* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, March 9, 2011

. *ေသာတာပန္ ျပႆနာ*

3/07/2011 ေတာသားေလး , Posted in , 0 Comments

ေမး။ ။ (2007-ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလထုတ္ ျမတ္ပန္းရဂံုတြင္ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က တရားတစ္ပုဒ္ ေဟာၿပီးတိုင္း ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္သြားၾကရာ၌
(က) ယခင္ဘ၀က ေသာတာပန္ ျဖစ္ၿပီးသူမ်ား ပါ/မပါ။
(ခ) ဘ၀တစ္ခုမွ ေသာတာပန္ ျဖစ္ၿပီးသူမ်ား လက္ရွိဘ၀တြင္ မည္သို႔ ထူးျခားမႈရွိႏိုင္ပါသနည္း။
(ဂ) ယခင္ဘ၀က ေသာတာပန္ျဖစ္ခဲ့၍ ယခုဘ၀ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားေသာ သုတၱန္မ်ားရွိလွ်င္ ညႊန္ျပပါ-ဟူေသာ ဦးေကာင္းမြန္၏ ေမးခြန္းကို ေျဖၾကားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
ေျဖ။ ။ ေရွဦးစြာ ေသာတာပန္ဟူေသာ ပုဒ္ကို ရွင္းျပခ်င္ပါသည္။ ေသာတာပန္ဟူေသာ ပုဒ္သည္ ေသာတာပႏၷ-ဟူေသာ ပါဠိပုဒ္ကို ျမန္မာမႈျပဳထားေသာ ပါဠိသက္ေ၀ါဟာရျဖစ္၏။ ေသာတာပႏၷ-ဟူေသာ ပုဒ္သည္ သဒၵါနည္းအရ ေသာတႏွင့္ အာပႏၷ-ဟူေသာ ပုဒ္ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္း ျဖစ္၏။ ဤတြင္ ေသာတ-အရ သမၼာဒိ႒ိ-စေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို ရ၏။ ထိုမဂၢင္ရွစ္ပါးသို႔ ေရွးဦးစြာ ေရာက္ေသာသူသည္ ေသာတာပႏၷ-မည္၏။
အနည္းငယ္ထပ္၍ ရွင္းရလွ်င္ `သ၀တိ သႏၵတီတိ ေသာေတာ= မဆုတ္နစ္ဘဲ တစ္စီးတည္း စီးသြားတတ္ေသာေၾကာင့္ ေသာတ-မည္၏။ ဤအလို ေရအလ်ဥ္ကို ရ၏။ ေသာေတာ ၀ိယာတိ ေသာေတာ= ေရအလ်ဥ္ႏွင့္တူေသာေၾကာင့္ ေသာတမည္၏။
ဤအလို အ႒ဂႋကအရိယမဂ္-ဟူေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါး ျမတ္တရားကို ရ၏။ ဟိမ၀ႏၲာေတာင္မွ စ၍ စီးဆင္းလာေသာ ဂဂၤါျမစ္ေရသည္ ေနာက္ျပန္ ဆုတ္နစ္ျခင္း မရွိဘဲ သမုဒၵရာအထိ ေရာက္ေအာင္ ဆက္လက္စီးဆင္း သြားသကဲ့သို႔ သမၼာဒိ႒ိစေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါး ျမတ္တရားသည္လည္း ေရွးဦးစြာ ျဖစ္ေပၚလာရာ ေသာတာပတၱိမဂ္ ခဏမွစ၍ သတၱိအင္းအား နည္းပါးဆုတ္နစ္ျခင္းမရွိ တဆင့္ထက္တဆင့္ ရင့္သထက္ရင့္ကာ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ သမုဒၵရာသို႔ ၀င္ေရာက္ေလေတာ့၏။
“ဗုဒၶ ဓမၼ၊ သံဃကိုယံု၊ မတုန္လႈပ္ဘိ၊ အရိယကႏၲ၊ သီလငါးျဖာ၊ စံုညီညာ၊ ေသာတာပတၱိယင္။” ဟူသည္ႏွင့္အညီ ေသာတာပတၱိမဂ္၏ အဂၤါအစိတ္အပိုင္း ေသာတာပတၱိယဂၤ၊ ၀ါ- တရားမွန္ေတာ္ႀကီး=ဓမၼာဒါသ အမည္ရေသာ ေသာတာပန္ျဖစ္/မျဖစ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ စစ္ေဆးႏုိင္ဖို႔ရာ အဂၤါေလးခ်က္ ရွိပါသည္။
(၁) ဘုရားရွင္၌ မတုန္မလႈပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း၊
(၂) တရားေတာ္၌ မတုန္မလႈပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း၊
(၃) သံဃာေတာ္၌ မတုန္မလႈပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း၊
(၄) အရိယာတုိ႔ ႏွစ္သက္အပ္ေသာ ငါးပါးသီလ မက်ိဳးမေပါက္ မေျပာက္မၾကားျခင္းတို႔ ျဖစ္၏။
ေသာတာပန္ျဖစ္လွ်င္ ဤတရားေလးပါးႏွင့္ ျပည္စံုၿမဲျဖစ္၏။ “သဟာ၀ႆ ဒႆနသမၸဒါယ၊ တယႆု ဓမၼာ ဇဟိတာ ဘ၀ႏၲိ။ သကၠာယဒိ႒ိ ၀ိစိကိစၧိတၪၥ၊ သီလဗၺတံ ၀ါပိ ယဒတၳိ ကိၪၥိ။” ဟူသည္ႏွင့္အညီ ေသာတာပန္ျဖစ္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ “သကၠာယဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၧာ၊ သီလဗၺတပရာမာသ”တရားသံုးပါးႏွင့္ ကိေလသာအခ်ိဳ႕ကို ပယ္ရွားအပ္ၿပီး ျဖစ္၏။
ထိုေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္သည္ ကိေလသာမ်ား ႄကြင္းက်န္ေသးေသာ္လည္း အပါယ္လားေၾကာင္း မေကာင္းမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ အ၀ိနိပါတဓေမၼာ=အပါယ္သို႔ လားရျခင္း သေဘာမရွိေတာ့။ နိယေတာ= မဂ္ဟူေသာ နိယာမျဖင့္ ၿမဲေသာ သေဘာရွိ၏။ သေမၺာဓိပရာယေဏာ=အထက္မဂ္ သံုးပါးလွ်င္ လည္းေလ်ာင္းရာရွိ၏။ အထက္မဂ္ကိုသာ ရဖို႔ရွိ၏။ ေအာက္သို႔ (ေလာကီစ်ာန္မ်ားကဲ့သို႔ ) ေလ်ာက်႐ိုး ထံုးစံ မရွိ။
သို႔ရကား ယခင္ဘ၀က ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးသူမ်ားသည္ ယခုဘ၀၌ မဂ္ဖိုလ္ရမည္မွန္လွ်င္ သကဒါဂါမိ မဂ္ဖိုလ္ကိုသာ ရဖို႔ အေၾကာင္းရွိ၏။ ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္ကို တဖန္ထပ္၍ ရဖြယ္မရွိ။ အေၾကာင္းကား ယခင္ဘ၀က ေသာတာပန္ ျဖစ္ၿပီးသူသည္ မဂ္၏ နိယာမ သေဘာအရ ေမြးကတည္းက ေသာတာပန္အျဖစ္ ေမြးလာ ေသာေၾကာင့္တည္း။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္က တရားတစ္ပုဒ္ ေဟာၿပီးတိုင္း ေသာတာပန္ျဖစ္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔တြင္ ယခင္ဘ၀က ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးသူမ်ား မပါပါ။ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၲာျဖစ္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔တြင္ကား ပါႏိုင္ပါသည္။
ဘ၀တစ္ခုမွ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးသူမ်ား လက္ရွိဘ၀တြင္ မည္သို႔ ထူးျခားမႈ ရွိႏုိင္ပါသနည္း ဟူရာ၌ “ဆစၥာဘိဌာနာနိ အဘဗၺကာတံု” ဟူေသာ ရတနသုတ္ ပါဠိေတာ္ႏွင့္အညီ
၁။ မာတုဃာတ= အမိ သတ္ျခင္း။
၂။ ပိတုဃာတ=အဘသတ္ျခင္း။
၃။ အရဟႏၲဃာတ= ရဟႏၲာသတ္ျခင္း။
၄။ ေလာဟိတုပၸါဒ= ဘုရားရွင္ကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳျခင္း။
၅။ သံဃေဘဒ = သံဃာကို ကြဲျပားေအာင္ျပဳျခင္း။
၆။ အညသတၳာ႐ုေဒၵသ =ဘုရားမွတပါး အျခားဆရာကို ကိုးကြယ္ရာဟု ညႊန္းျခင္း
(ဘာသာေျပာင္းျခင္း) ဟူေသာ အဘိ႒ာန ေျခာက္မ်ိဳးကို ယခင္ဘ၀က ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီး သူသည္ ယခုဘ၀၌ မိမိ၏ ေသာတာပန္အျဖစ္ကို မသိေသာ္လည္း မဂ္၏ မေျပာင္းမလဲ တည္ၿမဲေသာ နိယာမသေဘာအရ မျပဳလုပ္ေတာ့။
ယခုဘ၀၌ ဘုရား တရား သံဃာဟု ရတနာသံုးပါး ထင္ရွားရွိလွ်င္ ဘာသာျခား၌ ေမြးေသာ္လည္း အရြယ္ေရာက္ေသာ အခါ ရတနာသံုးပါးကိုသာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ရာ၏။ မိမိ၏ သေဘာဆႏၵ အရေသာ္လည္းေကာင္း၊ သူတစ္ပါး၏ တုိက္တြန္းခ်က္ေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ပါဏာတိပါတစေသာ အမႈတို႔ကို မျပဳလုပ္ေတာ့။ (အထက္တြင္ ေသာတာပန္သည္ အမိသတ္ျခင္း စသည္တုိ႔ကို မျပဳေတာ့ဟု ေဟာေတာ္မူျခင္းသည္ ပုထုဇဥ္အျဖစ္ကို ကဲ့ရဲ႕လုိ၍သာျဖစ္သည္။
အမွန္မွာ မည္သည္သတၱ၀ါမွ် မသတ္ေတာ့။ ပုထုဇဥ္တို႔ကား သတၱ၀ါသာမညကို ထားဘိဦး မိခင္အရင္းကိုပင္ သတ္ျဖစ္ဖို႔ အလားအလား ရွိေလ၏။) ငါးပါးသီလကို အသက္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္မႈ မျပဳေတာ့။ တပါးေသာ သူတို႔က အတင္းအက်ပ္ ေရႏွင့္အရက္ကို ေရာယွက္၍ တိုက္လွ်င္ပင္ ေရသာ၀င္၍ အရက္မ၀င္ဟု ဖြင့္ျပၾက၏။ (မဂ္၏ အစြမ္းသတၱိေၾကာင့္ မမူးျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ ေသာက္သမွ် ဓာတ္မတဲ့သကဲ့သို႔ ျဖစ္ကာ အန္ထြက္ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ Alcohol ဓါတ္ပ်က္ကာ H2 O ဟူေသာ ေရဓာတ္သာ ၀င္ေရာက္သြားျခင္းကို ဆိုလို၏ ဟု ယူဆရပါသည္။)
ထိုသို႔ ငါးပါးသီလၿမဲျခင္း၊ အယူမမွားျခင္းတို႔အျပင္ ေသာတာပန္အျဖစ္ ေမြးဖြားလာေသာ ပုဂၢိဳလ္၌ အျခားသိသာေသာ အခ်က္မ်ားမွာ သမၼာအာဇီ၀နည္းျဖင့္သာ စီးပြားရွာျခင္း၊ သူတစ္ပါး ႀကီးပြားခ်မ္းသာသည္ကို မနာလိုျငဴစူေသာ ဣႆာ၊ မိမိစီးပြား မိမိ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို ႏွေျမာတြန္႔တိုေသာ မစၧရိယမ်ား မရွိျခင္း၊ အဂတိေလးပါး မလိုက္စားျခင္း၊ ဘုရားရွင္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေဒါမနႆမျဖစ္ျခင္း၊ လြန္က်ဴးမိေသာ အျပစ္မ်ားကို ဖံုးကြယ္ထားမႈ မရွိျခင္း စသည္တို႔ ျဖစ္၏။
(ယခုေခတ္ ရိပ္သာအမည္ခံ ဌာနအခ်ိဳ႕မွ အလြယ္တကူ ေသာတာပန္ျဖစ္လာသူမ်ားကိုလည္း အထက္ပါ အခ်က္မ်ားျဖင့္ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။)
ယခင္ဘ၀ ေသာတာပန္ျဖစ္ခဲ့၍ ယခုဘ၀ သကဒါဂါမ္၊အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေသာ သုတၱန္မ်ားရွိလွ်င္ ညႊန္ျပပါ-ဟူရာ၌ ယခုဘ၀ အရ ေဂါတမဘုရားရွင္ လက္ထက္ကာလကို ဆိုလိုေၾကာင္း နားလည္ ရ၏။ သို႔ဆိုလွ်င္ ယခင္ဘ၀အရ အဘယ္ကာလကို ယူရမည္နည္းဆိုေသာ္ ကႆပဘုရားရွင္၏ သာသနာတြင္း ကာလကို ယူရမည္ျဖစ္၏။ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္ႏွင့္ ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္သည္လည္း ကာလအားျဖင့္ မ်ားစြာကြာျခား၏။ ေသာတာပန္ အမ်ိဳးအစားသံုးမ်ိဳးတြင္လည္း ကာမဂံု၌ ၂-ဘ၀မွ ၆ ဘ၀အထိ ျဖစ္ႏိုင္၏။
သတၱကၡတၱဳပရမ ေသာတာပန္သည္ ကာမဘုံ၌ ၇ ဘ၀သာျဖစ္ႏိုင္၏။ “ကိဥၥာပိ ေတ ေဟာႏၱိ ဘုသံ ပမတၱာ.န ေတ ဘ၀ံ အ႒မ မာဒိယႏၱိ” ဟူေသာ ရတနသုတ္ပါဠိေတာ္ႏွင့္အညီ သတၱကၡတၱဳပရမ ေသာတာပန္သည္ အကယ္၍ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆေနမိေစကာမူ ကာမဘံု၌ ရွစ္ဘ၀အထိ ျဖစ္သည္ဟူ၍မရွိ။ ၇-ဘ၀အတြင္း အထက္မဂ္ဖိုလ္ ရလွ်င္ရ၊ မရလွ်င္ စ်ာန္ရ၍ ျဗဟၼာ့ျပည္၌ျဖစ္ရ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္ဘုရားရွင္ လက္ထက္က်မွ သာ၀ကအျဖစ္ ဘုရားရွင္ကို ဖူးေတြ႔ခြင့္ရကာ အထက္မဂ္ဖိုလ္ ရပါလိုေၾကာင္း ဆုေတာင္းခဲ့သူမ်ားမွအပ ၾကဳံၾကိဳက္၍ ျဖစ္ၾကသူ နည္းပါးဖြယ္ရွိ၏ဟု ယူဆရ၏။
အကယ္၍ နတ္ျပည္ခ်ည္းသက္သက္ သို႔မဟုတ္ လူ႔ျပည္ခ်ည္း သက္သက္ ဆက္တိုက္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ဘ၀တစ္ရာပင္ ျဖစ္ေစကာမူ တစ္ဘ၀သာ ေရတြက္ရမည္ဟူေသာ ၀ါဒအရေသာ္ ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္၏ ကာမသုဂတိ ၇-ဘ၀ဟူေသာ သက္တမ္းသည္ ဘုရားတစ္ဆူႏွင့္ တစ္ဆူၾကားဟူေသာ အပိုင္းအျခားကာလ၌ ျဖစ္ႏိုင္ခြင့္ အလားအလာမ်ားစြာရွိပါသည္။
ထိုသို႔ေသာ ျဖစ္ႏိုင္ခြင့္မ်ားထဲမွ အနီးစပ္ဆံုးေတြ႔ရွိရသည့္ သက္ေသတစ္ခုမွာ အဂုၤတၱရနိကာယ္လာ သုမနသုတၱန္ျဖစ္ပါသည္။
ကႆပဘုရားရွင္ လက္ထက္တြင္ မိတ္ေဆြရဟန္းႏွစ္ပါး ရွိခဲ့၏။ ထိုရဟန္း ႏွစ္ပါးသည္ တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး အေတြးအေခၚ အယူအဆ မတူၾကေပ။ တစ္ပါးေသာ ရဟန္းသည္ သာရဏီယ၀တ္ကို ျဖည့္က်င့္၏။ က်န္တစ္ပါးသည္ ဘတၱဂၢ၀တ္ကို ျဖည့္က်င့္၏။ သာရဏီယ၀တ္ျဖည့္ က်င့္ေသာရဟန္းသည္ ဘတၱဂၢ၀တ္ ျဖည့္က်င္ေသာ ရဟန္းအား “ငါ့ရွင္ မေပးမလွဴသူအား အက်ိဳးတရား မည္သည္မရွိ၊ မိမိရရွိသည့္အထဲမွ သူတစ္ပါးတို႔အား ေပးလွဴၿပီးမွသာ ဘုဥ္းေပးသင့္၏” ဟု ေျပာဆို၏။ ဘတၱဂၢ၀တ္ ျဖည့္က်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ “ငါ့ရွင္ သင္သည္ဘာမွ် သိသူမဟုတ္၊ ရဟန္းမည္သည္ သူတစ္ပါးတို႔ ေပးလွဴအပ္ေသာအရာကို ဖရိုဖရဲ လုပ္မပစ္သင့္၊ မိမိအတြက္ သင့္ေတာ္မွ်တရံုသာ ခံယူ၍ ဘတၱဂၢ၀တ္ ကိုျဖည့္က်င့္သင့္၏” ဟု ျပန္လည္ေျပာဆိုပါသည္။
ထိုႏွစ္ပါးေသာ ရဟန္းတို႔သည္ တစ္ပါး၏ အယူအဆကို တစ္ပါးက လက္မခံႏိုင္ၾကဘဲ လြတ္လပ္စြာ သေဘာကြဲလြဲခဲ့ၾကကာ အခင္အမင္မပ်က္ မိမိတို႔၏ က်င့္၀တ္ကို က်င့္ၾကံၾကၿပီး ထိုဘ၀မွ ေသလြန္ေသာအခါ ႏွစ္ပါးစလံုး နတ္ျပည္သို႔ေရာက္ၾက၏။ နတ္ျပည္ေရာက္ေသာအခါ သာရဏီယ၀တ္ကို ျဖည့္က်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ဘတၱဂၢ၀တ္ျဖည့္က်င့္ေသာ ရဟန္းထက္ အာယု၊ ၀ဏၰ၊ သုခ၊ ယသ၊ အာဓိပစၥဟူ ေသာ တရားငါးမ်ိဳး သာလြန္ကဲပို၏။
ထုိသို႔ျဖင့္ ထုိႏွစ္ဦးတို႔သည္ လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္က်င္လည္ၿပီး ဘုရားတစ္ဆူ၏ ၾကားကာလကုန္ဆံုးကာ ေဂါတမဘုရားရွင္၏ ကာလတြင္ သာ၀တၳိျပည္၌ လာျဖစ္ၾက၏။
သာရဏီယ၀တ္ကို ျဖည့္က်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ေကာသလမင္းႀကီး၏ မိဖုရားေခါင္ႀကီး၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶတည္၏။ ဘတၱဂၢ၀တ္ကို ျဖည့္က်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ေကာသလမင္းႀကီး၏ အလုပ္အေကၽြး မိန္းမ၀မ္း၌ ျဖစ္၏။ ထိုႏွစ္ဦးသည္ တစ္ေန႔တည္းမွာပင္ ေမြးဖြားၾက၏။ နာမည္မွည့္ေသာေန႔တြင္ သူတို႔ႏွစ္ဦးအား ေရခ်ိဳးေပးကာ က်က္သေရတိုက္ခန္းမွာ သိပ္ထား၏။ သာရဏီယ၀တ္ကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့ေသာ ကေလးသည္ မ်က္စိဖြင့္ၾကည့္ကာ ထီးျဖဴႀကီးႏွင့္ ေကာင္းမြန္စြာ ခင္းထားအပ္ေသာ က်က္သေရခန္း၊ တန္ဆာဆင္ ထားအပ္ေသာ အိပ္ရာေနရာတို႔ကို ေတြ႔ျမင္ရသည့္အခါ မင္းမ်ိဳးတစ္ခုတြင္ လာျဖစ္ေနသည္ကို သိရွိလိုက္၏။
“ငါ ဘယ္လိုကံေတြကိုျပဳခဲ့လို႔ ဒီမွာလာျဖစ္ရတာပါလိမ္႔” ဟု ဆင္ျခင္သည့္အခါ “သာရဏီယ၀တ္ကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့လို႔” ဟု သိရွိၿပီး “ငါ့မိတ္ေဆြ ဘယ္မွာျဖစ္ေနပါလိမ္႔” ဟု ဆင္ျခင္သည့္အခါ သူ႔နံေဘး အိပ္ေနရသည့္ အျဖစ္ကို ေတြ႔ရွိၿပီး ႏိွပ္ကြပ္လုိ၍- “သူငယ္ခ်င္း မင္းက ငါ့စကားကိုမွ နားမေထာင္ခဲ့ဘဲကိုး” ဟု ေျပာ၏။
“နားမေထာင္ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ”
“ငါ့ရဲ့ ျပည့္စံုမႈကို ၾကည့္ေလ၊ ထီးျဖဴႀကီးရဲ့ေအာက္ က်က္သေရ ခန္းေဆာင္မွာ အိပ္ရတယ္၊ မင္းကေတာ့ ခုတင္နိမ့္နိမ့္ အခင္းၾကမ္းၾကမ္းႀကီးေပၚမွာ အိပ္ရတယ္”
“မင္းက ဒါကုိ အမီွျပဳၿပီး မာနတက္ေနတာလား၊ ၀ါးႏွီးျပားေတြနဲ႔ လုပ္ထားၿပီး အ၀တ္ပိုင္းေတြနဲ႔ ရစ္ပတ္ထားတာေတြ ခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေတြအားလံုးဟာ ပထ၀ီဓာတ္ေတြခ်ည္းပဲ မဟုတ္လား” ဟု အျပန္အလွန္ ေျပာဆိုေနၾက၏။
ထိုအခ်ိန္တြင္ သုမနမင္းသမီးက စကားသံၾကား၍ သြားေရာက္နားေထာင္ရာ ဓာတု-ဓာတ္ဟူေသာ အသံကို ၾကားသျဖင့္ “ရဟန္းနတ္သားေတြ ျဖစ္ခဲ့ရမည္” ဟု ၾကံစည္ၿပီး “မိဘေတြကို ေျပာလို႔ မျဖစ္ေသးဘူး” ဟု ယူဆကာ ဘုရားရွင္အား သြားေရာက္ေလ်ာက္ထား၏။
(အက်ယ္ကို အင္၊ျမန္၊၂၊၃၅-တြင္ ၾကည့္ေလ။)
ထိုသုမနသုတ္တြင္ ဘုရားရွင္က သာရဏီယ၀တ္ကို ျဖည့္က်င့္ေသာရဟန္းကို ဒႆနသမၸေႏၷာ-ဟု သံုးႏႈန္းေတာ္မူ၏။ အ႒ကထာတြင္ “ဒႆနသမၸေႏၷာတိ ေသာတာပေႏၷာ။=ဒႆနသမၸႏၷ ဉာဏ္အျမင္ႏွင့္ ျပည့္စံုသူဟူသည္ ေသာတာပန္ပင္တည္း။-ဟု ဖြင့္ျပ၏။ (အံ။႒၊၃၊ ၁၇) သို႔ရာတြင္ ထိုကေလးမ်ား အထက္မဂ္ဖိုလ္ ရသည္ဟူ၍ကား မေတြ႕မိပါ။ ျဖစ္ဖို႔အလားအလာ မ်ားစြာရွိသျဖင့္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။ က်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တို႔ကို ထပ္၍ ေမးပါေလဦး။
အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)

ဒီေနရာမွာ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
ေတာသားေလး

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP