* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, December 16, 2010

လူတုိင္းသိထားသင့္တဲ့“ကံ”အေၾကာင္း

Wednesday, 15 December 2010 17:12 | PostAuthorIconWritten by Administrator | PDF | | Print | | E-mail

ကမၼပစၥည္း အပုိင္း(၁)T Z sayadaw (8)

ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)

ကမၼပစၥည္း ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္း လက္သံုးထား ေျပာဆို ေနၾကတဲ့ “ကံနဲ႔ ကံရဲ႕ အက်ိဳး”ဆိုတဲ့ စကားထဲက ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးျပစ္ေတြကို ဖန္တီး ေပးေနတဲ့ ကံတရား အေၾကာင္းပါပဲ။

အံ့ဩဖို႔ေကာင္းတာကေတာ့ “ကံတရား”ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္းရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစားၿပီး တရင္းတႏွီး ရွိသေလာက္ လက္ေတြ႕ ဘဝနယ္ပယ္ မွာေတာ့ သူစိမ္း ျပင္ျပင္ လ်စ္လ်ဴ ႐ႈျခင္း ခံေနရတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။

ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဂ်ပန္ဘုန္းေတာ္ႀကီး တစ္ပါးရဲ႕စကားကို ေျပးၿပီး သတိရ မိပါတယ္။ ဂ်ပန္ျပည္၊ ေမဂ်ီေခတ္လို႔ေခၚတဲ့ ေမဂ်ီ ဘာသာေရးဂိုဏ္းႀကီး အထြတ္အထိပ္ ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ ဗုဒၶဘာသာတရားက ဂ်ပန္ျပည္ကိုေရာက္ပါတယ္။ ဘာမဆို ေဝဖန္စစ္ ေဆးခြင့္မရွိဘဲ ေျပာသမွ်ကို လက္ခံ ယံုၾကည္ရမယ္၊ မယံုၾကည္သူတိုင္း အျပစ္ရမယ္၊ ယံုၾကည္သူ အက်ိဳးရမယ္ဆိုတဲ့ လက္ေတြ႔မဆန္တဲ့ ဘာသာေရး တရားေတြၾကားမွာ “ ဘယ္သူမဆို အကန္းယံု အရမ္းယံုနဲ႔ လက္ခံစရာမလိုဘူး၊ ဆန္းစစ္ေဝဖန္ခြင့္ရွိတယ္၊ လက္ေတြ႕က်င့္သံုး သူတိုင္းကိုယ္သိ မ်က္ေမွာက္ လက္ေတြ႕ခံစားႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးကို ရေစမယ္”လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ၿပီး လက္ေတြ႕က်င့္စဥ္ နည္းလမ္းပါ အျပည့္အစံုပါရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္ဟာ လက္ေတြ႕က်က်ကို လိုလားေတာင့္တေနတဲ့ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးတို႔အတြက္ အံဝင္ကြက္တိ ျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ အခ်ိန္တိုတို အတြင္းမွာပဲ ဗုဒၶဘာသာတရားက လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ဆိုသလိုျဖစ္ၿပီး တစ္မုဟုတ္ခ်င္း ဆိုသလို ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားပါတယ္။

ဒါကို ေမဂ်ီဂိုဏ္းေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက မခံခ်ိမခံသာ ျဖစ္လာပံုရပါတယ္၊ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ေမဂ်ီဂိုဏ္းက အသက္ရွစ္ ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ဦးက ဗုဒၶဘာသာ ေက်ာင္းကိုသြားၿပီး အႀကီးအကဲ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို “သင္တို႔ ဗုဒၶဘာသာက ဒီေလာက္အထိ အုတ္ေအာ္ ေသာင္းတင္း ျဖစ္ေနရေအာင္ ဘယ္လို တရားမ်ိဳးေတြမို႔လဲ၊ ေျပာျပစမ္းပါ”လို႔ ေမးပါသတဲ့။

ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက “ဗုဒၶရဲ႕အဆံုးအမ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေတာ့ မေကာင္းမႈေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ ကိုထား ဆိုတဲ့ အေျခခံသံုးခ်က္ပါပဲ” လို႔ ျပန္ေျပာတဲ့အခါ၊ ေမဂ်ီဂိုဏ္းဆရာႀကီးက “ဒါေလးမ်ား တို႔ ရွစ္ႏွစ္သားေလာက္ကတည္းက သိၿပီးသားပါ၊ ဘာမ်ား ဆန္းလို႔လဲ”လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။

အဲဒီအခါမွာ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီး ျပန္ေျပာတဲ့စကားက “ေအး ... ရွစ္ႏွစ္သား ေလာက္ကတည္းက သိထားေပမယ့္ အခုအသက္ရွစ္ဆယ္ ေက်ာ္သည္အထိ မက်င့္သံုးႏိုင္ေသးဘူးမို႔လား” တဲ့။

ဟုတ္ပါတယ္၊ အဲဒီ ေမဂ်ီဂိုဏ္းဆရာႀကီးခ်ည္း မဟုတ္ဘူး၊ ဒီေန႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလဲပဲ၊ အဲဒီ “ မေကာင္းမႈေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထား” ဆိုတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အေျခခံ အဆံုးအမ သံုးပါးကို ရွစ္ႏွစ္သားခန္႔ ေလာက္ကတည္းက ႏႈတ္တက္ရ ေနၾကေပမယ့္ အသက ္ရွစ္ဆယ္အထိ ဘာမွ် ပီပီျပင္ျပင္ သ႐ုပ္မေဖာ္ႏိုင္ၾကသူေတြ ျဖစ္ေနၾကတုန္းပါပဲ။

ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမ သာသနာေတာ္က လိုက္နာက်င့္သံုး သ႐ုပ္ေဆာင္ရမည့္ သာသနာျဖစ္တယ္၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုကေတာ့ “ ႏႈတ္ေဆာင္ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ေတြကမ်ားၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ဦးေရက အေတာ္ကိုနည္းေနပါတယ္၊ ဇာတ္ညႊန္းကို ဇာတ္သ႐ုပ္ထင္ၿပီး ႏႈတ္တက္ အာဂံုရြတ္ေနၾက႐ံုနဲ႔ေတာ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ ဘဝဇာတ္ထုပ္ တစ္ခုျဖစ္မလာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ေျပာရမွာ အားနာစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ခက္ေနတဲ့ ကိစၥကေတာ့ သ႐ုပ္ကိုသာ ပီပီျပင္ျပင္ မေဆာင္ခ်င္ၾကတာ၊ ရခ်င္တဲ့ ဆုကေတာ့ အကယ္ဒမီ ေလာက္နဲ႔တင္ မတင္းတိမ္ေသးဘူး ကမၻာေက်ာ္တဲ့ ေအာ္စကာဆုအထိ တက္ေတာင္း ေနတယ္ဆိုရေလာက္ေအာင္ “ နိဗၺာန္ မဂ္ဖိုလ္ကို ရက္တိုတိုနဲ႔ ရခ်င္တယ္”လို႔ ေအာ္ေတာင္းေနၾကတဲ့ကိစၥပါပဲ။

“ ေကာင္းက်ိဳးေတြဆိုတာ ကုသိုလ္ကံရွိသူေတြနဲ႔ ထိုက္တန္ပါတယ္ဆိုရင္ ဒီေန႔ကမၻာမွာ အျခားဘာသာဝင္ႏိုင္ငံေတြက ခ်မ္းသာ မႈအထြတ္အထိပ္ ေရာက္ေနၿပီး ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားစုရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတြက ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလိုမျဖစ္ၾကတာလဲ” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ေမးေလ့ ရွိသူမ်ားအေနနဲ႔ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေရာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္ ျဖစ္ၿပီးလားဆိုတာ ျပန္လည္သံုးသပ္မိၾကဖို႔ပါ။ တခ်ိဳ႕ဆို “ သူမ်ား ေယာင္လို႔ေယာင္ အေမာင္ ္ေတာင္ေျမာက္မသိ” ဆိုသလို ခ်ေပးတာလိုက္ဆို၊ ရွိခိုးဦးတိုက္ လုပ္ဟဲ့ဆိုလို႔သာ လိုက္လုပ္ေနၾကေပမယ့္ ပင္ကိုယ္ သဒၶါတရားတို႔ ကိုယ္ပိုင္အသိတို႔နဲ႔က်ေတာ့ ႏႈတ္နဲ႔ေတာင္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ မေဆာင္ႏိုင္ၾက ေသးတာဟာ မႏုႆတၲဒုလႅဘ၊ ဗုဒၶဳပၸါဒ ဒုလႅဘ ရခိုက္ ႀကံဳခိုက္ဆိုတဲ့ ပင္ကိုအေျခခ ံေကာင္းႀကီးႏွစ္ခုအတြက္ အလြန္ႏွေျမာစရာေကာင္းတဲ့ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္မႈႀကီးတစ္ခုပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ကံတရား လို႔ေခၚတဲ့ ကမၼပစၥည္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သေဘာေပါက္ေအာင္ ေလ့လာေစခ်င္ပါတယ္။

ဒီကမၼပစၥည္းကို အ႒ကထာဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက သစ္ပင္တို႔ရဲ႕ အေျခခံျဖစ္တဲ့ “မ်ိဳးေစ့”နဲ႔ ဥပမာေပးပါတယ္၊ ဒါကို ပရမတၳ သ႐ူပေဘဒနီက်မ္းျပဳ ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက -

(၁) “ ကမၼပစၥေၥေယာ = သစ္ပင္တို႔အား၊ မ်ိဳးေစ့လားသို႔၊ ၾကြင္းျငားတူလတ္၊ သဟဇာတ္ႏွင့္၊ ကဋတၲာဝိပါက္၊ ဤႏွစ္ ခ်က္အား၊ တစ္ဆယ့္ငါးတြင္၊ အားပါးထုတ္ထ၊ လံု႔လသည္းစြာ၊ အမူအရာ ဟူေသာ ကမၼသတၲိထူးျဖင့္၊ ေက်းဇူးျပဳျခင္း လကၡဏာရွိေသာ၊ သဟဇာတ္ ေစတနာဟူေသာ သဟဇာတကမၼ၊ အတိတ္ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ေစတနာဟူေသာ နာနကၡဏိက ကမၼႏွစ္ပါး ပစၥည္းတရား၄င္း” လို႔ ျမန္မာ အနက္ ေယာဇနာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ကမၼပစၥည္းက သဟဇာတကမၼပစၥည္းနဲ႔ နာနကၡဏိကပစၥည္းလို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈေတြကို ျပဳလုပ္တဲ့ အခါမွာ ေကာင္းမႈ ျပဳခိုက္ ေကာင္းတဲ့စိတ္ကေလးျဖစ္တယ္၊ မေကာင္းမႈျပဳခိုက္မေကာင္းတဲ့ စိတ္ကေလးျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို စိတ္ ကေလးျဖစ္ ေနခိုက္မွာ စိတ္ကသာ တစ္ခုတည္းျဖစ္တာ ဒီစိတ္နဲ႔အတူ ဒီစိတ္ကေလးကို ဝိုင္းဝန္းပံုေဖာ္ေပးၾကတဲ့ ေစတသိက္ တရားေတြကေတာ့ အမ်ားအျပား ပါဝင္ပါတယ္၊ ေကာင္းတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ကို ဝိုင္းဝန္းပံုေဖာ္ေပးတဲ့ ေစတသိက္တရားေတြက အမ်ားဆံုး (၃၈) ပါးေလာက္ပါတယ္၊ အကုသိုလ္စိတ္ကို ပံုေဖာ္ေပးတဲ့ ေစတသိက္ေတြက (၂၇) ပါးရွိပါတယ္၊ ျဖစ္တဲ့စိတ္ အမ်ိဳးအစားအလိုက္အေရအတြက္ ေလ်ာ့တာေတာ့ ရွိတာေပါ့၊ ကုသိုလ္စိတ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အကုသိုလ္စိတ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တျခား ဝိပါက္ႀကိယာစိတ္ေတြမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္တစ္ခု ျဖစ္တိုင္းအၿမဲပါဝင္ရတဲ့ ေစတသိက္က (၇) ပါးရွိပါတယ္၊ စိတ္တိုင္းနဲ႔ ဆက္ဆံပါဝင္တဲ့အတြက္ သဗၺစိတၲ သာဓာရဏ ေစတသိက္ မ်ားလို႔ ေခၚပါတယ္၊ အဲဒီ (၇)ပါး ထဲမွာမွ အဓိကအေရးပါဆံုးက “ေစတနာ”ေစတသိက္ပါ။

“ေစတနာ”ဆိုတာ ေကာင္းစိတ္၊ မေကာင္းစိတ္ ေတြကို ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ေစ့ေဆာ္စည္း႐ံုးေပးတဲ့ ေစတသိတ္တရားပါပဲ၊ သူ႔ကို စည္း႐ံုးေရး တရားလို႔ဆိုရင္လဲ မမွားပါဘူး။ ေကာင္းတဲ့ေစတနာေလး ျဖစ္ေပၚလာရင္ ေကာင္းတဲ့စိတ္ကေလးနဲ႔ ဝိုင္းဝန္းပံုေဖာ္ ေပးမည့္ ယွဥ္ဘက္ ေစတသိက္ေတြလည္း တစ္ၿပိဳင္နက္ ပူးေပါင္း ပါလာတာပါပဲ။ အဲဒီလိုေကာင္းတဲ့ စိတ္ကေလးေတြ ျဖစ္လာတာနဲ႔အတူ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ စိတၲဇ႐ုပ္ေတြဆိုတာလဲ တစ္ၿပိဳင္နက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

စိတ္ေကာင္းေလး ျဖစ္ေနတဲ့အခါမွာ အသားအေရေတြ၊ အထူးသျဖင့္ေတာ့ မ်က္ႏွာက ၾကည္လင္ဝင္းပေနတယ္။ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြျဖစ္တဲ့အခါ မ်က္ႏွာနီျမန္း၊ ပုပ္သိုးၿပီး မ်က္ႏွာေၾကာတင္းတင္းႀကီးေတြ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ အဲဒီဆိုင္ရာစိတ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတၲဇ႐ုပ္ေတြ ခႏၶာကိုယ္မွာ ျပန္႔ႏွံ႔လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပ႒ာန္းေဒသနာ ေတာ္ႀကီးကို သံုးသပ္ဆင္ ျခင္ေတာ္မူတဲ့အခါ တစ္ကိုယ္လံုးက ေရာင္ေျခာင္ေတာ္ေတြ ကြန္႔ျမဴးတယ္ဆိုတာဟာလည္း အဲဒီ စိတၲဇ႐ုပ္ေတြ ျပန္႔ႏွံ႔ၿပီး အေရာင္ေတြ ထြက္တာပါပဲ။ စိတ္ေတာ္အစဥ္မွာ အစြမ္းကုန္ၾကည္လင္ေတာက္ပတဲ့ ဉာဏ္ေတာ္နဲ႔ တြဲယွဥ္မိတဲ့အခါ စိတ္ေတာ္လည္းအထူးၾကည္လင္ ေတာက္ပသလို စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ စိတၲဇ႐ုပ္ေတြကလည္း ၾကည္လင္ေတာက္ပၿပီး ပင္ကိုအခံအေရာင္အတိုင္း ညိဳတဲ့ အေရာင္ရွိတဲ့ မ်က္ခံုးေတာ္တို႔က ညိဳတဲ့ေရာင္ျခည္ေတြ၊ ျဖဴေဖြးတဲ့ သြားေတာ္လို ေနရာမ်ိဳးက ျဖဴတဲ့ေရာင္ျခည္ေတြ၊ နီျမန္းတဲ့ ႏႈတ္ခမ္း ေတာ္လို ေနရာမ်ိဳးက နီတဲ့ေရာင္ျခည္ေတြ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ အဲဒီမွာ စိတ္ရယ္ ေစတသိက္ေတြရယ္၊ စိတၲဇ႐ုပ္ေတြရယ္ တစ္ၿပိဳင္နက္ျဖစ္ၾကတာ ပါ။

အဲဒီျဖစ္စဥ္ထဲမွာ စိတ္တစ္ခုအတြင္းမွာပါဝင္တဲ့ “ေစတနာ”ေစတသိက္ကေလးကို “သဟဇာတကမၼ”လို႔ ေခၚတာပါ။ ဒီအခိုက္မွာ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္း ကံေကာင္းေလးလို႔ေတာ့ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တျခားေကာင္းက်ိဳးဆိုးျပစ္လို႔ လူသိ မ်ားတဲ့ အက်ိဳးေတြကိုေတာ့ မျဖစ္ေစႏိုင္ေသးပါဘူး၊ ကံမ်ိဳးေစ့ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ေက်းဇူးျပဳေနဆဲ အခိုက္အတန္႔သာ ျဖစ္ပါေသးတယ္။

ဒီအခိုက္မွာရွိတဲ့ ေစတနာေလးကိုေတာ့ အတူျဖစ္ဘက္ တရားေတြကို ျဖစ္ေပၚေအာင္သာ ေက်းဇူးျပဳေပးတာျဖစ္လို႔ သဟဇာတကမၼလို႔ေခၚရတာပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီး အနက္ျပန္တဲ့အထဲ “ၾကြင္းးျငားတူလတ္၊ သဟဇာတ္ႏွင့္” ဆိုတာ ဒီသဟဇာတကမၼပစၥည္းရဲ႕ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ စိတၲဇ႐ုပ္ေတြကို ေျပာတာပါပဲ။

အဲဒီလို ျဖစ္ေပၚၿပီးလို႔ ကံမ်ိဳးေစ့ေအာင္ျမင္သြားၿပီ ဆိုေတာ့မွ ဒီကံမ်ိဳးေစ့က ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳး လို႔ေခၚတဲ့ ဝိပါက္ စိတ္ေတြနဲ႔ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္မွာရွိတဲ့ ႐ုပ္တရား အပါအဝင္႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္းေတြကို ျဖစ္ေစတာပါ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ ေျပာ ဆိုေနၾကတဲ့ “ကံေကာင္း ကံဆိုး” ဆိုတာ အဲဒီမ်ိဳးေစ့အျဖစ္ ေအာင္ျမင္ျဖစ္ေပၚတဲ့ ကံကို ေခၚတာပဲ၊ အဲဒီမွာလည္း အဓိကအားျဖင့္ ေစတနာကပဲ ျပ႒ာန္းတာျဖစ္လို႔ “ေစတနာဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံ ဝဒါမိ = ေစတနာကို ကံလို႔ ငါဘုရားေဟာတယ္”ဆိုၿပီး မိန္႔ၾကားတာပါ။

ဆက္လက္ေဖၚျပေပးသြားပါမည္။

ေမတၱာမ်ားျဖင့္ ေမတၱာဥယ်ာဥ္

http://www.ashinsirinda.com/

၂၀၁၀-ခု၊ ဒီဇင္ဘာလ ၁၅-ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP