ငန္းလုပ္မယ္။
ဘယ္အခ်ိန္အထိ ဒီအလုပ္လုပ္မယ္။ ၿပီးရင္ ပင္မလုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့
တရားဘာ၀နာအလုပ္လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ အကန္႔အသတ္ေတြ ရွိမွာပါ။

ဒီလုိပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနလုိ႔
ဒီဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာေတြ
မရွိဘူးလုိ႔ေတာ့ မေျပာလုိက္ပါနဲ႔။
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ သီလစြမ္းအား၊ သမာဓိစြမ္းအား၊ ပညာစြမ္းအားေတြက
ပုိေတာင္ ႀကီးမားပါေသးတယ္။
မႀကီးမားရင္လည္း ပရဟိတလုပ္ငန္းကို လုပ္လုိ႔မရပါဘူး။

ဒါ့ေၾကာင့္ ပရဟိတလုပ္ငန္းလုပ္တဲ့ဘုန္းႀကီးေတြကို
ေလွ်ာ့မတြက္ဖုိ႔ Researcher ဆုိသူကုိ ေျပာပါရေစ။

ဦးဇင္းရဲ႕ ပို႔စ္ထဲမွာ
နိဗၺာန္ေရွးရႈတဲ့ ရဟန္း ၊သံဃာ ေတာ္ေတြနဲ႕ ၊
ပရဟိတ အက်ိဳးေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေနတဲ့ ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြဆိုျပီး
ေရးသားထာတာဟာ စာဖတ္သူ ထင္သာျမင္သာေအာင္ ေရးျပထားတာပါ။
ရဟန္းသံဃာသရုပ္က ဒီထက္မက မ်ားပါတယ္။

ဟုိတေလာက ရုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးေက်ာ္ဟိန္းတျဖစ္လဲ
ဘြဲ႔အမည္ ဦးကိတၱိဆုိလား။ အဲ့ဒီဦးဇင္းႀကီးက
ရန္ကုန္၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာျပဳတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္
ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသကုိ သြားေရာက္ေတြ႔ဆုံပါတဲ့အေၾကာင္းအရာပါ
အသံဖုိင္ အင္တာနက္ေပၚ ေရာက္လာပါတယ္။

ဦးဇင္းႀကီးက ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ကုိ တရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေမးရာမွာ
ဆရာေတာ္က
သူဟာ ဘုရားျဖစ္ခ်င္ေၾကာင္း၊ ဘုရားဆုပန္ထားေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။
ဆုိေတာ့ ဒီဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဘုရားအေလာင္းေပါ့။
ဘုရားအေလာင္းဆုိေတာ့ ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔ က်င့္ရမဲ့ ပါရမီ ၁၀ ပါး ျမတ္တရားကုိ က်င့္ရေတာ့မွာပဲ။
ပါရမီ ၁၀ ပါးက်င့္စဥ္ဆုိတာကလည္း စဥ္းစားၾကည့္လုိက္ရင္
ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြမ်ားပါတယ္။

ဆုိေတာ့ ဒီဆရာေတာ္ႀကီး ဘုရားျဖစ္ခ်င္လုိ႔ ဘုရားအေလာင္းက်င့္စဥ္ျဖစ္တဲ့
ပါရမီ ၁၀ ပါးက်င့္ရင္ ဒီဆရာေတာ္ႀကီးကို Researcher ဆုိသူ ဘယ္လုိျမင္မလဲ။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္က အာရွတုိက္တြင္းမွာရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေတြကုိသာမက၊
ဥေရာပတုိက္တြင္းရွိႏုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ
အဘိဓမၼာေတြ သြားေရာက္ပုိ႔ခ်ေလ့ရွိပါတယ္။
ဒီလုိ ေလယာဥ္ တစ္ေနကုန္နီးပါး အပင္ပမ္းခံစီးၿပီး ဥေရာပတုိက္ကို သြားကာ
ဗုဒၶအဘိဓမၼာေတြကုိ သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေနတာဟာ
ပရဟိတလုပ္ေနတာပါ။ ေနာက္ဆုံးကုန္ကုန္ေျပာရရင္
တကၠသိုလ္မွာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္လုပ္ေနတာကုိက ပရဟိတလုပ္ငန္းပါ။
ဒီဆရာေတာ္ႀကီးလည္း သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အလြန္ျပည့္စုံၿပီး
အလြန္ၾကည္ညဳိဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးပါဘဲ။
ဒါေတြကုိ Researcher ဆုိသူအေနနဲ႔ ၾကည္ညိဳတတ္ပါေစဆုိတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔
ေမတၱာေရွ႕ထားၿပီး ရွင္းျပလုိက္တာပါ။

Researcher ဆုိသူက ဘုရားတပည့္သားရဟန္းသံဃာေတြကုိ
ဘုရားရွင္နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး ေရးထားတာဆုိေတာ့ နည္းနည္းေလး ထပ္ေျပာပါရေစ။
ဘုရားရွင္ေတာ္အေနနဲ႔ လည္း ဘုရားမျဖစ္ခင္ (တိရိစၦာန္ဘ၀အပါအ၀င္)
ဘ၀ေပါင္းမ်ဳိးစုံမွာ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြလုပ္ၿပီးမွ ဘုရားျဖစ္လာတယ္ ဆုိတာကုိ
မေမ့သင့္ပါဘူး။

အခုေခတ္ ပရဟိတလုပ္ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးရဟန္းေတြလည္း
အေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီးလုိ
ဘုရားျဖစ္ခ်င္လုိ႔ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနတယ္ဆုိရင္
အင္မတန္႔ကုိ ေလးစားၾကည္ညိဳ ဦးခုိက္ပူေဇာ္ရမွာပါ။

ေနာက္ၿပီး Researcher ဆုိသူ တင္ျပသလုိ
လူ၀တ္ေၾကာင္အေနနဲ႔ ပရဟိတလုပ္မယ္ဆုိ လုပ္လုိ႔ရတာ မွန္ပါတယ္။
စစ္ကုိင္းေတာင္အတြက္ ေရအလွဴလုပ္ေနတဲ့
သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးကုိ လူ၀တ္နဲ႔ ျမင္ၾကည့္စမ္းပါ။
လူ၀တ္နဲ႔ ျမင္ၿပီး အခုလုပ္ေနတဲ့ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ သူလုပ္ႏုိင္မလား။
သူလုပ္ႏုိင္မယ္လုိ႔ ထင္သလား။


သူငယ္ခ်င္းဦးဇင္းတစ္ပါးေျပာတာကုိ သတိရမိပါတယ္။
သူေျပာတာက
“တပည့္ေတာ္ လူ၀တ္မလဲႏုိင္ဘူး။ မိန္းမ မယူႏုိင္ဘူး။
တပည့္ေတာ္လူ၀တ္လဲၿပီး မိန္းမယူလုိက္မယ္ဆုိရင္
ဒီမိန္းမနဲ႔ မိသားစုတာ၀န္ကုိ ၂၄ နာရီပတ္လုံးထမ္းေဆာင္တာေတာင္
ျပည့္စုံခ်င္မွ ျပည့္စုံမွာ၊ အခု ဘုန္းႀကီး၀တ္နဲ႔ေနေတာ့ တစ္ရက္ကုိ
ရွစ္နာရီေလာက္ပဲ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္အလုပ္လုပ္၊
ေနာက္ၿပီး ပရဟိတလုပ္ငန္းလုပ္၊ အဆင္ေျပတယ္။
ဒီဘုန္းႀကီး၀တ္နဲ႔ေနတဲ့အတြက္ အခုဆုိရင္ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ အေတာ္လုပ္ၿပီးသြားဘီ။
ရြာမွာ ေဆးေပးခန္း ဖြင့္ၿပီးၿပီ၊ စာၾကည့္တုိက္ဖြင့္ၿပီးၿပီ၊
တပည့္ေတာ့္ဇာတိရြာ တစ္ရြာလုံးကုိ တပည့္ေတာ္ ေက်းဇူးျပဳႏုိင္ၿပီ။
အကယ္၍သာ လူ၀တ္လဲ မိန္းမယူလုိက္လုိ႔ကေတာ့
မိန္းမတစ္ေယာက္တည္းအတြက္ေတာင္ ျပည္စုံေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္ဘုိ႔
မလြယ္ဘူး ကုိယ္ေတာ္ေရ” တဲ့။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ အသက္ ၃၀ ၀န္းက်င္သာရွိေသးတဲ့
ဒီဦးဇင္းေလးရဲ႕အျမင္ကုိ လုပ္ငန္းကို ခ်ီးက်ဴးရမွာပဲ။
လူ႔ေလာကႀကီးထဲမွာ ဒီဦးဇင္းေလးအရြယ္လူငယ္ေတြ
ဒီဦးဇင္းေလးလုိ ပရဟိတစိတ္ရွိၾကရဲ႕လား။
ရွိေတာင္ နည္းပါတယ္။
ပရဟိတစိတ္ရွိဦးေတာ့။ ဒီဦးဇင္းေလးလုိ လက္ေတြ႔အက်ဳိးရွိတဲ့
လုပ္ငန္းေတြကုိ ထဲထဲ၀င္၀င္ လုပ္ႏုိင္ရဲ႕လား လုိ႔ ေမးပါရေစ။

ဒီလုိမ်ဳိး သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာေတြနဲ႔ ျပည့္စုံၿပီး
ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြကုိ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ၊ ဦးဇင္းေလးေတြကုိ
ဘယ္သူရွိခုိးခုိး၊ မခုိးခုိး၊ ဦးဇင္းေနနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္သာဓုေခၚၿပီး
ရွိခုိးဦးတင္ပါေၾကာင္း။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP