* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, January 20, 2011

လကၤာေျမမွာတစ္ႏွစ္တာ အပိုင္း(၉)၊ မျမင္ႏိုင္ေသာကံတရား၏ဦးေခါင္းႏွင့္ ေက်ာင္းဖြင့္ၿပီ

Monday, 17 January 2011 00:17

24 February 2010 ေန႔၊ ယေန႔ ေက်ာင္းစတက္ရေတာ့မည္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ၏လာရာလမ္းေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာင္းေတြးမိသည္။ မိမိသည္ (၁၉၉၄-၉၅) ပညသင္ႏွစ္၊ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲေျဖအၿပီးတြင္ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႕၊ အင္းေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏ ဣၱႏၵာစရိယမေထရ္ျမတ္ကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳ၍ ရွင္သာမေဏဘဝကို (၃) ၾကိမ္ေျမာက္အျဖစ္ ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေတာင္ပိုင္း၊ တိုးေၾကာင္ကေလးရြာမေက်ာင္း၊ ဒဂံုၿမိဳ႔သစ္ေျမာက္ပိုင္း, ေအာင္ေျမရတနာေက်ာင္း၊ မႏၱေလးၿမိဳ႔, မစိုးရိမ္တိုက္ေဟာင္း, နိကာယနယုပေဒသေက်ာင္း ဆရာေတာ္မ်ား၏ေမတၱာရိပ္ကို ခိုလံႈကာ ပရိယတၱိစာေပမ်ားကို တစ္ဖက္မွ သင္ၾကားရင္း (၂၀၀၀) ခုႏွစ္တြင္ ဒဂံုတကၠသိုလ္အေဝးသင္ဌာနခြဲမွ ျမန္မာစာအထူးျပဳဘာသာရပ္ျဖင့္ (B.A)ဘြဲ႕ကိုရရွိခဲ့သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ သိပၸါလယေက်ာင္းတြင္ စာခ်ဘုန္းႀကီးဘဝျဖင့္ (၂)ႏွစ္ေနထိုင္ရင္း ဓမၼာစရိယစာေမးပြဲကို ေျဖဆိုခဲ့သည္။ ဓမၼာစရိယ ႏွစ္က်မ္းေအာင္ဘဝႏွင့္ အသက္ (၂၅)ႏွစ္မွစ၍ ေတာျမိဳ႔ကေလးတစ္ၿမိဳ႔၏ ေက်ာင္းေသးေသးေလးတစ္ေက်ာင္းတြင္ (၄)ႏွစ္၊ထိုမွတဖန္ ဘိုးဘြားတို႔ရြာမွ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားေသာအခါ ၿမိဳ႕ေက်ာင္းကေလးကိုစြန္႔ခြါ၍ အိမ္ေျခ (၁၅၀)ခန္႔ကိုးကြယ္ေသာ ေတာရြာေက်ာင္းကေလး တစ္ေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ကာ (၂)ႏွစ္၊ စုစုေပါင္း(၆)ႏွစ္ခန္႔မွ် ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီးေလးဘဝျဖင့္ ေတာၿမိဳ႕,ေတာရြာကေလးတို႔တြင္ ဘဝကိုျမဳပ္ႏွံထားခဲ့သူသာ ျဖစ္ေပ သည္။

(၂၀၀၉)တြင္ ရန္ကုန္ၿမို႔သို႔ေခတၱေရာက္လာခိုက္ စကၤာပူႏိုင္ငံ ဇယမဂၤလာေက်ာင္းဆရာေတာ္ႏွင့္ ဆံုမိၿပီး စကၤာပူႏိုင္ငံသို႔ အလည္အပတ္ေရာက္ခဲ့ ရသည္။ ထိုမွ ဆရာေတာ္၏တိုက္တြန္းလမ္းညႊန္မႈ၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ဆံုဆည္းခြင့္ရခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ဒကာမႀကီး ေဒၚဥမၼာလြင္ (မိသားစု)ႏွင့္ ကၽြမ္းဝင္ရင္းႏွီးၾကသူ ဒကာ/မမ်ားတို႔၏ အားေပးပံ့ပိုးမႈ တို႔ေၾကာင့္ သီရိလကၤာသို႔ မေမ်ွာ္လင့္ဘဲ ေရာက္လာခဲ့ရသည္။ စာေရးသူအေနျဖင့္ ဤအေၾကာင္း တို႔ကို အဘယ္ေၾကာင့္ေရးသားေဖာ္ျပေနရပါသနည္း။ ဆန္းၾကယ္လွေသာ ကံတရားတို႔အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေစခ်င္၍ ျဖစ္ပါ၏။

မွန္လွသည္၊ ကံတရားတို႔သည္ ဆန္းၾကယ္လြန္းလွပါ၏။ သတၱဝါတို႔၏ေအာင္ျမင္မႈ၊ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးမႈတို႔အတြက္ နည္းပရိယာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဝင္ေရာက္ျခယ္လွယ္ေပးေနၾကသည့္ ပညာ၊ ဝီရိယ၊ ကံ စသည့္တရားတို႔တြင္ ႀကိဳတင္မသိႏိုင္ မျမင္ႏိုင္ မခန္႔မွန္းႏိုင္ၾကသည္မွာ မိမိတို႔၏ ကံတရားသာျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းတုန္းက ဥာဏ္တံုး၍ ဆရာ့ႀကိမ္လံုးႏွင့္ ခဏခဏမိတ္ဆက္ခံခဲ့ရသူသည္လည္း သူေဌးႀကီးျဖစ္ေကာင္းျဖစ္သြားႏိုင္၏။ ဥာဏ္ေကာင္းလွသည္ စာေတာ္လွသည္ဆိုသူမ်ားသည္လည္း အိုးအိမ္ေသာ္မွ အတည္မက်သည့္ လမ္းေဘးဘဝ ေရာက္သြားႏိုင္ေလသည္။

ကံတရား၏ပရိယာယ္၊ ကံတရား၏ ဦးေခါင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ၾကားဖူးခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္ႏွစ္ခုကို ၾကားညွပ္၍ ေျပာျပခ်င္ပါသည္။ ပထမလူသည္ ကားအက္ဆီးဒင့္ျဖစ္မည့္ သူတစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ သူသည္ ပထမတြင္ သိန္းထီေပါက္၏။ ကားဝယ္စီး၍ မၾကာျမင့္မီ အက္ဆီးဒင့္ျဖစ္ေလသည္။ စင္စစ္ သူ၏သိန္းထီေပါက္ျခင္းသည္ အက္ဆီးဒင့္ျဖစ္ေစဖို႔ရန္အတြက္ အေကာင္းေလာကဓံအေနျဖင့္ ပရိယာယ္ ဆင္ေပးလိုက္ရံုမွ်သာျဖစ္ေလသည္။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကား အိမ္ကေလးမီးထဲပါသြားသူျဖစ္၏။ မထူးေတာ့ၿပီဆိုေသာအေတြးျဖင့္ ဖားကန္႔ဘက္သို႔တက္ကာ ေက်ာက္တူး၏။ မၾကာမီ ေက်ာက္ေအာင္၍ ႀကီးပြါးသြား၏။ ပထမ သူ႔အိမ္ကုတ္ကေလးမီးထဲပါသြားျခင္းသည္ ႀကီးပြါးေစရန္အတြက္ ဖန္တီးေပးလိုက္သည့္ ကံတရား၏ ပရိယာယ္မွ်သာတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ရွိအေနတြင္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ စိတ္ႀကီးမဝင္ ဘဝင္မျမင့္မိၾကေစရန္ႏွင့္ စိတ္ပ်က္ညိႈးငယ္ျခင္း မျပဳမိၾကေစရန္ သတိထားသင့္ၾကလွ၏။ ကံတရား၏ ဦးေခါင္းသည္ မုန္းတိုင္း၏ ဦးတည္ရာကို အကဲခတ္ရသည္ထက္ ခက္ခဲလွသည္မဟုတ္ပါေလာ

ေနာက္တစ္ေၾကာင္းမွာ မိမိတို႔၏ဘဝတြင္ အမွတ္မထင္ဆံုခဲ့ရဖူးသူမ်ားသည္လည္း တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ဘဝ၏အလွည့္အေျပာင္းအတြက္ အဓိကအခန္း က႑မွ ပါဝင္လာတတ္သည္မ်ိဳးလည္း ရွိႏိုင္ေလသည္။ မွန္၏။ မိမိတို႔ဘဝတစ္ေလွ်ာက္ကို သတိထား၍ ျပန္ေျပာင္းစဥ္းစားမိၾကသူမ်ား သိႏိုင္ျမင္ႏိုင္ၾက ေပလိမ့္မည္။ စာေရးသူသည္ အေျချပဳမူလတန္းေအာင္ၿပီးခါစတြင္ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိပါပဲ စိတ္ေလလြင့္ေနခဲ့ဖူး၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ကိုေအာင္စိုးမိုးကို အေၾကာင္းခံ၍ စကၤာပူႏိုင္ငံ ဇယမဂၤလာေက်ာင္းဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္ဝိစိတၱ ျဖစ္လာမည့္ ဦးဇင္းဦးဝိစိတၱႏွင့္ ဆံုေတြ႔ခြင့္ရခဲ့ၿပီး ထိုအရွင္မွပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္)၏ ဝိနယမဟာဌာန ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏ ၱသီလဝံသာဘိဝံသမေထရ္ျမတ္၏ ေအာင္ေျမရတနာပရိယတၱိစာသင္တိုက္တြင္ စာသင္ခြင့္ရရန္ စာေရးသူအတြက္ အစစအရာရာတာဝန္ယူ အာမခံ၍ ေလွ်ာက္ထားေပးခဲ့ဖူးေလသည္။

ထိုမထင္မွတ္စဖြယ္ ေသးငယ္လွေသာ ေနာက္ခံအေၾကာင္းတရားတို႔သည္ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္လြန္လာေသာ ယခုအခါမွေန၍ ျပန္ေျပာင္းေတြးၾကည့္ လိုက္ေသာ္ ယခုကဲ့သို႕ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ ပညာသင္ခြင့္ရရွိေရးအတြက္ အေၾကာင္းတရားတစ္ခု ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနေလေတာ့သည္။ ဘဝသံသရာ တစ္ေကြ႔ဝယ္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေတြ႔ဆံုကူပံ့ဖူးခဲ့ၾကသူတို႔၏ အေၾကာင္း+အက်ိဳးဆက္စပ္မႈတို႔သည္လည္း ဆန္းၾကယ္လွေပစြ။ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္အရ ဆိုရပါလွ်င္ (ပုဂၢေလာပိ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ) ထဲတြင္အက်ံဳးဝင္လိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။ ေလာကတြင္ အေျပာတြင္က်ယ္ေနသည့္ ပ႒ာန္းဆက္ ဟူေသာစကားသည္ ဤသို႔ေသာျဖစ္ရပ္မ်ိဳးကို ေဖာ္ညႊန္းသံုးစြဲၾကသည္ပင္ ျဖစ္ခ်ိမ့္မည္။

စာေရးသူတို႔ ေကလနီယတကၠသိုလ္တြင္ 2010 ပညာသင္ႏွစ္အတြင္ စာသင္ကာလကို (၃)ပိုင္းပိုင္းျခားသတ္မွတ္ထားသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရေပသည္။ ေဖေဖာ္ဝါရီလ(၂၀)ရက္ေန႔မွသည္ ဧၿပီလ(၄)ရက္ေန႔အထိကို First Term, ဧၿပီလ (၂၄)ရက္ေန႔မွသည္ ဇူလိုင္လ (၁၇)ရက္ေန႔ထိကို Second Term, ၾသဂုတ္လ(၇)ရက္ေန႔မွသည္ ေအာက္တိုဘာ(၃၀)ရက္ေန႔ထိကို Third Termအျဖစ္အသီးသီး သတ္မွတ္ထားေလသည္။ ထိုတြင္ First Term ကာလသည္ တကၠသိုလ္မွ ျပ႒ာန္းထားသည့္ဘာသာရပ္အစံုကို အျမည္းသဖြယ္ တက္ေရာက္သင္ၾကားခြင့္ရရန္ သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ First Term ကုန္လွ်င္ မယူမေနရ (Compulsory)ဘာသာရပ္မ်ားျဖစ္သည့္ (1) ME 39: Source Studies (2) ME 39: Research Methodology, (3) ME 39: Logical Reasoning, (4) ME 01: Buddhist Doctrines of the Pali Nikayas: Analysis and Interpretation (5) ME 35: Theyravada Tradition: A Historical and Doctrinal Study တို႔မွတစ္ပါး က်န္ေသာဘာသာရပ္ (၅)ခုျဖစ္သည့္ (1) ME 27: Social Dimension of Buddhism, (2) ME 09: The Buddhist Vinaya and the Monastic Organization, (3) Origins of Mahayana and the Earliest Mahayana Sutras, (4) ME 23: Buddhist Art and Architecture-II (Sri Lanka), (5) ME 26: Buddhist Psychotherapy တို႔ထဲမွ ႏွစ္သက္ရာ (၃)ခုကို မိမိတို႔ဘာသာေရြးခ်ယ္ (Select) သတ္မွတ္ၿပီး စာေမးပြဲအတြက္ တကၠသိုလ္ရံုးအဖြဲ႔သို႔ စာရင္းေပးသြင္းၾကရေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

First Term စတင္သည့္ ရက္သည္ ေဖေဖာ္ဝါရီ (၂၀)ရက္ေန႔ဟုဆိုေသာ္လည္း ေက်ာင္းတက္ရက္သည္ တစ္ပတ္လွ်င္ဗုဒၶဟူး၊ ၾကာသပေတး၊ ေသာၾကာ (၃)ရက္တည္းသာ တက္ေရာက္ၾကရသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ (၂၀၁၀)ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ (၂၄)ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔သည္ ေက်ာင္းစတင္ တက္ေရာက္ ၾကရသည့္ေန႔ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ စာသင္ခ်ိန္ကို ဗုဒၶဟူးေန႔ႏွင့္ ေသာၾကာေန႔တို႔အတြက္ ေန႔လည္ (၂း၀၀)နာရီမွ ညေန (၅း၀၀)နာရီထိသတ္မွတ္ ထားၿပီး၊ ၾကာသပေတးေန႔တြင္မူ ဘာသာရပ္ (၄)ခုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ညေန(၆း၀၀)အထိ သတ္မွတ္ထားပါသည္။ ေက်ာင္းစတင္တက္ၾကရသည့္ထိုေန႔က (1) Social Diamension of Buddhism, (2) The Buddhist Vinaya and the Monastic Organization, (3) Origins of Mahayana and the Earliest Mahayana Sutras ဟူေသာဘာသာရပ္သံုးမ်ိဳးကို စတင္ေလ့လာခြင့္ရရွိၾကပါသည္။

ထိုေန႔က ေက်ာင္းစတင္တက္ၾကရသည့္ရက္တို႔၏ ထံုးစံအတိုင္း ဆရာမ်ားသည္ မိမိတို႔ကိုယ္ကို မိတ္ဆက္ျခင္း၊ နားမလည္လွ်င္ ျပန္လည္ေဆြးေႏြး ႏိုင္ေၾကာင္း ဖိတ္ေခၚျခင္း၊ သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္မ်ားကို ေလ့လာျခင္းေၾကာင့္ ရရွိႏိုင္မည့္အက်ိဳးတရား တို႔ကို ရႊန္းရႊန္းေဝေအာင္ေျပာ၍ ေက်ာင္းသား မ်ားကို အားတက္ေစျခင္း စသည္တို႔ျဖင့္ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ရွိၾကေလသည္။ စာေရးသူတစ္ပါးတည္း သီးသန္႔အေနျဖင့္ကား သူတို႔ေျပာသည့္ ကုလားသံတစ္ဝက္ အဂၤလိပ္သံတစ္ဝက္ကို နားလည္တစ္ခ်က္ မလည္မခ်က္ႏွင့္ အားတက္သည့္အခါတက္ စိတ္ပ်က္သည့္အခါပ်က္ရင္း " အင္း ဒီေတာင္ကိုတက္မလို႔ ဒီကိုေရာက္လာခဲ့တာ၊ တစ္ႏွစ္တာေတာ့ အားခဲရေပဦးမေပါ့ေလ " ဟူေသာအေတြးျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားေပးၿပီးရင္း အားေပးကာေနခဲ့ရေလသည္။

Social Diammention of Buddhism ဆရာ က ဗုဒၶဘာသာ လူမႈေရးရႈေထာင့္ သေဘာတရားမ်ားအေၾကာင္းကို မိတ္ဆက္၏။ ထို႔ေနာက္ ေမတၱာတရား အေပၚ ရႈျမင္သံုးသပ္ပံု အေၾကာင္းကို ရႈေထာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ရႈျမင္ၾကပံု အေထြေထြကို ေဆြးေႏြးျပေလသည္။ သူေဆြးေႏြးသမွ်ကို လိုရင္းမွ် ေဖာ္ျပရလွ်င္ တဖက္သား၏အက်ိဳးစီးပြါးကို လိုလားေသာစိတ္ေနစိတ္ထားကို ေမတၱာ ဟုေခၚဆိုသတ္မွတ္ေၾကာင္းႏွင့္ ထိုသို႔ေခၚဆိုႏိုင္ရန္အတြက္ ဘယ္အတိုင္းအတာ အထိ တစ္ဖက္သား၏ အက်ိဳးစီးပြါးကို လိုလားေသာစိတ္မ်ိဳးျဖစ္သင့္သည္ကို ေဆြးေႏြးျပေလသည္။

ဥပမာအားျဖင့္ ျခင္တစ္ေကာင္က မိမိကို လာကိုက္လွ်င္ မရိုက္သတ္ပဲ လႊတ္ေပးလိုက္ရံုမွ်ျဖင့္ ထိုျခင္၏ အက်ိဳးစီးပြါးကို လိုလားသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါမည္ေလာ၊ တကယ္တန္း တဖက္သား၏ အက်ိဳးစီးပြါးကို လိုလားသူမွန္လွ်င္ သူအလိုရွိသေလာက္ေသာ ေသြးကို စုပ္ယူေစသည္အထိ ခြင့္ျပဳေပးသင့္သည္မဟုတ္ပါေလာ၊ မိမိကမရိုက္သတ္ပဲ လႊတ္လိုက္ေစကာမူ ေသြးကိုစုပ္ယူရန္အထိ လိုက္ေလ်ာခြင့္ျပဳႏိုင္ျခင္းသာ မရွိခဲ့ပါမူ သူတစ္ဖက္သား၏ အစာအာဟာရကို ျဖတ္ေတာက္ရာေရာက္ျခင္း ေၾကာင့္ တကယ့္ေမတၱာစစ္ဟု ေခၚဆိုႏိုင္ပါမည္ေလာ၊ စသည့္ေမးခြန္းမ်ားကို ထုတ္ကာျဖင့္ ေမတၱာတရားအေပၚထားရွိေသာ သေဘာထား အျမင္မ်ားကို ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးသြားေလသည္။ (စာရႈသူတို႔ကား မည္သို႔ထငျ္မင္ပါသနည္း၊ စာေရးသူ၏ အျမင္ကို အပိုင္း (၁၀)တြင္ ဆက္လက္တင္ျပသြားပါမည္။)

The Buddhist Vinaya and the Monastic Organization, ဆရာက ဝိနည္းပညတ္ေတာ္မ်ား ေပၚေပါက္လာပံုအေၾကာင္းကို မိတ္ဆက္ေျပာျပ၏။ ဘုရားျဖစ္ၿပီးပထမ ဝါေတာ္ (၂၀)အထိ ဝိနည္းပညတ္ေတာ္ဟူ၍ မရွိခဲ့ေသးေၾကာင္း၊ အရွင္သုဒိန္၏ ရဟန္းတို႔ႏွင့္မေလ်ာ္ေသာအက်င့္ကို စတင္က်င့္သံုး သည္မွ အစျပဳ၍ ဝိနည္းပညတ္ခ်က္မ်ား ေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သာသနာေတာ္အစပိုင္းတြင္ ဂူ, လိုဏ္ေခါင္း၊ သစ္ပင္ရိပ္စသည့္ သဘာဝမွီခိုစရာတို႔သည္ပင္ ရဟန္းတို႔၏ ေက်ာင္းမ်ားအျဖစ္ တည္ရွိေနခဲ့ေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းကာလ ေဝဠဳဝန္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကို အလွဴခံယူရသည္မွစ၍ လူအမ်ားေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းအပ္ေသာ ေက်ာင္းမ်ားတစ္စတစ္စ တိုးတက္ပြါးမ်ားလာခဲ့ေၾကာင္း၊ စသည္ျဖင့္ သူ၏ဘာသာရပ္ကို မိတ္ဆက္ေဆြးေႏြးသြားေလသည္။

Origins of Mahayana and the Earliest Mahayana Sutras, ဆရာကမူ ဘာေတြကို ေဆြးေႏြးသြားမွန္း ေသခ်ာမသိလိုက္၍ ဤေနရာ၌ မေဖာ္ျပႏိုင္သည္ကို စာရႈသူမိတ္ေဆြမ်ားအား ေတာင္းပန္စကားဆိုရပါသည္။ မွန္ပါ၏၊ ထိုေန႔က ဆရာ၏ေလသံ တိုးတိုးကေလးသည္ စာေရးသူတို႔၏ ေနာက္ဆံုးတန္း ခပ္က်က် ထိုင္ခံုဆီသို႔ ေရာက္သည္တစ္ခ်က္ မေရာက္သည္တခ်က္ျဖင့္ ရွိေနခဲ့သည္ကေတာ့ အမွန္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ..၊ ဤဘာသာရပ္ကိုေတာ့ျဖင့္ ငါမေရြးေတာ့ၿပီဟူေသာအေတြးႏွင့္အတူ ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း တကယ္မေရြးခ်ယ္ျဖစ္ခဲ့ေတာ့သျဖင့္ မဟာယာနဆရာ၏ လက္ခ်ာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍စာရႈသူတို႔ထံ မည္သို႔မွ်တင္ျပျခင္းျပဳနိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း ဝမ္းနည္းစကား ဆိုလိုက္ရပါ၏။

အမွတ္ရဖြယ္တစ္ခုကို ဆက္လက္ေဖာက္သည္ခ်လိုပါေသးသည္။ ထိုေန႔က ေက်ာင္းမွအျပန္ စာေရးသူတို႔သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ပါး လိုင္းကားစီး၍ ျပန္ခဲ့ၾကပါသည္။ တကၠသိုလ္တည္ရွိရာ ပိပၸလိယာန မွတ္တိုင္မွ စာေရးသူတို႔ေက်ာင္းသို႔ လိုင္းကားႏွစ္ဆင့္စီးၾကရပါသည္။ ပထမလိုင္းကားမွ ဒုတိယလိုင္းကားသို႕ ေျပာင္းစီးေသာအခါ အမွားအယြင္း မရွိခဲ့ေသာ္လည္း ဒုတိယလိုင္းကားမွ မိမိတို႔ဆင္းရမည့္မွတ္တိုင္ထင္၍ ဆင္းလိုက္ၾကေသာအခါ၌ကား မွတ္တိုင္လြဲမွားခဲ့ၾကေလေတာ့သည္။ ေနရာေဒသလည္း မကၽြမ္းက်င္ေသးသည့္အေလွ်ာက္ လမ္းေပ်ာက္၍ ေယာင္လည္လည္ျဖစ္ေနၾကသည္ျဖစ္ရာ မလြဲသာေတာ့၍ နီးရာကုလားဒကာတစ္ေယာက္အား လမ္းေမးၾကရေလသည္။ သူလည္းမသိ၊ ေနာက္တစ္ေယာက္၊ ေနာက္တစ္ေယာက္မွ ေနာက္တစ္ေယာက္၊ ဤသို႔ျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားသား ဘုရုမင္ဘုန္းၾကီးေလးႏွစ္ပါး မ်က္စိလည္လမ္းမွားေနေၾကာင္း အလိုလိုေၾကာ္ျငာၿပီးသား ျဖစ္သြားေလေတာ့သည္။ (သီရိလကၤာသားမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားကို ဘုရုမင္ ဟုေခၚေလ့ရွိၾကပါသည္။)

လမ္းၾကားကေလးအတြင္းက်က်တစ္ေနရာတြင္ ျဖစ္ေန၍ သံုးဘီးကားကေလးမ်ားလည္း တစ္စီးမွ်မလာ၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ေရာက္လာသည့္ သံုးဘီးကေလးကို စာေရးသူတို႔ကတားလိုက္ရာတြင္ မူလဒကာက ေလရွည္ၿပီး လမ္းမွားေနၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကာင္း ေလာကြတ္ေခ်ာ္လိုက္သျဖင့္ ျဖစ္သင့္သမွ်ေသာေစ်းႏႈန္းထက္ ၄-၅ ဆမွ်ေတာင္းေလရာ အဆင္မေျပခဲ့ၾကျပန္ပါေပ။ ေတာ္ၿပီ၊ ေနာက္ေနာင္လမ္းမွားလွ်င္လည္း မည္သူ႔ကိုမွ် မေမးရဲေတာ့ၿပီ။ သူတို႔ေလာကြတ္ပိုမႈေၾကာင့္ အနီးအနားဝန္းက်င္မွ လူအမ်ား၏ သနားၾကည့္ၾကည့္သည့္ အၾကည့္မ်ားကိုလည္း မခံရဲေတာ့ၿပီ။ ထိုေနရာမွသည္ လမ္းမႀကီးရွိရာဆီသို႔သာ မွန္းဆလွ်က္ အျမန္ဆံုး ျပန္လည္ သုတ္ေျခတင္ခဲ့ၾကရေလသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္မေတာ့ အျခားေသာ သံုးဘီးကားကေလးတစ္စီး၏ အကူအညီျဖင့္ပင္ ပဋိဗိဗာရာမ ေက်ာင္းေတာ္ဆီသို႔ ေမွာင္ရီျဖိဳးဖ် မိုးခ်ဳပ္စတြင္မွ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ရေလေတာ့သည္။ ကဗ်ာဆန္ဆန္ေျပာရပါလွ်င္ "တစ္ရံတစ္ခါဆီက လကၤာဒီပကၽြန္းျမတ္ေျမမွာ စိတ္မၾကည္စရာ လမ္းလည္းေပ်ာက္ခဲ့ဖူးပါသတည္း"။

အပိုင္း (၁၀) ကိုဆက္ေရးပါမည္။ အရွင္ဝိသာရဒ (ရမၼာဝတီ)
Last Updated on Monday, 17 January 2011 02:32

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP