* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, March 24, 2011

" “The System in Buddhism”"

The Buddha described his message in simple terms that life is suffering, suffering is caused by attachment, free from attachment is the cure for suffering, and the way out of suffering is through eight pursuits: namely, right understanding, right thought, right speech, right action, right livelihood, right effort, right mindfulness and right concentration. To live is to suffer. Life is accompanied by inevitable pain, sickness, disappointment, disillusion, decay and death. This world we live in is characterized by inevitable and unavoidable dissatisfaction, disappointment, rejection, failure, pain, yearning, decrepitude and loss.
Suffering in Buddhism refers not only to physical pain, aging, sickness and death but to emotional pain like fear, loss, jealously, disappointment and unrequited love but also to the existential sense that, somehow, deep down, life is permanently out of joint. Everything is touched by the shadow of dissatisfaction, imperfection disappointment. Suffering, in the Buddhist sense, is a pervasive condition. No one escapes it even Enlightened teachers grow old, suffer the pains of decay and die. Suffering arises because everything changes. Everything is impermanent. Everything is in process all the time. Whenever we hope to find any lasting happiness by means of something that is changing, suffering results. This means that nothing in the realm of ordinary human experience can provide lasting happiness and trying to force things to stand still and make us happy is itself the main source of misery.
In Buddhism, three concepts are said to characterize all things:
I. Anicca- nothing is permanent and everything changes.
II. Dukkha- to cling to anything or anyone expecting it to be enduring, whole and a self, is to create and amplify suffering.
III. Anatta- there is no separate self. What appears a separate or enduring turn out to be changeable and composite. What we experience as identity turns out to be a changing constellation of varying influences.
Naturally, these concepts have been interpreted in many ways by many thoughtful people that the ordinary self is a non-self but we can awake. The most pervasive form of self-centered suffering takes place as we project upon everyday experience a huge burden of extraneous interpretations, associations, fantasies, emotions, painful memories and diversions. We act then with the big three problems: greed, aversion and delusion. Greed sucks thing in to our purposes, violating their natures as necessary. Aversion shoves or pushes roughly things away, denies, distorts, destroy them, aging violating their natures. In the state of delusion, we float, confused not seeing not knowing and insulated from the pain and salvation of deep experience. Instead of seeing each moment as it is, we react to each moment from our past pain and frustration. Then we react to the pain and frustration. Then we react to that reaction and so on and on.

In this way a special form of mental torment is created that consists of seemingly endless layers of pain, negative emotion, self-doubt and self-justification. If we could be released from attachment, we would be released from suffering. And our primary attachment is to the concept of a separate, isolated self from which we derive all other attachments and experience all other sufferings. When we fully face, accept and lighten the self-amplified suffering of our lives, when we begin to experience life beyond our delusion and confusions, beyond self, beyond culture, beyond knowledge- what we find is not meaningless universe of alien forces but the truth of Nibbāna( total release of self-sustained suffering). When people begin to feel released from their self-sustained suffering, they experience life more fully. They become more cheerful and compassionate. Enlightened people do not cease to experience the pain of existence.
They only stop creating illusions that amplify that pain and cause new suffering. The rest of people might try to stop making things worse than they are, to stop creating unnecessary suffering and by accepting life as it is, accept also the depth and vibrancy of experience. The Buddha taught a method to lead away from self-sustained suffering toward a more enlightened and compassionate life through the pursuit of morality, concentration and wisdom.
Because it avoids the two extremes: self-mortification which is painful, unworthy and unprofitable and self-indulgence of sense-pleasures which is low, common the way of ordinary people unworthy and unprofitable. This method is well-known to the world as the “Middle Way.”
The morality is founded on three pursuits of right speech, right action and right livelihood and concentration is on the other three pursuits of right effort, right mindfulness and right concentration and wisdom is on the last two pursuits of right understanding and right thought. To achieve the supreme result which is Nibbāna, mind development is necessary to be completely done through morality, concentration and wisdom. Because these three Sikkhas, morality, concentration and wisdom, can make free the mind from the three levels of defilements, the levels of transgression (Vītikkama Kilesa) such as killing, cheating, stealing, robbing, engaging in sexual misbehavior, raping, causing trouble and broken families, telling lies, back-biting, uttering harsh words and talking nonsense, taking intoxicants or other kinds of harmful drugs etc… the levels of manifestation (pariyatthāna Kilesa) such as craving for other’s property, harbourin the harmful thought, holding wrong views etc… and the levels of latent tendency (Anusaya Kilesa) greed (Lobha), hatred (Dosa) and delusion (Moha), lying dormant in the mental continuum. Accordingly, these three Sikkhas, morality, concentration and wisdom, become a vital role in Buddhism.
Therefore, this paper on Sikkha would throw light on today-modern world which is full of stress and full of complicated problems. And this paper on Sikkha could also show the aim of life of a person which is the highest and lasting peace of Nibbāna which is free from all defilements.
ဒီ “The System in Buddhism” ဆုိတဲ့ presentation paper ကုိ သီတဂႈကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ လက္ေထာက္ပါေမာကၡ ျဖစ္တဲ့ ေဒါက္တာ အရွင္ ပညာသီဟာလကၤာရ အရွင္ျမတ္က သီရိလကၤာႏိုင္ငံ Sri Lanka International Buddhist Academy (SIBA) (စာေရးသူတက္ေရာက္ေနေသာ Academy) မွာက်င္းပတဲ့ International Buddhist Conference မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ Buddhist Scholar ကုိယ္စား တက္ေရာက္ကာ ရွင္းလင္းဖြင့္ဆုိ ေဟာျပသြားတာပါ။ ဒီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ဗုဒၶဘာသာ ညီလာခံ ပဲြမွာ India, Sri Lanka, Myanmar, Cambodia, Indonesia, Nepal, Thailand and Vietnam စတဲ့ ၈ ႏိုင္ငံမွ distinguished scholars မ်ားတက္ေရာက္ၾကပါတယ္။
က်င္းပရက္ကေတာ့ (20th & 21st March 2011) ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူအေနနဲ႕ ကုိယ္တက္ေရာက္ေနတဲ့ တကၠသိုလ္မွာ distinguished scholars ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ပညာရွင္မ်ား ပါေမာကၡမ်ားရဲ့ ဗုဒၶဓမၼနဲပတ္သက္ျပီး အသိအျမင္ အေတြးအျမင္မ်ားကုိ နားေထာင္ ေလ့လာ သိျမင္ရျပီး ဒီထူးျမတ္တဲ့ အခြင့္အေရးတစ္ခုကုိ ရရွိတာေၾကာင့္ေရာ၊ ဒီလုိ ႏိုင္ငံတကာက ပညာရွင္မ်ားနဲအတူ မိမိႏိုင္ငံက ပညာရွင္ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႕ တက္ေရာက္ပါ၀င္ျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံကုိယ္စား ေဟာေျပာခြင့္ရရွိတာေၾကာင့္ပါ အတုိင္းမသိ ေက်နပ္၀မ္းသာမိပါတယ္။
စာေရးသူက ေဒါက္တာ အရွင္ပညာသီဟာလကၤာရ ေဟာျပသြားတဲ့ ေခါင္းစဥ္ရဲ့ အက်ဥ္းခ်ဴပ္ေလးကုိပဲ စာဖတ္သူမ်ားအတြက္ ဗုဒၶစာေပနဲ ပတ္သက္ျပီး အသိပညာနဲ႕ ကုသိုလ္တရားမ်ား တုိးပြားေစဖုိ႔၊ မိမိတုိ႔ရဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံကလည္း ဒီလုိ ႏိုင္ငံတကာက က်င္းပတဲ့ Buddhist Conference လုိပဲြမ်ဴိးေတြမွာ တက္ေရာက္ႏိုင္ျပီး ေဟာျပႏိုင္တဲ့ ပညာရွင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ရွိပါလားဆုိတဲ့ ဂုဏ္ယူစရာ ေက်နပ္စရာ ၀မ္းေျမာက္စရာမ်ား စာဖတ္သူတု႔ိသႏၱာန္မွာ ျဖစ္ပြားေစဖုိ႔၊ ေနာင္ေတာ္ ညီေတာ္မ်ားလည္း ေဒါက္တာ အရွင္ပညာသီဟာလကၤာရလုိ ေအာင္ျမင္ေသာ ဆရာေတာ္မ်ားျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵမ်ားျဖစ္ေပၚကာ မိမိတုိ႔ ျမန္မာကုိေရာ ဗုဒၶသာသနာကုိပါ ကမၻာကသိေစေအာင္ စြမ္းေဆာင္နိုင္သူမ်ားျဖစ္ေပၚေစဖုိ႔ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေ၀မွ် သိေစလိုက္တာပါ။
အျခားအျခားေသာ International Buddhist Conference မ်ားမွာလည္း တက္ေရာက္ခဲ့ၾကတာလည္း ရွိပါတယ္။ ျမန္မာကုိ ကမၻာက သိပါတယ္။ ဒီ International Buddhist Conference ကေတာ့ တုိက္တိုက္ဆုိင္ဆုိင္ စာေရးသူ တက္ေရာက္ေနတဲ့ Sri Lanka International Buddhist Academy (SIBA) က်င္းပတာေၾကာင့္ ကုိယ္တုိင္ၾကားနာခြင့္၊ ေတြ႕ျမင္ခြင့္၊ ခံစားခြင့္ရတာေၾကာင့္ ေက်နပ္ျခင္းမ်ားစြာနဲအတူ စာဖတ္သူကိုလည္း သိေစခ်င္မိတာေၾကာင့္ မွ်ေ၀လိုက္တာပါ။
(ဥယ်ာဥ္မွဴးေလး)

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP