* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, January 24, 2011

လကၤာေျမမွာတစ္ႏွစ္တာ အပိုင္း(၁၀)၊ Social Diamension မွ ဆပြါးလာေသာ အေတြးမ်ား

Monday, 24 January 2011 08:57

Social Diamension ဆရာ ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးျပခဲ့ေသာ ေမတၱာတရားမ်ားအေၾကာင္းသည္ အေတြးနယ္ကိုက်ယ္ေစခဲ့၏။ သူခ်ျပခဲ့ေသာ ျခင္ဥပမာ ေနရာတြင္ က်ားဥပမာကိုအစားသြင္း၍လည္း စဥ္းစားမိ၏။ တကယ္စင္စစ္ ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကို စဥ္းစားရာ၌ က်န္းဂန္အဆိုအမိန္႔မ်ားကို အသာထား၍ လက္ေတြ႕အေနတြင္ တကယ္ျဖစ္ႏိုင္မည္-မျဖစ္ႏိုင္မည္ကိုသာ အေျခအတင္ ေဆြးေႏြးၾကရမည္ျဖစ္ရာ သူက ဥပမာတစ္ခုျပလွ်င္ သူ႔ဥပမာေနရာတြင္ပင္ အျခားျဖစ္သင့္သည္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားၾကရမည္ျဖစ္၏။

ျခင္တစ္ေကာင္က မိမိကိုလာကိုက္ရာ၌ ထိုျခင္ကိုမရိုက္သတ္ပဲလႊတ္လိုက္ရံုမွ်ျဖင့္ ေမတၱာတရားအစစ္ဟုေခၚႏိုင္မည္ မေခၚႏိုင္မည္၊ သူအလိုရွိေသာ ေသြးကို ေပးမေသာက္ေစပဲ ေမာင္းထုတ္လိုက္သျဖင့္ သူ႔အစာအာဟာရကို ျဖတ္ေတာက္ရာ ေရာက္သျဖင့္ ေမတၱာတရားေခါင္းပါးသူ စာရင္းသို႔ သြင္းသင့္သည္-မသြင္းသင့္သည္ ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖၾကားရန္အတြက္ ျခင္ဥပမာမွ်ျဖင့္လံုေလာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ အကယ္၍မ်ား ျခင္အစား က်ားတစ္ေကာင္ေကာင္ကသာ မိမိထံခ်ည္းကပ္လာမည္ဆိုလွ်င္ မည္သို႔ျပဳရမည္နည္း။ ထိုက်ား၏အလိုဆႏၵအတိုင္းပင္ အစားခံလိုက္ရေတာ့မည္ေလာ? စဥ္းစားစရာပင္။

ေနာက္တစ္နည္းစဥ္းစားရန္မွာ ေလာကသည္က်ယ္ျပန္႔လွသေလာက္ အလိုမျပည့္၍ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနသူမ်ားႏွင့္အၿမဲပင္ ျပည့္ႏွက္လွ်က္ရွိေပရာ တကယ္စင္စင္တြင္ တစ္ေလာကလံုးသည္ သနားစရာအတိ၊ ေမတၱာထားခ်င္စရာအတိပင္ ျဖစ္ေလသည္။ မိမိႏွင့္အလွမ္းကြာေဝးေသာ ေနရာ၌ ရွိေနသူမ်ားကို အသာထား၊ မိမိ၏လက္တစ္ကမ္းအကြာအေဝး၌ပင္ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနၾကရွာေသာသတၱဝါႀကီးငယ္မ်ားမွာ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ပင္ ရွိေလသည္။ ထိုသူမ်ားအေပၚ အမွန္တကယ္မကူညီႏိုင္ပဲ ခ်မ္းသာေစလိုပါသည္ဆိုေသာ စိတ္ထားကေလးထားရံုမွ်ျဖင့္ တကယ္ေမတၱာစစ္မဟုတ္ေသးပါ ဟုစြပ္စြဲႏိုင္ေကာင္းပါမည္ေလာ၊ သတၱဝါတိုင္း၏ အလိုဆႏၵတိုင္းကို ျပည့္ဝေအာင္ျဖည့္ဆည္းႏိုင္သူဟူ၍ေကာ ေလာက၌ ရွိနိုင္ပါမည္ေလာ။ ထိုသို႔မရွိႏိုင္ပါမူ ေလာက၌ တကယ့္ေမတၱာစစ္ရွိသူဟူ၍ ရွိႏိုင္ပါေတာ့မည္ေလာ၊ စဥ္းစားစရာပင္။

ေနာက္တစ္နည္းစဥ္းစားဖြယ္ရာလည္း ရွိေနေပေသးသည္။ သူတစ္ပါး၏အလိုဆႏၵကို ျပည့္ဝေအာင္ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မွသာ ေမတၱာစစ္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ မည္ဆိုပါလွ်င္ မိမိထံမွ တစ္စံုတစ္ခုကို အလိုရွိသူတို႔၏ သေဘာဆႏၵကို တစ္ထပ္တည္းက်ေစရန္ (ထပ္တူညီေစရန္) ပထမဆံုး ႀကိဳးစားၾကရမည္သာ ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ သတၱဝါတိုင္း၏ အလိုဆႏၵအသီးသီးတို႔ကို ထပ္တူညီေစရန္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူဟူ၍ကား ေရွးကလည္းမရွိခဲ့ဖူး၊ ယခုလည္းရွိမည္မထင္၊ ေနာင္လည္းရွိလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။

ဥပမာအားျဖင့္ ဘုရားေလာင္းေဝႆႏၱရာ ဇာတ္ေတာ္ကို ကိုးကားၾကည့္ၾကပါစို႔။ မင္းၾကီးသည္ မိုးေခါင္၍ ဒုကၡေရာက္ေနၾကရွာေသာ ကလိဂၤတိုင္းသား တို႔အား နာဂပစၥယာဆင္ျဖဴေတာ္ကို လွဴလိုက္၏။ သို႔ရာတြင္ သူ႔တိုင္းသူျပည္သားတို႔၏အျမင္တြင္ မင္းႀကီးေဝႆႏၱရာသည္ ကိုယ့္တိုင္းသူျပည္သား တို႔အေပၚ ေမတၱာတရားေခါင္းပါးသူအျဖစ္ ရႈျမင္ခံခဲ့ရ၏။ထို၏အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ လူသူအေရာက္အေပါက္ နည္းလွစြာေသာ ဝကၤဘာေတာင္သို႔ ျပည္ႏွင္ဒဏ္အေပးခံခဲ့ရ၏။ မင္းႀကီးေဝႆႏၱရာသည္ သူ႔တိုင္းသူျပည္သားတို႔ရႈျမင္ခဲ့ၾကသကဲ့သို႕ ေမတၱာတရား ေခါင္းပါးသူ ျဖစ္ခဲ့ပါသေလာ။ ဆိုလိုသည္မွာ သတၱဝါတိုင္း၏ အလိုဆႏၵအသီးသီးတို႔သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ ထပ္တူညီႏိုင္ၾကမည္မဟုတ္ကားမဟုတ္ေခ်။ သို႔ဆိုလွ်င္ ေမတၱာစစ္စစ္ ရွိသူျဖစ္ရန္ မည္သူ၏အလိုကို မည္သို႔ျဖည့္ဆည္းေပးၾကမည္နည္း။

ထို႔အျပင္ ဘုရားရွင္အျဖစ္ကိုေရာက္ေတာ္မူ ေသာအခါမွာလည္း အလားတူ အျဖစ္မ်ိဳး မၾကာခဏ ႀကံဳခဲ့ရ၏။ ဥပမာအားျဖင့္ မာဂ႑ီမိသားစုတို႔အား တရားေဟာေတာ္မူခဲ့ရမႈကိုၾကည့္ၾကပါစို႔။ အမိမာဂ႑ီ၊ အဖမာဂ႑ီ တို႔အား ဤတရားကိုေဟာပါမွ အနာဂါမိဖိုလ္ကို ေရာက္မည္ဟုျမင္ေတာ္မူ၏။ တစ္ဖက္ကၾကည့္လွ်င္ ဤတရားကိုေဟာလိုက္ပါက သမီးျဖစ္သူမာဂ႑ီ၏ သူ႔အလွကို ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ့ဖဲ့ ေျပာရက္ ေလျခင္းဟူေသာအျမင္ျဖင့္ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႔ခံရမည့္အျဖစ္၊ ထိုသို႔ရန္ၿငိဳးမဖြဲ႔ထိုက္ မဖြဲ႔အပ္ေသာ ဘုရားရွင္ကို ရန္ၿငိဳးဖြဲ႔တိုက္ခိုက္သျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာႀကီးစြာေသာ ဆိုးက်ိဳးတို႔ကို ခံရမည့္အျဖစ္တို႔ကိုလည္း ျမင္ေတာ္မူ၏။ မည္သို႔ရွိေစ ဘုရားရွင္သည္ ထိုတရားကိုေဟာေတာ္မူခဲ့သည္သာျဖစ္၏။ ထိုသို႔ေဟာခဲ့ ျခင္းေၾကာင့္ အမိမာဂ႑ီႏွင့္ အဖမာဂ႑ီတို႔ သစၥတရားကိုသိျဖင္ခြင့္ရခဲ့ၾကသကဲ့သို႔ သမီးျဖစ္သူမာဂ႑ီသည္လည္း ဘုရားရွင္ကို ရန္ၿငိဳးထားတိုက္ခိုက္ခဲ့မႈ ေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္သံသရာ ႀကီးစြာေသာ ဆိုးက်ိဳးကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရ၏။ သမီးမာဂ႑ီ ဘက္မွၾကည့္၍ ဘုရားရွင္ကို ေမတၱာတရား ေခါင္းပါးသူအျဖစ္ စြပ္စြဲရမည္ေလာ၊ စဥ္းစားၾကပါဦးစို႔။

ထိုအရာမ်ိဳး၌ ဘုရားရွင္၏သေဘာထားမွာ ဤသို႔ပင္ရွိလိမ့္မည္ဟု စာေရးသူ၏ ဉာဏ္တစ္ထြာတစ္မိုက္ခန္႔မွ်ျဖင့္ မွန္းဆၾကည္ညိုမိပါသည္။ ဘုရားရွင္တို႔မည္သည္ သိႏိုင္ျမင္ႏိုင္ေသာဉာဏ္ရွိ၍ ကၽြတ္ထိုက္သသူႏွင့္ သိႏိုင္ျမင္ႏိုင္ေသာဉာဏ္မရွိ၍ မကၽြတ္ထိုက္သူတို႔ယွဥ္လာလွ်င္ (မကၽြတ္ထိုက္ ေသးသူမ်ားကို မသနား၍ကားမဟုတ္) ကၽြတ္ထိုက္သသူမ်ားကိုသာ အေလးဂရုျပဳေတာ္မူၾကရိုးျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆၾကည္ညိုမိပါသည္။ အေၾကာင္းကား၊ သံသရာ၌က်င္လည္ၾကရဦးမည့္သူမ်ားအတြက္ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲဆိုသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္၊ ထိုဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ေရးသည္သာ အဆန္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ သံသရာ၌လည္ရဦးမည့္ သမီးမာဂ႑ီအေပၚေမတၱာတရား ကင္းမဲ့သည္ မဟုတ္ေသာ္ျငားလည္း ကၽြတ္တမ္းဝင္မည့္ အမိမာဂ႑ီႏွင့္ အဖမာဂ႑ီတို႔ကို အေလးဂရုျပဳ၍သာ ထိုတရားေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ရျခင္း ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိပါသည္။ (သင့္/မသင့္၊ ရာ/မရာကို စာရႈသူပညာ့ရွင္မ်ား စဥ္းစားေတာ္မူၾကပါကုန္။)


ထိုျပင္တစ္ေၾကာင္းမွာလည္း ေမတၱာတရားႏွင့္ပတ္သက္၍ စာေရးသူ၏ အေတြးနယ္သည္ ပရိတ္ရြတ္ျခင္းအမႈ၊ ကမၼဝါရြတ္ျခင္းအမႈတို႔အထိ ျဖန္႔က်က္ခဲ့မိေလသည္။ ေဆြးေႏြးပါဦးမည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဒကာ/မတို႔သည္ မိမိတို႔ေနရာအိမ္၌ စိတ္မသိုးမသန္႔ေတြ႔လာေသာအခါမ်ိဳးတြင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကိုပင့္ဖိတ္၍ ပရိတ္တရားေတာ္ကိုေဟာၾကားေစျခင္း၊ ကမၼဝါစာရြတ္ဖတ္ေစျခင္းတို႔ကို ျပဳေစတတ္ၾက, နာယူတတ္ၾကေလသည္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကလည္း ပရိတ္ေတာ္မ်ားေဟာၾကားေပးျခင္း၊ ကမၼဝါစာ (ပဗၺာဇနိယ/အနႏၱရာယိက) ရြတ္ဖတ္ျခင္းတို႔ကို ျပဳေပးတတ္ၾက ေလသည္။ ဤ၌ ပရိတ္ေတာ္မ်ား ရြတ္ဖတ္နာယူျခင္းကို အထူးတလည္မေဆြးေႏြးလိုပါ။ ကမၼဝါစာရြတ္ဖတ္ျခင္းအမႈကိုသာ ေဆြးေႏြးလိုပါသည္။

ဤအရာမ်ိဳး၌ကမၼဝါစာရြတ္ဖတ္ျခင္းဟူသည္ စင္စစ္ လူကိုမူးေအာင္ေဝေအာင္ စိတ္ႏွလံုးထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ေအာင္ ျပဳတတ္ေသာ အစိမ္းသရဲ ၿပိတၱာမ်ား ကို ထိုေနရာမွ ႏွင္ထုတ္ျခင္းအမႈကို ျပဳၾကျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေၾကာင့္ ကမၼဝါရြတ္ဖတ္ျခင္းအမႈကို ျပဳၾကေသာရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ထိုသတၱဝါ တို႔အေပၚ၌ ေမတၱာတရားကင္းမဲ့သည္ဟု စြပ္စြဲခံရရာေသာအခြင့္ ဆိုက္ေရာက္လ်က္ရွိေလသည္။ ဤေနရာ၌ စာေရးသူ၏ သေဘာထား အျမင္မ်ားကို ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုပါသည္။

နခသီခသုတၱန္ေဒသနာေတာ္အလိုအရ ေလာက၌ မေကာင္းမႈျပဳလိုသူမရွားသကဲ့သို႔ မေကာင္းမႈကိုျပဳသည့္အတြက္ အပါယ္သို႔သြားၾကရသည့္ သတၱဝါမ်ားလည္းမရွားလွပါေခ်။ သို႔ရာတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္အေနအားျဖင့္မူ ေကာင္းမႈျပဳလိုသူရွားလွသကဲ့သို႔ သုဂတိဘံုသို႔ သြားၾကရသည့္ သတၱဝါ တို႔ကားရွားပါးလွေခ်သည္။ အစိမ္းသရဲ စသည္တို႔ကား မူလကပင္ ၾကမ္းၾကဳတ္တတ္ၾကသူမ်ားျဖစ္သကဲ့သို႔ သူတို႔၏ကမၼဇိဒၶိတန္ခိုးကေလးျဖင့္ တစ္ဖက္သားအေပၚ ညွင္းဆဲႏွိပ္စက္တတ္ၾကသူမ်ားပင္ ျဖစ္ေလသည္။ထိုသူတို႔ႏွိပ္စက္သျဖင့္ ေကာင္းမႈျပဳရန္အေရး၌ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ၾကရေသာ သူမ်ားလည္း ရွိတတ္ၾကေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာျမတ္တို႔ အလိုအားျဖင့္ ပထမတြင္ ထိုသူမ်ိဳးတို႔ ရွိသည္ဟု တတ္အပ္ျမင္ျခင္း၊ တစ္ဆင့္ၾကားသိရျခင္း (သို႔မဟုတ္) ယံုမွားသံသယ ရွိျခင္းမ်ား ရွိပါက ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္၊ ရတနသုတ္ပရိတ္ေတာ္၊ ဓဇဂၢသုတ္ပရိတ္ေတာ္၊ အာဋာနာဋိယသုတ္ ပရိတ္ေတာ္မ်ားကို ဦးစြာရြတ္ဖတ္ ၾကရေလသည္။ ထိုပရိတ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္ျခင္းျဖင့္ ထိုသူတို႔ စိတ္ႏွလံုးႏဴးညံ့သိမ္ေမြ႔သြားေသာ္ေကာင္း၏၊ မရခဲ့ေသာ္ ပဗၺာဇနိယ ကမၼဝါစာစသည္ကို ရြတ္ဖတ္၍ ႏွင္ထုတ္ျခင္းအမႈကို မလြဲမေရွာင္သာ ျပဳၾကရေလသည္။ ထိုသို႔ျပဳရာ၌လည္း လက္လြတ္စပယ္ ျပဳၾကရသည္ကားမဟုတ္ေသး၊ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အစိုးပိုင္သူတို႔ထံ သင့္ေလ်ာ္ရာ ေနရာကို ေတာင္းခံေနထိုင္ႏိုင္ၾကေစဖို႔ အမိန္႔ေတာ္ျပန္ၾကရေပေသးေလသည္။

တကယ္စင္စစ္တြင္ ဤအရာမ်ိဳး၌လည္း အေပၚ၌ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ မာဂ႑ီမိသားစု ဥပမာကဲ့သို႔ပင္ မွတ္ယူသင့္ၾကေပသည္။ မေကာင္းမႈျပဳမည့္သူမ်ားႏွင့္ ေကာင္းမႈျပဳမည့္သူမ်ားယွဥ္လာလွ်င္ ေကာင္းမႈျပဳၾကမည့္သူမ်ားကို စြမ္းႏိုင္ရာက ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကျခင္းသည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ဝတၱရားတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သင့္ေလသည္။ (ေရွးကံအက်ိဳးေပး အားႀကီးေသာေၾကာင့္ ကူညီကယ္ဆယ္၍ မရႏိုင္သူမ်ားလည္းရွိႏိုင္ပါေသးသည္။) ဤမွ်ျဖင့္ပင္ ပရိတ္ ကမၼဝါအမႈျပဳၾကေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား၏ အစိမ္းသရဲမ်ား အေပၚ ေမတၱာကင္းမဲ့ေယာင္ ေျပာဆိုၾကေသာအရာမ်ိဳးအထိ ျဖန္႔က်က္ ေတြးမိခဲ့ေသာ အေတြးစတို႔ကို အနားသပ္သင့္ေပျပီ။ သို႔ရာတြင္ အာဟာရျဖတ္ေတာက္မႈေၾကာင့္ ေမတၱာစစ္မဟုတ္ႏိုင္ ဟူေသာစြပ္စြဲခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ ေဆြးေႏြးစရာမ်ားက်န္ရွိေနေပေသးသည္။

မိမိတို႔၏ အသက္ေသြးတို႔ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကရန္မွာ သတၱဝါတိုင္း၏ တာဝန္ပင္ျဖစ္၏။ ကိုယ့္အေသြးအသားကိုရပါမွ အသက္ရွင္မည့္ သတၱဝါတို႔အေပၚ ကိုယ့္အသက္ေသြးကို တည္ခင္းေပးႏိုင္သည္ေလာက္သည္အထိ စြမ္းရည္ႀကီးမားလွ်င္ ထိုေမတၱာမ်ိဳးကို ေမတၱာစစ္ဟု မေခၚဆိုႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ေပ။ သို႔ရာတြင္ ထိုမွ်ေလာက္အထိ မစြမ္းႏိုင္ေသးေစကာမူ မိမိကိုယ္ကိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည္မွတစ္ပါး မိမိကိုလာေရာက္ တိုက္ခိုက္သူတို႔၏ အသက္အႏၱရာယ္ကို ခြင့္လႊတ္ေပးႏိုင္စြမ္းေလာက္ေသာ စြမ္းအားမ်ိဳးကိုလည္း ေမတၱာစစ္ဟုပင္ ေခၚဆိုႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ေလသည္။

တစ္ေၾကာင္းမွာလည္း ကိုယ့္ေသြးသားကို ေပးႏိုင္ျခင္းသည္ ဒါနအရာသာျဖစ္၍ တဖက္သားအေပၚခ်မ္းသာေစလိုျခင္းသည္ ေမတၱာအရာျဖစ္ေလသည္။ ဒါနအရာႏွင့္ ေမတၱာအရာတို႔သည္ တစ္ခုကိုတစ္ခု အမွီျပဳေနၾကသည္မွန္ေသာ္လည္း သူ႔သေဘာလကၡဏာႏွင့္သူတစ္သီးတစ္ျခားစီ ရွိၾကေသာ တရားတို႔ ျဖစ္ၾကသည္ကို သတိျပဳသင့္ၾကေပသည္။ ရံခါ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္အေပၚ ေမတၱာမထားႏိုင္ေသာ္လည္း ဒါနမႈျပဳၾကေသာအရာမ်ိဳးရွိသကဲ့သို႔ အတိုင္းအတာအရ ဒါနမႈပင္မျပဳႏိုင္ေစကာမူ ေမတၱာထားႏိုင္ၾကေသာအရာမ်ိဳးလည္းမ်ားစြာပင္ရွိေလသည္။ စင္စစ္တြင္ ေမတၱာဟူသည္ ဘာဝနာစာရင္းဝင္ တရားမ်ိဳးသာျဖစ္၍ ဒါန စေသာအျခားအကူအညီပင္ မရွိေစကာမူ ေမတၱာပြါးပို႔မည့္ အာရံုအျပဳခံ သက္ရွိသတၱဝါတစ္စံုတစ္ေယာက္ကို အာရံုျပဳ၍ ထိုသတၱဝါ ေဘးရန္ကင္းပါေစ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ စသည္ျဖင့္ မိမိ၏စိတ္၌ ပြါးပို႔ေနရံုမွ်ျဖင့္ပင္ ေမတၱာလုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ျပီဟု ေခၚဆိုသတ္မွတ္ႏိုင္ေလသည္။

Social Diamension ဆရာ ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးျပခဲ့သည္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ၾကည့္လွ်င္ လာကိုက္ေသာျခင္၏ အသက္ကို မသတ္ပဲ လႊတ္လိုက္ျခင္းသည္ သီလအရာသာျဖစ္၍ ေမတၱာအရာမဟုတ္ဟု ဆိုလိုရာေရာက္၏။ တကယ္လည္း ထိုသေဘာကိုပင္ သူကေဆြးေႏြးေျပာျပခဲ့ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုသေဘာကို အစဥ္ေလွ်ာက္၍လည္းေကာင္း၊ ျပန္လွန္၍လည္းေကာင္း စဥ္းစားၾကေသာအခါ စဥ္းစားစရာအခ်က္မ်ားစြာေပၚထြက္လာျပန္ေပသည္။ သီလအရာႏွင့္ ေမတၱာအရာကို မႏုသတၱ ဒုလႅဘအရာသို႔တင္ကာ စဥ္းစားလိုက္ၾကေသာအခါ၌ကား ပို၍ပင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလာေလေတာ့သည္။ မည္သို႔စဥ္းစား မိၾကသည္ကို ေဆြးေႏြးျပပါမည္။

မႏုသတၱဘာေဝါ ဒုလႅေဘာဟူေသာ ဘုရားေဟာအရ လူ႔ဘဝသည္ရခဲလွ၏။ လူ႔အျဖစ္ဟူသည္ အတိတ္ကံပင္ရွိေသာ္လည္း မွီခိုစရာ မိဘတို႔သာမရွိခဲ့ပါမူ ရလာႏိုင္ရန္အေရးမွာ လြန္စြာပင္ခက္လွေခ်ေသးသည္။ ထိုသို႔အတိတ္ကံပင္ရွိေသာ္ျငားလည္း မွီခိုစရာမိဘ ရွာမရ၍ လူ႔ဘဝကိုမရႏိုင္ၾကရွာေသးေသာ (တနည္း-လူ႔ဘဝသို႔ အဝင္တံခါးဝ၌ တန္းစီေစာင့္ဆိုင္း ေနၾကရရွာေသာ) ပရေလာကသားမ်ားမရွိဟုဆိုႏိုင္ပါမည္ေလာ။ သို႔ဆိုလွ်င္ အပ်ိဳႀကီး၊ လူပ်ိဳႀကီးဘဝျဖင့္ အရိုးထုတ္မည္ ေမွ်ာ္ရည္မွန္းထားၾကသူမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ သံသရာဝဋ္ဆင္းမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ အိမ္ယာမေထာင္ ရဟန္းေဘာင္၌ ေနၾကသူမ်ားသည္လည္းေကာင္း လူ႔ဘဝ၏ အညြန္႔အေညွာက္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးရာေရာက္သျဖင့္ လူျဖစ္လာၾကမည့္ သူမ်ားအေပၚ ေမတၱာကင္းမဲ့ရာ မေရာက္ေလသေလာ ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ားသည္ တသီတတန္းႀကီးေပၚေပါက္လာခဲ့ေလေတာ့သည္။

တကယ္စင္စစ္တြင္ ဤစဥ္းစားပံုမ်ား၊ ဤေမးခြန္းမ်ားတို႔သည္ သူ႔သေဘာႏွင့္သူ ရွိေနၾကေသာ ဒါနလုပ္ငန္းသဘာဝ၊ သီလလုပ္ငန္းသဘာဝ၊ ေမတၱာစေသာ ဘာဝနာလုပ္ငန္း သဘာဝတို႔ကို အတင္းအဓမၼေပါင္းစပ္ ေဆြးေႏြးရာမွ ေပၚထြက္လာၾကျခင္းမွ်သာျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဆရာျမတ္မ်ားက စြမ္းအားသန္သည့္ ဗလငါးတန္တို႔တြင္ သဒၶါႏွင့္ ပညာ တို႕ကို၊ သမာဓိႏွင့္ ဝီရိယတို႔ကို အခ်ိဳးက်က် ထိန္းသိမ္းပဲ့ျပင္ႏိုင္ၾကေစဖို႔ အခါခါ အထပ္ထပ္ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ရာပါသည္။ သတိသည္သာ ပိုသည္မရွိ၊ ဆိုခဲ့ျပီးေသာ သဒၶါစေသာ တရားေလးပါးတို႔ကား အပိုအလြန္ အယုတ္အေလ်ာ့ ရွိတတ္ၾကေလသည္။ မပိုသင့္သည္ကို ပိုလြန္ေစျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ မယုတ္ေလ်ာ့သည္ကို ယုတ္ေလ်ာ့ေစျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ဆုတ္ယုတ္ရန္အေၾကာင္းသာျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မာန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားက သူ၏နာမည္ေက်ာ္ မဃေဒဝလကၤာ၌-

ပညာမဖက္၊ သဒၶါထက္က

နက္၏ဆင္းရဲ၊ အၿမဲမွန္စြာ

သဒၶါႏံု႕ဆြ႔ြံ၊ တြန္႔၍ဉာဏ္ကြန္

ပညာလြန္မူ၊ ဝကၤ ံေကာက္က်စ္

က်ိဳးမျဖစ္ဘူး၊ စင္စစ္ထိုၿပီ႕

သမာဓိမ်ား၊ ပ်င္းရိပြါး၏

အားထုတ္လြန္က၊ ပ်ံ႕တတ္စြရွင့္

ဝိရိယဆိုး၊ ညဉ့္ကိုႏိုးမူ

သူခိုးျဖစ္တတ္၊ ဟူတံုလတ္၏

မျပတ္စိတ္က၊ သတိမ,ေလာ့

ညီမွ်ေသာ္သာ၊ က်ိဳးထင္ရာခဲ့

ေသခ်ာမွတ္သိ၊ မလြန္ဘိႏွင့္....။ ဟူ၍ ေရးစပ္ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာပါသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ Social Diamension ဘာသာရပ္ကိုေလ့လာ ျမည္းစမ္းရသျဖင့္ ကိုယ္မထင္မွတ္ထားေသာ အျမင္မ်ား၊ ကိုယ္မၾကားဖူးေသာ အေတြးမ်ားတို႔ မ်ားစြာပင္ ရွိေနေသးေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းႀကီးသိရွိခြင့္ရခဲ့ပါေလသည္။ ထိုသို႔ေသာ အျမင္တစ္ဖက္မွ တင္စီးကာဆိုလာသည့္ ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖၾကားႏိုင္ရန္အတြက္ မိမိသိရွိထားသမွ်ေသာ ဘာသာေရးသုတ၊ လူမႈေရးသုတ သုညမွ်ေလာက္ျဖင့္ မလံုေလာက္ေသးေၾကာင္းကိုလည္း ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ခဲ့ရပါ၏။ ေလ့လာရန္မ်ားစြာလိုေသးေၾကာင္း၊ မိမိသုတသည္ ဗုဒၶဘာသာကို ကာကြယ္ရန္မလံုေလာက္ေသးေၾကာင္း သံေဝဂ ေကာင္းေကာင္းရခဲ့ရပါ၏။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဗုဒၶဘာသာကို ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကေသာ ပရဝါဒီ (အျမင္မတူသူ)တို႔၏ ခဲရာခဲဆစ္ ေမးခြန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို ေကာင္းမြန္က်နစြာရွင္းလင္း ေျဖၾကားျခင္းျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ၏ဂုဏ္ေရာင္ကို ထြန္းေျပာင္သထက္ ထြန္းေျပာင္ေတာ္မူေစခဲ့ၾကေသာ ရဟန္းပညာရွိ လူပညာရွိတို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကိုလည္း ေလးစားဦးညြတ္မိခဲ့ပါေတာ့သတည္း။

အပိုင္း (၁၁)ကိုဆက္ေရးပါမည္။ အရွင္ဝိသာရဒ( ရမၼာဝတီ)
Last Updated on Monday, 24 January 2011 10:06

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP