* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, December 11, 2010

ရွင္ေတာ္ေဟာၾကား ဓမၼစကားေတာ္မ်ား (စိတၱ၀ဂၢ)

Fotolia_4812280_XS

ဓမၼပဒအ႒ကထာ က႑ႏွစ္ခု စာမ်က္ႏွာ (၁၈၁) ကို ေဆာင္းပါး ႏွစ္ပုဒ္ျဖင္႔ သိစရာအခ်က္မ်ားကို ေရးၿပီး ခဲ႔ပါၿပီ။ ဤစိတၱက႑တြင္ စာမ်က္ႏွာ (၃၀)၊ ဂါထာေပါင္း (၁၁) ခု၊ ၀တၳဳေပါင္း (၉) ခုျဖင္႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေၾကာင္း၊ လူသားတစ္ဦး အေၾကာင္းတို႔ကို ေဖၚျပထားပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေၾကာင္းကို ေဖၚျပရာတြင္ အလုပ္အေကွြ်း ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါး၊ အမည္မသိ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါး၊ သာသနာ႔ေဘာင္တြင္ ၿငီးေငြ႔သြားေသာ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါး၊ သံဃရကၡိတ မေထရ္ႀကီး၏ တူေတာ္ ရဟန္း တစ္ပါး၊ စိတ္အလိုသို႔ လိုက္ေသာ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါး၊ ရဟန္းေတာ္ငါးရာ၊ ခႏၶာကိုယ္ ပုပ္ေစာ္နံေသာ ဂိလာန ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါး၊ ေသာေရယ် သူေ႒းသား ဘ၀မွ ရဟန္းျပဳ လာေသာ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါး အေၾကာင္းႏွင္႔ လူသားတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ႏြားေက်ာင္းသား နႏၵလုလင္ အေၾကာင္းတို႔ ျဖစ္ပါသည္။

စိတၱက႑အေၾကာင္း မေရးမီ ငယ္ငယ္ကၾကားခဲ႔ဖူးေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး၏ အေၾကာင္းကို သတိရမိပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ႔ ဆရာေတာ္မ်ားသည္ စာေပပရိယတ္ တတ္ၾကြမ္းၾကပါေသာ္လည္း တရား ေဟာရမွာကို ၀န္ေလးတတ္ ၾကပါသည္။ မျဖစ္မေနေဟာၾကရၿပီ ဆိုေသာ္လည္း တိုတိုသာ ေဟာတတ္ ၾကပါသည္။ လူေတြကလည္း အရွင္ဘုရား တရားေကာင္းလိုက္တာဟု ခ်ီးမြမ္းတတ္ၾကပါသည္၊ ဘယ္လိုေကာင္းတာလဲဟု ေမးေသာအခါ တရားကတိုလို႔ပါဘုရား ဟုေလ်ာက္ထားတတ္ ၾကပါသည္။ ယေန႔ေခတ္ လူသားမ်ားသည္ အခ်ိန္ဆင္းရဲ ၾကပါသည္။ အထူးသျဖင္႔ ႏိုင္ငံျခားတြင္ ေရာက္ေနၾကေသာ သူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ တရားကို တိုတိုေဟာမွ အဆင္ေျပပါသည္။ သီလေပး ေရစက္ခ် အပါ၀င္ တစ္နာရီခန္႔ တရားေဟာသည္ကို အခ်ိန္ၾကာသည္ဟု သတ္မွတ္သူမ်ား ရွိပါသည္။ အကုန္ခံ ထားသည္႔ ေငြႏွင္႔ လုပ္အားတို႔ကို ၾကည္႔ၿပီး သိေစခ်င္သည္မ်ားကို ေျပာျပေသာ္လည္း နာယူလိုစိတ္ နည္းပါးၾကပါသည္။ လူအမ်ားသည္ ရုပ္၏ အစာျဖစ္ေသာ လွဴရမွာကို မႏွေျမာၾကပါေသာ္လည္း စိတ္၏ အစာျဖစ္ေသာ တရားကို မသိခ်င္ၾကပါ။ သို႔အတြက္ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းက တစ္ဦးဦးက ေမးလာခဲ႔ေသာ္ ဘုန္းႀကီးမ်ားထံသို႔ တြန္းပို႔ တတ္ၾကပါသည္။

ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အေၾကာင္းကို ဆက္ရပါလွ်င္ တရားေဟာမည္ လုပ္ေသာအခါ အရွင္ဘုရား တရားကို တိုတိုေဟာပါဘုရားဟု ဒကာတစ္ဦးက ေလ်ာက္ထားခဲ႔ပါသည္။ ပလႅင္ေပၚသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ထိုတရားေဟာမည္႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက အတိုႀကိဳက္ေသာ ဒကာမ်ားအတြက္ ယေန႔ ေဟာရမည္႔ တရားကေတာ႔ စိတ္ အေၾကာင္းပါပဲ၊ ကဲအားလံုးေသာ ဒကာမ်ားဘာတဲ႔လဲ စိတ္ပါဘုရား၊ ေအး အဲဒီ စိတ္ကို မွတ္ထားၾက ေပေတာ႔၊ ကဲ သာဓုေခၚၾက ဟုဆိုၿပီး ေရစက္ခ်ကာ ပလႅင္ေပၚမွ ဆင္းခဲ႔ ေပေတာ႔သည္။

တိုတိုင္းလည္း မေကာင္းေပ၊ တရားကို တစ္နာရီအတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ နာယူသင္႔ေပသည္။ ရွည္လြန္းရင္လည္း မသင္႔ေတာ္ေပ။ အတိုင္းအရွည္ကို သိရေပမည္။ ယခုေရးမည္႔ စိတၱက႑သည္လည္း ဆရာ ေတာ္ၾကီးက ေဟာျပသည္႔ စိတ္အေၾကာင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ဘုရားရွင္က စိတ္အေၾကာင္းကို ဂါထာမ်ားျဖင္႔ ေဟာေတာ္မူခဲ႔သည္ကို အ႒ကထာဆရာက ဖြင္႔ဆိုျပပါသည္။

စိတ္အေၾကာင္းကို ေျပာျပရာတြင္ ဗုဒၶ၏ အဘိဓမၼာပိဋကတ္တြင္ က်ယ္ျပန္႔စြာ ေလ႔လာႏိုင္ပါသည္။ လက္သန္း အ႒ကထာဟု လည္းေကာင္း၊ သၿဂိဳဟ္ဟု လည္းေကာင္းေခၚေသာ စာအုပ္ငယ္ကေလးတြင္ပင္ စိတ္အေၾကာင္းကို ျပည္႔ျပည္႔ စံုစံု ေလ႔လာႏိုင္ပါသည္။ ထိုစာအုပ္တြင္ ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးအစား တစ္ဆယ္႔ႏွစ္ဦး၊ တစ္ဦးစီတြင္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိေသာစိတ္မ်ား၊ အမိ၀မ္းတြင္းတြင္ ရွိေနခိုက္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာစိတ္၊ ျပင္ပကမၻာသို႔ ေရာက္လာေသာအခါ ျဖစ္ေသာစိတ္၊ တစ္ဘ၀ဆံုးခါနီးအခါ ျဖစ္ေသာစိတ္မ်ား အေၾကာင္းတို႔ကို ေဖၚျပ ထားပါ သည္။ ဤဓမၼပဒအ႒ကထာ ပထမအုပ္ စိတၱ၀ဂ္တြင္မူ အထက္ပါ တင္ျပျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ စိတ္တစ္ခု တည္းကိုပင္ အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနေၾကာင္း ၀တၳဳမ်ားျဖင္႔ ထင္ရွားေစကာ စိတ္၀င္စားစရာျဖစ္ေအာင္ အ႒ကထာဆရာက ရွင္းလင္းျပသထားပါသည္။ ၀တၳဳကိုးခုတြင္ ပါရွိေသာ စိတ္မ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖၚျပထားပါသည္။ စိတ္ကို တစ္ခါတစ္ရံ ၀ိဥာဏဟုလည္း ေခၚပါသည္။

၁။ တုန္လွဳပ္တတ္ေသာစိတ္ (ဖႏၵနစိတၱ) ၂။ လ်ပ္ေပၚေလာ္လီတတ္ေသာစိတ္ (စပလစိတၱ) ၃။ ေစာင္႔ေရွာက္ရခက္ေသာစိတ္ (ဒုရကၡစိတၱ)၊ ၄။ တားဆီးရခက္ေသာစိတ္ (ဒုႏၷိ၀ါရယ စိတၱ) ၊ ၅၊ လွ်င္ျမန္ ေသာစိတ္ (လဟုစိတၱ)၊ ၆၊ ဟိုဟိုဒီဒီေတြးေတာ တတ္ေသာစိတ္၊ သူ႔စိတ္တိုင္းက်၊ ထင္ရာလုပ္တတ္ ေသာစိတ္ (ယတၳကာမ နိပါတစိတၱ)၊ ၇၊ ၾကည္႔ခ်င္လည္း မျမင္ရႏိုင္ေသာစိတ္ (သုဒုဒၵသစိတၱ)၊ ၈၊ သိမ္ေမြ႔ လြန္းေသာစိတ္ (သုနိပုဏစိတၱ)၊ ၉၊ အေ၀းႀကီးသို႔ ေျပးတတ္ေသာစိတ္ (ဒူရဂၤမစိတၱ)၊ ၁၀၊ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေရြ႔ရွားတတ္ေသာစိတ္ (ဧကစာရစိတၱ)၊ ၁၁၊ အထည္ကိုယ္ မရွိေသာစိတ္ (အသရီရ စိတၱ)၊ ၁၂၊ လွိဳင္ဂူသဖြယ္ ျဖစ္ေသာစိတ္ (ဂုဟာသယစိတၱ)၊ ၁၃၊ မတည္တ႔ံေသာစိတ္ (အန၀႒ိတစိတၱ)၊ ၁၄၊ ၿမိဳ႔ႀကီးႏွင္႔တူေသာစိတ္ (နဂရူပမစိတၱ)၊ ၁၅၊ မွားယြင္းစြာ ေဆာက္တည္ထားအပ္ေသာစိတ္ (မိစၦာပဏိဟိတစိတၱ)၊ ၁၆၊ ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္ထားအပ္ေသာစိတ္ (သမၼာပဏိဟိတစိတၱ) ဟု အမ်ားသူငါ နားလည္ေစရန္ ေဖၚျပထားပါသည္။ ဤေဖၚျပခ်က္မ်ားမွာ စိတ္သရုပ္ မဟုတ္ဘဲ စိတ္ကို အထူးျပဳထားသည္႔ နာမ၀ိေသသန စကားလံုးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

တုန္လွဳပ္တတ္ေသာစိတ္ ဆိုသည္မွာ ထင္ရာျမင္ရာ အာရံုေတြအေပၚမွာ စဲြလမ္းတတ္သည္႔ စိတ္ကို ဆိုလိုပါသည္။ ေက်းလက္ေတာရြာတြင္ ရွိေသာ ကေလးသူငယ္ တစ္ေယာက္ကဲ႔သို႔ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ မေနတတ္ျခင္းကို လ်ပ္ေပၚေလာ္လီတတ္ေသာစိတ္ဟု ဆိုထားပါသည္။ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ေနရာတြင္ ရပ္တည္ႏိုင္ရာ ခဲယဥ္းသကဲ႔သို႔ပင္ သင္႔တင္႔ေသာ အာရံုေကာင္းမ်ားအေပၚတြင္ ၾကာၾကာမရပ္တည္ ႏိုင္သည္ကို ေစာင္႔ေရွာက္ရ ခက္ေသာစိတ္ဟု ဆိုလိုၿပီး သူလိုခ်င္ၿပီဆိုမွျဖင္႔ ခ်င္ခ်င္တူးတူး မူၿပီးေရာဆိုသည္႔ သေဘာျဖင္႔ အသြင္မတူတာေတြကို ကိုယ္ထင္ရင္ ကုဋင္ေရႊနန္း လုပ္တတ္သည္႔ စိတ္ကို တားဆီးရ ခက္ေသာစိတ္ဟု နားလည္ရပါသည္။ ျဖစ္တာလည္းျမန္၊ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတာလည္း ျမန္လြန္းလွေသာ စိတ္ကို လွ်င္ျမန္ ေသာစိတ္ဟု ဖြင္႔ဆိုၿပီး ဟိုဟိုဒီဒီ ေတြးေတာ တတ္ေသာစိတ္၊ သူ႔စိတ္တိုင္းက်၊ ထင္ရာလုပ္တတ္ ေသာစိတ္ကိုမူ ရသင္႔သလား၊ ျဖစ္သင္႔သလား ၊ သင္႔ေတာ္သလား၊ အဆင္႔အတန္း တူသလား၊ အသက္အရြယ္ မွ်ရဲ႔လား စသည္ျဖင္႔ ဘာတစ္ခုကိုမွ အေလးမထားဘဲ ထင္တိုင္းႀကဲသည္႔ စိတ္ဟု ဆိုထားပါသည္။ မိမိတို႔ ရွဴေနေသာ ေလသည္ ထင္ရွားရွိပါေသာ္လည္း ၾကည္႔ခ်င္ပါက မျမင္ရႏိုင္ သလိုပင္ ၾကည္႔ခ်င္လည္း မျမင္ရႏိုင္ေသာစိတ္ သဘာ၀ကိုလည္း သိထားရပါမည္။ သိမ္ေမြ႔လြန္းေသာစိတ္ ဆိုသည္မွာ ႏူးည႔ံလြန္းသျဖင္႔ ကိုယ္တြယ္ရ ခက္ခဲသည္ကို ရည္ရြယ္ပါသည္။

အေ၀းႀကီးသို႔ ေျပးတတ္ေသာ စိတ္ဆိုသည္မွာ တထိုင္တည္းျဖင္႔ တစ္ကမၻာလံုးသို႔ ေငြမကုန္ပဲ ပတ္ႏိုင္သည္႔စိတ္ ျဖစ္ေပသည္။ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေရြ႔ရွားတတ္ေသာ စိတ္ဆိုသည္မွာ အေဖၚမလို တစ္ခ်ိန္တြင္ တစ္ႀကိမ္သာ ျဖစ္ပါသည္။ အထည္ကိုယ္မရွိေသာစိတ္ ဆိုသည္မွာ ကိုယ္တြယ္စမ္းသပ္၍ မရျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ လွိဳင္ဂူသဖြယ္ျဖစ္ေသာစိတ္ ဟူသည္မွာ မဟာဘုတ္ေလးပါး၊ (အပူအေအး၊ အေပ်ာ႔၊ အမာ၊ တြန္းကံအား ဟူေသာ) သေဘာတရား ေလးပါးတို႔ကို စိတ္သည္ အမွီျပဳေပသည္။ ပူရင္လည္း ခံစားခ်က္က တစ္မ်ိဳး၊ ေအးျပန္ရင္လည္း အတူတူပင္၊ မာသည္ကို ထိေတြ႔ မိျပန္ရင္လည္း စိတ္က ေျပာင္းတတ္သလို အေပ်ာ႔ကို နင္းမိ၊ ထိေတြ႔မိ ျပန္ရင္လည္း ေျပာင္းျပန္သည္။ မတည္တ႔ံေသာစိတ္ ဆိုသည္မွာ ျမင္း၏ ေက်ာကုန္းေပၚတြင္ တင္ထားခံရေသာ ပစၥည္းတစ္ခုလိုပင္၊ ဖဲြပံုေပၚတြင္ ထိုးစိုက္ထားေသာ ငုတ္လိုပင္ စိတ္သည္ တစ္ခါတစ္ရံ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္လိုက္ တစ္ခါတစ္ရံ ဘာသာကူးေျပာင္းလိုက္ႏွင္႔ တည္တည္တ႔ံတ႔ံ မရိွလွေပ။ ၿမိဳ႔ႀကီးႏွင္႔တူေသာစိတ္ ဟူသည္မွာ ၿမိဳ႔တြင္းသို႔ သူခိုး၀င္ၿပီဆိုမွ ရွဳပ္ေထြးလွေသာ လမ္း၊ အေဆာက္အဦးေတြ မ်ားေနသျဖင္႔ ဖမ္းဆီးရ ခက္သကဲ႔သို႔ပင္ စိတ္တြင္းသို႔ မေကာင္းသည္႔ အေတြးမွာမ်ား ၀င္လာသည္ဆိုပါက ေမာင္းထုတ္ပစ္ရန္ ခက္ေပသည္။ မွားယြင္းစြာ ေဆာက္တည္ထားေသာစိတ္ဆိုသည္မွာ အကုသလကမၼပထ တရားဆယ္ပါးႏွင္႔ ျပည္႔ေနေသာစိတ္ကို ဆိုလိုၿပီး ေကာင္းစြာ ေဆာက္ တည္ထားေသာစိတ္မွာမူ အျပန္အားျဖင္႔ ကုသလကမၼပထ တရားဆယ္ပါးႏွင္႔ ျပည္႔စံုေသာစိတ္ကို ဆိုလိုပါသည္။ ဤသို႔လွ်င္ အမ်ားသူငါ နားလည္ေစရန္ အ႒ကထာဆရာက စိတ္အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ ရွင္းလင္း ေဖၚျပထားပါသည္။

ရွင္ေမဃိယဟုေခၚေသာ အလုပ္အေကွြ်း ရဟန္းတစ္ပါး၏ စိတ္သည္ တုန္လွဳပ္ခဲ႔သည္၊ လ်ပ္ေပၚေလာ္လီခဲ႔သည္၊ သူကိုယ္တိုင္ သူ႔စိတ္ကို မႏိုင္သျဖင္႔ ေစာင္႔ေရွာက္ရ ခက္ခဲခဲ႔သည္၊ တားဆီးရ ခက္ခဲခဲ႔သည္၊ သူသည္ ဘုရားရွင္၏ အမိန္႔ကို ဆန္႔က်င္ခဲ႔ၿပီး တရားက်င္႔ရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင္႔ အခ်ိန္မေစာင္႔ဘဲ သူႏွစ္သက္ေသာ ျမစ္ေဘးက ဥယ်ာဥ္သို႔ သြားခဲ႔သည္၊ တရားထိုင္ေသာအခါတြင္ ေဘာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစိတ္မ်ား ေပၚလာခဲ႔သည္၊ သူသည္ တားဆီးႏီုင္စြမ္း မရွိသျဖင္႔ ဗုဒၶထံေတာ္သို႔ ျပန္လာခဲ႔ေပသည္။ ထိုေမဃိယ ရဟန္းေတာ္ကို စိတ္ကိုထိန္းနိဳင္လွ်င္ ခ်မ္းသာရႏိုင္ေၾကာင္း ေဟာေျပာျပေသာအခါ ေသာတာပန္ ရဟန္းေတာ္ျဖစ္လာခဲ႔ၿပီး မၾကာမီရဟႏၱာ မေထရ္ႀကီးတစ္ပါးလည္း ျဖစ္လာခဲ႔ပါသည္။

အမည္မသိ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးသည္လည္း ေစတနာေကာင္းေသာ အမ်ိဳးသမီးႀကီး တစ္ဦး၏ ေကာင္းသတင္းကို ၾကားရသျဖင္႔ သူမေနေသာ ေနရာသို႔ လာခဲ႔ရာမွာ ရဟန္းေတာ္က သူျဖစ္ခ်င္သည္မ်ားကို စိတ္ကူးျဖင္႔ ေတြးေတာခဲ႔သည္၊ သူျဖစ္ခ်င္ခဲ႔၊ အေတြးေပၚခဲ႔သည္မ်ားကို ေစတနာေကာင္းသူ အမ်ိဳးသမီးႀကီးက သူတစ္ပါး၏ စိတ္အႀကံကို သိသျဖင္႔ ျဖည္႔ဆည္းေပးခဲ႔သည္၊ ရဟန္းသည္ ထိုကဲ႔သို႔ျဖစ္ေနခဲ႔သည္ကို ေၾကာင္စိတ္ ၀င္ခဲ႔ေလသည္။ ေၾကာက္စိတ္ ၀င္လာခဲ႔ရျခင္းမွာ သူ႔စိတ္ကို သူကိုယ္တိုင္ မယံုသျဖင္ ေတြးခ်င္ရာကို ေတြးမိေလရင္ ဟူေသာ စိတ္ကူးေၾကာင္႔ ၀င္လာခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ အမ်ိဳးသမီးႀကီးကို ေတြ႔ေသာအခါ အျဖစ္မွန္ကိုဆိုၿပီး မေနလိုေတာ႔ေၾကာင္း ေျပာျပခဲ႔လ်က္ ၿပန္ခြင္႔ေတာင္းခဲ႔သည္။ တား၍ မရဘဲ သူ႔သေဘာျဖင္႔ ဇြတ္အတင္း ဘုရားရွင္ထံသို႔ ျပန္လာခဲ႔သည္။ ဘုရားရွင္က ျပန္သြားရန္ တိုက္တြန္းခဲ႔ ပါေသာ္လည္း မသြားရဲပံု မသြားခ်င္ေတာ႔ပံု ဇာတ္လမ္း ျဖစ္ပါသည္။ အဆံုးတြင္ စိတ္ကိုထိန္း ေစသျဖင္႔ တရားထူးကို ရခဲ႔ေပသည္။

ဆင္းရဲမွလြတ္လိုသျဖင္႔ ရဟန္း၀တ္လာခဲ႔ေသာ သူေ႒းသားတစ္ဦးအေၾကာင္း ေဖၚျပထားေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင္႔ ေတြ႔သျဖင္႔ အဆံုးအမေတြက မ်ားလွသည္။ ဆရာမ်ား သားေသ ဆိုသလိုပင္ ရဟန္း၀တ္ခ်င္စိတ္ ကုန္သြားၿပီး ၿငီးေငြ႔ေသာ ရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္သြားခဲ႔ရသည္။ ဘုရားရွင္ႏွင္႔ ဆံုသျဖင္႔ မ်ားမ်ားသိစရာမလို စိတ္တစ္ခုကိုသာ သိစရာလိုသည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔ ပါသည္။ ၾကည္႔ခ်င္လည္း မျမင္ရႏိုင္ေသာစိတ္၊ သိမ္ေမြ႔ လြန္းေသာစိတ္ကို နည္းစနစ္တက် ေစာင္႔ေရွာက္ႏိုင္သူမ်ား ခ်မ္းသာရပါသည္။

သံဃရကၡိတ မေထရ္ႀကီး၏ တူေတာ္ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးႏွင္႔ စိတ္ကူးတြင္ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ႔ၿပီး ဆြမ္းစားေနရင္း သူ၏ ဦးႀကီးေတာ္သူ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးအား ယပ္ခပ္ေပးေနခဲ႔ရာမွာ အေ၀းႀကီးသို႔ ေျပးတတ္ေသာစိတ္၊ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေရြ႔ရွားတတ္ေသာစိတ္၊ အထည္ကိုယ္ မရွိေသာစိတ္၊ လွိဳင္ဂူသဖြယ္ ျဖစ္ေသာစိတ္တို႔ေၾကာင္႔ သူ႔စိတ္ကူးမွ ဇနီးသည္အား ကေလးကို မထိန္းသိမ္းတတ္သျဖင္႔ ရိုက္လိုက္မိပါသည္။ တကယ္မဟုတ္သျဖင္႔ အရိုက္ခံလိုက္ရသူမွာ စိတ္ကူးမွ ဇနီးသည္မဟုတ္ဘဲ သူယပ္ခပ္ေပးေနခဲ႔ေသာ ဆြမ္းစားေနဆဲ ဦးရီးေတာ္မေထရ္ျမတ္၏ ဦးေခါင္းျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ ထိုအခါ ေဟ မိန္းမ ကိုေတာ႔ ႏိုင္ေအာင္ မရိုက္ႏိုင္ပဲ၊ အသက္ႀကီး ရဟန္းေတာ္မွာ ဘာအျပစ္မ်ားရွိလို႔ ရိုက္ရတာလဲ ဟု ဆိုေသာအခါ ငါ႔အေၾကာင္းေတာ႔ သိသြားခဲ႔ၿပီဟု သိလိုက္ၿပီး ယပ္ေတာင္ကိုခ် ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ထြက္ေျပးေသာ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။ ရဟန္းငယ္သည္လည္း ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကို ၾကားနာရသျဖင္႔ အရိယာျဖစ္လာခဲ႔ပါသည္။

စိတ္အလိုသို႔ လိုက္ေသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး၏ မတည္တ႔ံေသာ စိတ္ရွိသျဖင္႔ ခုႏွစ္ႀကိမ္ လူ၀တ္လဲၿပီးမွ ရဟႏၱာျဖစ္သြားရေသာ အေၾကာင္းကို ငါးနံပါတ္ ၀တၳဳတြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။ ရဟႏၱာျဖစ္ရမည္႔ ဘ၀မွာပင္ ဤကဲ႔သို႔ေသာ အျဖစ္မ်ိဳး ဘာေၾကာင္႔ ျဖစ္ရပါသလဲဟု ရဟန္းေတာ္မ်ားက သိခ်င္ၾကပါသည္။ အမွန္မွာမူ ကိေလသာေၾကာင္႔ဟု အေျဖထြက္ပါသည္။ ညစ္ႏြမ္းေသာ ထိုကိေလသာစိတ္သည္ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို သိရန္ ၀န္ေလးတတ္ပါသည္။

ရဟန္းေတာ္ ငါးရာသည္ တရားကို ၾကိဳးစား အားထုတ္ၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ျဖစ္ခဲ႔ၾကပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အေ၀းမွ ေရာင္ျခည္ေတာ္ လႊတ္ၿပီး တရားေဟာေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။ ဂုဏ္အထူးရွိေသာ ရဟႏၱာမေထရ္မ်ား ျဖစ္ခဲ႔ၾကပါသည္။ ခႏၶာကိုယ္ ပုပ္ေစာ္နံေသာ ဂိလာန ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးကိုမူ ဘုရားရွင္သည္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ျပဳစုေတာ္မူၿပီး စိတ္တည္ ၿငိမ္လာေသာအခါမွ တရားကို ေဟာေတာ္ မူခဲ႔ပါသည္။ ဂုဏ္အထူးရွိေသာ ရဟႏၱာမေထရ္တစ္ပါးပင္ ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ ၀န္ေဆာင္ႏြားလာပမာ ဘ၀ဆက္တိုင္း အက်ိဳးမေပးမခ်င္း ေနာက္က လိုက္လာခဲ႔ေသာ အကုသိုလ္ေစတနာ၏ သတိၱေၾကာင္႔ ဤဘ၀တြင္ ပုပ္ေစာ္နံေသာ သူျဖစ္ခဲ႔ရပါသည္။

ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္ထားအပ္ေသာ စိတ္ေၾကာင္႔ ေသာေရယ် သူေ႒းသား ဘ၀မွ ရဟန္းျပဳ လာေသာ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ အလံုးစံုေသာခ်မ္းသာကုိ ရခဲ႔ပါသည္။ ၀ိသာခါ၏ ေက်ာင္းအမႀကီး၏ မိဘမ်ားသည္ ခ်မ္းသာၾကပါေသာ္လည္း ယခုဘ၀တစ္ခုသာ အဆင္ေျပေစရန္ ေလာကီခ်မ္းသာကို ေပးနိင္ခဲ႔ပါသည္။ နတ္ခ်မ္းသာ၊ စ်ာန္ခ်မ္းသာ၊ ေလာကလြန္ခ်မ္းသာမ်ားကို မေပးနိဳင္ခဲ႔ၾကပါ။ ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္ထားအပ္ေသာ စိတ္သည္သာလွ်င္ ခ်မ္းသာမ်ိဳးစံုကို ေပးပါသည္။ ယင္းမွာ အျခားမဟုတ္ ကုသလကမၼပထတရား ဆယ္ပါးသာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔အတူပင္ မွားယြင္းစြာ ေဆာက္တည္ ထားအပ္ေသာစိတ္သည္ ပ်က္စီးေစတတ္သည္။ ေလာကတြင္ သူခိုးဟု အေခၚခံရသူက သူတစ္ပါးပစၥည္းကို ခိုးယူေနသည္ မဟုတ္သလို၊ (လာဘ္စားသူမ်ားသည္ လူႀကီးလူေကာင္းဟု သတ္မွတ္ခံၾကရေသာ လူအခ်ိ႔ ျဖစ္ပါသည္) ရန္သူတစ္ေယာက္က ရန္ဖက္တစ္ဦးကို သတ္ျဖတ္သည္လည္း မဟုတ္ေပ။(မိမိ၏ ခ်စ္လွစြာေသာ ဇနီးမ်ား၊ ဆရာသမားႏွင္႔ မိဘမ်ား၊ သားသမီးမ်ားကိုလည္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္႔ သတ္တတ္ၾကသည္၊ သူတို႔သည္ ရန္ဖက္မ်ား မဟုတ္ၾကပါေခ်။) တကယ္ သတ္တတ္သူမွာ မွားယြင္းစြာ ေဆာက္တည္ထားအပ္ေသာ စိတ္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ ႏြားေက်ာင္းသား နႏၵလုလင္သည္ ဆင္းရဲသားမဟုတ္ သူေ႒းတစ္ဦး ျဖစ္သည္႔ျပင္ သဒၶါတရား အားေကာင္းေသာသူ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ အရိယာတစ္ဦးျဖစ္ေသာ သူသည္ ဘုရားရွင္ႏွင္႔ ရဟန္းမ်ားစြာ တို႔အား လွဴဒါန္းၿပီး ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို မၾကာမီပင္ အသတ္ခံခဲ႔ရသည္။ သူ႔အတြက္ လြတ္ေျမာက္စရာ နည္းလမ္း မရွိခဲ႔ေပ။ ျမတ္စြာဘုရားက သူသည္ ဘယ္အရပ္ေနေန လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္၊ သူ႔ကို ေသေစတတ္သူမွာ ပ်က္စီးေစတတ္ေသာ စိတ္ထား ဟုပင္ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။

ေဆာင္းပါးမွတ္စုမ်ား

၁။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ အပၸမာဒ၀ဂ္

၂။ အဂၤုတၱရနိကာယပါဠိ

စာေရးသူ၏အာေဘာ္၊

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိသင္႔သည္႔ ဘုရားစကားေတာ္မ်ားကို သိေစရန္ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက

ဓမၼဒူတေက်ာင္း၊ ဘူေဖ်ာင္းရပ္ကြက္

အင္ခ်ြန္းျမိုဳ၊ေတာင္ကိုရီးယား

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP