* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, April 9, 2011

သႀကၤန္အခါေတာ္ - မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ‘ေလာကဓံတရားေတာ္’ မွ)

ဒီကေန႔ဟာ ၁၃၂၆-ခု ဆိုတဲ့ ႏွစ္ေဟာင္းက ၁၃၂၇-ခု ဆိုတဲ့ ႏွစ္သစ္ကို ကူးေျပာင္းတဲ့ သႀကၤန္အခါေတာ္ အစေန႔ ျဖစ္တယ္။

ဒီ‘သႀကၤန္’ဆိုတာ ‘သႀကၤႏၲ’ဆိုတဲ့ သကၠတဘာသာမွ ျဖစ္လာတဲ့ စကားပဲ။
‘ေျပာင္းေ႐ႊ႕တယ္’လို႔ အဓိပၸာယ္ ရွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္ေဟာင္းမွာ အဆံုးျဖစ္တဲ့ ‘မိန္ရာသီ’မွ ႏွစ္သစ္မွာ အစျဖစ္တဲ့ ‘မိႆရာသီ’သို႔ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ဆိုတဲ့ ေနၿဂိဳဟ္ႀကီး ေျပာင္းေ႐ႊ႕တာကို သႀကၤန္က်တယ္လို႔ ဆိုၿပီး ျမန္မာျပည္မွာ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲ က်င္းပၾကတာပဲ။
အဲဒါဟာ ႏွစ္ေဟာင္း တေပါင္းလမွ ႏွစ္သစ္ တန္ခူးလသို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕တာကိုပဲ ရည္႐ြယ္ပါတယ္။

ဒီသႀကၤန္က်တယ္ဆိုတာကို ေရွးက ပုဏၰားေတြက စၿပီး တီထြင္ထားတဲ့အတိုင္း ယခုလည္း သႀကၤန္စာေတြထဲမွာ “သိၾကားမင္းႀကီးက ႏြားကို စီးၿပီး လူ႔ျပည္သို႔ ဆင္းလာတယ္”စသည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားၾကတယ္။
တကယ္ေတာ့ သိၾကားမင္းႀကီးက ဆင္းလာတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ေနၿဂိဳဟ္ႀကီး ေျပာင္းေ႐ႊ႕တာသာ ဟုတ္ပါတယ္။
အဲဒါလည္း ေရွးက အယူအဆအတိုင္း ေျပာရတာပဲ။

ယခုေခတ္ သိပၸံဆရာေတြရဲ႕ အလိုအားျဖင့္ဆိုရင္ ကမ႓ာေျမႀကီး လည္ေနတာ ႏွစ္တစ္ပတ္ျပည့္လို႔ မူလေနရာသို႔ တဖန္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕တယ္လို႔ေတာင္ ဆိုရမွာလို ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ေဟာင္းကုန္လုိ႔ ႏွစ္သစ္သို႔ ကူးေျပာင္းတယ္ဆိုတာကေတာ့ မလြဲႏိုင္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ သႀကၤန္ဆိုတာ ႏွစ္သစ္ေျပာင္းတာ ႏွစ္သစ္ကူးတာပဲလို႔ မွတ္ၾကရမယ္။

ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ကာလဆီတုန္းကေတာ့ အိႏၵိယအလယ္ပိုင္းမွာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညဥ့္၌ ႏွစ္ေဟာင္းကုန္ၿပီး ႏွစ္သစ္ကူးဟန္ ရွိပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုရင္ အဲဒီ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညဥ့္ကို “ပုဏၰာယ ပုဏၰမာယ”လို႔ သာမညဖလသုတ္က ဆိုထားရာမွာ သူ႔အဖြင့္ အဌကထာက “မာသပုဏၰတာယ - ရက္သံုးဆယ္ တစ္လျပည့္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဥတုပုဏၰတာယ - မိုးေလးလ ဥတုျပည့္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ သံဝစၧရပုဏၰတာယ - ဆယ့္ႏွစ္လ တစ္ႏွစ္ျပည့္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အဲဒီ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညဥ့္ကို ပုဏၰ - ျပည့္သည္ မည္တယ္”လို႔ ဖြင့္ျပထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါပဲ။

အဲဒီ စကားထဲမွာ လျပည့္တယ္ဆိုတာကေတာ့ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္က စၿပီး အဲဒီ လဆုတ္ပကၡမွာ (အဲဒါက ရက္မစံု ပကၡျဖစ္တဲ့အတြက္) ၁၄-ရက္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း ပကၡမွာ ၁၅-ရက္၊ ေပါင္း ၂၉-ရက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တစ္လမွာ အမ်ားအားျဖင့္ ရက္သံုးဆယ္ ရွိတဲ့အတြက္ ရက္သံုးဆယ္ တစ္လျပည့္တယ္လို႔ပဲ ဆိုရပါတယ္။

ဥတုျပည့္တယ္ဆိုတာကေတာ့ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္က စၿပီး တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ ညဥ့္သန္းေခါင္အခ်ိန္မွာ ၾကတၱိကာနကၡတ္ႏွင့္ လ,ယွဥ္ၿပီး မိုးဥတုေလးလ ျပည့္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဥတုလည္း ျပည့္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ႏွစ္ျပည့္တယ္ဆိုတာကေတာ့ အရင္ႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္က စၿပီး အဲဒီ ေရာက္ဆဲႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ ညဥ့္မွာ ၁၂-လ တစ္ႏွစ္ျပည့္တာကိုပဲ ဆိုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ သာမညဖလသုတ္အဖြင့္ အဌကထာအရအားျဖင့္ ဟိုေခတ္ ဟိုအခါတုန္းက အဲဒီ အိႏၵိယအလယ္ပိုင္းအရပ္မွာ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႔ညဥ့္၌ ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္ ကူးေျပာင္းတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အေနာက္တိုင္း ဥေရာပတိုက္သားေတြကေတာ့ အမ်ားသိၿပီး ျဖစ္တဲ့အတိုင္း ဒီဇင္ဘာလ ၃၁-ရက္ ညဥ့္မွာ ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္ကူးတယ္လို႔ အသိအမွတ္ျပဳၾကတယ္။
သူတို႔ဟာကေတာ့ ကိန္းေသပဲ။ တြက္မေနရေတာ့ဘူး။
ဒီဇင္ဘာ ၃၁-ရက္ ညဥ့္သန္းေခါင္ဆိုရင္ ႏွစ္ေဟာင္းကုန္ၿပီး ႏွစ္သစ္ကူးေတာ့တာပဲ။

သူတို႔ ႏွစ္သစ္ကူးပံုဟာ သိလြယ္တဲ့အတြက္ ေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုဖြယ္ရွိပါတယ္။

ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူးကေတာ့ အဲဒီလို သိဖို႔ မလြယ္ဘူး။
ေဗဒင္တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက တြက္ခ်က္ၿပီး စာ႐ြက္စာတမ္း ႐ိုက္ႏွိပ္ ျဖန္႔ေဝမွ အမ်ားက သိရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သိဖို႔ မလြယ္ဘူး။
ဒါေပမယ့္ ေဗဒင္ကိန္းခန္းအရ မိနစ္၊ စကၠန္႔အထိ တိတိက်က် သိရတဲ့အတြက္ ဒီျမန္မာႏွစ္သစ္ကူးကလည္း ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ ဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုပါတယ္။

၁၃၂၇-ခုႏွစ္ သႀကၤန္ဆိုရင္ ၁၃၂၆-ခုႏွစ္ ေႏွာင္းတန္ခူးလဆန္း ၁၂-ရက္ ညေန ၅-နာရီ ၁၉-မိနစ္ ၉-စကၠန္႔အခ်ိန္ သႀကၤန္က်တယ္တဲ့။ ေနၿဂိဳဟ္ႀကီး စၿပီး ရာသီေျပာင္းတဲ့ အခ်ိန္ပါပဲ။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေႏွာင္းတန္ခူးလဆန္း ၁၄-ရက္ေန႔ ည ၁၀-နာရီ ၃-မိနစ္ ၄၉-စကၠန္႔အခ်ိန္ ၁၃၂၇-ခုႏွစ္သို႔ ကူးေျပာင္းမယ္တဲ့။
အဲဒီည ၁၀-နာရီ ၃-မိနစ္ ၄၉-စကၠန္႔ အခ်ိန္က စၿပီး ၁၃၂၇-ခု ႏွစ္သစ္ျဖစ္မယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။

(ျမန္မာႏိုင္ငံပကၡဒိန္အၾကံေပးအဖြဲ႕၏ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၃-ခုႏွစ္အတြက္ သႀကၤန္စာအရကား - ၁၃၇၂-ခုႏွစ္ ေႏွာင္းတန္ခူးလဆန္း ၁၁ ရက္၊ ၂၀၁၁-ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၄ ရက္ ၾကာသပေတးေန႔၊ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ ေန႔ ၃-နာရီ ၄၀-မိနစ္ ၄၉-စကၠန္႔တြင္ သႀကၤန္က်ၿပီး၊
၁၃၇၂-ခုႏွစ္ ေႏွာင္းတန္ခူးလဆန္း ၁၃ ရက္၊ ၂၀၁၁-ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၆ ရက္ စေနေန႔၊ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ ည ၇-နာရီ ၄၅-မိနစ္ ၃၁-စကၠန္႔တြင္ သကၠရာဇ္ ၁၃၇၂-ခုႏွစ္ ျပည့္၍ အတာႏွစ္သစ္ သကၠရာဇ္ ၁၃၇၃-ခုႏွစ္သို႔ အတာတက္သည္။)

အဲဒီလို ႏွစ္ေဟာင္းကုန္လို႔ ႏွစ္သစ္ကူးတဲ့အခါမွာ ဗုဒၶသာသနာဝင္ေတြအေနနဲ႔ဆိုရင္ မိမိတို႔သႏၲာန္မွာ သီလအထူးစင္စင္ၾကယ္ၾကယ္နဲ႔ ႏွစ္သစ္ကူးဖို႔ လိုပါတယ္။

တစ္ႏွစ္လံုး ရက္တိုင္း ရက္တိုင္း ဥပုသ္သီလ မေစာင့္ႏိုင္ေသာ္လည္း ႏွစ္ရဲ႕ အစႏွင့္ အဆံုးမွာ သီလ အထူးစင္ၾကယ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶသာသနာဝင္ျဖစ္ၾကတဲ့ အမ်ိဳးသမီး အမ်ိဳးသား သူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ ယခုႏွစ္ အစကလည္း ဥပုသ္သီလေစာင့္ခဲ့ၾကၿပီ၊ ယခုႏွစ္အဆံုးမွာလည္း ဥပုသ္သီလေစာင့္ၾကတယ္။
ဒီေတာ့ တစ္ႏွစ္လံုး အစႏွင့္အဆံုး ဥပုသ္သီလ စင္ၾကယ္တဲ့ ဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုၾကတာေပါ့။

တခ်ိဳ႕က ဒီသႀကၤန္ရက္အတြင္းမွာ ၁-ရက္၊ ၂-ရက္၊ ၃-ရက္ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ က်င့္သံုးၾကတယ္။
အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ ႏွစ္သစ္ကူးတဲ့အခ်ိန္မွာ သီလစင္ၾကယ္တဲ့ ဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေနဖို႔ပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ သႀကၤန္က်တဲ့ ရက္က စၿပီး ဥပုသ္သီလ မေစာင့္ႏိုင္ေတာင္ အတာတက္ၿပီး ႏွစ္သစ္ကူးတဲ့ ေနာက္ဆံုးရက္ေတာ့ မပ်က္မကြက္ ဥပုသ္ေစာင့္သင့္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ တခါတရံ အတာတက္တဲ့အခ်ိန္က သန္းေခါင္ေက်ာ္ေလာက္မွာ တက္တာလည္း ရွိတယ္။
အဲဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ အတာမတက္ခင္ အရင္ တစ္ေန႔က စၿပီး ေစာင့္ဖို႔ လိုပါတယ္။
တတ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ သႀကၤန္အက်ေန႔က စၿပီး အတက္ေန႔ထိေအာင္ ေစာင့္တာက သာၿပီး ေကာင္းပါတယ္။
ယခု အမ်ားအားျဖင့္ ဒီအတိုင္းပဲ ေစာင့္ေနၾကပါတယ္။
အဲဒီထက္ တတ္ႏိုင္ေသးရင္ေတာ့ အႀကိဳေန႔ႏွင့္ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ပါ ေစာင့္ႏိုင္ရင္ သာၿပီး ေကာင္းပါတယ္။
ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ဆိုတာ အတာတက္သည့္ အခ်ိန္က စၿပီး ႏွစ္သစ္ႏွစ္ဆန္း ျဖစ္တာပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ အဲဒီ အတာတက္သည့္ေန႔က တစ္ရက္ မျပည့္ဘဲ တစ္ပိုင္းတစ္စေလာက္သာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အတာတက္ၿပီး ေနာက္တစ္ရက္က်မွ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္လို႔ အသိအမွတ္ျပဳထားၾကပါတယ္။

ယခုလို ႏွစ္ေဟာင္း ႏွစ္သစ္ကူးတဲ့အခါ ဥပုသ္သီလႏွင့္ စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ က်င့္သံုးေနၾကရတာဟာ ခ်စ္ကၽြမ္းဝင္တဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားကို လိုက္ပို႔ရတာ၊ ႀကိဳဆိုရတာနဲ႔ တူပါတယ္။
ကိုယ့္အရပ္ ကိုယ့္ဌာနမွ ျပန္သြားတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားကို လိုက္ပို႔တဲ့အခါ သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္တဲ့ အဝတ္မ်ားကို ဝတ္ၿပီး ႐ႊင္လန္း ဝမ္းေျမာက္စြာနဲ႔ လိုက္ပို႔ၾကရတယ္။

အဲဒါလိုပဲ ယခုႏွစ္ေဟာင္းကုန္တဲ့အခါ ဥပုသ္သီလေစာင့္ၾကရတာဟာ ကုန္သြားတဲ့ႏွစ္ေဟာင္းကို သီလစင္ၾကယ္စြာႏွင့္ ႐ႊင္႐ႊင္ပ်ပ် ႏႈတ္ဆက္ၾကတဲ့ သေဘာပါပဲ။
ကိုယ့္အရပ္ဌာနလာတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားကို ႀကိဳဆိုတဲ့အခါမွာလည္း သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္တဲ့ အဝတ္မ်ားကို ဝတ္ၿပီး ႐ႊင္လန္း ဝမ္းေျမာက္စြာနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္ ႀကိဳဆိုၾကရတယ္။
အဲဒါလိုပဲ ယခုႏွစ္သစ္ မလာမီကတည္းက ဥပုသ္သီလေစာင့္သံုးေနၾကရတာဟာ လာမည့္ ႏွစ္သစ္ကို သီလစင္ၾကယ္စြာႏွင့္ ႐ႊင္႐ႊင္ပ်ပ် ႏႈတ္ဆက္ ႀကိဳဆိုၾကတဲ့ သေဘာပါပဲ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ သီလစင္ၾကယ္႐ုံတင္လည္း မကေသးပါဘူး။
ဒါနကုသိုလ္ေတြလည္း တတ္စြမ္းႏိုင္သမွ် ျပဳၾကရေသးတယ္။
ဘာဝနာကုသိုလ္ေတြလည္း ပြားမ်ားၾကရေသးတယ္။

အဲဒီလို ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ကုသိုလ္ေတြနဲ႔ ႏွစ္သစ္ကို ႀကိဳဆိုရတာဟာ အင္မတန္ ေကာင္းပါတယ္။
မိမိတို႔ သႏၲာန္မွာေရာ၊ သူတပါးသႏၲာန္မွာေရာ၊ တစ္ကမ႓ာလံုးမွာေရာ ဒီႏွစ္သစ္အတြင္းမွာ ေဘးရန္ အႏၲရာယ္ေတြ ကင္းၿပီး ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြကို ရဖို႔ရာပါပဲ။
အဲဒီလို ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းၿပီး ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ျဖစ္ပြားပါေစလို႔လည္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းရတယ္။

+++++
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ေလာကဓံတရားေတာ္” မွ

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP