* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, December 23, 2010

ရွင္ေတာ္ေဟာၾကား ဓမၼစကားေတာ္မ်ား (အရဟႏၱ၀ဂၢ)

ေဆာင္းပါအမွတ္စဥ္(၇)

အရဟႏၱ၀ဂ္တြင္ ၂၃ မ်က္ႏွာျဖင္႔ စကားေျပေရးထားၿပီး ၀တၳဳဆယ္ခုတြင္ ဖြင္႔ဆိုရမည္႔ ဂါထာေပါင္း ဆယ္ဂါထာ ရွိပါသည္။ ဖြင္႔ဆိုေရးသားျခင္း အျပဳမခံရေသာ အပိုဂါထာ တစ္ခုႏွင္႔ေပါင္းေသာ္ ဤ၀ဂ္တြင္ တဆယ္႔တစ္ဂါထာသာ ပါရွိသည္။ ေလးဂါထာသည္ ဆယ္လံုးစပ္ ဆယ္႔တစ္လံုးစပ္ ပါဠိကဗ်ာဂါထာမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး က်န္ေျခာက္ ဂါထာသည္ ရွစ္လံုးစပ္ ဂါထာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဂါထာဟုဆိုေသာ္လည္း ကဗ်ာစပ္ထားသည္႔ ပါဠိ ျဖစ္ပါသည္။ ရွစ္လံုးစပ္သည္ သီကံုးရ လြယ္ကူသကဲ႔သို႔ပင္ ဖတ္ရသည္မွာလည္း ရွင္းလင္းၿပီး အသံသာပါသည္။ ကိုးလံုးစပ္၊ ဆယ္လံုးစပ္၊ ဆယ္႔တစ္လံုးစပ္စသည္႔ ပါဠိကဗ်ာမ်ားကို သီကံုးရသည္မွာ ခက္ခဲသည္႔ျပင္ ရြတ္ဆိုရသည္မွာလည္း အသံထြက္တတ္ရန္ မလြယ္လွေပ။ ျမန္မာျပည္ အစိုးရစာေမးပဲြ ပထမႀကီးတန္းတြင္ သင္ရန္ ျပ႒ာန္းထားေသာ ဆန္းက်မ္းကို ႏိုင္နင္းမွ ပါဠိကဗ်ာကို စပ္တတ္၊ ေရးဖဲြ႔တတ္ၾကသည္။ စာသင္သားမ်ားသည္ ရွစ္လံုးဖဲြ႔ ပါဠိကဗ်ာကိုသာ အမ်ားအားျဖင္႔ စပ္ႏိုင္ၾကပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ရွစ္လံုးဖဲြ႔ပါကဗ်ာ အေရးအသားသည္ ထြန္းကားပါသည္။ ကိုးလံုး၊ ဆယ္လံုးစေသာ ဂါထာ အေရးအဖဲြ႔မ်ားကို ေရးဖဲ႔ြသူ အနည္းငယ္သာရွိသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။

ဤအရဟႏၱ၀ဂ္တြင္ ေဆးဆရာႀကီး ဇီ၀ကအေၾကာင္းႏွင္႔ မထင္ရွားေသာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ အေၾကာင္းမွလဲြ၍ က်န္ရွစ္ ၀တၳဳသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ အေၾကာင္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီး ဂါထာ၏ အဆံုးတြင္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားၾကေသာ ၀တၳဳေလးခုသာပါ၀င္ၿပီး က်န္၀တၳဳ ေျခာက္ခုတြင္မူ ေသာတာပန္စသည္႔ အရိယာမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္ဟု အ႒ကထာဆရာက မွတ္တမ္း ေရးထား ပါသည္။

အရဟႏၱ၀ဂ္ဟု အမည္ေပးထားပါေသာ္လည္း ဘုရားေဟာေတာ္မူေသာ ဂါထာဆယ္ဂါထာတြင္ အရဟႏၱဟူေသာ ပါဠိသံုးစဲြထားသည္႔ ဂါထာမွာ ရွားရွားပါးပါး တစ္ဂါထာသာ ပါ၀င္ပါသည္။ က်န္ကိုးဂါထာ တို႔တြင္ အရဟႏၱဟု တိုက္ရိုက္ပါဠိကို သံုးစဲြထားျခင္း မရွိပါ။ ခဒိရ၀နိယေရ၀တ ၀တၳဳတစ္ခုတြင္သာ ရြာတြင္လည္းေကာင္း၊ ေတာတြင္လည္းေကာင္း၊ ခ်ိဳင္႔၀ွမ္း အရပ္တြင္ ျဖစ္ေစကာမူ၊ ေျမျပင္ေဒသ (ေတာင္ေပၚေဒသ) တြင္ ျဖစ္ေစကာမူ ရဟႏၱာမေထရ္ သီတင္းသံုးေလေသာ္ ေမြ႔ေလ်ာ္အပ္ေသာ ေနရာသာ ျဖစ္သည္ ဆိုသည္႔ေနရာတြင္ အရဟႏၱပါဠိကို တိုက္ရိုက္ သံုးစဲြထားေပသည္။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ အရဟႏၱ၀ဂ္ဟု နာမည္ေပးထားသည္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေဖၚျပမထားပါ။ သို႔ပါေသာ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္မွာ ေဆးဆရာႀကီး ဇီ၀ကအေၾကာင္းတြင္ ဘုရားရွင္ႏွင္႔ ဆက္စပ္ေနပါသည္။ ဘုရားရွင္လည္း အရဟႏၱ တစ္ပါးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မထင္ရွားေသာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ ၀တၳဳတြင္မူ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေသာ မေထရ္တစ္ပါးႏွင္႔ ဆက္ႏြယ္ေနေသာ အေၾကာင္းကို ေရးဖဲြ႔ထားပါသည္။ က်န္ရွစ္၀တၳဳတြင္မူ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ အရွင္မဟာကႆပ၊ အရွင္ေဗလ႒သီသ၊ အရွင္အႏုရုဒၶ၊ အရွင္မဟာကစၥာယန၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ (ႏွစ္၀တၳဳပါ၀င္သည္)၊ ေကာသမၺိ၀ါသီတိႆသာမေဏ၊ ခဒိရ၀နိယေရ၀တတို႔၏ အေၾကာင္းကို ေဖၚျပထားေပရာ အားလံုးသည္ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ ထို႔အတြက္ အရဟႏၱ၀ဂ္ဟု အမည္ေပးထားျခင္း ျဖစ္ဖြယ္ ရွိေပသည္။

အရဟႏၱဟူေသာပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ရဟႏၱာဟု ဘာသာျပန္ဆို ၾကပါသည္။ ရဟႏၱာတို႔ႏွင္႔ စပ္ၿပီး သိမွတ္စရာေတြ မ်ားလွပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ႔က ရဟႏၱာေခတ္ ကုန္သြားၿပီဟု ဆိုတတ္ၾကပါသည္။ ဤသို႔ေျပာဆိုုရျခင္းမွာ အေၾကာင္းမဲ႔ ေျပာဆိုျခင္း မဟုတ္ေပ။ အဂၤုတၱရ အ႒ကထာတြင္ အရိယာေခတ္မ်ားကို ႏွစ္တစ္ေထာင္ႏုန္းျဖင္႔ ေဖၚျပထားၿပီး ယေန႔ေခတ္ သာသနာသကၠရာဇ္ (၂၅၅၄) ခုတြင္ အနာဂါမ္အရိယာ အဆင္႔မွ်ထက္ မပိုႏိုင္ဟု လည္းေကာင္း၊ ေနာက္တစ္နည္းမွာလည္း ပဋိသမၻိဒါပတၱ အဆင္႔ ရဟႏၱာ၊ ေတ၀ိဇၨ အဆင္႔ ရဟႏၱာစသျဖင္႔လည္း ဂုဏ္ထူးအဆင္႔လိုက္ကို ႏွစ္အပိုင္းအျခားႏွင္႔လည္း ခဲြျခားျပ ထားပါသည္။ ဤစကားကို အေျခခံၿပီး ရဟႏၱာေခတ္ ကုန္သြားၿပီဟု တစ္ခ်ိဳ႔က ဆိုၾကျခင္း ျဖစ္ေပမည္။ အက်င္႔ေကာင္းကို က်င္႔ၾကံေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္မ်ား ဤေလာကတြင္ ရွိေနၾကပါဦးမည္ ဟု ဒီဃနိကာယ၊ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ ပါဠိေတာ္ က်မ္းဂန္မ်ားကိုသာ ပိုၿပီး အေလးထား သင္႔ပါသည္။ ပါဠိေတာ္စကားႏွင္႔ ႏိုင္းစာလွ်င္ အ႒ကထာဆရာ၏ စကားကို ဒုတိယ ေနရာသို႔ ပို႔ထားရပါမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ရဟႏၱာရွိႏိုင္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ သာမန္ ပုထုဇဥ္မ်ားကမူ ဤသူသည္ ရဟႏၱာပါဟု ေသေသခ်ာခ်ာ မသိႏိုင္ၾကပါ။ ေသာတာပန္စေသာ အရိယာမ်ား သည္လည္း အထက္ဆင္႔ ရဟႏၱာမ်ားကို ပုထုဇဥ္မ်ားနည္းတူ မသိႏိုင္ၾကပါ။ ရဟနၱာအခ်င္းခ်င္းသာလွ်င္ အဆင္႔အတန္းကို သိၾကပါသည္။ မသိရျခင္းအေၾကာင္းမွာ ဘုရားရွင္ကလည္း ၀ိနည္းပါစိတ္တြင္ မိမိတို႔၏ အရတၱဖို္လ္ကို (ရဟႏၱာျဖစ္ေၾကာင္းကို) ရွင္သာမေဏ၊ လူပုဂၢိဳလ္တို႔အား မေျပာၾကားရဟုလည္း ပညတ္ထား ခ်က္လည္းရွိပါသည္။ မ်ားစြာေသာ ေနရာတြင္ အညံ ဗ်ာကေရာတိ (မိမိ၏ အရတၱဖိုလ္ကို ေျပာၾကားျခင္း) ဟု ပါဠိအေရးအသား ရွိပါသည္။ ရဟႏၱာသည္ မိမိ၏ အျဖစ္မွန္ကို ပုထုဇဥ္တို႔အား ေျပာၾကားပါေသာ္လည္း မသိေသးေသာ ထိုသူမ်ားက မယံုၾကည္ တတ္ၾကေပ။ ပုထုဇဥ္သည္ သူႏွင္႔ အဆင္႔တူ ပုထုဇဥ္၏ စကားကိုသာ နားလည္ႏိုင္ေပသည္။ ဓမၼပဒစိတၱ၀ဂ္ ေသာေရယ်၀တၳဳတြင္ အရွင္ မဟာကစၥည္းေထရ္ကို ျပစ္မွားမိသျဖင္႔ အမ်ိဳးသမီးဘ၀သို႔ ေရာက္သြားခဲ႔ေသာ ေသာေရယ်သည္ ေယာက်ၤား အျဖစ္ရွိခဲ႔စဥ္က သားသမီး ႏွစ္ေယာက္၊ အမ်ိဳးသားဘ၀မွ အမ်ိဳးသမီးဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းသြားခ႔ဲၿပီးေနာက္ သူ႔မွာ သားသမီး ႏွစ္ေယာက္ စုစုေပါင္းေလးေယာက္ ရွိခဲ႔သည္။ သူသည္ အမ်ိဳးသမီးအျဖစ္ ရွိခဲ႔စဥ္က ေမြးဖြားခဲ႔ေသာ ကေလးႏွစ္ေယာက္ကို ပိုၿပီး ျမတ္ႏိုးရပါသည္ဟု ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္လာခဲ႔ၿပီး ရဟႏၱာမျဖစ္မွီ သူက အျခား ေသာ ရဟန္းမ်ားကို ေျပာျပခဲ႔ပါသည္။ ပုထုဇဥ္စကားကို ေျပာျပခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ပုထုဇဥ္ျဖစ္ေသာ အျခား ရဟန္းမ်ားကလည္း နားလည္ခဲ႔ၾက၊ လက္ခံခဲ႔ၾကပါသည္။ ေသာေရယ် ရဟန္းေတာ္သည္ ရဟႏၱာျဖစ္လာခဲ႔ေသာ အခါတြင္မူ ထိုေမးခြန္းကို ထပ္မံ ေမးျမန္းၾကေသာအခါတြင္ သားသမီးေလးဦး အေပၚတြင္ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း မရွိ ေတာ႔ေၾကာင္း ေျပာျပခဲ႔ပါသည္။ ထိုအခါတြင္မူ ပုထုဇဥ္ရဟန္းမ်ားက မယံုၾကည္ၾကေတာ႔ပါ။ ရဟႏၱာ၏ စကားကို ပုထုဇဥ္မ်ားက နားလည္ေအာင္ မၾကိဳးစားတတ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟႏၱာျဖစ္ လွ်င္ျဖစ္ျခင္း ငါသိေသာတရားကို အလံုးစံုေသာ လူ၊ နတ္၊ ၿဗဟၼာတို႔ လ်င္ျမတ္စြာ သိၾကပါေစဟု စိတ္ထား ျဖစ္ေပၚလာၿခင္း ႏွင္႔ အရတၱဖိုလ္ရေၾကာင္းကို အျခားသူတို႔အား မေျပာလိုျခင္း ဟူေသာ အျခင္း အရာႏွစ္ပါး ျဖစ္ၾကသည္ဟု သိရပါသည္။ ရဟႏၱာအမ်ိဳးအစား အမ်ားႀကီးရွိပါသည္။ ရဟႏၱာမထရ္မ်ား၏ အမ်ိဳးအစားမ်ား သကဲ႔သို႔ပင္ ဂုဏ္မ်ားလည္း ေရတြက္မကုန္ မ်ားလွပါသည္။ ဤေနရာ၌မူ အရဟႏၱ၀ဂ္မွ ေဖၚျပေသာ အဓိပၸါယ္မ်ားကို တင္ျပသြားပါမည္။ စာေရးသူသည္ ရဟႏၱာႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္းပါးေရထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဤ၀က္ဘ္ဆိုဒ္ တစ္ေနရာတြင္ ၾကည္႔ႏိုင္ပါသည္။

အရဟႏၱ၀ဂ္ ပထမ၀တၳဳတြင္ ရဟႏၱာမေထရ္ကို ဂတဒၶိက ဟုု သံုးစဲြထားပါသည္။ ေလာကတြင္ ကႏၱာရစသည္႔ ခရီးသည္ အခ်ိန္ၾကာၾကာသြားရျခင္း၊ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားျခင္းစသည္႔ အခက္အခဲေပါင္း မ်ားစြာရွိေပသည္။ ထိုခရီးကို ကႏၱာရဒၶဟု ေခၚပါသည္။ သံသရာ၀ဋ္မွ မလြတ္ေျမာက္ေသးသူ မွန္သမွ်ေသာ သတၱ၀ါတို႔ကိုလည္း ၀ဋၬဒၶဟု ေခၚပါသည္။ ၀ဋ္ဆင္းရဲသည္လည္း ရွည္လ်ားလွၿပီး ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားလွပါသည္။ ထို ဆင္းရဲမွ ရဟႏၱာမ်ားသည္လြတ္ေျမာက္ၿပိီးျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ရဟႏၱာမေထရ္ကို ဂတဒၶိကဟုဆိုပါသည္။

ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္မ်ားကို နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၿပီးသူ၊ သံသရာကိုျဖတ္ၿပီးသူ၊ ကုသိုလ္ႏွင္႔ အကုသိုလ္မ်ိဳးေစ႔မ်ားကုန္ၿပီးသူ၊ အာသာဆႏၵဟူသမွ်ကို ေထြးအံၿပီးသူ။ သိၿပီးေသာ ေလာကုတၱရာ တရားမ်ားသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္သျဖင္႔ သူတို႔သည္ ေယာက်ၤားျမတ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ေလာကဓံတရားေၾကာင္႔ တုန္လွဳပ္ျခင္းမရွိသူမ်ားျဖစ္ေလသျဖင္႔ တာဒိဂုဏ္ႏွင္႔ျပည္႔စံုသူ၊ အက်င္႔သိကၡာ ေကာင္းၾကသျဖင္႔ သုဗၺတ အမည္ရေသာသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ပစၥည္းမ်ားေပးလွဴသူမ်ား အေပၚတြင္လည္း အလိုလိုက္ အႀကိဳက္ေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳသလိုပင္ ဆန္႔က်င္ဖက္ကိုလည္း မျပဳလုပ္တတ္ၾကေပ။ ဤသည္မွာ ရဟႏၱာမ်ားအတြက္ ဖြင္႔ဆိုျပေသာ အရည္အခ်င္းမ်ား ျဖစ္ေပသည္။

ပထမ၀တၳဳတြင္ အဇာတသတ္မင္းသားႏွင္႔ ပူးေပါင္းၿပီး ရွင္ေဒ၀ဒတ္က လုပ္ၾကံေသာေၾကာင္႔ ဘုရားရွင္၏ ေျခမေတာ္တြင္ ေက်ာက္ခ်ပ္ ထိခိုက္မိေသာေၾကာင္႔ ေသြးေျခဥသည္႔ ေ၀ဒနာကို ရခဲ႔ပါသည္။ ထိုေ၀ဒနာကို သမားေတာ္ႀကီး ဇီ၀ကသည္ ခဲြစိပ္ ေပးခဲ႔ပါသည္။ ခဲြစိပ္ေပးၿပီး အစြမ္းထက္ျမက္ေသာ ေဆးျဖင္႔ ကုသၿပီး ပတ္တီးစည္း ေပးခဲ႔ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ အျခားလူနာတစ္ဦးအား ေဆးကုသရန္ ၿမိဳ႔တြင္းသို႔ သြားခဲ႔ေသာ ဆရာဇီ၀ကသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ပတ္တီးကို ညက်ိန္းစက္ မတိုင္မွီ ဖယ္ရွားေပးရန္ အခ်ိန္ မမွီလိုက္ေတာ႔ေပ။ သူသည္ ဘုရားထံသို႔ ျပန္လာခ်ိန္တြင္ ၿမိဳ႔တံခါးပိတ္သြားခဲ႔ေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္က အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ကို ဖယ္ရွားခိုင္းခဲ႔ ၿပီးေလၿပီ။ ဇီ၀ကသည္ စိုးရိမ္တႀကီးျဖင္႔ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္သို႔ ေရာက္လာခဲ႔ၿပီး ေ၀ဒနာက ပူေလာင္ပါလားဟု ေမးခဲ႔သည္ကို ဘုရားရွင္က တတာဂတ (ဘုရားရွင္) အတြက္ ပူေလာင္မွဳ ဟူသမွ်ကို ေဗာဓိပင္ေျခရင္းတြင္ပင္ ၿငိမ္းေအးခဲ႔ေလၿပီဟု ေဟာၾကားထားပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားႏွင္႔ ခရီးအတူတူ ၾကြလိုေသာ အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္သည္ သပိတ္စသည္ကို အဆင္သင္႔ပင္ ျပင္ဆင္ၿပီးကာမွ ဘုရားစကားေတာ္ေၾကာင္႔ အတူတူ မၾကြႏိုင္ ျဖစ္ခဲ႔ရသည္။ ဘုရားရွင္ကလည္း အမ်ားအတြက္ ငဲ႔ၿပီး သူ႔ကို မလိုက္ေစခဲ႔ျခင္း ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကမူ ပစၥည္းႏွင္႔ ဒကာ၊ ဒကာမ မ်ားအေပၚတြင္ တြယ္တာမွဳ သမုဒယေၾကာင္႔ အတူတူ မၾကြလိုျခင္းဟု ယူဆခဲ႔ၾကသည္။ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေတြးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ဤသည္ႏွင္႔စပ္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္က လမင္းႀကီးကို ဥပမာေပးၿပီး ေျဖရွင္းျပခဲ႔ရေသာ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ ပါသည္။ လမင္းႀကီးသည္ မည္သူ႔ကိုမွ မ်က္ႏွာမလိုက္ဘဲ အလင္းေရာင္ ႏွင္႔ အေအးဓာတ္ကို တေျပးညီ ေပး သကဲ႔သို႔ပင္ ရဟႏၱာ မေထရ္မွာလည္း ပစၥည္းေပၚမွာ မတြယ္တာရံု မွ်သာမက ေပးကမ္း လွဴဒါန္းေသာ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားႏွင႔္ တစ္ျခား သူမ်ားအေပၚတြင္လည္း ညီတူညီမွ် စိတ္ထားရွိလွ်က္ ေမတၱာကို ေပးသည္ဟု ေဟာျပ ထားပါသည္။(ဒုတိယ၀တၳဳ)

အရွင္ေဗလ႒သီသ ႏွင္႔ အရွင္အႏုရုဒၶါမေထရ္တို႔၏ ၀တၳဳမ်ားတြင္လည္း ပစၥည္းႏွင္႔ စပ္ၿပီး ရဟႏၱာ မေထရ္မ်ား အေပၚတြင္ ပုထုဇဥ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားက အထင္လဲြၾကပံုမ်ားကို ေဖၚျပထားပါသည္။ ရဟႏၱာမေထရ္မ်ားသည္ မည္သည္႔ တြယ္တာမွဳကိုမွ် မျပဳေတာ႔ပါ။ (တတိယ ႏွင္႔ စတုတၳ၀တၳဳ)

အစအစအရာရာ ေစာင္႔စည္းတတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္ကုိ လူမ်ားသာမက၊ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း နတ္ေဒ၀တာမ်ားပါ မက်န္ ခ်စ္ခင္ ေလးစားတတ္ၾကသည္ဟု ေဟာေတာ္မူထားပါသည္။ အရွင္မဟာ ကစၥာယန မေထရ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာေတာ္မူခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုမေထရ္သည္ တရားေဟာနာမည္ႀကီး မေထရ္ျဖစ္သည္႔ျပင္ အပင္ပန္းခံၿပီးလည္း တရားေဟာေတာ္ မူေလ႔ရွိပါသည္။ သိၾကားမင္းကပင္ အထူးဂရုစိုက္ ခံရသူဟု နာမည္ရထားေသာ ဆရာေတာ္ ျဖစ္ပါသည္။ အျခားရဟန္းေတာ္မ်ားက မေထရ္ကို အေရးေပးေသာ သိၾကားမင္းကို ကဲ႔ရဲ႔ေသာအခါ ကစၥာယနမေထရ္၏ ထူးျခားေသာ အရည္အခ်င္းမ်ားကို ဘုရားရွင္က ေဟာျပေပးပါသည္။(ပၪၥမ၀တၳဳ)

သည္းခံတတ္ေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္၏ ဂုဏ္အထူးကို ေဖၚျပေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္ပါသည္။ ေျမႀကီးထုႏွင္႔ တူေသာ စိတ္ထားရွိေသာ မေထရ္ ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔နာမည္ကို မေခၚဘဲ အရွင္သာရိပုတၱရာက ခ်န္ထား ခဲ႔ရေကာင္းလားဟု ရန္ၿငိဳးဖဲြ႔ အျပစ္ရွာေသာ ရဟန္းငယ္ တစ္ပါး အေပၚတြင္ သည္းခံျခင္းကို ေဖၚျပေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္ပါသည္။ မေထရ္သည္ ေျမႀကီးပမာ သည္းခံတတ္ပါသည္။ ေရပမာ မည္သည္႔ ခြက္တြင္ ထည္႔ထည္႔ အဆင္ေျပေအာင္ ျပဳက်င္႔ တတ္ပါသည္။ ေတေဇာပမာ အပူအေအးလိုသူတို႔အား အဆင္ေျပေအာင္ ျဖည္႔ဆည္းေပးပါသည္။ ေလ (၀ါေယာ) ပမာ အရွင္သည္ သတၱ၀ါတို႔အား ရွင္သန္မွဳကို ေပးတတ္ပါသည္။ ဂုဏ္ေတြကို မေဖၚဘဲ ျမဴမွဳံပမာ သိပ္သည္းစြာ ေနထိုင္တတ္ပါသည္။ ဒြန္းစ႑ားပမာ နိ၀ါတတရား လက္ကိုင္ ထားပါသည္။ ခ်ိဳက်ိဳးေသာ ႏြားလား ဥသဘပမာ မာနမရွိဘဲ သီတင္းသံုးမူပါသည္။ ေျမြေကာင္ပုပ္သဖြယ္ မိမိကိုယ္ကို ရွဳဆင္ျခင္ၿပီး မိမိခႏၶာကိုယ္အေပၚမွ တပ္မက္မွဳဟူသမွ် ျမဴမွ်မက်န္ေအာင္ ေနထိုင္တတ္ပါသည္။ ေျခသုတ္ပုဆိုးပမာ မိမိကိုယ္ကို အနိမ္႔ဆံုး သေဘာထားပါသည္။ အိုးျခမ္းပဲ႔ပမာ တန္ဖိုးမရွိသူသဖြယ္ က်င္႔သံုး တတ္ပါသည္။ အျပစ္ရွာေသာ ရဟန္းက ေတာင္းပန္ေသာ အခါတြင္လည္း အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ကပင္ အကယ္၍ သူ႔မွာအျပစ္ ျဖစ္ခဲ႔ရင္လည္း သည္းခံေပးပါရန္ ျပန္ေတာင္းပန္ လိုက္ပါေသးသည္။ သူေတာ္ေတာ္ မေတာ္ေတာ္ ကိုယ္က အစဥ္အၿမဲ ေကာင္းေနေသာ သူေတာ္ေကာင္း အစစ္ ပါတကား။(ဆ႒မ၀တၳဳ)

ဒုတိယေျမာက္၀တၳဳတြင္ ( အရွင္သာရိပုတၱရာ အေၾကာင္း ႏွစ္၀တၳဳပါသည္) ကိုယ္တိုင္လည္းမျမင္၊ ကိုယ္တိုင္လည္း အသိဥာဏ္ျဖင္႔ မသိရ၊ ကိုယ္တိုင္လည္း လက္ေတြ႔ ေဆာင္ရြက္ၿပီး စမ္းသပ္ဖူးျခင္းမရွိ၊ ကိုယ္ပိုင္ပညာျဖင္႔ ေတြ႔ထိ ခံစားရဖူးျခင္းလည္း မရွိေသာ အရာတစ္ခုကို အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္က ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားသည္ပင္ ျဖစ္ေစဦး မယံုၾကည္ဟု ေလ်ာက္ထားခဲ႔ပါသည္။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္က သူေဟာေသာ တရားေတာ္မ်ားကို စမ္းသပ္ စစ္ေဆး ခိုင္းထားၿပီး အက်ိဳးရွိပါက တစ္ဘ၀လံုး က်င္႔သံုးသြားရန္ တိုက္တြန္းေတာ္ မူထားပါသည္။ သူတစ္ပါးကို အားနာလို႔ ယံုမိလိုက္ပါသည္ဟူေသာ အေတြးမ်ိဳး အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္တြင္ မရွိေပ။ ပုထုဇဥ္မ်ားအေနျဖင္႔ မိမိတို႔ အသိဥာဏ္သည္ အားနည္းလွသျဖင္႔ ေလးစားထိုက္ေသာသူ၏ စကားကို မိမိတို႔ လက္ေတြ႔ မသိၾကေသာ္လည္း လြယ္လြယ္ပင္ ယံုတတ္ၾကေပသည္။ ဘုရား၏ စကားကို မယံုၾကည္ဟုဆိုေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာကို ရဟန္းေတာ္မ်ားက ယေန႔အထိ မိစၦာန႔ံ နံေနေသးရဟန္း၊ ယေန႔ပင္ ဘုရားေျပာျပေနသည္ကိုလည္း မယံုၾကည္သူဟု ကဲ႔ရဲ႔ခဲ႔ၾကပါသည္။ ပုထုဇဥ္အထင္ႏွင္႔ ရဟႏၱာအျမင္ ကြာျခားသျဖင္႔ အျပစ္ျမင္တတ္ၾကေသာ ပုထုဇဥ္ ရဟန္းမ်ား၏ ခံစားခ်က္ကိုလည္း နားလည္ ေပးသင္႔သည္သာ။ ဘုရားရွင္က တစ္ဆင္႔ရွင္းျပသည္မွာ အရွင္သာရိ ပုတၱရာသည္ သူတကယ္သိၿပီးေသာ စ်ာန္၊ ၀ိပႆနာ၊ မဂ္ႏွင္႔ ဖိုလ္တရားတို႔သည္ ယံုၾကည္ရံု မွ်သက္သက္ျဖင္႔ သိရျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ သူ၏ကိုယ္ေတြ႔ျဖင္႔ သိခဲ႔ေသာ တရားမ်ိဳးျဖစ္သည္ ဟု ေျပာဆို လိုရင္းျဖစ္သည္။ ရဟန္း ေတာ္မ်ားေတြးခဲ႔သလို ဘုရားရွင္၏ စကားကို ဆန္႔က်င္ျခင္းမဟုတ္ဟု ရွင္းျပခဲ႔ရပါသည္။ သိပၸံပညာရွင္မ်ားႏွင္႔ တူသည္ဟုဆိုရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ေလာကတြင္ အသိဥာဏ္ႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး မရွင္းလင္းပါက အားနာ၍ ဟုတ္ကဲ႔ပါဟု အလြယ္တကူ မေျပာဆိုသင္႔ပါ။ က်န္ေသာ အရာအားလံုးတြင္ အားနာသျဖင္႔ လိုက္ေလ်ာပါက အမ်ားဆံုးအေနျဖင္႔ တစ္ဘ၀ လံုး ဆံုးရွံဳးသြားစရာ ရွိပါသည္။ ယံုၾကည္မွဳမွားသျဖင္႔ အက်င္႔မွားက်င္႔မိၿပီး အသိဥာဏ္မွားသြားပါက ဘ၀သံသရာ အရွည္သျဖင္႔ နစ္မြန္းသြားႏိုင္ေပသည္။ အဇာတသတ္မင္းသည္ ေဒ၀ဒတ္ကို မွားယြင္းစြာ ယံုၾကည္မိခဲ႔သည္။ မိမိခမည္းေတာ္ကို သတ္ျခင္းျဖင္႔ အက်င္႔မွားခဲ႔သည္။ ဤသို႔ျပဳလုပ္သျဖင္႔ စိတ္ခ်မ္းသာရာ ရလိမ္႔မည္ဟု အသိမွား ခဲ႔ေလသည္။ ငရဲေရာက္သည္ အထိ သံသရာတြင္ ဆင္းရဲစြာ နစ္ရေလသည္။ ေလာကတြင္ လူျဖစ္ရေသာအခါတြင္ ပုဂၢိဳလ္ကို မကိုးကြယ္ၾကပါႏွင္႔ အမွန္တရားကိုသာ ကိုးကြယ္ ေစခ်င္ပါသည္။ ပုဂၢိဳလ္ကို ေလးစားသည္ႏွင္႔ ကိုးကြယ္သည္မွာ မတူတတ္ေပ။ ေလးစားသည္မွာ သူ၏သိကၡာကို အမွန္ပင္ ၾကည္ညိဳတတ္သူျဖစ္ၿပီး ကိုးကြယ္သည္မွာ သူဘာေျပာေျပာ အမွန္၊ သူဘာေျပာေျပာ အေကာင္းဟု မိမိ၏ စူးစမ္းမွဳက႑ကို ေဘးခ်ထားၿပီး မ်က္ကမ္း ယံုၾကည္မွဳမ်ိဳးကို ဆိုလိုပါသည္။ ေလးစားသည္မွာ ကုသိုလ္ သက္သက္သာ ျဖစ္ၿပီး ကိုးကြယ္သည္မွာ ကုသိုလ္ႏွင္႔ အကုသိုလ္ေရာေထြး ပါတတ္ပါသည္။ သူ႔ကို အားကိုးလြန္းသျဖင္႔ ကုသိုလ္ကို မကြယ္ပါေစႏွင္႔ဟု သတိေပးလိုပါသည္။ (အ႒မ၀တၳဳ)

ခဒိရ၀နိယေရ၀တဆိုသည္မွာ ရွားပင္မ်ားေပါက္ေသာ ေတာတြင္ သီတင္းသံုးေသာ ေရ၀တ သာမေဏဟု ဆိုပါသည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ ညီငယ္ သာမေဏ ျဖစ္ၿပီး ပဋိသမၻိဒါပတၱရဟႏၱာ သာမေဏ တစ္ပါး ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ သူသည္ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ရွာေဖြၿပီး တရားက်င္႔သည္ကို အေႏွာက္အယွက္ ေပးမည္ စိုးသျဖင္႔ ဤေတာႀကီးတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ တရားထူးရေအာင္ က်င္ခဲ႔သည္႔ သာမေဏ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေတာႀကီးသို႔ ရဟန္းေတာ္ႀကီး နွစ္ပါးလည္း လိုက္ပါခဲ႔ေလသည္။ သူတို႔၏ အေတြးတြင္ ဤရဟန္းသည္ ေတာတြင္း၌ ေက်ာင္းေဆာက္ေနသျဖင္႔ တရားအားထုတ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ ညီငယ္ေလး ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္လည္း မ်က္ႏွာလိုက္ၿပီး ဤေတာႀကီးသို႔ ၾကြလာခဲ႔သည္ ျဖစ္ရမည္၊ သူတို႔၏ စိတ္ကို သိေသာ ဘုရားရွင္က သူတို႔ပစၥည္း တစ္ခုခုေမ႔က်န္ေအာင္ တန္ခိုးျဖင႔္ ဖန္ဆင္းခဲ႔ေပသည္။ သူတို႔သည္ ပစၥည္း ေမ႔က်န္ခဲ႔သျဖင္႔ ျပန္ယူၾကခဲ႔ေသာ္ ေတာႀကီးကိုသာ ေတြ႔ရေလသျဖင္႔ ပစၥည္းကို ေတြ႔ေအာင္ မနည္းပင္ ရွာေဖြၿပီး ပစၥည္းကို ယူခဲ႔ရေတာ႔သည္။ ေပ်ာ္စရာမေကာင္းေသာ ေတာႀကီးမွန္း သိသြားၾကေလသည္။ သူတို႔ ေတြးခဲ႔သည္႔ အေတြးမ်ားကိုပင္ အားနာစရာ ျဖစ္ေတာ႔သည္။ ရဟန္းငယ္ ႏွစ္ပါးသည္လည္း ဤေတာအုပ္သို႔ လိုက္လာခဲ႔ ၾကေပရာ သူတို႔ႏွစ္ပါးကမူ မေကာင္းေသာ အေတြးလည္း မရွိခဲ႔၊ ေတာထြက္ ရဟန္းအိုႀကီးမ်ားကဲ႔သို႔ ပစၥည္းလည္း ေမ႔က်န္ခဲ႔မွဳ မရွိေလသျဖင္႔ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းေသာေတာႀကီး အျဖစ္သာ တစ္သက္လံုး မွတ္ထင္ သြား ၾကေပမည္။ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းေအာင္ ရွင္ေရ၀တက တန္းခိုးျဖင္႔ ဖန္ဆင္းထားခဲ႔ေပသည္။ သာ၀တၳိျမိဳ႔သို႔ ျပန္ေရာက္ေသာ ၀ိသာခါ ေက်ာင္းအမႀကီးသည္ မိမိအိမ္သို႔ ဆြမ္းခံၾကြလာၾကေသာ ရဟန္းအိုႀကီးမ်ားကို ပထမေတြ႔ရၿပီးေနာက္ ရဟန္းငယ္ေလးမ်ားကို ေနာက္မွ ေတြ႔ရေပသည္။ ရွင္ေရ၀တ၏ ေတာေက်ာင္း ေပ်ာ္စရာေကာင္း၊ မေကာင္း ေမးေလ်ာက္ေသာ အခါ အေျဖႏွစ္ခု ထြက္ခဲ႔ေလသည္။ ရဟန္းအိုႀကီးမ်ားက ေပ်ာ္စရာ မေကာင္းဟု ေျဖၾကၿပီး ရဟန္းငယ္ေလးမ်ားက ေျပာင္းျပန္ အေျဖကို ေပးခဲ႔ပါသည္။ ပညာရွိေသာ ေက်ာင္းအစ္မႀကီးက သေဘာေပါက္လိုက္ေလၿပီ။ မၾကာမွီ ဘုရားရွင္သည္ ေနာက္ပါ ရဟန္းေတာ္မ်ား ႏွင္႔ အတူတူ ၀ိသာခါေက်ာင္း အစ္မႀကီး၏ အိမ္သို႔ ၾကြလာခဲ႔ပါသည္။ အေၾကာင္းစံုကို ေလ်ာက္ထားျပေသာအခါ မည္သည္႔အရပ္ ျဖစ္ေစကာမူ ရဟႏၱာမ်ား သီတင္းသံုးပါက ေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ရာ ေနရာဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ စြမ္းႏိုင္ေသာ သူမ်ား သီတင္းသံုးသည္႔ေနရာသည္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာ ေနရာျဖစ္သည္ဟု ေခတ္လူမ်ား နားလည္ေစရန္ ဘာသာျပန္ၾကသည္ကိုလည္း မွတ္သားရပါသည္။ ရဟႏၱာမ်ားသည္ တကယ္ပင္ စြမ္းႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ စာဖတ္သူမ်ာလည္း စြမ္းႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ခ်င္စိတ္ေပါက္ၾကပါေစ။ ထို႔ထက္လည္း ပိုၿပီး လက္ေတြ႔ နယ္ပယ္သို႔ ေရာက္ၾကပါေစ။(န၀မ၀တၳဳ)

ေနာက္ဆံုး၀တၳဳတြင္ တရားက်င္႔သူကို ေႏွာက္ယွက္ေသာ ျပည္ႀကီးဖြယ္ရာ (ျပည္တန္းဆာ) (ခႏၶာကိုယ္ကို ရင္းႏွီးၿပီး မေကာင္းသျဖင္႔ အသက္ေမြးသူ) အေၾကာင္းႏွင္႔ ယင္းႏွင္႔စပ္ၿပီး တရားထူးရသြားေသာ ရဟန္းအေၾကာင္းကို ေဖၚျပ ထားပါသည္။

ေဆာင္းပါးမွတ္စုမ်ား

၁။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ အရဟႏၱ၀ဂ္

၂။ ဒီဃနိကာယပါဠိ၊ သုတ္မဟာ၀ါ။

၃။ ေနတိၱပါဠိေတာ္၊

၄။ သဂါထာ၀ဂၢသံယုတၱအ႒ကထာ

၅။ ၀ိနည္းပါစိတ္ပါဠိေတာ္

စာေရးသူ၏အာေဘာ္

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိသင္႔သည္႔ ဘုရားစကားေတာ္မ်ားကို သိေစရန္ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက

ဓမၼဒူတေက်ာင္း၊ ဘူေဖ်ာင္းရပ္ကြက္

အင္ခ်ြန္းျမိုဳ၊ေတာင္ကိုရီးယား


0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP