* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, April 11, 2011

ရင့္က်က္မႈ

ရင့္က်က္မႈစကားလံုးကို လူတိုင္းဆိုသလို သိလည္းသိေနၾကပါတယ္။ ေျပာလည္း
ေျပာေနၾကပါတယ္။ အသိဥာဏ္ ရင့္က်က္မႈ၊ အေတြးေခၚရင့္က်က္မႈ ၊ အေတြ ့ၾကံဳ
ရင့္က်က္မႈ၊ အိေျႏရင့္က်က္မႈစသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတယ္လို ့ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အိေျႏရင့္က်က္မႈဆိုတာကလည္း ေျပာသည့္ေနရာမွာ အသက္အရြယ္နဲ ့
လိုက္ေအာင္ ေျပာတတ္ ဆိုတတ္မွ ရင့္က်က္တယ္ ေျပာလို ့ရပါမယ္။
လူငယ္ လူရြယ္စကားကို လူငယ္လူရြယ္အလိုက္ ေျပာရင္ေတာ့ ဘယ္သူမွ
ျပစ္တင္ ေျပာဆိုဖြယ္မရွိပါ။ အသက္ကေလး ရျပီဆိုတာနဲ ့လူငယ္စကားေတြ
ေျပာမိခဲ့ရင္ ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ကာ အေျပာခံၾကရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုေလးေပါ့ေလ...
အိေျႏမရဘူး၊ ရင့္က်က္မႈမရွိဘူးေပါ့။

တစ္ခါတရံမွာေတာ့ ရင့္က်က္မႈဟာ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ ေနရတဲ့အခါလည္း
ရွိတတ္ပါတယ္။ ရွိလည္းရွိ ္ၾကတာပဲေလ။ လူၾကားသူၾကားမွာသာ လူနဲ ့သူနဲ ့
တူေအာင္ အိေျႏရင့္က်က္သေယာင္ ေျပာရဆိုရပါတယ္။ ဒါမွလည္း တင့္တယ္မွာကိုး။
ႏွစ္ကိုယ္ၾကား ခင္မင္သူ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ ့ေတြ ့တဲ့အခါမ်ိဳးမွာေတာ့ ဟန္ေဆာင္မႈ
ခ၀ါခ်ျပီး ၊ ေျပာခ်င္တဲ့စကားကို ရင့္က်က္မႈ မရွိဘူးလို ့ ေျပာေျပာ မေျပာေျပာ ၊
အခ်င္းခ်င္း နားလည္ျပီးသားမို ့ ပြင့္လင္းစြာနဲ့ ပဲ ေျပာၾကတာလည္း ရွိပါတယ္။
ငယ္က်ိဳးငယ္နာစကား ၊ အေခၚအေ၀ၚကစျပီး လက္ရွိအေျခေနကို ေမ့ထားတဲ့အထိပါပဲ။

တစ္ခါတစ္ရံမွာ ရင့္က်က္မႈ မရင့္က်က္မႈကို စကားက အေတာ္အေရးပါတယ္ ဆိုတာ
ေတြ ့ရတယ္။ ဆိုပါစို ့.. ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးက ျမန္မာျပည္ရဲ ့ နယ္စပ္ျမိဳ ့ေလးမွာေနတယ္။
လမ္းခုလတ္မွာ ရင္းနီးတဲ့ ဒကာတစ္ေယာက္နဲ ့ေတြ ့တယ္။ အဲဒီဒကာ တစ္ေယာက္က
အရွင္ဘုရား အေျခေနေကာင္းလား။ လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားလား စသျဖင့္ေမးပါတယ္။
( စသျဖင့္ထဲမွာ ရဟန္းကို မေမးသင့္တာေတြ ေမးတယ္လို ့ မွတ္ပါ။)
ဘုန္းၾကီးက မွတ္ခ်က္ခ်လိုက္တယ္။ ဒီ..ဒကာ စာမတတ္ေသးဘူး။ ဆိုလိုတာက
မရင့္က်က္ေသးဘူးတဲ့။ ဘာလို့ လဲ ဆိုေတာ့ သာသနာေရးရာ အေၾကာင္းကို
ေလွ်ာက္ထားသင့္တာ။ ဘုန္းဘုန္း သံဃာဘယ္ေလာက္ရွိလဲ။ သံဃာေတြ
ၾကိဳးစားၾကရဲ ့လား။ ေအာင္ျမင္မႈရွိလားေပါ့။ ခုေတာ့ သူ ့စကားၾကားျပီးေတာ့
ဘုန္းၾကီးရဲ ့ ေကာက္ခ်က္ အခ်ခံလိုက္ရပါတယ္။

ကုိယ့္မွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ၾကံဳဘူးတယ္။ လူ ့အၾကိဳက္ လူ ့အထိုက္ ေျပာမိရာ
ေကာက္ခ်က္ခ်ခံလိုက္ ရပါသေကာလား။ တစ္ေန ့မွာ အသက္အရြယ္ရျပီျဖစ္တဲ့
ဒကာမၾကီး တစ္ဦးက ေနေကာင္းက်န္းမာ ေမးျပီး၊ သူေျပာလိုရာေျပာ။
ကိုယ္ကလည္း ကိုယ္ေျပာလိုရာေျပာ။ အြန္လိုင္းခ်က္တင္းမွာေပါ့ေလ။
ကိုယ္ေျပာေတာ့ သူ က အဟီးလုပ္ျပီး ရီျပတယ္။ ကိုယ္ကလည္း သူကစျပီး
ရီစရာ ေျပာတယ္ဆိုျပီး အဟီး ထည့္လိုက္တာ။ ဘုန္းၾကီးက အဟီး
လုပ္ရေလသလားေပါ့ေလ။ ( အဟီးခ်င္းေတာင္ ကြာပါ့လားေနာ္ )။
ထို ့ေနာက္ဆက္တြဲမွာေတာ့ မရင့္က်က္ေသးဘူးဆိုတဲ့ အေတြးေပါင္းမ်ားစြာ
ရွိမယ္လို ့ ထင္ပါတယ္။ ဒကာမ အဟီးလို ့ လိုက္ျပီး အဟီး လုပ္လိုက္ပါေၾကာင္း
ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူေက်နပ္သြားပံုေပၚတယ္။

တစ္ေန ့မွာေတာ့ သူ ့ရဲ ့ မေကာင္းေလာကဓံနဲ ့ ေတြ ့ၾကံဳခံစားရတဲ့အခါ
တပည့္ေတာ္မ ဒီလိုခံစားေနရပါတယ္ ဘုရားလို ့အီးေမးလ္နဲ ့ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
အဲဒီေတာ့မွ တစ္ေန ့က အဟီး အတြက္ သူ ့ကို ကိုယ္သိသမွ် သူရဲ ့ ေသာကေလး
တစ္ခဏျဖစ္ျဖစ္ ေျပေအာင္ ေျဖေဆးစာေလး စာျပန္ေရးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ
မရင့္က်က္ ေသးဘူးထင္တဲ့ ကိုယ့္အဟီး သူ ့စိတ္မွာ လႊင့္စင္သြားပံုေပၚပါတယ္။
တပည့္ေတာ္ သေဘာေပါက္ပါပီ ဆိုတာကိုလည္း သူေျပာတယ္။ ေျဖေဆးရတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာပါတယ္။ ေအာ္...မွတ္သားစရာက ...
စကားကို ၾကည့္ျပီး ရင့္က်က္မႈကို ခြဲၾကတာေလးေတြပါ။

( အေျပာဆိုလိုပဲ အသြားအလာ အေနထိုင္မွာလည္း ဒီအတိုင္းသာျဖစ္ပါတယ္။)

ဇာတ္ေတာ္ တစ္ခုမွာ ေလ့လာမွတ္သားဖူးတယ္။ ဆင္းရဲသား တစ္ေယာက္ကို
ရွင္ဘုရင္က သူေဌးျဖစ္သင့္လို ့သူေဌးရာထူး ခန္ ့အပ္မွာမို ့ ဆင့္ေခၚလိုက္တယ္။
ဆင္းရဲသားပီပီ ေျမာင္းေတြ ့လည္းခုန္၊ ခပ္လႊားလႊားနဲ ့ လြတ္လပ္စြာ နန္းေတာ္ကို
သြားခဲ့တယ္။ ရွင္ဘုရင္ကလည္း သူ ့ရဲ ့အသြားအလာ အကဲခတ္ၾကည့္ေနတယ္။
ရာထူးခန္ ့အပ္ျပီး အျပန္မွာေတာ့ ငါဟာ သူေဌးရာထူး ရွိျပီးျပီ။ ပံုမွန္ အေနထား
အိေျႏနဲ ့သြားမွ ေတာ္လိမ့္မယ္ဆိုျပီး ကိုယ္အိေျႏ ရင့္က်က္စြာ ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။
ဒါကို ရွင္ဘုရင္ ျမင္ပါတယ္။ ရွင္ဘုရင္က ေနာက္ထပ္ လူလြတ္ကာ ေခၚခိုင္းျပီး
ေမးတယ္။ အသြားတုန္းက လာပံုနဲ ့ အျပန္ ျပန္ပံု ဘာေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲရသလဲတဲ့။
ရာထူးေၾကာင့္ပါ ဆိုတာကို သံေတာ္ဦးတင္လိုက္ပါတယ္။ အျပန္မွာလည္း ခုန္ကာ
ေျပးကာ လႊားကာ သြားလိုက္ရင္ မရင့္က်က္ဘူး ဆိုၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့
ကိုယ္အမူရာ အေနထား အရကလည္း ရင့္က်က္မႈ အိေျႏလိုတယ္ေပါ့။

ရင့္က်က္မႈ ဆုိတာက experience အေတြ ့ၾကံဳနဲ ့လည္း ဆိုင္တယ္။
အေတြ ့ၾကံဳရွိက ရင့္က်က္လာတယ္။ စာေမးပြဲ အေတြ ့ၾကံဳရွိက
စာေမးပြဲမွာ ရင့္က်က္လာတယ္။ စာေမးပြဲကို ေျဖရမွာ မေၾကာက္ေတာ့ဘူး။
စီးပြါးေရး၊ လူမႈေရး၊ အခ်စ္ေရး ၊ နိုင္ငံေရး ဘယ္အေရးျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။
အေတြ ့ၾကံဳရွိသူက ရင့္က်က္တာမို ့ အေတြ ့ၾကံဳ ရွိဖို ့လိုတယ္။
ရင့္က်က္ လာတာနဲ ့အမွ် ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့အေျခအေန အလုပ္အကိုင္မွာ
တည္ျငိမ္မယ္။ မေၾကာက္ရြံ ့ေတာ့ဘူးေပါ့။

တကယ္တမ္း ရင့္က်က္လာျပီဆိုသူတို ့ကေတာ့ ကိုယ့္အလုပ္ေလးမွာ
ေဇာက္ခ်ျပီး ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္း လုပ္ေနရင္း အိေျႏအလိုလိုကိုပဲ
ရလာပါတယ္။ ၾကည့္လို ့ရွဳလို ့ေကာင္းလာပါတယ္။

ရင့္က်က္မႈဆိုတာဟာ တရာနယ္ပယ္မွာလည္းလိုအပ္ပါတယ္။
ရင့္က်က္မႈ မရွိသူကို ျမတ္စြာဘုရားက ရင့္က်က္တဲ့အခ်ိန္အထိ
ေစာင့္ေတာ္မူရပါတယ္။

ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါရဲ ့။ ဥပမာေလးနဲ ့ ေတြးၾကည့္ရရင္ မရင့္က်က္တာဟာ
သစ္သီးအစိမ္းသက္သက္လိုပါပဲ။ မမွည့္ေသးတာဟာ မရင့္ေသး ၊
မက်က္ေသးတာပါ။ သစ္သီးရင့္ေအာင္ မွည့္ေအာင္ သာမန္လူမ်ားက
ေစာင့္ၾကသလို ဘုရားရွင္က အသိရင့္က်က္မႈ မွည့္ေအာင္ ရင့္ေအာင္
ေစာင့္ေတာ္မူတဲ့သေဘာေပါ့။

ေနာက္ဥပမာေလး တစ္ခု စဥ္းစားမိတာက အသက္မျပည့္ေသးတဲ့
ကေလးငယ္ငယ္ကို မူၾကိဳဆရာမ်ားက စာသင္မေပး၊ လက္မခံသလို
ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ရင့္က်က္နွစ္ မျပည့္ေသးတဲ့ ဥာဏ္ႏႈံ ့တဲ့ သူကို
နိဗာန္တန္းအတြက္ လက္မခံေသးဘဲ ေစာင့္ေတာ္မူပါတယ္။

တရားနယ္ပယ္မွာ ရင့္က်က္မႈကလည္းး အိေျႏတရား ၅ပါးရင့္က်က္ဖို ့ပါပဲ။
ယံုၾကည္မႈ၊ ၾကိဳးစားမႈ၊ သတိထားမႈ၊ တည္ၾကည္မႈ၊ အသိရွိမႈဆိုတဲ့
တရား ၅ပါးျဖစ္ပါတယ္။

သာမန္လူတိုင္း ရတနာ သံုးပါး ကံတရားေပၚမွာ ယံုတယ္၊ တရားထူးရဖို ့နဲ
့ပါတ္သက္ျပီး ၾကိဳးစားတယ္ သတိထားတယ္ တည္ၾကည္မႈသမာဓိရွိတယ္
အသိဥာဏ္ရွိတယ္ ဆိုတာ သာမန္ေလာက္ပါ။ ေဘးဘာသာတရားဆိုတဲ့ေလ၊
ဆြဲေဆာင္မႈဆိုတဲ့ေလ တိုက္ခတ္လို ့ ျဖစ္ျဖစ္ အျခား အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္
ဒါေတြဟာ ျပိဳလဲသြားနိုင္ပါတယ္။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ မရင့္က်က္ေသးလို ့ပါပဲ။

အနည္းဆံုးအဆင့္ကေတာ့ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္ ၊ ေသာတာပန္ အဆင့္
မေရာက္ေသးသမွ် အားလံုးဟာ တကယ္ မရင့္က်က္ေသးဘူးလို ့ပဲ
တရားနယ္ပယ္ အလိုအရကေတာ့ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလိုမ်ိဳး မျဖစ္နိုင္ေသးတဲ့ အတြင္းမွာေတာ့ စိတ္တို ့ဟာ ေျပာင္းလြဲေနသမို ့
စိတ္ေကာင္းနဲ ့ ေပါင္းမိတဲ့အခါ ရင့္က်က္မႈတို ့ လွပျပီး၊
စိတ္ယုတ္နဲ ့ တြဲမိတဲ့အခါ ရင့္က်က္မႈတို ့ဟာ ပုပ္သိုး သြားပါလိမ့္ဦးမယ္။

ဒီလိုဆိုေတာ့ ရင့္က်က္တယ္ မရင့္က်က္ဘူး ဆိုတာက သူ ့အဆင့္နဲ ့သူပါ။
အဆင့္တန္းျမင့္ျမင့္ ရင့္က်က္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ ရဟႏၱာဆိုတဲ့ အရိယာ အဆင့္မွပါ။
သူကေတာ့ အျပီးပိုင္ကို ရင့္က်က္သြားပါျပီ။ လံုး၀ အေၾကာက္ ကင္းစင္ လို ့ သြားပါျပီ။
သူ ့မွာ ရင့္က်က္ဖို ့ ဆက္လုပ္စရာလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ရင့္က်က္မႈအားလံုး
က်င့္သံုး ျပီးသြားျပီ။ ေနာက္ထပ္ ရင့္က်က္ရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္
ဘ၀ကလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။

ရင့္က်က္မႈမွန္သမွ် သာမန္ ရင့္က်က္မႈဟာလည္း အသံုး၀င္လွပါတယ္။
လူေတာတိုးပါတယ္။ တန္း၀င္ပါတယ္။ သာမန္လူတို ့ရဲ့ အထင္မေသးမခံရပါဘူး။
ဒါ့ထက္မက အရိယာမ်ိဳးလို ရင့္က်က္မႈ ရွိသြားျပန္ရင္ေတာ့ ပိုမိုျပီး အသံုး၀င္ျပန္ပါတယ္။
အျငိမ္းဓာတ္ေတာ တိုးပါတယ္။ နိဗာန္တန္း၀င္ပါတယ္။
ဘုရားစတဲ့ အရိယာတို ့အထင္ေသးမခံရပါဘူး။

ရင့္က်က္မႈဟာ သူ ့ေနရာနဲ ့သူ အသံုး၀င္သမို ့ဘယ္လိုရင့္က်က္မႈမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ရွိသင့္လွပါတယ္။ အဆင့္တန္း အျမင့္ဆံုး ရင့္က်က္မႈထိ ၾကိဳးစားၾကမယ္ဆိုရင္
အတိုင္းထက္ အလြန္ ၊ တံခြန္နဲ ့ ကုက္ကား ဆိုသလိုပါပဲေလ။
သာမန္ရင့္က်က္မႈမွသည္ အဆင့္တန္းျမင့္ျမင့္ ရင့္က်က္မႈမ်ိဳးထိ
ကိုယ္စီရွိေအာင္ ၾကိဳးစားနိုင္ၾကပါေစဟုသာ။



မွတ္ခ်က္။ ။ ထင္ရာ ျမင္ရာ ေတြးမိရာရာ
ေလ့လာမွတ္သားဖူးတာ
ေတြ ့ၾကံဳခံစားဖူးတာမ်ား
စုေပါင္းကာ ဘေလာ့ေပၚမွာ
ေရးျခစ္မိျခင္းတည္း။




ျမတ္ေရာင္နီ

( ၀၉ ၊ ၀၄ ၊ ၂၀၁၁ )

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP