* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, January 5, 2011

Dukkhasacca - ဒုကၡသစၥာ

မွာ ဆိုတာပဲ မွတ္မိပါေတာ့တယ္။ အတြဲ အမွတ္ မမွတ္မိေတာ့ပါ။

ဒုကၡေမ၀ ဟိ သေမၻာတိ၊
ဒုကၡံ တိ႒တိ ေ၀တိ စ။
နာညၾတ ဒုကၡာ သေမၻာတိ၊
နာညံ ဒုကၡာ နိ႐ုဇၥၽတိ။

ဟိ၊ ဘံုသံုးပါ၌ ဒုကၡအတိ ျဖစ္ပံုကို ေဟာဦးအံ့။ တိ ဘူေမ၊ ဘံုသံုးပါးလံုး၌။ ဒုကၡေမ၀၊ ဆင္းရဲအမႈ ဒုကၡအစုသည္သာလွ်င္။ သေမၻာတိ၊ မရပ္မစဲ ထပ္တလဲလဲ တဖြဲဖြဲ ျဖစ္ေပၚ၍ ေန၏။

ဒုကၡံ၊ ဆင္းရဲအမႈ ဒုကၡစုသည္သာလွ်င္။ တိ႒တိ စ၊ ဌီသေဘာအားျဖင့္လည္း တည္၍ ေန၏။

ေ၀တိ စ၊ ဌီကလြန္ေျမာက္ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္၍လည္း ေန၏။

ဒုကၡာ၊ ဆင္းရဲအစု ဒုကၡမႈမွ။ အညံ၊ တစ္ပါးေသာ တရားမ်ိဳးသည္။ န နိ႐ုဇၥၽတိ၊ ခ်ဳပ္ေလသည္ မရွိ။

သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္၌ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္း ေလာကသံုးပါး၌ ျဖစ္ တည္ ခ်ဳပ္ပ်က္ေနသမွ် အရာအားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲဒုကၡသာလွ်င္ ျဖစ္ၾကေလကုန္၏။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္သတၱ၀ါမွ ဒုကၡကို မလိုလားၾကေပ။ အဟိတ္တိရစၧာန္တို႔သည္ပင္ ဒုကၡကို ေၾကာက္လန္႔ၾက၏။ သက္ရွိမွန္သမွ်သည္ ဒုကၡကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေရွာင္ကြင္းၾက၏။ အျပန္အားျဖင့္ ခ်မ္းသာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကသည္။ ဒုကၡၿငိမ္းေၾကာင္း၊ သုခပြားေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား ေဖာ္ထုတ္ၾကသည္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳဆည္းပူးျခင္းသည္ ဒုကၡၿငိမ္းေၾကာင္း၊ သုခပြားေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္း ျဖစ္၏။ အသိဥာဏ္ ျမင့္မားသူတို႔က ကုသိုလ္ျပဳ၍ ခ်မ္းသာထူေထာင္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ရရွိလာေသာ ဘ၀စည္းစိမ္တို႔သည္ ခ်မ္းသာ အစစ္အမွန္ မဟုတ္ၾကေပ။ ပ်က္ျခင္းအဆံုးရွိ၍ မစစ္မွန္ေသာ ခ်မ္းသာကို ဒုကၡဟုသာ ဆိုရ၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ဒုကၡဘံုသားတို႔သည္ ဒုကၡမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ဘဲ ရွိၾကေလ၏။

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္စဥ္ ခ်မ္းသာဖို႔အေရး ေမွ်ာ္ေတြးၾကသည္။ သုခေ၀ဒနာ၊ ခ်မ္းသာသုခကို ခံစားလိုေသာ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းသည္ ဒုကၡမ်ိဳးေစ့သာ ျဖစ္၏။ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တမႈသည္ ေလာဘ၊ တဏွာ မည္၏။ သုခေ၀ဒနာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာတို႔ကား တဏွာႏွင့္ ဆက္စပ္ေနၾကသည္။ သုခေ၀ဒနာ ခံစားရစဥ္ တပ္မက္မႈ ေလာဘတဏွာ ျဖစ္ေပၚေနသည္မွာ ထင္ရွား၏။ ဒုကၡေ၀ဒနာ ခံစားရခိုက္မွာလည္း တဏွာပါ၀င္ႏိုင္၏။ ဒုကၡေရာက္ေနသူသည္ သုခကို လွမ္း၍ ေတာင့္တကာ တဏွာျဖစ္၏။ ခ်မ္းသာကို ေမွ်ာ္လင့္မႈ၊ ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္လိုမႈတို႔၌ ေ၀ဒနာသေဘာ၊ တဏွာသေဘာတို႔ ပါ၀င္ေနေပသည္။ တဏွာရွိေနသမွ် ဒုကၡလည္း စင္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။

ရပိုင္ထားေသာ သုခကို ခံစားရင္း တဏွာျဖစ္၏။ မရေသးေသာ သုခကို ေမွ်ာ္လင့္၍လည္း တဏွာျဖစ္၏။ သုခကို ေမွ်ာ္လင့္၍ ကံျပဳကာ သခၤါရကို ထူေထာင္၏။ ကံျပဳရာ၌ ေစတနာ အရင္းခံျဖစ္သည္။ ေစတနာ၊ ကံ၊ သခၤါရေၾကာင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ျပည့္၀ကာ ခ်မ္းသာကို ခံစားၾကရသည္။ ကံအက်ိဳးဆက္ ခ်မ္းသာသုခကို ခံစားျခင္းသည္ ေ၀ဒနာ မည္၏။ ေ၀ဒနာသည္ ခႏၶာထိုက္၏။ ေ၀ဒနကၡာသည္ ဒုကၡသာတည္း။

ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ရန္၊ သုခကို ရရွိရန္ ေကာင္းမႈျပဳေသာ္လည္း ဒုကၡကိုသာ ျပန္လည္ရရွိေသာေၾကာင့္ ဒုကၡသံသရာ လည္ေနၾကရ၏။ ဆင္းရဲျခင္း အစစ္အမွန္ ဒုကၡသစၥာကို သိျမင္ႏိုင္မွသာလွ်င္ ဒုကၡကို အဆံုးသတ္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ဒုကၡကို ျမင္၍ တပ္မက္သာယာမႈ တဏွာအေစးကို သုတ္သင္ႏိုင္မွသာ ခ်မ္းသာျခင္း အစစ္အမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကို ရရွိႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ထိုေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာကို ရွာေဖြသင့္သည္။ ျမင္ေအာင္ ႐ႈသင့္သည္။

အာယေတာ အပဂေတာတိ အပါေယာ။
အာယေတာ၊ ႀကီးပြားျခင္းမွ။
အပဂေတာ၊ ကင္းသည္တည္း။
ဣတိ တသၼာ၊ ထို႔ေၾကာင့္။
အပါေယာ၊ အပါယ္မည္၏။

ဒုကၡမ်ိဳးစံုရွိေသာ သံသရာေလာက၌ အပါယ္ဘံုသည္ အႀကီးဆံုးေသာ ဆင္းရဲ ျဖစ္၏။ အပါယ္ဘ၀တို႔ကား ဆင္းရဲျခင္း အတံုးအခဲတည္း။ ခ်မ္းသာျခင္း ကင္းဆိတ္၏။ ႀကီးပြားခ်မ္းသာ မရွိ။ ခ်မ္းသာျခင္း အညႊန္႔တံုးေနေသာေၾကာင့္ အပါယ္ဟု ေခၚသည္။ အပါယ္ေလးဘံုသားတို႔သည္ ဘ၀အညႊန္႔တံုး၍ အ႐ံႈးႀကီး ႐ႈံသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ဘ၀နိမ့္က်သူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ပဋိသေႏၶစိတ္၌ ပညာပါ၀င္ယွဥ္တြဲမႈလည္း မရွိေသာေၾကာင့္ ဒုဂၢတိအဟိတ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို မရႏိုင္ၾကေပ။ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ ေ၀းစြ သာမန္ အသိအလိမၼာပင္ မရွိၾကေပ။ ဒါန သီလစေသာ ကုသိုလ္ အခြင့္အလမ္းလည္း မရွိသေလာက္ ရွား၏။ အပါယ္ဘံုကား ထိတ္လန္႔ ရြံရွာဖြယ္ ျဖစ္ေပသည္။

ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္တို႔ကိုသာ အပါယ္ဟု သာမန္အားျဖင့္ သတ္မွတ္၏။ သို႔ေသာ္ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တို႔၏ ဥာဏ္အျမင္၌ကား ဘံုသံုးဆယ့္တစ္မ်ိဳး ခြဲျခားအပ္ေသာ အနမတဂၢသံသရာႀကီး တစ္ခုလံုးသည္ ဒုကၡအစုသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အပါယမည္၏။ ဘံုေလာက ဘ၀သံသရာႀကီး တစ္ခုလံုးသည္ ခ်မ္းသာဟူ၍ ျမဴမွ်မရွိ။ ဆင္းရဲျခင္း အတိၿပီး၏။ ဘံုဘ၀၌ တည္ရွိသမွ် အရာအားလံုး ဒုကၡသေဘာသို႔သာ ဆိုက္ေရာက္ၾကရသည္။

ဒုကၡဒုကၡ = ထင္သာျမင္သာေသာ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ ဆင္းရဲမႈ၊
၀ိပရိနာမဒုကၡ = အခိုက္အတန္႔အားျဖင့္ ေကာင္းျမတ္ခ်မ္းသာသည္ ထင္ရေသာ္လည္း ပ်က္စီးျခင္း ခ်မ္းသာမဲ့ျခင္း၌သာ အဆံုးသတ္ရေသာ ဆင္းရဲမႈ၊
သခၤါရဒုကၡ = မရပ္မနား တေျပာင္းျပန္ျပန္ ျဖစ္ခ်ဳပ္ေနျခင္း၊ ျပဳျပင္စီမံရျခင္း ဆင္းရဲမႈ၊

ေလာကသားတို႔သည္ ဤဒုကၡတို႔ျဖင့္သာ သံသရာလည္ေနၾကရ၏။ ဘ၀သံသရာ၏ သေဘာမွန္ကို သိျမင္ေတာ္မူၾကေသာ အရိယာသူျမတ္တို႔သည္ သံသရာ တစ္ခုလံုးကို ဒုကၡဟုသာ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ၾက၏။ အပါယ္ကဲ့သုိ႔ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ဟုသာ ႏွလံုးသြင္းၾကေလ သည္။ (ထိတ္လန္႔ဖြယ္ ဒုကၡဟု ႐ႈျမင္ပံုကို ဆိုလိုပါသည္။ ကုသိုလ္အခြင့္အေရးရွိေသာ သုဂတိဘ၀တို႔ကား ေကာင္းျမတ္ၾကသည္သာတည္း။)

အ၀ိဇၨာ ႏွင့္ တဏွာကို မူရင္းထား၍ အစခ်ီေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္၌ ခ်မ္းသာသုခဟူ၍ မရွိေပ။ အက်ိဳးအေၾကာင္း ဆက္စပ္ေနေသာ ဒုကၡအစုတို႔သာ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ပြားေနၾက၏။ ထိုဒုကၡစက္၀ိုင္းကို သံသရာေလာကဟု ေခၚသည္။ ဘုရားရွင္ကလည္း “ေက၀လႆ ဒုကၡကၡႏၶႆ သမုဒေယာ ေဟာတိ - ခ်မ္းသာမဖက္ သက္သက္ေသာ ဒုကၡတို႔သာလွ်င္ မရပ္မစဲ တဖြဲဖြဲ ျဖစ္ေပၚေန၏”ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္းအရ ဒုကၡအစုသာျဖစ္၍ အပါယ္ဟု ေခၚဆိုထိုက္ေသာ ဘ၀သံသရာကို ၿငီးေငြ႔စက္ဆုပ္သင့္ေပသည္။

ဘ၀သံသရာကို စက္ဆုပ္မွသာလွ်င္ ဒုကၡကို အဆံုးသတ္ႏိုင္ေပမည္။ သို႔ေသာ္ ဘ၀ကို စက္ဆုပ္ရန္ မလြယ္ကူေပ။ သံသရာေလာကသားတို႔၏ ဘ၀က်င္လည္မႈ အတည္တက် မရွိျခင္း၊ လားေရာက္ရာ ဘ၀ကို ႀကိဳတင္ မခန္႔မွန္းႏိုင္ျခင္းဟူေသာ သံသရာေလာက၏ ၀ိနိပါတသေဘာကို ျမင္ပါမွ ဘ၀ကို ထိတ္လန္႔ စက္ဆုပ္ႏိုင္ေပမည္။
၀ိနိပါတနံ ၀ိနိပါေတာ။
၀ိနိပါတနံ၊ ဖ႐ိုဖရဲ လြင့္စင္က်ေရာက္ျခင္းသည္။
၀ိနိပါေတာ၊ ၀ိနိပါတမည္၏။

သံသရာ က်င္လည္ရေသာ ပုထုဇဥ္သားတို႔သည္ ေမွ်ာ္မွန္းေသာဘ၀၊ ေရာက္လိုေသာ ဘ၀ကို အတိအက် အေသအခ်ာ မလားေရာက္ႏိုင္ၾကေပ။ ေလႏွင္ရာ လြင့္ရေသာ အမိႈက္ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ျမစ္ေရေခ်ာင္းေရ သယ္ေဆာင္ရာ ေမ်ာပါရေသာ ဒိုက္ဖတ္ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း ကံပစ္ခ်ရာ ဘ၀သံသရာမွာ ျဖစ္ေရာက္ က်င္လည္ရ၏။ လူျဖစ္ေစ၊ နတ္ျဖစ္ေစ၊ ျဗဟၼာႀကီးပင္ ျဖစ္ေနပါေစ ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် သံသရာ၌ ပရမ္းပတာ က်င္လည္ၾကရသည္။ ေန၀သညာနာသညာယနတ ျဗဟၼာႀကီးမွ စ၍ အပါယ္ဘံုသား ကမ်ဥ္းနီေလးတိုင္ေအာင္ ႀကီး ငယ္ ယုုတ္ ျမတ္ ပုထုဇဥ္ မွန္သမွ် ခၽြင္းခ်က္မရွိဘဲ ဘံုဘ၀ အေရြ႕အေျပာင္း အတိမ္းအေစာင္း ရွိႏိုင္သည္။ ဤသို႔ စည္းမရွိ ကမ္းမရွိ ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္ေနေသာ ဤေလာကသံသရာကို ၀ိနိပါတဟု ေခၚသည္။ ၀ိနိပါတေဘး သင့္ေနေသာ ဘ၀သံသရာကား ဒုကၡသာတည္း။

ေလာကသံသရာ၏ ဆင္းရဲပံု၊ ပုထုဇဥ္ ေလာကသားတို႔၏ ဘ၀က်င္လည္မႈ မေသခ်ာပံုတို႔ကို ေလ့လာမွတ္သား ၾကားနာသိ၊ ႏိႈင္းဆဆင္ျခင္သိ၊ ထိုးထြင္းပိုင္းျခားသိ အသိဥာဏ္ အဆင့္ဆင့္ျဖင့္ ပိုင္းျခားထင္ထင္ သိျမင္ႏိုင္မွ ခ်မ္းသာေပလိမ့္မည္။ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါဟူ၍ မရွိဘဲ ပရမတ္သေဘာတို႔ အက်ိဳးအေၾကာင္း ဆက္စပ္ကာ မရပ္မနား ျဖစ္ပြားေနျခင္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သေဘာကို ျမင္မွသာလွ်င္ “ငါငါ”ဟု စြဲလမ္းေသာ အတၱဒိ႒ိကို လြန္ေျမာက္ကာ ဒုကၡကို အဆံုးသတ္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။

သံသရာ၏ ဆင္းရဲပံု ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သေဘာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္၍၊ သတၱ၀ါတို႔ ဖ႐ိုဖရဲ က်င္လည္ရေသာ သံသရာ၏ ၀ိနိပါတေဘးကို ထိတ္လန္႔သံေ၀ဂ ယူ၍ ေ၀ဒနာ၊ တဏွာတို႔ မပါ၀င္ေစဘဲ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ဆည္းပူးကာ အစစ္အမွန္ ခ်မ္းသာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP