* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, April 16, 2010

ကုသိုလ္



ကုသိုလ္ရတယ္ဆိုတာ

သန္႔ရွင္းတဲ့စိတ္
ျဖဴစင္တဲ့စိတ္
စင္ၾကယ္တဲ့စိတ္
အဲဒီစိတ္ကေလးကို ရလိုက္တာ
ကုသိုလ္လုပ္တိုင္းလည္း ကုသိုလ္ရတာမဟုတ္ဘူး
ကုသုိလ္လုပ္တဲ့အခိုက္
စိတ္ကေလးက
သန္႔ရွင္းသြားမွ
ျဖဴစင္သြားမွ
စင္ၾကယ္သြားမွ
ကုသိုလ္ရတာ။
အရွင္သံဝရာလကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္)
အျမင့္ဆံုးကုသိုလ္ အျမတ္ဆံုးတရား ဓမၼစာအုပ္မွ

Read more...

သာ၀ထၳိသို႔ ခရီးဆက္( ျမန္မာသႀကၤန္ပြဲကို လြမ္း)


15-4-2010 သကၤသ နဂိုရ္မွ သာ၀ထၳိသို႔

နံနက္(၆)နာရီတြင္ နယူးေဒလီၿမိဳ႕ က သကၤသကိုေရာက္ပါတယ္။ နံနက္စာစား၍ အနားယူၾက တယ္။ေရခ်ုိးၿပီး အင္တာနက္ဖြင့္တယ္။ ဘေလာ့တင္၊ ေတာင္ႀကီးသို႔ ေမးလ္ပို႔တယ္။ ေန႔လည္စာ စားၿပီး နားၾကတယ္။ ေန႔လည္(၂း၃၀)နာရီမွာ သကၤသ ျမန္မာေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ဘုရားအား ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကပါတယ္။

ညေန(၄း၃၀)နာရီမွာ သကၤသ နယ္ေျမက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာ္ တာ၀တၱိန္သာနတ္ျပည္သို႔ လူဘ၀မွမိခင္မယ္ေတာ္ နတ္သားအားတရားေဟာ၍ ျပန္္လည္ၾကြျမန္းလာေသာ ေရႊေစာင္းတန္း၊ ေငြေစာင္းတန္း၊ ပတၱျမားေစာင္းတန္း ကုန္းျမင့္ေနရာျဖစ္ပါတယ္။

ယခုေနရာကေတာ့ ရွင္သာရိပုတၱရာ ရဟန္းတာကိုယ္ေတာ္ျမတ္က လွည္းသားငါးရာတို႔အား တရားေဟာေတာ္မူေသာ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္္ေတာ္တို႔ ဘုရားဖူးေသာ ေနရာဌါန ႏွစ္ခုလုံး ကို ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္မ်ားက သူတို႔၏ ဘုရားေက်ာင္းေနရာမ်ား ပူးတြဲသတ္မွတ္ထားၾကပါတယ္။ ယင္းေနရာ(၂)ေနရာတြင္ ေစတီဘုရားတည္ထားကိုးကြယ္ခြင့္မရေၾကာင္း သိရိွခဲ့ရပါတယ္။

ည(၈)နာရီမွာ သကၤသ နဂိုရ္ျမန္မာေက်ာင္းမွ ညစာထမင္းစားၿပီး သာ၀ထၳိျပည္ သို႔ထြက္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ တစ္ညလုံးကားစီးၾကရပါတယ္။ သာ၀ထၳိသို႔ ၁၅-၄-၂၀၁၀ ေန႔ နံနက္(၅)နာရီခန္႔ တြင္ ေရာက္မည္ သိရပါတယ္။

Read more...

ေအဘီဘီေအ ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူး ဆုေတာင္း ေမတၱာပို႔သပြဲ

နယူးေယာက္ၿမိဳ႕၊ အေမရိကန္ ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာအသင္း၏ “ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူး ဆုေတာင္း ေမတၱာပို႔သပြဲေတာ္”ကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၁ ရက္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ က်င္းပခဲ့၏။

မိဘမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဦးဘိုႀကီးႏွင့္ေဒၚတီတီတို႔ကို ရည္စူး၍ ေဒါက္တာဦးေက်ာ္ထင္-ေဒါက္တာေဒၚခ်ိဳၫြန္႔ေဝမိသားစု၊ ေမာင္ႏွမ မိသားစုမ်ားက ပြဲေတာ္လာ ဧည့္ပရိတ္သတ္မ်ားအား မုန္႔ဟင္းခါး၊ ေ႐ႊရင္ေအး၊ မုန္႔လံုးေရေပၚ တို႔ျဖင့္ ေကၽြးေမြး ဧည့္ခံ လႉဒါန္းခဲ့ၾက၏။

ေအဘီဘီေအ ေဝယ်ာဝစၥအဖြဲ႕သူအဖြဲ႕သားမ်ား၊ အဘိဓမၼာသင္တန္းသူ သင္တန္းသားမ်ား၊ လုပ္အားဒါနရွင္မ်ားကလည္း ဧၿပီလ ၁၀ ရက္ စေနေန႔ႏွင့္ ဧၿပီလ ၁၁ ရက္ တနဂၤေႏြ ပြဲေတာ္ေန႔ ႏွစ္ရက္စလံုး တက္တက္ႂကြႂကြ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ လုပ္အားဒါန ေပးလႉခဲ့ၾကသည္။

ဧၿပီလ ၁၀ ရက္ စေနေန႔၌ မုန္႔ဟင္းခါးခ်က္ရန္ ျပင္ဆင္ေနၾကစဥ္ -





ဧၿပီလ ၁၁ ရက္ တနဂၤေႏြေန႔

ေ႐ႊရင္ေအးေစဖို႔ -




မုန္႔လံုးေရေပၚအတြက္ ျပင္ဆင္ -



ဧၿပီလ ၁၁ ရက္ တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီခြဲတြင္ ေလာကခ်မ္းသာဘုရားႀကီးအား ေန႔ဆြမ္း ဆက္ကပ္ လႉဒါန္းၿပီး၊ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေန႔ဆြမ္း ဆက္ကပ္ လႉဒါန္းၾက၏။





မြန္းလြဲ ၁ နာရီတြင္ သံဃာေတာ္မ်ား ဦးေဆာင္၍ ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူး ဆုေတာင္း ေမတၱာပို႔သၾကၿပီး၊



ေလာကခ်မ္းသာဆရာေတာ္က အႏုေမာဒနာတရား ခ်ီးျမႇင့္ကာ၊



ဘုန္းႀကီး ဦးအဘယာလကၤာရက ေရစက္ခ် အမွ်ေပးေဝျခင္းတို႔ကို ေဆာင္႐ြက္ေပး၏။



ထိုေနာက္ သံဃာေတာ္မ်ားက ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ မဂၤလာျပည့္စံုေစျခင္း “ဇယေႏၲာ ေဗာဓိယာ မူေလ ... ” ပရိတ္ေတာ္ကို ႐ြတ္ဖတ္ေတာ္မူၾကၿပီး၊ အေမရိကန္ ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာအသင္း အတြင္းေရးမႉး ဦးေစာဝင္းက ေအာင္သေျပခက္မ်ားျဖင့္ ပရိတ္ေရစင္ ပက္ဖ်န္းေပးေလသည္။

You need to install or upgrade Flash Player to view this content, install or upgrade by clicking here.
0 comments

Read more...

မိဂါရမာတာ

ဓမၼစာေပမ်ား
လြန္ေလၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္၊ ေဂါတမဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္အခါက ၀ိသာခါဆိုသည့္ ပုဗၺာ႐ံု ေက်ာင္းအမႀကီးအေၾကာင္းကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း သိၾကၿပီးျဖစ္သည္။ ပုဗၺာ႐ံု ေက်ာင္းအမႀကီး၏ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ အလွတရားမ်ားစြာထဲမွ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုကို ေဖာ္ျပခ်င္ပါသည္။ မိဂါရမာတာဆိုေသာ ဘြဲ႔အမည္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ဒီဘြဲ႔ေလးကို မည္သို႔ရရွိခဲ႔တယ္ဆိုသည္မွာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းသလို မွတ္သားဖြယ္လည္းေကာင္းပါသည္။

အဖိုးအနဂၣထိုက္တန္ေသာ မဟာလတာ ၀တ္စံုတန္ဆာႀကီး ၿပီးစီးသည့္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔၊ ထိုေန႔သည္ ၀ိသာခါ သတို႔သမီးေလာင္း၏ ေယာင္ေနာက္ဆံထံုးပါဆိုသလို လင္သားအိမ္သို႔ လိုက္ရမည့္ေန႔ျဖစ္၏။ ဖခင္ဓနဥၥယ သူေ႒းႀကီး သည္ သမီးအား ၾသ၀ါဒအမွာစကား (၁၀)ခ်က္ ေပးေလ၏။ (၁) အိမ္တြင္းကမီးကို အျပင္သို႔ မထုတ္ေဆာင္ရ။ (၂) အျပင္ ပကမီးကို မိမိအိမ္တြင္းသို႔ မသြင္းေဆာင္ရ။ (၃) ျပန္ေပးေသာ သူတို႔အားသာ ေပးရမည္။ (၄) ျပန္မေပးေသာသူတို႔အား မေပးရ။ (၅) ေပးေသာ္လည္းေကာင္း၊ မေပးေသာ္လည္းေကာင္း ေပးရမည္။ (၆) ခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ရမည္။ (၇) ခ်မ္း သာစြာ အိပ္ရမည္။ (၈) ခ်မ္းသာစြာ စားရမည္။ (၉) မီးကို ရိုေသစြာ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးရမည္။ (၁၀) အိမ္တြင္းနတ္တို႔ကို ရွိခိုးရ မည္ဟူ၍ ျဖစ္၏။

ေနာက္ ေကာသလမင္းႀကီးႏွင့္ မွဴးမတ္တို႔အလယ္တြင္ သူႂကြယ္ရွစ္ေယာက္အဖြဲ႔ ဖြဲ႔ေပး၍ ေနာင္ သမီးမွာ အျပစ္တစ္စံုတစ္ ရာ ရွိလာခဲ႔ေသာ္ ထိုသူႂကြယ္ရွစ္ဦးတို႔က စံုစမ္းစစ္ေဆး ေျဖရွင္းေပးရန္ အပ္ႏွံခဲ႔၏။ သာေကတမွ သာ၀တၳိအသြား လမ္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ အစစအရာရာအဆင္ေျပေစရန္လည္း အကြက္ေစ႔ေစ႔ စီမံေပးလိုက္ေလ၏။ ၀ိသာခါ ေရာက္ရွိေသာ ပထမဆံုးေန႔မွာပင္ ရရွိလာေသာ လက္ေဆာင္ပဏၰာတို႔ကို တစ္ဦးမွ အျခားတစ္ေယာက္သို႔ ဤသူမွ ထိုသူ႔ထံသို႔ စသျဖင့္ အဆင့္လႊာအလိုက္ ထိုက္တန္စြာ သင့္ေလ်ာ္စြာ ျပန္လည္လွဴဒါန္းေသာ ဒါနသဂၤဟအမႈကို ျပဳခဲ႔၏။ ညဥ့္ဦးယံအခ်ိန္တြင္ကား ၀ိသာခါ၏ အာဇာနည္ျမည္းမတစ္ေကာင္ မီးဖြားရာအဆင္မေျပသည္ကို ေသာတာပန္အရိယာပီပီ၊ မိန္းမသားဆန္ဆန္ ကိုယ္တိုင္ၾကပ္မတ္ကာ သူနာျပဳစိတ္ဓာတ္အျပည့္ျဖင့္ ျပဳစုခဲ႔ေလသည္။ (ဤအေၾကာင္းအရာကား ေယာကၡမႏွင့္ ေခၽြးမၾကား ျပႆနာ၏ အစျဖစ္ပါ၏။)

မိဂါရသူေ႒း ဦးစီးက်င္းပသည့္ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲတြင္ကား သူေ႒း၏ အထူးဧည့္သည္ေတာ္မ်ား ေရာက္ရွိ လာၾက၏။ ထိုသူမ်ားမွာ သူေ႒းႀကီးကိုယ္တိုင္ ကိုးကြယ္ေသာ တကၠတြန္းမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ (တကၠဒြန္းဟုလည္း ေရးပါ သည္။ တကၠ-ႀကံစည္ျခင္း၊ ဒြႏၷ- ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္ခြ။ အမွားကို အမွန္ဟု ၾကံဆ၊ အမွန္ကို အမွားဟု ၾကံဆ ႏွစ္႒န ႏွစ္ခြ အၾကံလြဲသူ၊ အယူမွားသူ)။ သူေ႒းႀကီးသည္ စင္စစ္ သာ၀တၳိျပည္၌ ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးေသာ္ျငား တကၠတြန္းမ်ားကို အရိယာမ်ားဟု ယံုမွားကိုးကြယ္ေနသူျဖစ္၏။ ရဟႏၲာမ်ားကို ဖူးေမွ်ာ္ဖို႔ သမီးကို ေခၚေစခိုင္းေသာအခါ ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္ၿပီးေသာ ၀ိသာခါအဖို႔ ႏွလံုးမသာယာ စက္ဆုပ္ရြံရွာစြာျဖင့္ ထြီဟု ေျပာကာ မိမိအခန္းသို႔ ျပန္ခဲ႔ေလသည္။ ဤသည္မွာ ေယာကၡမႏွင့္ ေခၽြးမၾကား ျပႆနာ၏ ဒုတိယအခ်က္ျဖစ္၏) မိဂါရသူေ႒းအဖို႔ တကၠတြန္းမ်ားကို နားလည္ ေအာင္ အၾကိမ္ၾကိမ္သာ ေတာင္းပန္ခဲ႔ရေလသည္။

သူေ႒းႀကီးသည္ ထုိအေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သက္၍ ေခၽြးမကို ဆံုးမရန္ ၾကံစည္ေနစဥ္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ထပ္မံေပၚလာေလ၏။ ၀ိသာခါသည္ ေယာကၡမမွာ အယူလြဲေသာ္ျငားလည္း ဂါရ၀တရားေရွ႕ထား၍ ျပဳမူဆက္ဆံေနထိုင္သူ ျဖစ္၏။ တစ္ေန႔၌ ၀ိသာခါသည္ ေယာကၡမသူေဌးႀကီးအား ေနရာထိုင္ခင္းမ်ား ေသခ်ာက်နစြာ စီမံေပးၿပီး ေရႊခြက္တြင္ ဃနာႏို႔ွဆြမ္းထည့္၍ျပဳစုေနစဥ္ မေထရ္တစ္ပါး ဆြမ္းခံႂကြလာေသာအခါ သူေဌးႀကီး ျမင္ႏိုင္ေစရန္ ေဘးတြင္ အသာဖယ္ေပးလိုက္သည္။ သူေ႒းႀကီးသည္ သံဃာေတာ္ ဆြမ္းရပ္ေနသည္ကို မိုက္မဲစြာ မျမင္ဟန္ ျပဳေလေသာေၾကာင့္ ၀ိသာခါက ေယာကၡမသူေဌးႀကီး ၾကားေလာက္ေအာင္ မေထရ္အား ေလွ်ာက္ထားပံုမွာ “ကန္ေတာ့ ဆြမ္းပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္မရဲ႕ ေယာကၡမႀကီးဟာ အစာေဟာင္းမ်ားကိုသာ စားသံုးေနတာပါဘုရား”ဟု ေလွ်ာက္ထားခဲ႔ေလသည္။ ဤသည္ကိုၾကား၍ သူေ႒းႀကီးသည္ အျပင္းအထန္ ေဒါသမ်ား ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထခဲ့ၿပီး ျပႆနာ၏ တတိယ အေၾကာင္းရင္းလည္း ျဖစ္လာခဲ့ေလသည္။ စင္စစ္ သူေ႒းႀကီးအေနျဖင့္ ၀ိသာခါက သူ႔ကို အညစ္ေၾကးမ်ားစားသူ၊ မစင္စားသူဟု ေစာင္း၍ေျပာသည္ဟု ေတြးမိေသာေၾကာင့္ ေဒါသမာန္ဟုန္ ျပင္းေလျခင္းလည္းျဖစ္၏။

ထုိေဒါသႏွင့္ပင္ ၀ိသာခါကို ႏွင္ထုတ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ႏွင္ထုတ္မည့္သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိေခ်။ ၀ိသာခါ၏ဖခင္ ဓနဥၥယ သူေ႒းႀကီး၏ စီစဥ္မႈအတိုင္းေဆာင္ရြက္ရန္ အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာၾကေသာအခါ ေယာကၡမႏွင့္ ေခၽြးမၾကား အထက္ပါ စြဲခ်က္မ်ားႏွင့္အတူ အိမ္တြင္ သူႂကြယ္ရွစ္ဦးတို႔က စစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္၍ ဆံုးျဖတ္ေပးရေလေတာ့သည္။ ၀ိသာခါ၏ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ားမွာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔ပီပီ မွတ္သားဖြယ္၊ ေလးစားဖြယ္၊ အတုယူဖြယ္ ေကာင္းလွပါေပ၏။ မစင္စားသည္ဟု သူေဌးႀကီး၏စြပ္စြဲခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၀ိသာခါ၏ေျဖရွင္းခ်က္မွာ “ယခုဘ၀ ဤခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈအေဟာင္းမ်ား၏အက်ိဳးကိုသာ ခံစားေနရျခင္းျဖစ္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အစာေဟာင္းမ်ားကိုစားသည္ဟု ေျပာဆိုခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါတယ္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ဒုတိယ စြပ္စြဲခ်က္မွာ “၀ိသာခါသည္ ဤအိမ္ကို ေရာက္ရွိတဲ႔ေန႔မွာပင္ သူ၏ခင္ပြန္းအေပၚ ရွိတယ္ဟုပင္ အမွတ္မထား၊ အရပ္တစ္ပါးသို႔ သြားေနခဲ႔ပါတယ္” ဟု ဆိုေလသည္။ ဤသည္ကို ျပန္လည္ေျဖရွင္းသည္မွာ အာဇာနည္ျမည္းမ သားဖြားမႈကိစၥျဖစ္ေပၚ၍ သားဖြားျခင္းကိစၥ အဆင္မေျပေသာေၾကာင့္ အဆင္ေျပေစရန္ အေစခံမ်ားႏွင့္အတူ ျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္ေနသည္ သာျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖရွင္းခဲ႔၏။ အေၾကာင္းအရာႏွစ္ခုလံုး ၀ိသာခါ ႏိုင္ေသာအခါ သူႂကြယ္ ရွစ္ဦးတို႔က “ေနာက္ထပ္ စြဲခ်က္ တင္စရာရွိေသးလား”ဟု ေမးေသာအခါ မိဂါရသူေ႒းမွာ စြဲခ်က္တင္သည္ထက္ ဘ၀င္ မက်ေသာအခ်က္မ်ားကို ဆက္၍ေမးေလ၏။ ဤသည္မွာ ဖခင္ဓနဥၥယသူေ႒းႀကီး၏ ဆံုးမၾသ၀ါဒမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ မိဂါရ သူေ႒းႀကီးသည္ အိမ္တြင္းမွမီး၊ အျပင္မွမီး စသည္တို႔ကို တိုက္႐ိုက္အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ညႊန္းကာ ဘ၀င္မေတြ႔ျခင္း သာျဖစ္သည္။

၀ိသာခါ၏ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ားမွာ-

(၁) အိမ္အတြင္း၊ မိသားစုအတြင္းမွ လွ်ိဳ႕၀ွက္အပ္ေသာ အေၾကာင္းရာမ်ားကို အေစခံမ်ားထံ မသယ္ေဆာင္ရပါ။ မေျပာ ရပါ။ ေျပာလွ်င္ စကားသည္ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ က်ယ္လာၿပီး ခိုက္ရန္ျငင္းပြားမႈမ်ား ျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။

(၂) ပထမစကား၏ အျပန္လွန္အားျဖင့္ အျပင္စကားကို အတြင္းသို႔ မသယ္လာျခင္းသာ ျဖစ္၏။

(၃) မိမိအိမ္မွ ငွားရမ္းသြားေသာ ပစၥည္းဥစၥာ အသံုးေဆာင္မ်ားကို ျပန္လည္အပ္ႏွံသူတို႔ထံသာ ေနာက္ထပ္ ငွားရမ္းရမည္။ (၄) မိမိအိမ္မွ ငွားရမ္းသြားေသာ ပစၥည္းဥစၥာ အသံုးအေဆာင ္မ်ားကို ျပန္လည္မအပ္ႏွံသူတို႔ထံ မငွားရမ္းရ။

(၅) ခ်ိဳ႕တဲ႔ ႏြမ္းပါးေသာ ေဆြမ်ိဳး မိတ္သဂၤဟတို႔ မိမိတို႔ထံေရာက္လာၾကလွ်င္မႈ ျပန္လည္ေပးဆပ္ႏိုင္ရန္ စြမ္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မစြမ္းသည္ ျဖစ္ေစ ေပးရမည္။

(၆) ေယာကၡမေယာက်္ား ေယာကၡမမိန္းမတို႔အား အရိုေသေပးရမည္။ (ယဥ္ေက်းမႈ အတိုင္းျဖစ္၏။)

(၇) ေယာကၡမမ်ားႏွင့္ လင္ေယာက်္ားတို႔ထက္ အလ်င္ဦးစြာ မစားအပ္၊ သူတို႔ကို ျပဳစုလုပ္ေကၽြးျခင္း၊ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္တို႔ ေပးျခင္းရွိမရွိ၊ လံုေလာက္ျခင္းရွိမရွိ စိစစ္ၿပီးမွ မိမိက စားသံုးရမည္။

(၈) ေယာကၡမမ်ားႏွင့္ လင္ေယာက်္ားတို႔ထက္ အလ်င္ဦးစြာ မအိပ္ရ။ သူတို႔အတြက္ သင့္ေလ်ာ္ရာ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ ျပဳၿပီး မွ အိပ္ရမည္။

(၉) ေယာကၡမမ်ားႏွင့္ လင္ေယာက်္ားတို႔အား မီးပံုႀကီးကဲ႔သို႔လည္းေကာင္း၊ နဂါးမင္းႀကီးကဲ႔သို႔လည္းေကာင္း ေအာက္ေမ႔ ကာ အရိုေသျပဳ ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ရမည္။ (တကယ္ေတာ့ ဘုရားရွင္လက္ထက္ အိမ္ရွင္မမ်ား လိုက္နာက်င့္သံုးမႈ မ်ားသည္ လူမႈေရးစည္းကမ္းေကာင္းမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။)

(၁၀) ကိုယ့္အိုးကိုယ့္အိမ္ ေနခ်ိန္မွစ၍ မိမိအိမ္သို႔ ႂကြေရာက္လာေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ကိုယ့္အိမ္မွာရွိေသာ ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္တို႔မွ တတ္အားသေရြ႕ လွဴဒါန္းၿပီးမွသာ စားသံုးသင့္သည္- ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။

ထိုသို႔ ရွင္းလင္းေျဖၾကားၿပီးေနာက္ မိဂါရသူေ႒းႀကီးသည္ အိမ္တြင္းစစ္ေဆးမႈ ႐ံႈးခဲ႔ရေလသည္။ သို႔ေသာ္ ၀ိသာခါက ေျဖၾကားၿပီး၍ အသိမ္ေမြ႔ဆံုးေျပာကာ အိမ္မွထြက္ခြါရန္ ျပင္ဆင္ေလေတာ့သည္။ မိဂါရသူေ႒းလည္း အေၾကာင္းမ်ားစြာႏွင့္ တကြ စဥ္းစားမိေသာအခါတြင္ “သမီး၀ိသာခါ ဖခင္ မသိခဲ႔လို႔ အဆင္အျခင္မဲ႔စြာ ေျပဆိုမွားခဲ႔ပါတယ္၊ သည္းခံပါသမီး” ဟု ေတာင္းပန္ရေလေတာ့သည္။ ဖခင္၏ ရင္တြင္းမွ ေတာင္းဆိုခ်က္ႏွင့္အတူ ၀ိသာခါ၏ တုန္႔ျပန္စကားမွာ “ဖခင္၊ သည္းခံသင့္ေသာအရာကို အေစာကတည္းက သည္းခံခဲ႔ပါတယ္။ သမီးဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သာသနာမွာ မတုန္မလႈပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္တဲ႔ သဒၶါတရားရွိတဲ႔အမ်ိဳးရဲ႕ သမီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္သာသနာေတာ္မွ ရဟန္းသံဃာ ေတာ္မ်ားႏွင့္ ဘယ္လိုမွကင္းကြာ၍ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အကယ္၍ သမီးအလိုက် ရဟန္းသံဃာေတြကို ျပဳစုလုပ္ေကၽြး ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ သမီး ဒီအိမ္ႀကီးမွာ ဆက္ေနပါမယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ဒီစံအိမ္ႀကီးမွာ သမီး ဆက္ေနဖို႔ အေၾကာင္းမရွိ ပါဘူး”လို႔ ေျပာၾကားခဲ႔ေပသည္။။

သည္းခံခဲ႔ျခင္းဆိုသည္မွာ ေယာကၡမအယူအဆ အျမင္ႏွင့္ မိမိအယူအဆ အျမင္အေပၚ၌ ျခားနားမႈကို သည္းခံခဲ႔ျခင္းကို ဆိုလိုေပသည္။ သာသနာေတာ္မွာ သက္၀င္ယံုၾကည္မႈမွာေတာ့ သည္းခံမႈ၏အျခား သည္းမခံႏိုင္ေသာ ဓမၼသေဘာကို ထုတ္ေဖာ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ဤစကားသည္ တစ္နည္း ေသာတာပန္တို႔၏ ဂုဏ္ရည္ကိုလည္း ထုတ္ေဖာ္ေသာ စကားျဖစ္ပါ သည္။ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ ဗုဒၶ၏အဆံုးအမကေန ေသြဖီမည္မဟုတ္၊ ဖယ္ရွားေပးမည္မဟုတ္ဟု ဆိုလိုက္ျခင္း ပဲျဖစ္၏။ ေနာက္ဆံုး တင္ျပလိုက္တဲ႔စကားကေတာ့ ထုတ္ေဖာ္ေၾကျငာသလို စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္လို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါသည္္။ (သို႔ေသာ္ သည္းမခံႏိုင္ျခင္းဆိုသည္မွာ ျပန္လည္ရန္ျပဳျခင္း၊ ေဒါသျဖင့္တုန္႔ျပန္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ေပ။) ထို႔ေၾကာင့္ မိဂါရသူေ႒း လည္း သမီးအလိုရွိတုိင္း သံဃာေတာ္ေတြကို ျပဳစုလုပ္ေကၽြးရန္ ခြင့္ျပဳစကားဆိုရ၏။ (ဤတြင္ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ေကၽြးျပဳ စုမည္ဟု ၀န္ခံျခင္း မဟုတ္ေသးေပ။)

၀ိသာခါလည္း ခ်က္ျခင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ကာ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္တို႔အား ဆြမ္းစားဖိတ္ၾကား၍ တစ္ၾကိမ္ တစ္ခါမွ် မျဖစ္ဘူးေသာ၊ မရွိခဲ႔ဘူးေသာ အိမ္တြင္ စည္ကားလွ်က္ရွိေနေပၿပီ။ ဆြမ္းအမႈကိစၥတို႔အား ကိုယ္တိုင္ျပင္ဆင္ၿပီး ခ်ိန္တြင္ ပူေဇာ္ဖြယ္အမႈ အစုစုအားလံုး ျပင္ဆင္ၿပီး၍ ေယာကၡႀကီးကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ျပဳစုလုပ္ေကၽြးဖို႔ အေၾကာင္းၾကားေစ ၏။ တကၠတြန္းမ်ားလည္း ရွိေနသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူေ႒းၾကီးမွာ ငါ့သမီးပဲ ျပဳစုပါဟုသာ ႏွစ္သိမ့္စကားဆိုရ၏။ ေနာက္ တစ္ႀကိမ္ ဆြမ္းအမႈၿပီးပါၿပီ၊ တရားနာႂကြေရာက္ပါလို႔ ဖိတ္ၾကားေတာ့ မိဂါရသူေ႒းလည္း မည္သို႔မွ် မေနသာေတာ့ေပ။ သို႔ေသာ္ တကၠတြန္းမ်ား၏ အၾကံအစည္အရ တရားနာရာတြင္ လိုက္ကာကန္႔၍သာ နာေစ၏။

တကၠတြန္းမ်ားအဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တင့္တယ္ေသာအဆင္းအားျမင္လွ်င္ သူတို႔ စားေပါက္ပိတ္မည္စိုး၍ ျခားနား လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အမွန္စင္စစ္ကား လစႏၵာသည္ ေကာင္းကင္ထက္၌ သူ႔လမ္းေၾကာင္းႏွင့္သာ တည္သည္။ လူတိုင္းအဖို႔၌ကား ငါ့အထက္၌တည္၏ဟု ထင္ရသကဲ႔သို႔ပင္အနႏၲစၾက၀ဠာ ေ၀းကြာေသာ္ျငား ဘုရားရွင္၏ တရားေဟာစိမ့္ေသာ အသံသည္ မိမိနားတြင္ ကပ္၍ေဟာသကဲ႔သို႔ရွိသည္ကို တကၠတြန္းတို႔ သိမည္မဟုတ္ေပ။ ဘုရားရွင္၏ ေဒသနာအဆံုးမွာ မိဂါရသူေ႒းလည္း မည္သို႔မွ် ကန္႔လန္႔ကာတစ္ဖက္၌ မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ ထြက္လာကာ ဘုရားရွင္အား ရွိေသစြာ ရွိခိုးေလွ်ာက္ထားေတာ္မူေလသည္။ မိဂါရသူေ႒းမွာကား ေသာတာပတၱိဖိုလ္၌ တည္ရွိသြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ရန္သူကို မိတ္ေဆြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလိုက္ေသာ စြမ္းရည္၊ မိုက္မဲသူကို လိမၼာသူအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးလိုက္ေသာစြမ္းရည္ တို႔ကို အထင္သား ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါ၏။ အသက္ရြယ္ပဓာနမဟုတ္ ပညာဉာဏ္သာ ပဓာနက်သည္ကို မိဂါရသူေ႒းႀကီး ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ေလၿပီ။ အယူလြဲမႈေတြ၊ ဆရာအမွားကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈေတြ၊ လြဲေခ်ာ္ေကာက္ခ်က္ခ်မႈေတြ ျဖင့္ မိမိကို တိုက္ခိုက္လာေသာ သူေ႒းအား ၀ိသာခါ မည္သို႔မွ် ျပန္လည္တိုက္ခိုက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္အလုပ္ကို လုပ္သြား ျခင္းျဖစ္သည္။ သဒၶါ၊ သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ပညာ အတြဲညီစြာ ေဆာင္ရြက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ တိုက္ခိုက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ တရားသေဘာအရ တိုက္ခိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ (အမွန္သမားမ်ားသည္ မေကာင္းသူကို မတိုက္ခိုက္ပါ။ မေကာင္းမႈကိုသာလွ်င္ တိုက္ခိုက္ပါသည္။ တစ္ဖက္က ျပန္ၾကည့္လွ်င္ အမွားသမားမ်ားသည္ ေကာင္းသူကို တိုက္ခိုက္ရင္း ေကာင္းမႈကိုပါ တိုက္ခိုက္ၾကေလသည္။)

ေနာက္ေန႔မွာလည္း ေယာကၡမအမ်ိဳးသမီး ေသာတာပတၱိဖိုလ္၌ တည္ခဲ႔ပါသည္။ ေကာက္ေနသူအား ေျဖာင့္ေအာင္၊ မွားေန သူအား မွန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ႔ေပသည္။ အေမွာင္မွ အလင္းသို႔၊ အ႐ႈပ္မွအရွင္းသို႔ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ႔ပါသည္။ မိဂါရသူေ႒းႀကီး၏ ဘုရားရွင္ေျခေတာ္အစုံကို ဦးတိုက္၍ ေလွ်ာက္ထားသည္မွာ ဤသို႔ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ေသာဟံ အဇၹ ပဇာနာမိ ယတၳ ဒိႏၷံ မဟပၹလံ။ အတၳာယ ၀တ ေမ ဘဒၵါ၊ သုဏိသာ ဃရမာဂတာ-ဘုန္းေတာ္ႀကီးျမတ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားတပည့္ေတာ္ လြန္ေလၿပီးေသာ ကာလပတ္လံုး အဘယ္မည္ေသာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၌ လွဴအပ္ေသာ အလွဴသည္ ႀကီးျမတ္၏ဟု မသိခဲ႔ပါဘုရား။ ယခုမူ (ေခၽြးမကိုအမွီျပဳ၍) သိခဲ႔ရပါၿပီဘုရား။ အလံုးစံုေသာ အပါယ္ဆင္းရဲမွလည္း လြတ္ေျမာက္ခဲ႔ရပါၿပီဘုရား။ တပည့္ေတာ္၏ ေခၽြးမ ေရာက္လာသည္ကား အလံုးစံုေသာ ခ်မ္းသာစီးပြား ျဖစ္ဖို႔ရန္ အလို႔ငွာ ေရာက္လာခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါေတာ့တယ္ဘုရား။ ဟူ၍ျဖစ္၏။ (ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊ ပုပၹ၀ဂ္၊ ၀ိသာခါ၀တၳဳ)

မိဂါရသူေ႒းႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေရွ႕ေေတာ္ေမွာက္မွာပင္ ၀ိသာခါအား ေက်းဇူးအထူးရွိေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ၾကည့္လွ်က္ မိဂါရမာတာ- ခ်စ္သမီးဟာ ဒီေန႔ကစၿပီး ငါရဲ႕ မိခင္ပါေပ ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ႔ေပသည္။

သတၱ၀ါအေပါင္း ေရလိုေအး၍ ပန္းလိုေမႊးၾကပါေစ။

အေမာင္(ေရနံ႔သာ)



Read more...

THE BUDDHA (Documentary Movie)

THE BUDDHA

Full program now available online.


Two-thousand-five-hundred years ago in northern India, Prince Siddhartha left his palace where he had spent twenty-nine years indulging in pleasures. He was determined to comprehend the nature of human suffering. After a grueling spiritual quest that lasted six years, he at last attained enlightenment meditating under a fig tree. He became the Buddha, the “awakened one,” and devoted the rest of his life to teaching the way to enlightenment that he himself had found, giving birth to one of the world’s great religions.

Beginning on Wednesday, April 7, 2010, PBS brings to life Siddhartha and his journey in THE BUDDHA, a two-hour documentary directed by award-winning filmmaker David Grubin.

“Buddhism is growing more and more popular in America,” said David Grubin. “But the Buddha himself remains a mysterious, exotic figure, the founder of a religion in a different key. The Buddha never claimed to be God, or his emissary on earth. He said only that in a world of unavoidable pain and suffering, he had found a serenity which others could find too. In our own bewildering times of violent change and spiritual confusion, the Buddha’s teachings have particular relevance.”

The film, narrated by actor Richard Gere, is undertaken in conjunction with Asia Society Museum, which has organized an exhibition entitled Pilgrimage and Buddhist Art, the first-ever exhibition examining artistic production inspired by sacred sites and the practice of Buddhist pilgrimage in Asia.

Grubin, who directed the critically acclaimed series of films on American presidents including “LBJ,” “FDR” and “Truman” as well as other award-winning series such as THE JEWISH AMERICANS, THE SECRET LIFE OF THE BRAIN and NAPOLEON, tells the story of the Buddha through ancient artwork that depicts the various stages of Siddhartha’s journey, contemporary animation that vividly portrays the legends surrounding the Buddha and contemporary footage of northern India, where many of the religious rituals from the Buddha’s time are still practiced today.

Experts on the Buddha, representing a variety of disciplines, relate the key episodes of the Buddha’s life and reflect on what his journey means for us today. They include His Holiness the Dalai Lama; poets Jane Hirshfield and W.S. Merwin; scholars Robert Thurman, Kevin Trainor and Dr. Max Moerman; astrophysicist Trinh Xuan Thuan; and psychiatrist Mark Epstein, as well as practicing Buddhist monastics.

“By continuing our exploration of the world’s religions, we are delighted to participate in broadening people’s understanding of Buddhism today with David Grubin’s moving portrait of the life of the Buddha,” said John F. Wilson, PBS senior vice president and chief TV programming executive. “This film exposes not just the man, but also his rich teachings, which we hope will spark a larger conversation about religion and spirituality.”

THE BUDDHA (PREVIEW)




Part 1 (Birth & Youth, Part 1)



Part 2 (Birth & Youth, Part 2)



Part 3 (Birth & Youth, Part 3)



Part 4 (Seeking, Part 1)



Part 5 (Seeking, Part 2)




Part 6 (Seeking, Part 3)



Part 7 (Enlightenment, Part 1)



Part 8 (Enlightenment, Part 2)



Part 9 (Enlightenment, Part 3)



Part 10 (Teachings, Part 1)



Part 11 (Teachings, Part 2)



Part 12 (Teachings, Part 3)



Part 13 (Teachings, Part 4)



Part 14 (Community)



Part 15 (Meditation)



Part 16 (Compassion)



Part 17 (Miracles)



Part 18 (Death & Legacy, Part 1)



Part 19 (Death & Legacy, Part 2)




ရုပ္ရွင္ကားကို အစမွ အဆံုးအထိ တစ္ဆက္တည္း ၾကည့္လိုသူမ်ား ဤေနရာသို ့ႏွိပ္၍ၾကည့္ပါရန္။

Posted by The Bliss Of Emancipation at 1:11 PM 0 comments Links to this post
Labels: Dhamma Video

Read more...

ဘုန္းဘုန္းတို ့ရဲ ့မဂၤလာ သၾကၤန္





မေန ့က ေျပာခဲ့တဲ့ အက်ေန ့လား အတက္ေန ့လား ဆိုတဲ့
ေဆာင္းပါးမွာ ေရးခဲ့တဲ့ အတိုင္း
မဂၤလသုတ္ကို ထိုင္သင္တန္းေက်ာင္းမွာ
ခ်ီးေျမွာက္ ရြတ္ဖတ္ေပးခဲ့ျပီး
မဂၤလသုတ္ ရတနာသံုးပါးဂုဏ္ေတာ္မ်ား မႊမ္းထုံထားတဲ့
ေရစင္သန့္သန့္ စႏၵကူးနံ ့သာေရကို
မဂၤလာ သၾကၤန္ အျဖစ္
မွတ္တမ္း ဓာတ္ပံု ရိုက္ခဲ့ပါတယ္။



ဘုရား အေနကဇာတင္ျခင္းကို တစ္ကိုယ္ေတာ္ ရြတ္ဖတ္ေပးခဲ့တယ္။
ဘုရားဂုုဏ္ေတာ္ကိုေတာ့
ကိုယ္တိုင္လည္း ပါ၀င္ ။ အားလံုးကိုလည္း ရြတ္ဆိုေစျပီး
ပါြးမ်ား ရြတ္ဆိုခဲ့ပါတယ္။




ပရိတ္သတ္ကေတာ့ မ်ားပါ့။
သူတို ့လည္း အားရပါးရ။
စိတ္ေတြလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ၾက။

ကိုယ့္ဘက္ကလည္း ေစတနာထား။
ေမတၱာေတြလည္း ပြါး။

သူတို့ ရဲ ့ေစတနာ
ကိုယ့္ေစတနာ

ေစတနာခ်င္း
လည္ျခင္းဖက္။

စိတ္ဓာတ္တူရင္
အပူပင္ ကင္းတယ္။


ျမတ္ေရာင္နီ
သၾကၤန္ အၾကတ္ေန ့
(၁၅၊၀၄၊ ၂၀၁၀)

Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP