* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, April 20, 2011

ေသမင္းကို ရက္ခ်ိန္းေတာင္းျခင္း

တစ္ေန႔ ရက္လည္ဆြမ္းေကၽြးအတြက္ ေရစက္ခ်အၿပီး ကာယကံရွင္ဒကာမက “အရွင္ဘုရား….အခု ကြယ္လြန္သြားတဲ့သူက တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အဖြားပါဘုရား၊ တကယ္လို႔ သႀကၤန္တြင္း ေသဆံုးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သႀကၤန္အတက္ေန႔ေနာက္ဆံုးထားၿပီး သၿဂိၤဳလ္ရမယ္။ ဒီဘက္ႏွစ္မွကြယ္လြန္တဲ့အသုဘ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ ဘက္ အကူးခံလို႔မရဘူးဘုရား၊ ခ်က္ျခင္းအသုဘခ်ရပါတယ္၊ ႏွစ္ကူးသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီပတ္၀န္းက်င္ မွာရွိတဲ့ လူအမ်ား ခိုက္တတ္တယ္ (အေသအေပ်ာက္မ်ားတတ္တယ္) တဲ့ဘုရား၊ တကယ္လို႔ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ကစလို႔ ေနာက္ပိုင္းမွ ကြယ္လြန္တဲ့သူဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ပဲထားထား ရတယ္လို႔ေျပာပါ တယ္ဘုရား၊
ဘယ္သူကေျပာလိုက္တာလဲ လို႔စာေရးသူက ေမးရာ ဒကာမက “အရပ္ထဲမွာ အသုဘကိစၥ အ၀၀ကို ေစတနာနဲ႔ကူညီေဆာင္ရြက္ေပး ေနတဲ့သူ……ပါဘုရား” လို႔ ေျပာျပပါတယ္။
ေအာ္………ယေန႔တုိင္ေအာင္ပဲ ဒီလိုအယူအစြဲေတြ ရွိေနေသးပါကလား လို႔ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕မိျပန္ပါေတာ့တယ္။မွန္တယ္ထင္လို႔ အမ်ားက လက္ခံက်င့္သံုးေနရံုနဲ႕ အမွန္ျဖစ္လာနိုင္ပါ့မလား၊ ဘုရားေဟာက်မ္းဂမ္လာအရ လက္မခံသင့္တဲ့အရာဆိုရင္ လက္ခံဖို႔မလိုသလို လက္ခံသင့္တဲ့အရာ ဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံရမွာပါ။

အသုဘဆိုတာ ဘယ္အခ်ိန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သုႆာန္ကို ပို႔လို႔ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔စပ္လို႔ စာေရးသူတုိ႔ေဒသတစ္၀ိုက္မွာ ထင္ရွားတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးရွိပါ တယ္။ တစ္ေန႔ တပည့္ဒကာ-ဒကာမေတြက အသုဘကို အိမ္မွာထားတာနဲ႔စပ္လို႔ ေမးေလွ်ာက္တဲ့အခါမွာ အသုဘကို ဘယ္အခ်ိန္ပဲပို႔ပို႔ (၃)ရက္ပဲထားထား၊ (၇)ရက္ပဲထာထား ျပႆနာမရွိပါဘူး။ အဆင္ေျပတဲ့ရက္ကို သုႆာန္ပို႔လို႔ရတယ္ လို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက အမိန္႔ရွိခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါ တယ္။
ႏွစ္ေဟာင္းကုန္ခါနီးမွ ေသတဲ့အသုဘကို ႏွစ္ကူးမွသုႆာန္ပို႔ရင္ မိမိနဲ႔အတူ ပတ္၀န္းက်င္ပါထိခိုက္တတ္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါကလဲ သဘာ၀က်တဲ့ အယူတစ္ခု မဟုတ္တဲ့အတြက္ လက္ခံနုိင္စရာမရွိပါ။ ဘာေၾကာင့္ဆိုရင္ လူတိုင္းမွာ သူတို႔ျပဳလုပ္တဲ့ကံတရားဆိုတာရွိတယ္ေလ။ ဒါနဲ႔စပ္လို႔ ဘုရားရွင္က သတၱ၀ါေတြဟာ ကံသာလွ်င္ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာရွိတယ္၊ ကံကေပးအပ္တဲ့အေမြကို ခံယူရတယ္။ ကံသာလွ်င္ ေဆြမ်ဳိးရွိတယ္ စသျဖင့္ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။
သတၱ၀ါေတြဟာ ကိုယ္ျပဳတဲ့ကုသုိလ္ကံနဲ႔ အကုသိုလ္ကံတရားမ်ားရဲ႕အစီအမံတုိင္း ဘ၀ေတြမွာ က်င္လည္ေနၾကရတာပါ။ အေၾကာင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ အသုဘကိုႏွစ္ကူးေအာင္ထားမိရံုနဲ႔ ခုိက္စရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ အမွန္က ထိုအသုဘအိမ္မွာ ကိုယ္ျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ကသာ မိမိကို စီမံသြားမွာပါ။ဆိုပါစို႔ အသုဘနဲ႔စပ္လို႔ သံဃာေတာ္မ်ားကိုပင့္ၿပီး တရားနာၾကမယ္ဆုိရင္ ေကာင္းတဲ့ကံတရားေတြသာျဖစ္လာမွာပါ။ အရက္ေသာက္၊ ဖဲရိုက္စတဲ့မေကာင္းတာေတြလုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မလိုလားအပ္တဲ့မေကာင္းက်ဳိးေတြ ရလာမွာျဖစ္တယ္။ အဲဒါမွ မိမိအတြက္ ထိခုိက္စရာေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါ။
အသုဘနဲ႔စပ္လို႔ သဘာ၀မက်တဲ့အယူအစြဲေတြကို သတိရတုန္းေျပာရအံုးမယ္။ အသုဘအေလာင္းကို အိမ္မွာ ထားတဲ့အခါ ေခါင္းရင္းဖက္မွာ မီးညွိထြန္းရတယ္၊ ဒါကလဲ ဘယ္တုန္းကစတင္ခဲ့တဲ့အယူအစြဲလဲမသိပါ၊ စာေရးသူတို႔ ငယ္ငယ္ကေလးထဲက ျမင္ခဲ့ရတဲ့ျမင္ကြင္းေတြပါ။ ဒါကို အသုဘဦးေခါင္းရင္းဖက္မွာ ဘာေၾကာင့္ မီးထြန္းၾကရတာလဲ လို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့လဲ အရပ္ထံုးစံအတုိင္း လုပ္ၾကရတာပါ သူတုိ႔လဲ ဘာမွမသိဘူး ဆိုတဲ့ အေျဖပဲ ထြက္လာပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ရွိေသးတယ္၊ အသုဘေခါင္းရင္းမွာ ညွိထြန္းထားတဲ့မီးကို လံုး၀ မီးၿငိမ္းသြားလို႔မရဘူး၊ မီးမၿငိမ္းေအာင္ သတိထားၿပီး ၾကည့္ေနရပါ တယ္…တဲ့ ၊ ဒါဆိုရင္ အိမ္မွာေသတဲ့ အသုဘကုိေတာ့ မီးထြန္းရတယ္ထာလုိက္ပါေတာ့၊ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ ေသတဲ့အသုဘဆိုရင္ ေသၿပီးတာနဲ႔ မၾကာဘူး ေရခဲတိုက္ပို႔ေဆာင္ရပါတယ္။ အဲဒီေရခဲတုိက္ထဲေရာက္ၾကရတဲ့ အသုဘေတြက်ေတာ့ မီးမထြန္းလို႔ ဘယ္လိုေျပာၾကမလဲ………..။
အမွန္ေတာ့ မီးညွိထြန္းရံုနဲ႔ ဘာမွအက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမရွိပါ။ အခန္႔မသင့္ရင္ ထိုမီးေၾကာင့္ အိမ္မီးေလာင္နုိင္ပါေသးတယ္။
အသုဘမီးထြန္းထားရင္ မီးၿငိမ္းေစလို႔မရဘူးဆိုတာဟာ ေရွးေခတ္အယူ၀ါဒတစ္ခုမွ ျဖစ္လာဟန္တူပါတယ္။ ေရွးေခတ္က အိႏၵိယမွာ ဒီလိုမီးကိုလုပ္ေကၽြးၾကတဲ့ အယူ၀ါဒတစ္ခုရွိပါတယ္။
ဒီေနရာမွာဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ မီးနဲ႔စပ္လို႔ ေျပာပါဦးမယ္။ ေရွးေခတ္အိႏၵိယနိုင္ငံ၊မိသားစုတစ္စုမွာ ကေလးေမြးလာတယ္ဆိုပါစို႔ ကေလးေမြးလာကတည္းက မီးေတာက္တစ္ခုျပဳလုပ္ၿပီး မီးမၿငိမ္းေအာင္ မီးကိုအၿမဲတမ္းပူေဇာ္ရတယ္။ ကေလးက အသက္ ၁၆-ႏွစ္အရြယ္ေရာက္ၿပီဆိုရင္ မိဘမ်ားက ကေလးကို “ငါ့သားလဲ အရြယ္ေရာက္ပီ၊ အိမ္ရာတည္ေထာင္ လူတို႔ေဘာင္မွာေနမယ္ဆိုရင္ ညွိထြန္းခဲ့မီးကို ၿငိမ္းသတ္ရမယ္။ တကယ္လို႔ ေတာထဲသြားၿပီး ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္ကို က်င့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ညွိထြန္းထားတဲ့မီးကို မၿငိမ္းသတ္ဘဲ ေတာထဲသို႔ မိမိနဲ႔တပါတည္း ေဆာင္ယူၿပီး မီးကို ဆက္လက္ပူေဇာ္လုပ္ေကၽြးပါ” လို႔ ေျပာၾကတာရွိပါတယ္။ ဒါကစကားစပ္လို႔ေျပာလိုက္ျခင္းပါ။
ငယ္စဥ္က ျမင္ကြင္းတစ္ခု ယေန႔တုိင္ေအာင္ မွတ္မိေနဆဲပါ။ အသုဘအိမ္တစ္ခုမွာ အသုဘကို ေခါင္းထဲထည့္တဲ့အခါ ဒီအတုိင္းထည့္လို႔မရ၊ ေခါင္းရဲ႕ပတ္ပတ္လည္မွာ လူေတြ ရပ္ေနရပါတယ္၊လက္ထဲမွာ ခြက္တစ္လံုးကိုကိုင္ထားကာ တုတ္ေလးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ တစ္ခ်က္ရိုက္လိုက္ၿပီး ထိုအသုဘရဲ႕အသက္ရွင္စဥ္ကနာမည္္ကုိေခၚကာ “ဦး……………ဘယ္ကုိသြားမယ္” လို႔ ေမးရပါတယ္။ က်န္တဲ့သူေတြက “ဘုရားရွိရာ၊ ေက်ာင္းရွိရာကို သြားမယ္” ဆိုၿပီး ျပန္ေျဖၾကရပါတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ေျပာရသလဲဆိုတာေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ ၿပီးတဲ့အခါ အသုဘကို ေခါင္းထဲသို႔ ထည့္ရပါတယ္။
ဒီလုိဘာ့ေၾကာင့္လုပ္ရတာလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ ဘုရားရွိရာေက်ာင္းရွိရာဆိုတာက ေက်းရြာေတြမွာ ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ ဘုရားေစတီရွိရာကို သြားမယ္၊ ဆိုလုိတာက ေကာင္းရာမြန္ရာကိုသြားမယ္ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ အသုဘကို လမ္းညြန္လိုက္တဲ့သေဘာပါပဲ။ ေသသြားတဲ့သူမ်ားဟာ ေနာက္ဘ၀ ဘယ္ကိုေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ ေသခ်ာမသိနုိင္ပါ။ သူတို႔အထင္က ေသသြားသူဟာ အေလာင္းေကာင္အနီး ရွိဦးမယ္လို႔ မွတ္ထင္ေနဟန္တူပါတယ္။ အသက္မရွိေတာ့တဲ့အေလာင္းေကာင္ကို ဘယ္လိုပဲ လမ္းညြန္မႈျပဳျပဳ လံုး၀မသိနုိင္ ေတာ့ပါ။
တစ္ဖန္အသုဘနဲ႔စပ္လို႔ ေရွးလူႀကီးမ်ားေျပာတဲ့အတုိင္း အခုအခ်ိန္အထိ ျပဳလုပ္ေနၾကတာေတြလဲ ရွိပါေသးတယ္။
(၁) မၾကာေသးမီက ကြယ္လြန္ခဲ့တဲ့ရုပ္အေလာင္းကို ေရခ်ဳိးေပးျခင္း။
(၂) ေသသူရဲ႕ရုပ္အေလာင္းနားမွာ ထမင္းနဲ႔ေရ စားနုိင္ရန္ ခ်ထားေပးျခင္း။
(၃) ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာ လူႏွစ္ဦးဟာ အေရွ႕ဆက္ေနာက္ဆက္ ေသဆံုးသြားၾကမယ္ဆိုရင္ ေနာက္မွေသတဲ့အသုဘကုိ အရင္မီးသၿဂိဳလ္ရၿပီး၊ ပထမေသတဲ့အသုဘက ေနာက္မွ မီးသၿဂိဳလ္ရျခင္း။
(၄) အသုဘအား သုႆာန္ကို ပို႔ေဆာင္တဲ့ေနရာမွာ ေျခရင္းဘက္ကို အေရွ႕ကထားပို႔ေဆာင္ရျခင္း။
(၅) ၿမိဳ႕မွာဆိုရင္ေတာ့ မီးသၿဂိဳလ္ခါနီး၊ ရြာမွာဆိုရင္ေတာ့ ေျမထဲခ်ခါနီးမွာ အုန္းသီးကို ခြဲၿပီး အုန္းေရျဖင့္ အသုဘကို မ်က္ႏွာသစ္ေပးျခင္း။
(၆) အသက္ရွိစဥ္က ၀တ္ခဲ့တဲ့ အက်ႌအခ်ဳိ႕နဲ႔ ကူးတို႔ခဆိုၿပီး အေၾကြေစ့ေလးေတြ ေခါင္းထဲ ထည့္ေပးလိုက္ရျခင္း။
(၇) အေလာင္းေကာင္ရဲ႕ ေျခမလက္မမ်ားမွာ အပ္ခ်ည္ႀကိဳးျဖင့္ ခ်ည္ထားရျခင္း။
(၈) ေဆြမ်ဳိးေတြရဲ႕အရပ္ကိုတုိင္းထားတဲ့ အပ္ခ်ည္မ်ားကို ေသသူရဲ႕ေခါင္းထဲသို႔ ထည့္ေပးလိုက္ရျခင္း။
(၉) အသုဘအိမ္တြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ ဓါတ္ပံု၊မွန္စသည္တို႔ကို ေနာက္ခိုင္းထားရျခင္း။
(၁၀) အသုဘကို သခ်ဳႌင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ရန္ အိမ္မွထြက္တာနဲ႔ ေရထည့္ထားတဲ့ ေသာက္ေရအုိးကို ရိုက္ခြဲလိုက္ရျခင္း တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ထိုအေၾကာင္းအရာေတြကုိ စာေရးသူသိရွိသမွ် တင္ျပရျခင္းပါ။ အသုဘနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရွးနည္းထံုးအတုိင္းျပဳလုပ္ၾကရတဲ့ အရာေတြ မ်ားစြာရွိဦးမွာပါ။ ဒါေတြအားလံုးကို မလုပ္ရင္ေကာ မျဖစ္ဘူးလားလို႔ဆိုေတာ့ မလိုက္နာရင္ေတာ့ မိသားစုနဲ႔ ရပ္ကြက္မွာပါ ထိခုိက္ၾကလိမ့္မယ္ လို႔ေျပာပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ေၾကာင့္ ေသာင္းခ်ီၿပီးေသဆံုးၾကရတဲ့ အေလာင္းေကာင္ေတြကိုက်ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။ စာေရးသူေတြးသလို စာဖတ္သူမ်ားလဲ လြတ္လပ္စြာ ေတြးနိုင္ယူဆနုိင္ပါတယ္။
လူေတြမွာ ခိုက္တတ္တယ္ဆိုတဲ့ ဒီေရွးရိုးစြဲေတြေၾကာင့္ ျပဳလုပ္ေနၾကဟန္တူပါတယ္။ အမွန္တကယ္ထိခိုက္ေစတာက မိမိျပဳတဲ့ မေကာင္းမႈကံကသာ မိမိကိုယ္ကို ထိခိုက္ေစနိုင္တယ္ဆိုတာ အျမင္ရွင္းဖို႔ပါ။
“ေရွးထံုးကိုလဲ မပယ္န႔ဲ ေစ်းသံုးကိုလဲ မလြယ္နဲ႔” ဆိုတဲ့ဆိုရုိးစကားရွိတယ္ဆိုေပမဲ့ အတုယူလိုက္နာသင့္တဲ့ ေရွးထံုးဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံက်င့္သံုးေပးရမွာျဖစ္ၿပီး အဓိပၸါယ္မရွိ၊ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမရွိတဲ့ ေရွးထံုးမ်ားကိုေတာ့ ပယ္သင့္ရင္ပယ္ရမွာပါ။
ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္စြ ဆိုတာလို ႀကံဳတုန္းေျပာရဦးမယ္၊ လူတစ္ေယာက္ အသုဘအိမ္သြားဖို႔ လမ္းမသိျဖစ္ေနတဲ့အခါ အဲဒီလူက အနီးရွိအိမ္ တစ္အိမ္က လူအား “အသုဘအိမ္ ဘယ္နားမွာလဲ” လို႔ေမးလိုက္တဲ့အခါ အိမ္ထဲရွိလူက “ဦး……….အသုဘအိမ္ ေဟာ ဟိုနားမွာ” စသျဖင့္ အသုဘအိမ္ကို လမ္းညြန္ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ ထိုလမ္းညြန္တဲ့သူဟာ မၾကာခင္ ေသရေတာ့တာပဲ လို႔ ေျပာၾကတယ္။ဒါဟာ ဗုဒၶ၀ါဒရႈေထာင့္ကေန ေတြးၾကည့္ရင္ ဆန္႔က်င္ေနပါတယ္။ အမွန္က လမ္းမသိတဲ့လူတစ္ေယာက္ လမ္းညြန္လိုက္တယ္ဆိုဟာ ေကာင္းတဲ့ကုသုိလ္လုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္လို႔ ကုသိုလ္ေတာင္ ရပါေသးတယ္။ ေသသြားတယ္ဆိုတာက အေၾကာင္းတုိက္ဆိုင္လုိ႔သာ ေသသြားရျခင္းျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ လမ္းညြန္လုိက္တဲ့အတြက္ ေသ တယ္ဆိုတာကေတာ့ လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး ဆိုတာ လဲ ေျပာလိုက္ပါရေစ။
ဒါေၾကာင့္လဲ ကံနဲ႔ကံရဲ႕အက်ဳိး ကုသိုလ္၊အကုသုိလ္ခြဲျခားတတ္ဖို႔ (ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိအျမင္ရွိဖို႔)ဆုိတာေတြကို ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့ တာပါ။ တစ္ဖန္ ရက္လည္ဆြမ္းလာကပ္တဲ့ဒကာမက ဆက္လက္ေလွ်ာက္ထားလာျပန္ပါတယ္။
ဒကာမက “အရွင္ဘုရား….တပည့္ေတာ္ တစ္ခုေလွ်ာက္ခ်င္ပါေသးတယ္ဘုရား၊ အဖြားျဖစ္သူ အသက္ထြက္ခါနီးတုန္းက သႀကၤန္အတက္ေန႔ရဲ႕ညဖက္မွာပါဘုရား၊ တကယ္လို႔ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ ေန႔ မေရာက္ခင္ ေသဆံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တပည့္ေတာ္တုိ႔ အသုဘကို ညႀကီး ခ်ရမယ့္ အေနအထားမွာရွိပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ အဖြားျဖစ္သူ ည(၁၂)နာရီ လြန္ၿပီး ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ထဲ ေရာက္မွ အသက္ထြက္နိုင္ေအာင္ ေဆးေတြနဲ႔ ထိန္းထားလို႔ရရင္ ထိန္းေပးပါလို႔ တပည့္ေတာ္က ဆရာ၀န္မ်ားကို ေျပာလုိက္ပါတယ္ဘုရား၊ ကံအားေလ်ာ္စြာပဲ တပည့္ေတာ္ရဲ႕အဖြား ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ဘက္ေရာက္မွပဲ ကြယ္လြန္သြားလို႔ စိတ္ေအးရေတာ့တယ္ဘုရား” လို႔ ေလွ်ာက္ထားျပန္ပါတယ္။
သႀကၤန္အတက္ေန႔ညမွာ ေသမွာစိုးလို႔ ေဆးနဲ႔ထိန္းထားၿပီး ညသန္းေခါင္ ၁၂-နာရီလြန္မွ အသက္ထြက္ေအာင္လုပ္တာတို႔ဟာ မျဖစ္သင့္တဲ့ကိစၥေတြပါ။ ဒီလိုအေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္လာတာဟာ အမွန္ေတာ့ အထက္ကေျပာခဲ့သလို “ခုိက္တတ္တယ္၊ခုိက္မယ္”ဆိုတဲ့ ေသြးလန္႔စရာစကား ေတြေၾကာင့္ ဒီလိုမလုပ္သင့္တာေတြကို လုပ္မိၾကတာပါ။ အခုဆိုရင္ အဖြားျဖစ္သူကို ေသေစခ်င္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေသဖို႔အတြက္ သူ႔ခမ်ာ စိတ္အလြန္ပင္ ပမ္းခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေျပာပါတယ္။
ေျပာရရင္ေတာ့ လူနာကို အသက္မထြက္ေအာင္ ပဋိဇီ၀ေဆးတို႔ျဖင့္ ထိန္းထားၿပီး ကိုယ္ေသေစခ်င္တဲ့အခ်ိန္ေရာက္မွ ေသေစဖို႔ ဆိုတဲ့ အျပဳအမူဟာ ေသမင္းဆီမွာ ရက္ခ်ိန္းယူလုိက္တာနဲ႔အတူတူပါပဲ။ ဒီလိုမ်ဳိး တကယ္ရနုိင္ပါသလားလုိ႔ေမးရင္ အရင္ကလဲမရနိုင္သလုိ အခုလဲမရနိုင္၊ ေနာင္လဲ ဘယ္ေတာ့မွ ရနုိင္လိမ့္မွာမဟုတ္ပါ။ ေသခ်င္းတရားဆုိတာ မေသေအာင္ ဆြဲထားလုိ႔လဲ မရသလို ေသေအာင္လဲ လုပ္ေပးလုိ႔မရပါ။
ေအာ္… ဘယ္အခ်ိန္မွာေသပါ ဘယ္အခ်ိန္မေသနဲ႔ဦးလို႔ ေသမင္းကို အမိန္႔ေပးလုိ႔မရႏုိင္သလုိ တံစိုးလက္ေဆာင္ေပးၿပီး အခ်ိန္းအခ်က္ျပဳလုိ႔လဲမရႏိုင္ပါဘူး။
အေဇၨ၀ ကိစၥမာတပၸံ ေကာ ဇညာ မရဏံသုေ၀။
နဟိ ေနာ သဂၤရံေတန မဟာေသေနန မစၥဳနာ။ (ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္၊ႏွာ၊၃၊ဘေဒၵကရတၱသုတၱံ)
အဓိပၸါယ္က ယေန႔ျပဳလုပ္သင့္ျပဳလုပ္ထုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ကိစၥမွန္သမွ်ကို ယေန႔ပဲျပဳလုပ္ၾကပါေတာ့၊ မနက္ဖန္မွာေသမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မေျပာနိုင္ပါ။ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ ေသမင္းကို တံစိုးလက္ေဆာင္ေပးၿပီး အခ်ိန္းအခ်က္ျပဳလုပ္လုိ႔ မရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ လို႔ဘုရားရွင္ေဟာ ေတာ္မူခဲ့တာကို မွတ္သားၾကၿပီး အျမင္မွန္ရၾကပါေစလို႔ ေျပာရင္း……နားပါဦးမည္။

အျပည့္အစံုသို႔ »

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP