* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, April 30, 2011

သူ႔အရပ္နဲ႔သူ႔ဇာတ္

သူ႔အရပ္နဲ႔သူ႔ဇာတ္ ဣျႏၵိယပစၥည္း အပုိင္း(၄)Resized_IMG_6485

ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)

ဒီေနရာမွာ ဣေႁႏၵအျပား(၂၂)ပါးတို႔ ေဟာၾကားပံု အစီအစဥ္ကို သိထားသင့္ပါေသးတယ္ -

(က) ပထမဆံုးအေနနဲ႔ သက္ရွိခႏၶာကိုယ္ အတၲေဘာအတြင္းမွာ အႀကံဳးဝင္တဲ့ (သက္ရွိသတၲဝါလို႔ သိသာေစတဲ့) ဣေႁႏၵမ်ားျဖစ္ၾကလို႔ စကၡဳစတဲ့ ႐ုပ္စြမ္းအား ဣေႁႏၵ(၅)ပါးရယ္၊ မနိေႁႏၵရယ္ေပါင္း(၆)ပါးကို အဦးဆံုးေဟာပါတယ္၊ (အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း အတြင္းအရွိတရား အားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ဣေႁႏၵမ်ားျဖစ္လို႔ပါပဲ)။

(ခ) အဲဒီေနာက္မွာ ေယာက်ာ္း၊ မိန္းမဆိုတဲ့ အတၲေဘာခ်င္း ကြဲျပားျခားနားမႈကို သိေစဖို႔အတြက္ ဣတၳိçပုရိသဣေႁႏၵ(၂)ပါးကိုေဟာပါတယ္။

(ဂ) အဲဒီေနာက္မွာ အတၲေဘာႀကီး ၾကာျမင့္စြာသက္ရွည္တည္ေနေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္ ဇိဝိတိေႁႏၵ(၂)ပါးကိုေဟာပါတယ္။


(ဃ) အဲဒီေနာက္မွာ တည္ေနသမွ် တဏွာဥပါဒါန္စတဲ့ ကိေလသာ တရားေတြျဖစ္ေပၚေၾကာင္း ဣေႁႏၵေတြကို သိေစဖို႔အတြက္ သုခစတဲ့ ေဝဒနိေႁႏၵ(၅)ပါးကို ေဟာပါတယ္။


(င) အဲဒီေနာက္မွာ ကိေလသာတရားေတြ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေအာင္ ပြားေစ မ်ားေစရမည့္ ဣေႁႏၵေတြကိုသိဖို႔အတြက္ သဒၶါစတဲ့ နာမ္စြမ္းအား ဣေႁႏၵ(၅)ပါး တို႔ကိုေဟာေတာ္မူပါတယ္။


(စ) အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ အက်င့္ပဋိပတ္အားေလ်ာ္စြာ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ပညာတရားတို႔ကိုသိေစဖို႔ ေနာက္ဆံုးမွာ ပညာဣေႁႏၵ အထူး(၃)ပါးတို႔ကို ေဟာေတာ္ မူပါတယ္။

-----___-----

ဒီေနရာဟာ သံသရာနဲ႔နိဗၺာန္၊ အစြန္းႏွစ္ပါးနဲ႔ မဇၩိမပဋိပဒါတို႔ လမ္းခြဲၾကရမွာျဖစ္လို႔ အေရးအႀကီးဆံုး ေနရာ ေရာက္ေနပါၿပီ၊

အက်ဥ္းခ်ဳပ္ထပ္ၿပီးသတိေပးပါဦးမယ္။


ဣေႁႏၵေတြကိုေဟာပံု အစီအစဥ္ထဲမွာ သက္ရွိခႏၶာကိုယ္ အတၲေဘာရဲ႕ အေရးအႀကီးဆံုး ဣေႁႏၵ(၆)ပါးရွိပါတယ္၊ အဲဒီ(၆)ပါးထဲမွာ စကၡဳ၊ ေသာတ၊ ဃာန ၊ ဇိဝွါတို႔က ႐ုပ္ဣေႁႏၵပါ၊ မနက နာမ္ဣေႁႏၵပါ၊ သတၲဝါတို႔ရဲ႕အေျခခံ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္(၂)ပါးဆိုတာလည္း ဒါပါပဲ။


စကၡဳ၊ ေသာတစသည္တို႔ဟာ အျပင္မွာရွိတဲ့ အဆင္းအသံစတဲ့ အာ႐ံုေတြကို ယူတတ္တဲ့(ေဂါစရဂၢါဟက)႐ုပ္မ်ားျဖစ္လို႔ “႐ုပ္ရဲ႕စြမ္း အားမ်ား” လို႔သတ္မွတ္ေခၚဆို ႏိုင္ပါတယ္။


မနိေႁႏၵဆိုတဲ့ စိတ္(နာမ္)မွာလည္း သဒၶါစတဲ့ စြမ္းအား(၅)ပါးရွိပါတယ္၊ ဒီနာမ္စြမ္းအားေတြကေတာ့ သဗၺညဳဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္ လာလို႔ ေဟာညႊန္ျပသမွသာ သိခြင့္ သံုးခြင့္ရၾကတာပါ၊ သာသနာပ ကာလႀကီး တစ္ေလ်ာက္မွာေတာ့ ပုထုဇဥ္အမ်ားစုႀကီးက လံုးဝမသံုးသေလာက္ ပစ္ပယ္ ထားျခင္းခံရတဲ့အတြက္ နာမ္တရားမ်ားနဲ႔ သူစိမ္းျပင္ျပင္လို ကင္းကြာေနတာမ်ားပါတယ္။


စိတ္(နာမ္)တရားမွာ သူ႔ကိုျမႇင့္တင္အက်ိဳးျပဳေပးမယ့္ နာမ္စြမ္းအားေတြ ကင္းကြာေနတာႏွင့္တၿပိဳင္နက္၊ သံသရာ ခရီးေဖာ္လည္းျဖစ္၊ အိမ္ရွင္သဖြယ္လည္းျဖစ္တဲ့ အဝိဇၨာတဏွာတို႔က အလိုလို ပူးေပါင္း ဝင္ေရာက္လာပါတယ္၊ အဲဒီအခါမွာ စိတ္ဟာ႐ိုး႐ိုးသန္႔သန္႔ စိတ္ကေလး မျဖစ္ေတာ့ဘဲ အဝိဇၨာတဏွာ ဦးစီးၿပီး သတိမဲ့ အသိမဲ့တဲ့ စိတ္ဆိုးစိတ္႐ိုင္း၊ စိတ္ညစ္မဲႀကီးျဖစ္သြားပါတယ္။


စိတ္ရဲ႕သေဘာက “စိတ္ေစစားတယ္” ဆိုတဲ့အတိုင္း လိုခ်င္တဲ့အာ႐ံုအသစ္ေတြကို တိုက္႐ိုက္ ယူႏိုင္တာမဟုတ္ပါဘူး၊ စကၡဳ အစရွိတဲ့ ဆိုင္ရာ႐ုပ္စြမ္းအားေတြကို ေစခိုင္းၿပီး ရယူခံစားတာပါ။ စိတ္မွာ တဏွာေလာဘ ယွဥ္တြဲမိၿပီဆိုကတည္းက ဒီစိတ္ဟာ “လိုခ်င္စိတ္” ျဖစ္သြားပါၿပီ။ လိုခ်င္စိတ္နဲ႔ ႐ုပ္စြမ္းအားေတြနဲ႔ ေပါင္းမိသြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ စကၡဳစတဲ့ ဣေႁႏၵေတြရဲ႕ ေက်းကြ်န္လံုးလံုးျဖစ္သြားၿပီး အာ႐ံုငါးပါးကာမဂုဏ္တရားေတြကို မနားမေနရွာေပေရာ့ပဲ။ ရွာလို႔ရတဲ့ အာ႐ံုေတြကို ေဝဒနာက ခံစားမိၿပီဆိုတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ တဏွာဥပါဒါန္စတဲ့ အညစ္အေၾကး ေတြကလည္း ထူသည္ထက္ထူၿပီး ခႏၶာႀကီးတစ္ခုလံုး ဝန္ထုပ္ႀကီးျဖစ္သြားရေတာ့တာပါပဲ။


ဘာရာ ဟေဝ ပဥၥကၥကၡႏၶာ = ခႏၶာငါးပါးတို႔ဟာ ဝန္ထုပ္ႀကီးျဖစ္တယ္။

ဘာရ ဟာေရာစ ပုဂေၢေလာ = သတၲဝါေတြဟာ ခႏၶာဝန္ထုပ္ကို ထမ္းေနရတယ္။

ဘာရာဒါနံ ဒုခံ ေဟာတိ = ဝန္ထုပ္ကို စြဲလန္းထမ္းပိုးထားရတာဟာ ဒုကၡပဲ။

ဘာရ နိေကၡပနံ သုခံ = ဝန္ထုပ္ကို ပစ္ခ်ႏိုင္မွ ခ်မ္းသာရမယ္။ (သံ၊၂-၂၂) လို႔ ဘုရားရွင္သတိေပး ဆံုးမခဲ့တာဟာဒီလိုခႏၶာဝန္ထုပ္ ႀကီးကို သိျမင္ေတာ္မူလို႔ပါပဲ။


ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔ကသာ သိျမင္ေတာ္မူၾကေပမယ့္ သာသနာပ ကာလႀကီးမွာေတာ့ ဒီလို ဝန္ထုပ္ႀကီး ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကို မသိႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဝန္ကို ဘာနဲ႔ ထုပ္ထားတယ္ဆိုတာ အမွန္မသိတဲ့အတြက္ ဝန္ထုပ္ကို ဖယ္ရွားဖို႔ရာ နည္းလမ္းမွန္ကိုလည္း မသိၾကပါဘူး။ ဝန္ထုပ္ႀကီး ပိေနတာကိုေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕မ်က္ျမင္ခံစားေနၾကရတာျဖစ္လို႔ သိၾကပါတယ္။


သူတို႔လည္း ဝန္ပိတဲ့ဒဏ္ မခံႏိုင္ၾကတဲ့အတြက္ ကိုယ္ဉာဏ္မီသမွ်နဲ႔ ဝန္ထုပ္ကို ဖယ္ရွားဖို႔ႀ ကိဳးစားၾကပါတယ္။ ဖယ္ရွားတဲ့ နည္းကလည္း ဘာမွေလးေလးနက္နက္ ေတြးၾကံေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အာ႐ံုေတြ ဝင္ခြင့္ေပးထားလို႔ ခႏၶာဝန္ေလးရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီဝန္ ထုပ္ ေပါ့သြားေအာင္ အာ႐ံု ဝင္ေပါက္ေတြအားလံုးကို ပိတ္ဆို႔ပစ္တဲ့နည္းပါပဲ။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့ၿပီးျဖစ္တဲ့ ဒြါရအားလံုးကို အေသပိတ္ၿပီး ခႏၶာကိုယ္ကို ညႇင္းဆဲတဲ့နည္းပါ။


စဥ္းစားၾကည့္ရင္ေတာ့ ဒုကၡကို ဒီနည္းနဲ႔ေျဖရွင္းမႈ ႀကိဳးစားတာဟာ ရယ္အားထက္ ငိုအားသန္စရာပါပဲ။ ႏို႕ဆာလို႔ ငိုေနတဲ့ကေလးကို “အဆာ” ရပ္ေအာင္မလုပ္ဘဲ “အစာ” ျဖတ္ၿပီး ပါးစပ္ပိတ္ေခ်ာ့တဲ့ အူလည္လည္ မိခင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ လုပ္နည္းမ်ိဳး ခပ္ဆင္ဆင္ပဲ။ အာ႐ံုဝင္ေပါက္ေတြ အတင္းပိတ္ ထားေပမယ့္ အာ႐ံုကို ဆာတတ္တဲ့ တဏွာဥပါဒါန္ကိုရပ္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ အစာျဖတ္ေလ အငတ္ျပင္းေလ ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ကုန္ၾကတာပါပဲ။ ဒီအစြန္းကေတာ့ ထူးထူးျခားျခား လူနည္းစုသာ က်င့္သံုးတဲ့အစြန္းတရားျဖစ္လို႔ လက်ာစြန္းကို သတ္မွတ္ေခၚဆို ၾကပါတယ္။


အဲဒီ အေျခအေနေတြၾကားမွာ ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူလာတာပါ။ ဘုရားရွင္က သဗၺညဳဘုရား အျဖစ္မေရာက္မီ လူဝတ္ေၾကာင္အျဖစ္နဲ႔ အသက္ (၂၉)ႏွစ္သားအထိ ေနခဲ့ရာမွာ (၁၆)ႏွစ္သားအရြယ္ကစၿပီး (၂၉)ႏွစ္အထိ (၁၃)ႏွစ္တာကာလၾကာေအာင္ ကာမသုခလႅိကအစြန္းကိုလည္း သူမတူေအာင္ေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အိုçနာçေသဆိုတဲ့ အခန္းမွာ အငိုနဲ႔ ဇာတ္သိမ္းၾကရတာခ်ည္းျဖစ္လို႔ အစြန္းရဲ႕ ဟိုဘက္ေခ်ာက္ ကမ္းပါးမက်မီ ဥ႐ုေဝဠေတာကို ထြက္လာတာပါ။ အဲဒီမွာလဲ (၆)ႏွစ္တိတိ အတၲကိလမထအစြန္းကို ေလွ်ာက္ခဲ့တာ ေနာက္ထပ္ အခ်ိန္အနည္းငယ္ေလာက္ ထပ္တိုးလိုက္ရင္ မရဏေခ်ာက္ထဲ က်ေတာ့မည့္ဆဲဆဲ တဲတဲကေလးလိုေတာ့တဲ့ အထိပါပဲ။ ပါရမီရွင္မို႔သာ ေခ်ာက္ထဲ မက်ခင္ အခ်ိန္မွီေနာက္ျပန္ဆုတ္ႏိုင္ခဲ့လို႔ မဇၩိမလမ္းမေပၚေရာက္ၿပီး သဗၺညဳဘုရားရွင္အျဖစ္ေရာက္ခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အစြန္းႏွစ္ပါးကိုေရာ မဇၩိမပဋိပဒါကိုေရာ ကိုယ္ေတြ႕ကိုယ္ႀကံဳသိၿပီးျဖစ္လို႔ ဘယ္လမ္းဆံုမွာ ဘယ္လိုလမ္းခြဲရမယ္ ဆိုတာကိုလည္း အျပည့္အစံုသိျမင္ လမ္းညႊန္ေတာ္ မူႏိုင္ေတာ္မူတာပါ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတြ႕ရွိခဲ့တဲ့ မဇၩိမလမ္းခြဲဆိုတာကေတာ့ “အတြင္းအား” ကို သံုးတဲ့နည္း လို႔ေတာင္ ဆိုႏိုင္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။


ဟုတ္ပါတယ္။ အစြန္းလမ္း(၂)ခုတို႔က ႐ုပ္စြမ္းအားေတြကို အေျခခံၿပီး သြားေနတဲ့လမ္းေတြပါ။ ႐ုပ္စြမ္းအားေတြဆိုတာ အျပင္က အာ႐ံုေတြကိုသာ ယူႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားေတြျဖစ္လို႔ “အျပင္အား” မ်ားလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ အခု မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းမွာ အသံုးျပဳမွာက သဒၶိေႁႏၵအစရွိတဲ့ နာမ္စြမ္းအား ဣေႁႏၵ(၅)ပါးကိုပါ။ နာမ္စြမ္းအားေတြဆိုတာ အတြင္းအဇၩတၲျဖစ္တဲ့ စိတ္(နာမ္)တရားကိုမွီၿပီး ဓမၼာ႐ံုကိုသာ အာ႐ံုျပဳတဲ့ အားေတြျဖစ္လို႔ “အတြင္းအား” မ်ားလို႔ ဆိုရတာပါ။


အတြင္းအား(၅)ပါးတို႔က နာမ္တရားကို ျမႇင့္တင္တည္ေဆာက္ပံုကို အေသးစိတ္ ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ (က) ပထမဆံုး သဒၶါစြမ္းအားက စိတ္ကို ေကာင္းရာမွန္ရာဆီေရာက္ေအာင္ စည္း႐ံုးေပးပါတယ္။ “သဒၶါ” ဆိုတာကို ျမန္မာလို “ယံုၾကည္” တယ္လို႔ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီစကားက လကၡဏသဒၶါနဲ႔ ရသသဒၶါႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ေပါင္းၿပီးေျပာထားတာပါ။


သဒၶါတရားက လကၡဏာအေနနဲ႔ “သဒၶဟနလကၡဏာ = ယံုျခင္းလကၡဏာ” ရွိပါတယ္။ ရသေခၚကိစၥအားျဖင့္ေတာ့ “ပသာဒနရသာ = ၾကည္ျခင္းကိစၥရွိပါတယ္။ ယံုတယ္ဆိုတာ ဘုရားအစရွိတဲ့ ရတနာသံုးပါးတို႔၊ ကံနဲ႔ ကံရဲ႕အက်ိဳးတို႔အေပၚမွာ သံသယမရွိ စိတ္ခ်လက္ခ် ဆံုးျဖတ္လက္ခံမႈကို “ယံုတယ္” လို႔ ဆိုတာပါ။


ၾကည္တယ္ဆိုတာကေတာ့ အမံႈအနယ္ေတြကင္းသြားတဲ့ေရလို စိတ္အစဥ္မွာ ေလာဘ ေဒါသစတဲ့ အနယ္အမံႈေတြ ကင္းသြားတဲ့အတြက္ ၾကည္လင္တဲ့ စိတ္အစဥ္ကေလး ျဖစ္လာတာပါ။ ယံုသဒၶါနဲ႔ ၾကည္သဒၶါႏွစ္ခုျပည့္စံုမွလည္း အဂၤါစံုတဲ့သဒၶါအစစ္ျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ေပါင္းၿပီး “ ယံုၾကည္တယ္” လို႔ သံုးရတာပါ။


“သဒၶါအဂၤါစံုတယ္” ဆိုတဲ့ စကားကို အေလးအနက္ သတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ မဇၩိမလမ္းခြဲမွာ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့လမ္းညႊန္ စကားတစ္ရပ္ျဖစ္လို႔ပါ။ ယံုတာနဲ႔ၾကည္တာ ႏွစ္ခုစံုမွ အဂၤါစံုတဲ့ သဒၶါျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားယံုလို႔ လိုက္ယံုၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲမွာ စိတ္႐ႈပ္စရာ၊ စိတ္ညစ္စရာ၊ သံသယ ျဖစ္စရာေတြ နဲ႔ ႀကံဳရၿပီဆိုရင္ ဒီသဒၶါဟာ ယံုၾကည္တဲ့ သဒၶါမျဖစ္ေတာ့ဘဲ ယံုမွားတဲ့ သဒၶါတုႀကီး ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။


အရင္ကေျပာခဲ့တဲ့ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ထဲမွာ မိ႐ိုးဖလာဂိုဏ္းဝင္ေတြကို အစဥ္အလာမပ်က္ ယံုေနရေပမယ့္ မၾကည္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနရပံုကို ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ သေဘာေပါက္လို႔ရပါတယ္။ ဒါကို အထူး သတိျပဳရပါလိမ့္မယ္။


(ခ) သဒၶါတရားက စည္း႐ံုးေပးထားတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို ဝီရိယစြမ္းအားက အေကာင္ အထည္ ေဖာ္လုပ္ေဆာင္ပါတယ္။


ဆက္လက္ေဖၚျပေပးသြားပါမည္။

ေမတၱာမ်ားျဖင့္

ေမတၱာဥယ်ာဥ္

2011-ခု၊ ဧျပီလ 28-ရက္၊ ၾကာသပေတးေန႔ ။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP