* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Sunday, January 9, 2011

သာသနာငါးေထာင္

ဆရာေတာ္ဘုရား

သာသနာငါးေထာင္ပဲ တည္မယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရား ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူခဲ့ပါသလား။ သာသနာ ၂၅၀၀ ေက်ာ္လွ်င္ သိၾကားမင္း၏ သာသနာဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား။ ျမတ္စြာဘုရားက သိၾကားမင္းကို သာသနာ ၂၅၀၀ ေနာက္ပိုင္း ေစာင့္ေရွာက္ပါ့လို႔ မွာေတာ္မူခဲ့ပါသလားဘုရား။ ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျဖၾကားေပးပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။

ေမာင္ၾကည္မိုး

လာရွိဳး

ဤျပႆနာမွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာတြင္ ထပ္ခါတလဲလဲ ေပၚေပါက္ေနက် ျပႆနာပင္ျဖစ္ေလသည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ၀ိနိစၧယစာေပတို႔တြင္ မၾကာမၾကာ ေျဖရွင္းေရးသားၾကသည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၃၁ ခုႏွစ္၊ နယုန္လဆန္း ၁၅ ရက္ေန႔စြဲျဖင့္ ေျဖဆိုထားေသာ လံုးေတာ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ပကိဏၰက၀ိသဇၨနာက်မ္းတြင္လည္ အက်ယ္တ၀င့္ေျဖဆိုထားသည္ကို ဖတ္ရ၏။ လံုးေတာ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ” သာသနာေတာ္ငါးေထာင္ဟူ၍ ဘုရားေဟာပါဠိပိဋကတ္ေတာ္အရ သုတၱန္ပိဋကတ္ေတာ္က်မ္းတို႔တြင္ မလာမရွိရကား သာသနာေတာ ္ငါးေထာင္ပါဠိကို ပိဋကတ္ေတာ္မွာ မရွာသင့္။ သဖန္းပြင့္ကို ရွာသကဲ့သို႔ ေတြ႕ျမင္ရာေသာ သေဘာပင္မဟုတ္။ ယင္းသို႔ျဖစ္လ်က္ အနက္သဘာ၀ ေဒသနာေတာ္၏ အရအက်ကို မေထာက္ဆ မဆင္ျခင္၊ မေျမာ္ျမင္မစဥ္းစားႏိုင္ၾကသျဖင့္ ပညာႏုလွေသာ ဗာလေသာတုဇန အပၸညာဏတ ပုဂၢိဳလ္ငယ္မ်ားက မစဥ္းစားမဆင္ျခင္သျဖင့္ ျမင္ျမင္၀ါး၀ါး ၁၈ ပါးေသာ ေဘဒကကရကိုမွ် မေထာက္ မေၾကာက္မလန္႔ ၀ံ့၀ံ့စားစား ဘုရားေဟာက်မ္းဂန္ ေ၀းေလျပန္ေသာ္ သေဘာယုတၱိ ရွိမရွိ မွန္မမွန္ ဥာဏ္နည္းသူျဖစ္၍လည္း မျမင္၊ အမုန္ယစ္ေသာ ေတာဆင္ကို ခ်ြန္းမတင္ဘဲ လႊတ္သကဲ့သို႔ ကေယာက္ေခ်ာက္ခ်ား မာန္ေထာင္လႊားလ်က္ ငါးေထာင္သာသနာ အမိန္႔ေတာ္ေဒသနာသည္မွာရွိ၏ ဟု ဆိုမိဆုိရာ ဆိုရွာၾကေပသည္” စသည္ျဖင့္ အက်ယ္ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။

ထိုမွတစ္ပါး အမရပူရျမိဳ႕ မဟာသက်သီဟတိုက္ေန ဦး၀ဏၰာစာရ အမည္ရွိေသာပုဂၢိဳလ္က သာသနာငါးေထာင္ရွိေၾကာင္း၊ ေနတၱိက်မ္း သာသနာဟာရခန္း၌ ဘုရားေဟာေတာ္မူေၾကာင္း ေဖာ္ျပေဟာၾကားခဲ့သည္ဟု ဆိုေသာစကားအရလည္း ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ေခ်ဖ်က္ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူၾကသည္။

ထုိစကားႏွင့္စပ္၍ ဂုဏ၀ါဘိလကၤာရ သဒၶမၼဓဇ မဟာဓမၼ ဓဇရာဇဂုရုဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ပရိယတၱိေဆက ပိဋကတၱယေကာ၀ိဒ နိကာယႏၲရ ၀ိနယဓရ လဇၨေပသလ ကုကၠဳစၥက သိကၡာကာမ ပုရိသ ေ၀ပုလႅ သတိမႏၲဗ်တၱိ ပဋိဗလ မင္းတုန္းမင္းဆရာေတာ္ျဖစ္ေတာ္မူသည့္ လံုးေတာ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက သာသနာငါးေထာင္ဟူ၍ ဘုရားေဟာပါဠိ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ မလာမရွိ၊ ဦး၀ဏၰာစာရ ကိုးကား ေထာက္ထားေသာ ေနတၱိက်မ္းလည္း ဘုရားေဟာမဟုတ္၊ ေနတၱိက်မ္း၌ အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေ၀ဟူေသာ ဤပါဠိသည္ မရွိသင့္ဟူ၍ အက်ဥ္းသေခၤပအားျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူသည္။ ( မွတ္ခ်က္။ ဆဠသံဂါယနာ မူေနတၱိက်မ္းတြင္လည္း ထိုပါဠိမပါရွိေပ။)

သာသနာငါးေထာင္စကား အစျဖစ္ေပၚလာပံုမွာ ၀ိနည္း စူဠ၀ါပါဠိေတာ္ ဘိကၡဳနီခႏၶကတြင္ ” သေစ အာနႏၵ နာလဘိႆ” စသည္ျဖင့္ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ ဘိကၡဳနီအျဖစ္ ေတာင္းပန္ရာတြင္ ေ၀သာလီျပည္၌ အရွင္အာနႏၵာက ကူညီေတာင္းပန္ရာ၌ ျမတ္စြာဘုရားက ဘိကၡဳနီမအျဖစ္ ပယ္ျမစ္ေသာ စကားေတာ္အရပင္ျဖစ္ေပသည္။

မိေထြးေတာ္ေဂါတမီက ”သာဓုဘေႏၲ လေဗၻယ် မာတုဂါေမာ တထာဂတပၸေ၀ဒိေတ ဓမၼ၀ိနေယ အဂါရသၼာ အနဂါရိယံ ပဗၺဇံ” ဟု ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္၌ မာတုဂါမသည္ လူ႕ေဘာင္မွ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ၀င္ေရာက္ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါဟု ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ” ေဂါတမီ သင္သည္ မာတုဂါမအား ငါ ဘုရား အဆံုးအမေတာ္ တည္းဟူေသာ ဓမၼ၀ိနယသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းအျဖစ္ကို မႏွစ္သက္လင့္ဟု” ” အလံ ေဂါတမီ၊ မာေတရုစိ မာတုဂါေမာ မထာဂတပၸေ၀ဒိေတ ဓမၼ၀ိနေယ” စသည္ျဖင့္ ပယ္ေတာ္မူသည္။ သို႔ေသာ္ အရွင္အာနႏၵာက သံုးၾကိမ္တိုင္တိုင္ ကူညီေတာင္းပန္ျပီးေနာက္ အရွင္အာနႏၵာသည္ မူတစ္မ်ိဳးေျပာင္း၍ ” ျမတ္စြာဘုရား မာတုဂါမသည္ ဘုရားအဆံုးအမေတာ္တည္းဟူေသာ ဓမၼ၀ိနယ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းအျဖစ္ကိုရသျဖင့္ ေသာတပတၱိမဂ္၊ ေသာတာပတၱိဖိုလ္၊ သကဒါဂါမိမဂ္၊ သကဒါဂါမိဖိုလ္၊ အနာဂါမိမဂ္၊ အနာဂါမိဖိုလ္၊ အရဟတၱမဂ္၊ အရဟတၱဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းငွာ ထိုက္ပါ၏ေလာ” ဟု ေမးေလွ်ာက္ေလလွ်င္ ” အာနႏၵာ မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းငွာ ထိုက္၏” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား ဤသို႔ ထိုက္ပါလွ်င္ မိေထြးေတာ္ျဖစ္ေသာ မဟာပဇာပတိေဂါတမီသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား အလြန္ေက်းဇူးမ်ားပါ၏။ မယ္ေတာ္ကြယ္လြန္သျဖင့္ မိေထြးေတာ္သည္ပင္ ကိုယ္ေတာ္ကို ႏို႔ရည္တိုက္ေက်ြးေမြး ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မာတုဂါမသည္ ဘုရားအဆံုးအမေတာ္တည္းဟူေသာ ဓမၼ၀ိနယ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရပါမည့္အေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းေတာင္းပန္ရာတြင္ ” ဂရုဓမ္ရွစ္ပါး တရားကို မဟာပဇာပတိေဂါတမီသည္ အကယ္၍ အသက္ထက္ဆံုး ၀န္ခံကာ က်င့္ၾကံႏိုင္လွ်င္ မဟာပဇာပတိ ေဂါတမီသည္ ရဟန္းျဖစ္ေစေလာ့” ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။

ထို႔ေနာက္ ” သေစ အာနႏၵ နာလဘိႆ မာတုဂါေမာ တထာ ဂတပၸေ၀ဒိေတ ဓမၼ၀ိနေယ အဂါရသၼာ အနဂါရိယံ ပဗၺဇံ” စသည္ျဖင့္ ” အာနႏၵာ အၾကင္အမ်ိဳး၌ မိန္းမမ်ားသျဖင့္ ေယာက်ားတို႔သည္ နည္းကုန္၏။ ထုိအမ်ိဳး၌ အိုးျဖင့္ မီးေတာက္ကိုထည့္၍ ပစၥည္းဥစၥာကို ရွာေဖြ ခိုးယူကုန္ေသာ သူခိုးတို႔သည္ ႏွိပ္စပ္ဖ်က္ဆီးႏိုင္ရာသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ သေလးခင္း၊ ၾကံခင္းတို႔၌ ပိုးတုိ႔သည္ ကိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ေသတဠိက မဥၥီဠိကမည္ေသာ အနာတို႔ ႏွိပ္စက္လတ္ေသာ္ ရွည္ျမင့္စြာ မသံုးေဆာင္ မခံစားရ၊ တစ္ခဏခ်င္း ယိုယြင္းပ်က္စီးေလသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ထုိ႔အတူ မာတုဂါမသည္ ငါဘုရားအဆံုးအမေတာ္တည္းဟူေသာ ဓမၼ၀ိနယသာသနာေတာ္သည္ အႏွစ္ငါးရာသာ တည္လတၱံ႔။

အာနႏၵာ၊ အၾကင္လယ္လုပ္ ေယာက်္ားသည္ ၾကီးစြာေသာ တစ္ဖက္ဆည္ကန္၌ ကန္သင္းလယ္ေပါင္တုိ႔ကို မဖို႔မဆည္ခဲ့ေသာ္ ေရတို႔သည္ တစ္ေပါက္တစ္စက္မွ် မက်န္မၾကြင္း စီးဆင္းယိုထြက္ေလရာ၏။ ေရမလြန္မီ ေရွးအဖို႔ကာလက ၾကီးစြာေသာ ကန္းသင္း ကန္ေပါင္ကို ဆည္ဖုိ႔ တက္သက္ဖြဲ႕ယွက္ ခိုက္လံုစံု ရွိခဲမူကား ေရတို႔သည္ မဆင္းမသက္ မထြက္မယို အလုိရွိတိုင္းသာ ရွည္ၾကာကာလ သံုးေဆာင္ရသကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ အာနႏၵာ ငါဘုရားသည္ မဆြကပင္ ထိုဘိကၡဳနီမတို႔အား ဂရုဓမၼတရားရွစ္ပါးကို အသက္ထက္ဆံုး ေစာင့္ေရွာက္ေစျခင္းငွာ ပညတ္ေတာ္မူရကား ငါဘုရား၏ ပညတ္ေတာ္တည္းဟူေသာ ဓမၼ၀ိနယ ျဗဟၼစရိယသဒၶမၼာသည္ အႏွစ္တစ္ေထာင္တည္ျပန္႔လတၱံ႔ ဟု ” ေသယ်ထာပိ အာနႏၵ ပုရိေသာ မဟာတဠာကႆ ပဋိကစၥ၀ အာဠိ ံဗေႏၶယ် ယာ၀ ဥဒကႆ အနတိကၠမာယ” စသည္ ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။

ထိုစကားေတာ္လာ အႏွစ္တစ္ေထာင္ဟူသည္ကို အဠကထာ ဆရာေတာ္မ်ားက ပဋိသမၻိဒါ ပေဘဒပတၱ ရဟႏၱာေခတ္( အေကာင္းဆံုး ရဟႏၱျမတ္မ်ားရွိေသာေခတ္) ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ဆိုထားေပသည္။ ) ခုဒၵက နိကာယ္ ၀ိနည္းစူဠ၀ါ ဘိကၡဳနီခႏၶက) ၊ ထုိ႔ထက္အလြန္ သုကၡ ၀ိပႆက ရဟႏၱာေခတ္တစ္ေထာင္၊ အနာဂါမ္ေခတ္တစ္ေထာင္၊ သကဒါဂါမ္ေခတ္တစ္ေထာင္၊ ေသာတာပန္ေခတ္တစ္ေထာင္အားျဖင့္ သာသနာငါးေထာင္တည္လတၱံ႔ဟု

” ၀ႆသဟႆမၸိေစတံ ပဋိသမၻိဒါပေဘဒပတၱ ခီဏာသ၀ ၀ေသန ၀ုတၱံ၊ တေတာ ပန ဥတၱရိ သုကၡ၀ိပႆက ခီဏာသ၀ သေသန”

ဒီဃနိကာယ္ သုတ္ပါေထယ် သမၸသာဒနီယသုတ္ အဠကထာ၊ သံယုတၱနိကာယ္ သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္ အဠကထာဆရာတို႔ အလိုအားျဖင့္ ေရွးဦးစြာ ပဋိသမၻိဒါပတၱရဟႏၱာေခတ္တစ္ေထာင္၊ ဆဠာ ဘိညရဟႏၲာေခတ္တစ္ေထာင္၊ ေတ၀ိဇၨာရဟႏၱာေခတ္တစ္ေထာင္၊ သုကၡ၀ိပႆကရဟႏၲာ ေခတ္တစ္ ေထာင္၊ ပါတိေမာကၡသံ၀ရေခတ္ တစ္ေထာင္အားျဖင့္ သာသနာေတာ္ ငါးေထာင္တည္လတၱံဟု ” ပဋိ သမၻိဒါပေတၱဟိ ၀ႆသဟႆံ ဆဠဘိေညဟိ ၀ႆသဟႆံ” စသည္ျဖင့္ ဖြင့္ဆိုေတာ္မူၾကသည္။( ဒီဠ ၃၊ ၈၃၊ သဠ ၁၊ ၃၅)

အဂၤုတၱရနိကာယ္ အဠကထာ၊ ခုဒၵနိကာယ္(၀ိနည္း) သေမၼာ ဟ၀ိေနာဒနီအဠကထာ ဆရာတို႔၏ အလိုအားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္ မူသည့္ေနာက္ ပဋိသမၻိဒါပတၱရဟႏၲာေခတ္တစ္ေထာင္၊ ဆဠာဘိညရဟႏၱာေခတ္ တစ္ေထာင္၊ ေတ၀ိဇၨာရဟႏၲာေခတ္တစ္ေထာင္၊ သုကၡ၀ိပႆက ရဟႏၲာေခတ္တစ္ေထာင္၊ အနာဂါမ္၊ သကဒါဂါမ္၊ ေသာတပန္ေခတ္တစ္ေထာင္အားျဖင့္ သာသနာငါးေတာင္ ျပဆုိေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။

အေကာင္းဆံုး အျမတ္ဆံုး ရဟႏၲာေခတ္မွ တစ္ဆင့္စီ တစ္ဆင့္စီ တစ္ေထာင္စီသတ္မွတ္၍ ေလ်ာ့က်သြားပံုကို ျပရာျပပံုခ်င္း မတူညီေသာ္လည္း အားလံုးယုတၱိတန္ေသာ အဆိုအမိန္႔မ်ားခ်ည္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအဆိုမ်ားအရ ယခုလက္ရွိအခ်ိန္ွမွာ ပဋိသမၻိဒါပတၱ ရဟႏၲာေခတ္၊ ဆဠာဘိညေခတ္တို႔ ျပီးဆံုး၍ ေတ၀ိဇၨာေခၚ ၀ိဇၨာသံူးပါး( ပုေဗၺနိ၀ါသဥာဏ္၊ ဒီဗၺစကၡဳဥာဏ္ႏွင့္ အာသ၀ကၡယဥာဏ္) ရဟႏၲာမ်ားရွိႏိုင္ေသးေၾကာင္းကို သိမွတ္၍ အေကာင္းဆံုးအေျခအေနသို႔ ေရာက္ေအာင္ က်င့္သံုးႏိုင္ရန္ အေရးၾကီးလွေပသည္။

သာသနာငါးေထာင္ဟူေသာ စကားရွိလွ်င္ ထို၏ထက္၀က္ သာသနာ ၂၅၀၀ လည္း မုခ်ရွိရေပေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ သာသနာ ၂၅၀၀ ျပည့္ျဖစ္ေသာ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၁၈ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သာသနာ ၂၅၀၀ ပြဲၾကီးကို ဆင္ႏြဲခဲ့ၾကည္မဟုတ္ပါေလာ၊ ထုိ႔အခိ်န္ကလည္း သာသနာတစ္၀က္ မင္းေကာင္းတစ္ဆက္၊ သာသနာ ၂၅၀၀ သိၾကားသာသနာဟူေသာ စကားမ်ား ေခတ္စားလာခဲ့ျပီး ပညာရွင္မ်ားကလည္း ေဆာင္းပါးအသီးသီးတို႔ျဖင့္ တင္ျပခဲ့ၾကကာ သိၾကားသာသနာဟူ၍ မရွိေၾကာင္း ရွင္းလင္းခဲ့ၾကပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားက သိၾကားမင္းအား သာသနာကို အပ္ႏွင္းခဲ့ေသာ စကားေတာ္သည္လည္း ပိဋကတ္ေတာ္တြင္မရွိ။ သာသနာ ၂၃၆ တြင္ သီဟုိဠ္က်ြန္း ကမၺပါဏသို႔ အရွင္မဟိႏၵ သာသနာျပဳၾကြရာတြင္ အေဖာ္အျဖစ္ ကူညီရန္မွ်သာ အရိပ္အျမြက္ စကားရွိေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သာသနာတစ္၀က္ ၂၅၀၀ သည္ သိၾကားသာသနာျဖစ္သည္ဟူေသာ စကားတို႔ကို မမွတ္သားသင့္ဟု ေျပာလိုပါသည္။

ျမတ္သတီ၀ါဒီ မဂၢဇင္း

ဇူလိုင္လ၊ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP