* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, January 24, 2011

ရွင္ေတာ္ေဟာၾကား ဓမၼစကားေတာ္မ်ား (ဒ႑၀ဂၢ)

ေဆာင္းပါးအမွတ္စဥ္ (၁၀)

ဓမၼပဒအ႒ကထာ ဒုတိယအုပ္၏ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ျပတ္ေတာင္း ျပတ္ေတာင္းႏွင္႔ ဆက္ေရးေနျဖစ္ပါ သည္။ အေၾကာင္းမွာ ကိုရီးယား ဘာသာစကား ေလ႔လာမွဳ စာေမးပဲြေျဖရန္ကိစၥ ရွိေနေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။ ပါပ၀ဂ္၏ ေနာက္တြင္ ဒ႑၀ဂ္ကို ေဖၚျပထားပါသည္။ ပါပသည္ ဒ႑အတြက္ အေၾကာင္းတရားျဖစ္ၿပီး ဒ႑သည္ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ေလာဟု အေတြး၀င္မိပါသည္။ မည္သို႔ပင္ ရွိေစကာမူ စီစဥ္ထားၾကသူ သဂၤါယနာတင္ မေထရ္ျမတ္တို႔ကမူ အေၾကာင္းအက်ိဳးကို ဆင္ျခင္ၿပီးမွ ေဆာင္ရြက္ထား ၾကမည္ကိုကားသိသာ ထင္ရွားလွပါသည္။

ဒ႑ဟု ဖတ္လိုက္ရသည္ႏွင္႔ ဒုတ္ဟူေသာစကားလံုးႏွင္႔ ဒဏ္ဟူေသာ အသံကို စိတ္တြင္ ျဖတ္က နဲထင္ လာပါသည္။ ငယ္စဥ္က ဆရာမ်ား၏ ရိုက္ႏွက္ဆံုးမေသာ ဒုတ္သံႏွင္႔ အျပစ္ဒဏ္ေပးသံတို႔သည္ နားႏွင္႔ မ်က္စိတြင္ အသစ္ျပန္ ျဖစ္လာရပါသည္။ သိေစခ်င္ တတ္ေစခ်င္ေသာ ေစတနာကို သာသနာမွာ ဒုတ္ေစာင္႔တယ္ ဟူေသာ ေျပာၾကားခ်က္ျဖင္႔ ဆရာသမားမ်ားက မိမိတို႔တေတြကို ဒုတ္ကိုင္ၿပီး လမ္းေၾကာင္း ေပၚသို႔ တင္ေပးခဲ႔ၾကပါသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ ဒဏ္စနစ္ႏွင္႔ ဒုတ္စနစ္သည္ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေဆြးေႏြးစရာ အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္လာခဲ႔ေသာ္လည္း သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ႏွင္႔ေတာ႔ အသံုးျပဳေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုရင္မ်ားကို အျပစ္က်ဴးလြန္ေသာ အခါတြင္ ဒဏ္ေပးသည္႔ စနစ္ကို က်င္႔သံုးပါသည္။ စာေရးသူကမူ ဒဏ္ေပး မွဳႏွင္႔ ဆုခ်ီးျမင္႔မွဳကို အခ်ိဳးညီညီ ျဖစ္ေစခ်င္ပါသည္။ ဒုတ္ျဖင္႔ရိုက္သည္႔ အမွဳကို လံုး၀ မႏွစ္သက္ပါ။ သို႔ေသာ္ တစ္ခ်ိန္က စာေရးသူသည္လည္း ဒုတ္ျဖင္႔ရိုက္ၿပီး တပည္႔မ်ားကို ဆံုးမခဲ႔ဖူးပါသည္။ ယခု ထိုစနစ္ကို အျပစ္ ျမင္ၿပီး စြန္႔လႊတ္ခဲ႔သည္မွာ (၂၁) ႏွစ္ပင္ ၾကာျမင္႔ခဲ႔ပါၿပီ။ တပည္႔မ်ားကိုလည္း ဤေနရာမွ လြန္တာရွိခဲ႔ပါက ေက်ေအးေစေၾကာင္း ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေရွးအခါကလည္း အိႏိၵျပည္တြင္ ဒဏ္စနစ္ ရွိခဲ႔သည္ဟု စာေပ မွတ္တမ္းမ်ားက ေဖၚျပပါသည္။ ယေန႔ေခတ္ အထိရွိေနေသာ ဘုရားအေလာင္း၏ ခက္ခဲေသာ အက်င္႔ကို က်င္႔ေတာ္မူခဲ႔ရာ ဥရုေ၀ဠေတာအုပ္သည္ ဒဏ္စနစ္ႏွင္႔ ဆက္စပ္ေနခဲ႔သည္။ ေရွးအခါ ရေသ႔မ်ားသည္ တရားက်င္႔ရာတြင္ အကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ႔ပါက မည္သူမဆို သဲကို နည္းနည္းခ်င္း ပံုခဲ႔ၾကရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဤကဲ႔သို႔ သဲမ်ားကို ပံုခဲ႔သည္႔ အခ်ိန္ႏွင္႔ အႀကိမ္မ်ားလာခဲ႔သျဖင္႔ သဲပံုအစု၊ သဲပံုထုႀကီး ျဖစ္လာခဲ႔ပါသည္။ ဤသည္ကိုပင္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဥရုေ၀ဠေတာ (သဲစုပံုသည္႔ေတာ) အမည္ တြင္ခဲ႔သည္ဟု ဆိုပါသည္။ တရားက်င္႔ေသာသူမ်ားပင္ အကုသိုလ္စိတ္မ်ား သို႔ကေလာက္ပင္ ျဖစ္ခဲ႔သျဖင္႔ သဲပံုႀကီး ျဖစ္ေပၚခဲ႔ေပရာ စိတ္ကို လႊတ္ထားေသာ သူသူငါငါ လူထုႀကီး အတြက္မွာမူ အဘယ္မွာလွ်င္ ဆိုဖြယ္ ရွိေတာ႔ပါ အ႔ံနည္း။ ျမင္႔မိုရ္ထက္ျမင္႔ေသာ သဲပံုႀကီးကိုပင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေပရာသည္။

ဤဒ႑၀ဂ္လာ ဒဏ္သည္လည္း အကုသိုလ္ေၾကာင္႔ ရရွိလာမည္႔ မေကာင္းက်ိဳးကို ေဖၚညႊန္း ေနပါသည္။ ဒဏ္ကို လူတိုင္းေၾကာက္ၾကသည္ဟု ေျပာဆိုပါက ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည္႔ေသာ လူတိုင္း သည္ လက္ခံႏိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ေပ။ မေၾကာက္သူမ်ားလည္း ရွားရွားပါးပါး ရွိနိုင္သည္သာဟု ဆင္ေျခ ေပးၾကပါမည္။ အနႏၱသူရိယအမတ္ႀကီး တို႔ကဲ႔သို႔ေသာ အမ်က္ေျဖလကၤာႀကီးကို သီကံုးခဲ႔သူတို႔အဖို႔ ေသဒဏ္ကို စဥ္းစားေနမည္ မဟုတ္ေပ။ လြတ္လပ္ေရး၏ အရသာကို ခံစားမသြာခဲ႔ရဘဲ တိုင္းျပည္အတြက္ သက္စြန္႔ သြားခဲ႔ရေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကဲ႔သို႔ေသာ ထူးျခားေသာ စြမ္းေဆာင္သူတစ္ခ်ိဳ႔က အေၾကာက္တရား အတြက္ အသက္ရွင္ေနသူမ်ား မဟုတ္ခဲ႔ၾကသျဖင္႔ အမွန္တရားအတြက္ အေၾကာက္ကို ပမာမခန္႔ ရွိနိုင္ေပသည္။ သူတို႔ေသရမွာ မေၾကာက္ၾကျခင္းမွာ တိုင္းျပည္အတြက္ ကရုဏာ လြန္ကဲျခင္းႏွင္႔ သတိႏွင္႔ပညာ အားႀကီးျခင္းေၾကာင္႔ဟု စာေရးသူက ယူဆပါသည္။

သို႔ေသာ္ ဤေနရာတြင္ လူတိုင္းဒဏ္ကို ေၾကာက္သည္ဟု ျမတ္ဗုဒၶက မိန္႔ေတာ္မူခ်က္သည္ သဒၵါေရး အေနျဖင္႔သာ မွန္ေသာ္လည္း ထြက္ေပၚလာေသာ အနက္အဓိပၸါယ္အရမူ မမွန္ေပ။ ဤသည္ကို စာေပက သာ၀ေသ စကားဟု ဆိုပါသည္။ နိရ၀ေသသစကားမ်ိဳးကို ေဟာေတာ္မူရာ ေနရာတြင္သာ သဒၵါႏွင္႔ အနက္ ႏွစ္ခ်က္ ျပည္႔ျပည္႔စံုစံုကို မွတ္ယူရေပမည္။ ဘုရားအလိုေတာ္ကို ေဖၚညႊန္းရေသာ အ႒ကထာဆရာက ဤေနရာတြင္ ရဟႏၱာႏွင္႔ သကၠာယဒိ႒ိ အားႀကီးၾကေသာ ဆင္၊ ျမင္း ႏွင္႔ ႏြားအာဇာနည္မ်ားသည္ ေသရမွာ မေၾကာက္ပါဟု ဖြင္႔ဆိုျပပါသည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ရဟႏၱာအေနျဖင္႔မူ စဲြလမ္းမွဳကင္းၿပီးျဖစ္ေလရကား ေသရမွာမေၾကာက္၊ ဆင္ျမင္းစသား သတၱ၀ါမ်ာမွာမူ သကၠာယအားႀကီေသာေၾကာင္႔ ေသမည္႔အေရးမလန္႔ သည္႔ အမ်ိဳးအစားမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ရွင္းျပပါသည္။ လူအမ်ားသည္ ကိုယ္႔အသက္ကို ျမတ္ႏိုးၾကသည္ဟု ေျပာဆိုသည္႔ ဒုတိယ၀တၳဳ ၏ ဂါထာတြင္လည္း ရဟႏၱာမ်ားကို ျခြင္းခ်က္အေနျဖင္႔ ထားၿပီးနားလည္ ေပးၾကရေပမည္။ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း၊ ၾကင္နာျခင္း (ဤေနရာတြင္ ေလာဘကို ဆိုလိုပါသည္) မ်ားသည္ ရဟႏၱာမ်ား၏ အဘိဓာန္တြင္ မရွိေသာ ေ၀ါဟာရ မ်ားသာ ျဖစ္သျဖင္႔ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး မရွာေဖြသင္႔ေပ။

သူတစ္ပါးကို ဒဏ္ေပးျခင္းျဖင္႔ ဒုကၡေရာက္ေစသူသည္ ဒဏ္ေပးသည္႔ေနရာတြင္ ေစတနာေကာင္းႏွင္႔ ဥာဏ္သစ္ မေလာင္းထည္႔ပါက ေနာင္ဘ၀တြင္ လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာႏွင္႔ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ဟူေသာ သံုးမ်ိဳး ေသာ ေကာင္းက်ိဳးကိုရမည္႔ အေၾကာင္း လံုး၀ မရွိေပ။ ဒဏ္ေပးသူမ်ားအတြက္ တတိယ၀တၳဳ ၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ စတုတၳ၀တၳဳ ကမူ သူတစ္ပါးကို ဒဏ္ေပးသည္႔ အဆင္႔ကိုပင္ မဆိုထားဘိဦး ေျပာသည္႔ စကားကိုပင္ ခ်ိဳသာစြာ ေျပာသင္႔ေၾကာင္း နည္းလမ္းကို ျပေပးပါသည္။ မုသာ၀ါဒ သိကၡာပုဒ္ကို ေဆာက္တည္ ေသာအခါ ျပည္႔ျပည္႔စံုစံု ေဆာက္တည္လိုသူအဖို႔ မုသားစကားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရံုမွ်ျမင္႔ မလံုေလာက္ေပ။ ေျပာသည္႔ စကားတြင္လည္း ခ်ိဳသာရမည္ျဖစ္သလို၊ စကားလံုးတိုင္းတြင္လည္း ေမတၱာထည္႔ေပး ရေလသည္။ ထိုမွ်သာ မၿပီးေသး ေျပာစကားသည္ ညီညြတ္ေရးကိုလည္း ေရွးရွဳသည္႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေလသံ ပါရေပသည္။ အသံလႊင္႔ လုပ္ငန္းႏွင္႔ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းကို ေဆာင္ရြက္သူမ်ားအားလံုး မုသာ၀ါဒ သိကၡာပုဒ္၏ က်ယ္၀န္းေသာ အနက္ကို ေလ႔လာထိုက္ေပသည္။ ထိုသို႔ ေျပာဆိုေသာသူ၏ ေစာင္႔စည္းမွဳသည္သာ မုသာ၀ါဒသိကၡာပုဒ္၏ ျပည္႔စံုေသာ အနက္ကိုေဖၚေဆာင္ေလသည္။ အမွန္တကယ္မွာမူ မုသာ၀ါဒကင္းေသာ ကမၻာႀကီးသည္သာ စစ္မွန္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အာမခံခ်က္ ရွိသည္သာျဖစ္သည္။ ပဥၥမ၀တၳဳ တြင္ ဇရာႏွင္႔ မစၥဳ၏ လက္တြင္ရွိေနၾကေသာ လူသားမ်ားသည္ ဒဏ္သားမ်ားပင္ ျဖစ္ေနၾကရာ အခ်ိန္တန္လွ်င္ မိမိတို႔၏အျမဲေနရာ အပါယ္ေလးဘံုသို႔ ေရာက္ဖြယ္မ်ားၾကပါသည္။ ထိုသို႔မျဖစ္ေစရန္ အပါယ္ဘံုသို႔ ဦးတည္ေပးေသာ မုသားကို လကၤာမေခ်ာဟုဆိုၿပီး ထပ္တလဲလဲ သံုးစဲြေနၾကပါမူ မိမိတို႔၏ဘ၀ အေနအထား လည္း ေခ်ာႏိုင္ပါမည္ေလာ။ ကိုယ္တိုင္ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ စာေမးပဲြစစ္ၾကရေပမည္။ သဘာ၀ စာစစ္ခ်ဳပ္ႀကီးကမူ အမွတ္ေပးမွဳကို လာဘ္ယူၿပီး (မဟုတ္မွန္ေသာ အမွတ္ေကာင္းမ်ား၊ အမွတ္အတုမ်ားကို) ထုတ္ေပးေနမည္႔ သူမ်ား၏ လုပ္ရပ္ကို လက္ခံမည္ မဟုတ္ေပ။

မသိ၍ အကုသိုလ္ျပဳသူမ်ားသည္လည္း မီးက်ီးခဲကို မသိ၍ ကိုင္ပါသည္ဟု ဆိုလာသူကဲ႔သို႔ပင္ ပူၾကရ မည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ အ႒ကထာဆရာကမူ မေကာင္းမွဳလုပ္ေနသူသည္ ငါမေကာင္းမွဳလုပ္ေနတာပါလားဟု သိကို သိေနသည္ဟု ဆ႒မ၀တၳဳ ကို ျပဆိုပါသည္။ သတၱမ၀တၳဳ ၏ဆိုလိုခ်က္မွာ ဒဏ္မရွိသူႏွင္႔ မျပစ္မွား ထိုက္သူကို ခဲြျခားျပထားပါသည္။ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ပါဏာတိပါတ အမွဳမရွိသျဖင္႔ ဒဏ္မရွိသူဟု သိရၿပီး မိမိကိုယ္တိုင္ႏွင္႔ မိမိမွတစ္ပါး သတၱ၀ါမ်ား အားလံုးသည္ မျပစ္မွား ထိုက္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ မိမိဆင္းရဲ ကိုပင္ျဖစ္ေစ မၾကံစည္ရေပ၊ သူတစ္ပါး အေပၚတြင္မူ ဆိုဖြယ္အထူး မရွိေတာ႔ေခ်။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ပါက ေဘးရန္ဆယ္ပါးတြင္ တစ္ပါးပါးက ဒုကၡ ေပးတတ္ေပသည္။ ေဘးရန္ဆယ္ပါးကိုမူ ၁။ ေ၀ဒနာ ၾကမ္းရျခင္း (အေသး၊အႀကီးႏွစ္မ်ိဳး)၊ ၂။ ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ကဲြအက္ျခင္း။ ၃။ ေ၀ဒနာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခံစားရျခင္း၊ ၄။ စိတ္မ်ား မၿငိမ္မသက္ ျဖစ္ျခင္း (အရူးအဆင္႔အထိ မဟုတ္)၊ ၅။ ရာထူးခ်ခံရျခင္း၊ ၆။ သူတစ္ပါး၏ စြပ္စဲြခံရျခင္း၊ ၇၊ ေဆြးမ်ိဳးမ်ား ေဘးဒုကၡေရာက္ျခင္း၊ ၈။ စည္းစိမ္ပ်က္ျခင္း၊ ၉။ အိမ္မီးေလာင္ခံရျခင္းႏွင္႔ ၁၀။ ေသၿပီးပါက ငရဲဘံုတြင္ ျဖစ္ရျခင္းတို႔သည္ ဒဏ္ဆယ္ပါး သရုပ္ ျဖစ္ပါသည္။

အ႒မ၀တၳဳ သည္ က်င္႔စဥ္မွားေနသူမ်ားအတြက္ သတိေပးစကားျဖစ္ၿပီး န၀မ၀တၳဳ သည္ သမဏ၊ ၿဗာဟၼဏ ႏွင္႔ ဘိကၡဳဆိုသည္႔ ေ၀ါဟာရကို ရွင္းလင္းျပပါသည္။ အိနၵိယတြင္ က်င္႔စဥ္မွားက်င္႔ေနသူမ်ား ေရွးေခတ္မွစ ယေန႔ေခတ္အထိ မဆံုးႏိုင္ေအာင္ပင္ ရွိေနသည္။ အသိဥာဏ္မဲ႔ေသာ လူထုႀကီးလည္း မ်ားစြာ ေပါမ်ားေနရာ မည္မွ်ပင္ အသိေပးေစကာမူ အေမွာင္ထုႀကီးကား မဆံုးႏိုင္ေအာင္ပင္ ျဖစ္ေခ်သည္။ သို႔ေသာ္ ပညာရွင္တို႔ကား သနားၾကသျဖင္႔ မီးထြန္းေပးေနခဲ႔သည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ သမဏ (ရဟန္း) အစစ္မွာမူ ကိေလသာ ၿငိမ္းေနသူျဖစ္ပါမွ၊ ၿဗာဟၼဏ (ျမင္႔ျမတ္သူ) မွာလည္း မေကာင္းမွဳ ဟူသမွ် ျမဴမွ်မရွိသူ ျဖစ္ပါမွ စစ္မွန္ေသာ ၿဗာဟၼဏဟု ေခၚရမည္ပင္။ မႏၱေလးၿမိဳ႔ ေဗာဓိကုန္းရပ္ကြက္ရွိ ျဗဟၼဏမ်ားႏွင္႔ ဟိႏၵဴ၀ါဒရွိ ျဗဟၼဏ အမည္ခံမ်ားသည္ ဤျဗာဟၼဏ စာရင္းတြင္ မပါ၀င္ေပ။ ဤျဗာဟၼဏ ႏွစ္ခုသည္ အသံတူေသာ္လည္း အဓိပၸါယ္ မတူေပ။ စကားလံုးခ်င္းလည္း ထပ္တူမညီၾကေပ။ ယခုစာေရးသူ ေရးသားေနေသာ ျဗာဟၼဏ၏ ျဗအကၡရာတြင္ ေရးခ်ပါၿပီး ျမင္႔ျမတ္သူဟု ဘာသာျပန္ရပါသည္။ ပုဏၰားဟု ဘာသာျပန္ရေသာ ျဗဟၼဏတြင္ ေရးခ်မပါေပ။ ဘိကၡဳ (ရဟန္း) ဟူသည္မွာလည္း ကိေလသာကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္စြမ္း ရွိသူမွသာလွ်င္ အႏြတၳ အမည္ႏွင္႔ သင္႔ေလ်ာ္ ေပမည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ရုဠီအမည္သာ ျဖစ္ေပမည္။ ယေန႔ ေခတ္ပုထုဇဥ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုလည္း သမၼဳတိသံဃာေတာ္မ်ားဟု ေခၚဆိုပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ပုထုဇဥ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္လည္း ေလာဘ၊ ေဒါသ ႏွင္႔ေမာဟ ဟူေသာ ကိေလသာမ်ားကို စြမ္းႏိုင္သမွ် ပယ္ဖ်က္ေနၾကသျဖင္႔ ဘိကၡဳအမည္ကို ရထိုက္ၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။ ရုဠီအမည္ ဟူသည္မွာ အျဖစ္သာ ေခၚရေသာ အမည္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဥပမာ ေမာင္ျဖဴဟု အမည္ေပးၿပီး အသားမည္း နီဂရိုးႀကီးကို ေခၚပါက ရုဠီအမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေမာင္ျဖဴဟုသာ ေခၚေနရေသာ္လည္း တကယ္ျဖဴသူ မဟုတ္ေပ။ အသားမည္း နီဂရိုးႀကီးကို ေမာင္မည္းဟု အမည္ေပးပါက အႏြတၳအမည္ေခၚရပါသည္။ တကယ္႔လိုက္ဖက္သည္႔ အမည္ ျဖစ္ေပသည္။

ဒသမ၀တၳဳ သည္ ဆင္းရဲကင္းလိုသူမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကို ညႊန္ျပထားပါသည္။ ေလာကတြင္ လူတစ္ခ်ိဳ႔သည္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကို အပူတျပင္း ရွာေဖြေနၾကပါသည္။ ရာႏုန္းမ်ားစြာေသာ လူထုႀကီးကမူ အိပ္ေမာက်လ်က္ပင္ ရွိေနပါသည္။ ဤဆင္းရဲကင္းေရးနည္းလမ္းသည္ ရာႏုန္းမ်ားစြာေသာ လူထုႀကီးအတြက္လည္း ျဖစ္ေနေစကာမူ မသိသူမ်ားျဖစ္ေနသျဖင္႔ ေက်ာ္သြားၾကမည္သာ၊ သိၾကသူ အနည္းစုကသာလွ်င္ လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္ၾကၿပီး ေဖၚစားၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ နည္းလမ္းမွာ မေကာင္းေသာ အေတြးကို အရွက္တရားျဖင္႔ ပယ္ရွားျခင္းႏွင္႔ (လက္ေတြ႔လုပ္ဖို႔ မဆိုထားပါႏွင္႔) သတိကပ္ၿပီး အျမဲပင္ ႏိုးၾကားေနသူျဖစ္ရန္ လိုအပ္ျခင္းဟု က်င္႔စဥ္ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ မေကာင္းေသာ အေတြးကို ပယ္ရွားပါက ဟိရီျပ႒ာန္းေသာ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ၿပီး အျမဲႏိုးၾကားေနသူျဖစ္ပါက သတိဦးစီးေသာ ကုသိုလ္စိ္တ္မ်ား ျဖစ္ေန ပါမည္။ လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္ၾကည္႔ပါက တျဖည္းျဖည္း လြယ္ကူလာသည္ကို ေတြ႔ရပါမည္။ ဤ၀ဂ္၏ ေနာက္ဆုးံျဖစ္ေသာ တစ္ဆယ္႔တစ္ခုေျမာက္ ၀တၳဳကမူ ကိုရင္ခ်မ္းသာ (သုခသာမေဏရ) အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။ လိုက္နာစရာမွာ မိမိစိတ္ဓာတ္ကို အစဥ္ေျဖာင္႔မတ္ ေနေစရန္အတြက္ အဆံုးအမႏွင္႔ ၾသ၀ါဒမ်ားကို လြယ္ကူစြာ ေထာင္တတ္ေသာ နားေကာင္းရွိၿပီး က်င္႔ၾကံလိုေသာ ႏွလံုးသားေကာင္းရွိရန္ လိုပါသည္။ နားေကာင္းႏွင္႔ ႏွလံုးသားေကာင္းသည္ အဆံုးအမေကာင္းမ်ားအတြက္ အဆင္သင္႔ေလသျဖင္႔ ဆင္းရဲျငိမ္း ေၾကာင္းအတြက္ ေျဖာင္႔မွန္ေသာ လမ္းေကာင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ဤ၀ဂ္တြင္ ဂါထာေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ပါ၀င္ၿပီး ေလးဂါထာမွာ ၾကားညွပ္ ဂါထာမ်ားျဖစ္သည္။ တစ္ဆယ္႔ ေျခာက္ဂါထာမွာ အဖြင္႔ဂါထာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအဖြင္႔ဂါထာ တစ္ဆယ္႔ေျခာက္ဂါထာတို႔တြင္ သံုးဂါထာမွာ အပၸမာဒ၀ဂ္တြင္ အ႒ကထာဆရာကိုယ္တိုင္ သာဓကျပသံုးစဲြခဲ႔ဖူးသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအပၸမာဒ၀ဂ္တြင္မူ ယင္းသံုးဂါထာကို ဖြင္႔ဆိုမွဳ မျပဳခဲ႔ေပ။ ယခု ဒ႑၀ဂ္ေရာက္ခါမွ ေယာဒေ႑န အဒေ႑သု စသည္႔ ဂါထာသံုးပုဒ္တို႔ကို ဖြင္႔ျပထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ဇာတ္လမ္းအေနျဖင္႔ တစ္ဆယ္႔တစ္ခုပါ၀င္ရာ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင္႔စပ္ၿပီး ေျခာက္၀တၳဳ၊ ရွင္သာမေဏ၀တၳဳတစ္ခု၊ မင္းသားအေၾကာင္း ၀တၳဳတစ္ခု၊ အမတ္ႀကီးအေၾကာင္း ၀တၳဳတစ္ခု၊ ဥပုသ္ေစာင္႔သံုးသူ တစ္ဦးအေၾကာင္း တစ္၀တၳဳ ႏွင္႔ ၿပိတၱာအေၾကာင္း တစ္ခုအားျဖင္႔ တစ္ဆယ္႔တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။

ရဟန္းေတာ္ႏွင္႔စပ္သည္႔ ေျခာက္၀တၳဳတြင္ ဆဗၺီရဟန္းေတာ္မ်ားအေၾကာင္းႏွစ္ခုပါ၀င္ရာ ႏွစ္ခုလံုး အႏိုင္လု၍ ေနရာယူမွဳႏွင္႔ သူတစ္ပါးကို ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားမွဳတို႔ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔၏ အျပဳအမူေၾကာင္႔ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ခဲ႔ရေသာ္လည္း သူတို႔သည္ မေကာင္းမွဳကို ကုစားခဲ႔သည္ကို မေတြ႔ရပါေခ်၊ သို႔အတြက္ေၾကာင္႔ပင္ ဘုရားရွင္က တရားေဟာေသာ္လည္း တရားေတာ္၏အဆံုး၌ တရားထူးရခဲ႔သည္႔ အ႒ကထာဆရာ၏ မွတ္တမ္းကို မေတြ႔ရေခ်။

အရွင္ေကာ႑ဓာန၏အေၾကာင္းကိုေဖၚျပရာတြင္ သူတစ္ပါး၏ ညီညြတ္မွဳကို ဖ်က္ဆီးခဲ႔ေသာ မေကာင္း မွဳကံေၾကာင္႔ ဤဘ၀သို႔ ၀ိပါက္ၾကမၼာလိုက္လာပံုကို ေဖၚျပထားပါသည္။ ေဒသနာေတာ္၏ အဆံုးတြင္မူ ရဟန္းေတာ္သည္ ရဟႏၱာတစ္ပါး ျဖစ္လာခဲ႔ပါသည္။ အရွင္ေမာဂၢလာန္မေထရ္၏ အေၾကာင္းကို ေဖၚျပရာတြင္လည္း ၀ိပါက္ၾကမၼာ မေျပးသာခဲ႔ပံုကိုပင္ ေဖၚျပထားျပန္ပါသည္။ ေရွးအခါကမူ ဤမေထရ္၏ အေလာင္းလ်ာသည္ ဇနီးမယား၏ စကားျဖင္႔ မိဖတို႔ကို ခိုးသားဓားျပ အေယာင္ေဆာင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ႏွိက္စက္ခဲ႔သူျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ ဤဘ၀တြင္မူ တန္ခိုးႀကီးခဲ႔သည္႔ မေထရ္တစ္ပါးျဖစ္ခဲ႔ေသာ္လည္း ခိုးသားငါးရာ၏ လက္ခ်က္ျဖင္႔ ပရိနိဗၺာန္စံခဲ႔ရပါသည္။ သူ၏ ႀကီးေသာတန္ခိုးသည္ပင္ သူ၏ အကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးအေပၚတြင္ အႏိုင္ယူႏိုင္စြမ္း မရွိခဲ႔သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ကံပ်က္လာေသာ္ ပ်က္သည္႔ကံကို ေကာင္းလာေအာင္ ျပင္ရန္မဆိုထားႏွင္႔ ရပ္တန္႔သြားေအာင္ ဘုရားရွင္သည္ပင္ မစြမ္းႏိုင္ေအာင္ဟု အ႒ကထာဆရာက သီလကၡန္အ႒ကတာ ျဗဟၼဇာလသုတ္အဖြင္႔တြင္ မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ သာမန္လူသားမ်ား အတြက္မူကား ခဲယဥ္းမည္မွာ ဧကန္သာတည္း။

ရိကၡာစုေဆာင္းေသာရဟန္း၏ အေၾကာင္းတြင္လည္း ပစၥည္းမ်ားကို သိုေလွာင္ၿပီး သာသနာ႔အရိပ္တြင္ ဇိမ္ခံအိပ္ေသာ ရဟန္းအား ျခိဳးျခံေျခြတာ အပၸိစၦတာဂုဏ္၏ ေက်းဇူးကိုရွင္းျပၿပီး တရားေဟာေတာ္မူ ခဲ႔ပါေသာ္လည္း တရား၏အဆံုးတြင္ က်ြတ္တန္း မ၀င္ႏိုင္သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀တၳဳမ်ား၏ ေျခာက္ခုေျမာက္တြင္မူ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး၏ အၾကာင္းကို ေဖၚျပထားပါသည္။ ဆရာေကာင္း ေတြ႔သြားသျဖင္႔ တရားထူး ရသြားခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ပိေလာတိကတိႆ၀တၳုတြင္မူ ပုဆိုးႏြမ္းေလးက တရားျပသျဖင္႔ တရား ရသြားေသာ အရွင္အာနႏၵာ၏ တပည္႔ရဟန္းငယ္ အေၾကာင္းကို ေဖၚျပထားပါသည္။ ထို႔ေနာက္ သာမေဏ၀တၳဳကိုလည္း ေတြ႔ရပါသည္။ ထိုသာမေဏသည္လည္း ေရွးကုသိုလ္ေကာင္းမွဳေၾကာင္႔ ယခုဘ၀တြင္ ခ်မ္းသာသူျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။

မိမိခ်မ္းသားကို လိုခ်င္သူသည္ သူတပါး၏ ခ်မ္းသာကို ျဖစ္ေစရသည္ဟူေသာ ဥပေဒသကို မင္းသားေလးမ်ား၏ ၀တၳဳတြင္ ေတြ႔ရပါသည္။ စာေရးသူ သီရိလကၤာႏိုင္ငံတြင္ေနခဲ႔စဥ္က စာေရးသူ၏ ဘ၀တြင္ ပထမဦးဆံုးျမင္ေတြ႔ခဲ႔ရဖူးေသာ ႀကီးမားေသာဖြတ္ႀကီး တစ္ကာင္ကို သီဟိုဠ္ကေလးငယ္မ်ားက ညွင္းဆဲေနပံုကို သတိရမိပါသည္။ သူတို႔သည္လည္း အေပ်ာ္သေဘာျဖင္႔ ထိုသတၱ၀ါႀကီးကို ဒုတ္မ်ားျဖင္႔ ရိုက္ေနခဲ႔ၾကပါသည္။

ဥပုသ္ေစာင္႔ေသာအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ၀တၳဳတြင္မူ ၀ိသာခါေက်ာင္းအစ္မ၏ အင္တာဗ်ဴးကို ေတြ႔ရၿပီး ဘုရားရွင္ထံ သတင္းပို႔ပံုကိုလည္း စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေတြ႔ရပါသည္။ ဥပုသ္ေစာင္႔သူမ်ားတြင္ အမ်ိဳးသမီးႀကီး မ်ားက နတ္ျပည္သို႔ သြားခ်င္ၾကသည္။ အရြယ္အလတ္မ်ားက လင္၏အႏွိက္စက္ခံဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ လိုၾကသည္။ အိမ္ေထာင္ျပဳခါစအမ်ိဳးသမီးမ်ားက ပထဦးဆံုး သားဦးကေလးကို ရလိုၾကသည္။ အပ်ိဳကေလး မ်ားက ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင္႔ အိမ္ေထာင္ျပဳလိုၾကသည္ဟု အေျဖထြက္ပါသည္။ ဤ၀တၳဳတြင္ ေရွးေခတ္ အိႏိၵယႏိုင္ငံ၏ အမ်ိဳးသမီးမ်ားဘ၀ မလြတ္လပ္ပံုႏွင္႔ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ လက္ထပ္သည္႔ အေလ႔အထ သားကိုဦးစားေပးသည္႔ စနစ္မ်ားကို ေဖၚျပေနပါသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္လည္း ဤစနစ္သည္ ရွိေနေသး သည္သာ ျဖစ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကမူ ဇာတိ၏ ေၾကာက္စရာေကာင္းပံုကို သိသင္႔သည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳပါသည္။

သည္းခံႏိုင္လြန္းေသာ သူေ႒းအေပၚတြင္ ျပစ္မွားခဲ႔ေသာ သူတစ္ဦး၏ ဘ၀ကူးဆိုးရြားသြားခဲ႔ရပံုကို ျပတၱာ၀တၳဳတြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။ သူေ႒းသည္ မိမိအေပၚႏွင္႔ မိမိ၏ လွဴဒါန္းထားခဲ႔ေသာ ပစၥည္းမ်ားေပၚတြင္ ခုႏွစ္ႀကီမ္စီ လယ္ယာေျမမ်ားကို ဖ်က္ဆီး၊ ႏြားျခံမွ ႏြားမ်ားကို ခိုးယူ၊ အိမ္ကိုလည္းမီးရွိဳ႔၊ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ကို လည္းဖ်က္ဆီးခဲ႔ေသာ လူရမ္းကားအေပၚတြင္ ျပဳသမွ်ကုသိုလ္၏ အက်ိဳးကို ေက်းဇူးတင္သည္႔မ်က္လံုးျဖင္႔ အမွ်ေပးေ၀ႏိုင္ခဲ႔သည္မွာကား ထူးျခားလွေပသည္။ ဤေခတ္တြင္လည္း ၿပိတၱာ၏ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားကို ေတြ႔ျမင္ ေနရပါသည္။ အတင္းအဓမၼ ေရြ႔ေျပာင္းခိုင္းေနေသာ လူမ်ားသည္လည္း ဤလမ္းအတိုင္း လိုက္ရဖြယ္ ရွိေပသည္။ အမတ္ႀကီး၏၀တၳဳတြင္လည္း ရဟႏၱာျဖစ္သြားပံုကုိ ေဖၚျပထားပါသည္။ ဤသည္ကိုေထာက္ဆပါက လူ၀တ္ေၾကာင္လည္း ရဟႏၱာျဖစ္ႏိုင္သည္သာ။ သို႔ေသာ္ ေရရွည္ထိန္းႏိုင္စြမ္းမရွိပါ။ အ၀တ္ေျပာင္းၿပီး ရဟန္း၀တ္ပါမူ ရဟႏၱာအျဖစ္ ရွည္ၾကာစြာ ရႏိုင္ေပသည္။

ေဆာင္းပါးမွတ္စုမ်ား

၁။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ ဒ႑၀ဂ္

၂။ သီလကၡႏၶပါဠိေတာ္ ျဗဟၼဇာလသုတ္၊

၃။ ၀ိနည္းမဟာ၀ါ၊ မဟာခႏၶက၀ဂ္အ႒ကထာ ႏွင္႔ ၄။ ၀ိနည္းပါစိတ္ပါဠိေတာ္

စာေရးသူ၏အာေဘာ္

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိသင္႔သည္႔ ဘုရားစကားေတာ္မ်ားကို သိေစရန္ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက

ဓမၼဒူတေက်ာင္း၊ ဘူေဖ်ာင္းရပ္ကြက္

အင္ခ်ြန္းျမိုဳ၊ေတာင္ကိုရီးယား

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP