* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, February 19, 2011

လကၤာေျမမွာတစ္ႏွစ္တာ အပိုင္း(၁၃)၊ Buddhist Doctrine of the Pali Nikayas: ဘာသာရပ္အေၾကာင္း

စာရႈသူမိတ္ေဆြမ်ားကို ေကလနိယတကၠသိုလ္၌ ေနာက္ထပ္ေလ့လာခဲ့ရေသာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာ ဘာသာရပ္တစ္ခုႏွင့္ ဆက္လက္ မိတ္ဆက္ေပးလိုပါသည္။ သည္ Buddhist Doctrine of the Pali Nikayas: Analysis and Interpretation ဘာသာရပ္သည္ မယူမေနရ (compulsory)ဘာသာရပ္မ်ားအနက္ တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ၿပီး ဤဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ Topics ဧရိယာမွာ ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔လွပါသည္။ နားလည္ေအာင္ေျပာရပါလွ်င္ ဤဘာသာရပ္ကိုေလ့လာၾကရရာ၌ ေခါင္းစီးတစ္ခုအတြက္ နိကာယ္ငါးရပ္လာ တရားေတာ္မ်ားထဲမွ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္မည့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခ်က္မ်ားကို သိမ္းဆည္းစုေဆာင္း၍ ဘယ္နိကာယ္ ဘယ္သုတၱန္က ဘယ္သို႔ဆိုသည္၊ ဘယ္နိကာယ္ ဘယ္သုတၱန္ကမူ ဘယ္သို႔ေျပာသည္၊ ဤေနရာတြင္ ဘယ္သုတၱန္ႏွင့္အညီ ဘယ္သို႔ျဖစ္သင့္သည္၊ ဘယ္သို႔ယူရမည္ စသည္ျဖင့္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ၍ ဘုရားေဟာေတာ္မူလိုရင္း အဓိပၸါယ္မ်ားကို ထိထိမိမိေကာက္ယူႏိုင္ေအာင္ ေလ့လာၾကရပါသည္။

မွန္ပါသည္။ ဘုရားေဟာေဒသနာေတာ္မ်ားကို ေလ့လာလိုက္စားၾကသူခ်င္းပင္ တူေသာ္လည္း သုတၱန္တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ခ်ိန္ညွိမယူႏိုင္ပဲ တစ္ခုတည္းကိုသာ ကိုင္စြဲထားၾကသူမ်ားႏွင့္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ခ်ိန္ညွိယူႏိုင္သူတို႔ ရရွိအပ္ေသာ အသိအျမင္တို႔မွာ လြန္စြာပင္ ကြာျခားသြားႏိုင္ၾကေလသည္။ ဘုရားေဟာေတာ္မူေသာ ေဒသနာေတာ္အားလံုးသည္ ဓမၼဓိ႒ာန္သေဘာကိုေဆာင္သည္ မွန္ေသာ္လည္း အေျခအေန အခ်ိန္အခါ ေနရာေဒသ တရားနာပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စရိုက္သဘာဝကိုလိုက္၍ ထိုက္သင့္သလို ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္မ်ိဳးလည္း ရွိေသးေၾကာင္းကို သတိျပဳၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက "က်မ္းသိမခက္ က်မ္းညွိခက္၏"ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤဘာသာရပ္သည္ နိကာယ္ငါးရပ္ဆင္းသက္လာပံုမွစ၍ က်မ္းညွိပံု, အဓိပၸါယ္ ေကာက္ယူပံုတို႔ကိုအထိ ေလ့လာသင္ၾကားၾကရသည့္ ဘာသာရပ္ တစ္ခုလည္းျဖစ္သည္ဟုဆိုက မွားအံ့မထင္ပါ။

ဤဘာသာရပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ စာေရးသူတို႔ေလ့လာေဆြးေႏြးခဲ့ရေသာ ေခါင္းစီးအခ်ိဳ႕ကို တြဲစပ္ေလ့လာခဲ့ရေသာ သုတၱန္အခ်ိဳ႔ႏွင့္ယွဥ္တြဲ၍ ေမးခြန္းသဖြယ္ ေဖာ္ျပလိုပါသည္။

၁) မဟာသတိပ႒ာနသုတၱန္၊ သဗၺာသဝသုတၱန္၊ ေဒြဓာဝိတကၠသုတၱန္၊ ဝိတကၠသ႑ာနသုတၱန္ စသည္တို႔ကိုကိုးကား၍ Buddhist Meditation (ဗုဒၶဝါဒအရ တရားအားထုတ္ရႈမွတ္ပံု)အေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးေဖာ္ျပရန္

၂) သိဂၤါေလာဝါဒသုတၱန္၊ မဂၤလသုတၱန္ စသည္တို႔ကိုကိုးကား၍ Buddhist Ethic for Lay People (ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔၏ ကိုယ္က်င့္တရား) အေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးျပရန္၊

၃) ျဗဟၼဇာလသုတၱန္၊ သာမညဖလသုတၱန္၊ အမၺတၳသုတၱန္၊ ေပါ႒ပါဒသုတၱန္ စသည္တို႔ကို ကိုးကား၍ Contemporary Religious and Philosophical Traditions in India (အိႏၵိယႏိုင္ငံရွိ (ဗုဒၶဝါဒႏွင့္)ေခတ္ၿပိဳင္ ဘာသာေရး, အေတြးအေခၚအယူဝါဒဆိုင္ရာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ား) အေၾကာင္းကို သံုးသပ္ေဆြးေႏြးျပရန္၊

၄) စကၠဝတၱိသုတၱန္၊ ကူဋဒႏၱသုတၱန္ ၊ ရာေဇာဝါဒသုတၱန္ စသည္တို႔ကို ကိုးကား၍ Buddhist attitude to Politics (ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ ႏိုင္ငံေရးသေဘာထား) အေၾကာင္း သံုးသပ္ေဆြးေႏြးရန္၊

၅)သကၠပဉွသုတၱန္၊ မဟာသမယသုတၱန္၊ အာဋာနာဋိယသုတၱန္၊ ဓမၼပဒဂါထာ၊ ေထရ-ေထရီဂါထာ စသည္မ်ားတို႔ကို ကိုးကား၍ Buddhist Attitude to Aesthetic (ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ ကဗ်ာ, ဂီတစေသာ အနုပညာအေပၚသေဘာထား) အေၾကာင္းကို သံုးသပ္ေဆြးေႏြးရန္...။

၁) နံပါတ္ျဖစ္ေသာ Buddhist Meditation အေၾကာင္းကိုေလ့ ျပညႊန္းထားေသာသုတၱန္တို႔ႏွင့္ တြဲစပ္၍ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါမည္။ မဟာသတိပ႒ာနသုတၱန္သည္ ဒီဃနိကာယ္, မဟာဝဂၢပါဠိေတာ္၌လည္းေကာင္း၊ မဇၥ်ိမနိကာယ္, မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္၌ လည္းေကာင္း လာရွိေသာသုတၱန္ျဖစ္ျပီး အရႈခံတရားတို႕ကို ကာယ, ေဝဒနာ, စိတၱ, ဓမၼ ဟူ၍ ေလးစုေလးပံုပိုင္းျခားကာ ရႈမွတ္ဆင္ျခင္ပံုအသီးသီးကို အေသးစိတ္ျပညႊန္ရာ သုတၱန္တစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။

ထိုသုတၱန္တြင္...

ဘုရားသခင္သည္ မဟာသတိပ႒ာနသုတၱန္တစ္ခုလံုး၏ လိုရင္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ဦးစြာေဟာၾကားေတာ္မူ၍ ထိုလိုရင္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္ျဖင့္ စိတ္စင္ၾကယ္လိုသူ၊ စိုးရိမ္ပူပန္ရျခင္း ငိုေၾကြးျခင္းတို႔ကို လြန္ေျမာက္လိုသူ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲတို႔ကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစလိုသူ၊ အရိယမဂ္ကိုရလိုသူ၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳလိုသူတို႔အတြက္ ဤသတိပ႒ာန္ေလးပါး လမ္းေၾကာင္းမွတစ္ပါး တစ္ျခားမရွိေၾကာင္း ဦးစြာသိရွိေစေတာ္မူေလသည္။

ထို႔ေနာင္မွ ထိုသတိပ႒ာန္တရားကိုအားထုတ္မည့္ သူတို႔သည္....

(က) ျပင္းစြာအားထုတ္ေသာ လံု႔လ ရွိၾကရမည္ကိုလည္းေကာင္း

(ခ) ဆင္ျခင္ရႈမွတ္မႈ သမၼဇဥ္ဉာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုၾကရမည္ကိုလည္းေကာင္း

(ဂ) သတိမျပတ္ရွိရမည္ကိုလည္းေကာင္း

(ဃ) အရႈခံတရားတို႔အေပၚ၌တပ္မက္ျခင္း(အဘိဇၹ်ာ)၊ အရႈခံတရားတို႔အေပၚ၌စိတ္ပ်က္ျခင္း(ေဒါမနႆ)တို႔ကို ပယ္ေဖ်ာက္၍ ကာယ၊ ေဝဒနာ၊ စိတၱ၊ ဓမၼတို႕၌ ကာယ၊ ေဝဒနာ၊ စိတၱ၊ ဓမၼတို႕ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ရႈမွတ္လွ်က္ေနရမည့္ အျဖစ္ကိုလည္းေကာင္း သိေစေတာ္မူေလသည္။

ထို႔ေနာင္မွ.....

ကာယာႏုပႆနာကိုဆင္ျခင္ရာအပိုင္း၌ ထြက္သက္ေလ ဝင္သက္ေလကို မည္သို႔မည္ပံု ရႈမွတ္ဆင္ျခင္ရမည္မွ စ၍ သူေသေကာင္ကိုးမ်ိဳးကို ဆင္ျခင္ပံုအထိ အပိုင္းက႑ ေျခာက္မ်ိဳးပိုင္းျခားကာ အေသးစိတ္ ညႊန္ျပထားသည္။

ေဝဒနာႏုပႆနာကိုဆင္ျခင္ရာ၌ သုခ၊ ဒုကၡ၊ အဒုကၡမသုခ ေဝဒနာတို႔ကို မည္သို႔မည္ပံု ရႈဆင္ျခင္ရမည္ကို နည္းကိုးပါးျဖင့္ ညႊန္ျပထားသည္။

စိတၱာႏုပႆနာကိုဆင္ျခင္ရာ၌ ရာဂႏွင့္တကြျဖစ္ေသာစိတ္၊ ရာဂကင္းေသာစိတ္ စသည့္စိတ္တို႔ကို မည္သို႔မည္ပံု ရႈမွတ္ဆင္ျခင္ရမည္ကို နည္းတစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးျဖင့္ ညႊန္ျပထားသည္။

ဓမၼာႏုပႆနာကိုဆင္ျခင္ရႈမွတ္ရာ၌ နီဝရဏတရား(၅)ပါး၊ ခႏၶာ(၅)ပါး၊ အာယတန(၁၂)ပါး၊ ေဗာဇၥ်င္(၇)ပါး၊ သစၥာ(၄)ပါး ဟူ၍ အပိုင္းငါးပိုင္းခြဲျခားၿပီးလွ်င္ ၎တို႔အသီးသီးကို မည္သို႔မည္ပံု ရႈမွတ္ဆင္ျခင္ရမည္ကို အေသးစိတ္ ညႊန္ျပထားပါသည္။

ဤေနရာ၌ ဤမဟာသတိပ႒ာနသုတၱန္ေဒသနာေတာ္သည္ တရားအားထုတ္ရႈမွတ္ဆင္ျခင္မႈ သက္သက္ကိုသာ ျပညႊန္ေတာ္မူသည့္ သုတၱန္ သက္သက္သာျဖစ္သည္ကို သတိျပဳၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။ တရားအားထုတ္ၾကသူတို႔သည္လည္း လူသားမ်ားျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ကင္းကြာ၍ မျဖစ္ႏိုင္စေကာင္း၊ အရညဝါသီ ေတာမွီရဟန္းပင္ ျဖစ္ေစကာမူ စားဝတ္ေနေရး ရွိၾကေသးသည့္အေလ်ာက္ အပိုအလုပ္မ်ားကို ေလ်ွာ့ခ်ၾကရံုမွတပါး ဗာဟီရကိစၥအကုန္လံုးကို ျဖတ္ေတာက္၍ မရႏိုင္စေကာင္းပါေပ။

ထိုသို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္မကင္းကြာႏိုင္သည့္အေလွ်ာက္ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံၾကရေသာအခါမ်ိဳး၌ မဟာသတိ႒ာနသုတၱန္၌ ေဟာေတာ္မူထားသည့္အားေလ်ာ္စြာ "သြားတယ္ သြားတယ္၊ ရပ္တယ္ ရပ္တယ္၊ ျမင္တယ္ ျမင္တယ္၊ ၾကားတယ္ ၾကားတယ္" စသျဖင့္ ရႈမွတ္ေန၍ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ အျပန္အလွန္ ေျပာၾကရျခင္း၊ မေျပာဆိုပဲေရွာင္လြဲၾကရျခင္း စသည္တို႔ကို ထိုက္သင့္သလို ျပဳလုပ္ၾကရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုသို႔ထိုက္သင့္သလိုေဆာင္ရြက္ၾကရရာ၌ အာသဝတရားတို႔ေၾကာင့္ မူးယစ္ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း မရွိၾကရေစရန္ သဗၺာသဝသုတၱန္ေဒသနာေတာ္၌ နည္းေပးညႊန္ျပထားသည့္အတိုင္း ေလ့လာက်င့္သံုးသင့္ၾကေလသည္။

သဗၺာသဝသုတၱန္ေဒသနာေတာ္သည္ မဇၥ်ိမနိကာယ္၊ မူလပရိယာယဝဂ္၌လာရွိ၏။ ထိုသုတၱန္ကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က သဗၺာသဝသံဝရ(အာသဝအားလံုးကို ပိတ္ပင္ေၾကာင္း) ေဒသနာေတာ္ဟူ၍ ခ်ီးမႊမ္းေတာ္မူထား၏။ ထိုသုတၱန္၌ "ရဟန္းတို႔၊ ငါသည္ သိသူ ျမင္သူအား အာသဝတို႔၏ ကုန္ျခင္းကို ေဟာေတာ္မူ၏၊ မသိသူမျမင္သူတို႔အား အာသဝတို႔၏ကုန္ျခင္းကို ေဟာေတာ္မမူ။ ရဟန္းတို႔ အဘယ္ကို သိသူ ျမင္သူအား အာသဝတို႔၏ ကုန္ျခင္းကို ေဟာေတာ္မူသနည္းဟူမူ- သင့္ေသာအေၾကာင္းအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ မသင့္ေသာအေၾကာင္းအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းကိုလည္းေကာင္း သိသူ ျမင္သူအား အာသဝတို႔၏ ကုန္ျခင္းကို ေဟာေတာ္မူ၏" ဟု တရားနာပုဂၢိဳလ္တို႔ဘက္မွ သင့္ေသာအေၾကာင္း အားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္း မသင့္ေသာအေၾကာင္းအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းကို ခြဲျခားသိျမင္သူ ျဖစ္ေစရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း ဦးစြာေဟာၾကားေတာ္မူသည္။

ထိုသို႔ႏွလံုးသြင္းကြာျခင္းျခင္း၏ အက်ိဳးရလာဒ္ကြာဟပံုကိုလည္း....

"ရဟန္းတို႔၊ မသင့္ေသာအေၾကာင္းအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းသူအား မျဖစ္ေသးေသာ အာသဝတို႔သည္လည္း ျဖစ္ကုန္၏၊ ျဖစ္ၿပီးေသာ အာသဝတို႔သည္လည္း တိုးပြါးကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔ သင့္ေသာအေၾကာင္းအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းသူအား မျဖစ္ေသးေသာ အာသဝတို႔သည္လည္း မျဖစ္ကုန္၊ ျဖစ္ၿပီးေသာ အာသဝတို႔သည္လည္း ပေပ်ာက္ကုန္၏။" ဟု ခြဲျခားညႊန္ျပေတာ္မူေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၏တရားအားထုတ္နည္းကို ေလ့လာက်င့္သံုးၾကမည့္သူတို႔သည္ အရာရာတြင္ ေယာနိေသာမနသိကာရ (သင့္ေသာအေၾကာင္းအားျဖင့္) ႏွလံုးသြင္းတတ္ရန္ လြန္စြာအေရးႀကီးလွေၾကာင္း ဦးစြာ သတိျပဳၾကရမည္ျဖစ္ေပသည္။

ဤေနရာ၌ သဗၺာသဝသုတၱန္၏ အဓိကပစ္မွတ္မွာ အာသေဝါကုန္ခန္းေရးပင္ျဖစ္ရကား အာသဝဟူသည္ အဘယ္ကိုေခၚသည္ အဘယ္သို႔သေဘာသတၱိရွိသည္ကို ေဖာ္ျပရပါလိမ့္ဦးမည္။ အာသဝဟူသည္ ၾကာျမင့္စြာ စိမ္ထား ထံုးထားအပ္သည့္ (မုဒရက္သီးရည္ စေသာ) အရာဝတၳဳ၊ အရက္၊ ေသရည္၊ စိမ္ရည္။ ကိုေခၚေၾကာင္း အဘိဓာန္တို႔က ဖြင့္ဆို၏။ "အာသဝါဝိယာတိ အာသဝါ"ဟူေသာ ဝိၿဂိဳဟ္အရ ထိုစိမ္ရည္အရက္ႏွင့္ အလားသ႑ာန္တူေသာ သတၱဝါတို႔၏ခႏၶာအစဥ္၌ ၾကာျမင့္စြာ ထံုထားစိမ္ထားအပ္ေသာ တဏွာ၊ ဒိ႒ိ၊ အဝိဇၨာ တည္းဟူေသာတရားသံုးပါးကို မူးယစ္ေစတတ္ေသာသတၱိခ်င္း တူေသာေၾကာင့္ "အာသဝတရား"ဟု ေခၚဆိုရေလသည္။

မွန္၏။ အလြန္ၾကာျမင့္စြာ စိမ္ထားထံုထားအပ္ေသာ စိမ္ရည္ အရက္တို႔သည္ ေသာက္သံုးသူကို မူးယစ္ေစတတ္သကဲ့သို႔....

၁) ကာမဂုဏ္တို႔၌တပ္မက္မူးယစ္ေစတတ္ေသာ တဏွာ (ကာမတဏွာ= ကာမာသဝ/ ကာမ+ အာသဝ)၊

၂) လူ႔ဘံု,နတ္ဘံုစသည့္ ဘံုဘဝႀကီးငယ္တို႔၌ တပ္မက္မူးယစ္ေစတတ္ေသာ တဏွာ (ဘဝတဏွာ= ဘဝါသဝ/ ဘဝ+အာသဝ)

၃) အယူဝါဒမွားယြင္းမႈတို႔၌ တပ္မက္မူးယစ္ေစတတ္ေသာ ဒိ႒ိ ( မိစၦာဒိ႒ိ= ဒိ႒ာသဝ/ ဒိ႒ိ+အာသဝ)

၄) ဒုကၡသစၥာစသည္တို႔ကို အမွန္အတိုင္း မသိျမင္မႈ၌ တပ္မက္မူးယစ္ေစတတ္ေသာအဝိဇၨာ (အဝိဇၨာ= အဝိဇၨာသဝ/ အဝိဇၨာ+အာသဝ) တို႔ကို (မူးယစ္ေစတတ္ေသာ သတၱိခ်င္းတူေသာေၾကာင့္) ရူပကအလကၤာ နည္းအားျဖင့္ ထပ္တူျပဳ၍ အာသဝတရားတို႔ဟူ၍ ဘုရားသခင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။

အာသဝမည္ေသာ စိမ္ရည္အရက္ႏွင့္ အာသဝအမည္ရေသာ တဏွာ, ဒိ႒ိ, အဝိဇၨာတို႔ သေဘာခ်င္းတူမွ်ပံုကို အနည္းငယ္ဆက္၍ စဥ္းစားၾကပါဦးအံ့။ ေဆးပညာအလိုအရ လူသားတို႔၏သြားလာလႈပ္ရွား ေျပာၾကားသမွ်ကို မမွားမယြင္းရေလေအာင္ အာရံုေၾကာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ဦးေႏွာက္က ပဲ့ထိန္းေပးေန၏။ စိမ္ရည္ အရက္၌ပါရွိေသာ (Alcohol) ဓာတ္သည္ ေသြးေၾကာမွတစ္ဆင့္ ဦးေႏွာက္သို႔ေရာက္ရွိၿပီး ဦးေႏွာက္၏ ပဲ့ထိန္းစနစ္ကို ကခၽြတ္ကေခ်ာ္ျဖစ္ေစ၏။ ထိုအခါ ဦးေႏွာက္၏အစီအစဥ္မ်ားပ်က္စီးၿပီး သည္ေနရာ၌ေျခေထာက္ခ်မည္ဆိုလွ်င္ ထိုေနရာသို႔ခ်မိျခင္း၊ သည္စကားကိုေျပာမည္ဆိုလွ်င္ ဟိုစကားကိုေျပာမိျခင္း စသည့္ မူမွန္အတိုင္းမဟုတ္ေတာ့ေသာ လုပ္ေဆာင္ေျပာဆိုခ်က္မ်ားကို ျပဳလုပ္ေျပာဆိုမိတတ္ေလသည္။

အက်ိဳးရွိမည္ မရွိမည္၊ လမ္းစဥ္ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္ကိုလည္း ေဝဖန္စဥ္းစားႏိုင္စြမ္းကင္းမဲ့သြားၿပီး ထင္မိထင္ရာ ႀကံစည္မိတတ္ေလသည္။ ထိုသို႔ထင္မိထင္ရာ ႀကံစည္ယူဆမိသမွ်ကိုလည္း အမွန္ဟုပင္ ယူဆတတ္ေလသည္။ ၎ကိုပင္ မူးယစ္သည္ဟု ေခၚဆိုရေလသည္။ စင္စစ္တြင္ စိမ္ရည္အရက္၌ပါရွိေသာ (Alcohol)ဓာတ္ေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္၏ပံုမွန္ ေဆာင္ရြက္ေနၾက အစီအစဥ္ (Program) မ်ားကို ပ်က္စီးသြားသည္ကိုပင္ မူးယစ္သည္ဟုေခၚဆိုၾကျခင္းျဖစ္ေလသည္။ (ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မူးဖန္မ်ား၊ ဦးေႏွာက္အစီအစဥ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးခံရဖန္မ်ားလာသူတို႔သည္ ရူးေၾကာင္မူးေၾကာင္ ျဖစ္သထက္ျဖစ္လာ ၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။ တစ္ခုသတိျပဳသင့္သည္မွာ စိမ္ရည္အရက္ဟူသည္ ေသာက္သံုးသူတို႔၏ ဦးေႏွာက္ကိုသာ ဖ်က္ဆီးႏိုင္ၿပီး မေသာက္သံုးပဲ ေရွာင္လႊဲသူတို႔အား ဖ်က္ဆီးျခင္းမျပဳႏိုင္ ဟူေသာအခ်က္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။)

ထိုနည္းတူစြာပင္ ကာမဂုဏ္, ဘံုဘဝ တို႔၌တပ္မက္ယစ္မူးေစတတ္ေသာ တဏွာ (ကာမာသဝ, ဘဝါသဝ)၊ အယူဝါဒမွားတစ္ခုခု၌ တပ္မက္ယစ္မူးေစတတ္ေသာ ဒိ႒ိ (ဒိ႒ာသဝ)၊ ဒုကၡသစၥာစသည္ကိုအမွန္အတိုင္းမသိျမင္မႈ၌ တပ္မက္ယစ္မူးေစတတ္ေသာ အဝိဇၨာ (အဝိဇၨာသဝ) တို႔သည္ ပင္ကိုအားျဖင့္ၾကည္လင္ေတာက္ပေနေသာ စိတ္ကို ညစ္ညဴးထံုမိႈင္း မူးယစ္သြားေစတတ္ေလသည္။ ထိုအာသဝတရားတို႔ ပူးဝင္ႏွိပ္စက္ခံရသူတို႔သည္ ပဥၥာနႏၱရိယကံကိုပင္ က်ဴးလြန္မိတတ္သည္အထိ မူးယစ္ထံုထိုင္းသြားတတ္ၾကရကား သာမန္က်ဴးလြန္ေနက်ျဖစ္သည့္ (ပဥၥာနႏၱရိယကံမွတစ္ပါးေသာ) အကုသိုလ္ကံတရားမ်ားကို က်ဴးလြန္ရာ၌မူ လက္တြန္႔ျခင္း ရြ႔ံေၾကာက္ျခင္းမရွိ က်ဴးလြန္မိၿမဲဓမၼတာ ဆိုသလို ထပ္ခါထပ္ခါ က်ဴးလြန္မိတတ္ၾကရွာေလသည္။ (အရက္ေၾကာင့္ အရွက္အေၾကာက္ကင္းမဲ့သြားၾကရပံု, ေခ်ာက္ကမၻားစသည္၌ အလဲလဲအၿပိဳၿပိဳ ျဖစ္ၾကရပံုႏွင့္ အာသဝတရားမ်ားေၾကာင့္ အကုသိုလ္အမႈ က်ဴးလြန္ရန္ အရွက္အေၾကာက္ (ဟီရိ, ၾသတပၸတရား) ကင္းမဲ့သြားၾကရပံု, အပါယ္ငရဲစေသာေခ်ာက္ကမၻားစသည္၌ အလဲလဲအၿပိဳၿပိဳ က်ေရာက္ၾကရပံုတို႔ကို ျမင္သာေအာင္ပံုေဖာ္ၾကည့္ၿပီးလွ်င္ အာသဝတရားတို႔၏သတၱိ၊ အာသဝတရားတို႔၏ ဆိုးဝါးမႈတို႔ကို ျမင္သာေအာင္ ၾကည့္ရႈသံုးသပ္ေတာ္မူၾကရာပါ၏)

အရွင္ဝိသာရဒ (ရမၼာဝတီ)

အပိုင္း (၁၄)၌ Buddhist Doctrine of the Pali Nikayas: Analysis and Interpretation ဘာသာရပ္အေၾကာင္း ဆက္ေရးပါမည္။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP