* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Sunday, February 6, 2011

ရွင္ေတာ္ေဟာၾကား ဓမၼစကားေတာ္မ်ား (အတၱ၀ဂၢ)

ေဆာင္းပါးအမွတ္စဥ္ (၁၂)
ဗုဒၶဘာသာႏွင္႔ ကမၻာေပၚရွိ အျခားဘာသာမ်ားကို အယူအဆ ကဲြလြဲေစသည္မွာ အတၱႏွင္႔ အနတၱသာ လွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ အျခားဘာသာမ်ားက အတၱ၀ါဒအေပၚတြင္အေျခခံၿပီး ၀ါဒကြန္ယက္ကို ျဖန္႔ၾကက္ ၾကေလသည္။ ယင္းအယူအဆ ႏွစ္ရပ္သည္ သိမ္ေမြ႔သျဖင္႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ပင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိရန္မူ ၾကိဳးစားအားထုတ္မွ နားလည္ႏိုင္ေလသည္။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ပါနည္း တသံသရာလံုးက အတၱ၀ါဒ အေပၚတြင္ အေျခခံလာခဲ႔ၾကေပရာ ဘုရားရွင္က အနတၱဟုေဟာၾကားပါမွ သိခြင္႔ရေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပသည္။ သိခြင္႔ရေသာ အခ်ိန္ႏွင္႔ အႀကိမ္အေရအတြက္မွာလည္း မ်ားမ်ားစားစား မဟုတ္ေလသျဖင္႔  လူအေပါင္းသည္ ေယာင္၀ါးႀကီးဘ၀ျဖင္႔ စခန္းသြားေနၾကေပသည္။ ဘုရားရွင္သည္ပင္ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးတို႔အား တရားဦးကို ေဟာေတာ္မူခဲ႔ရာတြင္ အနတၱ၀ါဒကို အစဦး မေဟာၾကားခဲ႔မူ၍ အရိယာျဖစ္ၾကၿပီးမွ အနတၱလကၡဏ သုတ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ႔ေပရာ အတၱႏွင္႔ အနတၱ ကဲြျပားရန္ မည္မွ်ခက္ခဲသည္ကို သိႏိုင္ေပသည္။ ဘုရားရွင္ေခတ္က ရွိေနခဲ႔ေသာ အခက္သည္ ယေန႔ေခတ္လူသားမ်ားအထိပင္ အဆံုးသတ္၍ မရေအာင္ အခက္ျဖစ္ေနရေပသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင္႔ပင္ ေထရ၀ါဒႏွင္႔ မဟာယာန၀ါဒ ႏွစ္ခုစလံုး၌ ေသခါနီးအခါတြင္ လိပ္ျပာခဲြ၊ ေသၿပီးေနာက္ တေစၦႀကီးေက်ြးစသည္႔ က်င္႔သံုးမွဳမ်ားျဖင္႔ အတၱ၀ါဒေလာင္းရိပ္မွ ရုန္းမထြက္ႏိုင္ေအာင္ပင္ ျဖစ္ေနေပ ေသးသည္။ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ ပညာရွင္တို႔ကလည္း ဗုဒၶဘာသာကို ဟိႏၵဴလက္ေအာက္ခံ ဘာသာအျဖစ္ ဆင္တူ ရိုးမွားျဖစ္ေစရန္ န၀မအ၀တာရအျဖစ္ ဖန္ဆင္းျခင္း၊ ပရမအတၱ၏ တပည္႔အျဖစ္ သြတ္သြင္းျခင္းတို႔ျဖင္႔ ညင္ညင္သာသာ ပူးသတ္ၾကေပသည္။ ထို႔ျပင္ ပါဠိစာေပတြင္ အတၱဟုေတြ႔ျမင္တိုင္း အသက္၊ လိပ္ျပာဟု အဓိပၸါယ္ထြက္ေသာ (Soul) ဟုဘာသာ ျပန္ၾကေပသည္။ အတၱဟူေသာပါဠိကို ဘာသာျပန္ရမည္မွာ (Soul) မဟုတ္ ကိုယ္တိုင္ဟု အဓိပၸါယ္ရေသာ (by yourself) ဟု ျပန္ဆိုၾကရေပမည္။ ယခု အခါ ပါပ၊ ဒ႑ႏွင္႔ ဇရာ၀ဂ္ တို႔၏ ေနာက္တြင္ အတၱ၀ဂ္ကို စီစဥ္ထားသည္မွာ စဥ္းစားစရာ တစ္ခုျဖစ္ေပသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အကုသိုလ္ကို မျပဳရံုမွ်ႏွင္႔ မလံုေလာက္၊ ကုသိုလ္လုပ္ေဆာင္ရာ တြင္လည္း အတၱ၊ အနတၱကဲြျပားပါမွ သံသရာက လြတ္ႏိုင္ မည္ကို သိေစလိုသျဖင္႔ ဤအတၱ၀ဂ္ကို စီမံေလသေလာဟု ေတြးထင္မိျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ အတၱ၀ါဒတန္းလန္းရွိေနေသာသူသည္ အနတၱ၏ အသီး အပြင္႔ျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ဆြတ္ခူးႏိုင္စရာ အေၾကာင္းလံုး၀ မရွိပါေခ်။
အတၱႏွင္႔ အနတၱကိုသိနားလည္ရန္ အေရးႀကီးလွသျဖင္႔ ဓမၼဗဟုႆုတကို အနည္းငယ္ ေရးသားရမည္ ထင္ပါသည္။ ဟိႏၵဴ၀ါဒတြင္ အတၱအေသးႏွင္႔ အႀကီးရွိေပရာ ပရမအတၱသည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏ အတၱျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးခ်င္းစီတြင္မူ အေသးစား အတၱမွ်သာ ရွိေပသည္။ ထိုအတၱေလးသည္ မည္သည္႔အခါမွ ပ်က္ျပယ္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားျခင္းမရွိသည္႔ျပင္ ညအခါ အလြန္အိပ္ေမာက်ေနသည္႔အခ်ိန္တြင္ ပရမအတၱႏွင္႔ ဆက္သြယ္ၾကသည္ဟု သိရပါသည္။ လူမ်ားေသဆံုးသည္႔တိုင္ေအာင္ အတၱေလးက မေသဆံုးေပ။ လူ၏ခႏၶာကိုယ္မွ ထြက္ခြါသြားခဲြၿပီး ေနာက္ခႏၶာကိုယ္အသစ္ကို ရွာေဖြေပသည္။ သို႔အတြက္ ကေလးငယ္မ်ား ေမြးဖြားသည္႔အခါ ငယ္ထိပ္နားရွိေနရာေလးတြင္ လွဳပ္စိလွဳပ္စိႏွင္႔ ျဖစ္ေနသည္မွာ အတၱေလး ၀င္ေရာက္ လာခဲ႔ေသာေၾကာင္႔ပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဤေနရာတြင္ ေသခါနီးအခါ လူ၏ခႏၶာကိုယ္အတြင္းမွ အတၱထြက္သြားသည္ကို လက္မခံၾကေသာ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက ခႏၶာကိုယ္ကို အေပါက္မရွိေအာင္ အတၱ ကေလး မထြက္ႏိုင္ေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး စပ္းသပ္ခဲ႔ေသာ္လည္း ေသမည္႔သူကေတာ႔ ေသခဲ႔သည္ပင္ ျဖစ္သည္ဟု ၾကားသိရပါသည္။ ျမန္မာတို႔ကလည္း ဤအရိပ္အေယာင္ျဖင္႔ပင္ အသက္ထြက္သည္ဟု ဆိုၾကကာ လည္ေခ်ာင္း၀တြင္ တစ္ေနပံုမ်ားကို ရုပ္ရွင္မ်ားမွတစ္ဆင္႔ အယူမွားကို သတင္းေပးၾကေပသည္။ အမွန္မွာ ဗုဒၶ၀ါဒအေနျဖင္႔ စိတ္၊ေစတသိက္၊ရုပ္တို႔သည္ ခဏမစဲ ျဖစ္တည္ပ်က္စနစ္ျဖင္႔ သံသရာခရီးသြားေနၾကေပရာ အခ်ိန္မေရြး၊ ခဏတိုင္း ေသဆံုးေနၾကသူခ်ည္း ျဖစ္ပါသည္။ တည္ျမဲေသာအရာဟူ၍ ရွာမရသည္ကို သိထားၾကရပါမည္။ ဤသို႔သိထားသူသည္ အကုသိုလ္အျဖစ္နည္းပါသည္။ သိမထားေသာ သူမ်ားသည္ ေလာကဓံအတက္အက် ႏွင္႔ၾကံဳလာေသာအခါတြင္မူ ေဆာက္တည္ရာမရ ျဖစ္တတ္ၾကပါသည္။ သူတစ္ပါး၏ ေလာကီဆိုင္ရာ ျပည္႔စံုမွဳမ်ားေပၚတြင္လည္း အထင္ႀကီးလြန္း အားက်လြန္းျခင္း မ်ားျဖစ္တတ္ ၾကပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာတု႔ိ၏ သိထားရမည္႔ ဘ၀ကူးပံုအျခင္းအရာမွာ စြမ္းအင္သတၱိမ်ား ေျပာင္းလဲသြားပံုကို နားလည္ထားျခင္းႏွင္႔ တူညီပါသည္။ ဆရာေတာ္တစ္ခ်ိဳ႔က ဘ၀ကူးပံုကို ေငြလဲႊပို႔ပံုႏွင္႔ ဥပမာ ေပးတတ္ၾကပါသည္။ ဥပမာ တစ္ေနရာမွ တစ္ျခားေနရာသို႔ ေငြပို႔ေသာအခါ ထုတ္ယူမည္႔သူသည္ ပို႔လိုက္ေသာ ေငြသားစကၠဴရြက္ကို တိုက္ရိုက္ရသည္မဟုတ္ေသာ္လည္း ပမာဏတူေသာ ေငြကို လက္ခံသည္႔ ေနရာတြင္ ရွိေသာ ဘဏ္စသည္မွ အျခားေငြသားစကၠဴကို လက္ခံရျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ခံရေသာ ေငြပမာဏ သည္ ေပးပို႔ေသာ ေငြပမာဏ ႏွင္႔ အေရအတြက္ တူညီရသည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ဤနည္းတူ ေနာက္ဘ၀တြင္ ရရွိမည္႔ခႏၶာကိုယ္ႏွင္႔စိတ္သည္ ဘ၀ေဟာင္းကလည္းမဟုတ္ ထိုဘ၀ႏွင္႔လည္း ကင္းသည္မဟုတ္ သတၱိ အေနျဖင္႔ ဆက္စပ္လ်က္ရွိေပသည္။ အတၱေလးေျပာင္းသြားသည္႔ အေနမ်ိဳး မဟုတ္ပါေခ်။ ယခုေဖၚျပမည္႔ အတၱ၀ဂ္ကမူ မိမိကိုယ္ကို အားကိုးၿပီး ကုသိုလ္စိတ္မ်ားျဖစ္ပါြးေစရန္ မိန္႔ဆိုခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ျခား ဘာသာမ်ားကဲ႔သို႔ ဘုရားရွင္က ဆဲြတင္ေခၚေဆာင္ျခင္း၊ တြန္းပို႔ႏွစ္ျမဳပ္ပစ္ျခင္း ကိစၥမ်ားကို ေဆာင္ရြက္မည္ မဟုတ္ပဲ ေကာင္းမေကာင္းကို လမ္းညႊန္ျပသေပးသြားရံုသာ ျဖစ္ပါသည္၊ မိမိတို႔၏ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယ၊ သတိ၊ သဒၶါမ်ား အေလ်ာက္သာ ကိုယ္တိုင္ေလ်ာက္၊ ကိုယ္တိုင္ခံစားခြင္႔ရွိေသာ ထူးျခားေသာ အယူ၀ါဒမ်ိဳး ျဖစ္ေပ သည္။
ပထမဆံုး၀တၳဳတြင္ မိမိကိုယ္ကို တကယ္တန္းခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူျဖစ္လိုပါလွ်င္ ဘ၀ကို သံုးခုပိုင္းၿပီး တစ္ခ်ိန္ ခ်ိန္တြင္ ဒါနစသည္ေပါင္းစု ျမတ္ေကာင္းမွဳကို ျပဳတတ္ၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရဟန္းျဖစ္ပါလွ်င္လည္း သက္ဆိုင္ရာ က်င္႔၀တ္မ်ားကို ျပည္႔စံုစြာ ျဖည္႔ဆည္းပူရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူထားပါသည္။ ေဗာဓိရာဇ ကုမာရကို တစ္ပုဒ္တည္းျဖင္႔ေဟာေတာ္မူရာ တရားေတာ္၏ အဆံုးတြင္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ခဲ႔ေပသည္။ ဤ မင္းသားသည္ အဓိ႒ာန္ျပဳ၍ ဘုရားရွင္အား ေျခသုတ္ပု၀ါကို နင္းေစေတာ္မူခဲ႔ရာ ဘုရားရွင္က အဓိ႒ာန္ မေအာင္ မွန္းသိၿပီး နင္းေတာ္မမူခဲ႔ေပ။ အတိတ္ဘ၀က အကုသိုလ္ကံေၾကာင္႔ သားသမီးရမည္႔သူ မဟုတ္ဟုဆိုပါသည္။ ဤမင္းသား၏ ၀တၳဳတြင္ မင္းသား၏ ေလ်ာက္ထားေသာ စကားအရ သူသည္ အမိ၀မ္းတြင္းတြင္ရွိေနစဥ္ကာလ၊ ကေလးဘ၀ဘာမွ မသိခင္ကာလႏွင္႔ အရြယ္ေရာက္ၿပီး သိတတ္သည္႔ကာလ သံုးခုတြင္ သူသည္ သရဏဂံုသံုး ပါး တည္သူျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ဒုတိယ၀တၳဳတြင္ မိမိကိုယ္တိုင္ ထိုက္သင္႔သည္႔ အရည္အခ်င္းျပည္႔၀ၿပီးမွ သူတစ္ပါးကို ဆံုးမသင္႔ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူလ်က္ ထိုသို႔ျဖစ္မွသာလွ်င္ ပင္ပန္းမွဳ မရွိႏိုင္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးသိရိႏၵ၏ ခံယူခ်က္ကို သတိရမိပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ကိေလသာတန္းလန္းႏွင္႔ လူသားသည္ ကိေလသာျပည္႔ေနေသာ လူထုႀကီးကို ဆံုးမေပးေနသည္မွာ ရႊံ႔ညႊန္တြင္နစ္ျမဳပ္ေနေသာ ဆင္ႀကီး တစ္ေကာင္က အျခားဆင္မ်ား၏ လြတ္ေျမာက္ရာကို မရွာၾကံႏို္င္သလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္ဟု ယူဆေပသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၀ါဒသည္ ျပင္ထန္လြန္းသည္ဟု ယူဆစရာျဖစ္ေသာ္လည္း ဗုဒၶအလိုႏွင္႔ တစ္ထပ္တည္း က်ေနသည္မွာလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အစစ္အမွန္ကို ရွာေဖြေနသူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးမ်ားေစရန္ တရား ျပေသာသူမ်ားသည္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ပင္ အစစ္အမွန္တရားမ်ားကို ေတြ႔ၿပီး ျဖစ္သင္႔ေပသည္။ မေတြ႔ေသး ပါကလည္း မေနမနား ပထမေနရာတြင္ ထားၿပီး ေဖြရွာသင္႔ေပသည္။ ဤေနရာတြင္ တရားေဟာေကာင္းေသာ အရွင္ဥပနႏၵသက်ပုတၱမေထရ္ကို အေၾကာင္း ျပဳၿပီး ေဟာေတာ္မူထားျခင္းျဖစ္သည္။ သူသည္ သူတစ္ပါးကိုသာ နား၀င္ေဟာတတ္ၿပီး သူကိုယ္တိုင္မူ ေက်ာင္းမ်ားစြာတြင္ ေတာင္ေ၀ွး၊ ထီး၊ ဖိနပ္စသည္႔ ပစၥည္းမ်ားထားၿပီး ေ၀ပံုစုရရန္ ၾကိဳးစာေနခဲ႔သူျဖစ္သည္။ အေျပာႏွင္႔ အလုပ္မညီသည္႔ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးျဖစ္ခဲ႔ေပသည္။ သို႔အတြက္ တရားအဆံုးတြင္ အရိယာစာရင္း၀င္ ရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္လာခဲ႔ေၾကာင္းမွတ္တမ္း မ၀င္ခဲ႔သူ ျဖစ္ေပ သည္။
တတိယ၀တၳဳတြင္မူ  ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္သည္ ေနာက္လိုက္ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ေစၿပီး မိမိကိုယ္တိုင္ကမူ တရားအားထုတ္မွဳကို မျပဳလုပ္ဘဲ  ေနခဲ႔ေလသည္။ သူတစ္ပါးမ်ား တရားက်င္႔ေနစဥ္တြင္လည္း အိပ္ေနစဥ္ ျမည္ဟိန္းေနေသာ သူ၏အသံေၾကာင္႔ အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ခဲ႔ေပသည္။ ၀ါတြင္းသံုးလကုန္ေသာ္လည္း တရားထူး မရခဲ႔ၾကဘဲ ဘုရားရွင္ထံသို႔ေရာက္ခ႔ဲ ၾကပါသည္။ ဘုရားရွင္က ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းဟူသည္ အေျပာႏွင္႔ အလုပ္ကိုက္ညီေအာင္ ျဖစ္သင္႔ေၾကာင္း တရားျပၿပီး ဆံုးမခဲ႔ပါသည္။ တရားနာယူၿပီးသည္႔ အဆံုးတြင္ ရဟန္းေတာ္အားလံုးသည္ တရားထူးကို ရခဲ႔ၾကသည္ဟု မွတ္တမ္း ေရးထိုးထားပါသည္။
စတုတၳ၀တၳဳတြင္ သားေသာကေၾကာင္႔ တစ္ဆယ္႔ႏွစ္ႏွစ္လံုး တရားထူးမရခဲ႔ေသာ အရွင္ကုမာရ ကႆပမေထရ္၏ မယ္ေတာ္ေထရီႀကီး၏ အေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ မေထရ္၏ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ႏွင္႔ ေျပာဆို ဆက္ဆံလိုက္ေသာ ပရိယာယ္ဆံုးမ စကားေၾကာင္႔ သားေပၚတြင္ ထားေသာေသာကကို ျဖတ္ၿပီး ႀကိဳးစား အားထုတ္ ခဲ႔ေပရာ ေန႔ခ်င္းပင္ ရဟႏၱာေထရီမႀကီး ျဖစ္လာခဲ႔ေပသည္။ အမွန္မွာမူ ဘ၀တစ္ခုကို နိမ္႔ေစ၊ ျမင္႔ေစသည္မွာ သူတစ္ပါးမဟုတ္၊ မိမိသာလွ်င္ ပဓာနျဖစ္ေပသည္။ သူတစ္ပါးကမည္မွ်ပင္ ကူညီေနပါေစ မိမိကသာ မလွဳပ္ရွားပါက ေရွ႔သို႔ ေရြ႔ရွားမည္ မဟုတ္ပါေပ။ သို႔အတြက္ စီးဆင္းေနေသာေရကဲ႔သို႔ ရွင္သန္ေနရန္ ကိုယ္တိုင္အားထုတ္မွဳျဖင္႔ ဘ၀၏ တိုးတက္ေၾကာင္းကို အားထုတ္သင္႔ေပသည္။
ပဥၥမ၀တၳဳတြင္ တရားနာၿပီး၍ ေသာတာပန္ျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးသားတစ္ဦး၏ လူမွားၿပီး အသတ္ခံရေသာ ၀တၳဳျဖစ္ပါသည္။ ညအခါတြင္ တရားနာၿပီး အိမ္ျပန္အသြား ေရကန္နားတြင္ ရွိေနခဲ႔စဥ္ သူခိုမ်ားက သူတို႔ လုယူလာခဲ႔ေသာ ပစၥည္းကို ေနာက္က လိုက္လာခဲ႔ေသာ လူအမ်ား၏ လက္မွ မလြတ္ေတာ႔မွန္းသိသျဖင္႔ ေသာတာပန္ အမ်ိဳးသား၏ အနီးနားသို႔ ပစ္ခ်ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ လူအမ်ားက အနီးနားသို႔ ေရာက္လာခဲ႔ေသာ အခါတြင္မူ ေသာတာပန္အမ်ိဳးသားကိုပင္ သူခိုးထင္ၿပီး သတ္ျဖတ္ခဲ႔ေပသည္။ ယခုဘ၀တြင္ ေကာင္းေသာ္ လည္း အတိတ္ဘ၀မွ အကုသိုလ္သည္ လိုက္လာခဲ႔သျဖင္႔ ၀ိပါက္ၾကမၼာ မေျပးသာျဖစ္ခဲ႔ရေပသည္။ သို႔အတြက္ ယခုဘ၀ျပဳသမွ် မေကာင္းမွဳသည္ ဤဘ၀ ေနာင္ဘ၀ႏွစ္ခုႏွင္႔ ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း အသိႏွင္႔ သတိရွိျခင္းျဖင္႔ ဘ၀ႏွစ္ခု ေကာင္းေၾကာင္း ကုသိုလ္အေပါင္းကို ဆည္းပူး တတ္ၾကရေပမည္။ ဤ၀တၳဳနည္းတူ န၀မ၀တၳဳတြင္လည္း အလားတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဆ႒မေျမာက္ ေဒ၀ဒတၱ၀တၳဳတြင္မူ ရစ္ပတ္တတ္ေသာ မာလာႏြယ္ႏွင္႔တူေသာ တဏွာေၾကာင္႔ သီလ ကင္းမဲ႔တတ္ပံုကို ေဟာေတာ္မူထားပါသည္။ သတၱမ၀တၳဳတြင္မူ ေဒ၀ဒတ္ကိုပင္ ထပ္မံအေၾကာင္းျပဳၿပီး ေကာင္းသူမ်ားသည္ ေကာင္းတာလုပ္ရသည္႔အတြက္ အခက္မရွိေသာ္လည္း မေကာင္းသူမ်ားအတြက္မူ အခက္ျဖစ္ရပံုကို ေဖၚျပပါသည္။ အျပန္အားျဖင္႔ မေကာင္းမွဳသည္လည္း လူမိုက္မ်ားအတြက္ လြယ္ကူပါေပ သည္။ လူလိမၼာမ်ားအတြက္မူကား မေကာင္းမွဳသည္ ခက္ခဲလြန္းေပသည္။ မိမိတို႔သည္ ဘယ္အတြက္ ခက္ေနၾကသည္ကို  သိရွိၿပီး အခ်ိန္မွီျပင္ဆင္သင္႔ေပသည္။
အ႒မ၀တၳဳတြင္ မနာလိုစိတ္ေၾကာင္႔ အခက္အခဲေတြ႔ေသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး တရားထူး ရသြားေသာ အမ်ိဳးသမီးၾကီးတစ္ဦး၏ အေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားရွင္ကို မဖူးေစခ်င္ေသာ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းတစ္ဦး၏ အမ်ိဳးသမီးႀကီး အေပၚတြယ္တာမွဳ သံေယာဇဥ္ႏွင္႔ ဘုရားရွင္အေပၚမနာလိုမွဳ ၀န္တိုမွဳေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အက်ိဳးဆက္မွာ အမ်ိဳးသမီးႀကီးမွာ ဘုရားရွင္၏ တရားေဟာေတာ္ မူေသာေႀကာင္႔ တရားထူးရသြားခဲ႔ပါေသာ္လည္း ရဟန္းေတာ္မွာ ဘာတရားထူးမွ ရသြားခဲ႔သည္ဟု မွတ္တမ္း တင္ မခံခဲ႔ရေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။
ဒသမ၀တၳဳတြင္ အတၱဒတၳမေထရ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာေတာ္မူေသာ ၀တၳဳျဖစ္ပါသည္။ ထိုမေထရ္ သည္ ဘုရားရွင္၏ အႀကိဳက္ဆံုး အလုပ္ျဖစ္သည္႔ တရားေတာ္ကို က်င္႔ၾကံျခင္းျဖင္႔ နိဗၺာန္ရသည္ အထိ က်င္႔ႀကံသြားေသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္ေပသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေလးလအလြန္တြင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူေသာအခါ ရဟန္းေတာ္အမ်ားစုသည္ ဘုရားရွင္ႏွင္႔ ထပ္ခ်ပ္မကြာ လိုက္ပါၾကပါသည္။ အတၱဒတၳမေထရ္ကမူ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မမူမွီ တရားထူးရေအာင္ ႀကိဳးစား မည္ဟု သႏၵိ႒ာန္ခ်ၿပီး ၾကိဳးစားခဲ႔သည္မွာ ဘုရားရွင္၏ ေရွ႔ေတာ္တြင္ တဖန္ျပန္ဖူးရသည္ အထိ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခါျမတ္စြာဘုရားရွင္က ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူခဲ႔ၿပီး တရားေဟာေတာ္မူခဲ႔ရာ ရဟႏၱာတစ္ပါး ျဖစ္ခဲ႔ေပသည္။
ဤေနရာတြင္ အေရးႀကီးေသာ မွတ္ခ်က္မွာ ပန္းန႔ံသာ ဆီမီးစသည္တို႔ျဖင္႔ ပူေဇာ္ပသမွဳကို ျပဳေနျခင္းသည္ တကယ္တန္းပူေဇာ္ေနျခင္းမမည္၊ တရားျဖင္႔ ပူေဇာ္ျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆံုး ပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး သာသနာေတာ္ႏွင္႔ ေတြ႔ရက်ိဳးနပ္သူသာ ျဖစ္သည္ဟု ေဟာေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။ ဘုရားရွင္၏ သာသနာကို ေတြ႔ေနၾကေသာ သူမ်ားသည္  မိမိတို႔၏ ယခုေဆာင္ရြက္ေနေသာ မည္သည္႔အလုပ္ ျဖစ္ေစကာမူ ဘုရားရွင္၏ အလိုေတာ္က်ျဖစ္သလား၊ မျဖစ္ဖူးလားဆိုသည္ကို စဥ္းစားသင္႔လွေပသည္။
တစ္ဆယ္ေသာ ဂါထာဖြင္႔တို႔ျဖင္႔ ဖြင္႔ဆိုထားေသာ ဤအတၱ၀ဂ္တြင္ အဖြင္႔ဂါထာအျပင္ အဖြင္႔မခံရေသာ ဂါထာငါးထာလည္း ပါ၀င္ေပေသးသည္။ အဖြင္႔ဂါထာ ဆယ္ဂါထာတို႔တြင္လည္း ေလးပါဒျဖင္႔ေရးဖဲြ႔ထားေသာ ဂါထာရွစ္ပုဒ္ႏွင္႔ ေျခာက္ပါဒျဖင္႔ေရးဖဲြ႔ထားေသာ ဂါထာ ႏွစ္ပုဒ္တို႔ကိုလည္း ဤဆစ္ဆယ္႔ႏွစ္ခုေျမာက္ အတ၀ဂ္တြင္ ေတ႔ြရပါသည္။
အတၱ၀ဂ္တစ္ခုလံုး၏ သိေစလိုေသာအခ်က္မွာ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ မိမိကိုယ္ကို အားကိုးရာအျဖစ္ တည္ေဆာက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ပါ၀င္မွဳက႑မွာ မိတ္ေဆြေကာင္းတစ္ဦး၏ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကို ကူညီပ႔ံပိုးေပးမွဳ သဖြယ္သာ ျဖစ္ေပသည္။ တကယ္တန္းအားျဖင္႔ နိဗၺာန္လမ္းခရီးသို႔သြားရာ၀ယ္ ကိုယ္တိုင္တည္ေဆာက္၊ ကိုယ္တိုင္ေလ်ာက္ေသာ လမ္းစဥ္သာ ျဖစ္ပါသည္။ နည္းစနစ္ႏွင္႔ လမ္းေၾကာင္း မွန္ကိုသာ ဗုဒၶ၀ါဒတြင္ ေတြ႔ႏိုင္ၿပီး ဆဲြေဆာင္စည္းရံုးမွဳႏွင္႔ မလိုက္လိုသူမ်ားအေပၚတြင္ က်ိန္ဆဲလိုမွဳမ်ား အလ်င္းပင္ မရွိပါေခ်။ မိမိအားမခ်စ္ေသာ သူမ်ားအေပၚတြင္လည္း၊ ခ်စ္ခင္ ႏွစ္သက္ေသာ သူမ်ားေပၚတြင္ လည္းေကာင္း တန္းတူရည္တူထားႏိုင္စြမ္းေသာ ဘုရားရွင္၏ စိတ္ဓာတ္မွာမူ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္တိုင္း တြင္ မေတြ႔ရေသာ ရွားပါးေသာ ကဲြျပားမွဳျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္ရေပသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင္႔ပင္ တကမၻာလံုးက ပညာရွင္မ်ား၏ ခ်ီးမြမ္းသံကို ၾကားေနရဆဲ ျဖစ္ပါသည္။
ေဆာင္းပါးမွတ္စုမ်ား
၁။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ အတၱ၀ဂ္
စာေရးသူ၏အာေဘာ္
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိသင္႔သည္႔ ဘုရားစကားေတာ္မ်ားကို သိေစရန္ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက
ဓမၼဒူတေက်ာင္း၊ ဘူေဖ်ာင္းရပ္ကြက္
အင္ခ်ြန္းျမိုဳ၊ေတာင္ကိုရီးယား

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP