* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, April 11, 2011

မိုးရြာေတာ့မယ္ တိမ္မ်ား


ကုသုဒလို႔ ေခၚတဲ့ တိုက်ိဳက ေဆးဆရာေလးဟာ ဇင္တရားေတြ သင္ယူေနတဲ့ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားနဲ႔ ေတြ႕တယ္။ ေဆးဆရာေလးက “ဇင္တရားဆိုတာ ဘာလဲ”လို႔ ေမးလိုက္တယ္။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားက “ငါ မေျပာႏိုင္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ ေျပာႏိုင္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ မင္းအေနနဲ႔ ဇင္တရားကို သေဘာေပါက္ရင္ ေသရမွာ မေၾကာက္ေတာ့ဘူး”လို႔ ေျဖတယ္။ ဒီေတာ့ “အို… ဒါဆို သိပ္ေကာင္းတာေပါ့”လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ “ဒီလိုဆို ငါ ဇင္တရားေတြ သင္ခ်င္တယ္။ ဆရာကို ဘယ္လို ရွာရမလဲ”လို႔ ဆက္ေမးေတာ့ “နန္အင္လို႔ ေခၚတဲ့ ဆရာဆီကို သြား”လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ေဆးဆရာေလးဟာ ၉-လက္မခဲြရွိတဲ့ ဓားေျမွာင္တစ္ေခ်ာင္းကို ယူသြားတယ္။ “ဒီဆရာ ေသရမွာ ေၾကာက္သလား၊ မေၾကာက္ဘူးလား” ဆိုတာကို စံုစမ္းဖို႔ စမ္းသပ္ဖို႔ေပါ့။
နန္အင္ဆိုတဲ့ ဇင္ဆရာဟာ ကုသုဒကို ေတြ႕လိုက္တာနဲ႔ “အိုအေဆြ… ေနေကာင္းလား။ ဒို႔ မေတြ႕တာေတာင္ အေတာ္ၾကာေပါ့”လို႔ ႏႈတ္ဆက္လိုက္တယ္။ ေဆးဆရာေလး ေခါင္း႐ႈပ္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ “က်ဳပ္တို႔ တစ္ခါမွလည္း မေတြ႕ဖူးဘဲနဲ႔”လို႔ တအံ့တၾသ ေျပာလိုက္တယ္။ “အင္း.. ဟုတ္တယ္၊ တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးပါဘူး၊ ငါ့ဆီမွာ ဇင္တရားေတြ လာသင္သြားတဲ့ ေဆးဆရာေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ မွားသြားတာပါ”လို႔ နန္အင္က ေျပာတယ္။ ကုသုဒဟာ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးေၾကာင့္ ဇင္ဆရာကို စမ္းသပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ ပ်က္သြားၿပီး ဇင္တရား သင္လို႔ ရႏိုင္မရႏုိင္ ေမးလိုက္တယ္။

“အို ဇင္တရားဆိုတာ မခက္ပါဘူး၊ မင္းက ေဆးဆရာ၊ ဒီေတာ့ လူနာေတြကို ၾကင္ၾကင္နာနာနဲ႔ ကုသေပးလိုက္၊ ဒါဆို မင္းဟာ ဇင္တရား က်င့္သံုးေနတာေပါ့”လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ကုသုဒဟာ နန္အင္ဆီကို သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ သြားလည္တယ္။ ေရာက္လာတိုင္း နန္အင္က ေျပာလႊတ္တယ္။ “ေဆးဆရာေလး မင္းလို လူမ်ိဳးက ဒီလိုေနရာမ်ိဳးမွာ အခ်ိန္မျဖဳန္းသင့္ဘူး၊ လူနာအိမ္ေတြကို သြားပါ၊ လူနာေတြကို ဂ႐ုစိုက္ပါ”လို႔ခ်ည္း ေျပာလႊတ္တယ္။

ဒါေပမယ့္ ကုသုဒဆိုတဲ့ ေဆးဆရာေလးဟာ အခုခ်ိန္ထိ ဇင္တရားက လူကို ေသရမွာ မေၾကာက္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္သလဲဆိုတာ နားမလည္ေသးဘူး။ ေလးႀကိမ္ေျမာက္မွာေတာ့ ေဆးဆရာေလးဟာ မေနသာေတာ့ဘူး။ “ငါ့သူငယ္ခ်င္းက ဇင္တရားဟာ ေသရမွာ မေၾကာက္ေအာင္ စြမ္းႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါ ဒီကို လာေနတာ။ ဒါေပမယ့္ ငါလာတိုင္း မင္းက လူနာေတြကို ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ပဲ ေျပာေနတယ္။ လူနာေတြကို ဂ႐ုစိုက္တာ ဇင္တရားလို႔ ဆိုရင္ ငါ ဒီကို ေနာက္ထပ္ မလာေတာ့ဘူး”လို႔ စိတ္မရွည္တဲ့ေလသံနဲ႔ ေျပာလိုက္တယ္။

နန္အင္ဟာ ၿပံဳးလိုက္ၿပီး ေဆးဆရာေလးကို ႏွစ္သိမ့္လိုက္တယ္။ “မင္းနားမလည္ေအာင္လုပ္သလို ျဖစ္ေနၿပီ။ ငါ မင္းကို အိုအန္(koan) တစ္ခု ေပးလိုက္မယ္”လို႔ ဆိုၿပီး ဂ်ိဳ႐ွဳရဲ႕ မု လို႔ ေခၚတဲ့ ကိုအန္ကို ေပးလိုက္တယ္။ စိတ္ထဲမွာ ျပႆနာကို သိျမင္နားလည္တဲ့ ပထမဆံုးစိတ္လို႔ ေခၚတယ္။ တံခါးမဲ့ တံခါးလို႔ ေခၚတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ပါတယ္။ အနတၱ-ဘာမွ မဟုတ္ဘူး၊ ဘာမွ မရွိဘူးဆိုတဲ့ က်င့္စဥ္။ သူဟာ ဒီက်င့္စဥ္ကို ၂-ႏွစ္ေလာက္ က်င့္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ေဆးဆရာေလးဟာ အနတၱတရားကို သေဘာေပါက္ၿပီလို႔ ယူဆခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ နန္အင္က “မင္း လိုေသးတယ္”လို႔ ေျပာတယ္။

ကုသုဒဆိုတဲ့ ေဆးဆရာေလးဟာ ေနာက္ထပ္ ၁-ႏွစ္ခဲြ ထပ္က်င့္တယ္။ သူ႕စိတ္ေတြဟာ အလြန္ကို ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္သြားၿပီ။ ျပႆနာမွန္သမွ်ကိုလည္း ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းတတ္သြားၿပီ။ အနတၱတရားကို အမွန္တရားအေနနဲ႔ သေဘာေပါက္သြားခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့မွ သူဟာ လူနာေတြကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ၾကင္ၾကင္နာနာနဲ႔ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူစိတ္ဟာ ေနျခင္းနဲ႔ ေသျခင္းကို (ဂ႐ုစိုက္ေနျခင္းကေန) ကင္းလြတ္ေနၿပီဆိုတာကို သူ႕ကိုယ္သူ မသိပါဘူး။ အဲဒီအခါ သူ႕ဆရာ နန္အင္ဆီကို သြားလည္ေတာ့ ဇင္ဆရာအိုႀကီးက ၿပံဳး႐ံုးေလး ၿပံဳးေနေတာ့တယ္။

(၂)

တစ္ေန႔က အေနာက္တိုင္းသားလင္မယားႏွစ္ေယာက္နဲ႔ စကားအနည္းငယ္ ေျပာျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အႏွစ္သာရဟာ ဘာလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို “တစ္ေလာကလံုးဟာ အတည္မဲ့ေနတယ္ဆိုတာကို သိရွိေရး ျဖစ္တယ္”လို႔ ေျဖမိပါတယ္။ ဒီေတာ့ “ဟ.. ဒါ ဘာထူးဆန္းလို႔လဲ၊ ဒါ ေလာကႀကီးအၿမဲမရွိဘူးလို႔ ေျပာတာ ဗုဒၶဘာသာတရားဆိုရင္ ဘာမ်ား ထူးဆန္းအံုးမွာလဲ၊ ဘာမွ အၿမဲမရွိတာ လူတိုင္း သိေနတာပဲ။ ဆင္းရဲတာ လူတိုင္း သိေနတာပဲ။ အစိုးမရတာ လူတိုင္း သိေနတာပဲ။ ေနာက္ၿပီး မင္း ေျပာခဲ့တဲ့ ခ်စ္တဲ့သူနဲ႔ ေကြကြင္းျခင္းဆိုတာ ဒုကၡဆိုတာ လူတိုင္း သိေနတာပဲ။ ကိုယ္မုန္းတဲ့သူနဲ႔ အတူေနတာလည္း ဒုကၡပဲဆိုတာ သိေနတာပဲ။ ဒါ တရားမွ မဟုတ္တာ၊ အိုတာ၊ နာတာ၊ ေသတာ ဆင္းရဲဆိုတာ မင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာ ေဟာမွ မဟုတ္ဘူး၊ အားလံုး သိေနတဲ့ဟာပဲကို …… ”။ သူ အမ်ားႀကီး ေျပာေနေတာ့ ၿပံဳးၿပီး နားေထာင္ေနလိုက္ရတယ္။

“မင္း အႀကီးအက်ယ္ ရန္ျဖစ္ဖူးလား” “ျဖစ္ဖူးတာေပါ့၊ ၃ ခါ ၄ ခါကို ျဖစ္ဖူးတာ” “ဒါဆို ရန္ျဖစ္ရင္ ဆင္းရဲလား၊ ခ်မ္းသာလား” “သူ႕ကို လုပ္လိုက္ရရင္ ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာမယ္လို႔ ထင္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ရလဒ္က စိတ္ဆင္းရဲစရာေတြပဲ ရခဲ့တယ္” “ဟုတ္ၿပီ… ဒါဆိုရင္ မင္း ရန္ျဖစ္တာ ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာကို ႀကိဳတင္ သိေနတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ မင္း ရန္ခဏခဏ ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲ” ဒီေတာ့မွ “မင္း ေျပာတာ ငါနည္းနည္း စိတ္၀င္စားသြားၿပီ”လို႔ ေျပာပါတယ္။ “ငါတို႔ ဗုဒၶဘာသာတရားက အို၊ နာ၊ ေသ ကိစၥေတြဟာ ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာကို ပထမ စိတ္ထဲမွာ မွတ္ရတယ္။ ဒါက လူတိုင္း သိတဲ့အပိုင္း၊ ဒီအသိ အရင္ရွိထားမွ အဲဒီဆင္းရဲတာကို ဘယ္လို တားဆီးႏိုင္မလဲဆိုတာကို သံုးသပ္ျပတာ၊ အိုနာေသ ဆင္းရဲတာ တစ္ကမၻာလံုး သိေပမယ့္ အခု မင္းကိုယ္တိုင္ အဲဒီ ဆင္းရဲတာကို ဘယ္လို ရပ္တန္႔ေအာင္ လုပ္ရမလဲ မင္းမသိဘူး။ အဲဒီလိုပဲေပါ့၊ ရန္ျဖစ္တာ ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာ မင္းအေနနဲ႔ အရင္ကလည္း သိတယ္၊ အခုလည္း သိေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မင္း ရန္ျဖစ္ဆဲပဲ။ အဲဒီေတာ့ မင္း သိေနတယ္ဆိုတာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ဂုဏ္ယူမေနပါနဲ႔၊ အဲဒီ အသိက မင္းဘ၀တစ္ခုလံုးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိ သက္ေရာက္မႈရွိေစသလဲဆိုတာကို ေသခ်ာ ဆန္းစစ္ႏိုင္မွ သိရက်ိဳး နပ္လိမ့္မယ္”လို႔ ဆိုလိုက္ေတာ့ သူ ေက်နပ္သြားတယ္ (လို႔ ထင္ပါတယ္)။

(၃)

“ဘာ ၀ိပႆနာလဲ၊ အလကား ငပ်င္းတစ္ေယာက္လို ကုပ္ေနတာကိုမ်ား တရားရေနတယ္တဲ့၊ ဗုဒၶဘာသာေတြ အသံုးမက်တာ အဲဒါပဲ၊ ဘုရားကိုပဲ ၾကည့္ပါလား၊ ၄၅-၀ါပတ္လံုး ေလွ်ာက္သြားေနတာ၊ တစ္စကၠန္႔မွ ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္း လုပ္မေနဘူး။ ဘယ္ကလာ၊ ၀ိပႆနာဆိုတဲ့သူေတြလို အခန္းကုပ္ၿပီး ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္း လုပ္ေနတာ တစ္စကၠန္႔မွ မရွိဘူး။ ဘုရားဘ၀ကို နမူနာ ယူၾကစမ္းပါ၊ ၀ိပႆနာဆိုၿပီး ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္း လုပ္မေနၾကနဲ႔၊ ဒီလိုသာ လုပ္ေနရင္ ဗုဒၶဘာသာေရာက္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြ ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္း ျဖစ္ေနမွာပဲ။ ဘယ္ႏွယ့္ကြာ၊ ဘာသာေရး လိုက္စားတယ္ဆိုတဲ့ သူေတြ ၾကည့္လိုက္။ ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္းနဲ႔။ စီးပြားေရး တိုးတက္မယ္ရွိေသး၊ ဘုန္းႀကီးေတြက သူေဌးေလးဆိုၿပီး ဟိုနားကဖဲ့။ ဒီနားက ဖဲ့နဲ႔ ကုန္ေရာ။ ဒို႔ ဗုဒၶဘာသာေတြ အလုပ္ကို မေနမနား လုပ္တဲ့၊ ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္း လုပ္မေနတဲ့ ဘုရားကို အတုယူၾကစမ္းပါ။ ဒို႔ ဗုဒၶဘာသာ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကလည္း ခက္တယ္။ ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္းနဲ႔၊ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္တတ္လို႔၊ လုပ္ရမွာ ပ်င္းလို႔ ၿငိမ္ကုပ္ေနတဲ့ဘုန္းႀကီးဆို ေအာင္မာ သူတို႔က “အယ္ ဒီဘုန္းႀကီး ေအးေဆးလိုက္တာ၊ ၾကည္ညိဳစရာႀကီး”ဆိုၿပီး ကိုးကြယ္ေနၾကတာ။ ခက္ပါ့ကြာ၊ ခက္ပ”

ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးနဲ႔ ဆံုေတြ႕စဥ္ သူက အပီအျပင္ ဖဲ့လိုက္တာပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေျပာၿပီး အတန္ၾကာ ၿငိမ္ေနၿပီးမွ

“ေအး ေအး ၀ိပႆနာ လုပ္တာ ေကာင္းပါတယ္ကြ၊ ဒါေပမယ့္ ေအး အခု ဘုန္းႀကီးေတြ၊ လူေတြ ထင္ေန၊ ယူဆေနတဲ့ ၀ိပႆနာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့ ၀ိပႆနာက …. ေနာက္မွ ေျပာမယ္ကြာ”ဆိုၿပီး စကားကို ရပ္သြားခဲ့တယ္။

(၄)

မတူညီတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ သံုးခုမွာ တူညီတဲ့ ေတြးစရာ ႐ႈေထာင့္ေလးေတြ ပါေနတယ္လို႔ ထင္တယ္။ အတၱ၊ ပရ၊ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးေတြကို အေျခခံၿပီး ေတြးဆၾကည့္ဖို႔ပါ။ အယူအဆ၊ အေတြးအျမင္ေတြ ေျပာမိတိုင္း “လူေတြ လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ ကမၻာႀကီးက သူ႕ထံုးစံအတိုင္း လည္ပတ္ေနမွာပါကြာ”လို႔ ခဏခဏေျပာတတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းကို သြားသြား သတိရေနတတ္ပါတယ္။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP