* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, April 25, 2011

အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္းသာ…

ခုတစ္ေလာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဒယ္ဂူးမွာ ျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြက သိပ္ျမန္လြန္းတယ္လုိ႔ ထင္ရသလုိပါပဲ။ အေဝးေရာက္ ျမန္မာေတြ တစ္ပတ္ပဲျခားၿပီး ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ဆုံးပါးသြားၾကတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္ အင္တာနက္ သတင္းေတြကုိၾကည့္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္မ်ားက “အရွင္ဘုရားတုိ႔ ဒယ္ဂူးလည္း ဘယ္လုိျဖစ္ေနတာလဲ” ဆုိတဲ့အေမးေတြ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ဒကာ၊ ဒကာမေတြကလည္း “ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဒယ္ဂူးမွာ ဘာေတြျဖစ္ေနတာလဲ”ဆုိတဲ့ ေလွ်ာက္ထားသံေလးေတြ ထြက္ေပၚလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ရဲ႕ စိတၱသုခ လူမႈကူညီေရး အသင္းကလည္း မၾကာခင္ကမွ ေပၚေပါက္လာၿပီး ဒီအသင္းေပၚလာၿပီးမွ ဒီလုိအျဖစ္အပ်က္ေတြ ျဖစ္ခဲ့တဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕က အသင္းအက်ိဳးေဆာင္ ကေလးေတြကုိျမင္တုိင္း ေျပာင္သလုိလုိ ေနာက္သလုိလုိ စကားေလးေတြနဲ႔ “မင္းတုိ႔ အသင္းေပၚလာမွ ဒီလုိျဖစ္လာတာ”လုိ႔ ဆုိလာတာေတြလည္း ရွိလာျပန္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ လူမႈကူညီေရး အသင္းကုိ “နာေရးကူညီမႈအသင္း”၊ အက်ိဳးေဆာင္အခ်ိဳ႕ကုိ “ကုိေက်ာ္သူ” စသျဖင့္ ခနဲ႔တဲ့တဲ့ ေျပာလာတာ ေလးေတြေတာင္ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

“ေျပာခ်င္သူေတြကေတာ့ ေျပာေနၾကမွာပါပဲ။ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာၾကပါေစ။ ဒါဟာ ဂုဏ္ယူစရာပါပဲ။ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေလးေတြ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိလာတဲ့ သေဘာပဲေပါ့။ ဘာမွမလုပ္လုိ႔ ဘာမွမျဖစ္ရင္ ဘာမွလည္း ေျပာစရာ မရွိဘူးမဟုတ္လား၊ ခုေတာ့ ေျပာစရာ ရွိလာတယ္ဆုိေတာ့ ဒါဟာ အလုပ္ရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေနလုိ႔ပဲေလ။ ဂ႐ုမစုိက္ပါနဲ႔၊ ကုိယ့္ေစတနာသာ အဓိကပဲ မဟုတ္လား၊ အလုပ္လုပ္ရင္ေတာ့ အေျပာခံရမွာ အေသအခ်ာပဲေလ၊ ဒါေတြကုိ ေခါင္းထဲမွာ ထည့္မထားပါနဲ႔” လုိ႔ ကေလးေတြကုိ အားေပးရပါတယ္။

အဲဒါပါပဲ။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ေတာ့ ဘာမွမလုပ္ျဖစ္ဘဲ သူမ်ားလုပ္ရင္ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာျဖစ္တယ္ စသျဖင့္ ေျပာၾကတာ ဗမာေတြရဲ႕ ထုံးစံလုိ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဗမာလုိ႔ေျပာေတာ့ လူမ်ိဳးေတြအထိ ထိခုိက္ေစပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြလုိ႔ပဲ ေျပာပါရေစေတာ့။ အေကာင္းျမင္သေဘာနဲ႔ ေဝဘန္ေထာက္ျပေပးတာ ေက်းဇူးတင္ လက္ခံႏုိင္ေပမယ့္ အဆုိးျမင္တဲ့ သေဘာနဲ႔ သြားပုတ္ေလလြင့္ ေျပာလာတဲ့ အေပၚမွာေတာ့ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ကေလးေတြ မခံႏုိင္ေသးတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ အသက္အရြယ္လည္းငယ္၊ အေတြ႕အႀကဳံလည္း မရင့္က်က္ေသးၾကေတာ့ အေျပာအဆုိ ေဝဘန္မႈေလးေတြအေပၚမွာ လုိက္ခံစားၿပီး သူတုိ႔ေလးေတြ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကျခင္း ျဖစ္မွာပါ။ ဒီအတြက္လည္း စိတ္ဓာတ္မက်ဘဲ ေရွ႕သုိ႔သာ ဆက္ခ်ီတက္ပါလုိ႔ သူတုိ႔ေလးေတြကုိ ထပ္ၿပီးတုိက္တြန္း အားေပးရပါတယ္။ ထားပါေတာ့။ ဒါက အလုပ္လုပ္သူေတြကုိ မလုပ္တဲ့သူေတြက ျပစ္တင္ေျပာဆုိ ေဝဘန္တတ္တဲ့ သေဘာေလးေတြကုိ ေျပာျပတာပါ။

ဒီမွာအဓိက ေျပာခ်င္တာက အဆုိးေတြျဖစ္လာရင္ ဘယ္သူေၾကာင့္ ဘယ္ဝါေၾကာင့္ စသျဖင့္ အျပစ္တင္ ပုံခ်တတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြ၊ ဘာလုပ္လုိ႔၊ ညာလုပ္လုိ႔ ဒီလုိျဖစ္တာ စသျဖင့္ စဲြတတ္တဲ့ ဥပါဒ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ဥပါဒ္ေရာက္တတ္တဲ့ သေဘာေလးေတြကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ ဒယ္ဂူးၿမိဳ႕မွာ ျမန္မာေတြ တစ္ပတ္ပဲျခားၿပီး ေသသြားတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕က အစဲြေလးေတြ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဒါဘာျဖစ္လုိ႔၊ ဘာေၾကာင့္ စသျဖင့္ေပါ့။ အမွန္ေတာ့ ဘယ္သူ႔ဘယ္ဝါေၾကာင့္ရယ္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔အေၾကာင္းသူ ဖန္သြားၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးေပၚခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပုံေသတြက္လုိ႔ မရတဲ့ မၿမဲျခင္းသေဘာ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ၊ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘာေရာဂါနဲ႔ ဘယ္လုိေသရမယ္ ဆုိတဲ့ တံဆိပ္ကပ္ထားလုိ႔ မရတဲ့ ေသျခင္းသေဘာေတြရဲ႕ လက္ေတြ႕ဆန္တဲ့ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈေတြေၾကာင့္လုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူကေတာ့ျဖင့္ ေသခ်င္လုိ႔ ေသၾကရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ မေသခ်င္ဘဲ ေသဖုိ႔အေၾကာင္းဖန္လာလုိ႔ အက်ိဳးအေနနဲ႔ ေသျခင္းတရား ျဖစ္ေပၚသြားၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အေၾကာင္းဆုိေတာ့ ဒီဘဝအေၾကာင္းရယ္၊ အတိတ္အတိတ္က အေၾကာင္းေတြရယ္ ေပါင္းစုံသြားျခင္းလုိ႔ပဲ ေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါ တစ္ဦးဦး ေသၾကရတယ္ဆုိတာ ကံကုန္လုိ႔ေသျခင္း၊ သက္တမ္းကုန္လုိ႔ ေသျခင္း၊ အသက္ကံႏွစ္မ်ိဳးကုန္လုိ႔ ေသျခင္း၊ ဥပေစၧဒကေခၚ ႐ုတ္တရက္ လတ္တေလာ ေသဖုိ႔အေၾကာင္း ျဖစ္ေပၚလာလုိ႔ ေသျခင္းဆုိတဲ့ ေသျခင္းေလးမ်ိဳးမွာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေသၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက အတိတ္အေၾကာင္းလုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ဒီဘဝမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈ မရွိဘဲ အသြားအလာ၊ အေနအထုိင္ အစားအေသာက္ေတြမွာ မဆင္မျခင္ အလြန္အကၽြံ ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆုံး အသက္ဆုံးတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ၾကရတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ သူတုိ႔သူတုိ႔ေတြရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ အနီးဆုံး အေၾကာင္းေတြလုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေသၾကရတဲ့သူ အားလုံးဟာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳး ျဖစ္သြားခဲ့ၾကရျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေမြးလာတာကုိက ေသဖုိ႔အေၾကာင္းျဖစ္လာျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဝသံသရာ တစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ေမြးၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသခဲ့ၾကရတာေတြ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နိဗၺာန္မရေသးသမွ်ေတာ့ သတၱဝါေတြဟာ ေမြးၾက၊ အုိၾက၊ နာၾက၊ ေသၾကရမွာဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးျခင္းရွိလုိ႔ ေသျခင္းျဖစ္လာတဲ့ သေဘာမွာ အရင္းစစ္ေတာ့ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူေၾကာင့္မွ မဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ သံသရာက ထြက္ေျမာက္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ဒါမွမဟုတ္ သံသရာလည္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ရွိေစေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဘာေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခုခုျဖစ္လာရင္ အေၾကာင္းအက်ိဳး စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈ မရွိဘဲ ဘာေၾကာင့္၊ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ညာျဖစ္လုိ႔ စတဲ့ မခုိင္လႈံတဲ့ အေၾကာင္းျပေတြနဲ႔ အဆုိးဘက္က ေတြးေလ႔ေတြးထ၊ ျမင္ေလ့ျမင္ထရွိကာ အလြယ္တကူ အျပစ္ပုံခ်တတ္တာေလးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ျဖစ္ရင္ေတာ့ အေကာင္း၊ သူမ်ားျဖစ္ရင္ေတာ့ မေကာင္း၊ ကုိယ္ဆုိရင္ေတာ့ မမွား၊ သူမ်ားဆုိရင္ေတာ့ အမွား၊ ကုိယ့္ဘက္ဆုိရင္ေတာ့ အျပစ္မရွိ၊ သူ႔ဘက္ဆုိရင္ေတာ့ အျပစ္ရွိတယ္လုိ႔ ထင္တတ္ျမင္တတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြကုိ အမွန္ျမင္ၾကည့္ေစ၊ သူ႔ေနရာမွာကုိယ္ဆုိတဲ့ အေတြးေလးေတြနဲ႔ အစားထုိးခံစားကာ နားလည္ေပး ၾကည့္ေစခ်င္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာေလးေတြကုိ အမွန္သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းမေျပာရင္ေတာင္မွ အေစာင္းမေျပာၾကေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵသက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိအေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျဖစ္ႏုိင္ရင္ အေသးအဖဲြေလးကစၿပီး ခုလုိေသျခင္းတရားမ်ိဳးအထိ ျမင္ၾကည့္တတ္ၾကဖုိ႔ အထူးလုိအပ္လွပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕လက္ရွိ ျဖစ္ေနတဲ့ အေနအထားရဲ႕ အနီးဆုံးအေၾကာင္း တရားနဲ႔ အေဝးျဖစ္တဲ့ အတိတ္အေၾကာင္းတရားအထိ ျမင္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ လူေတြဟာ ကုိယ့္ဘဝအေျခအေနကုိ အမွန္သိလာႏုိင္မွာျဖစ္ၿပီး ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ ကမၼနိယာမ သေဘာတရားကုိလည္း ေကာင္းေကာင္းနားလည္ သေဘာေပါက္လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဘဝမွာ ကုိယ္ရရွိေနရတဲ့ လက္ေတြ႕ဘဝ အက်ိဳးတရား၊ သူမ်ားနဲ႔ယွဥ္ရင္ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ ကြာျခားမႈမ်ား၊ လူခ်င္းအတူတူ အက်ိဳးေပးခ်င္း ကဲြျပားမႈမ်ား စတာေတြကုိ သတိျပဳ ဆင္ျခင္တတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း အစစအရာရာ သတိထားလာတတ္မွာ ျဖစ္သလုိ သူတပါးအေပၚမွာလည္း ကုိယ္ခ်င္းစာ နားလည္လာတတ္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ တစ္ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ လူေတြဟာ ရရွိလာတဲ့ ဒီဘဝမွာ သူမ်ားနဲ႔မတူဘဲ ဘဝအေျခအေန နိမ့္က်ေနတာ၊ အဆုိးေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္းေနရတာကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရရွိလာတဲ့ ကုိယ့္ဘဝ နိမ့္က်ေနတာကုိ သတိမျပဳမိဘဲ ဒီဘဝမွာလည္း ကုိယ့္ရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြက အဆုိးဘက္ကုိ ဦးတည္သြားေနတာေတြလည္း ရွိေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြ ဒီဘဝမွာေတာင္ ကုိယ္ရဲ႕အက်ိဳးေပး သက္ေရာက္မႈက ဒီေလာက္နိမ့္က်ေန၊ ဒီေလာက္အဆုိးေတြ ျဖစ္ေနရင္ မေကာင္းတဲ့ အျမင္အေတြး အလုပ္မ်ားနဲ႔ ျဖတ္သန္းေနၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလုပ္ရပ္ေတြဟာ အနာဂတ္မွာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လုပ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းတရားရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈအျဖစ္ ဒီထက္ကုိပုိၿပီး ဆုိးဝါးနိမ့္က်ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကုိယ့္လုပ္ရပ္ကုိ ကုိယ့္ဘဝကုိ ဖန္တီးေနတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တတ္တဲ့ နိယာမပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ေလာကမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သူမ်ားအျပစ္ေျပာဖုိ႔၊ သူမ်ားအျပစ္ေထာက္ျပဖုိ႔၊ သူမ်ားအျပစ္ေဝဘန္ဖုိ႔ လြယ္တတ္ၾကသေလာက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ဆင္ျခင္ဖုိ႔၊ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာကုိ သတိျပဳမိဖုိ႔က်ေတာ့ အလြယ္တကူ မလုပ္ႏုိင္တဲ့ သေဘာရွိတတ္တဲ့အတြက္ သူမ်ားမလုပ္ႏုိင္တဲ့ အလုပ္ကုိ ကုိယ္ကႀကိဳးစားေလ့က်င့္ရင္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အျပစ္မျဖစ္ေအာင္၊ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္၊ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ ေရာက္မလာေအာင္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူ႔ကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းေလးေတြရွာၿပီး ၾကည့္တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ၾကဖုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းရွိရင္ အက်ိဳးရွိတတ္တယ္ဆုိတဲ့ သေဘာကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ရင္း အက်ိဳးေကာင္းေအာင္ အေၾကာင္းေကာင္းေတြ လုပ္ၾကဖုိ႔ အသိေပးလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ အရာေတြဟာ ဘယ္သူေၾကာင့္၊ ဘယ္ဝါေၾကာင့္၊ ဘာေၾကာင့္ညာေၾကာင့္ စတာေတြထက္ ကာယကံရွင္ေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အနီးအေဝး အေၾကာင္းတရားေတြရဲ႕ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ နိယာမ သေဘာတရားကုိ နားလည္သေဘာေပါက္ကာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္သာ ကုိယ့္ရဲ႕အက်ိဳးေပးေကာင္းဖုိ႔ လက္ရွိအလုပ္ေတြမွာ အေၾကာင္းေကာင္းေအာင္ အသိသတိနဲ႔ ဆင္ျခင္ၿပီး ႀကိဳးစားေနထုိင္ ေလ့က်င့္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း အစစအရာရာ မေမ့မေလ်ာ့ သတိရွိၾကဖုိ႔ ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိေပးစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP