* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, March 3, 2011

လကၤာေျမမွာတစ္ႏွစ္တာ အပိုင္း(၁၇)၊ သဗၺာသဝနိဂံုး ႏွင့္ ႏႈတ္ဆက္ျခင္း

Pali Nikayas ဘာသာရပ္အေၾကာင္းမွ သုတၱန္တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုကို ညွိယူျခင္းသေဘာကို အပိုင္း(၁၃)၌ မိတ္ဆက္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း မဟာသတိပ႒ာန သုတၱန္၊ သဗၺာသဝသုတၱန္၊ ေဒြဓာဝိတကၠသုတၱန္၊ ဝိတကၠသ႑ာနသုတၱန္ စသည္တို႔ကိုကိုးကား၍ Buddhist Meditation (ဗုဒၶဝါဒအရ တရားအားထုတ္ ရႈမွတ္ပံု)အေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤအပိုင္းသည္ အခ်ိဳ႔ေသာစာဖတ္သူမ်ားကို ၿငီးေငြ႔ေကာင္း ၿငီးေငြ႔ေစႏိုင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တကယ္စင္စစ္တြင္ ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ရန္လည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
စာေရးသူတို႔ သီရိလကၤာေရာက္ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ မည္သည့္ဘာသာရပ္မ်ားကို မည္သို႔ေလ့လာၾကရသည္၊ ၎တို႔ကို (တရားအားထုတ္ျခင္း၊ စိတ္ေသာကေရာက္ေနသူမ်ားကို ႏွစ္သိမ့္ေဆြးေႏြးေပးျခင္း၊ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ား၌ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ျခင္း စေသာ) လက္ေတြ႔လုပ္ငန္းခြင္တို႔၌ မည္သို႔မည္ပံု အသံုးခ်ႏိုင္သည္စသည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို တတ္စြမ္းသမွ်ေပးသြားရန္ ရည္ရြယ္ထားသည့္အေလွ်ာက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္မ်ား ဂရုဂါရဝထားရာ တရားအားသည့္ဤ အပိုင္းကို အဓိကထား၍ မီးေမာင္းထိုးျပရျခင္းလည္းျဖစ္ပါသည္။သို႔ရာတြင္ ဤေဆာင္းပါးမ်ားသည္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုတည္းကိုသာ ေဇာက္ခ်၍ေရးသားအပ္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား မဟုတ္သည့္အတြက္ တရားအားထုတ္ျခင္း (Meditation)၊ ဗုဒၶဝါဒအရ စိတ္ကိုစိတ္ျဖင့္ကုသျခင္း (Buddhist Psychotherapy) စေသာ ဘာသာရပ္တို႔ကို ေရဆံုးေျမဆံုး လိုက္လံရွင္းျပျခင္းျပဳႏိုင္မည္ကား မဟုတ္ပါေခ်။ မည္သို႔ဆိုေစ ယခုေလာေလာဆယ္တြင္မူ သဗၺာသဝသုတၱန္၏ ေနာက္ပိတ္ဆံုး ခုနစ္ခုေျမာက္ျဖစ္ေသာ ပြါးမ်ားျခင္း(ဘာဝနာ)ျဖင့္ ပယ္အပ္ကုန္ေသာ အာသဝတရားမ်ား အေၾကာင္းကို သဗၺာသဝသုတၱန္ နိဂံုးအေနအားျဖင့္ ေရးသားသြားပါမည္။
ဘုရားသခင္သည္ အခ်ိဳ႕ေသာအာသဝတရားတို႔ကို ပြါးျခင္းျဖင့္ ပယ္ရမည္ကို နည္းေပးေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ဤ၌ ပြါးျခင္းဟူသည္ ေဗာဇၥ်င္ခုနစ္ပါးကို ပြါးမ်ားရမည္ဟု ညႊန္ျပေတာ္မူ၏။ (ေဗာဇၥ်င္တရားမ်ားကို ပြါးမ်ားျခင္းဟူသည္ တစ္ႀကိမ္က ႏွစ္ၾကိမ္၊ ႏွစ္ၾကိမ္က ေလးၾကိမ္၊ ေလးၾကိမ္က ရွစ္ႀကိမ္ စသည္ျဖင့္ မိမိ၏သ႑ာန္၌ ေဗာဇၥ်င္တရားမ်ားတိုးပြါးလာေအာင္ အားထုတ္ရယူျခင္းကို ဆိုလို၏။) ေဗာဇၥ်င္ခုနစ္ပါးကား ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္၏။

၁။ သတိသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေအာက္ေမ့မႈ (သတိ)
၂။ ဓမၼ၀ိစယသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဆုိင္ရာတရားမ်ားကုိ စိစစ္တတ္တဲ့ (ပညာ)
၃။ ၀ီရိယသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အားထုတ္မႈ (၀ီရိယ)
၄။ ပီတိသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္ေသာႏွစ္သက္ရႊင္လန္
းမႈ (ပီတိ)
၅။ ပႆဒၶိသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္ေသာၿငိမ္းေအးမႈ (ပႆဒၶိ)
၆။ သမာဓိသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္ေသာတည္ၾကည္မႈ (သမာဓိ)
၇။ ဥေပကၡာသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္ေသာလ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ (တၾတမဇၥ်တၱတာ)

ဤေဗာဇၥ်င္တရားတို႔ကို မည္သို႔မည္ပံု ပြါးမ်ားအားထုတ္ရမည္ကို စာရႈသူမိတ္ေဆြမ်ားအားနည္းေပးလိုပါသည္။ ေဗာဇၥ်င္တရားခုနစ္ပါးတြင္.........

၁) သတိသေမၺာဇၥ်င္၊ ၃) ဝီရိယသေမၺာဇၥ်င္ ႏွင့္ ၆) သမာဓိသေမၺာဇၥ်င္ တို႔သည္ သမာဓိႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေဗာဇၥ်င္တရား (၃) ပါးျဖစ္ၾက၏။ (ယွဥ္ထိုးေလ့လာၾကည့္လွ်င္ မဂၢင္ (၈)ပါး၌ သမာဓိမဂၢင္(၃) ပါးဟူသည္ ေဖာ္ျပပါ ၁) ၃) ၆) အမွတ္ျပ ေဗာဇၥ်င္တရားတို႔၏ အမည္ကြဲမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္)။

၁) သတိသေမၺာဇၥ်င္ ႏွင့္ ၃) ဝီရိယသေမၺာဇၥ်င္ တို႔သည္ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေဗာဇၥ်င္တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ၆) သမာဓိသေမၺာဇၥ်င္ သည္ အက်ိဳးေဗာဇၥ်င္ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာသိျမင္နားလည္ၾကရပါမည္။ မည္သည့္အရာ၌မဆို အေၾကာင္းလံုေလာက္လွ်င္ အက်ိဳးျဖစ္ၿမဲဓမၼတာ ျဖစ္ရကား အေၾကာင္းေဗာဇၥ်င္ႏွစ္ပါးကိုသာ ထိထိေရာက္ေရာက္အားထုတ္ပြါးမ်ားၾကရမည္ျဖစ္ေပ၏။ (ဆိုလိုသည္မွာ သတိႏွင့္ဝီရိယ အားေကာင္းလွ်င္ သမာဓိဟူသည္ ျဖစ္ေပၚလာၿမဲျဖစ္သည္။ ငါ သမာဓိမေကာင္းဘူး၊ စိတ္မတည္ၿငိမ္ဘူးဆိုလွ်င္ သတိ ႏွင့္ ဝိရိယ တစ္ခုခု အပိုအလြန္ အယုတ္အေလ်ာ့ ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သတိျပဳမိၾကရန္ျဖစ္ပါ၏။ လိုသည္ကိုတိုး၊ ပိုသည္ကိုေလွ်ာ့ၾကကုန္ရာပါ၏။ ထိုတြင္ သတိကား ပိုလြန္သည္မရွိဟူပါ၏။) ဤတရားသံုးပါးစံုညီလာလွ်င္ အားထုတ္သူ၏သ႑ာန္၌ ၁)သတိသေမၺာဇၥ်င္၊ ၃)ဝီရိယသေမၺာဇၥ်င္ ႏွင့္ ၆)သမာဓိသေမၺာဇၥ်င္ ဟူေသာ သမာဓိႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေဗာဇၥ်င္တရား (၃)တို႔ကို ထိုက္သင့္သေလာက္ ပြါးမ်ားရရွိၿပီဟုဆိုႏိုင္ေလသည္

ထိုတြင္လည္း....

ထိုအခါ အက်ိဳးတရားတိုင္းတြင္ အက်ိဳးဆက္ဟူသည္ရွိၿမဲျဖစ္ေပရကား သမာဓိႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ထိုေဗာဇၥ်င္တရား (၃)ပါး၏ အက်ိဳးဆက္ (consequences) အျဖစ္ ၄)ပီတိသေမၺာဇၥ်င္ ႏွင့္ ၅)ပႆဒၶိသေမၺာဇၥ်င္ ႏွစ္ပါးတို႔သည္ ျဖစ္ၿမဲဓမၼတာအတိုင္း ျဖစ္ေပၚ၍လာရေလသည္။ ဤေဗာဇၥ်င္ႏွစ္ပါး ျဖစ္ပြါးလာေသာအခါ ႏွစ္သက္ရႊင္လန္းမႈ(ပီတိ)၊ အပူအေအးစသည္မွ်တ၍ ေဝဒနာစေသာနာမ္တရား(၃)ပါး၏ၿငိမ္းေအးမႈ (ကာယပႆဒၶိ), စိတ္၏ၿငိမ္းေအးမႈ (စိတၱပႆဒၶိ)တို႔ အားၾကီးလာရကား ထိုေအးၿငိမ္းမႈနာမ္တရားတို႔၏ အစြမ္းေၾကာင့္ ရုပ္၌ျဖစ္ေသာ ေရာဂါေဝဒနာမ်ားလည္း ေပ်ာက္ၿငိမ္းခ်မ္းသာျခင္းသို႔ ေရာက္ၾကရေလသည္။

ထို႔ေနာက္ ဝိပႆနာပိုင္းသို႔ကူးေျပာင္းေသာအခါ၌ကား ထိုပီတိ, ပႆဒၶိတို႔ကို ပယ္ခြါရန္အတြက္ ၇)ဥေပကၡာသေမၺာဇၥ်င္ကို ထိထိမိမိပြါးမ်ားၾကရ ပါေတာ့မည္။ မွန္၏။ ဥေပကၡာသေဘာကိုမွ မေဆာင္ႏိုင္လွ်င္ ပြါးမ်ားအားထုတ္ၾကပါသည္ဆိုေသာ ဝိပႆနာဉာဏ္ (ဓမၼဝိစယသေမၺာဇၥ်င္)သည္ အားၾကီးေသာဝိပႆနာဉာဏ္ (ဗလဝဝိပႆနာ) အျဖစ္သို႔ မည္သို႔မွ်ေရာက္ႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရွ႕မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္ (အပိုင္း-၁၃) ၌ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ....((ဃ) အရႈခံတရားတို႔အေပၚ၌တပ္မက္ျခင္း(အဘိဇၹ်ာ)၊ အရႈခံတရားတို႔အေပၚ၌စိတ္ပ်က္ျခင္း(ေဒါမနႆ)တို႔ကို ပယ္ေဖ်ာက္၍) ဟူသည္ႏွင့္အညီ တပ္ႏွစ္သက္စရာအရႈခံတရားတို႔၌လည္း ၿငိကပ္မေနေစပဲ, စိတ္ပ်က္စရာအရႈခံတရားတို႔အေပၚ၌လည္း စိတ္မပ်က္ေစဘဲ ဥေပကၡာသေဘာကိုေဆာင္၍ ရႈမွတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမည္ျဖစ္ေလသည္။ ထိုသို႔ ေကာင္းဆိုးႏွစ္တန္ေသာ အရႈခံတရားတို႔အေပၚ ႏွစ္သက္, စိတ္ပ်က္ဟူေသာ အစြန္းႏွစ္ဖက္အလည္မွ ေဖာက္ထြက္ကာ လ်စ္လ်ဴရႈလာႏိုင္ၿပီဆိုလွ်င္ ၇) ဥေပကၡာသေမၺာဇၥ်င္ကို အထိုက္အေလ်ာက္ ပြါးမ်ား လာႏိုင္ၿပီဟု ေခၚဆိုႏိုင္ေပသည္။

ထိုသို႔ အရႈခံတရားတို႔အေပၚ၌ ႏွစ္သက္,စိတ္ပ်က္ အစြန္းႏွစ္ဖက္မွ လြတ္လြတ္ေရွာင္ထြက္ကာ ဥေပကၡာသေဘာကိုေဆာင္၍ ထိုအရႈခံတရားတို႔၏ အၿမဲအရွိမႈ (အနိစၥအခ်က္)၊ ဆင္းရဲမႈ (ဒုကၡအခ်က္)၊ အစိုးမပိုင္မႈ (အနတၱအခ်က္)တို႔ကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ရႈႏိုင္လာလွ်င္ ထိုသေဘာကိုပင္ ဓမၼဝိစယသေမၺာဇၥ်င္ဟု ေခၚဆိုရေလသည္။ (ဤဓမၼဝိစယသေမၺာဇၥ်င္ျဖစ္ဖို႔ရန္ အနိစၥစေသာ သေဘာလကၡဏာသံုးရပ္တြင္ တစ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ တိတိပပရႈမွတ္ႏိုင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာ သတိျပဳေတာ္မူၾကရာပါ၏။) (အထူးမွတ္ခ်က္။ ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ အခ်ိဳ႔ေသာဆရာျမတ္တို႔က ေဗာဇၥ်င္တရားတို႔မည္သည္ ဥဒယဗၺယဉာဏ္ေနာက္ပိုင္းတြင္မွ စတင္ျဖစ္ေပၚသည္ဟု မိန္႔ဆိုေတာ္မူခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဥပစာအားျဖင့္ ထိုဥဒယဗၺယဉာဏ္၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ နာမရူပပရိေစၦဒဉာဏ္, ပစၥယပရိဂၢဟ ဉာဏ္တို႔၌ျဖစ္ေသာ သတိ,ဝီရိယ စသည့္တရားတို႔သည္လည္း ေဗာဇၥ်င္အမည္ရေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းမိန္႔ေတာ္မူၾကပါေသးသည္။ )

မည္သို႔ဆိုေစ... တရားရႈမွတ္ၾကသူမ်ားအေနျဖင့္ အာသဝတရားမ်ားကို ပယ္ရွင္းရန္အတြက္ သဗၺာသဝသုတၱန္လာ ပြါးမ်ားျခင္းနည္းလမ္းကို အသံုးျပဳမည္ဆိုပါက ဤ၌ ပြါးမ်ားျခင္းဟူသည္ ေဗာဇၥ်င္တရားတို႕ကို ပြါးမ်ားျခင္းကို ဆိုလိုေၾကာင္း သိမွတ္ၾကရန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထို၌လည္း သမာဓိနယ္ပယ္တြင္ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သတိသေမၺာဇၥ်င္ႏွင့္ ဝီရိယသေမၺာဇၥ်င္ တို႔ကိုထိထိမိမိပြါးမ်ားအားထုတ္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ သမာဓိသေမၺာဇၥ်င္ အားေကာင္းလာေသာအခါ ပီတိသေမၺာဇၥ်င္ႏွင့္ ပႆဒၶိသေမၺာဇၥ်င္တို႔သည္ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ထင္ရွားေပၚလြင္လာၾကမည္သာျဖစ္ေၾကာင္း၊ တဖန္..ဝိပႆနာဉာဏ္သို႔ကူးရန္အတြက္ ထိုပီတိသေမၺာဇၥ်င္ႏွင့္ ပႆဒၶိသေမၺာဇၥ်င္တို႔ကို ဥေပကၡာသေမၺာဇၥ်င္ျဖင့္ ပယ္ခြါ၍ ဓမၼဝိစယသေမၺာဇၥ်င္ကို အထူးပြါးမ်ားၾကရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာနားလည္သေဘာေပါက္ၾကရန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က...

"ရဟန္းတို႔ ယင္းေဗာဇၩင္ (ခုနစ္ပါး)ကို မပြါးေသာ ထိုရဟန္းအား အာသေဝါတရားႏွင့္ ပင္ပန္းျခင္းကိုျပဳတတ္ကုန္ေသာ ကိေလသာဟူေသာ ပူေလာင္မႈတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္ရာ၏။ ဤသို႔ (သင့္ေသာအေၾကာင္းအားျဖင့္ ဆင္ျခင္၍) ပြားေသာ ထိုရဟန္းအား အာသေဝါတရားႏွင့္ ပင္ပန္းျခင္းကိုျပဳတတ္ကုန္ေသာ ကိေလသာဟူေသာ ပူေလာင္မႈတို႔သည္ မျဖစ္ကုန္။ ရဟန္းတို႔ဤအာသဝတရားတို႔ကို ပြါးျခင္းျဖင့္ ပယ္အပ္ကုန္၏ဟု ဆိုအပ္ကုန္၏။"ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။

ထို႔ေနာက္ နိဂံုးခ်ဳပ္အားျဖင့္

"ရဟန္းတို႔ အႀကင္ရဟန္းသည္ ျမင္ျခင္းျဖင့္ ပယ္အပ္ကုန္ေသာ အာသဝတို႔ကို ျမင္ျခင္းျဖင့္ပယ္ၿပီးကုန္ၿပီ။ ပိတ္ျခင္းျဖင့္ ပယ္အပ္ကုန္ေသာ အာသဝတို႔ကို ပိတ္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ၿပီးကုန္ၿပီ။

မွီဝဲျခင္းျဖင့္ပယ္အပ္ကုန္ေသာ အာသဝတို႔ကို မွီဝဲျခင္းျဖင့္ ပယ္ၿပီးကုန္ၿပီ။

သည္းခံျခင္းျဖင့္ ပယ္အပ္ကုန္ေသာအာသဝတို႔ကို သည္းခံျခင္းျဖင့္ ပယ္ၿပီးကုန္ၿပီ။

ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းျဖင့္ ပယ္အပ္ကုန္ေသာ အာသဝတို႔ကိုေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ၿပီးကုန္ၿပီ။

ေဖ်ာက္ဖ်က္ျခင္းျဖင့္ ပယ္အပ္ကုန္ေသာ အာသဝတို႔ကိုေဖ်ာက္ဖ်က္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ၿပီးကုန္ၿပီ။

ပြါးျခင္းျဖင့္ ပယ္အပ္ကုန္ေသာ အာသဝတို႔ကို ပြါးျခင္းျဖင့္ပယ္ၿပီးကုန္ၿပီ။

ရဟန္းတို႔ ဤရဟန္းကို အာသဝအားလံုးကို ပိတ္ျခင္းျဖင့္ ပိတ္လ်က္ေန၏၊ (တပ္မက္မႈ) တဏွာကို ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ သံေယာဇဥ္ကို ေျဖၿပီးၿပီ၊ ေကာင္းစြာ မာနကိုမခြၽတ္မယြင္းသိေသာေၾကာင့္ ဝဋ္ဆင္းရဲ၏ အဆံုးကို ျပဳၿပီးၿပီဟု ဆိုအပ္၏။" ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။

ေဆာင္းပါးအဆက္ေဝးေသာေၾကာင့္ စာသင္ခန္းမွထြက္၍ ေတာရေက်ာင္းသို႔ေရာက္ေနၾကသေယာင္ ထင္မွတ္ေကာင္း ထင္မွတ္နိုင္ၾကပါသည္။ တကယ္စင္စစ္တြင္ စာေရးသူတို႔ ေလ့လာသင္ၾကားၾကရေသာ M.A Course ဟူသည္ အားလံုးသိၾကသည့္အတိုင္း ဆရာလုပ္သူက လက္ညႈိးမွ်သာ ထိုးျပ၍ စာသင္သားမ်ားကိုယ္တိုင္ သက္ဆိုင္ရာ စာၾကည့္တိုက္စသည္၌လိုအပ္သည့္ အခ်က္အလက္စသည္တို႔ကို ရွာေဖြစုေဆာင္းယူငင္ကာ မိမိဘာသာေလ့လာယူၾကရေသာ အတန္းမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိစာေရးသူ မိတ္ဆက္တင္ျပေနေသာ Buddhist Doctrine of the Pali Nikayas: Analysis and Interpretation ဘာသာရပ္သည္လည္း အပိုင္း(၁၃)၌ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း ေခါင္းစီး (Topic)တစ္ခုကို ဆိုင္ရာသုတၱန္မ်ားျဖင့္ စိစစ္၍ ဘယ္သို႔ဘယ္ပံုျဖစ္သင့္ေၾကာင္း သံုးသပ္ၾကရသည့္ဘာသာရပ္တစ္ခုျဖစ္ေပရာ မိတ္ဆက္ေဖာ္ျပရင္းက ထင္မွတ္ခဲ့သည္ထက္ ရွည္လ်ားသြားခဲ့ရပါသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ စာဖတ္သူမိတ္ေဆြမ်ားအေနျဖင့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခုကို သံုးသပ္ၾကရာ၌ သုတၱန္တစ္ခုတည္း၏ အဆိုအမိန္႔တစ္ခုကိုသာ တရားေသကိုင္စြဲယူထားၾကျခင္းထက္ သုတၱန္အမ်ားစုမွထုတ္ႏႈတ္၍ သိုင္းသိုင္းဝိုင္းဝိုင္း သံုးသပ္ယူငင္တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကျခင္းက ပို၍သင့္ျမတ္ေၾကာင္း သတိျပဳမိၾကလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ နဂိုကပင္ ထိုသို႔ယံုၾကည္ရင္းစြဲရွိၿပီးသူမ်ားအဖို႔ရာလည္း ခိုင္မာေသာ သက္ေသေကာင္း တစ္ခုအျဖစ္ သိမွတ္ႏိုင္ၾကလိမ့္မည္ျဖစ္ၿပီး အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ႏွစ္သိမ့္မႈတစ္စံုတစ္ရာ ရရွိခဲ့ၾကလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရပါသည္။ စာေရးသူအေနျဖင့္မူ သီရိလကၤာေရာက္ ျမန္မာစာသင္သားရဟန္းေတာ္မ်ား ေလ့လာဆည္းပူးေနၾကရသည့္ ဘာသာရပ္မ်ားထဲမွ တစ္ခ်ိဳ႔တစ္ဝက္ကို မိတ္ဆက္ေဖာ္ျပေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္းအတြက္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ဝမ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးခဲ့ရသည္ကိုကား ေဖာ္ျပရပါလိမ့္ဦးမည္။

ႏႈတ္ဆက္ျခင္းႏွင့္ အသိေပးျခင္း

----------------------------------------

ဤေဆာင္းပါးမ်ားသည္ သီရိလကၤာေရာက္စာသင္သားရဟန္းေတာ္မ်ား ဘာေတြလုပ္ေနၾကသနည္း၊ ဘာေတြကို ေလ့လာေနၾကသနည္း စသည့္ေမးခြန္းမ်ားအတြက္ တစ္စံုတစ္ခုေသာအေျဖကို ေပးႏိုင္ရန္ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ (အသစ္ေရာက္လာလတၱံ႔ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား အပါအဝင္) သီရိလကၤာေရာက္ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား ႏွင့္ ေထာက္ပံ့ေနၾကသူ ဒကာဒကာမမ်ားအၾကား ပိုမိုနားလည္မႈရရွိႏိုင္ၾကရန္ရည္ရြယ္ပါသည္။ မၾကာျမင့္မီကာလတြင္ ဤေဆာင္းပါးမ်ားကို တရားဝင္ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အြန္လိုင္းမွ စာဖတ္သူမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ စာအုပ္ထြက္ရွိေသာအခါ Free Download လုပ္ခ်ႏိုင္ရန္ေဆာင္ရြက္ေပးသြားပါမည္။

မတ္လ (၃)ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္ရေတာ့မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း ေရးခဲ့သမွ်တို႕ကို အားေပးဖတ္ရႈလာခဲ့ၾကသူ မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးကို ႏႈတ္ဆက္စကားဆိုရပါသည္။ သို႔ရာတြင္ "လကၤာေျမမွာတစ္ႏွစ္တာ အခန္းဆက္ေဆာင္းပါးမ်ား" အတြက္ တင္ဆက္ရန္က်န္ရွိေနေသးေသာ သီရိလကၤာအႏွံ႔ဘုရားဖူးထြက္ျခင္း အေတြ႔အႀကံဳမ်ား၊ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ား၊ သီရိလကၤာႏွင့္ ျမန္မာ အျပန္အလွန္ သာသနာေရး ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈမ်ား၊ Sunday School ေက်ာင္းမ်ား အေၾကာင္းတို႔ကို စာအုပ္မထြက္ရွိခင္ ဖတ္ရႈႏိုင္ၾကေစရန္ ႀကိဳးစား၍ တင္ေပးသြားရန္ စီမံထားၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ေရးသားခဲ့သမွ်မ်ားထဲတြင္ မႏွစ္ၿမိဳ႔စရာ အမွားအယြင္းမ်ားပါရွိခဲ့ပါက အနဴးအညြတ္ ေတာင္းပန္ရပါေၾကာင္း ႏႈတ္ဆက္စကားဆိုရပါသည္။

ရြာတိုင္းအတြက္ကဗ်ာလက္ေဆာင္ ဝက္ဆိုဒ္အတြက္ အစစအရာရာ ကူညီေဆာင္ရြက္ပံ့ပိုးေပးၾကပါေသာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္းႏွင့္ ေစတနာရွင္မေလးတို႔ကို အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း ေက်းဇူးစကား ဆိုရပါသည္...။

ေမတၱာျဖင့္...............

အရွင္ဝိသာရဒ (ရမၼာဝတီ)

အပိုင္း (၁၈) တြင္ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္အတူ သီရိလကၤာေရွးေဟာင္းဗိသုကာပညာရပ္ ( Buddhist Art and Architecture)ကိုေလ့လာရင္း သီရိလကၤာအႏွံ႔ ဘုရားဖူးထြက္ႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္ေနပါသည္။
Last Updated on Tuesday, 01 March 2011 13:51

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP