* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, March 17, 2011

ထာဝရဘုရား (ေဂါ့ဒ္)၊ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဆူနာမီ


၂၀၁၁ မတ္လ (၁၁) ရက္ေန႔က ဂ်ပန္မွာ ျဖစ္ေပၚခဲတဲ့ ဆူနာမီအၿပီး ျမင္ကြင္းတစ္ခု
(တစ္ေန႔က ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ စာေရးသူကို ဒကာေတာ္ ဝိမုတၱိသုခက တက္ဂ္ တစ္ခု လုပ္လာပါတယ္။ အဲဒါက Shravasti Dhammika ရဲ႕ God, Buddhism and the Tsunami ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးပါ။ Shravasti Dhammika ရဲ႕ 'Good Questions and Good Answers' စာအုပ္ကို ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္က ဘာသာျပန္ၿပီး စာအုပ္ ထုပ္ေဝဘူးပါတယ္။ (နာမည္ အတိအက် မမွတ္မိပါဘူး။) ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ သိၾကပါတယ္။ အခု အထက္ေဖာ္ျပ ေခါင္းစီးပါ စာကို ဘာသာျပန္ၿပီး တင္လိုက္ပါတယ္။)

မွတ္မိေနသမွ်ထဲမွာ အႀကီးဆုံး သဘာဝ ကပ္ေဘးဆိုးႀကီး ျဖစ္တဲ့ လတ္တေလာ ဆူနာမီက အတၱရွာပုံေတာ္ႀကီး လုပ္ေဆာင္ေစခဲ့တယ္။ ထာဝရဘုရားသခင္ (ေဂါ႔ဒ္)ႏွင့္ ဘာသာေရးယုံၾကည္မႈ ရွာေဖြမႈမ်ိဳး လုပ္ေဆာင္ေစဖို႔လို႔ ေျပာဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ လူေတြဟာ ကပ္ဆိုးႀကီးကို သူတို႔ ဘာသာေရး ယုံၾကည္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ပတ္သက္ၿပီး ႀကိဳးစားရွင္းျပၾကတယ္။ စကၤာပူႏိုင္ငံထုတ္ အဂၤလိပ္သတင္းစာ အမ်ားအျပားက ဒီကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္ ေပးစာ အမ်ားအျပားကို ပုံႏွိပ္ထုပ္ေဝၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အခုအထိေတာ့ ခရစ္ယန္ အျမင္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေဆြးေႏြးမႈကို ဗုဒၶဘာသာ ရႈေဒါင့္ကေန ကြ်ႏ္ုပ္ ေရးသားလိုပါတယ္။ ဒီ ျပႆနာႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ အျမင္ ႏွစ္ရပ္ ရွိပါတယ္။ ပထမတစ္ခုက ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ေဘးဆိုးႀကီးေတြကို ဘာသာတရားေတြက ဘယ္လို တုန္႔ျပန္ခဲ့ၾကတယ္ ဆိုတာကိုပါ။ ဒီသေဘာႏွင့္ ဆိုရင္ေတာ့ ကမၻာ့ဘာသာတရားေတြဟာ အမ်ားၾကီး တူေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဟိႏၵဴ၊ မူဆလင္၊ ခရစ္ယန္၊ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ တာအိုဘာသာတို႔ဟာ သူတို႔ေတြရဲ႕ ဘာသာေရး ဆက္သြယ္ ေပါင္းစည္းမႈကို ထည့္တြက္မေနပဲ ဒုကၡေရာက္ေနသူေတြကို ကူညီဖို႔ သူတို႔ေတြရဲ႕ ႏွစ္လုံးသားေတြကိုေရာ ပိုက္ဆံအိပ္ေတြကိုပါ ဖြင့္ထားၾကပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာက မူဆလင္ေတြကို ကူညီ၊ မူဆလင္က ခရစ္ယန္ကို ကူညီ၊ ခရစ္ယန္က ဟိႏၵဴကို ကူညီႏွင့္ေပါ့။

ဒုတိယအျမင္ကေတာ့ ဘာသာတရားေတြက ဆူနာမီကို ဘယ္လို ရွင္းလင္းျပၾကသလဲ ဆိုတာပါ။ ဒီသေဘာႏွင့္ဆိုရင္ေတာ့ ဘာသာတရား အသီးသီးၾကားမွာ သေဘာတူညီတာက အနည္းငယ္ပဲ ရွိပါတယ္။ ဇန္နဝါရီ (၁)ရက္ေန႔ထုပ္ စထရိတ္ တိုင္းမ္ သတင္းစာမွာ အင္ဒီ ဟို (Andy Ho)က “ဆူနာမီျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဂါ့ဒ္ ဘယ္ေရာက္ေနခဲ့သလဲ” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္ကို ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ဇန္နဝါရီ (၉)ရက္ေန႔မွာေတာ့ အဲဒီသတင္းစာမွာ တန္ တားန္ (Tan Tarn) ေရးတဲ့ ‘Evil? No Way, Come Hell and High Water’ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္ ပါလာခဲ့ပါတယ္။ စာေရးသူ ႏွစ္ေယာက္လုံးက ဆူနာမီလို သဘာဝေဘးဆိုးႀကီးေတြက ကရုဏာရွင္ ထာဝရဘုရားသခင္ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အယူအေပၚမွာ သံသယပြားေစေၾကာင္း ေျပာၾကပါတယ္။ ဒီနည္းႏွင့္ သူတို႔ေတြဟာ လူေတြ ေဂါ့ဒ္ကို စတင္ ယုံၾကည္ၾကကတည္းကိုက တည္ရွိလာခဲ့တဲ့ သဘာဝက်တဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာ သံသယေတြ၊ အေတြးအေခၚပိုင္းဆိုင္ရာ သံသယေတြကို တင္ျပၾကပါတယ္။ အက္ဒ္မြန္ ခ်ဴးက ဇန္နဝါရီ (၂၉) ရက္ေန႔ထုတ္ စထရိ တိုင္းမွာ ဟိုႏွင့္ တာန္တို႔ ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ႀကိဳးစားေျဖထားၿပီး ေဂါ့ဒ္က ဘာေၾကာင့္ ဆူနာမီ ျဖစ္ခြင့္ျပဳရသလဲ ဆိုတာႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ ရွင္းလင္းခ်က္ ေပးပါတယ္။

ခ်ဴးရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္က ရိုးရိုးေလးပါပဲ။ ေဂါ့ဒ္က မေကာင္းမႈကို ဘာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳတာလဲ ဆိုတာရဲ႕ ရိုးစင္းတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္က မေကာင္းမႈကို ခြင့္မျပဳခဲ့ရင္ ေကာင္းမႈအမ်ားအျပား ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာေပါ့ ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အျမင္ကို ေထာက္ကူေပးဖို႔ ေသာမတ္စ္ အကိြဳင့္နတ္စ္ရဲ႕ “မေကာင္းမႈ မရွိလွ်င္ ဘုရားသခင္လည္း မရွိ၊ အေၾကာင္းကေတာ့ ေကာင္းမႈ အစုစုကို ယူေဆာင္သြားခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္ မေကာင္းမႈလည္း ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့လုိ႔ပါ။ …” ေနာက္ထပ္ တစ္ဖန္ “ေဂါ့ဒ္က မေကာင္းမႈ တည္ရွိခြင့္ မေပးလွ်င္ ေကာင္းမႈေတြလည္း ယူေဆာင္သြားမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ၊ ေလဓာတ္ မေဖာက္ျပန္ခဲ့လွ်င္ မီးဓာတ္ ျဖစ္ေပၚမည္ မဟုတ္၊ ျမည္းသတၱဝါကို မသတ္လွ်င္ ျခေသၤ့၏ အသက္လည္း ရွိေတာ့လိမ့္မည္ မဟုတ္”ဆိုတာကို သူက ကိုးကားထားပါတယ္။

ကြ်ႏ္ုပ္ကေတာ့ ခ်ဴးရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈကို ဗုဒၶဘာသာ ရႈေဒါင့္ကေန ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုပါတယ္။ ခ်ဴးရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္ကို ဖတ္ၿပီးေနာက္ စိတ္ထဲ အရင္ဆုံး ဝင္လာတာကေတာ့ သူ႔ရွင္းခ်က္က ေဂါ့ဒ္ဟာ ဉာဏ္ပညာရွိတယ္၊ ေမတၱာတရား ရွိၿပီး တကယ့္ နတ္ဘုရားျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆႏွင့္ အႀကီးအက်ယ္ ဆန္႕က်င္ေနပုံ ေပၚတယ္။ မေကာင္းမႈ (ဥပမာ ေသဆုံးမႈ ဆူနာမီႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲမႈ)က ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ကို ကရုဏာတရား၊ စိုးရိမ္ပူပန္မႈႏွင့္ ေစတနာေကာင္းေတြကို ထုပ္ေဖာ္ျပသခြင့္ ေပးတယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လဲ ဒါကို လုပ္ဖို႔အတြက္ ေဂါ့ဒ္ဟာ ရက္စက္မႈနည္းတဲ့ နည္းလမ္းကို မစဉ္းစားႏိုင္ဘူးလား။ အျခားတစ္ေယာက္ ေကာင္းမႈ လုပ္ခြင့္ရဖို႔အတြက္ တစ္ေယာက္ေသာသူမွာ ထိခိုက္ ခံစားရတယ္ ဆိုတာ တရားမွ်တပါရဲ႕လား။ ခ်ဴးရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈကို ယုတၱိရွိတဲ့ ေကာက္ခ်က္အျဖစ္ ယူဆမယ္ဆိုရင္ အဲဒါက ဘယ္လို ျပႆနာရွိတယ္ဆိုတာကို စတင္ၾကည့္ရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီယုတၱိကိုပဲ သုံးၿပီးေတာ့ ကင္ဆာေရာဂါဟာ ဆရာဝန္ေတြကို ေဆးကုသဖို႔ အခြင့္အေရးေပးတဲ့အတြက္ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာရမလိုပါပဲ။ ဥပေဒႏွင့္ အညီေနထိုင္တဲ့ ျပည္သူေတြပါလို႔ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုလို႔ ရေအာင္ ရာဇဝတ္ေကာင္ေတြကို ရာဇဝတ္မႈေတြ က်ဴးလြန္ဖို႔ အားေပးသင့္တယ္လို႔ ေျပာရမလုိပါပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ထိန္းသိမ္းသူေတြ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္းႏိုင္ေစဖို႔ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ေတြက မၾကာခဏ စစ္ပြဲ ဆင္ႏႊဲသင့္ပါတယ္လို႔ ေျပာရမလိုျဖစ္ေနပါတယ္။

တတိယ ျပႆနာအျဖစ္ႏွင့္ေရာ၊ ခ်ဴးရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္မွာ အႀကီးဆုံး ျပႆနာပါ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္တာက ေကာင္းမႈကို မေကာင္းမႈကို တုန္႔ျပန္ဖို႔ ဒါမွမဟုတ္ မေကာင္းမႈႏွင့္ ႏိႈင္းယွဉ္ဖို႔မွ်ေလာက္အထိ နိမ့္တဲ့ အေနအထား ေရာက္ေအာင္ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္တာပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ဦးအတြက္ေတာ့ ေကာင္းဖို႔အတြက္ျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းျမတ္ျခင္းကို နားလည္ဖို႔အတြက္ျဖစ္ေစ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားဖို႔ အတြက္ျဖစ္ေစ မေကာင္းမႈဆိုတာ မလိုအပ္ပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ မေကာင္းတာက ေကာင္းတာကို လုပ္ဖို႔ တိုက္တြန္း ႏိႈးဆြေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မၾကာခဏဆိုသလို ကြ်ႏ္ုပ္ကို ပိုေကာင္းေစတာက ေကာင္ျမတ္မႈရဲ႕ အလွအပတရားႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ဝမ္းေျမာက္ရမႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်ႏ္ုပ္ကို ပိုေကာင္းျမတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေစတာက ဟစ္တလာ သို႔မဟုတ္ ပိုလ္ ေပါ့အေၾကာင္း ဖတ္ျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔အေၾကာင္း ဖတ္တာထက္ ပိုမိုျမင့္ျမတ္တဲ့ ေကာင္းျမတ္မႈကို က်င့္သုံးဖို႔ ကြ်ႏ္ုပ္ကို ႏႈိးဆြေပးတာက ဗုဒၶ၊ ဂႏၶီ သို႔မဟုတ္ မာသာ ထရီဆာတို႔ပါ။ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ ေကာင္းျမတ္မႈကို သိဖို႔အတြက္ျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းတာလုပ္ဖို႔အတြက္ျဖစ္ေစ မေကာင္းမႈ မလိုအပ္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာေၾကာင့္ ထာဝရဘုရားက မေကာင္းဆိုးဝါးမႈကို ျဖင့္ခြင့္ျပဳတာလဲဆိုတာႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ ခ်ဴးရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္က ယုံၾကည္လက္ခံႏိုင္စရာ မရွိပါဘူး။

ဇန္နဝါရီလ ၂၉ ရက္ေန႔ထုပ္ စထရိတ္ တိုင္းမ္ သတင္းစာပါ အျခား စာတစ္ေစာင္မွာေတာ့ အန္သနီ ယို (Anthony Yeo) က ဆူနာမီဟာ “လူသားေတြအတြက္ ေဂါ့ဒ္ရဲ႕ ေအာ္လန္” ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီစကားရပ္ျဖင့့္ “ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ေတြ ကမၻာႀကီးကို ဂရုစိုက္ၾကဖို႔ႏွင့္ ညီညီညြတ္ညြတ္ ေနထိုင္ဖို႔ လုိတယ္လို႔ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ေတြကို ေျပာဖို႔ ေဂါ့ဒ္က ႀကိဳးစားေနတာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္”လို႔ ယိုက ဆိုလိုတာပါ။ သူဟာ မွန္ေကာင္း မွန္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အလားတူ ကန္႔ကြက္မႈမ်ိဳး ရွိတုန္းပါပဲ။ ေမတၱာတရား ထားပါတယ္ဆိုတဲ့ နတ္ဘုရားက သူ႔ရဲ႕ သတင္းစကား ျဖန္႔ဖို႔ ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားမႈနည္းၿပီး ပ်က္စီးမႈလည္း ေလွ်ာ့နည္းတဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခု တစ္ေလကိုမ်ား မစဉ္းစားတတ္ခဲ့ေလသလား။ အာရွတိုက္ ကမ္းေျခအစိတ္အပိုင္းၾကီးကို ပ်က္စီးေစတာဟာ ကမၻာႀကီးကို ဂရုစိုက္သင့္တယ္လို႔ လူသားေတြကို ေျပာဖို႔ရာ အေကာင္းဆုံး နည္းလမ္း ျဖစ္ပါရဲ႕လားလို႔လည္း တစ္စုံတစ္ေယာက္က ေမးႏိုင္ပါတယ္။

ရိုးစင္းၿပီး နားလည္လြယ္တဲ့ ေမးခြန္းႏွစ္ခုကို ေမးၿပီးေတာ့ ဒီ ရႈပ္ေထြးလွတဲ့ ျငင္းခုံ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္ ရွင္းလင္းခ်က္ေတြကို ျဖတ္ထုပ္ပစ္လို႔ ရတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ အမွန္တကယ္ ေတြးမိပါတယ္။ “ဆူနာမီ ျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ သိၿပီး သင့္မွာလည္း အဲဒါကို ရပ္ပစ္ဖို႔ တန္ခိုးစြမ္းအား ရွိမယ္ဆိုရင္ သင္ ရပ္ပစ္လိုက္မွာလား။” စာနာမႈ တစ္စိုးတစ္စိရွိတဲ့ လူတိုင္းေတာင္မွ “ရပ္ပစ္မယ္ဗ်ာ“လို႔ ေျပာလိမ့္မယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ သံသယ မရွိပါဘူး။ ဒီကေန ဆက္လိုက္လာတဲ့ သိသာထင္ရွားတဲ့ ေမးခြန္းက “ဒီလိုဆိုရင္ ေဂါ့ဒ္ဟာ ဘာေၾကာင့္ ရပ္မျဖစ္ရတာပါလဲ” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းကို တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ဘယ္လို ေျဖသလဲဆိုတာကေတာ့ သူ႔ဘာသာတရားက ဘာလဲ ဆိုတဲ့အေပၚ မူတည္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္လဲ သ႔ူမွာ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရား ရွိ မရွိအေပၚ မူတည္ပါလိမ့္မယ္။ ဗုဒၶဘာသာကေတာ့ ဒီေမးခြန္းအတြက္ ရိုးရွင္းၿပီး နားလည္ရ လြယ္တဲ့ အေျဖ၊ ရႈပ္ေထြး ခက္ခဲတဲ့ ဘာသာေရး ယုံၾကည္မႈဆိုင္ရာ ျငင္းခုံမႈေတြလည္း မလိုအပ္တဲ့ အေျဖရွိတယ္လို႔ လူအမ်ားအျပားက ေျပာၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအေျဖကေတာ့ “ေဂါ့ဒ္ဆိုတာ မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္”ပါ။


၂၀၁၁ မတ္လ (၁၁) ရက္ေန႔က ဂ်ပန္မွာ ျဖစ္ေပၚခဲတဲ့ ဆူနာမီအၿပီး ျမင္ကြင္းတစ္ခု

ဒီလိုဆိုရင္ ဆူနာမီလို သဘာဝကပ္ေဘးေတြကို ဗုဒၶဘာသာက ဘယ္လို ရွင္းျပပါသလဲ။ အဲဒီ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးႏွင့္ဆို ရွင္းျပစရာ မရွိပါဘူး။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ကို ႀကိဳးစား ရွင္းျပေစတာက အားလုံးကို သိျမင္ေတာ္မူတဲ့၊ အားလုံးကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးပါတယ္ဆိုတဲ့၊ တန္ခိုးေတာ္ အနႏၱရွိတဲ့ ေဂါ့ဒ္ကို ယုံၾကည္မႈႏွင့္ ဒီ ယုံၾကည္မႈႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဟန္တူတဲ့ သက္ေသအေထာက္အထားေတြကို အေရးမပါေလဟန္၊ မေလးနက္ေလဟန္ လုပ္တဲ့ ေဂါ့ဒ္ကို ယုံၾကည္သက္ဝင္မႈပါပဲ။ ေဂါ့ဒ္ကိုသာ စိတ္ကူးပုံထဲက ထုပ္ပစ္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အေျဖက သိပ္ကို ရွင္းပါတယ္။ စၾကာဝဠာႀကီးက ျပင္ပ အလို ဆႏၵေတြကို မလိုက္နာပါဘူး။ စၾကာဝဠာႀကီးက ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ေတြႏွင့္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ ဆုေတာင္းေတြကို ဂရုမျပဳပါဘူး။ ကမၻာေျမႀကီးရဲ႕ တင္းမာတဲ့ မ်က္ႏွာျပင္လႊာျပားၾကီးေတြဟာ ေရြ႕လွ်ားေနတတ္ၿပီး တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ ပ်က္စီးမႈေတြကို ျဖစ္ေစတဲ့ နည္းမ်ိဳးႏွင့္ ေရြ႕လွ်ားတတ္ပါတယ္။ မိုးေတြ ရြာတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ မိုးေတြ အရမ္းကာေရာ ရြာလြန္းတတ္သလို တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ ေရ မေလာက္မင ရြာတတ္ၿပီး လူသားေတြကို ဆင္းရဲဒုကၡ ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ ဗက္တီးရီးယားပိုးလိုမ်ိဳးေတြလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ အဲဒါေတြက ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ အေျခတည္လာၿပီး ေရာဂါ ရေစတတ္ပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္တို႔ဟာ စြမ္းအားႀကီးမားလွတဲ့ စၾကာဝဠာထဲမွာ ေနထိုင္ၾကၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ ျဖစ္ပ်က္တာေတြက ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ျဖစ္ၿပီး တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ ထိခိုက္နစ္နာမႈ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကမၻာႀကီး ျဖစ္တည္ပုံ ျဖစ္တည္နည္းပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာကေတာ့ ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလို ျဖစ္တာလဲဆိုတာကို ရွင္းျပမႈႏွင့္ မပတ္သက္ပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာကေတာ့ စၾကာဝဠာဟာ ဒုကၡတရား (the universe is dukkha) ျဖစ္တယ္လို႔ ရိုးရိုး အဓိပၸါယ္ရွိတဲ့ အဆိုကိုပဲ ေပးပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ အိပ္မက္ေတြ၊ အလို ဆႏၵေတြႏွင့္ အကြဲကြဲ အလြဲလြဲေပါ့။ ဗုဒၶဘာသာ အေလးထားတာက ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵေတြကို ျပဳျပင္ မြမ္းမံေျပာင္းလဲဖို႔ သင္ၾကားေပးေရးပါပဲ။ ဒါမွလဲ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြႏွင့္ ပဋိပကၡျဖစ္ရမႈ နည္းပါးေစႏိုင္မယ္ေလ။ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြႏွင့္ ပဋိပကၡျဖစ္ရတဲ့အခါမွာလည္း ဘယ္လို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ရွိရမယ္၊ ဘယ္လို ေရာင့္ရဲရမယ္ဆိုတာ သင္ျပဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

(မူရင္းၾကည့္လိုပါက http://sdhammika.blogspot.com/2008/06/recent-tsunami-greatest-natural.html)

ပုံမ်ားကို http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12763625 မွ ကူးယူၿပီး ျဖည့္စြက္ တင္ျပထားပါသည္။

ဘုန္းဉာဏ္

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP