* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, December 11, 2010

ဗုဒၶဘာသာအေပၚ ထင္ျမင္ခ်က္

တေလာက စာအုပ္တစ္အုပ္ဖတ္မိရာ ထိုစာအုပ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာႏွင္႔စပ္သည္ ေ၀ဖန္မွဳ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေတြ႔ရပါသည္။ ေ၀ဖန္ၾကသူမ်ားက ဘာသာအယူကဲြျပားသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ေ၀ဖန္ခံႏိုင္ေသာ ဘာသာျဖစ္သျဖင္႔ ေ၀ဖန္ခ်က္ဟူသမွ်ကို ျပန္လည္ေခ်ပစရာ မ်ားရွိသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ႔ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားကိုမူ ေခ်ပစရာ မလိုပါ။ တစ္ခ်ိဳ႔က မိမိကို တိုက္ရိုက္ ေမးလာသည္ မ်ားလည္းရွိပါသည္။ မွန္သည္ကို မွန္သည္႔အတိုင္း လက္ခံၿပီး မမွန္သည္ကို တရားနည္း လမ္းအတိုင္း ေျဖရွင္းျပရပါမည္။ တစ္ခ်ိဳ႔က ဗုဒၶဘာသာ၏ ေမတၱာ၀ါဒသည္ ခရစ္ေတာ္၏ ေမတၱာ၀ါဒႏွင္႔ တူေနသည္ ဟုလည္း ေျပာၾကပါသည္။ သူတို႔ဆိုလိုသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာက သူတို႔ထံမွ ခိုးယူသလိုမ်ိဳး ယူဆၾကပံု ေပၚေနပါသည္။ ေမတၱာခ်င္းသာ တူေနပါက ၀မ္းသာစရာသတင္း ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္သည္ ေလာကခ်မ္းသာေရးအတြက္ ေပၚေပါက္လာသည္ ျဖစ္ေပရာ ခရစ္ေတာ္၏ ေမတၱာ ၀ါဒႏွင္႔သာ ထပ္တူညီပါေစ ၀မ္းသာေနမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေမတၱာ၀ါဒသည္ လူသားအားလံုး၏ အက်ိဳးစီးပါြး ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ သမိုင္းေၾကာင္းအရ အျငင္းပါြးစရာ မရွိပါေပ။ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ခရစ္ေတာ္ ထက္ ႏွစ္မ်ားစြာ ေစာၿပီးေပၚေပါက္လာခဲ႔သည္ကိုလည္း သိၾကသူ မ်ားပါသည္။ ေမတၱာ၀ါဒသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တီထြင္ထားေသာ ၀ါဒလည္း မဟုတ္ေခ်။ ရွိၿပီးသား ေမတၱာ၀ါဒကို ျမတ္စြာဘုရား ရွင္က ျပန္လည္ေဟာေျပာခဲ႔ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားအေလာင္း ဘ၀တြင္လည္း ေမတၱာပါရမီကို ျဖည္႔ဆည္းခဲ႔ေပရာ ဘုရားအေလာင္းသည္ ကမၻာတိုင္းတြင္ ရွိေနေပသည္။

စာေရးသူ အိႏၵိယတြင္ ေနခဲ႔စဥ္က ေက်ာင္းက စီစဥ္ေပးခဲ႔ေသာ ခရီးတစ္ခုကို ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင္႔ အတူသြားခဲ႔ရာ အမ်ားအားျဖင္႔ ဟိႏၵဴဘာသာကိုးကြယ္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ထိုအထဲတြင္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးက ဗုဒၶဘာသာသည္ ရုပ္ထုကိုးကြယ္ေသာ ဘာသာလားဟု ေမးျမန္းခဲ႔ဖူးပါသည္။ ထိုေက်ာင္းသူကိုမူ ျပည္႔ျပည္႔စံုစံု မေျဖျပ ႏိုင္ခဲ႔ပါ။ ဗုဒၶဘာသာ ရိုးရာအယူအဆအရ ေစတီပုထိုးမ်ား၊ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကိုု ကိုးကြယ္ၾကသည္မွာ အျပစ္မရွိသည္႔ျပင္ ေကာင္းေသာ အက်ိဳးကိုလည္း ေဆာင္ပါသည္။ ဘုရားအလိုေတာ္အရ အတိ အက်ကို ဆိုရပါမူ လက္ေတြ႔ က်င္႔ၾကံမွဳသည္သာ လိုရင္းျဖစ္ေပသည္။ ေစတီပုထိုးမ်ားကို ကိုးကြယ္မွဳ၊ ဓာတ္တာ္ကိုးကြယ္မွဳ မ်ားသည္လည္း ကုသိုလ္စိ္တ္ ျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးလွပါသည္။ ထိုမွတစ္ဆင္႔ တက္ရန္ ၾကံေသးသည္ကိုမူ နားလည္ထား ၾကရပါမည္။ လမ္းဆံုးခရီးသို႔ မသြား ႏိုင္ၾကေသးသူမ်ား၊ သြားရန္ အတြက္စိတ္ မပါၾကေသးသူမ်ား၊ မသြားခ်င္ေသးသူမ်ား၊ သြားရေကာင္း မွန္း မသိေသးသူမ်ား အတြက္မူ ေစတီပုထိုးစသည္ ကိုးကြယ္မွဳသည္ အမွန္ပင္လိုအပ္ေနပါေသး သည္။ သစ္မရခင္ ၀ါးကူဆိုသည္႔ သေဘာပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ၀ါဒသည္ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္တစ္ခု ျဖစ္ေပရာ ရုပ္ထုကို မကိုးကြယ္ရဟုလည္း အျပတ္မျငင္းေပ၊ ရုပ္ထုတြင္သာ လမ္းဆံုးဟု ထင္မွတ္ေနသူမ်ားအတြက္ လက္ေတြ႔ က်င္႔ၾကံေရးသည္ အဓိက ေနရာတြင္ ရွိေနသည္ကိုလည္း ေဟာေဖၚ ညႊန္ျပထားပါသည္။ ေစတီတည္ျခင္း၊ ေက်ာင္းေဆာက္ျခင္း၊ လူမွဳေရး ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ေဆးရံုေဆးခန္း တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေလာကီစာ သင္ျပေပးျခင္း စသည္တို႔ကို ဗုဒၶ၀ါဒ၏ အကာမဖက္ အႏွစ္သက္သက္ကို သေဘာက်ေသာ ၀ိပႆနာ တရားကို အားထုတ္သူႏွင္႔ စာသင္တိုက္ တည္ေထာင္သူ ရဟန္းေတာ္ အခ်ိဳတို႔က သေဘာမက် တတ္ၾကေပ။ ထိုအလုပ္မ်ားသည္လည္း ဗုဒၶဘာသာ အရွည္ တည္တ႔ံေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ေကာင္းမ်ား ျဖစ္သည္၊ မျဖစ္္သည္ကို ေသခ်ာစြာ သုေတသန ျပဳသင္႔ပါသည္။ စာေရးသူ၏ ဆႏၵအရမူ ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာသည္ ဥယ်ာဥ္ႀကီးတစ္ခုႏွင္႔ အလားတူေနသျဖင္႔ ေကာင္းေသာ အလုပ္မ်ားျဖစ္ပါမူ ဆန္႔က်င္မွဳကို မျပဳလိုပါ။ ဗုဒၶသည္ လူသားမ်ား၏ ေကာင္းက်ိဳး အတြက္ ေပၚလာခဲ႔သည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လူသား အားလံုးကို နိဗၺာန္ပို႔ေပးႏိုင္ခဲ႔သည္ မဟုတ္ေပ။ ပါရမီ ျပည္႔၀သူ၊ ဓာတ္ခံေကာင္းရွိသူမ်ားသာ က်ြတ္တမ္း၀င္ခဲ႔ၾကပါသည္။ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာ အက်ိဳးအတြက္ သည္ပိုး ေဆာင္ရြက္ခဲ႔သည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ နိဗၺာန္ အဆင္႔သည္ အျမင္႔ဆံုးျဖစ္ေပရာ အျမင္႔ဆံုးသို႔ မေရာက္ေသးမွီ က်န္ေသာ အဆင္႔မ်ားအတြက္လည္း ဗုဒၶ၏ ဆံုးမခ်က္မ်ား ရွိရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ အစ အလယ္ အဆံုး ေကာင္းျခင္း သံုးျဖာႏွင္႔ ျပည္႔စံုေသာ ဗုဒၶတရားေတာ္ဟု ဆိုထားရာ အလႊာေပါင္းစံုအတြက္ အက်ိဳးရွိေစရပါမည္။

တစ္ခ်ိဳ႔က ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ဟိႏၵဴ၀ါဒႏွင္႔ တူေနသည္ဟုလည္း ဆိုၾကပါေသးသည္။ အိႏိၵယႏိုင္ငံမွ ေပၚထြက္လာခဲ႔ေသာ ဗုဒၶ၀ါဒတစ္ခု ျဖစ္ေပရာ တစ္ခ်ိဳ႔အပိုင္းတြင္ ဟိႏၵဴ၀ါဒ အခိုးအေငြ႔မ်ား မကင္း ရွိတတ္မည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ သို႔ေသာ္ အႏွစ္သာရကမူ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတလမ္းျဖစ္သည္ကိုမူ လံုး၀ သိထားၾကရေပမည္။ ဟိႏၵဴ၀ါဒသည္ အျမဲတည္သည္႔ နိစၥ၀ါဒ၊ သႆတ၀ါဒ၊ အတၱ၀ါဒ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ အစဥ္သျဖင္႔ ျဖစ္တည္ပ်က္၀ါဒ၊ အနတၱ၀ါဒ ျဖစ္သည္ကို သိထားၾက ရေပမည္။ ဥပမာ ေရႊတိဂံုစသည္႔ အထင္ကရေနရာတြင္ တနဂၤေနြၿဂိဳဟ္စသည္႔ ဘာသာေရး သေကၤတမ်ားသည္ ဟိႏၵဴ အရိပ္ အေငြ႔မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဗုဒၶ၀ါဒီမ်ားက အသြင္သ႑န္ကိုသာယူထားၿပီး အႏွစ္သာရ ပိုင္းကို ေျပာင္းလဲ ပစ္ၾကပါသည္။ ဘုရားေစာင္းတန္းတိုင္းတြင္ရွိေနသည္႔ ေဗဒင္ဆရာမ်ား သည္လည္း ဟိႏၵဴ၀ါဒ၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာတို႔က ယၾတာေခ် ေသာအခါ ဗုဒၶဘာသာအယူ ျဖစ္သြားေစရန္ ဖန္တီးတတ္ၾကပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ႔ရဟန္းေတာ္မ်ားက ေဗဒင္ကို ယံုၾကည္သျဖင္႔ လွဴဒါန္းေသာ အလွဴသည္ မစစ္မွန္ဟု ေဟာေျပာတတ္ၾကပါသည္။ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္က အလွဴဒါန အမ်ိဳးအစားေပါင္း (၂၀၀) ေက်ာ္ကို ေဟာျပထားေပရာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ အက်ံဳး၀င္သြားမည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ မစစ္မွန္ဟု ဆိုျခင္းမွာ နိဗၺာန္ကို တိုက္ရိုက္ ေရာက္ေစ တတ္သည္ မဟုတ္ဟု ဆိုလိုသည္လား၊ ကုသိုလ္ လံုး၀မရဟု ေျပာလိုသည္လား မသဲကဲြပါ။ ေဗဒင္အရ ျပဳလုပ္ေသာ ဒါနသည္ အက်ိဳးမႀကီးေသာ ဒါနကုသိုလ္ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အက်ိဳးမဲ႔ ဒါနတစ္ခု မဟုတ္သည္ကိုလည္း သိေစလိုပါသည္။ ျမန္မာအမ်ားစုသည္ လူမ်ား ေသဆံုးၿပီးေနာက္ ခုႏွစ္ရက္ အတြင္း မိမိတို႔၏ အိမ္နားမွမခြါပဲ ရွိေနတတ္ၾကသည္ဟု ယံုၾကည္ၾက သူမွာ အမ်ားစု ျဖစ္ပါသည္။ သို႔အတြက္ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ ရက္လည္ဆြမ္းကို ေက်ြးတတ္ ၾကပါသည္။ ထိုအယူအဆသည္ ဗုဒၶ၏ အယူအဆ မဟုတ္သည္ကို သိၾကသူ ရွားပါသည္၊ တစ္ခ်ိဳ႔က သိပါေသာ္လည္း အစဥ္အလာႀကီးကို ဖ်က္ဆီးပစ္ရန္မွာမူ လြယ္ကူေသာအလုပ္ မဟုတ္ေပ။ လူတစ္ဦး သည္ ေသဆံုးၿပီးပါက ေနာက္ဘ၀တစ္ခုသို႔ ခ်က္ခ်င္း ကူးေျပာင္းသြားသည္ကို အဘိဓမၼာ မသိသူ မ်ားက နားလည္ရန္ ခက္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ လြယ္ကူေသာ ဟိႏၵဴအစဥ္အလာကို လက္ခံလ်က္ ျမန္မာလူမိ်ဳးတို႔က က်င္႔သံုးေနၾကပါသည္။ ဆြမ္းသြပ္သည္႔ ကိစၥမွာ ေဆာင္ရြက္ထိုက္သည္႔ကိစၥ ျဖစ္ေသာ္လည္း မျဖစ္မေန ကိစၥတစ္ခု မဟုတ္သည္ကိုမူ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိထားရပါမည္။ မျဖစ္ မေန ကိစၥတစ္ခုဟု ယူဆသူမ်ားသည္ အစဥ္အလာ သမားမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး လိုအပ္ပါက က်င္႔သံုးမည္ဟု ယူဆပါက ဗုဒၶ၀ါဒီသမားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ဦးစလံုးတို႔၏ ယံုၾကည္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ အက်ိဳးမဲ႔အေနျဖင္႔ မျဖစ္ၾကပါ။ ေသဆံုးၿပီးေနာက္ ၀ိဥာဥ္သည္ အိမ္နီးနားတြင္ ခုႏွစ္ရက္ ပတ္လံုးတည္ ေနသည္ဟု ယူဆေနၾကသည္ မွာလည္း မဟုတ္မွန္ေသာ အယူအဆပင္ျဖစ္ ပါသည္။ လူတို႔၏ အစဲြ အလမ္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။

တဖန္ နတ္ကိုးကြယ္မွဳအပိုင္းကို ၾကည္႔ၾကပါဦး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ နတ္ကိုးကြယ္မွဳသည္ တားဆီးမရ ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ပင္ မ်ားလွပါသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားကလည္း အခြင္႔ရလွ်င္ရသလို နတ္ကိုးကြယ္မွဳ မျပဳၾကရန္ ေဟာေျပာျပတတ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အရွိန္အဟုန္ကား ေကာင္းဆဲ ျဖစ္ပါ သည္။ နတ္ကို ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္႔ ကိုးကြယ္တတ္ၾကပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ႔က ေၾကာက္သျဖင္႔ ကိုးကြယ္ၾကၿပီး စီးပါြးေရးေကာင္းေစရန္ တစ္ခ်ိဳ႔က ရည္ရြယ္ၾကပါသည္။ ဤသည္မွာလည္း ဟိႏၵဴ၀ါဒ၏ လႊမ္းမိုးမွဳ ျပယုဂ္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေထရ၀ါဒ ေရာက္လာသည္မွာ သမိုင္းအရ အလြန္ေရွးက် သည္ဟု မဆိုသာပါေခ်။ နတ္ကိုးကြယ္မွဳသည္ကား ေထရ၀ါဒထက္ ေစာေနသည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္မ်ားတြင္လည္း နတ္ေဒ၀တာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို အထက္နတ္၊ ေအာက္နတ္ စသျဖင္႔ ေဖၚျပထားရာ နတ္အယူအဆႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာတို႔က စဲြေနသည္ကို ပယ္ျမစ္ရန္မွာ ခက္လွပါသည္။ ထိုနတ္အယူအဆမ်ားမွ တစ္ဆင္႔ ယေန႔ေခတ္ ကိုးကြယ္ေနၾကေသာ နတ္မ်ားကို ပံုေဖၚယူၿပီး ကိုးကြယ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔အတြက္ နတ္ကိုးကြယ္မွဳကို ပေပ်ာက္သြားရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ တစ္ျခားေသာ အာရွတိုက္ရွိ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္လည္း နတ္ကိုးကြယ္မွဳမ်ား ရွိေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ စာေရးသူငယ္စဥ္က မိခင္ႀကီးသည္ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ လယ္စပါးမ်ားအတြက္ ကြမ္းရြက္ႏွင္႔ ထန္းလ်က္၊ ထမင္းျဖဴ တို႔ကို လယ္ေစာင္႔နတ္ကို ႏွစ္စဥ္မပ်က္ တင္သည္ကို မွတ္မိ ေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ စာေရးသူတို႔၏ အိမ္တြင္မူ မည္သည္႔နတ္ကိုမွ ပူေဇာ္ျခင္း မျပဳပါ။ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ကလည္း ရုိးရာဓေလ႔ထံုးတမ္းမ်ားကို အျပစ္မျဖစ္ပါက မျပစ္ပယ္သင္႔ေၾကာင္း ေဟာၾကား ေတာ္မူထားပါသည္။ လိစၦ၀ီမင္းသားတို႔၏ ႀကီးပါြးေၾကာင္း ခုႏွစ္ခ်က္တြင္ တစ္ခ်က္ ပါ၀င္ပါသည္။ အစြန္းေရာက္သည္႔ ပံုစံျဖင္႔ ျမန္မာျပည္သူတို႔ နတ္ကိုးကြယ္မွဳကို ျပဳလုပ္ေနၾကသည္မွာျဖင္႔ ရင္ေလး စရာ ေကာင္းလွပါသည္။ တန္ခိုးနည္းသည္႔ နတ္မ်ားက မကယ္မႏိုင္သည္႔ျပင္ ဒုကၡကိုပင္ ေပးတတ္ေၾကာင္း သိထားသင္႔ပါသည္။ ဒုကၡမရခ်င္ပါက မိမိတို႔၏ ကုသိုလ္ကို သူတို႔အား အမွ်ေ၀ေပး သင္႔ပါသည္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ပင္ တန္းခိုးနည္းသည္႔ နတ္မ်ားျဖစ္ေနသျဖင္႔ မိမိတို႔အား တစ္စံုတစ္ခုမွ် ေပးလိမ္႔မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း မွတ္ထားၾကေစလိုပါသည္။ တန္ခိုးႀကီးသည္႔ နတ္မ်ားကမူ ေစာင္႔ေရွာက္ ေပးပါလိမ္႔မည္၊ သူတို႔ကိုလည္း အမွ်ေ၀ေပးရပါမည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာသည္ အျခားဘာသာမ်ားႏွင္႔ ႏိုင္းစာလွ်င္ အင္အား မေကာင္း လွေတာ႔ပါ။ အင္အားနည္းသည္႔ အေနအထားတြင္ ေထရ၀ါဒ၊ မဟာယာန၊ ၀ဇိရယာန စသည္ျဖင္႔ မတူကဲြျပားေနၾကပါသည္၊ ထိုအကဲြအျပားကို ညွိႏိုင္းပါကလည္း ညီညြတ္စရာ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ယခုမွကဲြေသာ အကဲြမဟုတ္သည္႔ျပင္ တစ္ခ်ိဳ႔ကဲြျပားခ်က္မ်ားကလည္း ထင္သာျမင္သာ ေလာက္ ေအာင္ပင္ ကဲြျပားမွဳရွိေနရကား သည္အတိုင္းသာ ထားၾကေစလိုပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အားလံုးတူညီစြာ က်င္႔သံုးလ်က္ပင္ ဂိုဏ္းႀကီး ကိုးဂိုဏ္းေပါင္း မရႏိုင္ေသးေပ။ သီရိလကၤာတြင္လည္း သံုးဂိုဏ္း ကဲြလ်က္ပင္ ရွိၾကပါသည္။ တူညီသည္႔ဂိုဏ္းမ်ားပင္ တစ္စုတစ္စည္းျဖစ္ရန္ အလွန္းကြာ ေနေသးသည္ဟု ဆိုပါလ်င္ မဟာယာနႏွင္႔ ေထရ၀ါဒတို႔သည္ အဘယ္မွာ ဆိုဖြယ္ရွိေတာ႔ အ႔ံနည္း။ သို႔ေသာ္ ဘယ္သူကမွန္သည္ မွားသည္ကို ေျပာဆိုေနပါလွ်င္ ဂ်ာေအး သူ႔အေမရိုက္သာ ျဖစ္ေခ်မည္။ ဘယ္သူမွလည္း လက္ခံၾကမည္ မဟုတ္ေပ။ အဓိကေပတံျဖစ္သည္႔ မဂၢင္ရွစ္ပါး ႏွစ္၀ါဒလံုးတြင္ရွိ ေနသည္ျဖစ္ရာ သမေဏာ နတၳိ ဗာဟိေရ အရ ဗာဟိရမဟုတ္သည္ဟု ဆိုရေပမည္။ မဂၢင္က်င္႔စဥ္မရွိ က ကိေလသာၿငိမ္းေၾကာင္း အက်င္႔မရွိဟု ဆိုလိုပါသည္။ ယခုမူ ကိေလသာၿငိမ္းေၾကာင္းအက်င္႔သည္ ႏွစ္ဂိုဏ္းစလံုးတြင္ ရွိေနပါသည္။ က်င္႔သည္ မက်င္႔သည္က အပိုင္းတစ္ပိုင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶအေပၚၾကည္ညိဳယံုၾကည္မွဳသည္ ႏွစ္ဂိုဏ္းစလံုး အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းမွဳတြင္လည္း တူညီသည္႔ စံႏုုန္းမ်ား ရွိၾကပါသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင္႔ပင္ ဗုဒၶဘာသာကဲြျပားမွဳအေပၚ သူတစ္ပါးက ေမးလာပါက သင္႔ေတာ္ေအာင္ ေျဖတတ္ရန္လည္း လိုပါသည္။ တစ္ဖန္ သက္သတ္လြတ္ႏွင္႔ ပတ္သက္၍လည္း ေထရ၀ါဒ၊မဟာယာန အထူးအေထြ ကဲြျပားမွဳ မရွိလွပါ၊ ၾကံဳသလိုပင္ ဘုဥ္းေပးၾကၿပီး ေထရ၀ါဒတြင္လည္း သက္သတ္လြတ္က်င္႔သံုးသူ မရွားလွပါေပ။ အဆင္ေျပသလို က်င္႔သံုးႏိုင္ေသာ က်င္႔စဥ္တစ္ခုျဖစ္သည္ကို သိထားရပါမည္။ တရားေသ၀ါဒ မွတ္သူမ်ားသည္ အမွန္တရားကို ေသေသခ်ာခ်ာ မေလ႔လာမိသျဖင္႔ ကဲြျပားသည္ဟုထင္ေနၾကသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာအေပၚ ေ၀ဖန္ၾကသူမ်ားရွိေနၾကပါေသာ္လည္း က်င္႔စဥ္အပိုင္းတြင္မူ ဟာကြက္ မရွိပါ။ ရိုးရာက်င္႔သံုးမွဳမ်ားတြင္မူ အကဲြအျပားမ်ားရွိေလသျဖင္႔ ေထာက္ျပႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ရိုးရာမ်ားသည္ က်င္႔စဥ္ေပၚတြင္ ထိခိုက္မွဳ မရွိေလသျဖင္႔ စိတ္၀င္စားစရာပင္ ေကာင္းလွပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ဘာသာအယူ၀ါဒအေပၚတြင္ စိတ္၀င္စားစြာ ရွိသင္႔ ပါေၾကာင္း ေရးသားရပါသည္။

စာေရးသူ၏အာေဘာ္

ဘာသာေရးအေပၚ အမွဳမဲ႔ အမွတ္မဲ႔ မျဖစ္ေစလိုဘဲ သတိျပဳ ေစလိုပါသည္။

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက

ဓမၼဒူတေက်ာင္း၊ ဘူေဖ်ာင္းရပ္ကြက္

အင္ခ်ြန္းျမိုဳ၊ေတာင္ကိုရီးယား

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP