* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, February 12, 2011

သင့္လက္ထဲက ဘာလဲ၊ ဘာေလးလဲ၊ ဘာလုပ္မွာလဲ


(၁)
အေမရိကမွာရွိတဲ့ တ႐ုတ္တန္းထဲ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့သူတိုင္း အိတ္ႀကီးတစ္လံုးကို သယ္ေဆာင္ထားတဲ့ တုတ္တုတ္ခိုင္ခိုင္ လူႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ႐ုပ္တုကို သတိျပဳမိပါလိမ့္မယ္။ တ႐ုတ္ကုန္သည္မ်ားက သူ႕ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္တဲ့ တ႐ုတ္ႀကီး (Happy Chinaman) သို႔မဟုတ္ ရယ္ေမာေနတဲ့ ဗုဒၶလို႔ ေခၚတတ္ၾကပါတယ္။ သူဟာ တန္မင္းဆက္မွာ ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ဟိုတိုင္ (Hotei)လို႔ ေခၚတဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက ဇင္းမာစတာႀကီးဆိုေပမယ့္ သူ႕ကိုယ္သူ ဇင္းမာစတာလို႔ ေခၚၾကတာကို မႏွစ္သက္ပါဘူး။ သူ႕ေဘးမွာ တပည့္သာ၀ကေတြ ၿခံရံေနရင္လည္း သေဘာမက်ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူဟာ သၾကားလံုးေတြ၊ သစ္သီးေတြနဲ႔ မုန္႔ေတြ ထည့္ထားတဲ့ အိတ္ႀကီးတစ္လုံုးကို သယ္ၿပီး လမ္းတကာကို လွည့္လည္သြားပါတယ္။ သူ႕ေဘးေရာက္လာတဲ့ ကေလးေတြကို ေ၀ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ သူဟာ လမ္းေပၚမွာ ကေလးသင္တန္းေက်ာင္း ဖြင့္ထားတဲ့ သူတစ္ေယာက္လို႔ ဆိုရပါမယ္။

ဇင္းဗုဒၶဘာသာ ၾကည္ညိဳသူေတြကို ေတြ႕တဲ့အခါတိုင္း လက္ျဖန္႔ၿပီး “ပိုက္ဆံေလး တစ္ပဲနိေလာက္ ေပးပါခင္မ်ာ”လို႔ ဆိုတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါက အျခား ဇင္းမာစတာတစ္ဦးက သူနဲ႔ လမ္းမွာဆံုေတာ့ “ဇင္းရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က ဘာလဲ”လို႔ ေမးပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲ သူဟာ ပုခံုးေပၚထမ္းထားတဲ့ အိတ္ႀကီးကို ပစ္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ႏႈတ္ကေတာ့ ဘာမွ မေျဖပါဘူး။ ဒီေတာ့ အျခားဇင္းမာစတာက “ဒီလိုဆို ဇင္းရဲ႕ စစ္မွန္မႈက ဘာလဲ”လို႔ ထပ္ေမးတယ္။ ဟိုတိုင္းဟာ ခ်က္ခ်င္းပဲ သူ႕အိတ္ကို ပုခံုးေပၚထမ္းၿပီး ခပ္သြက္သြက္နဲ႔ သူ႕ခရီး ဆက္သြားပါေတာ့တယ္။

(၂)
ဘ၀မွာ ဘယ္လို အသက္ရွင္ရမလဲလို႔ ေမးခြန္းက ေမးလို႔ မၿပီးေသးဘူး၊ ေရြ႕လ်ားေနတဲ့ ကာလျဖစ္စဥ္မွာ အေျဖေတြက မ်က္လွည့္ျပျပေနခဲ့တယ္။ တစ္ခုခုကို အေျဖထုတ္လိုက္တိုင္း ထိုအေျဖရဲ႕ မရင့္က်က္၊ မျပည့္စံုမႈကို ခဏခ်င္းပဲ သိသိေနရတယ္။ ထုတ္လိုက္တဲ့ အေျဖတိုင္းဟာ ကာလျဖစ္စဥ္၊ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ထဲက ေနာက္အေျဖတစ္ခုရဲ႕ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္မႈေတြလည္း ခံေနရတယ္။ ဘယ္အရာမွ မၿမဲဘူးဆိုတာ မွန္ေကာင္းမွန္ႏိုင္ေပမယ့္ ထိုစကားကို ေျပာေနသူမွာ ဖမ္းဆုပ္တြယ္တာမႈေတြ မ်ားေနေတာ့ အႏွစ္သာရနဲ႔ ဘ၀ေတြက ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ကြာဟေနလိုက္သလဲ။

(၃)
အေျခအေနတစ္ခု၊ အေၾကာင္းတရားတစ္ခု သို႔မဟုတ္ ထိုထက္ပိုေသာအေၾကာင္းတရားမ်ားနဲ႔ လူေတြဟာ တစ္ေနရာရာမွာ တစ္စံုတစ္ရာကို ဖမ္းဆုပ္တြယ္တာ၊ ကပ္ၿငိထားတယ္။ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူေတြမွာ သူ႕အမွန္တရားနဲ႔သူ၊ သူ႕ဘ၀၊ သူ႕အိပ္မက္၊ သူ႕အထင္နဲ႔သူ ရွိေနၾကတယ္။ လူဆယ္ေယာက္ရွိတယ္ဆိုရင္ အဲဒီထဲက တစ္စံုတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္ဟာကို ဟုတ္လွၿပီ၊ မွန္လွၿပီလို႔ ထင္လိုက္တာနဲ႔ အျခားဆယ္ေယာက္အျမင္မွာ အမွားႀကီးတစ္ခု က်ဴးလြန္ေနၿပီလို႔ သူ႕ကို ေျပာၾကေတာ့မယ္။

(၄)
ဇင္းဗုဒၶဘာသာ ကမၻာကို ျပန္႔ရျခင္းအေၾကာင္းတရားမ်ားတြင္ အျမင္က်ယ္မႈနဲ႔ တစ္ယူသန္အစဲြ မရွိမႈေၾကာင့္ဟု ဆိုလွ်င္ ရႏိုင္ေကာင္းပါတယ္။ ဇင္းဗုဒၶဘာသာဟာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ (အမ်ားစု)လို တစ္ယူမသန္၊ အစဲြမႀကီး၊ အတၱမဆန္။ အရာရာကို လက္ေတြ႕က်က်ေတြးေခၚၿပီး ဘ၀ထဲကို ပါးပါးနပ္နပ္ စိမ့္၀င္ေစသည္ဟု ယူဆမိတယ္။ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာသည္ မဟာယာနထက္ ပိုမိုျမင့္ျမတ္ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ႏွင့္ က်င့္စဥ္မ်ား မရွိပါဘဲလွ်က္ မဟာယာနကို ေအာက္တန္းက်သဖြယ္ ေျပာဆိုဆက္ဆံေနျခင္းကို အံ့ၾသမိတယ္။

(၅)
အထက္ပါ အေတြးမ်ားက ဟိုတိုင္းရဲ႕ ျပဳမႈလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမွတစ္ဆင့္ ပစၥကၡအေျခအေနကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကည့္ရာမွ ေပၚထြက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အျခားဗုဒၶဘာသာမ်ားက သူေကာင္းတယ္၊ ကိုယ္ေကာင္းတယ္ အျငင္းပြားမႈ၊ အထင္ေသးမႈမ်ား ကင္းေနခ်ိန္တြင္ ေထရ၀ါဒက သူမွသူ ျဖစ္ေနျခင္းကို မႏွစ္ၿမိဳ႕မိျခင္းပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေထရ၀ါဒအမည္ကေလး ရ႐ံုမွ်ျဖင့္ လူျမင့္ျမတ္ႀကီး၊ ရဟန္းျမတ္ႀကီး ျဖစ္ၿပီဟု ထင္ေနၾကသည္မွာ ရယ္ဖြယ္ပင္ ေကာင္းေနပါေတာ့တယ္။ ဇင္းရဲ႕ အႏွစ္သာရ ထူးျခားခ်က္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ဟိုတိုင္းက အထုတ္ကို ပစ္ခ်လိုက္တယ္။
႐ုပ္၀တၳဳပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆတစ္ခုပဲျဖစ္ျဖစ္ စဲြယူေစးကပ္ေနမိလွ်င္ အႏွစ္သာရ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္အရပ္သို႔ ဦးတည္ေနၿပီလို႔ ယူဆေနမိပါတယ္။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP