* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, April 20, 2011

ဓမၼဥယ်ာဥ္ေဆာင္းပါး



၀ိနည္းပိဋကမွာ အုပ္ေရ ငါးအုပ္ရွိတယ္။ကုိယ္ပထမဆုံးေလ့လာျဖစ္တာက မဟာ၀ါ(ပါဠိေတာ္) စာအုပ္။ပထမႀကီးတန္းကုိ ကုိရင္ဘ၀ အသက္ (၁၇) ႏွစ္သား တုန္းက ေအာင္တာ ဆုိေတာ့ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိျဖစ္ေနတုန္း သူငယ္ခ်င္းကုိရင္ တစ္ပါး ကသာမေဏေက်ာ္ စာေမးပြဲ ၀င္ေျဖပါလား ဆုိတာနဲ႔ သာမေဏေက်ာ္ စာေမးပြဲ ျပဌာန္းစာထဲက တစ္အုပ္ျဖစ္တဲ့ မဟာ၀ါ စာအုပ္ဆုိတာကုိ စေလ့လာျဖစ္တာ။ ျမန္မာျပည္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပညာေရးစနစ္မွာ သာမေဏေက်ာ္စာေမးပြဲဆုိတာ ရွိတယ္။

ကုိရင္ေတြအတြက္။ဒီစာေမးပြဲကုိ ပထမဦးဆုံး မႏၱေလးမွာရွိတဲ့ သက်သီဟအသင္းက စတင္က်င္းပတာ။ျ ပ႒ာန္းစာကုိ ေတာင္ၿမဳိ႔၊ မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ႀကီး ေရးဆြဲေပး တာလုိ႔ သိရတယ္။အေတာ္ေကာင္းတာပဲ။ ပထမဆင့္၊ ဒုတိယဆင့္၊ တတိယဆင့္ ဆုိၿပီး သုံးဆင့္ခြဲထားတယ္။သုံးဆင့္လုံးေအာင္ရင္ ၀ိနည္းငါးက်မ္း လုံးသင္ၿပီးသား ျဖစ္ သြားၿပီ၊ ဓမၼပဒ႒ကထာႏွစ္အုပ္လုံးေပါက္။ အဂၤုတၳဳိရ္သုံးအုပ္လုံးကုန္သြားၿပီ။ သၿဂဳိဟ္ နဲ႔ သဒၵါလဲ အေတာ္သိသြာၿပီ။

သာသနာေရးဌာနက ႀကီးမွဴးက်င္းပေနတဲ့ ပဌမျပန္စာေမးပြဲျပဌာန္းစာေတြကုိ ဒီသာမေဏေက်ာ္ စာေမးပြဲက ျပဌာန္းစာေတြနဲ႔ အစားထုိးၿပီးျပင္သင့္တာျပင္၊ ထည့္သင့္တာထည့္ကာ သင္တန္းႏွစ္ ကုိ(၃- ႏွစ္မဟုတ္ပဲ ၇- ႏွစ္ေလာက္အထိ) တုိးခ်ဲ႔သတ္မွတ္လုိက္ရင္ျမန္မာျပည္ ရဟန္းသာမေဏတုိ႔ ပညာေရးစနစ္ ဒီထက္ အမ်ားႀကီး ေကာင္းလာႏုိင္တယ္ လုိ႔ စဥ္းစားမိတယ္။ပဌမျပန္စာေမးပြဲနဲ႔ ဓမၼာစရိယ စာေမးပြဲသင္ရုိး ညႊန္းတမ္းေတြဟာ ဒီေခတ္ကာလနဲ႔ လုိက္ေလွ်ာညီေထြရွိမရွိ စီစစ္ သင့္ၿပီ။ ေခတ္ႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းႏုိင္ေအာင္ ျပင္သင့္တဲ့ဘာသာရပ္ေတြကုိ ျပင္ၿပီးထည့္ သင့္တဲ့ အဂၤလိပ္စာလုိ ပထ၀ီလုိ ဗုဒၶဘာသာသမုိင္းလုိဘာသာရပ္မ်ဳိးမ်ား သင္ၾကား ေစသင့္ၿပီ။

ၾကားဘူးတာေလး ေျပာၾကည့္ခ်င္တယ္။ဟုတ္မဟုတ္ဆုိတာ ကာယကံရွင္တုိ႔ အသိဆုံး။လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္က ျမန္မာျပည္မွာ ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသုိလ္ ေတြဖြင့္ဘုိ႔အေရး သက္ဆုိင္ရာ ဆရာေတာ္မ်ားနဲ႔ သာသနာေရးအရာရွိမ်ားငါးႏုိင္ငံခရီးထြက္ၾကတယ္။သီရိလကၤာႏုိင္ငံေရာက္ေတာ့ ေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္ေပးမဲ့ ကုိရင္ေလးမ်ားက ျမန္မာျပည္က ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ နားသြားၿပီးဘာအကူအညီေပးရမလဲ လုိ႔ အဂၤလိပ္ လုိေျပာပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက (ပါးစပ္ကုိတိပ္ျဖင့္ ပိတ္ထား သည့္ပမာ) ဘာမွ်ျပန္မေျပာ။ျပန္လဲ မေျပာတတ္။ ျပန္ေျပာရေအာင္ နားလဲ မလည္။သုိ႔ႏွင့္ ကုိရင္ေလးေတြက ပါဠိဘာသာ စကား နဲ႔ ေျပာင္းၿပီး ေျပာျပန္တယ္တဲ့။ ဒုိ႔ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ားကေတာ့ ပါဠိလုိလဲ တစ္ခြန္း မွ် ျပန္မေျပာတတ္ေခ်။ အေလ့အက်င့္လဲ မရွိ၊ အသံထြက္ကလဲ မတူေတာ့ ပါဠိလုိ ေျပာေနတယ္ လုိ႔ေတာင္ ထင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလုိျဖစ္တာ ဘာသာစကား အခက္အခဲေၾကာင့္ဆုိတာ သူလဲ သိ၊ ကုိယ္လဲ သိ။ႏုိ႔၊ ဘာလုိ႔ ဒီဘာသာစကားကုိ မ်ဳိးဆက္သစ္ရဟန္းသာမေဏမ်ား မေျပာတတ္ မျဖစ္ရ ေအာင္ ယေန႔အထိ ပထမျပန္ ျပဌာန္းစာထဲမွာ မထည့္ျဖစ္ေသးပါသလဲ။ စဥ္းစား သင့္ၿပီ၊ ၿပဳျပင္သင့္ၿပီ၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္ၿပီ။


ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔မႏၱေလး၊ သာသနာ့တကၠသုိလ္ထြက္ဆုိေတာ့ တကၠသုိလ္ႏွစ္ ပတ္လည္မဂၢဇင္းအတြက္ စာမူေတာင္းလုိ႔ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ဒီလုိေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေရးပုိ႔လုိက္တယ္။

သာသနာေတာ္ (တကယ္) ထြန္းကားျပန္႔ပြါးလုိလွ်င္ေဒါက္တာအ႐ွင္ဣႏၵကျမန္မာျပည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ ပညာေရးမူအတုိင္း ပထမႀကီးတန္းေအာင္လုိ႔ သာသနာ့ တကၠသုိလ္ ၀င္ခြင့္ေျဖဆုိကာ သာသနာ့တကၠသိုလ္မွာ ပညာသင္ခြင့္ရၿပီး သာသန တကၠသီလဓမၼာစရိယဘြဲ႔ ရတယ္။ အဲ့တကၠသုိလ္မွာပဲ မဟာတန္းတက္ခြင့္ရလုိ႔ ဆက္တက္ျဖစ္တယ္။ (၂) ႏွစ္ဆက္တက္ၿပီး က်မ္းျပဳတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ အစုိရကက်င္းပတဲ့ ဓမၼာစရိယစာေမးပြဲ၀င္ေျဖတာ သာသနဓဇဓမၼာစရိယဘြဲ႔ ရတယ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြရဲ႔ ပညာေရးကုိ လုံးစိပါဌ္စိမသိေတာင္ အေတာ္အသင့္ နားလည္ခဲ့တယ္ လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ျမန္မာျပည္ ရဟန္းသံဃာ ေတာ္ေတြရဲ႔ ပညာေရးစနစ္မွာ (အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္) ပထမငယ္တန္း၊ ပထမလတ္ တန္း၊ ပထမႀကီးတန္း၊ ဓမၼာစရိယတန္း ဆုိၿပီး အတန္း (၄) တန္းပဲ ႐ွိတယ္။ အတန္းက သာ (၄) တန္းပဲ ႐ွိတာ။စာသင္သားရဟန္းသံဃာေတာ္အမ်ားစုဟာ (၁၀) ႏွစ္ေလာက္ၾကာေအာင္ သင္ယူရတယ္။ ဒီအတန္း (၄) တန္းကုိ (၄) ႏွစ္နဲ႔ ေအာင္ျမင္ဘုိ႔ မလြယ္ပါဘူး။

၄- ႏွစ္နဲ႔ ေအာင္သြားတဲ့ရဟန္းေတာ္ မ႐ွိသေလာက္ ႐ွားပါတယ္။ ရဟန္းသံဃာ ေတာ္အမ်ားစု ၁၀ - ႏွစ္ေလာက္ၾကာေအာင္ သင္ယူရေနတဲ့ ဒီအတန္း (၄) တန္းကုိ ဘာလုိ႔မ်ား အတန္းတုိးၿပီး မထားႏုိင္ရတာလဲ။ ဘာလုိ႔မ်ား အတန္း (၄) တန္းထဲ သတ္မွတ္ထားရတာလဲ။ ေမးခြန္းထုတ္စရာပါ။ ဒီကိစၥ ၀ုိင္း၀န္းစဥ္းစားေပး ရမွာပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားပညာေရး ျပဌာန္းစာမွာ ပါဠိဘာသာ (Language) နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ (Subject) ေရာေထြးေနတယ္။ ေရာေရာေထြးေထြး သင္ေပး သင္ယူေနရတာ ျပႆနာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သင္ေပးေနတဲ့ စာခ်ဆရာေတာ္အမ်ားစုက ပါဠိဘာသာပုိင္း (Language) နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း အရာပုိင္း (Subject) ကုိ ဓမၼာစရိယတန္းေရာက္တဲ့အထိ ခြဲခြဲ ျခားျခား ေျပာမျပဘူး။ သင္မေပးဘူး။ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းအရာပုိင္း သင္ၾကားေပးမႈ အားနည္းတယ္လုိ႔ ေျပာမယ္ဆုိ ပုိမွန္ႏုိင္တယ္။ ဗုဒၶအေၾကာင္း၊ ကံ ကံ၏အက်ဳိး၊ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ လူမႈေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြါးေရးအျမင္ စသည္၊ နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္ လမ္းစဥ္စတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကုိ နည္းနည္းေလးမွ ျပဌာန္း စာထဲမွာ မေတြ႔ရဘူး။ အက်ဳိးဆက္က ဘာျဖစ္လာသလဲဆုိေတာ့ စာတတ္လူမုိက္ (ပညာတတ္ လူမုိက္) ေတြျဖစ္လာတယ္။ ဒီထက္၀မ္း နည္းစရာေကာင္းတာက ဓမၼာစရိယတန္း ေအာင္ၿပီး သားဦးဇင္းေတြ ဓမၼာစရိယတန္းမွာ သင္ရတဲ့ သာမညဖလသုတ္၊ အမၺ႒သုတ္ အေၾကာင္းေတြကုိ မေျပာျပတတ္တာပဲ။

ေနာက္ၿပီး ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားပညာေရး ျပဌာန္းစာမွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့သမုိင္း၊ ဗုဒၶဘာသာသမုိင္း၊ ဗုဒၶစာေပသမုိင္းပညာရပ္ေတြ ထည့္မထား ဘူး။ ဒီဘာသာရပ္ဟာ ရဟန္းေတာ္တုိင္း သိသင့္တဲ့ ဘာသာရပ္ျဖစ္တယ္။ ကုိယ္ဖတ္ ေနတဲ့ သင္ၾကားေနတဲ့ အ႒ကထာစာအုပ္ (သုိ႔) ဋ့ီကာစာအုပ္ကို ဘယ္ေခတ္က၊ ဘယ္ရာစုက၊ ဘယ္ခုနစ္ခန္႔က ဘယ္ပုဂၢဳိလ္က ဘယ္ဆရာေတာ္နဲ႔ ေခတ္ၿပဳိင္ ဆရာေတာ္က ေရးခဲ့တယ္ဆုိတာ သိသင့္တာေပါ့။ ဥပမာ၊ ပုဂံေခတ္က သာသနာေရး အေျခအေန၊ အင္း၀ေခတ္သာသနာေရး အတက္အက်၊ဘာ့ေၾကာင့္ သာသနာ အားနည္းသြားရတယ္ စတဲ့အေၾကာင္း အရာေတြကုိ သာသနာျပဳရဟန္းေတာ္ေတြ သိကုိ သိရပါမယ္။ ဒါမွသာ သာသနာျပဳရာမွာ ခရီးေရာက္ပါမယ္။ သီရိလကၤာႏုိင္ငံမွာ ပညာသင္တုန္းကကုလားကုိရင္ေလးတစ္ပါးနဲ႔ စကားေျပာဘူးတယ္။ သူတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ သမုိင္းသင္ရေၾကာင္း၊

သမုိင္းထဲမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံက ေ႐ႊတိဂုံေစတီေတာ္ႀကီးအေၾကာင္းလည္းပါေၾကာင္း၊ ေ႐ႊတိဂုံေစတီေတာ္ႀကီး အေၾကာင္းထဲမွာ တပုႆနဲ႔ ဘလႅိကကုန္သည္ညီေနာင္ တုိ႔ပါေၾကာင္း၊ သူတုိ႔ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုန္ေရာင္း၀ယ္ရင္း ဘုရား႐ွင္နဲ႔ေတြ႔ရာ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးဟာအဦးဆုံး သရဏဂုံႏွစ္ ပါး ေဆာက္တည္သူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊သူက ေျပာျပတယ္။ သူဆက္ေမးတယ္။ဒီလုိ အဦးဆုံးသရဏဂုံ ေဆာက္ တည္ရမွာ ဘယ္ဘာသာစကားနဲ႔ ေဆာက္တည္တာလဲ၊ ပါဠိဘာသာစကား နဲ႔လား၊ ျမန္မာဘာသာ စကားနဲ႔လားတဲ့။ သမုိင္းကုိ သင္ေတာ့ သမုိင္းထဲက အေၾကာင္း အရာ ေတြကုိစူးစမ္းတတ္တဲ့ ဒီသီဟုိဠ္ကုိရင္ေလးကို ခ်ီးက်ဴးရမွာပါ။ သမုိင္းစာအုပ္ေတြက ေျပာျပတာေတြ သင္ယူရတာေတြကုိ သီရိလကၤာ ကုိရင္ေလးက စူးစမ္းတဲ့ သေဘာလးပါ။

ျမန္မာကုိရင္၊ ဦးဇင္းမ်ားလည္း ဒီလုိ စူးစမ္းမႈေလးေတြနဲ႔အမွန္တရားကုိ ရင္၀ယ္ပုိက္ႏုိင္ေအာင္ ဗုဒၶဘာသာသမုိင္းကုိအတန္းတုိင္းမွာ ထည့္သြင္း သင္ၾကားေပးဘုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ေနာက္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ပညာေရးအားနည္းခ်က္တစ္ခုကစာသင္သား တပည့္ေတြ မ႐ွင္းလင္း တာကုိ ေမးခြင့္ ေပးမထားဘူး။ စာခ်ခ်ိန္ျပည့္ရင္ စာခ်ဘုန္းႀကီးက“ကဲ၊ ေတာ္ၿပီ” ေလာက္ေျပာၿပီး စာအုပ္ပိတ္၊ သူ႔အခန္းထဲ ၀င္သြားေတာ့တာပဲ။ စာသင္သား နားလည္လည္ မလည္လည္ သူနဲ႔ မဆုိင္သလုိဘဲ။ တကယ္ေတာ့ စာခ်ခ်ိန္ တစ္နာရီဆုိရင္ တစ္နာရီအျပည့္မခ်ဘဲ မိနစ္ (၅၀) ေလာက္သာ ပုိ႔ခ်သင့္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ (၁၀) မိနစ္ကို စာသင္သားေတြ မ႐ွင္းတာေမးဘုိ႔ ခ်န္ထားသင့္တယ္။ ဒီလုိအေလ့အထ မ႐ွိေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ စာသင္ၿပီး ဓမၼာစရိယဘြဲ႔ေတြသာ ရတယ္။

စာေပနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေတြးအေခၚ အယူအဆ တုိးတက္မႈ နည္းပါးတာကုိ ေတြ႔ရတယ္။ျမန္မာျပည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားစာသင္နည္းစနစ္ကဗုဒၶစာေပဆုိင္ရာမွာလြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးေခၚခြင့္ ေပးမထား
ဘူး။ ျမန္မာျပည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ပညာေရးစနစ္က ေ႐ွ႔ကဆုိ ေနာက္ကလုိက္ေရးရတဲ့(ၾကက္တူေ႐ြး) ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါကုိ ဒီလုိမွတ္၊ ဒီလုိေျဖနဲ႔ ပီးေတာ့တာပဲ။ စာသင္သားေတြရဲ႕ သံသယ ဆူးေညာင့္ေတြကုိ ႏႈတ္မေပးၾကဘူး။ ဆရာကဆုိ တပည့္က ေနာက္က လုိက္ေရးရတဲ့ ပညာေရး စနစ္ၾကားမွာ ကုိယ္သံသယ႐ွိတာ မ႐ွင္းတာကို ထမေမးရဲဘူး။

မ႐ွင္းတာေမးရင္ ဆရာသမားေတြကုိ မ႐ုိေသရာေရာက္တယ္၊ဘုကန္႔လန္႔လုပ္ တယ္လုိ႔ အယူ႐ွိတဲ့ စာခ်ဆရာေတာ္ေတြထံေမွာက္မွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ သံသယေတြကုိ (ေအာင့္အီး) ၿမဳိခ်ရင္း ဘြဲ႔လက္မွတ္ႀကီးေတြကုိ ရခဲ့တယ္။ေနာက္ဆုံး အေရးအႀကီးဆုံးအခ်က္က ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား အဂၤလိပ္ဘာသာ အေရး အဖတ္ အေျပာ တတ္ေျမာက္ထားဘုိ႔ပါပဲ။ သိၾကၿပီးျဖစ္တဲ့အတုိင္း အဂၤလိပ္စာ မတတ္ရင္ အေသးအဖြဲ ကိစၥေလးေတြမွာကို အဆင္ေျပဘုိ႔ မလြယ္ဘူး။ တခ်ဳိ႔ ႏုိင္ငံျခားကုိ အလည္လာတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း ဒီအဂၤလိပ္စာမတတ္လုိ႔ ဒုကၡေရာက္ပုံေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးၾကားေနရတယ္။ ဟုိတေလာဆီက အေတာ္အသင့္နာမည္ရတဲ့ အဂၤလိပ္စာ မတတ္တဲ့ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္တစ္ပါး အဂၤလိပ္စာတတ္တဲ့ သူ႔တပည့္ဦးဇင္းေလး အကူအညီနဲ႔ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံကုိ အလည္သြားတယ္တဲ့။ ဂ်ပန္ေရာက္လုိ႔ ရက္အနည္း ငယ္ၾကာေတာ့ ဆရာေတာ္နဲ႔ ဦးဇင္းေလး ဘာအစာမေၾကျဖစ္တယ္ မသိဘူး။ ဦးဇင္းေလးက ဆရာေတာ့္ကုိ ၿမဳိ႔လည္ေခါင္ ရထားဘူတာ႐ုံနားမွာ ပစ္ထားခဲ့တယ္။

ဆရာေတာ္က ျမန္မာစကားက လြဲလုိ႔ ဘာစကားမွ မေျပာတတ္ေတာ့ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ အခက္ေတြ႔ ေတာ့တာေပါ့။ ေနာက္ဆုံး ဘာမွ ႀကံရာမရေတာ့ ရထားဘူတာက ထြက္လာတဲ့ လူအုပ္ႀကီး ဘက္ကုိ လွည့္ၿပီး “ျမန္မာမ်ား ပါၾကပါသလားခင္ဗ်ား၊ ျမန္မာမ်ား ပါၾကပါသလားခင္ဗ်ား” လုိ႔ တစ္ေန ကုန္ ေအာ္ေနရသတဲ့။ ျမန္မာစာသင္ သားရဟန္း၊ သာမေဏမ်ား အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးထင္ရွားတဲ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါးရဲ႕ အျမင္ကုိ ၂၀၁၀၊ ဧၿပီလထုတ္ အပၸမာဒမဂၢဇင္းမွာ ေတြ႔လုိက္ ရတယ္။ သာမန္စာသင္တုိက္ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ဒီထင္ရွားတဲ့ဆရာေတာ္ထံသြားၿပီး အဂၤလိပ္စာကုိ အေျခခံတန္းေတြမွာ ထည့္သြင္းသင္ၾကားေပးလုိေၾကာင္း၊ သင့္မသင့္ အႀကံေတာင္းတယ္။ ထင္႐ွားတဲ့ ဆရာေတာ္ေျပာတာက“အေျခခံစာေမးပြဲေတြမွာအဂၤလိပ္စာထည့္သြင္းျပဌာန္းတာဟာ ေခတ္အေျခအေနအရ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။

အ႐ွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ဘယ္လုိရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔ထည့္သြင္းခ်င္တာလဲဆုိတာကုိေတာ့ ေမးစရာ႐ွိတာေပါ့။ လမ္းေဘးခ်ိတ္ထားတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ဖတ္တတ္႐ုံ ရည္႐ြယ္တာလား၊ ႏုိင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ စကားေျပာတတ္ ႐ုံေလာက္ ရည္႐ြယ္တာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဗုဒၶဓမၼေတြကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ကမၻာအထိက်ယ္ျပန္႔သြားေအာင္ သိသြားေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ခ်င္တာလား။ ဆုိင္းဘုတ္ဖတ္တတ္တာေလာက္ကုိပဲ ေခတ္အျမင္႐ွိတယ္ လုိ႔ယူဆရင္၊ ႏုိင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ စကားလက္ဆုံေျပာတတ္တာကုိပဲ အျမင္က်ယ္တယ္ လုိ႔ယူဆရင္ေတာ့ အေျခခံတန္းေတြမွာ အဂၤလိပ္စာထည့္သြင္ းျပ႒ာန္းတာကုိ ဘာမွ် မေျပာလုိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶဓမၼေတြကုိ ကမၻာအထိသိေအာင္၊ က်ယ္ျပန္႔သြားေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ ရည္႐ြယ္ပါတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒီနည္းစနစ္နဲ႔ မသင့္ေတာ္ဘူးထင္တယ္။

ပါဠိ၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာအသြားအလာကုိ ဓမၼာစရိယတန္းေအာင္ျမင္တဲ့အထိ ျမန္မာႏုိင္ငံက သင္ၾကားနည္းစနစ္နဲ႔ က်က်နနသင္ေစခ်င္တယ္။ ၿပီးမွ အဂၤလိပ္စာ သင္ယူတာက ပုိေကာင္းမယ္။ တကယ္စိတ္၀င္ စားတယ္၊ ဥာဏ္အသင့္ အတင့္႐ွိတယ္ဆုိရင္ အသက္ (၃၀) ေက်ာ္၀န္းက်င္ေလာက္မွာ အဂၤလိပ္စာတတ္ ကၽြမ္းတဲ့ အဆင့္ထိ ေရာက္ႏုိင္ပါတယ္။” တဲ့။သူေျပာခဲ့တဲ့ အထက္ပါစကားေတြ ထဲမွာ မ႐ွင္းမလင္းတာေတြပါေနတယ္။ ဥပမာ၊ လမ္းေဘးခ်ိတ္ထားတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ဖတ္ တတ္႐ုံ ရည္႐ြယ္တာ လား၊ႏုိင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ စကားေျပာတတ္႐ုံေလာက္ ရည္႐ြယ္ တာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဗုဒၶဓမၼေတြကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ကမၻာအထိ က်ယ္ျပန္႔ သြားေအာင္ သိသြားေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ခ်င္တာလား ဆုိတဲ့ သူ႔စကား။ ဆရာေတာ္ အေနနဲ႔ ဒီလုိ ေမးစရာမလုိဘူးလုိ႔ယူဆတယ္။

ကုိရင္ (သုိ႔) ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးကုိ အဂၤလိပ္စာသင္းေပး၊ သင္ယူကတည္းက ဗုဒၶဓမၼေတြကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ကမၻာအထိ က်ယ္ျပန္႔ သြားေအာင္ သိသြားေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ခ်င္တာပါပဲ။ ဒီလုိ ဗုဒၶဓမၼေတြကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ သင္ေပးသင္ယူ သြားရင္းနဲ႔ပဲ လမ္းေဘးက ဆုိင္းဘုတ္ေတကုိ ဖတ္တတ္ မွာျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားသား ေတြနဲ႔ စကားေျပာတတ္လာမွာပါ။ေနာက္ၿပီး ဆရာေတာ္က “ဆုိင္းဘုတ္ဖတ္ တတ္တာ ေလာက္ကုိပဲ ေခတ္အျမင္႐ွိတယ္လုိ႔ယူဆရင္၊ႏုိင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ စကားလက္ဆုံ ေျပာတတ္ တာကုိပဲ အျမင္က်ယ္တယ္လုိ႔ယူဆရင္ေတာ့ အေျခခံတန္းေတြမွာ အဂၤလိပ္ စာထည့္သြင္းျပ ႒ာန္းတာကုိ ဘာမွ်မေျပာလုိပါဘူး” လုိ႔ ဆုိတယ္။ဒါက ဘာကုိ ဆုိလုိ တာပါလဲ။ စာေရးသူအျမင္ကေတာ့ အဂၤလိပ္စာ သင္ယူတာဟာ အဂၤလိပ္စကား ကုိေျပာတတ္ဖုိ႔၊ ေရးတတ္ဖုိ႔၊ ဖတ္တတ္ဖုိ႔ပါပဲ။ဆုိင္းဘုတ္ကုိပဲ ဖတ္ရ ဖတ္ရ၊ သတင္း စာကုိပဲ ဖတ္ရ ဖတ္ရ၊ ပိဋကတ္စာေပကုိပဲ ဖတ္ရ ဖတ္ရ၊ ဖတ္တတ္ ဖုိ႔ပါပဲ။ အဂၤလိပ္ စကားေျပာရာမွာလဲအေၾကာင္းအရာမ်ဳိးစုံကုိတ႐ုတ္လူမ်ဳိးနဲ႔ေျပာရ ေျပာရ၊ကုလားလူမ်ဳိးနဲ႔ ေျပာရ ေျပာရ၊
ေျပာတတ္ဖုိ႔ပါပဲ။ ဆရာေတာ္ဆက္ေျပာတာက“ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶဓမၼေတြကုိ ကမၻာအထိ သိေအာင္၊ က်ယ္ျပန္႔သြားေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ရည္႐ြယ္ပါတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒီနည္းစနစ္နဲ႔ မသင့္ေတာ္ဘူး ထင္တယ္။

ပါဠိ၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာအသြားအလာကုိ ဓမၼာစရိယတန္းေအာင္ျမင္တဲ့အထိ ျမန္မာႏုိင္ငံက သင္ၾကားနည္းစနစ္နဲ႔ က်က်နနသင္ေစခ်င္တယ္။ ၿပီးမွ အဂၤလိပ္စာ သင္ယူတာက ပုိေကာင္းမယ္” တဲ့။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဒီစကားအရဆရာေတာ္က အေျခခံ တန္းေတြမွာ အဂၤလိပ္စာကုိ မျပ႒ာန္းေစလုိဘူး။၀ါ - အေျခခံတန္း စာသင္သားေတြကို အဂၤလိပ္စာ မသင္ၾကနဲ႔လုိ႔ ေျပာလုိက္တာပါ။ စာေရးသူ အျမင္ကေတာ့ အေျခခံတန္း မွာကတည္းက သူ႔အရြယ္ သူ႔အဆင့္နဲ႔အညီ သိသင့္တဲ့ စာသင္သားလဲ က်က္မွတ္ ဖတ္ႏုိင္ေလာက္တဲ့ အေျခခံအဂၤလိပ္စာကုိ ျပ႒ာန္းေပးၿပီး သင္ၾကားေပး ထားသင့္ တယ္။ ဒီလုိလုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ပါဠိစာေပဖက္မွာ အားနည္းသြား မယ္လုိ႔ေတာ့ (လုံး၀) မယုံၾကည္ဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ။ အဂၤလိပ္စာ မသင္ရလဲ ပါဠိစာေပ အားနည္းခ်င္ နည္းေနတာပဲ မဟုတ္လား။ ေတာ္တဲ့လူက ေတာ္တာပါပဲ။ ညံ့တဲ့လူက ညံ့ေနတာပါပဲ။ ဆရာေတာ္က စာသင္သား သံဃာေတာ္ေတြကို ဓမၼာစရိယ တန္းေအာင္မွ အဂၤလိပ္စာ သင္ယူေစခ်င္တယ္ ဆုိေတာ့ အတန္းျပ႒ာန္းစာထဲမွာ မထည့္သြင္းပဲနဲ႔ အလြတ္သင္ ယူေစခ်င္တဲ့ သေဘာလုိ႔ ယူဆမိတယ္။

ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဒီအျမင္ဟာ ေယဘုယ်မဆန္ဘူးလုိ႔ယူဆပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ ဓမၼာစရိယတန္းကုိ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေအာင္ျမင္ ခဲ့ေတာ့ အဂၤလိပ္စာေလ့လာဖုိ႔ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးရတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အမ်ား စုက အသက္ (၃၀) ေလာက္မွ ဓမၼာစရိယတန္းကုိ ေအာင္ၾကတာ။ ဓမၼာစရိယတန္း ေအာင္ၿပီးရင္လဲ စာသင္တုိက္အမ်ားစုက လက္ခံခ်င္ၾကတာမဟုတ္ဘူး။ဆုိေတာ့ အသက္လဲႀကီး ေနစရာလဲ အခက္အခဲေတြ႔ေနတဲ့ ဓမၼာစရိယေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့ ရဟန္း ေတာ္ဟာ အဂၤလိပ္စာသင္ယူဖုိ႔ အခြင့္အေရး အေတာ့္ကုိ နည္းသြားပါၿပီ။ စာေရးသူ အျမင္ကဒီအဂၤလိပ္စာကုိ အေျခခံအတန္းေတြမွာကတည္းကျပ႒ာန္းစာတစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးၿပီး သင္ယူေစခ်င္တာ။

ထူးခၽြန္တဲ့ရဟန္းေတာ္မ်ားက ပိဋကတ္ စာေပေတြကို အဂၤလိပ္ဘာသာသုိ႔ ျပန္ဆုိႏုိင္ၾကမွာျဖစ္ၿပီး ဘက္စုံေတာ္တဲ့ နုိင္ငံျခား သာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္မ်ား ျဖစ္လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ အလည္အလတ္တန္း စားရွိတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကေတာ့ ဓမၼာစရိယတန္းေအာင္ပီးတာနဲ႔ မိမိတုိ႔ ေက်ာင္းထုိင္မဲ့ ေနရာအသီးသီးမွာ (၁၀) တန္းေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေလးေတြကို အဂၤလိပ္စာ ျပနုိင္တဲ့အဆင့္ ေရာက္လာ မွာပါ။ အဲ၊ အနိမ့္္ဆုံးအဆင့္ကေတာ့လမ္းေဘးကဆုိင္းဘုတ္ေတြ လမ္းညႊန္ေတြကုိ ဖတ္တတ္လာၿပီး အထက္တစ္ေန ရာမွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ ဂ်ပန္အလည္သြားတဲ့ ဆရာေတာ္ ႀကီးလုိ “ျမန္မာမ်ား ပါၾကပါသလားခင္ဗ်ား၊ ျမန္မာမ်ား ပါၾကပါသလားခင္ဗ်ား” လုိ႔ ေအာ္စရာ မလုိေတာ့ဘူးေပါ့။ေျပာခ်င္တာကကုိယ့္ႏုိင္ငံက ရဟန္းေတာ္မ်ား ထူးထူး ခၽြန္ခၽြန္ သာသနာျပဳႏုိင္ေအာင္ပါဠိစာေပေရာ၊ ဗုဒၶဘာသာစာေပေရာ၊ ဗုဒၶဘာသာသမုိင္းေရာ၊ အဂၤလိပ္စာေရာျပ႒ာန္းစာထဲမွာ ထည့္ၿပီး သင္ၾကားေပး ေစခ်င္တာပါ။

NOT TO DO ANY EVIL, TO DO GOOD, TO PURIFY THE MIND.
By: Dahmma Garden

၀န္ခံခ်က္..... အထက္ပါေဆာင္းပါးကို ဒီေနရာ မွျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပေပးပါသည္။


0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP